bende yaklasık 4 aydır kullanıyorum çok şükür en ufak bı sorunlada karşılaşmadım şuanda carbon kaplıyorum motoruma bitince resımlerınıde koyacam
bende yaklasık 4 aydır kullanıyorum çok şükür en ufak bı sorunlada karşılaşmadım şuanda carbon kaplıyorum motoruma bitince resımlerınıde koyacam
Jr. kardeşim; uzun cam uzun yolculuklarda, yağışlı ve soğuk havalarda çok güzel. Göğsün soğuğu hiç almıyor tavsiye ederim. (-) leri 100 km ve üzeri süratlarda, rüzgarlı havalarda motorun hızını etkiliyor. Açık kask ile kullanırsan sanki arabanın arka camlarını açmış gibi yanlardan gürültülü bir rüzgar sesi alıyorsun. Bunların dışında kapalı kask ile kışın, soğuk ve yağmurda çok güzel koruma sağlıyor. Kapalı kask olunca rüzgarı hiç hissetmiyorsun. Ben özelikle uzun yolculuklarda kullanıyorum. SONUÇ; Tavsiye ederim.
Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.
uzun cam çok şık durmuş... ilk bahar da ben de innovamı satıp cbf ye geçmeyi düşünüyorum... kış geldiği için bahara erteledim... ama alınca kesinlikle koruma demiri, yan çanta demiri ve çantalar , uzun cam taktıracağım... motoru kesinlikle sıkıştırmayacağım ve 80 i geçmeden kullanacağım... lastiklerden ilk fırsatta kurtulup mişelin lastikler takacağım...
forumdan çıkardığım sonuçlar bunlar...
ybr esd lere baktım, genç işi , ben kaplumbağa misali yüklenip uzun yollara düşmek istiyorum, o yüzden cbf ye karar kıldım ve takibe aldım...
herkese iyi paylaşımlar...
güntekin çok teşekkür ederim. ben de bayram dönüşü istanbuldan sipariş edeceğim. ankarada bulamadım. bu arada ilk resimdeki siz misiniz? boy kaç?
biz de Çal'lıyız
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
jr. beni unutma bende istiyorum tur camı.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
tamam abi bayram dönüşü halledelim.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Abi internet bağlantımda sıkıntı vardı akşam foto koyamadım ama halletmişler Bende şimdi evde güzel iki adet led sis farı yaptım motoruma.Montaj aşaması kaldı birtek.Bitip güzel bir sonuç alırsam paylaşımı yaparım burdan.Hatta DIY bölümüne de bi başlık patlatırım ki herkes faydalansın.Şimdilik güzel olacak gibi görünüyor.Ve maliyeti de çok ucuz olacak ;)
[COLOR="#006400"][B]ŞÜKRÜ ERSAL ÖZTÜRK[/B][/COLOR]
motoru sakin kullandığım için yağ eksiltme sorunu yaşamam sanırım zaten abartılacak kadar eksiltmiyor okuduğum kadarıyla.
o kask değil hannibal filminden bi maske aslında trafikte böyle bi kask ile dolaşmakta çok hoş olurdu
vabisciler ve mrtdem cevap için teşekkürler.
şimdi temiz bi 2011 motor bulmaya geldi sıra.
yarın mersine yazlığa tatile gidiyoruz bakalım cbf im den takur tukur sesler geliyor bir acayip oldu ve zorlaya zorlaya 8 bin devirde 100 diyor sonunda . fakat ötesi için devir ilerlemiyor düzlükte son gaz 8 bin
aa buarada yarın depoyu 97 oktan ile dolduracağım O birazdaha sıkı bir yakıt sanırım bakalım nasıl etki edecek motora .
acaba sakıncası olurmu ki nbe ise bilgi si olan varsa desin yoksa ben kullanınca yazarım .
herkese kazasız belasız sürüşler arkadaşlar
cümleten herkese selamlar. motoru olan herkese kazasız günlerde binmesi dileğiyle hayırlı olsun demek istiyorum. ben de uzun süredir motor hayali olan ve yeni ehliyet alacak olan bir kardeşinizim ve cbf 150 de karar kıldım. kafama takılan birkaç sorum olacak abilerime.
1- hız ibresinde titreme olduğunu duydum. gerçekten var mı böyle birşey.
2- yağ yakma gibi bir sorunla karşılaşan var mı.
3- ybr kadar bir tüketimi var mı.
4- parçalarının kalitesi nasıl ve yedek parça fiyatları nasıl.
şimdiden yazımı okuyanlara ve yardım edenlere teşekkürler.
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
Sorularının cevabı kısmen forumun genelinde var ama yinede yardımcı olayım.
1- Bu sıkıntı her motorda yok. Gerçek hayatta 5-6 tane cbf i olan arkadaşım var. Hiç birinde yok. Benimde şu anki motorum 2. cbf im. İkisindede yaşamadım. Sanırım bu sıkıntı çok çok seyrek görülen bir sıkıntı, problem etme.
2- Cbf 150 yağ yakar. Ama bu yağ seviyesini kontrol edip gerekirse takviye yaptığın müddetçe sorun teşkil etmez. Mutlaka benim motorum yakmıyor diyenler de çıkabilir ama, benim 0 aldığım 2 cbf te yağ yakıyordu. Çevremdeki ark..larımınkilerde yağ yakıyor. Ama tabi yakma değerleri düşüktür. Takip gerektirse dahi çantanda yağ taşıman gerekmeyecektir. Bu sorun değildir. Elinde 10 tl lik 1 lt yağ olsa takviyelik, madeni de olabilir. eksik olduğunu gördüğün zamanlarda tamamlasan dahi belki sana 8-10 bin km yeter. 2000 km de 100-150 gram gibi bi tüketim varsa, takviye ihtiyacı dahi olmayabilir. Bu arada motoru bitik olmayan bi cbf için konuşuyorum tabiki.. Ortalama sıfır dahi alsan bu gibi bi tüketimle karşılaşabilirsin. Ama ikinci el alacaksan motor ömrünü yemiş veya motor bitme eğilimine girmiş bi cbf elbette daha fazla yakacaktır. Yani motorun bu karakteristik özelliği sorun olmaz. Bunu sorun edip cbf ten vazgeçilmez. Bu sorun edilip cbf ten vazgeçilebilseydi piyasada bu kadar cbf olmazdı ve bu kadar rağbet görmezdi. Sonuçta bu motorun yağ yaktığını bi şekilde motoru almadan önce herkez biliyor olmalı.
3- Ybr kadar yakıt tüketir elbet. Hatta zannımca ybr den çok ufak bir miktar olarak fazla tüketiyor sanıyorum. Ama mesela 0,1-0,3 lt falan tahmin ediyorum. Herhangi bi karşılaştırma yapmadım, sadece tahmin.
4-En güzel yönü bu işte, yedek parçası kaliteli, ucuz ve boldur. Canını yakmaz. Seni uğraştırmaz.
5- Fakat 2011 lerde bi gaz kesme gibi bi sorundan bahsediliyor. Kendi motorumda çok şükür yok ama forum ortamında bir çok arkadaşımın 2011 inde var. Bu konuda sıfır motor alırsan ve böyle bi motor denk olursa bu problem sanırım henüz çözülmüş değil, canını sıkabilir. Ama belki bu sıkıntısı olmayan bi motor denk gelirse ne mutlu sana.. Buda tabiki şans meselesi. 2011 almak istiyorsan bence düşük km de 2. el ve bu sıkıntısını sorgulayarak almanı tavsiye ederim.
Hayırlı akşamlar. Sizlere birşey danışmak istiyorum. Bir cbf 150 buldum fakat gerek fiyatı gerek km'si içime sinmedi. Sizlerde bir bakabilir misiniz? Eğer bu fiyata bu km doğruysa bu motoru alabilirim.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...7761161/detay/
~ - 2012 Skoda Octavia TDI DSG - 2011 Palio Sole 1.4 Premio ~
Km kesinlikle orjinal değil, sele altı sağ sol grenajın üzerinde stikırları yok. Buda biraz kıllandırdı. Değiştirilşmiş olabilir. Kompe grenaj da değiştirmiş olabilir. Ön dışa lastik orjinal değil ayrıca. 3000 km de lastik bitmez, bitmese bile duro sökülüpte o lastik takılmaz. Ayrıca ön sağ ve sol grenajlarda orjinal değil, motor kazalı olabilir. Sitikırlarından anlaşlıyor. Ki zaten 3100 km de bir motor için fazlaca yorgun görünüyor. Motor harci grenajlar falan pek sıkıntı olmaz ama gerçek km sini kesinlikle öğrenmeden de alınmaz. Km aşırı yüksekse, aşırı bi yakması vs varsa başını ağrıtabilir.
Bende acaba km dönmüş olabilir mi dedim ama 2008 model. Edirne'deki eczacılar bile o kadar km yapmıyor. yani 99'a gelip sıfırlanmış olabilir mi? Yani 50-60 binde sıfırlayarak bu kadarda belli edilmez. 30 bine çekse belki der insan ama 3 bin iyicede yani. Bende fiyata tav oldum. Yani şimdiki motorumun üstüne 1000-2000 lira verip honda'ya mı binsem dedim ama motoru görünce fikrim değişti. Gerçi ben p.tesi yinede onu ustama göstericem 2000 liraya verirse alırız yani. İş yapmaz mı?
~ - 2012 Skoda Octavia TDI DSG - 2011 Palio Sole 1.4 Premio ~
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)