Bende kendi deneyimimi yazıyim. Motora olması gerektiği gibitam bir litre yağ koyup düz zeminde kontrol edildiğinde yağ seviyese çubuğun max. seviyesinde görünüyor. Yağ seviyesi max min aralığının tam ortasındaysa 200 gram eksik. Yağ seviyesi sadece yağ çubuğunda 1 kaç mm kadar görünüyorsa motorda 650-700 gram yağ vardır. İki durumdada mutlaka müdahale edilmelidir. Bu tespit hem benim tespitim hemde servise sorduğumda aldığım cevaptır. Benim motorum 2011 model. şu anda 10 bin km de. Sert kullanmadığım halde, 80-90 ı geçmedim halde, kalitesiz yağlar kullanmadığım halde ortalama 2000 km de 200 gram yağ yakıyor. Hep bu eğilimde yakıyor ilk gününden beri. 200 gram eksik olması yağın 5/1 inin olmaması demek. Önemsenmeli. Bende motorumun bu 200 gram eksik yağı olayını yaşamaması için şöyle yapıyorum. Yağ değişimini kendim yapıyorum. Değişimlerde 1100 gram yağ koyuyorum. İlk 1000 km hiç yağ seviyesine bakmıyorum. 1000 km de yağ seviyesine bakmıyorum. Genellikle Max min seviyesinin üst yarısı hizalarında oluyor. 200 gram takviye ediyorum. 2000. km de de yağ değiştirip çıkan yağı ölçtüğümde 1 litre yağ çıkıyor motordan. Motora konulan fazladan 100 gram yağın kesinlikle bi zararı yok. Böylece motorum hiç yağsız kalmamış oluyor. Sizde motorunuzun yağ yakma karakterine göre hareket edebilirsiniz.
Şu anki motorum 2. cbf im. Ve şöyle bir gözlemim var. 20-30 bin km seviyelerinde veya daha düşük km lerde silindir piston yaptıran arkadaşlar, yağ bakım ve takiplerini ihmal eden, motoru eksik yağ ile kullanırken sürüş karakterleri oldukça sert olan arkadaşlar. Çünki eksik yağ ile motoru sıkıştırmak zaten motorun canını almak demektir. ve 200 gram yağ eksikte olsa bu motorda olması gerkn yağın 5-1 inin olmadığı anlamına gelir önemsenmelidir.
Motor işi şans işi derler ya, ben ilk cbf imi 2009 model kardeşime sattım. Onunda bakımlarını beraber yapıyoruz. Şu an 40 bin km nin üzerinde. Benimki ortalama 2000 km de 200 gram yağ eksiltirken onun motoru hiç yağ eksiltmiyor. Bizde demekki motor işi şans işi diyoruz kendi aramızda ne yapalım. Ama motorum yağ eksiltsede yağ konusunu ihmal etmeyip gerkeni yaptığım müddetçe ve dingin sakin bi sürüş karakteri ile kullandığım müddetçe bu yağ yakma uzun süre böyle kalacak, artmayacak ve motorum bana uzun seneler hizmet edecek gibi geliyor. Sizde motorunuz nabzını ölçün. Ona göre şerbet verin. Yağ çubuğunda yağ görüpte motorum yağ yakmamış derseniz motorunuza yazık edersiniz.
Unutmayın tekrarlıyim. Eksilmemiş olan 1 lt yağ, yağ çubuğunun max. seviyesinde görünüyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:04 ----------
Kısa bi bilgi: Akdeniz ve ege bölgesi hariç diğer bölgelerdeki ark.lara yağ konusunda 15-50 den 10-40 a dönmelerini tavsiye ederim. Bu gün yağ değişimi yaptım 15 50 idi önceki yağ. 10-40 koyup bi maşr bastım. Motorun ilk marş alması çok kolay oldu ve ısınması için hiç beklemem gerkmedi. Marş bastım gazı bıraktım jikle ihtiyacı olmadan stop etmeden çalıştı. Havalar soğuduktan 15-50 yağda motoru ısıtma faslım oluyordu kısa bir süre bile olsa
15-50 yağ motoru kışın yoruyor. Ağır geliyor. Burada bi benzinlikte 10-40 yarı sentetik mobil buldum 16 tl. Valla 2 tane aldım. Buralarda istediğiniz motosiklet yağını bulmak hayli zor.