bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
Fatih58 Kardeşim, aramıza hoş geldin, bu arada motor ve fiyat gayet iyi. Hayırlı olsun.
fatih hayırlı olsun km lerimiz aynı bu kadarda tesadüf olmaz.ya.koruma demiri hariç benim motor sandım
2020 'Tracer 900 İcon Blue
hepinize teşekkür ederin.bundan sonra da değişimleri aynı yapalım o zaman sercan=) öğrendiğin yenilikleri beraber yapalım. tabi gücümüz yettiğince=) malum öğrencilik hali.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:51 ----------
şimdilik yakıt tüketimini deniyorum. 110 km gittim ibre bir diş azaldı. normal mi bilmiyorum ama henüz. bide ben daha ilk defa vitesli motur kullandığımdan motoru biraz hırpalıyo olabilirim:D bağırıp duruyo gariban altımda:D
aynen öğrencilik hali.o kafası estikçe bağırır boşver )yalnız yakıt olayını çok incelersen hüsrana uğrarsın benden sölemesi..)
2020 'Tracer 900 İcon Blue
yakit konusunda nasil uzebilir ki...
Fatih arkadaşım hayırlı olsun motosikletin.Kazasız belasız iyi günlerde kullan.
Yakıt ölçmek için ibreye bakmayın bence.İbrenin ne yapacağı belli olmuyor.İbre yarımı gösterdiğinde 220 km oluyor bende oh diyorum 400 küsür gidecek 20 km de falan bir iki diş düşüyor aşağıda tam anlamıyla direniyor en son 360 km de dibe vuruyor ibre.En güzeli depoyu doldurup 100km yapıp tekrar depoyu doldurmak. 100 km de 2,5-3,5 arası bir değer oluyor genelde.Normal bir kullanışta 100 km de 3lt agresif kullanımda 3,5lt.Az yaksın diye çok sakin kullanırsanız 2,5 lt yakar.Ben 2 yıldır 3 litrenin altına düştüğünü görmedim hiç.
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
2011 modelse az yakar doğrudur.Benimki eski kasa sizdeki karburatör farklı sanırım ondan kaynaklanan bir ekonomiklikte oluyor.Benimde yarı hızlı yarı sakin kullanımım 3lt.Aradaki farkın bir kısmı ortama göre,kiloya göre vs.. gibi nedenlerden kaynaklanıyor olabilir.Ama durmadan dip gaz yaparsanda 3 lt yi geçersin sende.Çünkü cbf150 90 km den sonra çok fazla yakmaya başlıyor.
peki arkadaşlar şöyle bir sorum olacak. ben uzun yıllar araba kullandığım için arabada hangi devirde araç ne yakar bunu biliyorum. örneğin arabada 1500-2500 arası ekonomik devirdir. 2500 diyince vitesi yükseltcen 1500 den aşağı indinmi vitesi düşürcen. motorda bu devirler nasıl oluyor. ben 6000 de vites yükseltiyorum ama biraz daha mı aşağıda yükseltsem acaba. 5500 falan ii mi? 4000 den aşağı düşünce de vites düşürüyorum. değerlerim nasıl?
Dün başıma talihsiz bir iş geldi. Motor yan sehpada park halindeyken önde duran bi panel van münibüs motoru fark etmeyerek geri geri manevra yaparken aracın arka tampunu motorun ön çamurluğa dayanıp çamurluğuda kırmak suretiyle geriye doğru 20-30 cm kadar sürükledi. Neyseki motor devrilmedi. Hasarım karşılanacak. Çamurluk rialli de 45 tl.
Fakat motorda ayrıca şöylede bi problem baş gösterdi. Motorun dengesinde bi sıkıntı yok, fakat ön amortisör sanırım bi yerden hasar aldı. Sürüş anında bozuk, parke yollarda gezdiğimde gidonda tıkırtı hissediyorum. Yumuşak salınımlarda hissedilmiyor, sadece parke yollarda, tıkırtılı yollarda, keskin kasislerde bariz hissediliyor. Rahatsız edici olmasa da konfor olumsuz yönde etkileniyor. Görüntüde kırık çamurluk haricinde bi hasar alan başka bi yer kesinlikle yok. Sizce amortisörün neresinde bi sıkıntı oluştu =?
pazarlık yaptık pazartesi gidip alacağız bi aksilik çıkmazsa 2900 gayme 2008 model 14000km çanta falan herşey var ...ama bugün nöbette çok düşündüm ulan cbf alayım bakayım keyfime yaylana yaylana gideyim geleyim dedim sonra boşver dedim kendi kendime... sonra arkadaşın dükkana gittim bi baktım 2011 tvs al bi tur at dedi kıyamadım adamın motoruna ısrar etti almadım biraz konuştuk benim baktığım ybr lere oda bakmış fakat bununla hiç pazarlık yapmayan adamlar benimle yaptı fiyat düşürdü ama bana uymadı kuru motora 2900 dediler 2009 model falan... dedimki ben artçılı kullanacağım ybr mi apache mi 2 kişi olunca ybr dedi apache artçıya biraz titreşim hissetiyormuş o yüzden hiç heveslenmedim ama keşke bekar olsaydım dedim kendi kendime ama bi motor içinde karı boşanmaz ki değil mi? durum böyle işte ybr de karar kıldım.. almayı düşündüğüm cbf bu motor http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...7840971/detay/ pazarlıkla 2950 civarı bi paraya alabilirdik ama malesef vazgeçtim... ybr nin bu kadar peşinden koştum inş beni pişman etmez
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Ybr teknik olarak seni asla pişman etmeyecektir. Motoru kullanmamış olduğum halde bundan eminim, ama genelde eşinle kullanacaksan, genede ben cbf alırdım. Keşke imkanın olsada 15 -20 şer dk cbf kullansan, sonrada aynı süre ybr, artçılı ve tek olmak üzere, eşininde fikrini alsan zaten Ybr almazsın. ilandaki cbf güzel, aksesuarsız ama aksesuarlar zamanla tamamlanır. Önemli olan motor tercihini doğru yapman. Yani çok büyük kitle ybr den cbf e geçer, bu da çok küçük bi terfi gibi düşünülür. cbf ten sonra kimse genelde ybr ye geçmez. Doğru karar ver, bi kere al Cbf in torkuyla 2 kişi çok rahat edersin, tek kişi çekiş tork ybr az bi fark varken, yolculu kullanımda cbf in tork farkını, düşük devirlerdeki ataklığını daha kolay hissedersin, cbf ile mesela 1. viteste düşük devirlerlede daha kolay oynayabilirsin, ama ybr ile oynayabilmen için devri daha yüksek tutman gerekecektir.
Elbette karar senin, tekrar hayırlısı olsun.
açıklama için tşk ama dediğim gibi artçılı kullanım dediğim sezonda en fazla git gel 120 km yol yaparım fazla uzaklara artçı ile açılmayacağım için ybr düşündüm işin aslı ben cub la bile gezdim ybr ile gezeceğim yerleri fakat biraz yorucu oluyordu o yüzden böyle bi tercih yaptım yani 10000 km yol gezersem bunun anca 3000 bini artçılı olur yani artçılı dediğim her zaman 2 kişi binme durumu olmuyor tekrar tşk ederim umarım herşey gönlümüzce olur tekerine taş değmesin güzel kardeşim
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Arkadaşlar iyi akşamlar bir konuda size danışmak istiyorum.Motorumun yağını bugün değiştirdim shell 15w 50 yağ koydum.15-20 km kullandım motoru park ederken motorun çok sıcak olduğunu fark ettim elimle dokundum 2 sn den fazla dokunulacak gibi değildi.Motor çok ısınmış.Daha önce bu kadar ısınıyor olsa fark ederdim titizimdir bu konuda dolayısıyla yağ değişiminden sonra çıktı bu olay.Sizce sorun ne olabilir? 15w 50 yerine 10 40 mı koysam motora ve herhangi bir eksik koyma vs.. söz konusu değil gözümün önünde koyuldu ve tam 1 lt koyuldu. Yağ sentetik değil mineraldi sizce bundan olabilir mi ;? Servis fişlerine baktım onlardada yağ fiyatı 12 lira 15 lira diye geçiyor dolayısıyla serviste full sentetik falan koymuyordu ama dediğim gibi bu kadar ısınması dikkatimi ilk defa çekti önceden yoktu.15 km de böyle ısınıyorsa 100 km yapsam eriyecek mübarek. Bir fikri,önerisi olan varmı.
Cevabınız için teşekkür ederim.Belkide yağ değiştirince pimpiriklendim yine Böyle bir değişiklik vs.. olunca duyu organları tam mesai çalışıyor bende hemen herşeyine dikkat kesiliyorum.Bu kadar ısındığını hiç görmemiştim daha önce belkide dediğiniz gibi dikkatle bakmayınca anlamıyor insan.
Bu arada bilgilendirme amaçlı olsun: motorum 2 yıllık 14bin km de. 100-150 ml yağ yakmış.
Hocam sana söyle söyleyeyim, bizim motorun en yüksek tork değeri 5250 devirde oluyor. Yani motordan max tork alamk için 6000 devirlerde filan vites yükseltirsen iyi olur, vites düşürme ise 4000 lerde normal, ama ani debriyajı bırakacaksan hafiften aragazı vermen gerekebilir.
Bir de ekonomi sürüşü var. Düz yol için bizim motor 3000-4000 devir aralığı ekonomi diye belirtilmiş, çinli kardeşlerin devir göstergesinde. Tabii unutma bu düz yol için. Bu aralıkta az yakmakta bizim motor. Hele 5. vites 50 km/h hızda kokluyor gibi birşey.
Çok geçmiş olsun, bu miller galiba çok hassas. Süspansiyonda milimetrik bir eğilme-bükülme olmuş olabilir. Çok rahatsız etmiyorsa böyle devam et, ya da komple söktür baktır ama çok az eğiklik varsa söktürdüğüne değmeyebilir.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
Şu an bu konu içerisinde 35 kullanıcı var. (0 üye ve 35 misafir)