ama gitmiyor 2500 km de debriyaj bitmişti
Yağ yakma filan bi yere kadar da şu zırıltı sesi beni bitiriyo...Motor soğukken çıkan sade motor sesi o kadar güzel ki insana altında gerçekten 0km motor varmış hissini veriyor ama 3-5 km sonra motor ısınınca o şıkırtıların çıkması beni çok sinirlendiriyor.Sakin kullanıyorum olmuyo basıyorum motor bu sefer daha çok ısındığı için daha fazla ses yapmaya başlıyor.Ne yapacağımı şaşırdım.Servise götürcem yine içine edip bırakacaklar adım gibi biliyorum.Bi çaresizlikdir gidiyor.Çözüm bulamıyorum.Bu düzeltilemiyormu nasıl saçma salak birşeydir bu böyle yaa:(
Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)
crux2006; benimde motoru ilk aldığım zaman ısınınca aşırı şıkırdama ileri seviyede idi. Bu sorunumu gidermek için 2500 km falandı motor, DB motora gittim. Sente çakısı ile güzel bi sübap ayarı yapıldıktan sonra sorunum tam anlamıyla çözüldü, şimdi ısınıncada hiç şıkırdama yok. Fakat şu önemli, daha önce bu şıkırdama ile ilgili başkabi servise gitmiştim .Elinin ayrına sözde güvenen sözde çok eski deneyimli bi usta sente çakısı kullanmadan sübap ayarı yapmıştı, sonra şıkırtı sorunum düzeldi ama bu sefer motor rölanti devir tutmamıştı. Ehil ellerde sente çakısı ile yapılan sübap ayarı sorunu kesinlikle çözüyor.
Riskli bi iş anladığım kadarıyla.Dimyata giderken evdeki bulgurdan olma durumuda var yani.Önceleri daha az yapardı ama bu ara çok zırıldamaya başladı.Hayır sürekli ama sürekli bu ses kulağımda ,motorun sesinden bile bariz bi biçimde öne çıkıyor bu ses.Olmazsa bi ses kaydı yapıp buraya koyayım bildiğiniz gibi değil.Önceleri bu kadar rahatsız etmiyordu ama şu 3-5 gündür çok huzursuz etti beni.Sente çakısı olayını aklımda bi yerlere yazayımda istanbula yolum düştüğünde yaptırayım.Hayır zamanla düzelecek bişey olsa yine iyi.Motor rodajdadır açılınca düzelir veya parçalar birbirine alışır dersin beklersin kafaya takmazsın ama yok ethem'im altımdaki motor sanki 2-3 yıllık motormuş hissi veriyor.Adam gibi motor sesi duyamıyorum.Motorun orjinalindeki ses tonu çok güzel aslında çok da hoşuma gidiyo ama bu meret ısındımı çıkardığı ses çekilmez oluyo..Ayrıca bişey dikkatimi çekti şu son 1 haftadır motorun rolantisi genelde 1550 - 1600 rpm arası dolaşıyor.Standardında 1400 rpm olması gereken devir ne hikmetse motor ısındıktan sonra her boşa aldığımda 1500 rpm çizgisini 1mm geçmiş oluyor.Eskisine göre biraz daha atik kullanıyorum ama kesinlikle zorlamamaya çalışıyorum.Bundan dolayı mı acaba?1400 rpm leri şu 1 haftadır hiç görmedim desem yeridir.Sizce neden olabilir_
Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)
ya ne sente çakısı ne de d&b falan filan! her yer aynı şey! Motor bakımdan çıkıyo (20.000 km de ısınınca şıkırdama sesi! uzun yolda daha çok! adam her gittiğinde (d&b ve konşuk!) sente çakısı ile ayarlıyorlar yine aynı! en iyisi HONDA MERKEZİ ARAYIP GÜZEL Bİ FIRÇALAMAK!
All in one! Life!
Fırçalamakla problemin düzelecek mi?Fırçalamaya bende katılıyorum hatta destekli bi kalaylamak lazım amma velakin sorunumuza çözüm olacağını düşünmüyorum.
Bu sente çakısı bir sefere mahsus birşey değilmi her şıkırdadığında adam motora çakı ile mi dalacak bu mudur yani?Ne mide bulandırıcı şeyler bunlar yaa:((Daha 3 aylık motor için konuştuğumuz şeylere bak.Duy bunları HONDA duy
Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)
Abi ne diyelim ki şimdi! ben anlamadım! Kimisi yağ yakıyor diyor! Kimisi Tekliyor Diyor! Tekleme olmadı Yağda eksiltmiyor ya da yakmıyor! ama motorun has kendi sesini duymam gerekirken o şıngırtıyı duymak gerçekten motora keyifle binmemi engelliyor! Dip gaz gitmiyorum! Günde 1 ya da 2 kez d 100 kara yolunda 100 km görüyorum ki basmak istemediğim için dip gaz kullanmıyorum! 60 -70 km ideal dir benim için! Hatta d100 karayolunun en solunda 50 -60 km ile sabit gittiğimi çoğu arkadaş beni geçerken görmüştür! (HF 5342) Ama o ses beni bitiriyor!
All in one! Life!
slm kardeş kardeşim benimde şuan 2. cbf im ikisinide sıfır aldım sana umarım yardımcı olabaılırım öncelikle sıfır motor 4000 km sübab ayarı yapılması gerek mutlaka çünkü 2 cbf dede servis aynısını yaptı dedigingibi ısınınca sübab seslerı artıyordu rampa aşagı inerken yığıldımı yapıyordu sıfır motorda cbf göre konuşuyom normal 4000 km bakımı yapılacak ben servisimi degiştirdim bizim ilde 3 servisi var 1 götürüyom sübab ayrı yapıyor ses azalıyor ama yıne var soruyom usta neden böyle biraz sübablarda mesafe bırakıyom daha iyi gitsin diye anladık daha iyi gidecekte motora yazık ne anladım kı hemde bakım ücreti 50tl alıyordu birde 2008 yıllında siz düşünün 2.cbf ise başka servise götürdüm adamlar bir ilgileniyor anlatamam sübab ayarı yapacam diye 2 saate yakın motora vantörütör dayadı soguttu saglıklı ayar olsun diye motor saat gibi hemde makınayı tertemiz yıkayıp kurulayıp öyle veriyorla ücrete gelincede herşey içinde 30tl anlicanız eskı servisim beni 2 yıl güzel yemişparça fiyatı çok pahalı eski sinyal arka takıma 130 diyor yeni servisim 80 tl diyor yanı her ustayım dıyene ınanma sana tavsıyem servisini degiştir birde öyle dene ok k.i.bak
---------- Post added at 13:14 ---------- Previous post was at 13:10 ----------
kardeş servisi degiştir ben cbf kullanıcısı olarak 4 yılıma giriyom sente çakısıda görmedim bişeyde servisle alakalı çırıkalr servise geliyor ben ustayım dıye motora yapmadıgını bırakmıyor mersinde honda çayan servisi herkeze öneririm pişman olomazsınız
3 aylık motor için değil, benim bu şıkırdama bayiden çıktığım an dahi fark ettim. Rutin sübap ayarı 4000 km de yapılıyor zaten. Ama sente çakısı kullanılmasına önem göstersinler. Ve sübap ayarında sonra bir daha çok çok uzun süre bu rahatsız edici sesi duymassın. 20 bin-30 bin. belki daha bile fazla. Bazı servisler her 4000 bakımında bir sübap ayarı yapılmalı diyor ama ben bunu gerekli görmüyorum. İlk cbff motorumda şıkırdama sesi yine vardı. 4000 km bakımında yapılan süpap ayarında tamamen kesti. motoru 25 binde satmıştım. Satarken ısınınca falan hiç sübap sesi yoktu. Motoru kardeşime satmıştım. oda motoruna 2. sübap ayarını 40 binde yaptırdı ve geçen hafta sattı. Sattığım motorouma 4000 bakımından sonrada bi daha sübap ayarı yaptırmamıştım. Şimdiki motorumlada 2500 km de falan yapıtmıştım. Şu an 10 bindeyim. canavar gibi hiç ses yok. belki 20-30 bine kadar da elletmem sübapları. Sübap ayarı ihtiyacı yokken ihtiyaç dışı müdahale edilmesine karşıyım. Ha ne olur mesela 10 bin km sonra yaptırabilirim. Ama her bakımda falan gereksiz. Yani sente çakısı ile sandığın gibi ha babam süpap ayarı yapılmıyor. Km ni bilmiyorum ama 4000 km den aşağı isen 4000 bakımında genelde yapıyorlar. Bu basit bi işlem, gözün korkmasın. 4000 km bakımında servisine hatırlatırsın. Bu arada bu problem kendi kendine düzelmiyor. Tarif ettiğin ses sübap sesi ise ki büyük ih. öyle, sübap sesi üst seviyeye çıktığında, yani artış bitti, hep aynı şiddette bi şıkırdama varken, durum böyle iken sübap ayarı yaptırırsan tamamen keser ve bi daha yaşamazsın.
Bursa dasın sanırım, uzak değilsin, bir gününü ayır ve 4000 bakımı için Ümraniye DB ye git. Memnun ayrılırsın.
100 km/h ve üstü gidersen o sesi duy(a)mazsın Honda'nın çözümü bu olurdu sanırım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:26 ----------
D&B bana da 8000 bakımına gittiğimde motorun subap ayarına ihtiyacı yok demişti. 4000'de yapıldığından emin değilim Anes'de yaptırmıştım, ama bir şekilde yapmışlardır herhalde.
Bahsettiğiniz Tarsus Çayan Tarım Honda mı? Tedaşın ordaki. Ben motorumu Tarsus Çayan Hondadan aldım henüz 400 kmde şimdiye kadar kimsenin tekleme sorunu ile gelmediğini söylediler sanırım ben ilk olacağım.
Motorumda vites geçiş sorunu yaşadım. Vites düşürmüyordu. Debriyajı yarım bırakınca bir tık sesi gelip tekrar deneyince alt vitese geçiyordu. Ayrıca Mersin-Adana yolunda araba sollarken 4 le 5 arasında kaldı vites. Bu sorunun nedeni nedir. Daha sonra kendiliğinden düzeldi şu an sorun görunmuyor. Isınınca böyle bir sorun olabilir mi.
hatay da belki binlerce cbf satıldı... çok sağlam bir bayisi ve servisi var burada hondanın... geçen buradaki motosiklet klübümüzün başkanı ile görüştüm, o da sıkı hondacıdır... cbf 150 nin tekleme sorununu çözmüşler buradaki serviste... karburatörden değilmiş sorun... şimdi unuttum o parçayı sanırım elektirikle ilgili idi , algulatör arganatör müydü neydi , siz söyleyin hemen hatırlarım... onu değiştirmişler sorun çözülmüş... 2 motor gelmiş şikayetten, sorunu tespit edip gereğini yapmışlar garantiden... sorun hallolmuş... bilginize...
ayrıca fuarda yeni cbf 150 gelir mi enjeksiyonlusu diye sordum , gelme ihtimali yüksek ama bu cbf yi de gözün kapalı alabilirsin, yağ yakma sorunu da tekleme sorunu da yaşamayacaksın ben kefilim dedi, yeter ki ustan servisin iyi olsun ve de motoru benim vereceğim taktiklerle kullan, hırpalamadan, en az 50-60 bin kilometre (benim için zaten bu km yi tamamlayana kadar 3 motor değiştiririm ) sorun yaşamadan kullanacaksın diyerek garanti verdi. kaldı ki başkanım roadar ın gold yıldızını almış , eski motorculardandır... şuan da cbf 1000 ve kawazakinin efsane 2 zamanlı bir crossunu kullanmakta... yıllardır da kullanmadığı marka ve model kalmamış... çok faydalı bilgiler edindim motosikletler ve kullanımı bakımları hakkında , kendimi şanslı hissediyorum... nasip olursa, mart ayında havalar ısınmaya başlayınca motosiklet hasretine son veriyorum ve kesinlikle bir cbf ile... sanırım tek soru işaretim dişli boyutu olacak 40lık mı 43 lük mü , onu da deneye yanıla öğreniriz artık...
selamlar...
ben bütün bakımlarımı aneste yaptırdım hiç bi zaman subap ayarına gerek görmediler ama motorumda 4000km den beri ısınınca bi şıkırtı mevcut beni delirtiyor bazen ama çevreden bu kadar sorun duyunca diyorum allahıma şükürler olsun sadece şıngırdıyor 10.000km bakımda sölicem etem abi bakalım yapabilceklermi has sesi çok güzel motorunda ısınınca şıngır sıngır---- bu arada fuara yeni honda dazzler lar gelirse ön ara disc fren dijital gösterge paneli 14.5hp güç enjeksiyonlu bu motor piyasayı sallar ybr-tvs yalan olur 5.000tl geçmesse :D
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
Uzunlar gitti bugün yeni bişiler bulmam lazım, beyaz ampul mü taksam ?
evet altarnatördü sanırım... kusura bakmayın teknik bilgim vardır aslında araba kullandığımdan ama , bu parçayı bir türlü hatırlayamadım neyse konu o değil, isteyenler antakya girne motoru arasınlar, honda bayisi ve servisi... onlara iki şikayet gelmiş tekliyor diye , çözmüşler hemen, bundan sonra gelecek tekleme şikayetlerinde de bu parçayı değiştirip halledeceklermiş... bu kadar bait bir çözüm için ortalığı ayağa kaldırmaya gerek yok sanırım, benim şahsen kafamda çok fazla soru işareti kalmadı, yenisi gelse de gelmese de , ybr yi seçmeyeceğim... bisiklete bineceğime güven veren gövdesi ile cbf ye bineceğim, hele arkamda Girne motor gibi bir sağlam müesse varken... İstanbul da filan servislerden bayilerden şikayetçi arkadaşları okudukça şükrediyorum, hondaya yakışır bir servisimiz var burada...
selamlar herkese...
@AccessTr :Sürüş tarzlarımız birbirine çok benziyor dostum.Bu kadar nazik kullandığın makinanın kalkıp böyle sesler çıkarması ne kadar üzücü.Ben şahsen motora keyf almak için biniyorum ama yok o sesler çıkmaya başladımı cinlerim tepeme çıkıyor.Umarım çözeriz dostum ya..
okyanus_126 : Dostum sen o konuda şanslısın ikinci bi teknik servis bulmuşsun ama bizim bursa da bu götürdüğüm Honda duran kardeşler buranın tek yetkili bayisi..Alternatifim yok işte maalesef ki; yoksa hiç affetmez başka teknik servise giderdim.Yaptıkları işlemlerden hiç hoşnut değilim ama işte el mahkum gidiyosun.Elemanların burunları havada ,birşey sorulmuyo yaptıkları iş bişeye benzemiyo...Üzücü kısacası...
@ ethemm76 : Dostum ayrıntılı cevapların için teşekkür ediyorum.Motorum henüz 3300 km de 700km sonra 4000 bakımına gidicem ve bu sesten duyduğum rahatsızlığı da ayrıca elemanlara ileticem.Daha önce de bu şıkırtı olayını yapmıştı benim motorum o zamanlar 1000km ler de idi.Hatta 1000km bakımında oradaki eleman sesi fark etti.Bana motoru zorladınmı ne yaptın diye takıldı hatta hiç unutmam.Ne zorlaması dedim ya sen benim gibi nazik kullananı bul sonra gel beni bul dedimOrada eleman buna subap ayarı yapıcaz bugün bırak yarın al dedi.Neyse bıraktım ettim motoru ertesi gün bi teslim aldım.Motor feci derecede kasılıyo gazı bırakıyosun frene asılmışcasına yavaşlıyo,isteksiz gidiyo vs vs.Tekrar gittim verdim motoru yine ayar yaptı motor o zaman iyi oldu.Az buz sesler vardı bu zamanki gibi değil di ve kasılmasıda gitmişti hatta motor akıyordu neyse dedim ben bu ufak sesi sineye çekerim ama şimdi çekilecek gibi değilÇok arttı.Ama şu iki gündür de azaldı.Bi dengesizlik söz konusuda çözemiyorum.Birşeye bağlayamıyorum.
Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)
evet kardeş ben merkezdeyim sucuları bıraktım tarsusa geliyom sen deki internet üzerinden bu servisi tavsıye ettiler gönderen arkadaş kuyuluklu de anlar çok yardımcı olur sana inan ayrıca hayırlı olsun
---------- Post added at 21:46 ---------- Previous post was at 21:44 ----------
evet kardeş bizim ilde 3 servisi var onu begenmezsen diğerine git anlican çok da iyiler
Konu dışı ve düzeysiz mesajlar silinmiştir.
okyanus_126,yazdığınız mesajı siliyoruz,benzerini tekrar yazıyorsunuz.Tekrarı halinde forum kurallarında da belirtildiği üzere uzaklaştırma cezası alacaksınız.Her ne sebeple olursa olsun kullanacağınız kelimelere dikkat edin.
Biz konunun takipcisiyiz,eğer fake üyelik ve mesajlaşmalarda farklı bir durum saptarsak zaten gerekeni yaparız.
Şimdi konu dışı mesajlaşmalara girmeden konu üzerinden devam ediniz.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)