Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #25521
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Bmw boxer motorlarda kuru debriyaj sistemi vardır. Bu yüzden de otomobillerin kullandıkları yağı kullanabilirler. Ama onun kullanabiliyor olması bizim kullanabileceğimiz anlamına gelmez. Her motorun teknik yapısı farklı. Üreten mühendis hangi yağı kullanın diyorsa onu kullanmak durumundayız.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #25522

    Üyelik
    24 Kasım 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    CBF-150 SİYAH
    Alıntı kalipso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı Olsun..Taksitte Fark Almıyorlarmı Bende Samsunluyum Honda Bayisiyle Konuşmamda Vadede Fark Aldıklarını Söylemişti...
    Hayır vade farkı almıyorlar.Zaten aslında kampanyayı bayiler yapmıyor direk hondanın kendisi yapıyor,eger senin konuştugu bayi vade farkı koyuyorsa arada yolunu bulmak istemiş olabilir.Bunuda hondaya şikayet edebilirsin.Yıl sonu oldugu için kotalarını tutturmak istiyorlar firmalar o yüzden yazın yapmadıkları kolaylıkları şimdi yapıyorlar yazın 1 tl bile düşmediler gri hondamı alırken.Ama şimdi üzerindeki bütün koruma demirleri olsun yan ayaklık olsun ,artı bide kilit hediye verdiler.Fırsatı kaçırmamak lazım, allah herkese gönlune göre versin...

  3. #25523
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    Hayırlı Olsun.
    2020 'Tracer 900 İcon Blue

  4. #25524
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı dersansport adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor 10 000 li kmlere gelmeden sentetik yağ kullanmayınnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn nnnnnnnnnnnnn
    Benim deneyimlerime göre tam tersi, şimdiye kadar cbf motorlarımda hep tam sentetik veya yarı sentetik yağlar kullandım. Gözlemlerim şöyle: 2000 km de hep yağ değişimi yaptım ve böyle devam ediyorum. Deneme amaçlı madenive yarı sentetik yağ kullandığım dönemlerdekiözlemlerim şöyle:

    Madeni yağ deneyimi yaptığım zamanlarda hep km daha 800-1000 km olmadan vites geçişlerinde sertlemşe ve kemikli gürültülü geçiş hissi oluşmaya olmaya başladı. Bu gözlemim yarı sentetik yağda 1500 km leri buldu viteslerdeki rahatsız,sert ve gürültüsüz geçiş. Tam sentetik yağlarda ise 2000 km içinde bi daha ki yağ değişimine kadar böyle bi sıkıntı yaşamıyorum. Dolayısıyla bu şu anlamada geliyor, madeni veya yarı sentetik yağ, tam sentetik yağa göre sürtünmeye karşı direncini koruyuculuğunu daha erken kaybetmeye başlıyor. Bu şuda demek, motor bloğuda aynı yağ ile yağlandığından, sürüş anında hissetmesekte silindir piston arasındaki sürtünme, aynı vites sistemindeki sürtünmenin artması gibi kalitesizleşiyor. Bence en azından yarı sentetik kullanılmalı ve 4000 km de bir değişim yapan arkadaşlar da kesinlikle tam sentetik kullansınlar. Bence 800-1000 km lerde viteslerdeki geçiş kalitesi düşen kalitede yağ, 4000 km süresince motoru tam olarak korumak konusunda yeterli değildir. İlk cbf 150 motorum şu anda 3. sahibinde, 40 bin km nin üzerinde ve yağ eksiltmiyor. 2000 km de bir yarı sentetik veya tam sentetik yağ ile yağ değişimi yapılarak kullanıldı. Yeri geldi gaz kolu bırakılmadan İstanbul - Ankara dahi yapıldı. Ama 3. sahibi bile ekmek yiyecek motordan.

    Yeni motorlarda şuna dikkat etmek lazım. Motorun aşınmaya karşı en duyarlı olduğu ilk dönemlerinde madeni yağ kullanılmamalı. Ve iki motorumdada yaşadığım bi şey var. İlk cbf im ilk 25 bin km yağ eksitti. 25 binde kesti. Tabi eksik yağ ile kullanmadım. Arada 100-150 gram yağ atardım. 2011 cb imde şu an 12 de ve aşırı yağ yakma vardı. 10 binden sonra inanılmaz azaldı. Sanırım bi müddet sonra tamamen kesilecek.
    Benim deneyimimi göre cbf 150 ler arasında yağ eksiltenler hala rodajdalar motorlarını sert kullanmasınlar. Eğer cbf 150 sıfır alındığında yağ eksiltiyorsa rodaj bitiminde yağ yakması bitecektir. Rodaj kullanıma göre 2000 de de biter. 10 binde sürer. Çok yumuşak kullanırsan uzun sürer. Motor ömrü uzun olur. Ama ilk etapta motora çok yüklenilirse rodaj dönemi diye bişey olmadığından motor ya hiç yağ yakmıyor. Ya da yağ yakmayı kullanıcı fark edenekadar kesiliyor. Sonra benim motorum yağ yakmıyor deniliyor. Ama işte bu motorunda ömrü kısa oluyor.

    Bunlarıda bilir kişi gibi yazdım ama kusura bakmayın, elbette bu tespitler tartışılabilir. denenebilir. ama kendi motorlarım ve yakın çevrede gözlemlediğim 4-5 cbf bu tezlerim doğrultusuda tepkiler veriyor. İlk alındığı günden beri afedersiniz, hayvan gibi yüklenilen bi cbf 150 var çevremizde. dipgazmı arasınız, soğuk motoru redline sokmalarmı. hepsi var. motor 20 binin üzerinde yağ yakmıyor ve hiçte yakmadı. Bu kişiye hep diyorum, senin motorun bana göre 30-40 bin seviyelerinde çekişten düşecek ve yağ eksitmeye başlıyacak, motor bitecek. Amaaan boşver diyo Motor yeniyken yağ yakma varsa korkmayın, motor rodajda, eksik yağını tamamlayarak devam. Ama ilk zamanlar dan beri yağ yakma yokken veya erken kesilmişken yağ yakma ya 20-30 binlerde başladıysa nisbeten motor çekiştende düşer eşşek cenneti yakındır İşte motorun verdiği bu tepkileri hep aslında kullanıcılar belirliyor.

    Rodajda silindire piston arasındaki milimetrik boşluk henüz sıfırlanıp kapanmadığı için yağ eksiltebilir. Ve çekişi rodajı tamamlanmış motor gibi iyi olmayabilir. Bu boşluk sıfırlandığında rodaj biter ve yağ yakma kesilir. Çekişte nisbeten artar. İşte bu rodaj döneminde kesinlikle madeni yağ kullanılmamalıdır. Rodaj biter ve bu çağ motorun altın çağıdır.
    Yeni motor sert kullanırılırsa rodaj çabuk biter yağ yakma kesilir. Ama motorun ömrü uzun olmaz.

    Rodajda sakin kullanılırsa ve bu bir sürüş alışkanlığı haline getirilebilirse uzun süre belki 10-20 binler yağ eksiltir. Ama yağ eksiltme kesildiğinde rodaj bitmiştir ve çekiş bi nebze olsun artmıştır. bi daha çok uzun km ler yağ eksiltmez ve motor evladiyelik olur.

  5. #25525
    slameram - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2010
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cbf 150 Kırmızı
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim deneyimlerime göre tam tersi, şimdiye kadar cbf motorlarımda hep tam sentetik veya yarı sentetik yağlar kullandım. Gözlemlerim şöyle: 2000 km de hep yağ değişimi yaptım ve böyle devam ediyorum. Deneme amaçlı madenive yarı sentetik yağ kullandığım dönemlerdekiözlemlerim şöyle:

    Madeni yağ deneyimi yaptığım zamanlarda hep km daha 800-1000 km olmadan vites geçişlerinde sertlemşe ve kemikli gürültülü geçiş hissi oluşmaya olmaya başladı. Bu gözlemim yarı sentetik yağda 1500 km leri buldu viteslerdeki rahatsız,sert ve gürültüsüz geçiş. Tam sentetik yağlarda ise 2000 km içinde bi daha ki yağ değişimine kadar böyle bi sıkıntı yaşamıyorum. Dolayısıyla bu şu anlamada geliyor, madeni veya yarı sentetik yağ, tam sentetik yağa göre sürtünmeye karşı direncini koruyuculuğunu daha erken kaybetmeye başlıyor. Bu şuda demek, motor bloğuda aynı yağ ile yağlandığından, sürüş anında hissetmesekte silindir piston arasındaki sürtünme, aynı vites sistemindeki sürtünmenin artması gibi kalitesizleşiyor. Bence en azından yarı sentetik kullanılmalı ve 4000 km de bir değişim yapan arkadaşlar da kesinlikle tam sentetik kullansınlar. Bence 800-1000 km lerde viteslerdeki geçiş kalitesi düşen kalitede yağ, 4000 km süresince motoru tam olarak korumak konusunda yeterli değildir. İlk cbf 150 motorum şu anda 3. sahibinde, 40 bin km nin üzerinde ve yağ eksiltmiyor. 2000 km de bir yarı sentetik veya tam sentetik yağ ile yağ değişimi yapılarak kullanıldı. Yeri geldi gaz kolu bırakılmadan İstanbul - Ankara dahi yapıldı. Ama 3. sahibi bile ekmek yiyecek motordan.

    Yeni motorlarda şuna dikkat etmek lazım. Motorun aşınmaya karşı en duyarlı olduğu ilk dönemlerinde madeni yağ kullanılmamalı. Ve iki motorumdada yaşadığım bi şey var. İlk cbf im ilk 25 bin km yağ eksitti. 25 binde kesti. Tabi eksik yağ ile kullanmadım. Arada 100-150 gram yağ atardım. 2011 cb imde şu an 12 de ve aşırı yağ yakma vardı. 10 binden sonra inanılmaz azaldı. Sanırım bi müddet sonra tamamen kesilecek.
    Benim deneyimimi göre cbf 150 ler arasında yağ eksiltenler hala rodajdalar motorlarını sert kullanmasınlar. Eğer cbf 150 sıfır alındığında yağ eksiltiyorsa rodaj bitiminde yağ yakması bitecektir. Rodaj kullanıma göre 2000 de de biter. 10 binde sürer. Çok yumuşak kullanırsan uzun sürer. Motor ömrü uzun olur. Ama ilk etapta motora çok yüklenilirse rodaj dönemi diye bişey olmadığından motor ya hiç yağ yakmıyor. Ya da yağ yakmayı kullanıcı fark edenekadar kesiliyor. Sonra benim motorum yağ yakmıyor deniliyor. Ama işte bu motorunda ömrü kısa oluyor.

    Bunlarıda bilir kişi gibi yazdım ama kusura bakmayın, elbette bu tespitler tartışılabilir. denenebilir. ama kendi motorlarım ve yakın çevrede gözlemlediğim 4-5 cbf bu tezlerim doğrultusuda tepkiler veriyor. İlk alındığı günden beri afedersiniz, hayvan gibi yüklenilen bi cbf 150 var çevremizde. dipgazmı arasınız, soğuk motoru redline sokmalarmı. hepsi var. motor 20 binin üzerinde yağ yakmıyor ve hiçte yakmadı. Bu kişiye hep diyorum, senin motorun bana göre 30-40 bin seviyelerinde çekişten düşecek ve yağ eksitmeye başlıyacak, motor bitecek. Amaaan boşver diyo Motor yeniyken yağ yakma varsa korkmayın, motor rodajda, eksik yağını tamamlayarak devam. Ama ilk zamanlar dan beri yağ yakma yokken veya erken kesilmişken yağ yakma ya 20-30 binlerde başladıysa nisbeten motor çekiştende düşer eşşek cenneti yakındır İşte motorun verdiği bu tepkileri hep aslında kullanıcılar belirliyor.

    Rodajda silindire piston arasındaki milimetrik boşluk henüz sıfırlanıp kapanmadığı için yağ eksiltebilir. Ve çekişi rodajı tamamlanmış motor gibi iyi olmayabilir. Bu boşluk sıfırlandığında rodaj biter ve yağ yakma kesilir. Çekişte nisbeten artar. İşte bu rodaj döneminde kesinlikle madeni yağ kullanılmamalıdır. Rodaj biter ve bu çağ motorun altın çağıdır.
    Yeni motor sert kullanırılırsa rodaj çabuk biter yağ yakma kesilir. Ama motorun ömrü uzun olmaz.

    Rodajda sakin kullanılırsa ve bu bir sürüş alışkanlığı haline getirilebilirse uzun süre belki 10-20 binler yağ eksiltir. Ama yağ eksiltme kesildiğinde rodaj bitmiştir ve çekiş bi nebze olsun artmıştır. bi daha çok uzun km ler yağ eksiltmez ve motor evladiyelik olur.
    Yaklaşık 800.sayfadan bu yana tüm yazılanları uzun kısa okudum.Zaman zaman da kısa yazın okuması sorun oluyor,meramınızı kısa yolla anlatın diyede serzenişte bulundum.Sonuç bu kadar uzun bir yazıyla daha karşılaşmak oldu.Ben 800.sayfadan bu yana 477 sayfayı okuyan birisi olarak 1278.sayfadaki bu yazıyı okumuyorum.
    Justice for all.Herkes için adalet.Emmim,dayım,hısımım,akrabam olmasa da.Ha,bizim aşiretten olmasa da...

  6. #25526
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Kasım 2011
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim deneyimlerime göre tam tersi, şimdiye kadar cbf motorlarımda hep tam sentetik veya yarı sentetik yağlar kullandım. Gözlemlerim şöyle: 2000 km de hep yağ değişimi yaptım ve böyle devam ediyorum. Deneme amaçlı madenive yarı sentetik yağ kullandığım dönemlerdekiözlemlerim şöyle:

    Madeni yağ deneyimi yaptığım zamanlarda hep km daha 800-1000 km olmadan vites geçişlerinde sertlemşe ve kemikli gürültülü geçiş hissi oluşmaya olmaya başladı. Bu gözlemim yarı sentetik yağda 1500 km leri buldu viteslerdeki rahatsız,sert ve gürültüsüz geçiş. Tam sentetik yağlarda ise 2000 km içinde bi daha ki yağ değişimine kadar böyle bi sıkıntı yaşamıyorum. Dolayısıyla bu şu anlamada geliyor, madeni veya yarı sentetik yağ, tam sentetik yağa göre sürtünmeye karşı direncini koruyuculuğunu daha erken kaybetmeye başlıyor. Bu şuda demek, motor bloğuda aynı yağ ile yağlandığından, sürüş anında hissetmesekte silindir piston arasındaki sürtünme, aynı vites sistemindeki sürtünmenin artması gibi kalitesizleşiyor. Bence en azından yarı sentetik kullanılmalı ve 4000 km de bir değişim yapan arkadaşlar da kesinlikle tam sentetik kullansınlar. Bence 800-1000 km lerde viteslerdeki geçiş kalitesi düşen kalitede yağ, 4000 km süresince motoru tam olarak korumak konusunda yeterli değildir. İlk cbf 150 motorum şu anda 3. sahibinde, 40 bin km nin üzerinde ve yağ eksiltmiyor. 2000 km de bir yarı sentetik veya tam sentetik yağ ile yağ değişimi yapılarak kullanıldı. Yeri geldi gaz kolu bırakılmadan İstanbul - Ankara dahi yapıldı. Ama 3. sahibi bile ekmek yiyecek motordan.

    Yeni motorlarda şuna dikkat etmek lazım. Motorun aşınmaya karşı en duyarlı olduğu ilk dönemlerinde madeni yağ kullanılmamalı. Ve iki motorumdada yaşadığım bi şey var. İlk cbf im ilk 25 bin km yağ eksitti. 25 binde kesti. Tabi eksik yağ ile kullanmadım. Arada 100-150 gram yağ atardım. 2011 cb imde şu an 12 de ve aşırı yağ yakma vardı. 10 binden sonra inanılmaz azaldı. Sanırım bi müddet sonra tamamen kesilecek.
    Benim deneyimimi göre cbf 150 ler arasında yağ eksiltenler hala rodajdalar motorlarını sert kullanmasınlar. Eğer cbf 150 sıfır alındığında yağ eksiltiyorsa rodaj bitiminde yağ yakması bitecektir. Rodaj kullanıma göre 2000 de de biter. 10 binde sürer. Çok yumuşak kullanırsan uzun sürer. Motor ömrü uzun olur. Ama ilk etapta motora çok yüklenilirse rodaj dönemi diye bişey olmadığından motor ya hiç yağ yakmıyor. Ya da yağ yakmayı kullanıcı fark edenekadar kesiliyor. Sonra benim motorum yağ yakmıyor deniliyor. Ama işte bu motorunda ömrü kısa oluyor.

    Bunlarıda bilir kişi gibi yazdım ama kusura bakmayın, elbette bu tespitler tartışılabilir. denenebilir. ama kendi motorlarım ve yakın çevrede gözlemlediğim 4-5 cbf bu tezlerim doğrultusuda tepkiler veriyor. İlk alındığı günden beri afedersiniz, hayvan gibi yüklenilen bi cbf 150 var çevremizde. dipgazmı arasınız, soğuk motoru redline sokmalarmı. hepsi var. motor 20 binin üzerinde yağ yakmıyor ve hiçte yakmadı. Bu kişiye hep diyorum, senin motorun bana göre 30-40 bin seviyelerinde çekişten düşecek ve yağ eksitmeye başlıyacak, motor bitecek. Amaaan boşver diyo Motor yeniyken yağ yakma varsa korkmayın, motor rodajda, eksik yağını tamamlayarak devam. Ama ilk zamanlar dan beri yağ yakma yokken veya erken kesilmişken yağ yakma ya 20-30 binlerde başladıysa nisbeten motor çekiştende düşer eşşek cenneti yakındır İşte motorun verdiği bu tepkileri hep aslında kullanıcılar belirliyor.

    Rodajda silindire piston arasındaki milimetrik boşluk henüz sıfırlanıp kapanmadığı için yağ eksiltebilir. Ve çekişi rodajı tamamlanmış motor gibi iyi olmayabilir. Bu boşluk sıfırlandığında rodaj biter ve yağ yakma kesilir. Çekişte nisbeten artar. İşte bu rodaj döneminde kesinlikle madeni yağ kullanılmamalıdır. Rodaj biter ve bu çağ motorun altın çağıdır.
    Yeni motor sert kullanırılırsa rodaj çabuk biter yağ yakma kesilir. Ama motorun ömrü uzun olmaz.

    Rodajda sakin kullanılırsa ve bu bir sürüş alışkanlığı haline getirilebilirse uzun süre belki 10-20 binler yağ eksiltir. Ama yağ eksiltme kesildiğinde rodaj bitmiştir ve çekiş bi nebze olsun artmıştır. bi daha çok uzun km ler yağ eksiltmez ve motor evladiyelik olur.
    Beyler arkadaşı dikkate almayın eğer böyle rodaj yaparsanız motorunuz adam gibi rodaj olmaz.Arabalarda motosiklerlerde traktörlerde rodaj devrinde asla sentetik yağ kullanılmaz sentetik yağ üreten firmalar bile rodaj dönemlerinde sentetik kullanmayın diye söylerler bu bilimsel bir gerçektir.Türkiyede neden cbflern yağ yaktıgını daha iyi anlıyorum,sentetik yağla rodaj yapamazsınız rodajın amacı silindirleri ve diğer dişlileri oturmak birbirine alıştırmaktır eğerki siz tam sentetik kullanırsanız koruyucu bir film oluşturursunuz ve dişliler birbiine alışamaz ve ilerdede yağ yakarsınız ve dişlileriniz daha çabuk aşınır.Kesinlikle tekrar ediyorum sentetik kullanmayın motorun rodaj devri bitene kadar ben değil bunu alman bmw firması italyan ducati firması ingiliz triumoh firması amerikan harley firması japon oğlu japon hondası söylüyor.
    Ben test ettim şöyle oldu böyle oldu ya göre haraket edilemez.
    Mineral yağ kullanılmalı ve yağın kalınlıgıda atmosferik koşullar ve sürüş karakterinize göre seçilmeli ben kontak çevirdiğim anda 30 km yaparım bu yüden 20 40 castrol kullanırım başkası 5 km yol gider onun daha ince yağ kullanması lazım 10 40 gibi.Şu an benim dediğim dağa doğrusu olması gereken gibi kullanılmış cbf mevcut elimizde arkadaşımın 25 000 küsür kmdeki cbfinde yağ yakma dır carttır curttur yok benim motordada yok çünkü olması gerektiği gibi kullanıldı.
    Vites geçişlerinde tabiki çat çut se gelmez sentetik kullanırsanız ben mineral kullanıyorum gene çat çut ses yok ama çok az normal motor vites geçiş sesi var buda normal harleyde aynısını yapıyor başka motorlarda motorların karakteridir bu otomatik mercedes değiller.
    Tekrar ediyorum tam sentetik yok arkadaşlar.

  7. #25527
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim deneyimlerime göre tam tersi, şimdiye kadar cbf motorlarımda hep tam sentetik veya yarı sentetik yağlar kullandım. Gözlemlerim şöyle: 2000 km de hep yağ değişimi yaptım ve böyle devam ediyorum. Deneme amaçlı madenive yarı sentetik yağ kullandığım dönemlerdekiözlemlerim şöyle:

    Madeni yağ deneyimi yaptığım zamanlarda hep km daha 800-1000 km olmadan vites geçişlerinde sertlemşe ve kemikli gürültülü geçiş hissi oluşmaya olmaya başladı. Bu gözlemim yarı sentetik yağda 1500 km leri buldu viteslerdeki rahatsız,sert ve gürültüsüz geçiş. Tam sentetik yağlarda ise 2000 km içinde bi daha ki yağ değişimine kadar böyle bi sıkıntı yaşamıyorum. Dolayısıyla bu şu anlamada geliyor, madeni veya yarı sentetik yağ, tam sentetik yağa göre sürtünmeye karşı direncini koruyuculuğunu daha erken kaybetmeye başlıyor. Bu şuda demek, motor bloğuda aynı yağ ile yağlandığından, sürüş anında hissetmesekte silindir piston arasındaki sürtünme, aynı vites sistemindeki sürtünmenin artması gibi kalitesizleşiyor. Bence en azından yarı sentetik kullanılmalı ve 4000 km de bir değişim yapan arkadaşlar da kesinlikle tam sentetik kullansınlar. Bence 800-1000 km lerde viteslerdeki geçiş kalitesi düşen kalitede yağ, 4000 km süresince motoru tam olarak korumak konusunda yeterli değildir. İlk cbf 150 motorum şu anda 3. sahibinde, 40 bin km nin üzerinde ve yağ eksiltmiyor. 2000 km de bir yarı sentetik veya tam sentetik yağ ile yağ değişimi yapılarak kullanıldı. Yeri geldi gaz kolu bırakılmadan İstanbul - Ankara dahi yapıldı. Ama 3. sahibi bile ekmek yiyecek motordan.

    Yeni motorlarda şuna dikkat etmek lazım. Motorun aşınmaya karşı en duyarlı olduğu ilk dönemlerinde madeni yağ kullanılmamalı. Ve iki motorumdada yaşadığım bi şey var. İlk cbf im ilk 25 bin km yağ eksitti. 25 binde kesti. Tabi eksik yağ ile kullanmadım. Arada 100-150 gram yağ atardım. 2011 cb imde şu an 12 de ve aşırı yağ yakma vardı. 10 binden sonra inanılmaz azaldı. Sanırım bi müddet sonra tamamen kesilecek.
    Benim deneyimimi göre cbf 150 ler arasında yağ eksiltenler hala rodajdalar motorlarını sert kullanmasınlar. Eğer cbf 150 sıfır alındığında yağ eksiltiyorsa rodaj bitiminde yağ yakması bitecektir. Rodaj kullanıma göre 2000 de de biter. 10 binde sürer. Çok yumuşak kullanırsan uzun sürer. Motor ömrü uzun olur. Ama ilk etapta motora çok yüklenilirse rodaj dönemi diye bişey olmadığından motor ya hiç yağ yakmıyor. Ya da yağ yakmayı kullanıcı fark edenekadar kesiliyor. Sonra benim motorum yağ yakmıyor deniliyor. Ama işte bu motorunda ömrü kısa oluyor.

    Bunlarıda bilir kişi gibi yazdım ama kusura bakmayın, elbette bu tespitler tartışılabilir. denenebilir. ama kendi motorlarım ve yakın çevrede gözlemlediğim 4-5 cbf bu tezlerim doğrultusuda tepkiler veriyor. İlk alındığı günden beri afedersiniz, hayvan gibi yüklenilen bi cbf 150 var çevremizde. dipgazmı arasınız, soğuk motoru redline sokmalarmı. hepsi var. motor 20 binin üzerinde yağ yakmıyor ve hiçte yakmadı. Bu kişiye hep diyorum, senin motorun bana göre 30-40 bin seviyelerinde çekişten düşecek ve yağ eksitmeye başlıyacak, motor bitecek. Amaaan boşver diyo Motor yeniyken yağ yakma varsa korkmayın, motor rodajda, eksik yağını tamamlayarak devam. Ama ilk zamanlar dan beri yağ yakma yokken veya erken kesilmişken yağ yakma ya 20-30 binlerde başladıysa nisbeten motor çekiştende düşer eşşek cenneti yakındır İşte motorun verdiği bu tepkileri hep aslında kullanıcılar belirliyor.

    Rodajda silindire piston arasındaki milimetrik boşluk henüz sıfırlanıp kapanmadığı için yağ eksiltebilir. Ve çekişi rodajı tamamlanmış motor gibi iyi olmayabilir. Bu boşluk sıfırlandığında rodaj biter ve yağ yakma kesilir. Çekişte nisbeten artar. İşte bu rodaj döneminde kesinlikle madeni yağ kullanılmamalıdır. Rodaj biter ve bu çağ motorun altın çağıdır.
    Yeni motor sert kullanırılırsa rodaj çabuk biter yağ yakma kesilir. Ama motorun ömrü uzun olmaz.

    Rodajda sakin kullanılırsa ve bu bir sürüş alışkanlığı haline getirilebilirse uzun süre belki 10-20 binler yağ eksiltir. Ama yağ eksiltme kesildiğinde rodaj bitmiştir ve çekiş bi nebze olsun artmıştır. bi daha çok uzun km ler yağ eksiltmez ve motor evladiyelik olur.
    Ethem abi dikkatli bir şekilde yazını okudum..Bu güne kadar bu motorla ilgili böyle özverili bir şekilde anlatım ve yaşanmışlık olmamıştı.Seni dikkate alacak ve uygulayacak arkadaşlar olacaktır.Emeğin ve bilgini deneyimini bizimle paylaştığın için teşekkürler

  8. #25528
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Kasım 2011
    rodajın amacı parçaların birbirine alışmasıdır alışma demekde aşınma demektir yani aşınma olmadan rodaj olmazzzzzzzzzz.Sentetik kullanırsanız motorda aşınma yaşanmazzzzzzzzzzz aşınma yaşanmayıncada rodaj olmazzzzzzzz,rodaj olmayıncada motor çok benzin yakarrrrrrr.
    Bu yüzden bazı arkadaşlarımız 300 kmyi zor yaparken biz 460 470 km yapabiliyoruz yedeğe geçmeden

  9. #25529
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı dersansport adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler arkadaşı dikkate almayın eğer böyle rodaj yaparsanız motorunuz adam gibi rodaj olmaz.Arabalarda motosiklerlerde traktörlerde rodaj devrinde asla sentetik yağ kullanılmaz sentetik yağ üreten firmalar bile rodaj dönemlerinde sentetik kullanmayın diye söylerler bu bilimsel bir gerçektir.Türkiyede neden cbflern yağ yaktıgını daha iyi anlıyorum,sentetik yağla rodaj yapamazsınız rodajın amacı silindirleri ve diğer dişlileri oturmak birbirine alıştırmaktır eğerki siz tam sentetik kullanırsanız koruyucu bir film oluşturursunuz ve dişliler birbiine alışamaz ve ilerdede yağ yakarsınız ve dişlileriniz daha çabuk aşınır.Kesinlikle tekrar ediyorum sentetik kullanmayın motorun rodaj devri bitene kadar ben değil bunu alman bmw firması italyan ducati firması ingiliz triumoh firması amerikan harley firması japon oğlu japon hondası söylüyor.
    Ben test ettim şöyle oldu böyle oldu ya göre haraket edilemez.
    Mineral yağ kullanılmalı ve yağın kalınlıgıda atmosferik koşullar ve sürüş karakterinize göre seçilmeli ben kontak çevirdiğim anda 30 km yaparım bu yüden 20 40 castrol kullanırım başkası 5 km yol gider onun daha ince yağ kullanması lazım 10 40 gibi.Şu an benim dediğim dağa doğrusu olması gereken gibi kullanılmış cbf mevcut elimizde arkadaşımın 25 000 küsür kmdeki cbfinde yağ yakma dır carttır curttur yok benim motordada yok çünkü olması gerektiği gibi kullanıldı.
    Vites geçişlerinde tabiki çat çut se gelmez sentetik kullanırsanız ben mineral kullanıyorum gene çat çut ses yok ama çok az normal motor vites geçiş sesi var buda normal harleyde aynısını yapıyor başka motorlarda motorların karakteridir bu otomatik mercedes değiller.
    Tekrar ediyorum tam sentetik yok arkadaşlar.
    kullanım kitabında hangi yağ yazıyor... onu kullan..japon kitaba mineral kullan diye yazmamış..şimdi baktım..kimseye yanlış bilgi verme..sen mühendislerden, ondan bundan duyduğunla daha iyi bilemezsin..cbf lerin yağ yakmasının sebebi insanların sentetik kullanması değil..bunu milyonkere söyledim..cbf yağ yakmıyor, yağ eksiltiyor.. günümüz teknolojisinde tüm motorlu taşıtlar yağ eksiltiyor..önemli olan eksikliği tamamlamak..yağ yakmak demek motorun artık ömrünün tamamlanması anlamına gelir..motor 20,000 km ee yağ yakıyor..böyle bişey yok arkadaşlar..herkes keyfine baksın..servis ve kitapçık haricinde kimsenin dediğini yapmayın..motorunuzun maşallahı var.. son olarak örn. veriyorum.. 2001 chia ford focus var..geçen yağ değişimi geldi götürdüm çubukta 2 çizginin altında idi..servisin dediği şu yüksek devirli tüm teknolojik motorlu araçlar eksiltir..cbf kullanıcıları motorunuz taş gibi sorun yok devam

  10. #25530
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı dersansport adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler arkadaşı dikkate almayın eğer böyle rodaj yaparsanız motorunuz adam gibi rodaj olmaz.Arabalarda motosiklerlerde traktörlerde rodaj devrinde asla sentetik yağ kullanılmaz sentetik yağ üreten firmalar bile rodaj dönemlerinde sentetik kullanmayın diye söylerler bu bilimsel bir gerçektir.Türkiyede neden cbflern yağ yaktıgını daha iyi anlıyorum,sentetik yağla rodaj yapamazsınız rodajın amacı silindirleri ve diğer dişlileri oturmak birbirine alıştırmaktır eğerki siz tam sentetik kullanırsanız koruyucu bir film oluşturursunuz ve dişliler birbiine alışamaz ve ilerdede yağ yakarsınız ve dişlileriniz daha çabuk aşınır.Kesinlikle tekrar ediyorum sentetik kullanmayın motorun rodaj devri bitene kadar ben değil bunu alman bmw firması italyan ducati firması ingiliz triumoh firması amerikan harley firması japon oğlu japon hondası söylüyor.
    Ben test ettim şöyle oldu böyle oldu ya göre haraket edilemez.
    Mineral yağ kullanılmalı ve yağın kalınlıgıda atmosferik koşullar ve sürüş karakterinize göre seçilmeli ben kontak çevirdiğim anda 30 km yaparım bu yüden 20 40 castrol kullanırım başkası 5 km yol gider onun daha ince yağ kullanması lazım 10 40 gibi.Şu an benim dediğim dağa doğrusu olması gereken gibi kullanılmış cbf mevcut elimizde arkadaşımın 25 000 küsür kmdeki cbfinde yağ yakma dır carttır curttur yok benim motordada yok çünkü olması gerektiği gibi kullanıldı.
    Vites geçişlerinde tabiki çat çut se gelmez sentetik kullanırsanız ben mineral kullanıyorum gene çat çut ses yok ama çok az normal motor vites geçiş sesi var buda normal harleyde aynısını yapıyor başka motorlarda motorların karakteridir bu otomatik mercedes değiller.
    Tekrar ediyorum tam sentetik yok arkadaşlar.
    Ben kitap üzerinde yazan bilimsel gerçeklerden değil, gözümün gördüğünden bahsettim. Her kez elbette doğru bildiğine inandığı çerçevede rodajını yapar, ilerde rodaj döneminde ki kullanım tarzının ve yağ tercihinin mükafatını yaşar veya cezasını çeker. Her kezin kendi malı. Madeni yağ ile rodaj çabuk biter. Tabiki doğru. Yani madeni yağ sürtünme direnci yarı sentetik veya sentetik yağlardan daha düşük olduğundan, parçaların birbirine alışması daha kısa sürecektir, silindir piston arasındaki milimetrik boşluk daha çabuk sıfırlanacaktır. Ama yarı sewntetik veya tam sentetik yağ kullanılmış yağa göre çabuk biten rodaj lı motorun kullanım ömrü, rodajında tam sentetik kullanılmış ve rodajdönemi uzun sürmüş motor kadar uzun olmayacaktır. Her kezin gözlem bilgi ve deneyimi kendine değerlidir. Lütfen kitap üzerinde yazanlardan değil % 100 gözlemlerimiz neticesinde yaptığımız doğru tespitlerden bahsedelim. Bazı şeyleri kitap veya bi takım dökümanlardan öğrenmek amacımız olsaydı burada bazı şeylerin cevabını aramaya yönelmezdik. Bu deneyimleri elde etmek için 2 tane sıfır cbf aldım kullandım. Lütfen CBF 150 ile ilgili deneyimli arkadaşlar yorum yapsınlar. Kullanıcıları yanlış yönlendirmeyelim. Cbf mi aldın ? Kaç tane eskittin kaç km yol yaptın ? Eşinde dostunda akrabanda kaç tane cbf i biliyorsun, ilgilendin vs. Sen madeni yağ kullanmaya devam et. Hatta litresi 5 tl ye açık yağ al rodajdaki motora. Tam madeni. Tam senin istediğin gibi. Hatta o tam madeni yağ ile 4000 km gez. Nasıl olsa yağ değişimi 4 binde bir ya.
    Evet tam dediğin gibi, cbf ler neden yağ yakıyor anlıyabiliyorsunda Türkiyede ki ybr ler neden yağ yakmıyor bunuda anlayabildin mi ? Anlayabildiysen anlatta aydınlanalım.

    Yinede söylüyorum. Tam sentetik yok olayına katılabilirim. Ama rodajdaki motora kesinlikle tam madeni yağ tezine kusura bakma katılmıyorum. En azından yarı sentetik.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:12 ----------

    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kullanım kitabında hangi yağ yazıyor... onu kullan..japon kitaba mineral kullan diye yazmamış..şimdi baktım..kimseye yanlış bilgi verme..sen mühendislerden, ondan bundan duyduğunla daha iyi bilemezsin..cbf lerin yağ yakmasının sebebi insanların sentetik kullanması değil..bunu milyonkere söyledim..cbf yağ yakmıyor, yağ eksiltiyor.. günümüz teknolojisinde tüm motorlu taşıtlar yağ eksiltiyor..önemli olan eksikliği tamamlamak..yağ yakmak demek motorun artık ömrünün tamamlanması anlamına gelir..motor 20,000 km ee yağ yakıyor..böyle bişey yok arkadaşlar..herkes keyfine baksın..servis ve kitapçık haricinde kimsenin dediğini yapmayın..motorunuzun maşallahı var.. son olarak örn. veriyorum.. 2001 chia ford focus var..geçen yağ değişimi geldi götürdüm çubukta 2 çizginin altında idi..servisin dediği şu yüksek devirli tüm teknolojik motorlu araçlar eksiltir..cbf kullanıcıları motorunuz taş gibi sorun yok devam
    Slm Koray, o zaman ybr neden yağ eksiltmiyor, son tekneloji olmayan düşük devirli bir motorumu var Hayır böyle değil elbette. Biz ybr yyağ eksiltmiyor diye biliyoruzda. Ben motorumdan memnunum, sorun yok, sadece tüm kullanıcılar cbf leri ile uzun yıllar mutlu mesut kullansınlar isterim. Bu yüzden hep bazı şleyleri. GÖZLEMLERİMİ. tekrar tekrar yılmadan senelerce yazmışımdır. Yazmaya da devam edeceğim.

  11. #25531
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    aynen ethem abi.. bende artık şu cbf kullanıcılarının kabuklarını kırmasını istiyorum.cbf in yağ eksiltmesi kullanıcıları için kabus olmuş..sen çok güzel bir gözlemleme yazmışsın he uyan olur veya olmaz ama bunu çok abartmanın bi anlamı yok..motor yağ eksilttiyse eklersin..bu kadar basit.. burada önemli olan performansının düşmemesi..10000 km yağ eksiltiyor mavi duman geliyor mu?.. yok.. ee o zaman sorun yok.. tüm yazına içtenlikle katılıyorum... sonuçta 3. cbf miydi abi

  12. #25532
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Kasım 2011
    ben kesinlikle katılmıyorum koskoca amsoil yağ satan firma bile break in period yani rodaj döneminde mineral yağ kullanın diyor.Ben cbf eskitmedim ama arkadaşım eskitti ama cbf dışında pek çok hava soğutmalı motor eskittim.

    Breaking in a new engine is the one area that petroleum oil is better for than synthetics. You see, petroleum oil has a very low film strength which is ideal for breaking in a new engine. That is why we recommend you run the factory installed petroleum oil for about the first 800 kms. Then drain the oil, remove the factory installed oil filter and then install AMSOIL Synthetic motor oil and an AMSOIL Super Duty oil filter and your ready to go.

    amsoilden alıntı dünyanın en iyi yağ üreticisi.

    Heleki yüksek hacimli yarış motorlarında falan kesinlikle kullanılmaması lazım ama sonuçta motorlar sizlerin banane
    Tamirciye gidicek olan ben değilim zaten türkiye millet 15 000 kullanıyor kullanmıyor ben açıkcası sentetik yağ kullanmam hiçbir motorumda dragstarım 100 küsür bin km gitti ve bu cbfinde baya bir gideceğni düşünüyorum tasarm açısından.

    not:motor yağ eksiltir doğrudur ama 2000 km içinde motorun içindeki yağın yüzde 20 den falasını eksiltiyorsa soğutmada problemler yaşanır ve aşırı ısınma yaşanır motorlarda ve 30000 de gene motor yaparsınız aşırı benzin yakarsınız.Not2:motorların sizin benim değil

  13. #25533
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Bugün cbf 600-1000 bile yağ eksiltiyor arkadaşlar..motorlarınızda sıkıntı yok..honda bu şekilde üretiyor.. yağ yakmak ayrı bir iştir..yıpranmıştır, eskimiştir, yaşlanmıştır..ama yağ eksiltmek yüksek devirlere çıkınca gaz olup uçmasıdır ya ..eklersin yola devam edersin

  14. #25534
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    3 'ünücü cbf'im bu konuları milyon kez önceki sayfalarda tartıştık, amacım polemik yaratmak değil, herkes ne kullanırsa kullansın, motosiklet yağı olsun yeter sentetikmi madenimi olayına bişiy diyemiyorum ben 1 lt sentetik parasına 2 kutu shell sj sınıfı 15/50 mineral yağ alabiliyorum ha sentetik kullanmazmıyım evet yaz aylarında sentetik kullanıyorum yoksa daha 2000km ye gelmeden motor 300 gr yağ eksiltiyor...

  15. #25535
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Kasım 2011
    300 gram yağ buharlaşamaz motorun yakmış büyük ihtimalle çok büyük bir rakam 300 gram.Nasıl ölçtün?

  16. #25536
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    Alıntı dersansport adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    300 gram yağ buharlaşamaz motorun yakmış büyük ihtimalle çok büyük bir rakam 300 gram.Nasıl ölçtün?
    Yağ değişiminde çıkan yağı tekrar ambalajına doldurup ölçüyorum, yaz aylarında 45 derece olan bodrum sıcağında bence bu durum normal önceki kulladığım 2 cbf imden biliyorum eksiltiyor...

  17. #25537
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700

    Artık bitsin bu yağ meselesi noktayı koyalım arkadaşlar :)

    Üşenmiyorum bu yağ konusunu derinlemesine araştırıyorum. The NightHawk'tan yine bir amme hizmeti :

    Motorumuz için en uygun yağ hangisi bulacağım. Şimdilik bulduğum dokümanlara göre API SH yağlar aslında SL lere göre daha üstün, nasıl mı diyeceksiniz, SH lar 90 lı yılların turbo motorlu yüksek devirli araçları düşünülerek üretilmiş yağlar. Ama yeni standartlardaki SL SM yağlar içeriklerindeki fosfor oranları azaltılmış, katalitik konvertörlere daha az zarar verecek, içeriğindeki daha yüksek MoS2 (Molibden Disülfid) içerikleriyle daha az motor aşınmasını hedefleyen, dolayısıyla daha az yakıt harcatmayı hedefleyen fakat motorumuza özellikle de bizim ıslak debriyaj sistemimiz için iyi olmayan molibden içeren yağlar. Özellikle de Energy Conserving ibaresi bulunan yağlardan biz motorcuların özellikle uzak durması gerekiyor. Ayrıca tüm 0w-20, 5w-30, ve 10w-30 yağların Enerji Tasarruflu yağlar sınıfına girdiğinden bizim motorlarda kullanılmamaları gerekiyor. Tam sentetik yağların içinde VII (Vizkozite indeksi arttırıcı) katkılar daha az olduğundan bizim yaş debriyaj sistemlerimizle daha uyumlu. Şimdi nedir bu VII denilen şey, yağ molekülünden 1000 kat daha uzun olabilen bir molekül bu, teoride mesela 10 vizkozitedeki 10W yağımızı soğuduğunda büzüşerek, ısındığında uzayarak vizkozite özelliklerini değiştiren bir tür molekül bunlar. Ama pratikte, yüksek sıcaklık ve basınç ile parçalanıyorlar ve bu vizkozite değiştirme özellikleri kalmıyor. Ayrıca bu katkılar yağ değil, yani yağlayıcı özellikleri yok. Okuduğum, araştırdığım kadarıyla ıslak tip debriyaj kullanan bizim API SL ve JASO MB tip yağları kullanmaktan kaçınmamız gerekiyormuş. Sentetik tercih etmemizin asıl amacı, bu vizkozite arttırıcı katkılardan içermemeleri , az kullanılan çok yatan (benimki gibi) motorlarda tamamen kartere süzülmeyip bir film tabakası şeklinde motora yapışmaları. İlk çalıştırmalarda tamamen kartere süzülmüş motor yağı yerine çok daha yüksek koruma sağlamaları. Özellikle de bizim motorlar gibi açık tip yağlamalı rulmanlı,hava soğutmalı kafalı ve ıslak tip debriyajlılarda. Ayrıca bu vizkozite endeksi yükseltici içeren yağlar vizkozitelerini 1500 mil de kaybederlerken, sentetiklerin çok daha uzun süre vizkozitelerini koruyabilmeleri. Polar moleküllere sahip olduklarından motorda yakılarak atılmalarında bir sorun teşkil etmemeleri ve zararlı tortu bırakmamaları. Bir başka tavsiyesi daha var, mesela kendisi en iyi yağların ticari tip dizel araç yağları olduğunu söylüyor. Hatta ülkenizde kamyoncular genelde ne kullanıyorsa o yağı kullanın diye ekliyor. Kendisi Rotella sentetik kullanmış, motorsiklet forumlarında bu kamyoncuların yağını kullanma konusu da çok geçiyormuş araştırınca fark ettim. Birisi test etmiş linki de ekleyeceğim. Rotella T 5w-40 synthetic kullanmış, teknik bilgilerden karşılaştırıp en yüksek kaynama noktası en az vizkozite yükseltici içeriği vs olarak, bu yağı kullanmaya karar vermiş ve 4000 mil Fireblade de bu yağı kullanıp, çıkan yağı teknik bir laboratuvarda analize göndermiş, sadece 40 olan vizkozite değeri 30 a düşmüş.

    http://www.fireblades.org/forums/gen...-analysis.html

    http://motorcycleinfo.calsci.com/Oils1.html

    neyse kısaca da olsa bilgilendirmek istedim. Keşke ben de rodaj yağını 100km de değiştirseymiştim. 1000km bence çok fazla. Hatta Benim caddy şimdi 12.000 olacak 1kg kadar yağ eksiltmiş. 15000 de ilk bakımı var, eskiden 1000km de yağ değişimi olurdu, neden artık böyle onu da anlamıyorum. Gerçi artık motor üretim toleransları çok düşük rodaja bile gerek kalmıyordur belki de.

    ---------- Post added at 02:39 ---------- Previous post was at 01:25 ----------

    Ayrıca anlayamadığım bir konu var, yağ değişim periyoduna gelmişsin, yağı değiştiriyorsun. İçinden çıkan yağ 200 ya da 300ml az çıkmış ne olacak ki? Üretici bu motor yağ eksiltmeyecek mi diyor? Hayır demiyor, çıkan yağı satıyor muyuz? içiyor muyuz ? hayır. O zaman eksilmişse ne olmuş ki. Motorda bir sorun yoksa, üretici eksiltebilir normaldir diyorsa ortada bir sorun yok. Şİmdi benim Caddy nin 1kg yağı eksik, yağ çubuğu ortaya gelmiş, yağ değişimine kadar arada bir bakacağım, alt çizginin altına düşmedikçe yağ eklemem. Şimdi benim aracım yağ yakıyor mu demem lazım. Hayır, üretici normaldir diyor. Ben de tamam diyorum. Bu kadar basit. Ama durup dururken, yağ değişim periyoduna gelmeden aracım 5000 deyken çubukta yağ görünmemeye başlasaydı, derdim ki bir şeyler oluyor. Belki bizim motorlarda uygun yağ kullanılmıyor ya da uygun olanı eksilen (buharlaşan) yağ. Onu da bilemiyoruz. Eksiltmese daha mı iyi olur, onu da bence bilemiyoruz. Biz binciyiz mühendis değiliz Anormal durum şu olur, üretici kitapçıkta 4000km de yağı API bilmemne sınıfı yağ koyarak değiştirin dedi, yaptık diyelim, güzel güzel kullandık. Diyelim ki 2000km de baktık ki yağ seviyesi alt çizginin altına inmiş, üretici kitapçıkta üzerini üst çizgiye kadar tamamla dedi. Tamamladık. 4000 e kadar geldik. bu arada eklediğimiz yağ misal 200 gram,300 gram. üretici normal dedi. Eksiltmeyen anormal mi? hayır . Mesela bir örnek vereyim 1994 yılında e34 kasa 520i bmw sahibiydim, 320.000km kullandım. Motor kodu M50TUB20 (Technical Update) idi, Bu normal motorun Vanos (VAriable NOckenwellen Steuerung) eklenmiş versiyon olduğunu gösteriyordu. Düz sıra altı silindir 24 valf bir motordu. Belki inanmazsınız ama 250.000km den sonra çok yağ eksiltmeye başladığı için kitapçık değerlerine bakayım dedim. O zamana kadar ihtiyaç olmamıştı, çünkü yağ değişim periyoduna kadar yağ eklemiyordum. Kitapçıkta yazan değer 1000km de 1.5 litreye kadar yağ eksiltebileceğini yazıyordu. Bu o zaman benim aracım çok yağ yakıyor dememden bile kat kat fazlaydı. Benim aracım o zaman 10.000km de 2 litre yağ yakıyordu. Çubuk 1 litre yağ gösteriyordu, yani 2 kere kuru cubuğu çizginin arasına kadar tamamlamış oluyordum. Bu da o motorun dandik bir motor olduğunu göstermiyordu, hatta bu yaşıma kadar kullandığım en rafine en keyifli motordu. Hala sesi kulaklarımda, sağolsun e30 cular da unutturmuyorlar ...

    Belki inanmayanlarınız vardır diye linkini ekliyorum. Yağ tüketimi ile ilgili bilgiler sayfa 62 de,

    http://luuk.xs4all.nl/bmwboeken/bmwe34manual/

    http://luuk.xs4all.nl/bmwboeken/bmwe.../pg62.jpg.html

  18. #25538
    Alper Kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 FA (2011) Honda CBR 500R (2014)
    bitmiyor bu yağ muhabbeti ne yağ yakmaymış be konuş konuş bitiremedik
    bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...

  19. #25539
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Cbf 150 de 600-650 gram yağdan sonra yağ çubugunda görünüyor, Dolayısıyla hadi 100 gram eksikse bi problem olmaz da. 200-300 gram yağ yağ çubugunda eksik görürsek tamamlamalıyız. Cbf 150 yağ yakar veya eksiltir. Elbette bu bi hata veya eksiklik olmayabilir ama,eksik yağı tamamlamadan kullanabiliriz diye bi ibare ben cbf 150 kullanma klavuzunda hatırlamıyorum. Bende o zaman senin caddy örneğine karşılık en azından scoter de olsa bizim bahsettiğimiz segmentten bir örnek veriyim. Sym Gts 250 kullanma klavuzu. Pdf formatında. Bu yüzden foto koymaya çalışmıyıcam, aynen yazıyorum. Yağ değişimi ile ilgili konu başlığı altına yazılmış.

    (Motordan azami performans elde edebilmek için motor yağını her 500 km de kontrol edin. Yağ seviyesi alt sınırda ise üst sınıra kadar ilave edin.)

    Bu iki cümle Motor yağı kontrolü ve değişimi başlığı altına yazılmış. Nokta virgül bile değiştirmeden yazdım. En azından motor yağ kapasitesi 3-4 lt olan bi arabadan çok daha yakın bir örnek. İsteyen www.sym-tr.com adresinden ürünleri tıklasın. Oradan sym gts 250 yi seçerek pdf formatındaki kullanma klavuzunu okusun.

    200 gram eksilen yağı motorun gürültülü çalışmasının artmasından, tok sesisinin incelmiş olmasından, çekişin artmasından, viteslerin kalitesizleşmesinden ve sertleşmesinden bile anlıyorum. Bunu anladığım halde yağ takviye yapmazsam yani böyle bişey olmamalı. Olamaz. Eksik yağın tamamlanmasına gerek yok diye bi bilgi, bi deneyim yok. Böyle bişey olamaz. Başka bi marka model veya bi arabadan bahsetmiyorum. Cbf 150 ler için mümkün değil. Servisler bile motordan 600-700 gram yağ çıktığında adamla dalga geçerçesine (abi sen bu motorun yağına bakmadınmı) diyorlar. Veya eksik çıkan yağı adamın gözüne gözüne sokuyorlar. Kendinizi ve motorunuzu bu kadar kötü durumlara düşürmeyin. 200-250 gram daha eksiltmiş olsa motoru yatak saracak, adamın dünyadan haberi yok. Cbf 150 nin kullanma klavuzuna baktım. 68. sayfada motor yağı konusundan bahsedilmiş ama sadece yağ nasıl değiştirilir bunu yazmış. ve yağ değişim periyodunuda 61. sayfada 4000 de bir değişim yazıyor tabloda ama hiç bi yerde yağ seviyenizi kontrol edin. eksikse tamamlayın demiyor. Klavuza göre yağ değişimi 4000 de bir ve yağ seviyesi kontrolünden eksikse tamamlanması gerekliliğinden bahsedilmemiş. Vay be ne motormuş. Yağsız bile gidecek neredeyse. Yani şunu demek istiyorum. Bu konuda klavuza uyarsanız çok yazık. Klavuzda 4000 de bir yağ değişimi yazıyor. bu 4000 süresincede seviye kontrolü yapılması gerekliliğinden bahsedilmemiş diye motorunuz 4000 km de içinde 400-500 gram yağ kalıp yatak sardığında servis size garantiden motor yapacak mı acaba. Bence bu klavuzun motor yağı konusu acilen güncellenmeli. En azından sym gibi 500 km değil de 1000 km de bir yağ seviyesi kontrol edilmeli ve alt seviye de görüldüğünde tamamlanmalı ibaresi eklenmelidir. Ben motoru klavuza bağlı kullanıyorum diye kimse bu konuda doğru davrandığını zannetmesin. Klavuza bağlı kalırsak 4000 km boyunca aynı yağ ile gezebiliriz ve seviye kontrolü ihtiyacımız yok. Avea reklamında denildiği gibi. Bilinçlenelim Sonra 30-40 binlerde motor yaptırmak için servislere doluşuyoruz. Cbf 150 nin motoru çabuk bitiyor diye piyasada adımız çıkıyor. Yağ bakımı ihmal edilmediği sürece, sert kullanılmıyorsa bu motorun 30-40 bin km seviyelerinde bitmesi mümkün değil.

    Alper kardeşim bu yağ muhabbeti nasıl bitsin. Rodajdaki motora madeni yağ koyan da var. Eksik yağ ile gez ne olucak diyen de var. Valla üzülüyorum ya.

  20. #25540
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    slm ethem abi... yazılarını dikkatlice okuyorum..Demek istediğimi farklı bir uslupla söylemişsin..Kısacası motosiklette sıkıntı yok sadece biraz kontrol istiyor..Her yıkamanda yağ seviyesini kontrol etseler yine sıkıntı çıkmaz..Dünkü yazımda verdiğim örneği biraz daha açayım..Ki ethem abi sende ford ta çalışıyorsun daha iyi bilirsin..Es oto yağ değişiminde aynı senin dediğin gibi , abi sen bu arabanın yağına bakmıyormusun diyerek dalga geçti.Hayırdır dedim..Abi arabada yağ kalmamış dedi ve komple yağ değişimi yaptılar..Sonra ne oldu ki dedim..Bu yüksek teknolojili arabalar ,yüksek devirli arabalar böyle dedi..Kullanım kılavuzunda herhangi bişey yazmıyor, yağ eklemesiyle ilgili.. Ama servis bana 5000 km de 1 lt yağ ekle 10000 km de bir de değişim yap dedi..Sonuç olarak motora biraz ilgi alaka lazım..Madem 4000 km de bir yağ değişimi var bunu 2000 e çek her 1000 kmde bir kontrol et.. bu kadar bende ybr esd var 1500 de bir değişiyorum..23,5 Tl sorun değil..Sadece ilgi istiyor motosiklet


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)

Bu Konudaki Etiketler