Evet, geçen gün dediğim gibi, garantiyi falan beklemeden yağı değiştirdim. Servise de gidip yağı yazın değiştirtmeyi düşünüyorum. Bakalım tertemiz yağ çıkınca ne diyecekler
1000km yi motoru çalıştırmadan yaptım derim
İçinden çıkan yağı motor soğuk ve 2 gün beklemişken boşalttım. Yağ tapası biraz sıkıydı, yanlış tarafa mı çeviriyorum diye söylenmeden edemedim. Diş sıyırıcam diye korktum. Neyse sonuçta açtım, motorun içinden hava 1 derece olmasına rağmen, gayet akıcı ve simsiyah çamur gibi bir yağ çıktı. Yağ kabının dibinde de çok miktarda tortu ve metal talaşı vardı. Hatta yağın sonuna doğru yağ gri akmaya başladı desem yeridir
Rodajda bir hayli talaş çıkmış anlaşılan. Keşke yağı daha önce değiştirseymişim. 20w40 actevo yağım vardı 850ml onu koydum. Zaten eski yağ sanıyorum motor soğuk olduğundan çok süzülmedi, içinden 750 ml yağ çıktı. Motoru ısıtsam daha çıkardı tabi ama ben özellikle böyle istedim. 850ml yağ koyup çalıştırdım. Motorun sesi anında toklaştı tabi. 15 dakika motoru ısıttım, stop edip bekledim yağı ölçtüm, az eksikti, elimde başka bir yağ vardı az ekledim. Eski yağ olduğundan eksoza damlattım :( neyse çalıştırdım tabi katalizörün üzerine damlayan yağ yandı, silmiştim ama yine de bulaşıklığı giderememişim. Neyse bugün de oğlumu arkama alıp garajın içinde bir kaç tur attık (garaj biraz büyük 3 katlı ) motor iyice ısındı. Neyse şimdi içim rahat, yazın da bir 100-200 km yapar yağı tekrar değiştirir, metal talaşından kurtulurum. Benim yeni motor alanlara tavsiyem, 1000km ilk bakımı beklemeden, 200km de falan ilk yağ değişimlerini yapmaları. Garanti için de servisle konuşup 1200 de yaptırırlar olmazsa ne bileyim
Ben kendim değiştiriyorum hep, servise gitme işi de bana soğuk aslında ... Hepinize keyifli sürüşler.