arkadaşlar herkese merhaba.. bende 2009 cbf 150 var ve birde ufak bir sorun var... sorun şu: motor normalde sogukken normal sessiz bir şekilde çalışıyor ama ısınınca yani 15-20 km yol gidince çalişması gürültülü oluyor.serviste ekzantrik zinciri degişti ondan sonra sanki bana gürültülü çalişıyormuş gibi geliyo..bu arada km 35000 kurye falan degilim ..ne yaptıgına dair bir bilgisi olan varmıı..herkese saygılar..
buyrun didim polisi bile cfb sürüyor
ne imzası beaaa
Slm, camdan yüksek devirde gelen zırıltıyı çözmek için, camın grenaja temas ettiği kısımlara şamrel veya lastik parçası sıkıştırdığında bu zırlama muhtemelen ortadan kalkacaktır. Başıma eski cbf motorumda gelmişti. Bu zırıltı seyir halinde oluştuğunda muhtemelen camı üstten tuttuğunda kesiliyordur. Bahsettiğin vites problemi debriyaj boşluğunun fazlasıyla az olmasından olabilir. Debriyaj boşluğunu ayarla veya ayarlatmayı dene. Debriyaj boşluğun çok az sa debriyajı çektiğinde dişliler sağlıklı ayrılmadığından bahsettiğin vites geçirme veya boşa alma problemleri olabiliyor. Yani debriyajın biraz daha geç kavrasın. Herhalde bi hayli erken kavrıyor. Motorun stop etme olayı servisin işi. Bana bu yeni karbratörün enayiliği gibi geliyor. Motor az da olsa yağ eksilttiğinde motorun sesinde tizleşme eğilimi oluyor. Yeni yağ değişimi yaptıysan ve motordan çıkan yağ da bi miktar şimdiki yağa göre eksikse algıladığın şekilde motorun sesinde bi fark oluşturmuş olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:42 ----------
Benim motor aynı olayı sübap ayarı bozukken yapmıştı. Motor soğukken gayet tok ve hoş bir ses ama, 15-20 dk çalışıp ısındıktan sonra gürültülü ve şıkırtılı çalışma. Eğer senin de problemin bu ise bunun çözümü mutlaka sente çakısı kullanılarak ehil ellerde yapılan bi sübap ayarı. Ustan (Sübap ayarıda yaptık) desede. Sente çakısı kullanıp kullanmadığını sorgula. Bu önemli. Buda şimdiki motorum 2000 km seviyelerindeyken başıma geldi. Sözde ustalığın, elinin ayarına güvenen bi servis ustası sente çakısız sübap ayarı yapmıştı ve ısınıca artan ses hiç kesilmemişti. Problemi sente çakısı kullanarak başka bir serviste yapılan sübap ayarı çözmüştü. Ekzantirik zincirli değiştikten sonra sübap ayarı ihtiyacı oluyormu teknik olarak bilmiyorum ama. Bunuda istersen öğren.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:51 ----------
2011 lerein arka dişlisi 43 t. Ben eski kasaların arka dişlisi olan 42 t yi taktım. Motor eski kasalar gibi oldu. Gayet güzel. Örnek olarak bi kaç denememde 8500 devirde 110 yaptığını gördüm. 80-90 km h hızlarda da yakıt olarak daha ekonomik ve az da olsa düşük devirli yolculuk yapmak mümkün oluyor. Tüm yeni kasalara arkaya 42 t takmalarını tavsiye ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:55 ----------
Asvaltta,virajda michalen in üzerine yok, ama ben dağ bayır gezicem toprak zemin, asfalta pek çıkmam, şehir içi mahalle arası sürerim dersen sana bi teker linki atayım. Ben michalen den sonra arkaya bu lastiği taktım. Şimdi michalen i mumla arıyorum. Ne viraja yatabiliyorum ne bişey. Ama dediğim gibi asfalta çıkmayan, köy, bağ bahçe, şehir içi için olur. Ama haricen tavsiye etmem. Sezon başı 2-3 ay sonra mutlaka tekrar arkaya mich... takacağım. Linki şu:
http://www.rialli.com/urunler/293_mo...ss-dis-lastik/
merhaba abilerim ben 2011 model cbf 150 aldım amcamdan 1700 km de koruma demirleri falan hepsi takılı çok memnunum motorumdan ama 90-100 yapınca motor çok bağırıyor sanki arka dişliyi değiştireyim diyorum 42 mi takayım yoksa 41-40 falan mı?
vallaha dostum gidon yüksek hızda yalpalama yapmasa foto çekecem ama riskli bir durum.ha şu olabilir.ibrem 125 gösteriyor iken (Global Positioning Station)yani Gps 110 diyebilir belki ama ben ibrede gördüğümü yazdım o yüzden belki ibrem yanlıştır 110 yapıyorumdur.
---------- Post added at 22:04 ---------- Previous post was at 22:02 ----------
Reizz'' orjinal 2011 dişlisi 43P eskileri 42 !
2020 'Tracer 900 İcon Blue
42 tak yeterli, 41-40 yolculu kullanımda ağır geliyor. 42 zaten eski kasaların orj. dişli boyu, bende 42 yaptım çok memnunum. 90-100 seviyelerinde biraz daha rahatlarsın. Dişliyi daha çok ufaltırsan seri kalkış falan sıkıntı olabilir. 40-41-42-43 t dişler kullandım. En ideali bence 42 t. Hı, başka bir ark..ım cevaplandırmış zaten.
ethem 76 hocam teşşkrler yarın bir ara servise gideyim sübop ayarı içinsonra ne degişek yazrım İNŞAALLAH.üstadım afedersin ama bu sente çakısı nedemk ilk defa duyuyorumda kusura bakma..bilgin için saol
ARKADAŞLAR ŞÖYLE BİR PROJEM VEYA DÜŞÜNCEM VAR..BİR GÜN BELİRLEYELİM..ARAMIZDA ..MOTORLARIMIZIN FOTOĞRAFLARIMIZI ÇEKELİM..BELİRLEDİĞİMİZ GÜN KOYALIM ŞENLİK OLSUN...NE DERSİNİZ ?
2020 'Tracer 900 İcon Blue
abi )garajdadamı olmaz güneş vurduğu zaman motoru çıkart kemikleri ısınsın garibimin )))
2020 'Tracer 900 İcon Blue
Ethem bey çok teşekkür ederim bilgilendirme için. Yağı değişeli 1300 km oldu daha 1500 km var genelde çok sıkıştırmam sakin kullanırım yağ yakma durumu olacağını zannetmiyorum haliyle daha yeni motor çünkü. Evet zırıldama kafa krenajını tuttuğumda kesiyo lastik dediğiniz gibi bi nebze kesebilir. Debriyajım gayet yukarıda kavrıyor %75 ini bırakınca kavrıyor diyelim.
Rica ederim, yeni motor diye yağ eksiltmez düşüncesiyle yağ seviyeni kontrol etmemezlik yapma. Motorunda yağ eksiltme eğilimi varsa 3000 km yağ seviyesini kontrol etmemek için oldukça uzun bi km. Kendi motorum için konuşayım. 1000 km yağ değişiminden sonra 4000 e kadar yağ seviyesini kontrol etmeyerek gerektiğinde yağ eklemeseydim motordan 400 gram eksik yağ çıkardı. Buda risk. Bu arada önemli olan şu: Motorun yağ eksiltmesi için mutlaka eski olması şart değil. Yeni motorda yağ eksiltebilir. Yani o dönemler 3000 km de toplamda 400 gram falan yağ eksiltiyordu. Şimdi yağ yakma baya azaldı.
1000 km de bir yağına baksan yeterli. Bakmakta amacına eksik görüldüğünde tamamlanırsa ulaşıyor. Bende 2011 sıfır motorumda rodajda yağ yakma yaşadım. Bilgin olsun. Yağ yakmadığına eminsen, değişimde çıkan yağı ölçüyor veya ölçtürüyorsan veya zaten yağını belirli sıklıklarla kontrol ediyorsan sorun yok zaten. Bizim kull.. klavuzundaki çok büyük bi eksiklik, bi çok motorun klavuzunda yağ seviyenizi .... km sıklıkla kontrol edin ve yağ seviyesi çubuğun alt seviyesinde ise üst seviyeye kadar yağ ilave edin der. Ne yazık ki bizim klavuza bu yazılması unutulduğundan kullanıcılarda bu önemli ayrıntıyı önemsemiyorlar.
Yağ yakma olasılığı yüksek yani peki Ethem Bey 3000 km de 400 ml yağ eksilmesi bizaz fazla değil mi ?
İKİTEKER hastalığında tedaviyi bünyem kabul etmiyor
Rodajda benim motor bu seviyede yağ yaktı, ama kontrolüm altında olduğundan ilavesini yapıyordum. Şu an yağ eksiltme baya azaldı. Ne olur ne olmaz, kontrol et, yağ eksilten var, eksiltmeyen var. Motorunun yağ eksiltme eğilimi bil ona göre hareket edersin. Cbf 150 eksik yağı pek sevmez.
:D Abi sizin oranın Aydının Emliyeti Fakirmiş :D
Harbi diyorum mersine gel tümm polislerde 1200 cc BMW 1200 cc 1000 cc 800 cc enduro lar Ve hepsi BMW süper tuuring felan doluu
Zabıta yokmu zabıta şerefsizim zabıtada st knuni GV650 var ya :D
Demek istediğini anladım hani polsi bile cbf kullanıyor ama yeri gelmişken yazayım dedim
Sado
Yavru endurom bi kaç güne 6000 bakımına girecek..Havalar soğuyup bakım zamanı da yaklaşınca acık huysuzluklar yapmıyor değil hani
Daha önce neredeyse hiç karşılaşmadığım bişeyler bu ara sürekli oluyor.Havalar soğuk malum motoru jikle de ısıtmadan binmiyorum binmek istemiyorum ama şu 3-5 gündür ne hikmetse jikleyi sonuna kadar açıp motoru çalıştırdığımda ilk bi 3-5 saniye 2000-2500 devirlerde motor çalışıyor sonra devir düşmeye başlıyor.
Bu eskiden bu devirlerde çalıştıktan sonra motor yarım dk veya bilemedin 1dk içerisinde ısınarak 4500 d/d ları bulurdu sonrasında da jikleyi kapatıp yola çıkardım.Ancak şimdi motor boğuluyor motor soğukken jikleyi açıp startı verdiğimde 2000-2500 devirlerle kapak açan devir yavaş yavaş düşmeye başlıyor yani bıraksam 1500 hatta 1000 devirlere kadar düşüyor.E haliyle motorda ısınamadığı için istop etmek için fırsat kolluyor,boğuluyor.Bakımda bu derdimi dile getiricem ama sizce ne olabilir.Karbüratör de filan pislik mi var acaba yada hava filtresini mi değiştirtsem..Bulunduğum mekanlar acayip toz toprak ortamlar büyük ihtimalle bunların etkisi büyük.Hayır motor tamamen ısınmışken dahi 1400 devir olması gereken devir 1200 devirlerde gezdiği oluyor..Onun dışında canavarımla öyle aman aman büyük problemlerim yok.Süt liman sessiz sakin yolumuza devam ediyoruz
Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)