Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
14 Ocak 2012, 12:44
#25681
ubuntu67 adlı üyeden alıntı
yeni taktıracağım lastiklerin üretim tarihini nasıl öğrenirim, lastiğin üzerindeki kodları nasıl okurum, yardımcı olur musunuz?
ayrıca çakmaklık girişi de yaptıracağım , yağmur geçirmez çakmaklığı hangi siteden temin edeyim, daha önce taktıran arkadaşlar fikir verirse sevinirim...
selamlar herkese...
Her lastiğin üzerinde (dot)üretim tarihi bulunur genelde çerçeve içinde hafta ve yıl olarak gözükür örneğin(dot:1611)bu lastik 2011'in16'ıncı haftasında üretilmiş demektir 3yıl süresini doldurmuş bayatlamış lastikleri aracınıza takmayın yani takacağınız lastik en az 2010 üretimli olsun.
Reklamlar
-
14 Ocak 2012, 20:19
#25682
motoru devirmedikçe çok memnun kalırsın.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
15 Ocak 2012, 00:26
#25683
mali_181 adlı üyeden alıntı
Tramer den sorgulatma işlemini nasıl gerçekleştirebilirim
http://www.aracsorgulama.org/tramer-arac-sorgulama/
-
15 Ocak 2012, 22:36
#25684
TheNightHawk adlı üyeden alıntı
çok teşekkürler
arkadaşlar devir işlemleri ne kadara mal olur lütfen birisi düzgün bi açıklama yapsın yaa paramı ona göre ayarlıcam plaka değiştirirsen toplam şu kadara değiştirmessen toplam şu kadara diye biri söyleyebilirmi yani herşey toplam motorun komple devir işlemleri ne kadara mal olur araştırdım her kafadan bi ses çıkmış 60-70-150-220 her çeşit rakam okudum lüüüütttfeeennn biriniz yardımcı olun
-
15 Ocak 2012, 23:04
#25685
mali_181 adlı üyeden alıntı
çok teşekkürler
arkadaşlar devir işlemleri ne kadara mal olur lütfen birisi düzgün bi açıklama yapsın yaa paramı ona göre ayarlıcam plaka değiştirirsen toplam şu kadara değiştirmessen toplam şu kadara diye biri söyleyebilirmi yani herşey toplam motorun komple devir işlemleri ne kadara mal olur araştırdım her kafadan bi ses çıkmış 60-70-150-220 her çeşit rakam okudum lüüüütttfeeennn biriniz yardımcı olun
73 tl ye halloluyor bir notere gitmeniz yeterli, en fazla 15-20 dk sürer
-
15 Ocak 2012, 23:07
#25686
cbr125cbr adlı üyeden alıntı
73 tl ye halloluyor bir notere gitmeniz yeterli, en fazla 15-20 dk sürer
yani 73 tl verdiğim zaman motorumu alıp binip gidebiliyorum bu ruhsat-noter hepsi halloluomu bu parayla
-
15 Ocak 2012, 23:14
#25687
[B]YARDIM...![/B]
iyi günler
öğrenciyim ve ilk motorumu alacağım 2500tl civarı bir bütçem var
2007 model bir cbf150 buldum 20.000 kmde fiyatı 2750 tl ancak pazarlıkla alınır sanırım 2500tl ye sanırım
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...69525138/detay
ve
2009 model bir cbf150 buldum 28.000 kmde fiyatı 2700 tl oda pazarlıkla 2500tl ye alınır sanırım
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...49266936/detay
sizce hangisi iyidir?
ve en önemlisi ben mahallemdeki bir motor tamircisine sordum cbf 150 alacaksan 2011 model üzeri al 2011 modelin altındakilerde yağ yakma (yağ eksiltmede olabilir ikisinden biri) var dedi bu önemli bir sorunmudur? il motorum olacağı göz önünde bulundurursak? ve bu sorun varmı gerçekten?
lütfen acil yardım
-
16 Ocak 2012, 00:14
#25688
cd0345 adlı üyeden alıntı
iyi günler
öğrenciyim ve ilk motorumu alacağım 2500tl civarı bir bütçem var
2007 model bir cbf150 buldum 20.000 kmde fiyatı 2750 tl ancak pazarlıkla alınır sanırım 2500tl ye sanırım
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...69525138/detay
ve
2009 model bir cbf150 buldum 28.000 kmde fiyatı 2700 tl oda pazarlıkla 2500tl ye alınır sanırım
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...49266936/detay
sizce hangisi iyidir?
ve en önemlisi ben mahallemdeki bir motor tamircisine sordum cbf 150 alacaksan 2011 model üzeri al 2011 modelin altındakilerde yağ yakma (yağ eksiltmede olabilir ikisinden biri) var dedi bu önemli bir sorunmudur? il motorum olacağı göz önünde bulundurursak? ve bu sorun varmı gerçekten?
lütfen acil yardım
bahsettiğin şeyler herkes için göreceli şeyler. hondaysa gerisi tefferruat .. bu gün bir bandrol olmuş zaten 46 lira.
-
16 Ocak 2012, 01:40
#25689
Resimlerden pek anlaşılmıyor ama iki motor da güzele benziyor.
Bu arada aracı alıp noter masrafını yaptıktan sonra, zorunlu trafik sigortasını, muayenesi geçmişse muayenesini yaptırmanız gerekir. Farklı ilden alır plaka değişsin derseniz ayrıca bir de plaka basım ücreti alınır.
---------- Post added at 01:40 ---------- Previous post was at 01:34 ----------
Sonradan resimlere tekrar baktım, aksesuarlı motorun ön çamurluğu boyanmış, depo da boyanmış olabilir üzerindeki etiketi göremedim. Neden boyandığı araştırılmalı. İlk motor bu durumda daha orjinal göründü gözüme. Fikir değiştirdim Ayrıca Km si oynanmış motoru fren ve debriyaj kollarının üzerindeki boyanın tamamen silinmesinden anlayabilirsin. Bu iki motorda da dikkat edersen fren debriyaj aşınma seviyeleri aynı gibi, km leri orjinal olması muhtemel. Yakından incelemek lazım. İlk bakılacak şey, ruhsattan motor şase numaralarını karşılaştırmak olsun. Bizim bu motorlar çok kolay çalınan motorlar. Sonra başın ağrımasın. Bence ilk motor üzerinde daha fazla dur, aksesuar görünmesi istenmeyen bazı şeyleri gizlemek için de takılmış olabilir.
-
16 Ocak 2012, 02:24
#25690
mali_181 adlı üyeden alıntı
yani 73 tl verdiğim zaman motorumu alıp binip gidebiliyorum bu ruhsat-noter hepsi halloluomu bu parayla
Alan razı veren razıysa imzalar atıldıysa notere ve devir işlemlerine 70-80 arası (ben 73 vermiştim) verirsin anahtarını alırsın çıkarsın. Noterde özellikle sordukları şey(alan kişiye ) şase numarasını kontrol ettiniz mi ? Satan kişiye de parasını aldın mı oldu
---------- Post added at 00:24 ---------- Previous post was at 00:21 ----------
TheNightHawk adlı üyeden alıntı
Resimlerden pek anlaşılmıyor ama iki motor da güzele benziyor.
Bu arada aracı alıp noter masrafını yaptıktan sonra, zorunlu trafik sigortasını, muayenesi geçmişse muayenesini yaptırmanız gerekir. Farklı ilden alır plaka değişsin derseniz ayrıca bir de plaka basım ücreti alınır.
---------- Post added at 01:40 ---------- Previous post was at 01:34 ----------
Sonradan resimlere tekrar baktım, aksesuarlı motorun ön çamurluğu boyanmış, depo da boyanmış olabilir üzerindeki etiketi göremedim. Neden boyandığı araştırılmalı. İlk motor bu durumda daha orjinal göründü gözüme. Fikir değiştirdim
Ayrıca Km si oynanmış motoru fren ve debriyaj kollarının üzerindeki boyanın tamamen silinmesinden anlayabilirsin. Bu iki motorda da dikkat edersen fren debriyaj aşınma seviyeleri aynı gibi, km leri orjinal olması muhtemel. Yakından incelemek lazım. İlk bakılacak şey, ruhsattan motor şase numaralarını karşılaştırmak olsun. Bizim bu motorlar çok kolay çalınan motorlar. Sonra başın ağrımasın. Bence ilk motor üzerinde daha fazla dur, aksesuar görünmesi istenmeyen bazı şeyleri gizlemek için de takılmış olabilir.
Bir de dikkat ettin mi ikinci motosikletin ilan tarihine 11 Mayıs 2011 diyor ilanda 8 aydır oradamıymış. Bu kısmı ilginç geldi bana, ayrıca aksesuarları sanırım 800tl geriye 2000tl kalıyor motosiklet için. Bence normal değil.
-
16 Ocak 2012, 11:32
#25691
bu aralar cbf 250 gıdıklamaya başladı. haydi hayırlısı. cıbıftan ayrılmayı düşünmesi bile zor.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
16 Ocak 2012, 11:38
#25692
2012 cbf aldım kornik bir sorunu varmı teşekkürler.
-
16 Ocak 2012, 11:53
#25693
gubreci adlı üyeden alıntı
2012 cbf aldım kornik bir sorunu varmı teşekkürler.
Bakımına kadar şunlara dikkat et, motor bloğu veya alt şanzıman kısmında bazı zayıf noktalardan yağ kaçakları görürsen bunu 1000 bakımındasöyle. Zaman zaman motor bloğunu, altıda dahil olmak üzere incele. Ben 2011 motorumda ilk 2-3 bin km de farklı 4-5 noktasından yağ sızıntısı ile karşılaştım. Yaptım veya yaptırdım.
Uzun yolculuklarda zaman zaman gaz kesme, titreme gibi bi sorun yaşarsan bu 2011 yeni kasalarda kronik bi sorun olarak kendini gösterdi ama servisler bu problemi çözebiliyorlar. Problem ve çözümü bulundu.
İlk bakımı ve yağ değişimi 1000 km de olmasına rağmen ben 500 km de yağ değişimi yapmanı veya yaptırmanı öneririm.
En azından ilk iki yağ değişimi yapıla ne kadar 80 km-h ı geçme. Veya anlık olarak geçsen bile uzun süreler 80 in üzerinde yolculuk yapma.
Arkada zincir dişlisi 43 t dir. Bunu 42 t ile değiştir.
Orj. lastiklerine dikkat et ıslak zeminde çok kötü kayarlar. Ekonomin müsade ederse ön arka michalen taktır. Keyfine bak.
Malüm havalar soğuk. İlk ateşlemede jikleyi mutlaka kullan ve motorun yeteri kadar ısınmadan yola çıkma, motoruna yüksek devir yaptırma.
-
16 Ocak 2012, 12:08
#25694
teşeşkkür ederim kolay gelsin.
-
16 Ocak 2012, 14:40
#25695
aykan adlı üyeden alıntı
Her lastiğin üzerinde (dot)üretim tarihi bulunur genelde çerçeve içinde hafta ve yıl olarak gözükür örneğin(dot:1611)bu lastik 2011'in16'ıncı haftasında üretilmiş demektir 3yıl süresini doldurmuş bayatlamış lastikleri aracınıza takmayın yani takacağınız lastik en az 2010 üretimli olsun.
çok teşekkür ederim bilgilendirme için....
motoru aldım çok şükür, serviste bıraktım, lastikleri takılacak, plakası filan çıkacak... haftaya döndüğümde teslim alacağım, ilk izlenimlerimi o zaman yazarım...
valla yağ yakıyormuş, tekliyormuş falan filan, çok konuşuldu, ama hondadır dedik, aldık, sorun çıkarsa garantili motor, düzeltirler... allah utandırmaz inşallah...
selamlar herkese...
---------- Post added at 14:40 ---------- Previous post was at 14:37 ----------
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Bakımına kadar şunlara dikkat et, motor bloğu veya alt şanzıman kısmında bazı zayıf noktalardan yağ kaçakları görürsen bunu 1000 bakımındasöyle. Zaman zaman motor bloğunu, altıda dahil olmak üzere incele. Ben 2011 motorumda ilk 2-3 bin km de farklı 4-5 noktasından yağ sızıntısı ile karşılaştım. Yaptım veya yaptırdım.
Uzun yolculuklarda zaman zaman gaz kesme, titreme gibi bi sorun yaşarsan bu 2011 yeni kasalarda kronik bi sorun olarak kendini gösterdi ama servisler bu problemi çözebiliyorlar. Problem ve çözümü bulundu.
İlk bakımı ve yağ değişimi 1000 km de olmasına rağmen ben 500 km de yağ değişimi yapmanı veya yaptırmanı öneririm.
En azından ilk iki yağ değişimi yapıla ne kadar 80 km-h ı geçme. Veya anlık olarak geçsen bile uzun süreler 80 in üzerinde yolculuk yapma.
Arkada zincir dişlisi 43 t dir. Bunu 42 t ile değiştir.
Orj. lastiklerine dikkat et ıslak zeminde çok kötü kayarlar. Ekonomin müsade ederse ön arka michalen taktır. Keyfine bak.
Malüm havalar soğuk. İlk ateşlemede jikleyi mutlaka kullan ve motorun yeteri kadar ısınmadan yola çıkma, motoruna yüksek devir yaptırma.
teşekkürler dostum , benim için de faydalı oldu...
-
16 Ocak 2012, 16:20
#25696
jr. adlı üyeden alıntı
bu aralar cbf 250 gıdıklamaya başladı. haydi hayırlısı. cıbıftan ayrılmayı düşünmesi bile zor.
yapma etme ateşe atma kendini
cbf150 tek motorun bile olsa o hataya düşme derim ki cbf 150 senin tek motorun değil.
cbf 250 parçası pahalı, 150 den az buçuk hızlı, 500cc gibi benzin yakan bir motosiklet.
dediğim gibi tek motorun bile olsa cbf150 , 250 sine bakmanı tavsiye etmem. cbf150 minimum masrafla alınabilecek en yüksek konforu veren motosiklet..görsel yönden bir 150 lik için tatminkar halide cabası..
cbf150 den sonrası direkt 500cc olmalı(ki bu kısım yine seni etkilemiyor )
-
16 Ocak 2012, 18:08
#25697
merhaba arkadaşlar,cbr250'ler çok düşük kmlerde ikinci ele düşmüşler dikkatimi çekti.cbf150 mi satıp cbr250 almaya niyetlenmiştim ama bu durum beni tereddütte bıraktı,sebep nedir sizce?
-
16 Ocak 2012, 18:32
#25698
nedeni bence hız merakı olan arkadaşları kesmemesidir. birisinin bir lafıyla motorunu değiştiren adam tanıyorum.
mesela almıştır, birisi demiştir ki "bunun lastikleri çok ince oğlum, çakma reys bu"
hooop! koy ilana.
cbf 150 harika motor da insan değişiklik arıyor işte. şöyle hafif, kullanışlı, sağlam, güçlü bir japon fena mı olur? hem de üzerine 1-1,5 koyup?
bu arada bende cbr 250 olsa dökülene kadar satmam. harika bi motor.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
16 Ocak 2012, 18:37
#25699
kim bilir bakarsınız fuarda cbf150 yerine daha estetik 150cc naked gelir
ne imzası beaaa
-
16 Ocak 2012, 22:25
#25700
ubuntu67 adlı üyeden alıntı
çok teşekkür ederim bilgilendirme için....
motoru aldım çok şükür, serviste bıraktım, lastikleri takılacak, plakası filan çıkacak... haftaya döndüğümde teslim alacağım, ilk izlenimlerimi o zaman yazarım...
valla yağ yakıyormuş, tekliyormuş falan filan, çok konuşuldu, ama hondadır dedik, aldık, sorun çıkarsa garantili motor, düzeltirler... allah utandırmaz inşallah...
selamlar herkese...
---------- Post added at 14:40 ---------- Previous post was at 14:37 ----------
teşekkürler dostum , benim için de faydalı oldu...
Kardeş meraklanma motorun iyi çıkıcak burda yazılan çizilen hiçbir sorunuda yaşamayacaksın inşallah, motor işi şans işi mesela benim bu sene yaz başı aldığım cbf 2011 de tekleme vs herşey mevcuttu sattım bitane daha aldım temmuzda bunda hiçbir sorun çıkmadı sadece yakıt musluğu arızalı çıktı oda değişti garantiden bide deponun altında bi boya atması var yakıt musluğunu değiştirirken farkettim rötüş tutmuyor geçen boyadan geldi söküldü gene kabarmış teslim alırken sağını solunu iyi incele iyice bak hayırlısı olsun yanlız innova vardı galiba sende neden satıp cbf 150 aldın merak ettim..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)
Bu Konudaki Etiketler