Az önce depomu fulledim.307 Km de 31TL lik benzin aldı.
Benzin Litresi 4.29 TL
Harcanan Benzin 7.3 LT
Kat edilen Yol 307 Km
Ortalama:
100 Km de 2.3 Lt yakıt tüketimi
100 Km de 10.3 TL
Km de ise 10.3 Kuruş
Harcamışım
Az önce depomu fulledim.307 Km de 31TL lik benzin aldı.
Benzin Litresi 4.29 TL
Harcanan Benzin 7.3 LT
Kat edilen Yol 307 Km
Ortalama:
100 Km de 2.3 Lt yakıt tüketimi
100 Km de 10.3 TL
Km de ise 10.3 Kuruş
Harcamışım
Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)
eyvallah Jr. dün sabah kalktım gökgürültüsü ve yağmur. beyşehirde 1 gece kalacaktım konyayı gezip, öğretmen evini aradım hava nasıl diye yağış ve bol rüzgarlı dedi resepsiyondaki eleman, rezervasyon iptal dedim. antalyadan kuzen aradı aman motorla gelme buralar felaket diye. artık motorla çıkmak hastalığa yada binbir türlü belaya davetiye olacaktı.
sayın ethemm76 bütün mesele ya da benim takıldığım konu burada. siz diyorsunuz ki; ben yağ değişiminde 1200gr yağ koyuyorum , her 1000km de yağ seviyesine bakmadan 200gr ekliyorum motora fazla yağ koyuyorsunuz ve motor tabiatı gereği bu yağı atıyor. bu motosikletin adı çıkmış 9a inmez sekize, benim motosikletimde eksilme yok, Jr da eksilme yok. sıkıştırıyormuyum? evet özellikle 2 v strom 1000, ve sazarkadaşlarından ( model bilgim çok yok o nedenle saz arkadaşları dedim motor sesleri orkestra gibiydi hele Jr ın ihtiyardan çıkan gökgürültüsü hala kulaklarımda) oluşan ekiple tura çıkarsan mecbur sıkıştırıyorsun. uzun yolda da 70 le gidilmiyor hani. 3200lerde olan motosikletimin 2 gün önce yaptığım ( yola hazırlık) kontrolünde yağ seviyesi normal, rengi bal rengi ve akışkanlığı olması gerektiği gibiydi. bu motor ve her motorun otomobil motorları dahil yağ seviyesi max ve min çizgilerinin arasındadır ortası noktasıdır. fazla koyarsanız yağı motor atar dışarı kendini korur. min çizgisi altına düşmediği sürece motor güvendedir ama ortalarda olması çok daha iyidir.
herkes kendi aracına daha iyi bakar ve herkesin aklı herkesten üstündür. birde işin tekniği vardır önemli olan o teknikler doğrultusunda hareket etmektir. 1litre yağ koy diyorsa fabrika 1 litre koyarsın. 100gr fala koyarsan atar yakar sende ha bire eksildi diye tamamlar yağ yakıyor diye söylenirsin. kişisel kullanımlarda 4000km de bir yağ değişimi öneriyor fabrika. eğer şehir içinde fazla zaman geçirmiyorsan dur kalkın çok değilse. 5km yolu 1 saatte gitmiyorsan 4.000km de bir değiştirirsin. yok araç boş yere fazla çalışıyorsa o zaman erken değişimi öneriyor fabrika. ha 1000km de yağ değiştiririm zararımı var zaten 20 lira diyorsan o senin bileceğin bişey hatta 100km de bir değiştir daha iyi olabilir belki.
buradaki yazdıklarımı kişisel algılamayın arkadaşlar. 5. arabamı kullanıyorum genelde 1.000.000 km yi geçeli çok oldu. ilk arabam sayesinde motor ustalığını da öğrendim.( skoda 120L) motorlar konusunda az çok bilgim vardır. yazdıklarım sallama bilgiler değil. benim ev iş arası 25km işe her gidişte yaklaşık 50-55km kadar yol yaparım eğer bide eymir yapayım demediysem, dönüşü otobandan yapayım demediysem. yolda toplam 5-6 trafik lambası var genelde hızımı lambalara göre ayarlarım durmayı sevmiyorum, trafiğin akış hızında kullanırım ki sıkıştıran olmasın, şeridime sahip çıkarım sağda bir arabanın geçemeyeceği kadar bir boşluk ve öndeki aracın yaklaşık sol teker izinden giderim ki benim şeridimde arkadan gelen şerit değiştirmeden beni geçemesin ( bunu yapmazsanız yanınıza gelir ve siz ona yer vermek zorunda kalırsınız) , her benzin alıştan sonra yağ kontrolümü yaparım ( benzin alıp gideceğim yerde park edip bi daha motora binecekken yani soğuk motorda). 250km ve sulak bölgede kullanırsam yağmur yaş gibi zincirimi hafiften yağlarım, evde park ettiğimde üstünü örterim brandası ile. her motora binişimde altına bakarım damlama vs varmı diye ve ayda en az 2 defa ve uzun yola çıkacaksam lastik havalarını kontrol ederim. sonrasımı? yol , hava ve ruha halim ne istiyorsa, bazan 5500-6000 devir civarında kuğu gibi süzülmesini bazanda gaz sonuna kadar açık gidebildiği kadar gitmesini. ve "farkına vardımki ben aslında yolda olmayı seviyorum"
Not: motosikletimizin istihap haddi 170kg. yani maksimum 170kg yük kaldırır diyor. ben gibi 100km kendiniz çekiyorsanız topcase koyacağınız yük alacağınız ardçının toplam ağırlık 170 km yi geçmesin. rampa çıkarken 30-40km hızlarda 5. vitesle gitmeye kalkmayın uygun viteste kullanın, merak etmeyin bu makina size 100.000leri gösterir. ( bakımlarını kitaba uygun yaptığınızı farz ediyorum). hepinize ağız tadı ile sürüşler, şiir tadında geziler ve türkü tadında anılar diliyorum.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
arkadaşlar, cbf 150'limi yıkadıktan sonra, ön frenlerden ses gelmeye başladı, ayrıca yine ön frenlerde tutma zayıfladı, bu normal mı? acaba?
yıkadıktan sonra olduysa araya çamurumsu yağımsı bişeyler kaçmıştır fren balatalarının olduğu yere biraz su tut ve tekerlei döndürürkende freni hafif sık. diskin ve pauçlarında bişeyler varsa temizlensin.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
Hiç bir modifiyem yok dostum.Sürekli şehir içi durk kalk yapılarak, yokuşlarla dolu bölgelerde gezilerek ve ara ara artçılı kullanılarak elde edilmiş değerlerdir.
Motorda devirlere çok özen gösteriyorum.Genelde 3000-4000 de ekonomi aralığı olan devirlerde sürmeye özen gösteriyorum.Yokuşlarda tabi motorun sesini dinleyip yokuşun dikliğine göre 4500- 5500 devir aralığında sürüyorum.Birde bende boşa atma alışkanlığı var.Bu kadar tasarruflu olmamdaki etkenlerden biride sık sık motoru debriyajla boşa atıp usul usul gitmemdirBu bi hastalık)Engelleyemiyorum... Ama kısaca bi bilgi vermek gerekirse benim kullanım stilim bu tarzda oluyor.Böyle kullanıldığında da motorun tasarrufçu yapısı ön plana çıkıp benzinin 4tl yi geçtiği dönemlerde dahi kilometresini 10 kuruşa gitmeyi başarabiliyorsun
Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)
@Abolgi arkdaşım, uzun uza diye mesajından alıntı yapıp sayfayı boş yere işgal etmiyim. Senin teşhisine göre 1 lt yağ konulduğunda max seviyesine uklaşmıyorsa. ben 1100 gr koyhuyorum ve max seviyesine geliyor diyelim. Ama 1200 gram max seviyesini geçiyor. Dolayısıyla 1 lt max seviyessinde görünmüyorsa, 1100 gr görünüyordur. Buda max seviyesinden yukarıda olmadığından sorun olmaz. ama 1200 gram max seviyesini geçiyor. Zaten ben yazdığım gibi 1100 gr koyuyorum 1200 değil. Diğer yağ değişimimde buna tekrar bakıcam. Yani yağ seviyesinin hangi seviyede olduğuna 1 lt de. Bu mantıkla zaten 1 lt max seviyesine gelmiyorsa 1100 gram zaten koyulmasının motora bi zararı olmamalı. Ayrıca motorun yağ yaktığını yağ takviyesi yapmadan önce fark ettim. Yani ilk günden beri yağ atsam nasıl olsa yakıyor diye haklısın, ama yağ çubugunda yağ 2-3 mm ucunda gördüm ve böyle bi uygulamaya başladım. İlk değişimde 1100 gram. 1000 km de (200 gram değilde bunu 100 grama düşürmeyi deneyip takip edeceğim) takviye ve mutlu mesut bi cbf Önemli olan şu, herbirimizin motoru yağ yakmayabilir elbette. Benim motorum gerçekten yağ yakıyorsa eklememem yanlış olur. Motoru yağ yakmıyan birinin de motoruna yağ eklemesi yanlış olur. Ne yazık ki motorlarımızın aynı fabrikadan çıktığı halde sıfır motorlar arasında yağ yakma karakterlerinde farklar var. Dolayısıyla yağ konusunun takibi konusunda yaklaşımımız da aynı olmamalı diye düşünüyorum. Takip ediyorsak ne mutlu, takip etmiyorsak çok kötü.
Şunuda yapıcam % 100 sonuç için, 1 lt yağ koyucam 1000 km sonra değiştiricem. nasıl olsa 1 lt yağ 1000 km sonra motoru riske aracak seviyede eksilmeyecektir. Sonucu ayrıca buraya da yazarım.
bu efe mut'lu
Beni yanlış anlamışsın dostum.Ben yokuş aşağı inerken vitesi boşa atarım demiyorum kiDüz yolda veya hafif eğim varsa veya duracağım yere yaklaştıysam anca o zaman vitesi boşa atıyorum.Yokuş aşağı ellebetteki boşta inilmemeli.Canımı sokakta bulmadım ben iki kuruş tasarruf yapıcam diye de hiç bişeyi riske atmam sen merak etmeÜzerindeki bu standartında gelen duro lastiklerle de öyle birşeye kesinlikle yeltenmem.Geçenlerde ani durmam gereken bi anda kuru asfalt üzerinde iki frene eşit olarak aniden asıldığımda her iki tekerinde fasılalı olarak kaydığını tecrübe ettim o saatten sonra istesende böyle bişe yapmam
Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)
bahar gelsin de ankara ekibi olarak verelim mişlen siparişlerini. 2 sene irclerle gezdim yeter çok bile irc'ye
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
bu yorumlardan sonra ben de sanırım alır almaz mişelin takacam... ma içim gidiyor hiç kullanmadığım sıfır lastileri çöpe atmak, çok kötü bir duygu... acaba satamaz mıyım, değerlendiremez miyim duroları ? mişelinler 200 lira sanırım, duroları 70-80 liradan versem hiç kullanmadan mesala, alan çıkar mı ?
An geliyo çok iyi frenliyo ama işe o anda geldiği zaman dediğim gibi kuru asfaltta dahi kayabiliyor.Motorun fren tertibatı gayet yeterli bi çok kez birine çarpmaktan beni kurtarmıştır.Özellikle iki kişi bindiğinde motorun tekerleri yere daha iyi bastığı için çok daha iyi frenleme yapabiliyorsunuz.30 km hız ile giderken 2-3 metre de durduğumu bilirimArtçım dumur olmuştu bu nası fren len diyodu)Tek kullandığınızda da mutlaka ama mutlaka kendinizi alıştırın hep frenleri aynı anda sıkın yani ön freni ve arka freni aynı anda sıkın.Bi yerden sonra refleks haline geliyo anlık bişe olduğunda düşünmeye bile fırsat bulamadan iki freni birden sıkmışsınız.Tek ön frene asılırsanız düşmeniz içten bile değil.Bu lastikleri kullanmanın tek yolu iki freni aynı anda sıkmaktan geçiyor.Ben mesela şu anda yeni lastik alamadığım için bu lastikleri kullanmak durumundayım.Yapabildiğim kadar km yapıp kullanıcam sonra yenilerini aldığımda yedeğe alıcam bunları.Sende satarsın herhalde lastikleri çiftine 70-80 versen herhalde motorla ilgili bi dükkana okutursun diye düşünüyorum.Kullanılmamış mal sonuçta illa bi alıcısı çıkar.Herkesin michelin alacak kadar durumu iyi değil.
Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)
evet arkadaşlar yetkili serviste satılan cbf150 için direk olarak getirtilen mercekli zenon farlar böle gösteriyor
kapalı kene far
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
açık kene far
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
kısalar
Uploaded with ImageShack.us
uzunlar
Uploaded with ImageShack.us
arkadaşlar cep telefonuyla çektiğim için fotoraflar pek net çıkmamış bazı resmlerde kusura bakmayın aceleye geldi
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
arkadaşlar sorunlu cbf imi innova ile değiştirdiğimi takip edenler hatırlayacaktır.servis te iade aldığı cbf 150 mi hiç bir işlem yapmadan 2. el olarak satmış.
pilakası 34 DY 2018 idi.alan arkadaşın allah yardımcısı olsun
Resimler evet pek net değil en kısa zamanda net, şöyle cam gibi fotolar bekliyoruz Hehe işin şakası bi yana fotolar süper dostum.Xenonlar acayip güzel olmuş.Mükemmelde gösteriyor.Angel led de var galiba gördüğüm kadarıyla 1 ve 2. fotoğraflarda farın içi kırmızımsı gözüküyor bunu neye bağlamalıyız acaba?Angel led den kaynaklanan bi renk değişikliğimi ki?Şimdi bi kaç sorum olacak...
1 - Sen bu farı nereden temin ettin?
2 - Ne kadara aldın ve montajı ile birlikte ne kadara mal oldu?
3 - Performansından memnunmusun?
4 - Uzun kısa yaptığına göre mercekli olsa gerek.Peki farlar ve mercek kaliteli mi?
Cevaplarsan sevinirim.
Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)
Apler far ayarın biraz yukarıda mı acaba. yaklaşık önündeki 20-25 metre sonra kesim çizgisini yerde gördüğünde önündeki aracı rahatsız etmeden gideriz, hem önünü daha iyi aydınlatır. Benimki yaklaşık olarak son fotodaki çizgilere göre kıyaslıyacak olursak 4. direk ve 5. direk arasında. Bilgine
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
mişelin 200 lira , zenon far 200 lira , 300 lira çantalar (depo üstü ve arka topcase) , 50 lira koruma demiri , 170 lira kask , 30 lira dizlikler , 50 lira eldivenler , 4200 lira motor : 5200 liraya patlayacak bana bu cbf
sanırım zenon ve mişelin lastiklere bir sene sonra terfi edecem bu gidişle , çok para yav...
mercek zenon da malum düz çizgi olması gerek far ayarını yapıyorsunuz arkaya artçı alınca far ayarı biraz bozuluyor ışık lümen gücü fazla olduğundan belli oluyor normal thugsten ampüllerde bu belli olmuyor
ayrıca angellı mercek zenonda çok janjan lı durmuş süper
Honda CBF 150 ((2007 2008 (siyah) 2011)) ve CBR 125 R HRC ((2011)) CBF 150 (((2011 Gümüş))).... Asya Motor Elegant 150 (170cc) Kırmızı
Şu an bu konu içerisinde 37 kullanıcı var. (0 üye ve 37 misafir)