teknik olarak çok güzel tabi, ön arka disk , dijital gösterge , enjeksiyon... ama Türkiyedeki cbf 150 nin kasası çok daha güzel bence, enduro havasında... bu apaçi - ybr gibi kısa oturuş pozisyonu ile daha spor duruyor... yani uzun Türkiye turunda sıkıcı olabilir... bizdeki cbf 150 lerin en güzel yanı sabit kafa grenajı ve nispeten uzun aks... minik bir tur motoru gibi
zevk meselesi tabi... keşke bu teknik üstünlükleri bizdeki kasaya koysalar...
Yanlız şuanki rahatsız sele tur motoru imajına zarar veriyor sanki.
selamlar
iridyum CR9eix NGK buji hakkında düşüncesi olan yada kullanan varmı arkadaşlar
geçen motor parçacıma gittim cpr8e istedim yok kalmadı dedi onun yerine ur22c diye ucuz bir buji verdi bu idare ederseni biraz dedi yedek olsun diye 2 tane aldım 3 lira :D
cbf için iridyum buji varmış nette okudum fiyatı epeyce fazla 35 lira özelliklerine bakınca verilir gibi geldi sanki
egzost da çiğ benzin olayı bitiyor,tork az da olsa artıyormuş, normal bujiye göre daha iyi ateşleme yapıyormuş .. görüşlerinizi almak istedim saygılar.
Honda CBF 150 ((2007 2008 (siyah) 2011)) ve CBR 125 R HRC ((2011)) CBF 150 (((2011 Gümüş))).... Asya Motor Elegant 150 (170cc) Kırmızı
hayırlı sabahlar.benim ramzey xf 125 im var. yeni bi motor almayı düşünüyorum ybr ile cbf arasında kaldım yaw. varmı beni 2 si hakkında aydınlatacak bi kaç yiğit
Günaydın, senin gibi o kadar çok arada kalan kullanıcı var ki. Ama forumda bunun için özel bir bölüm var oraya bakmanız sizin için daha efektif olacaktır.
http://www.motosiklet.net/forum/mark...kiyaslamalari/
Konu başlıklarına bakıp birkaç sayfa geriye gittiğinizde Cbf ile başka motosikletler ve de en çok ybr ile ilgili açılmış başlıklar bulabilirsiniz.
İyi Forumlar.
cbf gibi basit motorlarda iridyum bujinin bir işe yaramayacağı konuşuldu diye hatırlıyorum bu başlıkta
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
eyv. ALLAH razı olsun. honda kalitesine güvenim diyorum ama bakalım nasip
Arkadaşlar sizin motorlarda da varmı bilmiyorum ama benim motor vitesi boşa aldığımda akıp gitmiyor delleniyorum yavSanki arkamdan birileri tutup beni yavaşlatıyor.Zincirimi hiç yağlamıyorum servisten servise yağlanıyor acaba bundan dolayı mı veya tekerleklerin rulmanlarının mı değişmesi gerekiyor kaliteli birşeymi takılması gerekiyor akıp gitmesi için.Yahu boşa alıyorum sanki çok ufak fren yaparmışcasına motor hız kaybediyor.Arabalarda bu böyle değil arabalarla karşılaştırmakla mı hata yapıyorum acaba?Anlamadım gitti..Fikri olan varmı?
Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)
fren balatalarınız sıkıyor olabilir mi? askıya alın motoru lastiklerinizi bi çevirin bakalım rahat dönüyorlar mı? tutup saqlı sollu da lastiklerinizi oynatın qöbek bilyalarında boşluk var mı kontrol edin..arka beşiqi de kontrol edin..
Motorum yağmur çamur yüzünden acayip kirlenmişti az önce motoru yıkadım, parlattım,temizlik yaptım o esnada da elim değmişken zinciri yağliyim dedim yağlarken arka tekeri boşta iken çevirdim yani çeviriyorum ama 2-3 tur sonra filan duruyor.Boşluk yoktu dikkatimi çekmedi.Buna bi çözüm bulursam gerçekten sevinicem.Hafif yokuş aşağı inerken dahi motorun yavaşladığını hissediyorum..Havalar yağmurlu rulmanlar veya zincirler yağlı değil acaba buna mı bağlasam bilemiyorum.Tekerleklerdeki rulmanları değiştirmek çözüm olacaksa bu işe el atabilirim veya lastiklerinde bunda payı varsa zaten aklımda olan michelin lastikleri takmanın vakti geldi demektir.Geçen gün önümdeki son model mercedese çarpıyordum aklım çıktı.Kuru asfaltta ön teker kaydı çarpmama 50-60 cm kaldı ama ömrümden ömür gitti..
Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)
Havanın direncini ne yapacaksın.. motosikleti boşa alınca sen paraşüt etkisi yapıyorsun. (Bu arada boşa almak debriyaja basmak mı yoksa boş vitese almak mı )
Biraz daha ayrıntılı söyler misin, mesela kaç ile giderken nasıl eğimli bir yolda boşa alıyorsun. Tepkisi ne oluyor motosikletin.
Lastikler ilk değiştireceğiniz şeyler olsun zaten. güvenliğiniz için özellikle bu mevsimde durolar paten etkisi yapabiliyorlar.
Senin motosikletin 2011 modeldi sanırım, rulmanları değiştirmeye gerek yoktur ama ustan var ise rulmanları çiftini 20tl gibi bir fiyata temin edebiliyorsun
Ben 2007 model cbfimde 2010da değiştirip SKF marka (japon ve piyasadaki en kaliteli olarak geçer) takmıştım. Hissedilen bir fark olmamıştı.
Boşa almaktan kastım her iki türde de geçerli hem debriyajı sıkıp boşa almak hemde giderken vitesi N konumuna getirerek boşa almak.Ama genelde yaptığım şey sadece debriyajı sıkıp vites ile oynamadan uzunca yol almak.Rüzgardan kaynaklanan bi sürtünme var katılıyorum ama bu kadar yavaşlayabilirmi diye de düşünmeden edemiyorum.Motorum evet 2011 model bahsettiğin gibi rulmanları değişmek çözüm olmayacaksa bu seçeneği eliyorum.Geriye lastikleri değiştirmek kalıyor.Az önce bakalım zinciride yağladım turladıktan sonra sonucu yazarım.Yokuşu nasıl tarif edeyim bilmiyorumda hafif meyiller vardır ya oralarda mesela debriyajı sıkıp akmayı planlarken motorun yavaş yavaş hız kestiğini hissediyorum az daha bıraksam motorun durmasına bile sebep olabilir bu yavaşlama..öyle can sıkıcı bişey.
Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)
Şöyle söyliyeyim, vurdurarak çalıştırırken debriyaj değil de boşa alın derler, boşta daha hızlı gidersiniz. Debriyaj sıkılı iken düz yolda itmeyi deneyin ve durup boşa alıp itmeyi deneyin demek istediğimi anlayacaksınız. Ben hafif yokuş aşağı yolda olmama rağmen 80 den debriyajı sıkıp 20 ye kadar yaklaşık 100mt de düşüyorum. Tabi vitesi 5 ten 3 e düşürüyorum daha sonra debriyajı sıkıp 2 ye. Motosiklet hafif olduğu için sanırım yavaşlama daha yüksek oluyor.
Umarım anlatabilmişimdir.
Benim evimin olduğu yer rampa. Evin kapısından çıkıp yukarı rampanın sonuna kadar çıkıyorum kaldırımdan inmek için yer var orda. Daha sonra aşağı doğru dönüyorum. 1-2 yaptıktan sonra vitesi boşa alıyorum. Bende herhangi bir yavaşlama olmuyor. Aksine hızlanıyorum. Bence arka fren balatasının somunu biraz fazla sıkılmış. Ondan yapabilir. Gevşetin biraz belki olur sehpada denersiniz olmuş mu olmamış mı diye.
~ - 2012 Skoda Octavia TDI DSG - 2011 Palio Sole 1.4 Premio ~
Aynı dert bende de oldu. Bir ara elime castrol zincir temizleme spreyi geçti zincire uyguladım ertesi gün zincir kıp kırmızı. Tekrar yaptım yine aynı. Arkadaşa sordum zincirin iç kısmındaki pası kusmuştur dedi. bu arada senin dediğin gibi teker kasıyordu. Sonra zinciri komple söktüm 2 saat mazota yatırdım. kurulayıp 10 numara yağda da iki saat beklettim zincir pırıl pırıl oldu. Arka teker milini söküp komple gresledim, ön teker milini de gresledim (millerde bile hafif paslanma mevcuttu) sonra taktım motorun çekişi bile değişti. Ogünden sonra anladım ki her daim zincir temiz ve yağlı olacak. Biz dışını yağlıyoruz ama önemli olan zincirin bağlantı milleri. Birde yağlama işlemini akşamdan yapmak lazım ki yağı içine iyice alsın.
Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.
Şu an bu konu içerisinde 31 kullanıcı var. (0 üye ve 31 misafir)