ben her 1000 km de değiştiriyordum ama artık değiştirmiyorum çünkü yağ eskimemiş olarak çıkıyodu artık bende 2 bin de bi değiştirmeyi düşünüyorum.
ben her 1000 km de değiştiriyordum ama artık değiştirmiyorum çünkü yağ eskimemiş olarak çıkıyodu artık bende 2 bin de bi değiştirmeyi düşünüyorum.
Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin
merhaba gençler. bir süredir forumu takip edemiyorum özledim sizleri.
iş yerinden görevli olarak 5 günlüğüne Antalya ya gideceğim. 2 gün de nöbet iznim vardı. içimdeki cıbıf aşkı depreşti. önümüz kış uzun süre bir birimize bakıp burun çekebiliriz. o nedenle biraz hasret giderelim, azıcık yol yapalım diye düşünmekteyim. hava durumu ve yol durumu pazar günü öğleden sonra akdeniz bölgesine yağışın gireceğini müjdelesede içimdeki ses sallama hava durumunu, şekermisin eriyecen diyor.
pazar sabahı Ankaradan kontak açıp önce konya yı tavaf edip gezilesi görülesi ziyaret edilesi yerlerini dolaşıp, tandırının tadına baktıktan sonra akyokuştan bir konya panoramik resmi alıp beyşehir e hareket etmeyi, vakit kaldığınca beyşehiri gezip dolaştıktan, ahşap camii sini ziyaret ettikten sonra geceyi yer varsa öğretmen evinde geçirmeyi planlıyorum.
sabah ufak bi kahvaltı ardından seydişehir yönüne hareket edip tınaztepe de asıl kahvaltıyı yapıp devamında manavgatta şelale manzaralı alabalık keyfi yapmayı, konaklayacak biyer bulur bulmaz soluğu akdenizin ılık sularında almayı, 11 ekim sabahı deniz kıyısında kahvaltı keyfi ve içilen bir yandan çarklı ardından trt lara tesislerine doğru hareket etmeyi, side, titreyen göl vs yol üstünde ne varsa nereler varsa ( yağmur yoksa) ufak ufak gezerekten gitmeyi planlıyorum. hadi hayırlısı bakalım.
Bugün motorun kontrollerini yaptım, 3200km lerde, yağ da eksiklik yok, viskosite normal, renk bal renginde. 4000 bakımı antalya ya kısmet olacak gibi. yağmur olmasa çadır kampı yapmayı düşünüyordum ama yağmurda çekilmez şimdi çadırımda tek kat olanlardan.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
Ahmet abi Hayırlı yolculuklar. Kolay gelsin
@alper150zc : Xenonlu fotolarını büyük bi merakla bekliyorum dostum
@abolgi : Dostum çok güzel bi gezi olacağına eminimUmarım gerçekleştirirsin.Motorcu ruhunu anlatamadığım bi arkadaşım var ona senin bu yazını gösterdim bak dedim motorcu ruhunu taşıyan bi arkadaş ben sana anlatamadım sen şu yazıyı okuda acık feyz al bişeler öğren dedim.Okudu ve anladı)
Böyle bi geziye çok ihtiyacım var benimde..Bünye istiyo walla))Ekmek su gibi istiyo)
Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)
iyi geceler cbf halkı..bugün ybr ye bindim..ilk defa yaptığım bişi değil..ama 5 dk sonra.cbf ye bindim..oh be rahatladım valla kral gibi motor..şimdi diyeceksiniz cc farkı fln ama
onun 150 liği olsaydı yine rahatsız edici oturuş pozisyonu olacaktı o yüzden ..ALL CBF 150-600-1000(250 VE 500 ÜRETİLMİYOR DİYE YAZMADIM KÜSMEYİN ) 4EVER..
2020 'Tracer 900 İcon Blue
Bende kendi deneyimimi yazıyim. Motora olması gerektiği gibitam bir litre yağ koyup düz zeminde kontrol edildiğinde yağ seviyese çubuğun max. seviyesinde görünüyor. Yağ seviyesi max min aralığının tam ortasındaysa 200 gram eksik. Yağ seviyesi sadece yağ çubuğunda 1 kaç mm kadar görünüyorsa motorda 650-700 gram yağ vardır. İki durumdada mutlaka müdahale edilmelidir. Bu tespit hem benim tespitim hemde servise sorduğumda aldığım cevaptır. Benim motorum 2011 model. şu anda 10 bin km de. Sert kullanmadığım halde, 80-90 ı geçmedim halde, kalitesiz yağlar kullanmadığım halde ortalama 2000 km de 200 gram yağ yakıyor. Hep bu eğilimde yakıyor ilk gününden beri. 200 gram eksik olması yağın 5/1 inin olmaması demek. Önemsenmeli. Bende motorumun bu 200 gram eksik yağı olayını yaşamaması için şöyle yapıyorum. Yağ değişimini kendim yapıyorum. Değişimlerde 1100 gram yağ koyuyorum. İlk 1000 km hiç yağ seviyesine bakmıyorum. 1000 km de yağ seviyesine bakmıyorum. Genellikle Max min seviyesinin üst yarısı hizalarında oluyor. 200 gram takviye ediyorum. 2000. km de de yağ değiştirip çıkan yağı ölçtüğümde 1 litre yağ çıkıyor motordan. Motora konulan fazladan 100 gram yağın kesinlikle bi zararı yok. Böylece motorum hiç yağsız kalmamış oluyor. Sizde motorunuzun yağ yakma karakterine göre hareket edebilirsiniz.
Şu anki motorum 2. cbf im. Ve şöyle bir gözlemim var. 20-30 bin km seviyelerinde veya daha düşük km lerde silindir piston yaptıran arkadaşlar, yağ bakım ve takiplerini ihmal eden, motoru eksik yağ ile kullanırken sürüş karakterleri oldukça sert olan arkadaşlar. Çünki eksik yağ ile motoru sıkıştırmak zaten motorun canını almak demektir. ve 200 gram yağ eksikte olsa bu motorda olması gerkn yağın 5-1 inin olmadığı anlamına gelir önemsenmelidir.
Motor işi şans işi derler ya, ben ilk cbf imi 2009 model kardeşime sattım. Onunda bakımlarını beraber yapıyoruz. Şu an 40 bin km nin üzerinde. Benimki ortalama 2000 km de 200 gram yağ eksiltirken onun motoru hiç yağ eksiltmiyor. Bizde demekki motor işi şans işi diyoruz kendi aramızda ne yapalım. Ama motorum yağ eksiltsede yağ konusunu ihmal etmeyip gerkeni yaptığım müddetçe ve dingin sakin bi sürüş karakteri ile kullandığım müddetçe bu yağ yakma uzun süre böyle kalacak, artmayacak ve motorum bana uzun seneler hizmet edecek gibi geliyor. Sizde motorunuz nabzını ölçün. Ona göre şerbet verin. Yağ çubuğunda yağ görüpte motorum yağ yakmamış derseniz motorunuza yazık edersiniz.
Unutmayın tekrarlıyim. Eksilmemiş olan 1 lt yağ, yağ çubuğunun max. seviyesinde görünüyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:04 ----------
Kısa bi bilgi: Akdeniz ve ege bölgesi hariç diğer bölgelerdeki ark.lara yağ konusunda 15-50 den 10-40 a dönmelerini tavsiye ederim. Bu gün yağ değişimi yaptım 15 50 idi önceki yağ. 10-40 koyup bi maşr bastım. Motorun ilk marş alması çok kolay oldu ve ısınması için hiç beklemem gerkmedi. Marş bastım gazı bıraktım jikle ihtiyacı olmadan stop etmeden çalıştı. Havalar soğuduktan 15-50 yağda motoru ısıtma faslım oluyordu kısa bir süre bile olsa 15-50 yağ motoru kışın yoruyor. Ağır geliyor. Burada bi benzinlikte 10-40 yarı sentetik mobil buldum 16 tl. Valla 2 tane aldım. Buralarda istediğiniz motosiklet yağını bulmak hayli zor.
Ben dün yağ kontrolünü yaparken ufak bi talihsizlik yaşamıştım)Bilen bilir) Motoru yan ayaklıktayken yağ kontrolu yapıyordum)Neyse konuyu kaynatmiyimde...Bende mesela dün yağ kontrolü yaptığım esnada motor orta ayaklık üzerinde iken yağ seviye çubuğunu batırıp çıkardığımda yağın o tırtıklı bölgeninde 1-2mm üstünde olduğunu fark ettim.Motorun 4000 bakımına 1200 km kaldığını düşünürsek ve 1000km bakımından sonra da 1800km dir sürdüğümü hesaba katarsak bu durumda benim motorum bunca km ye rağmen hiç yağ yakmamış.Sıkıştırdım mı peki? Bu soruyu gönül rahatlığıyla hayır olarak cevaplayabilirim.Sadece devir gerektiren durumlarda motora max 7000 devir çevirtmişimdir.Onlarda anlık durumlardır yani.Yoksa uzun süreli yüksek devirlerde hiç sürüşüm olmadı.
Bugün birşey oldu bi yerde 5.vitese taktığımda motordan farklı bi ses gelmeye başladı.O andan sonra ne zaman 5 e taksam o acayip sesi duyar oldum.Ne olduğunu hiç anlayamadım ama sadece 5. viteste yaptı.Yarında yaparsa sesi bi dinliycem bakalım. Motorun sesi ilk çalıştırıldığında çok hoş oluyor.Gerçek sesi o mu bilmiyorum ama motoru çalıştırdıktan sonra sürüşe geçtiğimde 4000 devir civarı o kadar güzel sessiz sakin gidiyor ki anlatamam zırıltı yok hışırtı yok sonra sonra motor ısınınca o iğrenç sıkıttı sesi inceden inceden başlıyor ve hep devam ediyor.
Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)
Arkadaşlar iyi yolculuk dilekleriniz için teşekkür ederim . planda yağmur altında başlayıp 600km kadar yağmurda motosiklete binmek yoktu. hava yol durumu bu gün için beyşehir dolaylarında yağmur gösteriyordu, oysa sabah gözümü yağmurla açtım :( devamında da gözüm yemedi. o nedenle motosiklet ile değil araba ile gitmeye karar verdim. salı sabahı çıkacağım yola.
bu yağ konusunda ethemm76 ya verilen bilgi yanlış ve hatalı. hiç bir motora max. seviyesine kadar yağ koyulmaz. koysanızda o yağ hızla max ve min çizgilerinin ortasına kadar iner. bunu ister motosiklette isterseniz arabada uygulayın sonuç değişmez. yağ seviyesi düz zeminde orta sehpada motor soğuk iken ölçülür. çubuk çıkarılıp silinir ve yerine vidalanmadan takılır. geri çekilip bakıldığında yağ çubuğundaki tırtıklı bölümün ortasında olması gerekir. max ve min işaretlerinin arasındaki bir değer iyidir. min çizgisinin altına geliyorsa yağ eklemek gerekir. ethemm76 sizin yağ değişiminde yağ seviyeniz max çizgisinde ise ( açık yağ değilde kutulu yağ koyduysalar 1 litre) yağınız tam boşalmadan üstüne eklenmiş yada ölçümü yaparken hata yapıldı demektir. konu hakkında aklınıza takılanı HONDA TÜRKİYE ye mail atarak sorabilirsiniz. her önüne gelen bir şey söylüyor. size önerim o servisi ya da o ustayı değiştirmeniz .
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
Arkadaşlar Bu cbf 150 arazide de iyi.yav çanta olmasa arkada valla takur tukur onun harciinde süper.tekerler iyi olsa supermoto yerinede kullanıyordum..
2020 'Tracer 900 İcon Blue
Bu benim 3. motorum ve 2 cbf im. ve motor üzerindeki 70 bin. km rem. Dolayısıyla yağ ölçme nasıl yapılır vb teknik bilgiye iht. yok teşk ederim. Yağ seviyesi ölçmeyi vs ne kadar kötü ki bi çok arkadaşımdan iyi biliyorum sanırım. Her zaman orjinal açılmamış 1 lt ambalajla yağını kendim değiştiririm. Her kezin kendi malı kendi motoru kendi ekonomisi. Bilinçsiz uygulamalarla eksilen yağ ile, kontrolsüzce motorlar kullanılıyor ömürleri bilinmeden kısaltılıyor. Bunlarıda buradan görüyoruz. Tekrarlıyorum. Yağ seviyesi 1 lt konulduğunda yağ yağ çubugunun max seviyesinde görünüyor. Her ne kadar bundan emin olsamda bi sonraki yağ değşimimde bunu özellikle kontrol edeceğim.
1200 gram seviyelerinde koyarsanız (ki bunu önermiyorum) max seviyesinin 2-3 mm üzerinde küçük yuvarlak bi işaret var. seviye orada oluyor. Teknik olarak yağ çubugunda yağ çubuğunun max min arasında, minimuma yakın bi seviyede yağ görünse bile bunun motor için risk olmadığı söylenir fakat motor yağı nın tam olmaması, motorun motorun çalışma anında yeteri kadar soğutulamamasına sebep olacağından helede yüksek devirli kullanımlarda aşınma hızlanıyor. Motorunuzda olması gerekenden az olan her gram yağ ile beraber motor daha yüksek sıcaklıklarda çalışacak. Aşınmada aynı doğrultuda hızlanacaktır. Senin bahsettiğin şekilde düşünürsek arada hiç yağ takviyesi yapılma ihtiyacı olmamalı. Ama bi daha yağını 2000 km sonra değiştirirken tekrar bakıcam. Bakalım eski yağı motordan alınca, düz zeminde yağı doldururken (elbette çubuğu vidalamadan) yağ, yağ cubuğunun hemen ucunda kaç gram konulduğunda görünüyor. 1 lt tam olarak konulduğunda hangi hizada oluyor. Buna bakıcam. Şimdiye kadar hep yukarıdaki bahsettiğim yöntemle yağ takibini yaptım. Önemli olan şu: Motor hiç yağsız kaldımı = Hayır. Kartere kritirk seviyede fazla yağ konuldumu=hayır. Sorun varmı = Hayır Dolayısıyla böyle bişey için Honda türkiye meşkul edilmeye değmez. Her kez kendi motorunun yağ yakma eğilimine göre önlemini alsın. Benim motorumun yağ yakma eğilimi bu, bende böyle bi uygulama ile rahatlıkla kullanıyorum.
Tekrar yazıyim. Motorum ortalama 2000 km de 200-250 gram kadar yağ eksiltiyor. 2011 10000 km de. Sert kullanmadığım 80-90 ı geçmediğim halde bu böyle. Bu yağ yakma motoru aldığım ilk günde beri var. Bu konuda sanırım biraz şanssızım. Ama hep aynı seviyede yakıyor artma yok. Bu sevindirici. Benim formülüm şu: Yağını değiştirirken 1000 gram değil 1100 gram yağ koyuyorum. İlk 1000 km hiç yağ seviyesine bakmam gerekmiyor. 1000. km de 200 gram takviye yapıyorum. 2000 km de motordan yağı boşalttığımda ortalama 1 lt +- 50 gram gibi motordan yağ çıkıyor. Dolayısıyla motor hiç eksik yağ görmüyor.
Motorlar eksik yağ görmesin. Nihayetinde herkezin kendi malı. Motorum yağ eksilttiği bilindiği halde yağ konusuna itinasız yaklaşıyor önemsenmiyor. Daha 20-30-40 bin seviyelerinde motorlar bitiyor, sonra cbf motoru dandik, hemen piston silindir istiyor yok bilmemne deniliyor. Ok ybr yağ takviyesi istemez, çünki yağ yakmaz. Cbf yağ yakar (yakan var yakmayan var, yakan cbf ler için konuşuyorum)= takibi ve gerektiğinde takviyesi şarttır. 2*2=4.
Motordaki 200 gram eksik yağı motorun çalışma karakterinde dahi hissediyorum, başlıyor vitesler kütük gibi olmaya, motorun sesi tizleşiyor, azalan yağ ile birlikte piston silindir arasındaki sürtünme çoğalıyor, sürüşte motor sıcaklığı artıyor. Bu olumsuzluklarla birlikte azalan yağın içinde daha rahat hareket eden piston ve silindir, eksik yağın da oluşturduğu aşırı yüksek sıcaklıkla birleşince motorun çekişi ve max. hızı hissedilir seviyede artıyor. Dolayısıyla motorunuzda beklenmedik bi perf artışı sesindeki tok motor sesinin incelmesi ve tizleşmesi gibi belirtilerle karşılaşırsanız yağ seviyenizi acilen kontrol ediniz. Bu olay her birimizin motorlarının performanslarının farklı olmasına sebep oluyor. Performansı diğer cbf lerden çok çok iyi motorlara özellikle satın alırken iyi sorgulayın, aşınmadan dolayı piston silindir arasında artan milimetrik boşluk pistonun motor bloğu içinde daha rahat hareket etmesine sebep olurken motorun son demlerinde performansının artmasını sağlıyor. Abi bu motor düz yolda iki kişi 120-130 yapıyor diyen bi kişi, yağ konunu önemsemeyen biri ise, motor da 25-30 bin km nin üzerinde ise o motora bende hiç talip bile olmayın. Bu dönemde motor zaten hissedilir seviyede yağ yakacaktır.
Yani kimi 800 gram yağ ile gezer kimi 1 lt kimi daha farklı, bu motorların performansları farklıdır. 1998 yılında 1997 model Honda titan aldık kardeşimle, 1 günlüğüne emanet. Ana yola çıktık. Kardeşim sürüyor, ama motor inanılmaz gidiyordu, oo dedik Selçuk abi motoru açmış. 2 kişiyiz 110-120 ye rahat çıkıyor, eski performansından çok daha iyi. Öyle 5 dk gittik. Motordan kilik klik cır cır ... gibi keskin ve sert sesler geldi ve motor stop etti. Sonra ayak marşı nın kilitlendiğini görmüştük. Hareket etmiyordu. O zaman tabi ilk deneyimlerdi, yağ bakmak yağ seviyesi hak getire. Sahibide ilgilenmemiş bakım makım hak getire. Motoru evin önüne çektik ve yağına baktık motordan hiç unutmuyorum 1 su bardağı seviyesinde yağ çıkmıştı.
Bu yazdıklarım ve uyguladıklarım çerçevesinde istediğiniz gibi hareket ediniz. Ama lütfen kimse kimsenin deneyimi ile bilende bilmeyende yazıyor şeklinde dalga geçmesin. Benim ilk sahibi olduğum ve bu hasasiyetle kullandığım şu an ilk motorum şu an 40 bin seviyelerinde ve benim 10000 km deki motorumdan az yağ yakıyor. Uygulama taktir ve karar sizin.
Off ne uzun yazmışım be. Okuyanda okumayanda sağolsun Umarım faydalı olabilmişimdir.
Arkadaslar yaklasik 750. sayfadan sonra forumun tum sayfalarini okudum.Ve okumaya devam ediyorum.Mumkun oldukca gunluk olarak takip ediyorum.Cok kitap okuyan birisi olmama ragmen yazdiginiz uzun mesajlar inanin insani bunaltiyor.Kendimi okumak zorunda hissettigim icin muhakkak okuyorum ama bunala bunalaLutfen biraz kisa yazilar yazin.Meraminizi kisa cumlelerle anlatmaya gayret edin.Not:Mesaji yurt disindan yazdigim icin yazi karakterleri turkcemize tam uygun degil.
Justice for all.Herkes için adalet.Emmim,dayım,hısımım,akrabam olmasa da.Ha,bizim aşiretten olmasa da...
Bu gün depoyu opetten 97 oktan benzin ile fulledim . Coğunluk 95te ısrar ediyor. Sizce bi sıkıntı yaratır mı ?
Hele Bi Kazanayım da Üniversiteyi ... Bir yere gitmek için de CBF e binilir CBF e binilmek için de her yere gidilir. Acayip az yakıyo len bu
ileriye dönük yaratırmı bilmiyorum ama suana kadar yaratmadı ben 95 alıyorum aldığım benzincide 97-95aynı fiyat olmasına rahmen neden dersen aldım 97 oktan baktım ivmelenme sanki biraz artı gibi ama psikolojik bile olabilir hızlanmayı bi nevze artırıyor olabilir ama 95oktana göre daha çabuk bitiyor ben bunu gözlemledim :D cbf150 gibi bi motorda hızlanmanında ne derece artığını hesaba katarsak gereksiz görüyorum :D
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
Burda yazıları okuyunca motorumu özledim bu yağmur yağışta atladım gittim gezdim geldim Ama dondum Soğuk havalarda motor sürmesi çok kasıyo..Motorda ayrı bi kasılıyo.Soğuktan dolayı motorun karakteri değişiyo herşeyi sertleşiyor.Süspansiyonlar debriyaj kolu gaz kolu sanki herşey sertleşmiş gibi geliyo.Motoru yazın tek geçerim amma kışında mecbur olmadıkça binmemeye gayret edicem. (Bunları diyorum ama bi yandan da hadi ordan sen dayanamaz kışında o soğuklarda binersin diyorum kendi kendime Eski scooter ımla az gitmedim yağmur yağışta..
Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)
evet kusura bakmayın ama çok uzun mesajları bende okumuyorum. denemek için 97 oktan bende aldım performansta hiçbir fark göremedim. hemde birden bitiverdi sanki. motora tüp takılana kadar en iyisi 95 oktan.
bu efe mut'lu
az kaldı ahmet abiyi sel alacaktı
ben uyarmıştım ama kendisini, antalyanın yağmurunun bir benzeri amazonda yağar
Allah korumuş seni abi. Ayda bir Antalya'ya iş seyahati yapan bana kulak asman hayırlı oldu. Yoksa cıbıfı su altında deneyen ilk üye olacaktın
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:03 ----------
Bu arada yağ konusunda Ahmet abiye katılıyorum. Dünyadaki her motorlu taşıtta (northstar isimli yağsız çalışabilen motor hariç ) yağ seviyesi min ve max arasında olmalıdır. Bu motorda da arabada da böyledir.
Kimse kimsenin inandığı doğruyu değiştiremez, eminim buradaki herkes motoruna gözü gibi bakıyordur. bu yüzden kafanıza göre takılın . Bu nedenle,
Kendi bacağından asılır her koyun, ne kadarı doğru biliyorsanız o kadar yağ koyun
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Jr. Northstar konusunda yanlışın var, Northstar motoru Döküm alüminyumdan 8 silindir ve 4565 cc dir, radyatör patlaması durumunda (yani soğutma sıvısının tamamen kaybı) silindirlere giden ateşlemeyi 4 er li banklara ayırıp 1-3-5-7 , 2-4-6-8 şeklinde ateşleyerek, her çevirimde ateşlenmemiş yakıtın eksozdan atılmasıyla yan silindirleri soğutarak 100 mil (161km) hasar görmeden yol alabilmektedir. Yağsız olarak hiç bir motor çalışamaz. Ayrıca Ahmet abinin dediği gibi, üreticinin tavsiyesinden fazla konulacak yağ derhal motor tarafından yakılacak ve yeni modellerde bulunan katalizör de bu aşırı yağ yakımı dolayısıyle hasar görecektir. Çoğu katalitik konvertörlü araçta özellikle yağın fazla doldurulmaması gerektiği bir uyarı etiketi ile belirtilmiştir.
saygılar
ben de otoşovdan okumuştum.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Şu an bu konu içerisinde 24 kullanıcı var. (0 üye ve 24 misafir)