Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #24301
    ubuntu67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2009
    Şehir
    Hatay - İskenderun
    Motosikleti
    Pulsar NS200
    4000 km genel bakım... yağ değişimini 2000 km de bir yapıyor servis... hatta usta olan arkadaşımın tavsiyesi ile 1500 km de bir değiştiriyordum, çünkü motora çok az biniyordum ve senede 3000 km yapıyordum... yani 6 ay da bir 15 liralık yağ değişimi bana koymuyordu... her ay 2000 km yapanlar da var... ayda bir yağ değiştirmek zorundalar yani

    hasılı kelam, yağını kaliteli ve kısa aralıklarla koyarsanız motorunuzdan en ufak bir ses gelmez, performansını da yıllarca aynı şekilde alırsınız bence... mesala bir arkadaşın innovasından ısınınca yani 50-60 km yol yaptığımızda garip sesler geliyordu , metalik bir ses... ilk km de yok o ses ama uzun müddet durmadan gittiğimizde ve bir kırmızıda durunca duyuyorduk o sesi... benimkinde ise tık yok , güm güm güm güm saat gibi mübarek... sonra öğrendim ki , çok kalitesiz ince bir yağ kullanıyormuş, üstüne de 3000-4000km yi buluyormuş değiştirmesi, bazen unutuyormuş da... tabi eski olduğu için servise de gitmiyor garantisi yok diye... vites geçişleri de çok sertti... sonra bunu hizaya sokmuştum , 15-50 W yağ koyduruyordum benimle beraber geliyordu servise (1500km de bir) ... şimdi yine kafasına göre takılıyor ben sattım motoru , o da yine takur tukur kullanıyor motoru ama innova binip binebileceğiniz en sağlam motor, o kadar bakımsız ve hor kullanılmasına rağmen hiç yolda bırakmadı... zincirini bile yağlamazdı arkadaş, ben beraber yola çıkarken zorla yağlatırdım, başımıza bir iş gelmesin diye

    selamlar...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #24302
    .Mhmt. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul Büyükçekmece
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    2 Haftadır fren diskimde giderek artan kesik kesik bi çizilme sesi var. 1 ile 20 km hızları arasında en cok duyuluyor. Aynen şu şekilde cıııyk cıyk cııyk cıyk cııyk( 20 ile giderken) cııııııııyk cıyk cıııııııııyk cıyk ( daha da düştükçe gelen ses) Sizce neden olabilir .
    Hele Bi Kazanayım da Üniversiteyi ... Bir yere gitmek için de CBF e binilir CBF e binilmek için de her yere gidilir. Acayip az yakıyo len bu

  3. #24303
    Alper Kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 FA (2011) Honda CBR 500R (2014)
    Alıntı .Mhmt. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 Haftadır fren diskimde giderek artan kesik kesik bi çizilme sesi var. 1 ile 20 km hızları arasında en cok duyuluyor. Aynen şu şekilde cıııyk cıyk cııyk cıyk cııyk( 20 ile giderken) cııııııııyk cıyk cıııııııııyk cıyk ( daha da düştükçe gelen ses) Sizce neden olabilir .
    düzelicek mehmet bendede vardı yeniliğinden vede tozlanmış olabiliceğinden kaynaklanıyor ama düzeliyor gıcık eden bi ses
    bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...

  4. #24304
    abolgi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2010
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    CBF 150 (GRİ)
    Alıntı ubuntu67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4000 km genel bakım... yağ değişimini 2000 km de bir yapıyor servis... hatta usta olan arkadaşımın tavsiyesi ile 1500 km de bir değiştiriyordum, çünkü motora çok az biniyordum ve senede 3000 km yapıyordum... yani 6 ay da bir 15 liralık yağ değişimi bana koymuyordu... her ay 2000 km yapanlar da var... ayda bir yağ değiştirmek zorundalar yani
    yağ değişimi 4000km de . ancak paketçi - kurye motorlarında 2000km tavsiye ediliyor. kişisel kullanımda 4000km de değişim yapılıyor, kitapçıkta honda da , efe honda servisi de aynı şeyi söylüyor.

    Not; bu demek değilki yağınızı kontrol etmeyin, 4000km olunca servise gidin. yağ seviyesini ve viskositesini kontrol eder sıkıntı yoksa 4000km de bir değiştirtirsin.

    konu defalarca yazıldı, konuşuldu. kurye ve paketçi motosikletlerinin yaptığı yol ve buna karşılık çalışma saati kişisel kullanımdaki motorlara göre farklılık döstermektedir. pek çok motorda örneğin biçerdöver, traktör,jeneratör gibi araçların motorlarında yağ değişimi çalışma saatine göre yapılır, oysa otomobil motosiklet vb araçlarda km baz alınmaktadır. kişisel kullanıcılar motorun 1 saatlik çalışmasına karşılık yaptıkları yol kurye ve paketçilere göre çok daha fazla olmaktadır. bu nedenle kurye ve paketçilere daha az km de yağ değişimi önerilmektedir. işin aslı budur.

    erken yağ değişiminin motora en ufak bir sakıncası yoktur, yağın litresi 12-25 lira arasında değişmektedir, 2000km de bu para çokta bir para olmamakla birlikte alınan her litre yağ memleket ekonomisine yük bindirmektedir. önenli olan yağı ekonomik ömrüne kadar kullanmaktır. yoksa her 100km dede yağ değiştirmek motora daha iyi gelebilir mesela
    Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]

  5. #24305
    Alper Kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 FA (2011) Honda CBR 500R (2014)
    cbf gibi bi motora 4000km yağ bence hayal 2000km iyidir zaten 2000km de çıkardım yağ zift gibi çıkıyor 4000km dursa kim bilir nolur ben 2000km de bir değiştirirm oneririm kimseyide dinlemem 2000km 20tl kimseye koymaması lazım o kitapçıkta motorunuz 2000km de 200gr yağ yakıyorda yazmıyor ama etem abi yağ yakıyorum diyor adam yalan sölicek hali yok bence saygılar..ayrıca kurye deilim ama ahmet abi senbenden 3-4gün önce almana rahmen ben 8000km geçtim sen 3500kmlerdesin şimdi ben kuryeye göremi normal vatandaşa göremi deyiştiricem aramızda günlük kullanımda 2 katından fazlayım
    bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...

  6. #24306
    ubuntu67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2009
    Şehir
    Hatay - İskenderun
    Motosikleti
    Pulsar NS200
    mesala günümüz arabaların kitapçığında 15 bin yazıyor ama 10 bin km de bir yağı değişiyor... aslında dediğiniz doğru 2000 ile 4000 arası kontrol edilerek en uygun zamanda değiştirilmeli... yinede ben şahsen 3000 i geçirmem zannedersem, dayanamam... 4500 lira verdiğimiz makinaya 20 liralık yağı mı esirgeyecez

    bu arada tekleme sorununu iyice araştırdım... hatay da resmen kimseden böyle bir şikayet gelmedi... ilginç değil mi... şuan kafama takılan tek konu 43 lük dişli konusu.. mantıken 40 lık dişli çok güzel olacak sanki uzun yolda hem konfor hem de yakıt ekonomisi az da olsa iyileşir gibime geliyor... ama ustaya sordum pek önermedi, iki kişi bindiğinde veya yaylalara gezmeye gittiğinde (sıkça giderim toroslara ) çok canın sıkılır benden demesi dedi... ama sorun değil deneriz , sen hele motoru al da , canın ne istiyorsa deneriz dedi... gerçi bana kızgın innovayı sattığım için... ama ne yapim cbf nin rahatlığı ve güvenliği innovada yok...

    keşke cbf 150 yi enjeksiyonlu üretseler, üzerinde mişelin lastiklerle... dijital göstergeli (tvs ler gibi) yalandan bir yol bilgisayarı ( hava sıcaklığı saat filan gösteren) ... of tadından yenmez... ben 5000 lira vermeye hazırım

  7. #24307
    Alper Kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 FA (2011) Honda CBR 500R (2014)
    Alıntı ubuntu67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mesala günümüz arabaların kitapçığında 15 bin yazıyor ama 10 bin km de bir yağı değişiyor... aslında dediğiniz doğru 2000 ile 4000 arası kontrol edilerek en uygun zamanda değiştirilmeli... yinede ben şahsen 3000 i geçirmem zannedersem, dayanamam... 4500 lira verdiğimiz makinaya 20 liralık yağı mı esirgeyecez

    bu arada tekleme sorununu iyice araştırdım... hatay da resmen kimseden böyle bir şikayet gelmedi... ilginç değil mi... şuan kafama takılan tek konu 43 lük dişli konusu.. mantıken 40 lık dişli çok güzel olacak sanki uzun yolda hem konfor hem de yakıt ekonomisi az da olsa iyileşir gibime geliyor... ama ustaya sordum pek önermedi, iki kişi bindiğinde veya yaylalara gezmeye gittiğinde (sıkça giderim toroslara ) çok canın sıkılır benden demesi dedi... ama sorun değil deneriz , sen hele motoru al da , canın ne istiyorsa deneriz dedi... gerçi bana kızgın innovayı sattığım için... ama ne yapim cbf nin rahatlığı ve güvenliği innovada yok...

    keşke cbf 150 yi enjeksiyonlu üretseler, üzerinde mişelin lastiklerle... dijital göstergeli (tvs ler gibi) yalandan bir yol bilgisayarı ( hava sıcaklığı saat filan gösteren) ... of tadından yenmez... ben 5000 lira vermeye hazırım
    ben 5250tl veririm :D
    bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...

  8. #24308
    abolgi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2010
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    CBF 150 (GRİ)
    Alıntı alper150zc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbf gibi bi motora 4000km yağ bence hayal 2000km iyidir zaten 2000km de çıkardım yağ zift gibi çıkıyor 4000km dursa kim bilir nolur ben 2000km de bir değiştirirm oneririm kimseyide dinlemem 2000km 20tl kimseye koymaması lazım o kitapçıkta motorunuz 2000km de 200gr yağ yakıyorda yazmıyor ama etem abi yağ yakıyorum diyor adam yalan sölicek hali yok bence saygılar..ayrıca kurye deilim ama ahmet abi senbenden 3-4gün önce almana rahmen ben 8000km geçtim sen 3500kmlerdesin şimdi ben kuryeye göremi normal vatandaşa göremi deyiştiricem aramızda günlük kullanımda 2 katından fazlayım
    bunu sen daha iyi bilirsin. ben motorla işe gittiğimde 30km yol yapıyorum sadece gidişte. yolda 5-6 trafik lambası var ve trafik fazla yoğun değil. dolaysıyla basıp gidiyorum ışıklarda da durmamak için hızımı ona göre ayarlıyorum. neredeyse şehirler arası yol gibi. bunun yanında evden çıkıp şehir trafiğinde dur kalkı çok yapıyor, ışıklarda bekleme olayı çok oluyorsa durum tabiiki değişecektir. bende yağ kontolu yaptım geçen gün hala bal renginde yağım. 3300km lerdeyim. bu arada yağ eksiltme yok. 1000km bakımından sonra uzun yolada gittim toplam 1000km kadarı uzun yol oldu ve sürekli tapa gaz gittim desem yeridir. sıkıştırma babından . zaman zaman okuyorum yağ seviyesini max çizgisine kadar dolduranlar olduğunu. bu kesinlikle hatalı. o motor yağı normal seviyeye indirir, bu da eksiltme olmaz. hangi motora o seviyede yağ koyarsanız koyun yağ normal seviyeye kadar eksilecektir. en doğru yer max ve min çizgilerinin arasıdır. ortasıdır.

    kurye ve paketçi arkadaşlar günde 8 saate yakın motora biniyorlar yaptıkları yol belki 200km olmuyor, gezme amaçlı motora binildiğinde 200km yol 3 saat civarında yapılıyor. onların dur kalkı beklemesi bize göre daha fazla oluyor şehir içi kullanımdan dolayı.

    ---------- Post added at 01:29 ---------- Previous post was at 01:26 ----------

    Alper bisikletler için yol bilgisayarları var. onlarda aradığın özellikler olan modeller mevcut. hem km saati hem sürüş zamanı, hem günlük kullanım, ortalama hız, saat, toplam kullanım, max hız vs pek çok fonksiyonu olan modeller var. 50-100 lira aralığında fiyatları. ( kalite olanların)
    Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]

  9. #24309
    abolgi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2010
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    CBF 150 (GRİ)
    Alper bisikletler için yol bilgisayarları var. onlarda aradığın özellikler olan modeller mevcut. hem km saati hem sürüş zamanı, hem günlük kullanım, ortalama hız, saat, toplam kullanım, max hız vs pek çok fonksiyonu olan modeller var. 50-100 lira aralığında fiyatları. ( kalite olanların)
    Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]

  10. #24310
    victorist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    Arkadaslar bugun sabah ise giderken biraz su birikintisinden gectim 35 km hizla 150 metre motor tekleyerek stop etti marsa basmalar fayda etmedi sonra buji basligini soktum ama kuruydu acaba karburutore su mu kacmistir 5 dakka sonra calisti

  11. #24311
    vabisciler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    cbf 150 . fiesta 1.6 tdci ghia.detroit fuller.
    Alıntı victorist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar bugun sabah ise giderken biraz su birikintisinden gectim 35 km hizla 150 metre motor tekleyerek stop etti marsa basmalar fayda etmedi sonra buji basligini soktum ama kuruydu acaba karburutore su mu kacmistir 5 dakka sonra calisti
    motoru ilk kez yıkadığımdada benimde başıma böyle bişey geldi .büji başlığını kuruttum geçti. malesef su alıyor dikkat etmek lazım.
    bu efe mut'lu

  12. #24312
    victorist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    Alıntı vabisciler adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru ilk kez yıkadığımdada benimde başıma böyle bişey geldi .büji başlığını kuruttum geçti. malesef su alıyor dikkat etmek lazım.
    Kotu bir durum daha fazla derin ve hizli sekilde ybr innova ile cok gectim boyle bir durum yasamadim buji basliginin ici kuruydu yalniz

  13. #24313
    aparat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2008
    Şehir
    ist/ümraniye
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Alıntı victorist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar bugun sabah ise giderken biraz su birikintisinden gectim 35 km hizla 150 metre motor tekleyerek stop etti marsa basmalar fayda etmedi sonra buji basligini soktum ama kuruydu acaba karburutore su mu kacmistir 5 dakka sonra calisti
    Geçmiş olsun kardeşim,kolay kolay o kadar az su birikintisinde karbiratöre su kaçmaz,ama karbiratörüne benzinden pislik yada su gelmiş olabilir ,
    dediğiniz gibi buji ıslanmıştır ama bujiyi ıslatacak kadar su geldiğinide tahmin etmiyorum ama yolda kalmadan motorunun çalışması sevindirici geçmiş olsun ...
    sen yinede karbiratörünün tahliye vidasını gevşetip temizle
    ...kağıttan gemilerle okyanusları geçemezssin...
    Drift Religion

  14. #24314

    Üyelik
    10 Haziran 2011
    cbf in hastalıklarından biridir buda genelde yıkattıktan sonra görülür.eletrik aksamının izolasyonu zayıf soketlere su kaçabiliyor.kuruyunca problem kalmıyor.

  15. #24315
    aparat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2008
    Şehir
    ist/ümraniye
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Alıntı tamernevin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbf in hastalıklarından biridir buda genelde yıkattıktan sonra görülür.eletrik aksamının izolasyonu zayıf soketlere su kaçabiliyor.kuruyunca problem kalmıyor.
    Yok canım abartmayın cbf 150 nin elektirik izelasyonu gayet iyidir sizin karşılaştığınız durumlar sanırım istisnadır ...
    ...kağıttan gemilerle okyanusları geçemezssin...
    Drift Religion

  16. #24316
    ubuntu67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2009
    Şehir
    Hatay - İskenderun
    Motosikleti
    Pulsar NS200
    valla foruma girip girip bu yazdıklarınız yüzünden gidip sıfır cbffiyatına bir xl 200 alacam, dağ taş yağmur su demeden, yok tekliyor yok yağ yakıyor demeden binicem

    şaka bir yana bu şikayetler yüzünden mart ayına bıraktım motor işini, sanırım biraz daha para biriktirip daha iyi bir şey alacam... xl 200 lere , nx 400 falconlara bakmaya başladım...

  17. #24317

    Üyelik
    13 Mart 2010
    Motosikleti
    HONDA CBF150
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2011 lerde devir kesici yok ark..lar.. Ayrıca Krank silindir piston grubundada iyileştirme yapıldığını sanmıyorum, çünki motorum şu an 9000 km de ilk km lerden beri yağ yakma var. 2000 km de 200-300 gram seviyelerinde. Tabi arada yağ takviyesi yapıyor yağsız bırakmıyorum elbette. Genel kullanım karakterim 70-80 km h ı geçmediğim halde. Sert kullanmadığım halde bu seviyede yağ yakıyor..

    2. el 2011 model cbf alırken iyi sorgulamak lazım. Redline üzerine rahatlıkla çıkabilen motorun, bilinçsiz genç kanı kaynayan bi kullanıcı tarafından kullanılmışsa canı alınmış olabilir. Çünki denemedim ve hiç bir zamanda denemiyicem ama bu kasa eski kasaya eski kasaların arka 42 t dişlisi takıldığında 5. viteste çıktığı hıza 4. viteste çıkabilir diye düşünüyorum.

    Devir kesici varmı yokmu bende denemek istemiştim ve devir saati tam aşağı gelmişti, daha basmadan hemen bırakmıştım. Motorun bütün civataları dökülecek gibi anlık olarak çok kuvvetli bi titreşim oluşmuştu anlık olarak. Zaten bu hareketi boşta anlık olarak yapıp bıraktım ve devir kesici olmadığını görmüştüm. Uzun süreli sürüşlerimde dahi 7000 devir den yukarı sabitlemiyorum. Yani ortalama 90 km/h a denk geliyor 5. viteste. Şehirler arası yolculuklarda 6-7 bin devir arası vites değiştiriyorum.
    BEN YENİ CBF 150 Yİ YENİ KULLANMAYA BASLADIM. HARBİDENDE HİÇ BİR ŞEKİLDE KESİCİYE GİRMİYOR.
    3. VİTESTE 110 YAPIYOR. VE DEVİR GÖSTERGESİNİN HALİNİ DÜŞÜNMEYİN RAKAM YETMİYOR GÖSTERMEYE.
    Afedersiniz fakat İNSAN GİBİ KULLANMAM MAKİNAYI HİÇ. DAHA ÖNCEKİ ESKİ KASA CBF 2 YILDA 22.000KM çokta iyi kullandığım söylenemez.

    Bu yenilerde komple elektrik tesisatı değişmiş, derli toplu bır sekılde. HERSEYİYLE SAĞLAM BİR YENİLİK YAPMIŞLAR. YAĞ YAKMA KONUSUNA GELINCE ESKILERIN HEPSININ AZDA ALSA DİB GAZ GİDİLDİĞİ ZAMAN YAĞ YAKTIĞI ACIK VE NET ORTADA ESKİ BENIMKIDE YAKARDI . YENİYİ DAHA HİÇ YAGINI DEGISTIRMEK NASIP OLMADI.
    KESİÇİ OLMAMASINDAN DOĞAN BİR SORUNDAHA VAR ÖN AYAKLIKLARDAN HAFIF BIR TITREME HISSEDILIYOR ESKIKINDE HIC 0 (sıfır) BOYLE BIRSEY YOKTU. BENİM GİBİ GENC KULLANICILAR VE HASTALARI İÇİN KESİÇİ OLMAMASININ BİR AVANTAJIDA BU MAKNAYI HIZ İÇİN İSTEĞİNİZ GİBİ AÇABİLİRSİNİZ. ESKİ SERİYİ İMKANI YOK HIZ İÇİN ACAMAZSSINIZ KEsiCIYI KALDIRMADIĞINIZ SURECE. ESKILERDE MAKINA NEYSE O.

    BİRŞEY DAHA BU YENİLERİN EGZOZ SESI BIR HARIKA YUKSEK DEVIRDE ÇOŞUYOR
    ASLA VE ASLA ŞİMDİDEN ESKİYİ SATIP YENIYİ ALDIĞIMA PİŞMAN DEĞİLİM.
    _____[COLOR="Red"][B]Beşkazalı[/B][/COLOR]____
    [COLOR="Blue"][B]__Fethiye Grup48__[/B][/COLOR]

  18. #24318

    Üyelik
    23 Ağustos 2011
    Şehir
    HATAY
    Motosikleti
    BMW R80 GS
    Alıntı Beşkazalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BEN YENİ CBF 150 Yİ YENİ KULLANMAYA BASLADIM. HARBİDENDE HİÇ BİR ŞEKİLDE KESİCİYE GİRMİYOR.
    3. VİTESTE 110 YAPIYOR. VE DEVİR GÖSTERGESİNİN HALİNİ DÜŞÜNMEYİN RAKAM YETMİYOR GÖSTERMEYE.
    Afedersiniz fakat İNSAN GİBİ KULLANMAM MAKİNAYI HİÇ. DAHA ÖNCEKİ ESKİ KASA CBF 2 YILDA 22.000KM çokta iyi kullandığım söylenemez.

    Bu yenilerde komple elektrik tesisatı değişmiş, derli toplu bır sekılde. HERSEYİYLE SAĞLAM BİR YENİLİK YAPMIŞLAR. YAĞ YAKMA KONUSUNA GELINCE ESKILERIN HEPSININ AZDA ALSA DİB GAZ GİDİLDİĞİ ZAMAN YAĞ YAKTIĞI ACIK VE NET ORTADA ESKİ BENIMKIDE YAKARDI . YENİYİ DAHA HİÇ YAGINI DEGISTIRMEK NASIP OLMADI.
    KESİÇİ OLMAMASINDAN DOĞAN BİR SORUNDAHA VAR ÖN AYAKLIKLARDAN HAFIF BIR TITREME HISSEDILIYOR ESKIKINDE HIC 0 (sıfır) BOYLE BIRSEY YOKTU. BENİM GİBİ GENC KULLANICILAR VE HASTALARI İÇİN KESİÇİ OLMAMASININ BİR AVANTAJIDA BU MAKNAYI HIZ İÇİN İSTEĞİNİZ GİBİ AÇABİLİRSİNİZ. ESKİ SERİYİ İMKANI YOK HIZ İÇİN ACAMAZSSINIZ KEsiCIYI KALDIRMADIĞINIZ SURECE. ESKILERDE MAKINA NEYSE O.

    BİRŞEY DAHA BU YENİLERİN EGZOZ SESI BIR HARIKA YUKSEK DEVIRDE ÇOŞUYOR
    ASLA VE ASLA ŞİMDİDEN ESKİYİ SATIP YENIYİ ALDIĞIMA PİŞMAN DEĞİLİM.
    3 le 110 mu benimki 4 le 110 yapıyordu 5 le 125 i geçemedim
    BMW R80 GS 1993 & MERCEDES E 250 CGI BlueEFFICIENCY 2012 & YAMAHA YBR 125 ESD OLACAK İNŞALLAH

  19. #24319
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    cbr125 tokatlarsınız hocam siz bu gidişle
    Mustafa Kemal Atatürk

  20. #24320

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Alıntı abolgi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ değişimi 4000km de . ancak paketçi - kurye motorlarında 2000km tavsiye ediliyor. kişisel kullanımda 4000km de değişim yapılıyor, kitapçıkta honda da , efe honda servisi de aynı şeyi söylüyor.

    Not; bu demek değilki yağınızı kontrol etmeyin, 4000km olunca servise gidin. yağ seviyesini ve viskositesini kontrol eder sıkıntı yoksa 4000km de bir değiştirtirsin.

    konu defalarca yazıldı, konuşuldu. kurye ve paketçi motosikletlerinin yaptığı yol ve buna karşılık çalışma saati kişisel kullanımdaki motorlara göre farklılık döstermektedir. pek çok motorda örneğin biçerdöver, traktör,jeneratör gibi araçların motorlarında yağ değişimi çalışma saatine göre yapılır, oysa otomobil motosiklet vb araçlarda km baz alınmaktadır. kişisel kullanıcılar motorun 1 saatlik çalışmasına karşılık yaptıkları yol kurye ve paketçilere göre çok daha fazla olmaktadır. bu nedenle kurye ve paketçilere daha az km de yağ değişimi önerilmektedir. işin aslı budur.

    erken yağ değişiminin motora en ufak bir sakıncası yoktur, yağın litresi 12-25 lira arasında değişmektedir, 2000km de bu para çokta bir para olmamakla birlikte alınan her litre yağ memleket ekonomisine yük bindirmektedir. önenli olan yağı ekonomik ömrüne kadar kullanmaktır. yoksa her 100km dede yağ değiştirmek motora daha iyi gelebilir mesela
    Katılıyorum, kitapçıklara km ve çalışma süresi olarak yazarlarsa daha iyi olur diye düşünüyorum.

    Alıntı ubuntu67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla foruma girip girip bu yazdıklarınız yüzünden gidip sıfır cbffiyatına bir xl 200 alacam, dağ taş yağmur su demeden, yok tekliyor yok yağ yakıyor demeden binicem

    şaka bir yana bu şikayetler yüzünden mart ayına bıraktım motor işini, sanırım biraz daha para biriktirip daha iyi bir şey alacam... xl 200 lere , nx 400 falconlara bakmaya başladım...
    Arazide kullanacaksan ya da merdivenden ineceksen süper bir fikir.

    Alıntı Beşkazalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BEN YENİ CBF 150 Yİ YENİ KULLANMAYA BASLADIM. HARBİDENDE HİÇ BİR ŞEKİLDE KESİCİYE GİRMİYOR.
    3. VİTESTE 110 YAPIYOR. VE DEVİR GÖSTERGESİNİN HALİNİ DÜŞÜNMEYİN RAKAM YETMİYOR GÖSTERMEYE.
    Afedersiniz fakat İNSAN GİBİ KULLANMAM MAKİNAYI HİÇ. DAHA ÖNCEKİ ESKİ KASA CBF 2 YILDA 22.000KM çokta iyi kullandığım söylenemez.

    Bu yenilerde komple elektrik tesisatı değişmiş, derli toplu bır sekılde. HERSEYİYLE SAĞLAM BİR YENİLİK YAPMIŞLAR. YAĞ YAKMA KONUSUNA GELINCE ESKILERIN HEPSININ AZDA ALSA DİB GAZ GİDİLDİĞİ ZAMAN YAĞ YAKTIĞI ACIK VE NET ORTADA ESKİ BENIMKIDE YAKARDI . YENİYİ DAHA HİÇ YAGINI DEGISTIRMEK NASIP OLMADI.
    KESİÇİ OLMAMASINDAN DOĞAN BİR SORUNDAHA VAR ÖN AYAKLIKLARDAN HAFIF BIR TITREME HISSEDILIYOR ESKIKINDE HIC 0 (sıfır) BOYLE BIRSEY YOKTU. BENİM GİBİ GENC KULLANICILAR VE HASTALARI İÇİN KESİÇİ OLMAMASININ BİR AVANTAJIDA BU MAKNAYI HIZ İÇİN İSTEĞİNİZ GİBİ AÇABİLİRSİNİZ. ESKİ SERİYİ İMKANI YOK HIZ İÇİN ACAMAZSSINIZ KEsiCIYI KALDIRMADIĞINIZ SURECE. ESKILERDE MAKINA NEYSE O.

    BİRŞEY DAHA BU YENİLERİN EGZOZ SESI BIR HARIKA YUKSEK DEVIRDE ÇOŞUYOR
    ASLA VE ASLA ŞİMDİDEN ESKİYİ SATIP YENIYİ ALDIĞIMA PİŞMAN DEĞİLİM.
    İnş. benim gibi motoru eline almazsın.


    Arkadaşlar motorumu satılığa çıkardım, bilginize.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...0358456/detay/
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler