Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #25661
    yesewi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2011
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    DEWOX CLASİC BİSİKLET
    Beyler bir sorum olacak size. 2011 sonrası mdellerde sadece devir saati var.. peki sıfır bir cbf ye hem vites hemde devir saatli gösterge takılabilirmi ? elektronik aksam uyarmı ?

    ---------- Post added at 01:23 ---------- Previous post was at 00:11 ----------

    Yokmu ? bir anlayan bu işten ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #25662
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı TheNightHawk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet, geçen gün dediğim gibi, garantiyi falan beklemeden yağı değiştirdim. Servise de gidip yağı yazın değiştirtmeyi düşünüyorum. Bakalım tertemiz yağ çıkınca ne diyecekler 1000km yi motoru çalıştırmadan yaptım derim İçinden çıkan yağı motor soğuk ve 2 gün beklemişken boşalttım. Yağ tapası biraz sıkıydı, yanlış tarafa mı çeviriyorum diye söylenmeden edemedim. Diş sıyırıcam diye korktum. Neyse sonuçta açtım, motorun içinden hava 1 derece olmasına rağmen, gayet akıcı ve simsiyah çamur gibi bir yağ çıktı. Yağ kabının dibinde de çok miktarda tortu ve metal talaşı vardı. Hatta yağın sonuna doğru yağ gri akmaya başladı desem yeridir Rodajda bir hayli talaş çıkmış anlaşılan. Keşke yağı daha önce değiştirseymişim. 20w40 actevo yağım vardı 850ml onu koydum. Zaten eski yağ sanıyorum motor soğuk olduğundan çok süzülmedi, içinden 750 ml yağ çıktı. Motoru ısıtsam daha çıkardı tabi ama ben özellikle böyle istedim. 850ml yağ koyup çalıştırdım. Motorun sesi anında toklaştı tabi. 15 dakika motoru ısıttım, stop edip bekledim yağı ölçtüm, az eksikti, elimde başka bir yağ vardı az ekledim. Eski yağ olduğundan eksoza damlattım :( neyse çalıştırdım tabi katalizörün üzerine damlayan yağ yandı, silmiştim ama yine de bulaşıklığı giderememişim. Neyse bugün de oğlumu arkama alıp garajın içinde bir kaç tur attık (garaj biraz büyük 3 katlı ) motor iyice ısındı. Neyse şimdi içim rahat, yazın da bir 100-200 km yapar yağı tekrar değiştirir, metal talaşından kurtulurum. Benim yeni motor alanlara tavsiyem, 1000km ilk bakımı beklemeden, 200km de falan ilk yağ değişimlerini yapmaları. Garanti için de servisle konuşup 1200 de yaptırırlar olmazsa ne bileyim Ben kendim değiştiriyorum hep, servise gitme işi de bana soğuk aslında ... Hepinize keyifli sürüşler.
    Çok güzel, bende ilk yağı 500 km seviyelerinde değiştirmiştim. Servise gitmiyorum zaten. Garantideki motoru bile servise götürmedim. 12 bindeki motorumu bi kere serv. götürdüm oda 4000 de sübap ayarı yapılsın diye

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:28 ----------

    Alıntı yesewi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler bir sorum olacak size. 2011 sonrası mdellerde sadece devir saati var.. peki sıfır bir cbf ye hem vites hemde devir saatli gösterge takılabilirmi ? elektronik aksam uyarmı ?

    ---------- Post added at 01:23 ---------- Previous post was at 00:11 ----------

    Yokmu ? bir anlayan bu işten ?
    Bunu servise sor derim ama benim şöyle bi yorumum var. Çinden gelen hem devir saatli hemde vites göstergeli göstrg.. panellerinde şöyle bi sorun var.. Motorun devir saati gaz koluna çok yavaş tepkiler veriyor. Gaz açtığınızda yavaş yükseliyor, gazı bırakınca motor rölantiye düştüğü halde devir saati nin rölantiye düşmesi 4-5 sn kadar gecikiyor. 2011 lerin devir saatleri gibi gaza seri tepkiler veremiyor. Pek hoş değil.

    Ayrıca eski kasaların vites gösterge müşürünün kablosunda her vitesi algılayabilmek için ayrı ayrı tek tek kablolar mevcut. Bu müşür ön zincir dişlisinin hemen altından motora bağlanıyor. 2011 lerde ise sadece panelde boş vites ışığı olduğundan vites müşüründe tek kutup kablo mevcut. Dolayısıyla eski kasanın panelini yeni kasaya taktığında bence sadece boş ışığının lambası yanacak ve vites göstrg..lerinin sarı ışıkları yanmayacaktır. Bu benim fikrim ama sen istersen yinede bi servise falan sor. Veya bilen varsa diğer ark..lardan da yorum bekle.

  3. #25663
    hmdonmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2010
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    CBF 150
    Alıntı yesewi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler bir sorum olacak size. 2011 sonrası mdellerde sadece devir saati var.. peki sıfır bir cbf ye hem vites hemde devir saatli gösterge takılabilirmi ? elektronik aksam uyarmı ?

    ---------- Post added at 01:23 ---------- Previous post was at 00:11 ----------

    Yokmu ? bir anlayan bu işten ?
    Sen şimdi sitem etmeye başlamadan yazayım, Arama'nın gücüne inan!
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ildi-bile.html

    Ayrıca
    http://www.cbfturkiye.org/forum/view...624352&start=0

  4. #25664
    mali_181 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2012
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Şu an için motorsuz :(
    ARKADAŞLAR bahsettiğim motorun resimleri benzin deposunda bi çökük var satıcı 2. sahibiymiş alırken böyle aldım dedi bi yan yatması varmış öle dediler dedi bi kaç fotosunu çektim bi yardım edin lütfen bu motor alınırmı 2007 model 2.650 istiyo pazarlıkla 2500 e alınır belki



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us

  5. #25665
    bY_aLp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2010
    Şehir
    Tekirdağ/Çorlu
    Motosikleti
    Yamaha XMAX250 ABS
    km si orjinalse yürüründe birşey yoksa depoyu salla depo kılıfı alarak kapatabilirsin orayı
    bu kawasaki bir başka dostummm

  6. #25666
    mali_181 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2012
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Şu an için motorsuz :(
    Alıntı bY_aLp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    km si orjinalse yürüründe birşey yoksa depoyu salla depo kılıfı alarak kapatabilirsin orayı
    yan yatma eğer motor temizse çokda önemli değil demi sonuçta bnm için çokda kötü bi görüntü deil

  7. #25667
    bY_aLp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2010
    Şehir
    Tekirdağ/Çorlu
    Motosikleti
    Yamaha XMAX250 ABS
    şasede yamukluk olmasın sağa sola çekmesin yürürü sağlam olsun boşver depoyu dediğim gibi depo kılıfı alırsın kapatır orayı rahatsız bile etmez dışardan bakan anlamaz bile yamuk olduğunu
    bu kawasaki bir başka dostummm

  8. #25668
    mali_181 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2012
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Şu an için motorsuz :(
    illaki satıcam motoru o zman bi sorun yaşarmıyım peki

  9. #25669
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Alıntı canekin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @zenon & honda.titan : bahsettiğiniz ses ve yaptığınız karşısında sanki vuruntu sesine benziyor. bu benzin kaynaklı olabilsede, sizin düşük devirde ve hızda ani gaz vermenizden ötürü volandaki atalet sizin verdiğiniz gaz sonucunda motor içinde oluşan ani patlamadan oluşuyor ve düzensiz patlamalar oluyor.

    bu dediğiniz 3. - 4. vites en az 4000-5000 d/d giderken oluyorsa subap ayarlarına da bakmak gerekir ancak bahsettiğim hızlarda ve/veya 1/2 den fazla gazla giderken gazı tamamen açtığınızda yapmıyorsa hata sizde. motoru gereksiz yere yoruyorsunuz,az biraz daha devirli kullanın. tabi canını çıkartırcasına devirli değil
    Bilmiyorum bakalım 10.01.2012 itibari ile garantisi bitti benim motorun bu gune kadar tum bakımları serviste yaptım. Benim esyaların genel huyudur. Garanti biter bozulurlar bakalım nasil olcak :D
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  10. #25670
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    O motorda bence büyük kaza var, basit bir yana yatma gibi görünmüyor, arka maşada amortisörün bağlandığı yerde oynama var sanki, ya da bana öyle geldi. Ama benim iç güdülerim sağlamdır. Haşat diye sattığım motorum bile bu motordan düzgündü. Bence alma derim.

    Orjinali böyle.

    Bu da senin resim karşılaştır istersen.



    ---------- Post added at 13:37 ---------- Previous post was at 13:26 ----------

    Bu adreste güzel resimler var karşılaştırma açısından faydalı olabilir. Bir de seleyi söküp grenajların tırnaklarında tamir izleri vs var mı, selenin altının resmini de çekseydin.

    http://www.motoaktuel.com/blog/index.php/honda-cbf-150

  11. #25671
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Bencede o fark motorun eski olmasından kaynaklanıyor gibi geldi. 2007 model. 2006 trafiğe çıkışlı olsa sonuçta 6 senelik motor. Zamanla metal aksamda oksitlenme,deformasayon vb. ayrıca yağmur çamur ( arka teker o kısma ıslak zeminde çamur atar) dış etlkenlerden dolayı oluşan olumsuzluklardan dolayı yeni motorda olduğu gibi alaşım parlak görünmüyor. Köşeler ve kaynak yerleri daha çok pürüzlü olduğundan bu olumsuzluklar bu kısımlarda daha da belirginleşmiş. Bu yüzden bi oynama varmış gibi görünsede ben şahsen yeni amortisörle şeklen bi fark göremedim. Ama yinede içine bi kurt düşmesini istemiyorsan arkana bi bi yolcu al, virajlarda motoru yatır, tatlı çukurlara gir. Veya motorun arkasına bin veya daha önce cbf 150 kullanmış birine denettir. Bu şekilde emin olabilirsin. Bu arada zaten bi ustaya göstereceksen seni ustan da yönlendirebilecektir. O kısımda yabancı bi kaynak vs olsa daha çok belli olurdu diye düşünüyorum. Bence bir problem yok.

  12. #25672
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Ethemm76 Grenajlar falan hep değişmiş gibi geldi bana, sadece depo değil olay, kaynak yerleri belirginleşmiş doğru diyorsun da fren kolunun bağlandığı demirde bile boya izi var, orası neden boyansın ki?

  13. #25673
    ubuntu67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2009
    Şehir
    Hatay - İskenderun
    Motosikleti
    Pulsar NS200
    yeni taktıracağım lastiklerin üretim tarihini nasıl öğrenirim, lastiğin üzerindeki kodları nasıl okurum, yardımcı olur musunuz?

    ayrıca çakmaklık girişi de yaptıracağım , yağmur geçirmez çakmaklığı hangi siteden temin edeyim, daha önce taktıran arkadaşlar fikir verirse sevinirim...

    selamlar herkese...

  14. #25674
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı TheNightHawk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ethemm76 Grenajlar falan hep değişmiş gibi geldi bana, sadece depo değil olay, kaynak yerleri belirginleşmiş doğru diyorsun da fren kolunun bağlandığı demirde bile boya izi var, orası neden boyansın ki?
    Yan yatmanın devamında çizik vs oluştuysa boyamış olabilir. Ufak hafif hasarlı bi kazası olması, şasesi hasar görmediği taktirde, gerekli parçalarda orj ile değiştirildiğinde sorun olmaz zannımca. Keşke motoru bi deneme imkanımız olsaydı. Yinede gördüğün şeyler çok ürkütücü değil diye düşünüyorum. Sonuçta yan yatma olduğundan bahsetmiş. Bu boyama işlemi bu yan yatmanın sonrasında yapılmış olabilir. Sonuçta 6 yıllık motor, büyük kazası olmasa da 1 den çok kez yan yatmış dahi olabilir. Vatandaş deformasyon görmüş, şurayı şöyle bi boyiyim veya bi yapıştırma bi ürünle kapatmak istemiş olabilir. Yinede bu endişelerimiz çerçevesinde elbette bilenler ve ustası arkadaşa yardımcı olsunlar.

    Bu motora ya ilk motor olarak biniliyor veya hafif bi çinli scooterdan geçiliyor ve motor bi scooter kadar hafif ve ufak değil. Dolayısıyla 2. el alırken yan yatma vs sorgulamak lazım. Piyasadaki bi çok 2. el motorun başına bu tarz şeyler gelmiş olabilir. 2. el alırken iyi sorgulamak lazım.

  15. #25675
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Yalnız motorda sanırım hiç aksesuar yok. Fiyatta pazarlık ta söz konusu edilebilir gibi. O taraflarda motor piyasası biraz daha yüksek nedense. Bu motor İst ve yakın çevresinde olsaydı sanırım 100-200 daha ucuza olabilirdi.

  16. #25676
    mali_181 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2012
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Şu an için motorsuz :(
    vazgeçtim arkadaşlar motoru almaktan yorumlarınız için çok teşkkrler bnm içimi en çok bulantıran şey sahibindende koyduğu ilanda bunlardan hiç bahsetmemiş fotoları ezik gözükmeyecek şekilde çekilmiş ondan birde tabiki yorumlar herşey için çok teşekkürler

  17. #25677
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Sonradan pişman olmaktansa 100 fazla verip boyazı kazası olmayan motor bulursun, motorun km si düzgün kullanılırsa (kazasız belasız) çok da önemli değil, motor yaptırmak ucuz. Önemli olan şasesinde ki grenajları sökmeden çok da anlayamazsın bir eğrilik kırık çıkık olmaması. Yalnız dikkat ettiysen tahliye boruları bile oynanmış değişmiş. Bu da komple söküldüğü anlamına gelir. Benim tahminim fren kolunun oralardan tam ortadan bir araç ile kazaya karışmış ve depo üstü sol tarafında sürüklenmiş olması. Honda yazısının altındaki fısfıs boya da buna işaret ediyor olabilir. Baktığın araçların şase numarasını ve plakasını tramerden sorgulatırsan trafikte bir kazaya karışıp karışmadığını öğrenebilirsin. Şase numarası motorun önündeki demirin oralarda bir yerde yazıyordu sanırım.

  18. #25678
    mali_181 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2012
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Şu an için motorsuz :(
    Çok teşekkürler forumdan bi abiyle tanıştım nazillili onunla başka motor bakmaya karar verdik ama bu motor izmire 2.500 e satılmış bu arada

  19. #25679
    mali_181 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2012
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Şu an için motorsuz :(
    Alıntı TheNightHawk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonradan pişman olmaktansa 100 fazla verip boyazı kazası olmayan motor bulursun, motorun km si düzgün kullanılırsa (kazasız belasız) çok da önemli değil, motor yaptırmak ucuz. Önemli olan şasesinde ki grenajları sökmeden çok da anlayamazsın bir eğrilik kırık çıkık olmaması. Yalnız dikkat ettiysen tahliye boruları bile oynanmış değişmiş. Bu da komple söküldüğü anlamına gelir. Benim tahminim fren kolunun oralardan tam ortadan bir araç ile kazaya karışmış ve depo üstü sol tarafında sürüklenmiş olması. Honda yazısının altındaki fısfıs boya da buna işaret ediyor olabilir. Baktığın araçların şase numarasını ve plakasını tramerden sorgulatırsan trafikte bir kazaya karışıp karışmadığını öğrenebilirsin. Şase numarası motorun önündeki demirin oralarda bir yerde yazıyordu sanırım.
    Tramer den sorgulatma işlemini nasıl gerçekleştirebilirim

  20. #25680

    Üyelik
    04 Ocak 2012
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    honda cbf 150 siyah
    arkadaşlar bende cbf150 cbr 125takas düşünüyorum uygun olurmu yani cbf kadar memnun kalırmıyım.tamam farklı tarzda motorlar ama yardımcı olurmusunuz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:39 ----------

    bu arada motorum satılık 2009 cbf 150 siyah


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)

Bu Konudaki Etiketler