Jr. Cbr250 güzel bir motor öyle üzerine 1 1.5 ile oluyorsa bence düşünmeden alınır Ben de beğenmiyor değilim hani.
Jr. Cbr250 güzel bir motor öyle üzerine 1 1.5 ile oluyorsa bence düşünmeden alınır Ben de beğenmiyor değilim hani.
aynen cbr 250... arkadaşlar bir sıkıntı yaşadım. far ve stop lambası çalışmıyor geriye kalan korne,sinyaller,uzun ve boş göstergeleri çalışıyor. bu sorun kontağı açtığım gibi çalıştırdığımda da aynı. sigortayı değiştirdim ayrıca düz denedim sorun aynı. yarın detaylı bakacağız ama şimdiden tehşisi koyabilecek var mı? bildiğiniz gibi burada honda sevisi yok o yüzden ufak tefekte olsa tamircilere dokundurtmak istemiyorum.
cbf 250 den bahsediyorum. cbr o paraya nerde
cihan sen memnundun diye hatırlıyorum.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
ağalar bizim aküler ıslak akümü kuru akümü? :D hem konu yürüsün hem tembeliğimden aramak istemedim 2010 model motorum. artık 2-3 gün yatınca soğuğunda etkisi ile marş almıyor da :D
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
benim bilgim yok. henüz ihtiyaç doğmadı. bakalım aylardır yatıyor, bahara çalışacak mı?
bu arada bugün konu ölü hakikaten.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Cbf nin yenisi kesin gelmiyor galiba... duyduguma gore innovanin satisi bitirilip yerine 100 luk wave tarzi birsey gelecekmis...
Ben motor yatmasına rağmen 15 de bir, bu aralar hava soğuk haftada bir çalıştırıp aküyü şarj ediyorum. Hatta bugün marş bastı ama zorlandı, gaz verince park lambası canlanıyordu, demekki akü azalmış. Jr. arada bir çalıştırsan iyi olur. Hele dışarıda duruyorsa motorun akün donmuş bile olabilir. En sağlamı aküyü sökğ evde bulundurmak. Motomax dan bir şarj cihazı almıştım ucuza, yavaş şarj ediyor ama iş görüyor. Evde şarjlı tutmak en güzeli.
Selam Herkeze Kazasız Belesız Keyifli Sürüşler Diliyorum.
Uzun Bir Aradan Sonra Yine Ben.
Sizlere Yeni motorumu ve 4 5 ay önceki bir gezimi paylaşmak istiyorum Honda CBF 150 ci arkadaşlarıma faydası olabilecegini yada soruları olabilecegini düşünerek ve bir iki soru sorarak kaldıgım yerden devam etmek istiyorum formumuza, konuyu nerde acacagımı bilmedgimden daha önceki yorum yaptıgım sayfanın devamında paylaşmak istedim.
Eski CBF 150 mi Sattıktan sonra daha iyisini bulamadıgım için yeniden CBF 150 2011 Yeni Kasalardan almıştım ilk form yazımı da o zaman yazmıştım.
1000 Bakımını yaptırdıktan sonra 2250 Km Karadeniz gezizi yaptım. çıkış yerim İstanbuldu Bolu Abant Zonguldak Kastamonu Sinop Samsum ve dönüş İstanbul olarak toplamda 2250 yol yaptım ortalama 150 160 krş yaktım yolda her benzin aldıgımda Km başına yakıt fiyatı degişti, ilk depom bitmeye yakın 135 krş sonraki depolar 140 sonrakinde 150 oldu 155 e çıktıgı oldu 140 lara düştügü oldu 160- 165 krş yaktıgımda oldu. her 300 KM olmadan gördügüm benzinlikten benzin aldım, kimi zaman sabit 90 kimi zaman 100 kimi zamanda son gaz ne gidiyorsa 110 120 bastıgım oldu. (Bazılarının merak ettigi husus, Rampada 130 Km yaptım ama bu uzun sürmedi zaten sıkılıyor insan direksiyona kapanıp gitmek uzun yolda hoş olmuyor)
İstanbula döndügümde tüm fişleri topladım ortalamamı çıkardıgımda 150 160 krş gibi birşeyler yaktı geçmiş zaman oldugu için net hatırlamıyorum ortalamam oydu,
bu konu 5 aylık bi mevzuydu işlerden formu takip edip de bunu sizlerle paylaşamadım.
Yolda çok şükür hiç bir sorun yaşamadım tam tesisat gittim denebilir hiç eksigim yoktu lastik patlamasından tutunda yolda olabilecek tüm sorunlara karşı kafa lambam çadırıma varana kadar yedel ampuller yedek buji korkudan bir sürü şey almıştım. Artçık sadece kendi çantalarımdı. Tek sorun far lambamda oldu oda benim yüzümdendi güçlü olsun diye çakma zenon ampülü taktım 5 - 10 tl lik olanlardan yolda sorun çıkarıncada digerini taktım ikiside kısalardan sorun çıkardı (2 adet almıştım) birde ufak temazsızlık olmuş onuda sonradan fark ettim ama orjinal lambasını takınca hiç bir sorun yaşamadım.
Resimleri de sizlerle paylaşmak isterdim formda uzman arkadaşlarım yardımcı olursa gezi fotograflarımıda paylaşırım.
merak edenlere Acık ve net söylüyorum yolda hiç yorulmadım, Çantalarıma sırtımı dayadım arabada bile bu rahatlık yoktu, 3 sürüş posizyonum oldu ayaklar ayaklıkta, ayaklar motor korumada, ayaklar kafa korumada. en güzelide ayaklar kafa korumadaydı o kadar eglenceli o kadar güzeldiki şimdiden yazın gelmesini bekliyorum.
Detayları burda yazmıyorum anılarım çok fazla yol sohbetlerim çok güzel konakladıgım her bi yer ayrı bi güzeldi. Konuyu takip eden arkadaşların sorusu olursa bunu fırsat buldukca cevaplarım.
Benim sorumsa sayfamızda uzaman CBF ci arkadaşlara.
Malum kış ayındayız, Lastiklerim bildiginiz gibi honda kayar lastiklerden
Bunu degiştirmek istiyorum bu akşam bakatıgım MICHELIN dişli lastik için takma dahil ön arka 170 TL istediler.
pisyasa fiyatlarını bilmiyorum birde bu lastiklerin MICHELIN olarak kendi içinde kalite farkları yada farklı özellikte olanları varmı, Sizler Marka ve özellik olarak kış ayı için kullanılacak lastik olarak ne önerirsiniz.
Ayrıca yukarda gezimle ilgili yazdıklarım arasında yakıtla ilgili yazdıklarım var.
Şuan motorum ortalama 165krş yakıyor, o o kadar yaktıkca benim için yanıyor, Parasında degilim çünki ticari amaçla kullanmıyorum ama istiyorumki benimde CBF im herkezin motoru gibi 110 130 krş arası yaksın. Eski CBF imde çok yakıyordu ama bu kadar yakmıyordu.
1000 Bakımında siboplarımı ayarlattım, formdaki arkadaşlarımızın tavsiyeleri üzerine. Servisim İstanbul MUTLUHAN
1000 bakımından sonra yola gittim yolda yine o gıcık ince sesii duydum yani sibop kabul etmesede servisler.
4000 bakımında da sibop ayarı yaptılar, şuan motorum o kadar fazla zorlanmadıgı için çokta ısınmıyor. Ama çok yakıyor 170 krş yakıyor ve servisten çıkalı 3 ay oldu yaptıgım KM ise servis sonrası 700 KM felan. Benim motorum mu çok yakıyor yoksa herkezin CBF i böylemi Yada benim motorda sorunmu var Servinten sonra 3.depoyu doldurdum 170 küsür kuruş yaktı sonraki depo ortalamam 170 kuruştu bugün depoyu doldurdum ortalamam 163 krş bunun nedeni ne olabilir,
Motorumu zorlamıyorum devrinde sürüyorum 5bin 6bin devri geçmiyorum 3. en fazla 4.vites te gidiyorum günlük ortalama 4 4 = 8 KM yol yapıyorum bu motor neden bu kadar yakıyor 2.ve 3 viteste 4 5 bin devir aralıgında dha çok kullandıgım bir motor neden çok yakar.
Saygılar Şimdiden kafanızı şişirdigim için özür beni dinlediginiz için teşekkür ederim.
2 soru:
Kış için en iyi kış lastigi marka model ve özellikleri?
Motorum neden çok yakıyor olabilir?
4 Teker Bedeni, 2 Teker Ruhu Taşır
murat abi,
binip gezmezsen her çalıştırmada akünü daha da harcıyorsun. eski motorum honda beat'i 15er dakika çalıştırırdım şarj olsun diye, sonunda aküsü bitti.
o yüzden artık uğraşmıyorum. geçen sene sorunsuz geçirdi kışı. bu sene de geçirir bence.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
ya arkadaş yağmurlu havada duro lastikleri olan arkadaşlar binmeyin bile..sadece size onu sölüyorum..düz yolda kayar mı ya motor...michilen acil alın 2 eliniz kanda olsa bile vallaha..100 km yağmurlu yolda gittim.yaşadığım ekşın dolu dakikalar kaymadan ötürü anlatılamaycak biçimde fabrikada ölesine maksat lastik olsunda..ama duro'ya iyi diyenler dışardan alanlar..para verip alanlar çünkü şunu anladım..fabrika lastiğini atıp..aynısını dışardan alsan daha kaliteli oluyor. benim şahsi görüşüm böle
Teşekkürler.
2020 'Tracer 900 İcon Blue
şuan görünen en iyi lastik michelin pilot sporty, ancak kış için hangisi iyi derken dişli bir lastik mi arıyorsunuz onu bilemem ancak asfaltta kuru yada ıslakta sanırım en iyisi michelin.
km de 170krş 100km de kaç lt yapıyor ? malum benzin fiyatları sürekli zamlandığı için kuruş hesabı ne kadar sağlıklı bilmiyorum ama ben 25tl ile genelde 200-220km arası yapıyorum motor tekleyip yedeğe geçene kadar. en son hatırladığım 2.9lt/100km gibi birşey yapıyordu.
bende hergün sabahları şehir içinden 7-8km giderek işe gidiyorum bazen akşamları doğrudan eve dönmediğimden aynı km yi yapmasam da sizin sadece 4km gidip 4km gelmeniz soğuk havalarda yeteri kadar ısınmadan gideceğiniz yere vardığınızdan motor hala biraz zengin karışımda ilerliyor olabilir diye düşünüyorum.
servis olarakta mutluhan yerine sadece motosiklet servisi, hatta hayatını motosiklet tamirine vermiş yetkili servislere götürmenizi tavsiye ederim (benim gittiklerim mototal ve esengül, kesinlikle tavsiye ederim ikisinide, esengül ü biraz daha fazla tavsiye edebilirim )
Sonsuzdost kardeşim, eğer Ön arka michalen pilot sporty linkini aşağıda verdiğim lastiğe 170 tl demişlerse hiç düşünme, taktır. çünki genelde piyasası 200 tl civarında:
http://www.feyizoglu.com/Michelin-90...y_46627.html#0
http://www.feyizoglu.com/Michelin-2-...y_46626.html#0
Ön ve arka lastik olmak üzere michalen in cbf e giden en iyi lastiği bu. 4 mevsim yağmur vs güvenle kullanabilirsin.
Motor ne olursa olsun şehir içinde 4000-5000 deviri geçmesen bile devamlı 2-3. vitesler kullanıdığından dolayı çok yakacaktır. Bu arada deponu fulleyip kaç km de yedeğe indiğini yazarsan, genelde kullandığın istikameti şehir içi, şehirler arası şeklinde de belirtirsen, yakıt sarfiyatınla ilgili daha sağlıklı yorumlar yapabiliriz. Kuruş hesabı ile kafamda olumlu veya olumsuz bi şekil oluşmuyor. Ayrıca yolculuğunun çok büyük çoğunluğunda 5. vitesi kullandığın, 6000-6500 deviri geçmeden bi şehirler arası sürüşten sonra yakıtını değerlendirmen çok daha motive edici olacaktır. Böyle bir şeh. arası yolculukta deponu fulle ve yedeğe kaç. km de geçtiğini yaz. Ayrıca sübap ayarı yapılırken sente çakısı kullanılmışmı ? Bunu sorgulaman iyi olur. Süpap ayarı sente çakısı kullanılmadan yapıldıysa şıkırtılı çalışmayı olması gerektiği gibi kesmediği gibi yakıtın artmasınada sebep verebilir. Bazı ustalar sübap ayarını yaparken sözde el ustalıklarına güvenerek sente çakısı kullanmıyorlar. Çok yanlış. Bunu deneyimledim geçmiş tarihte. Bir Honda yet. servisi. sente çakısı kullanmadan süpap ayarı yapmış ve sonra başımı baya ağrıtmıştı. O servise son gidişim olmuştu zaten. Daha sonra da o usta işi bırakmış aldığım duyuma göre.
Bu arada yeni kasa motoru arkada 43 t dişlisi ile 130 çıkartmış olman demek, eski kasalarda ki devir kesici seviyesinin üstüne motorunu çıkartmış olman demektir. Motorunda devir kesici yok. Çok dikkat et. Normalde senin o hıza çıktığında motorunun çevirdiği devri eski kasalarda kesici olduğundan eski kasalar çevirmiyor. Zaman zaman dahi olsa bunu yapma. Bayır da bulsan anlık çıktığım max hız 110 u geçmesin. Yoksa motorun uzun ömürlü olmaz.
Arkadaşlar 2.el cbf alıcam ya km ye çok kafa takmalımıyım yani 30.000-40.000 km de bi cbf alsam beni üzermi.2500 tl ye bulabildiklerim bu km de oluo genelde 20-30 bin km arası değişiyor çokda aşırı bütçem yok ki altıktan sonra zaten lastik değişimi için para ayırmak istiyorum eğer lastikler eski olursa ve tabiki genel bi bakım için.
10 binde bi cbf te bitmiş veya bitmeye başlamış olabilir. 50 binde bi cbf te sana daha binlerce km hizmet edebilecek kadar temiz olabilir. Kullanıcıya ve bakım unsurlarına verilen öneme, nasıl kullanıldığına göre değişir. 40 bindeki 80-90 ı geçmemiş ve sıkıştırılmadan kullanılmış bi cbf.bakım unsurları ihmal edilmediği sürece, 10 bin km de devamlı dip gaz kullanılmış bi cbf ten daha hayırlıdır. Km önemli değil, bakım unsurları ve motorun kullanım hayatı boyunca nasıl kullanıldığı önemlidir. Yakın çevrende nasıl kullanıldığını bildiğin bi motor olduğu taktirde yüksek km den korkma. Ama hiç bilmediğin bi motoru almaya niyetlenirsen bi çok şeyi sorgulamalısın. 30-40 bin km temiz sakin ve dingin, sıkıştırılmadan kullanılan, bakımları aksatılmadan yağına bakılarak kullanılan bi cbf sıkıntı çıkarmaz. Böyle bi motor sana senelerce hizmet etmeye devam ederken, 30-40 binde başka bi cbf aksi şekilde kötü kullanıldıysa aşırı yağ yakmaya başlamış, çekişi düşmüş ve yarın öbürgün sıfır motor isteyecek kadar kötü durumda da olabilir. Böyle bi motora denk gelirsen masraf çıkartır elbette.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)