Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
18 Ocak 2012, 10:30
#25721
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Sonsuzdost kardeşim, eğer Ön arka michalen pilot sporty linkini aşağıda verdiğim lastiğe 170 tl demişlerse hiç düşünme, taktır. çünki genelde piyasası 200 tl civarında:
http://www.feyizoglu.com/Michelin-90...y_46627.html#0
http://www.feyizoglu.com/Michelin-2-...y_46626.html#0
Ön ve arka lastik olmak üzere michalen in cbf e giden en iyi lastiği bu. 4 mevsim yağmur vs güvenle kullanabilirsin.
Motor ne olursa olsun şehir içinde 4000-5000 deviri geçmesen bile devamlı 2-3. vitesler kullanıdığından dolayı çok yakacaktır. Bu arada deponu fulleyip kaç km de yedeğe indiğini yazarsan, genelde kullandığın istikameti şehir içi, şehirler arası şeklinde de belirtirsen, yakıt sarfiyatınla ilgili daha sağlıklı yorumlar yapabiliriz. Kuruş hesabı ile kafamda olumlu veya olumsuz bi şekil oluşmuyor. Ayrıca yolculuğunun çok büyük çoğunluğunda 5. vitesi kullandığın, 6000-6500 deviri geçmeden bi şehirler arası sürüşten sonra yakıtını değerlendirmen çok daha motive edici olacaktır. Böyle bir şeh. arası yolculukta deponu fulle ve yedeğe kaç. km de geçtiğini yaz. Ayrıca sübap ayarı yapılırken sente çakısı kullanılmışmı ? Bunu sorgulaman iyi olur. Süpap ayarı sente çakısı kullanılmadan yapıldıysa şıkırtılı çalışmayı olması gerektiği gibi kesmediği gibi yakıtın artmasınada sebep verebilir. Bazı ustalar sübap ayarını yaparken sözde el ustalıklarına güvenerek sente çakısı kullanmıyorlar. Çok yanlış. Bunu deneyimledim geçmiş tarihte. Bir Honda yet. servisi. sente çakısı kullanmadan süpap ayarı yapmış ve sonra başımı baya ağrıtmıştı. O servise son gidişim olmuştu zaten. Daha sonra da o usta işi bırakmış aldığım duyuma göre.
Bu arada yeni kasa motoru arkada 43 t dişlisi ile 130 çıkartmış olman demek, eski kasalarda ki devir kesici seviyesinin üstüne motorunu çıkartmış olman demektir. Motorunda devir kesici yok. Çok dikkat et. Normalde senin o hıza çıktığında motorunun çevirdiği devri eski kasalarda kesici olduğundan eski kasalar çevirmiyor. Zaman zaman dahi olsa bunu yapma. Bayır da bulsan anlık çıktığım max hız 110 u geçmesin. Yoksa motorun uzun ömürlü olmaz.
Ethem abi, bazı arkadaşlar bu lastik için dişi yok, kayar diyebilir buna açıklık getireyim..Bu lastik yüzeyinin pürüzsüz olması nedeni ile daha iyi temine tutunur..Her lastik için geçerlidir..Bu lastik astfalt lastiğidir ve tutunuş maksimum seviyedir.. Baharda gidelim taktıralım abi
Reklamlar
-
18 Ocak 2012, 11:06
#25722
benim gibi ultra sakin kullananlar için irc lastikler de iş görüyor. lastik çok kaliteli değil ama tutuşu iyi.
mişleni pahalı bulanlar için yarı fiyatı kadar bir alternatif olabilir.
ancak bazı panik durumlarda tutuşu hafif de olsa bırakabiliyor. o yüzden az daha bayılıp mişlen almak en iyisi.
büyük motoruma baharda 800 liraya bir takım lastik almam gerekiyor. ircnin takımını da 90 liraya almıştım.
aradaki farka bakın. komiterler olmasa ne yapardık?
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
18 Ocak 2012, 11:30
#25723
K o r @ y adlı üyeden alıntı
Ethem abi, bazı arkadaşlar bu lastik için dişi yok, kayar diyebilir buna açıklık getireyim..Bu lastik yüzeyinin pürüzsüz olması nedeni ile daha iyi temine tutunur..Her lastik için geçerlidir..Bu lastik astfalt lastiğidir ve tutunuş maksimum seviyedir.. Baharda gidelim taktıralım abi
Aynen Koray cım. Michalen in en dişli hali, duronun en yeni halinden 10 kat daha iyidir. Çünki yumuşak hamurlu lastik. Sezon başı hem bir tur yapmış oluruz. Hemde mich..leri taktırırız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:22 ----------
jr. adlı üyeden alıntı
benim gibi ultra sakin kullananlar için irc lastikler de iş görüyor. lastik çok kaliteli değil ama tutuşu iyi.
mişleni pahalı bulanlar için yarı fiyatı kadar bir alternatif olabilir.
ancak bazı panik durumlarda tutuşu hafif de olsa bırakabiliyor. o yüzden az daha bayılıp mişlen almak en iyisi.
büyük motoruma baharda 800 liraya bir takım lastik almam gerekiyor. ircnin takımını da 90 liraya almıştım.
aradaki farka bakın. komiterler olmasa ne yapardık?
İnan büyük motor düşlediğim zamanlar oluyor zaman zaman, hesaplar yapıyorum kendimce. Bane gider mi gitmezmi. Dişli zincir ok anlıyorum. Balatalar falan ok uyuar biterse değiştirtmeye ekonomim uygun. Sorun yok. Yakıtınada hadi tamam dedim diyelim. Cbf ten 1-2 fazla yaksın. Öyle uygun bi model bulduk diyelim. Fakat arka lastikleri takım olarak değiştirmen gerektiğinde bu uçurum 800-1000 tl gibi rakamlar teleffuz edilmesi beni yüksek cc den caydıran 1. sebep diyebilirim. Bu fiyat farkı cbf 150 motoruma daha da çok bağlıyor. 800 tl ye vatandaş arabasına 4 er adet ten 2 takım lastik alır ya. Bu anlamsız uçuruma bi türlü anlam veremiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:24 ----------
mali_181 adlı üyeden alıntı
çevremde yok o yüzden illaki geçmişini bilemicem buna biraz şans diyebilirmiyiz o zman yada bi usta bunu gerçekten anayabilirmi??
Bütçene uygun mümkün olduğunca düşük km li bi motor bulmaya çalışarak iyi bir ustaya göstermeye çalış. Yağ yakma eğilimini sorgula. 3-5 binde yağ yakan cbf te sorun yoktur ama 30 - 40 binde yağ yakma varsa bunu sorun olarak gör. Yağ yakma hiç yoksa bence alınır.
-
18 Ocak 2012, 14:15
#25724
şimdi okudum mesela:
cbf 150 hava filtresi 9 ytl=cbf 250 hava filtresi 85 ytl...
cbf 150 ön amortisörün çifti 180 ytl=cbf 250 ön amortisörün çifti 2.400 ytl...
diye 2008'de yazmış bir arkadaş.
yalnızca şehir içinde ve yakın ilçeler için cbf yeterli oluyor tabi. ama her haftasonu takıldığınız grubunuz varsa yetmiyor. tek başınıza şehir dışına 90la da çıkarsınız, cbf yeter (rampalarda kamyon arkasında kalma kısmını saymazsak) ama arkadaşlar olunca geride kalınıyor.
ben hep basit ve hafif motor taraftarıyım. daha keyifli geliyor.
bu lastik fiyatı konusunda 250likler daha insaflı. performansları da her geziye yeterli. ama diğer parçaları 600lükler gibi sanırım.
hiç 600lük ön amortisör fiyatı gören oldu mu?
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
18 Ocak 2012, 17:58
#25725
slmlar arkadaşlar 5aylık cbf 150 kullanıcısıyım acemi olduğumdan dolayı bir kaç kez düştüm. Bu düşmelerimden dolayı ön kısımda çekme vardı. Dün anes motora gittim bana 520 tl fiyat çektiler değişmesi gereken parçalar bunlar: 1-ön teker mili,2-furç takımı,3-alt mesnet,4-sol boru,5-ön jant,6-ön disk,7-kafa demiri. Şimdi ben bunları yan sanayii alıp maliyetten düşmeyi planlıyorum. sizin tavsiyeleriniz ne olur. şimdiden teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:55 ----------
birde parça fiyetlarını netten araştırıyorum farklı farklı fiyatlar var.netten ne kadar güvenli olur o da merak konusu geçen günlerde servisteydim adamın motoruna çizilmiş parçayı takmaya çalıştılar adam da motorun yanındaydı farketti.
-
18 Ocak 2012, 18:03
#25726
o parçaların yan sanayisi var mıymış?
kafadan çarptınız mı bir yerlere? Duman olmuş ön taraf.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
18 Ocak 2012, 18:05
#25727
kafadan çarpmadım 1kere yan düştüm 3 kere kayarak düştüm. buda motorda bayağı çekme yapıyor. ayrıca böyle arızalı kullanırsam ön tekeride eğebileceğini söylediler.
-
18 Ocak 2012, 19:42
#25728
jr. adlı üyeden alıntı
şimdi okudum mesela:
cbf 150 hava filtresi 9 ytl=cbf 250 hava filtresi 85 ytl...
cbf 150 ön amortisörün çifti 180 ytl=cbf 250 ön amortisörün çifti 2.400 ytl...
diye 2008'de yazmış bir arkadaş.
yalnızca şehir içinde ve yakın ilçeler için cbf yeterli oluyor tabi. ama her haftasonu takıldığınız grubunuz varsa yetmiyor. tek başınıza şehir dışına 90la da çıkarsınız, cbf yeter (rampalarda kamyon arkasında kalma kısmını saymazsak) ama arkadaşlar olunca geride kalınıyor.
ben hep basit ve hafif motor taraftarıyım. daha keyifli geliyor.
bu lastik fiyatı konusunda 250likler daha insaflı. performansları da her geziye yeterli. ama diğer parçaları 600lükler gibi sanırım.
hiç 600lük ön amortisör fiyatı gören oldu mu?
[QUOTE]
Selamlar jr dostum 15 gün önce cbf 250 bakıma girdi benim,
2 Litre mobil extra 10 /40 yarı sentetik yağ= 30 TL
1 adet buji :CR9EH-9S (NGK) = 20 TL
1 hava filtresi = 20 TL istanbulda 15 TL ye var...ben acele ettim 5 lira fazla verdim...
1 yağ filtresi orjinal = 30 TL
Toplam 100 TL tuttu işçilik hariç...
Bu konuda biraz abartılı yorumlara rastlamak mümkün...İyi araştırıldığı zaman öyle olmadığı anlaşılır...
Daha geçen gün sordum:üst kapak contası,eksantrik zinciri, otomatik gergi = 310 TL yani olacak okadar...
Ben tavsiye ederim CBF 250 herhalukarda...
Hep Pür Dikkat...
-
19 Ocak 2012, 00:32
#25729
Selam. Hayırlı Akşamlar Herkeze.
Ben sadece bir sefere mahsus denedim Ethem Arkdaşım Birdahada öyle birşey denemeyecegim.,
Eski kasalardan farklı 43t oldugunu biliyorum bu beni zaten çok ciddi rahatsız ediyor eski kasada 3.vites 80 de 4 e atarken bunda 60 ta atıyorum.
Yakıt konusunda da 100 KM de ortalamam 3.9 Litre Yaktım son depoda, Bir önceki depoda 100Km de 4Litreydi.
Şehir içinde kullanıyorum genelde, Şehir dışına 1000 Km den sonra tatil için gittim 2250 Km yol yaptımonun dışında Şehir dışına çıkma imkanım olmadı Kısmetse havalar düzeldiginde Metehan Arkadaşımın Tavsiyesi üzerine Çınarık yapacagım. Ama o zaman kadar bu yakıt meselesi benim piskolojimi hep bozacak. Sibop ayarlarım sentille yapıldı özellikle söyledim ve kendileride söylediginiz gibi yaptık dediler. 4000 bakımında.
Motorumu bir kurye gibi hor kaba kullanıp yormuyorum devirinde sürüyorum hiç zorlamadan. Uzun Yolda yaptıgım hızla ve kullanışım başkaydı şehir içinde çok dikkatliyim devirine motor sesine hep dikkat ediyorum neden düşük viteslerde kullanıyorum motoru 4 5 yapacak mesafem olmuyorevden çıkınca önüme bir dik rampa geliyor 300 500 metre 2.vites çıkıyorum rampa çıkışı bitince rampa inmeye başlıyorum bunuda boş sallaıyorum 500 metre kadar sonra 1.5 Km kadar düz gidiyorum 5.vitesi trafik durumuna göre bazen gördügüm oluyor, ama genelde 234.vitesleri kullanıyorum 2 ye düşmemeye 3.viteste kalmayada dikkat ediyorum.
Yani bu kadar dikkate rahmen neden bu kadar çok yaktıgını anlamış degilim. Bu akşam eve gelirken farklı bir yerden geldim 3 Km lik yolumun 1 KM sini boşta geldim. birilerinin 120krş yaktıgı yerde benim 100kruş yakmam lazım diye düşünüyorum.
LAstik içinde dediginiz gibi yapacagım benim 170 TL dedigimkar tipi lastik ve Metehan arkadaşım bunun motor için uygun olmayacagını söyledi sizin lastigi söyleyip sizide güzel bi şekilde anlattı tecrübelerinizi vs.. buz motordan yarın fiyat alacagım bakalım sizin dediginiz lastik fiyatları ne kadarmış orada.. Saygılar görüşmek üzre.
4 Teker Bedeni, 2 Teker Ruhu Taşır
-
19 Ocak 2012, 00:37
#25730
Selam arkadaşlar öncelikle hepinize bugun sıfır kilometre bir CBF 150 almış bulunmaktaym bugune kadar abilerimin kardeşlerimin motosikletlerini kullansamda yine cok amatorum onlara gore. Sizden isteğim sürüşde ve bakımında nelere dikkat etmem gerekir beni biraz bilgilendirirseniz çok sevinirim...
-
19 Ocak 2012, 01:37
#25731
bruce selam,
çok fark var mı değer mi?
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
19 Ocak 2012, 02:06
#25732
SoNSuZDoST adlı üyeden alıntı
Selam. Hayırlı Akşamlar Herkeze.
Ben sadece bir sefere mahsus denedim Ethem Arkdaşım Birdahada öyle birşey denemeyecegim.,
Eski kasalardan farklı 43t oldugunu biliyorum bu beni zaten çok ciddi rahatsız ediyor eski kasada 3.vites 80 de 4 e atarken bunda 60 ta atıyorum.
Yakıt konusunda da 100 KM de ortalamam 3.9 Litre Yaktım son depoda, Bir önceki depoda 100Km de 4Litreydi.
Şehir içinde kullanıyorum genelde, Şehir dışına 1000 Km den sonra tatil için gittim 2250 Km yol yaptımonun dışında Şehir dışına çıkma imkanım olmadı Kısmetse havalar düzeldiginde Metehan Arkadaşımın Tavsiyesi üzerine Çınarık yapacagım. Ama o zaman kadar bu yakıt meselesi benim piskolojimi hep bozacak. Sibop ayarlarım sentille yapıldı özellikle söyledim ve kendileride söylediginiz gibi yaptık dediler. 4000 bakımında.
Motorumu bir kurye gibi hor kaba kullanıp yormuyorum devirinde sürüyorum hiç zorlamadan. Uzun Yolda yaptıgım hızla ve kullanışım başkaydı şehir içinde çok dikkatliyim devirine motor sesine hep dikkat ediyorum neden düşük viteslerde kullanıyorum motoru 4 5 yapacak mesafem olmuyorevden çıkınca önüme bir dik rampa geliyor 300 500 metre 2.vites çıkıyorum rampa çıkışı bitince rampa inmeye başlıyorum bunuda boş sallaıyorum 500 metre kadar sonra 1.5 Km kadar düz gidiyorum 5.vitesi trafik durumuna göre bazen gördügüm oluyor, ama genelde 234.vitesleri kullanıyorum 2 ye düşmemeye 3.viteste kalmayada dikkat ediyorum.
Yani bu kadar dikkate rahmen neden bu kadar çok yaktıgını anlamış degilim. Bu akşam eve gelirken farklı bir yerden geldim 3 Km lik yolumun 1 KM sini boşta geldim. birilerinin 120krş yaktıgı yerde benim 100kruş yakmam lazım diye düşünüyorum.
Yakıtınız Kullanıma göre normal sanki. Ben 40t ile 50-55 km. hızda 4. vitese atarken siz 43t ile 60 km. hızda 4. vitese atıyorsunuz. Doğal olarak devirli kullandığınız için fazla yakacaktır. Ortalama km. de 11-12 krş. yakıyorum.
Hızlanmak motorun işidir, ancak onu durdurmak sürücünün becerisidir.
-
19 Ocak 2012, 13:07
#25733
Merhaba, ben cbf150 ile su anda 15 000 km'deyim. Her gun 20 km sehir ici, 20 km. sehir disi, toplamda 40 km gidip geliyorum.
Benzim sarfiyatim su sekilde:
Eger ortalama 60 km. yaparsam tam depoyla (13 lt) 570 km.
Eger ortalama 80 km. yaparsam tam depoyla (13 lt) 510 km.
Eger ortalam 100 km. yaparsam tam depoyla (13 lt) 470 km. yol katediyorum.
Bu rakamlari yanimda yedek benzin tasiyarak elde ettim. Selamlar...
---------- Post added at 13:07 ---------- Previous post was at 13:02 ----------
Acaba aranızda dizlik kullananlar var mi? Mafsalli mi daha kullanisli, duz olanlar mi? Cok pahali olmayan ama kaliteli bir model biliyor musunuz?
Porsev mafsalli 50 TL
Prohel mafsalli 45 TL
Zondana mafsalsiz (3200) 57 tl
Ya da sizin onerebileceginiz bir model var mi?
-
19 Ocak 2012, 13:40
#25734
ethemm76 adlı üyeden alıntı
2011 ve 12 yeni kasalar kuru akü, eski kasalar sulu.
Dün servisteydi,m suyu azalmış akünün eklediler şarj ettiler bakalım ne olcak. Son zamanlar sogugunda etkisiilemidir nedir bilmiyorum. motor calışmıyordu jigle acık vurdurmak zorunda kaliyordum.
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
-
19 Ocak 2012, 22:30
#25735
mafsallı olsun ama depoya değeceği kısımlarda ya depoya parça folyo yapıştırın ya da mafsallara yapı marketlerde satılan yuvarlak mobilya altı keçelerden yapıştırın. ancak bunların yumuşak olanlarından seçmelisiniz pamuk gibi olacak. bazıları bulaşık süngerinin arkası gibi sert malzemeden oluyor, faydası olmuyor öylesinin.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
19 Ocak 2012, 22:55
#25736
jr. adlı üyeden alıntı
bruce selam,
çok fark var mı değer mi?
Aleykum selam,evet fark var bana göre değer,kişiye göre değişir...Varsa çevrende bir cbf 250 denemeni öneririm...
Hep Pür Dikkat...
-
19 Ocak 2012, 23:08
#25737
olsa dükkan benim de bizim ekipte 500den aşağı yok malesef 2-3 tane de cıbıf var.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
19 Ocak 2012, 23:25
#25738
Benim de motorum yaklaşık 1 aydır depoda. Arada gidip bassam mı marşına boşalır mı akü ilkbahara kadar. Sıkıca örttüm üstünü brandayla bağladım iple altından. Açmak zor geliyor.
~ - 2012 Skoda Octavia TDI DSG - 2011 Palio Sole 1.4 Premio ~
-
19 Ocak 2012, 23:34
#25739
jr. adlı üyeden alıntı
olsa dükkan benim de bizim ekipte 500den aşağı yok malesef 2-3 tane de cıbıf var.
Hmm...İzmir'e gelirsen benim motoru deneyebilirsin...
Hep Pür Dikkat...
-
20 Ocak 2012, 01:41
#25740
bruce arkadaşım yanlış anlamasın, herkesin motoru ve malı kıymetlidir,saygım sonsuz. ayrıca bu onun tercihi ve zevkidir oda ayrı ama cbf150 kullanırken fiyat/fayda oranına bakıldığında buna birde motosikletten alınacak keyifte katıldığında cbf150 den sonra geçilen cbf250 nin getireleri verilecek fark düşünüldüğünde (her türlü fark; güce karşılık tüketim,parça fiyatları vs.) bence 500-650cc lik motora itiyor insanı.
çünkü 250 ,150 ye göre sadece 20km son hız farkına sahip ve bu son hızda çoğu zaman çevreyollarında trafiğin aktığı bir hız olduğundan motor yine son devirlerinde otobanda ilerleyecek gerektiğinde hızlanma sıkıntısı olacak. cbf150 içinde aynı sorun geçerli, şehiriçinde ise cbf150 her zaman tatminkar hızlanma sağlıyor.
tüketim konusuna gelirsek bugün 650cc endurolar uzun yolda 3.5lt/100km ye kadar düşüyor ,şehiriçinde ise 4.5-5.5lt/100km civarında tüketimleri var ama buna karşılık sürekli altınızda 45-60hp ve yüksek devire ihtiyaç duymadan elde edilen tork sözkonusu, yani tüketimin hakkını veren bir durum söz konusu.
açıkcası ben cbf150 yi çok sevmeme rağmen, çoğunlukla eşimle bindiğim ve istanbul gibi bir yerde çevreyollarını kullanmak mecburi olduğundan vede buralarda cbf150 yetersiz kaldığından illa motoru büyütmek istiyorum,bu durumda elimdeki cbf150 yi şimdi satıp hemen 100cc üzerine çıkmak yerine 150 ile biraz daha dişimi sıkıp 500-650cc enduro sınıfına geçmenin çok daha mantıklı olduğunu düşünüyorum..
sevgili, jr. sende zaten 1 tane büyük motor var diye biliyorum, cbf150 o yüzden senin motosikleti kolaylık olarak kullanmana olanak sağlayan en mantıklı motosiklet olduğunu düşünüyorum ve bu açıdan bakınca da cbf150 yine sana en uygun olarak elinin altında bulunduğunu düşünüyorum..
maksadım kötülemek değil ancak kendi mantık karşılaştırmam da ya cbf 150 yada direkt 500-600cc üzeri veya mümkün olsa cbf150+650cc üzeri bir enduro sahibi olurum. ancak şimdilik mümkün değil belki ileride
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 23 kullanıcı var. (0 üye ve 23 misafir)
Bu Konudaki Etiketler