Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
09 Ocak 2012, 13:11
#25641
mesaj düzenleme olmadığından tekrar mesaj atıyorum kusuruma bakmayın.
motorumu bu soğuklarda(istanbul deniz seviyesinden çok yüksekte değilim.) 3 gün çalıştırmayınca 1.viteste hafif vurdurmadan çalıştıramıyorum. Akü nün gücümü yetmiyor krankı çevirmeye? nedir problem sizce?
gün aşırı kullandığımda her sabah jikleyi açıp 1/4 gaz verdiğimde motorum çalışıyor ama 3gece yatınca bu sabah çalışmadı gene. daha öncede annemlerden araba almam gerektiğinde 4 ila 7 gün yattığında da aynı şey olmuştu.
aküyü söküp suyu eksildiyse ekleyip, yavaş şarj mı etmeli ne dersiniz ?
Reklamlar
-
09 Ocak 2012, 13:30
#25642
-
09 Ocak 2012, 13:43
#25643
canekin adlı üyeden alıntı
mesaj düzenleme olmadığından tekrar mesaj atıyorum kusuruma bakmayın.
motorumu bu soğuklarda(istanbul deniz seviyesinden çok yüksekte değilim.) 3 gün çalıştırmayınca 1.viteste hafif vurdurmadan çalıştıramıyorum. Akü nün gücümü yetmiyor krankı çevirmeye? nedir problem sizce?
gün aşırı kullandığımda her sabah jikleyi açıp 1/4 gaz verdiğimde motorum çalışıyor ama 3gece yatınca bu sabah çalışmadı gene. daha öncede annemlerden araba almam gerektiğinde 4 ila 7 gün yattığında da aynı şey olmuştu.
aküyü söküp suyu eksildiyse ekleyip, yavaş şarj mı etmeli ne dersiniz ?
Elimizdeki 2009 model cbf in sulu aküsünün su seviyesi 2.5 senede neredeyse bitme seviyesine yakın azalmıştı, saf su ilavesi yaptık ve kullanmaya devam ettik. Şu anda 2009 ların bile orj aküleri üzerinde ve faal. Seninki avatarından anladığım kadarıyla 2010. Akünün suyunu tamamlayıp, kutup başlarını falan temizleyip tam şarj et ve tekrar tak. Sanırım problemin düzelecektir. Veya şarj etmek yerine 1-2 saat yol yapma imkanın varsa akünü şarj edebilecek kadar buda olabilir sanıyorum.
-
09 Ocak 2012, 14:51
#25644
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Elimizdeki 2009 model cbf in sulu aküsünün su seviyesi 2.5 senede neredeyse bitme seviyesine yakın azalmıştı, saf su ilavesi yaptık ve kullanmaya devam ettik. Şu anda 2009 ların bile orj aküleri üzerinde ve faal. Seninki avatarından anladığım kadarıyla 2010. Akünün suyunu tamamlayıp, kutup başlarını falan temizleyip tam şarj et ve tekrar tak. Sanırım problemin düzelecektir. Veya şarj etmek yerine 1-2 saat yol yapma imkanın varsa akünü şarj edebilecek kadar buda olabilir sanıyorum.
motorumu normalde hergün kullanıyorum ancak toplam hiç durmadan yolculuklarım genelde 45dk civarında. malum istanbul'da kullanıyorum.şu sıralar zaten şehir dışı gezi vakti olmuyor
ilk başıma geldiğinde aküyü tüketip takviye ile çalıştırmıştım. o zaman kutup başları baya temizdi. daha 1000km önce de bakıma girdi orada da akü başlarına baktılar önümde hatta biraz yağ vs. sürdü diye de hatırlıyorum. o yüzden kutup başları iyidir. o zaman ben haftasonuna aküyü söküp saf su ekleyip arkadaşımın şarj aletine bir bağlayayım.
Teşekkür ederim Ethem bey.
@TheNightHawk : şöyle bir gazlayıp yağını değiştir ama mineral koy içine ve yine 1000km kadar sıkıştır motoru 5.vites hariç. sonra sentetiğe geçsende yeter ama linkte dediği gibi belli bir süre sıkıştırmak gerek.
ama bu bilgileri baştan bilip doğrudan girişmek lazım motora eğer 0 km motor alırsam bir gün kesin uygulamaya çalışırım elimden geldiğince.
-
09 Ocak 2012, 16:05
#25645
Egzantrik zincirini germek nasil oluyor? benim motora cok yuklenince tak tak tak gibi ses geliyor gazi biraz bırakınca toparlıyor düşük devirlerde yuk binince yapıyor. Nispeten benden daha tecrubeli arkadasım egzantrik vuruyor dedi. Ne yapabilirim,?
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
-
09 Ocak 2012, 23:06
#25646
zenon adlı üyeden alıntı
Egzantrik zincirini germek nasil oluyor? benim motora cok yuklenince tak tak tak gibi ses geliyor gazi biraz bırakınca toparlıyor düşük devirlerde yuk binince yapıyor. Nispeten benden daha tecrubeli arkadasım egzantrik vuruyor dedi. Ne yapabilirim,?
aynı dertten bendede var bilhassa ikinci viteste düşük devirde biraz ani gaz açtıgımda yapıyor bence bu ses balasorun dişlisinin üzerindeki yaylar kırıldığındanda yapıyo olabilir bilen varmı aranızda
-
10 Ocak 2012, 00:20
#25647
@zenon & honda.titan : bahsettiğiniz ses ve yaptığınız karşısında sanki vuruntu sesine benziyor. bu benzin kaynaklı olabilsede, sizin düşük devirde ve hızda ani gaz vermenizden ötürü volandaki atalet sizin verdiğiniz gaz sonucunda motor içinde oluşan ani patlamadan oluşuyor ve düzensiz patlamalar oluyor.
bu dediğiniz 3. - 4. vites en az 4000-5000 d/d giderken oluyorsa subap ayarlarına da bakmak gerekir ancak bahsettiğim hızlarda ve/veya 1/2 den fazla gazla giderken gazı tamamen açtığınızda yapmıyorsa hata sizde. motoru gereksiz yere yoruyorsunuz,az biraz daha devirli kullanın. tabi canını çıkartırcasına devirli değil
-
10 Ocak 2012, 20:33
#25648
artık cbf150'm yok :D ama gönlüm onunla kalacak :D
B rh(+)
Aynada Herkesin Baktığı Yabancı
-
10 Ocak 2012, 23:30
#25649
metanecho adlı üyeden alıntı
artık cbf150'm yok :D ama gönlüm onunla kalacak :D
f650gs ?
-
10 Ocak 2012, 23:43
#25650
.Mhmt. adlı üyeden alıntı
Başka marka aramamın sebebi tamamen keyfi , alternatif var mı diye merak ettim. Belki x marka var biraz daha pahalı ama daha iyi dersiniz diye düşündüm. O zaman michelin alacağım
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:08 ----------
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...63628422/detay
Şu egzoz u taksam bir problem yaşar mıyım? Amacım performans arttırmak değil. Cbf in o uçsuz bucaksız egzozundan kurtulmak
İstanbul da bu tarz egzozlar satan (uygun fiyatlı) yerler var mı ? Bir de motorun sesinin apaçi tuning gibi çıkmasını istemiyorum bunlar o tarz egzozlardan mı?
egzosu değiştirsen kafadan yakıtın yarım litre artar garanti
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
-
11 Ocak 2012, 10:35
#25651
canekin adlı üyeden alıntı
f650gs ?
arayıştayım şimdilik ;) f650gs yada vstrom uygun hangisi denk gelirse.
B rh(+)
Aynada Herkesin Baktığı Yabancı
-
11 Ocak 2012, 11:38
#25652
metanecho adlı üyeden alıntı
arayıştayım şimdilik ;) f650gs yada vstrom uygun hangisi denk gelirse.
Boyum 1.77. 10-15 km ana yolda V-Strom deneme imkanım oldu. Bizim cbf 150 lerden baya yüksek, bana pek güven vermedi. İyice alışmadan sürülürse yan yatırma ihtimali çok yüksek. Motor ağır ve çok iri. Buna rağmen cbf 150 de ayaklarının tamamı değerken, hatta motor üzerinde ayağa kalkıldığında koltuktan tamamen kalkabiliyorken v-stromda sadece parmaklarımın ucu değiyordu. Ama sanırım servislerde alçaltıyorlarmış, alcak sele olayları falan varmış diye duydum. Ayrıca ikinci gözlemim ise şehir içi kullanıma uygun bi motor değil, bu anlamda cbf 150 nin yerini dolduramaz.
-
11 Ocak 2012, 23:59
#25653
arkadşlar cbf lerin farklı modelleri varmı yoksa tek model mi mesela bazılarının jantları siyah bazılarının gri bunlar kullanıcılar tarafından mı değişiyo yoksa model farkındanmı
-
12 Ocak 2012, 00:09
#25654
mali_181 adlı üyeden alıntı
arkadşlar cbf lerin farklı modelleri varmı yoksa tek model mi mesela bazılarının jantları siyah bazılarının gri bunlar kullanıcılar tarafından mı değişiyo yoksa model farkındanmı
jantlar gridir siyah olanlar kendi boyatmış buu burdan yazıcağınıza honda tr nin resmi sitesinden bakarakta görebilirsiniz
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
-
12 Ocak 2012, 00:13
#25655
baktıp hep gri de birde bir arkadaşın beygir farkından bahsettiğini okumuştum da ondan sordum bende en geç önümüzdeki hafta içi bi cbf sahibi olmuş olucam ondan merak ettim
-
12 Ocak 2012, 00:20
#25656
mali_181 adlı üyeden alıntı
baktıp hep gri de birde bir arkadaşın beygir farkından bahsettiğini okumuştum da ondan sordum bende en geç önümüzdeki hafta içi bi cbf sahibi olmuş olucam ondan merak ettim
Eğer 2. el alacaksan 2010 model ve öncesine eski kasa deniliyor. Bazı ufak tefek farklılıklar mevcut. 2011 ve sonrası yeni kasa. Ama beygirler aynı
-
12 Ocak 2012, 00:25
#25657
Evet, geçen gün dediğim gibi, garantiyi falan beklemeden yağı değiştirdim. Servise de gidip yağı yazın değiştirtmeyi düşünüyorum. Bakalım tertemiz yağ çıkınca ne diyecekler 1000km yi motoru çalıştırmadan yaptım derim İçinden çıkan yağı motor soğuk ve 2 gün beklemişken boşalttım. Yağ tapası biraz sıkıydı, yanlış tarafa mı çeviriyorum diye söylenmeden edemedim. Diş sıyırıcam diye korktum. Neyse sonuçta açtım, motorun içinden hava 1 derece olmasına rağmen, gayet akıcı ve simsiyah çamur gibi bir yağ çıktı. Yağ kabının dibinde de çok miktarda tortu ve metal talaşı vardı. Hatta yağın sonuna doğru yağ gri akmaya başladı desem yeridir Rodajda bir hayli talaş çıkmış anlaşılan. Keşke yağı daha önce değiştirseymişim. 20w40 actevo yağım vardı 850ml onu koydum. Zaten eski yağ sanıyorum motor soğuk olduğundan çok süzülmedi, içinden 750 ml yağ çıktı. Motoru ısıtsam daha çıkardı tabi ama ben özellikle böyle istedim. 850ml yağ koyup çalıştırdım. Motorun sesi anında toklaştı tabi. 15 dakika motoru ısıttım, stop edip bekledim yağı ölçtüm, az eksikti, elimde başka bir yağ vardı az ekledim. Eski yağ olduğundan eksoza damlattım :( neyse çalıştırdım tabi katalizörün üzerine damlayan yağ yandı, silmiştim ama yine de bulaşıklığı giderememişim. Neyse bugün de oğlumu arkama alıp garajın içinde bir kaç tur attık (garaj biraz büyük 3 katlı ) motor iyice ısındı. Neyse şimdi içim rahat, yazın da bir 100-200 km yapar yağı tekrar değiştirir, metal talaşından kurtulurum. Benim yeni motor alanlara tavsiyem, 1000km ilk bakımı beklemeden, 200km de falan ilk yağ değişimlerini yapmaları. Garanti için de servisle konuşup 1200 de yaptırırlar olmazsa ne bileyim Ben kendim değiştiriyorum hep, servise gitme işi de bana soğuk aslında ... Hepinize keyifli sürüşler.
-
12 Ocak 2012, 01:06
#25658
arkadaşlar uzun araştırmalarım sonucunda cbf 150 de karar kıldım gerek uzun yol rahatlığı gerek artçı rahatlığı ve kalıbı gibi etkilerden dolayı cbf düşünüyorum ve çevremde bi tane cbf var 2007 model 20.000 de 2500 olur sana dedi sizce bu motoru alayımmı ustalara baktırdıktan sonra,modeli eski olduğu için soruyorum
-
12 Ocak 2012, 01:40
#25659
Gerçekten 20000de mi peki?
-
12 Ocak 2012, 01:50
#25660
.Mhmt. adlı üyeden alıntı
Gerçekten 20000de mi peki?
bi kaç anlayan arkadaşla gidip bakacağım birde ustaya göstereceğim burda cbf kullanan çok yakın bi arkadaşım var bnm ustama gösteririz dedi ondan sonra belli olmazmı km sinin gerçek olup olmadığı kendimi sıkıntıya sokup alacağım maddi anlamda o yüzdende korkuyorum açıkcası??
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)
Bu Konudaki Etiketler