öncelikle merhaba arkadaslar ya ben eskiden ybr kullanırdım millete derdim cbf hammallık dieeem sonradan enduru tarzı motorlara hevesim yüzünden cbf aldım gercekten memnunum ve hondaya tesekkur ediyorum verdikleri bu dandik motor ve hevesimi kırdıkları icin 2 000 km de bir motor anlatayım derdimi dinleyin bi arkadsımdan 2.000 km de aldım motoru ve yola cıktım ankaraya dönmek icin 280 km lik uzun yolda cok guzel ybr gibi degil acayip keyifli cbf fakat 100 km sonra ön diskim yamuldu ve felaket bi sekilde vurmaya basladı firene bastıkca, ustamı aradım ön fireni kullanmamaya calıs dedi eyvallah dedim ..... ankaraya geldim geldikten 2 gün sonra eksozden 4.000 ile 5.000 devir arası yırtılma sesi gelmeye basladı hondaya götürdüm disk tamam degistirelim dediler fakat eksoz elimizde yok dediler bekledim 1 ay oldu aksam is cıkısı evime dönüyorum ortalama kadranla oynuyorum 100 ü gecmek icin ki cok zor !!!!! bi anda koluma carpıp arkaya ucan bisey farkettim sagıma soluma bakamadııım takiii arkadakiii tipocu selloktor yapıp saga cek diyene kadar aynam yok ayna ( metal aksam yerinde icinde ayna kısmı cam olan yer ) ucmus adamın tamponunda patlamıs adam canın saogulsun dedi fazlada bisey yoktu götürdüm aynada degistiii honda tarafından ve hala eksoz bekleniyor bu arada karabüke ve safranboluya gittim cbf le yüzümü kara cıkartmadı yolda da bırakmadı az da yaktı ama sıkıntı bitmiyor karabükten dönerken hep rampa iniyosun devirleri güzel attıgım halde motor dik rampalarda 135 i gecmedi kesiceler devreye giriyor ne kadar dogru bilmiyorum buda 150 cbf 125lik ybr gibi gitmiyor ayrıca virajlara yattıgımda ybr ile girdim bi viraja cbf ile girdim aynı hız arka ufak ufak attı servise sordum abi bu 600 lük makina degil die cevap aldım olurmu böyle sey arkadasım ben ybr ile 80 le 90 la girdigim viraja cbf ile giremiyorum o fabrikanın verdigi orjinal dandik lastikleride degisitrdigim halde dandik diorum kimse alınmasın gücenmesin firmada dio ( lastik icin ) gercekten berbat lastık aynı anda beraber aldıgım bi arkadsımda aynı sikayetlerde su anda ve motor vites degistirirken özellikle bir ve bos iki arası cat cat cat yani kemikli geciyor abi diyorum bak devirli kullanıyorum yok yok yok bunlarda böyle arkadsım ben kuryeyim bana mı anlatıyosun diyorum aramızda iiii oldugu halde servisle adamlar normal diyooor veee 2 ay oldu ben hala eksoz bekliyorum nasıl is anlamadım ama bu kadar sıkıntı cektikten sonra bir daha cbf alırımıyım bilmiyorum kasımda askere gidecem giderken satarım gelince bi ybr alıp bi tanede buyuk 600 lük enduru alır tüm hevesimi doya doya yasarım diyorum ama BU SÖYLEDİKLERİM İCİN KİMSE ALINMASIN VE GÜCENMESİN ANKARA TANIDIGIM YETERİNCE 2011 CBF KULLANAN ARKADASIM VAR GERCCEKTEN YENİLERDE SIKINTI COK VAR KİMSEYİ YANLIS YONLENDİRMEK İSTEMEM HERKESİN KENDİ BİLECEGİ İS BEN YASADIGIM SIKINTILARI ANLATTIM BEN NE CBF İ ÖVERİM NEDE YBR Yİ .... ama asıl alıs amacım uzun yol icinde gercektende yaptım ve gezdim ybr gibi bayılmadı sanırım tek dogru tercihim uzun yola ybr ile cıkmamamk oldu cbf in bayıldıgı rampada ybr ölürdü zannedersem hic mola vermedim bana mısın demedi ama bu sıkıntılar yüzünden insan bi anda soguyor simdikte motor 9 600 de ve vites kutusundan sanzimandan ses geliyor bosta bi vida varmıs casına moralim bozuldu su eksoz da bi geleydi bir daha servise götürürsem namerdim kendi usatama götürecegim reklam gibi olmasın die isim vermiyorum ama söyle dersem herkez bilir yapıtıgı bi isten bir daha gidipte abi bu gene böyle demiceniz bi adam o baktıgı halde cbf den tat alamazsam cbf i bırakıp geri ybr ye dönecem oda yeni kasa almam........ bu rada maksadım tartısmak yada ortamı alevlendirmek degil var sa yasayan bir cözüm cagre bulalım dieee benim gibi ....
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:11 ----------
ha bu rada feyk zannet meyin sehir ve resim falan yok yeni üye oldum hepsini ekliyecegim
gerçekten bu olaylar benimde canımı sıkıyor. hadi ufak tefek sorunlara eyvallah dedik yada motoru üzen yağını bakımını yapmadan zorlayan bir iki şöför ün yazdıklarına da kulak asmayız ama bu böyle bir durum değil .ya öksürme, 4 den 5 e geçerken boşa geçme, yolda ayna düşme, motor içi sesler, servisler ne yapsın motorda bir sıkıntı var. bu sorunlara japonlar el atmalı sesinizi büyük mercilere duyurmalısınız. HONDA bu olamaz
220 civarı birşeye geldi taktırması ile beraber. Eski orjinal farım duruyor, hani patlarsa onu takarım. Zenon için benzin musluğunun oraya açma kapama düğmesi taktım gündüzleri ya da motosikleti ilk çalıştırdığımda sadece parklar açık oluyor. Daha sonra zenonu da açıyorum. Haftasonundan beri binemiyorum gerçi, işler güçler yoğun bu aralar. Görüşürsek durdur beni Benimki de kırmızı, touring camlı, elcik korumalı, zenonlu bişey
@Yesillik yanlış anlamadıysam "devirleri güzel attıgım halde motor dik rampalarda 135 i gecmedi kesiceler devreye giriyor ne kadar dogru bilmiyorum" 150lik bir motosiklet ile çok çok iyi hız yapmışsın. Tebrik ederim.
135 falan ne ki kardeş ben yokuş aşağı 190 görürüm bazen senin motorda gerçekten bir sıkıntı var
bence altındaki motordan çok şeyler bekliyorsun ortalama 4000 liraya alınan bir motorla 200 yapan varsa yazsın da hızlı gidecekler ondan alsın, ya da uçmak isteyenler uçağa binsin
Biz ki kula kulluk edip cennete gitme kaygısıyla üç maymunu oynayanlardan değiliz.
izmitten ana yoldan devam ediyorum ben sakaryaya gelince sağtaraftan yol ayrımı var şehir merkezi diyor dönüyosun köprünün üstünden şehir merkezine devam ediyosun çift şerit yol minübüsler falanda o yoldan gidiyor o yolun üzerindemi yada o yoldanmı gidiliyor? tek ışıkları dediğin yer o kavşağa gelmeden yol üzerindemi yoksa benim tarif ettiğim yolu takip edincemi karşına çıkıyor?
cbf ler ikiye ayrılır aynası düşmüşler ve düşmek üzere olanlar. ben aynaları sık kontrol ettiğim için aynada aşırı titreme fark ettim baktım yarısı dışarıda sonra kenarı çektim motoru tamamını söktüm ve sıkı bir şekilde yerine yerleştirdim. aynayı kauçuk parça sıkıştırdığı için sıcaklık değişiminden dolayı esniyor galiba. 15-20 liraya onlarca çeşit ayna var zaten büyük bi sorun değil. motorum 3000 km de serviste şuan. dün amasya samsun yaptım 35-40c sıcaklık ve tam gaz. tekleme vs hiçbir sorun yapmadı. tek sorun arka jant göbeği hatasından dolayı 10 gün yatacak gibi. jant değişiminden önce hondanın bu sorun için ürettiği çözüm varmış onu uygulayacaklar. olmazsa jant değişecek.servis çıkışı yine yazarım. tekeriniz düz bassın....
Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin,
Uçmayı seviyorsan düşmeyi de bileceksin,
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin...
tek ışıkları izmitten şehir içine dönüyorsun hatta tek rampa sı derler oraya bütün motorsiklet satıcıları o rampada senin gideceğin yer o rampadan aşşağıya iniyorsun şehir içine doğru geliyorsun alt geçitin altından geçiyorsun 300 metre ilerde sağda honda ersin zaten yanında başka motorcuda var yanında araba galerileride var kime sorsan söylerler semt adı bakkallar diye sorsan herkez gösterir kimseye sorma na gerek yok düm düz şehir içine doğru gelsen alt geçitin altından geç çıkışta zaten görürüsün
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Bir de aynası değişmiş olanlar var En güzeli uzun saplı ybr aynası takıp keyfinize bakmak.Forumda yazıldı çizildi wiwi marka olanlar var geniş açılı. çifti 15 tl gibi birşeydi, kasmaya gerek yok bence.
Aneste var sanırım. Birde Hava Alanının karşısında Sefaköye giderken Motorland diye bir yer var orada daha hesaplı bulunabiliyormuş aldığım duyumlara göre. Mercekli. Uzun yolda kesinlikle eski kasalarda olması gereken bir şey. Aküyle ilgili bir problemim olmadı daha. Geçen sene Yuasa akü takmıştım 6A lik
arkadaşlar 2012 model cbf ne zaman geliyo bi bilginiz var mı. malum arabaların yeni modelleri ağustosta çıkıyo. motorda da öle bişey var mı. yardım ederseniz sevinirim.
1 Ağustostan sonra alacağınız araç ruhsata 2012 model olarak işlenir.
arkadaslar 1000 bakımı nekadar tutuyor ve nelere bakılıyor neler degısıyo acaba?
yeşillik arkadaşım öncelikle geçmiş olsun.
ancak Motosikletin garanti kapsamındaysa ve sen orjinal parça dışı birşey kullanmadığını kanıtlayabiliyor ve tüm bakımlarını yetkili serviste yaptıran bir kullanıcıysan, şuan ezberden yzıyorum ancak garanti kartında yazar her malda zaten, tüketici kanunu diye birşey var.
bir ürün farklı sebeplerden 3 den fazla defa servise kısa aralıklarla girmek zorunda kalır(kanunen bunun bir zaman sınırlaması var), yada aynı arızayı 2 den fazla tekrarlarsa, ÜRETİCİ firma ürünü yenisiyle değiştirmesi gerekir. kabul etmediği takdirde önce İl ve ilçen deki TÜketici hakları Hakem Heyetine gidiyorsun sonrada tüketici mahkemesine, eğer zaten aracın üretim hatasıysa her türlü mahkeme masrafınla beraber aracın değişiyor.
geçmiş olsun
simdik arkadaslar beni yanlıs anlamadıgınız icin hepinnize tesekkürler cevap yazanlar gercen ten hepsini okuyup konuyu anlayıp ta yazılmıs fakat ben motoru ikinci el aldıgım iicin servisin üstüne de fazla yüklenemiyorum anlicanız ki kızılayda calısıyorum beni tanıyan bilen bilir efen dilimizi ve motorlarımıza ne kadar deger verdigimizi insan bu kadar güzel bakarken bu sıkıntılar cıkınca cidden morali bozuluyor ybr ye de dönmek yada baska bi motora istemiyorum cbf eher benim gibi sürekli sözlüsüyle gezen varsa anlar ne demek istedimi ben ybr ile 9 kere balata yaktım kalkmıyor motor rampada tutupda arkadaki oturan kız arkadasına inde ranpaya cıkayım die bi kelime kullanacak adam da degilim asıl cbf e dönüs amacım rahatlıktı ve rahatım ha sıkıntılara gelince artık kabullendim yapcak bisey yok dedigim gibi gecen hafta KARABÜK SAFRANBOLU ya GİTTİM 1 HAFTA İCİNDE VE SADECE NE OLUR OLMAZ DİE safranbolu dan geri ankaraya dönerken yagımı degistirdim ve sincirime sprey sıktım bu kadar banamısın demedi bide sen 150 lik motorla saatte 135 yapmıssın dien arkadas icin diorum benm is yerinde ki arkadsım yeni kasa ybr ile düz yolda koca borger kutusuyla 140 yapıyor benim moralim buna bozuldu asıl :S ama bu hız konusuna kafayı kırdım yapacagım actıracagım maliyeti ne olursa olsun dedigim gibi pakete vuruyorum motoru nasıl olsa ne alırsan al nasıl olsa mahvolacak para kazanıyoruz bu gunde bi arkadasın yorumu vardı dün gece okudum orta sehpanın ayaklıgında ki ayagımızla basıpta cektimiz yer kırıldı die aynen kırıldı gittim oksijen kaynagı attırdım yani artık kabullendim baska bisey degil cunku bindigim motorlar arasında en iyisi pakete de gitcek en iyi motor hepinize tesekkür ederim sorunlara gelince artık bi hafta biri diger hafta biri diyerek halledecegim temize cıkaracagım motoru zaten ufak oynayarak sis farı arkaya kırmızı cakar lamba filan cok güzel oldu makina artık buradayım yazarım hepinize tesekkür ederim iii aksamlar
Arkadaşlar 2008 model 25000 km de ucuz fiyata bi cbf buldum yarın gidip almayı düşünüyorum ama alsammı bilemiyorum :( Bu motor sizce üzermi motor yenileme falan istermi?
motoru yarın gidip göreceğim. İlk olarak neresine bakayım?
Teşekkürler
Gaza gelme. Gaza getirme. TriColor
Arkadaşlar merhabalar
Daha önce motor kullanmışlığım yoktur, motor almak isteğimi söylediğimde tecrübeli abilerimiz düşük cc bir motor al dediler. Ben de forumlardan araştırıp bi cbf 150 aldım ve henüz 300 km deyim. Yeni başlama ve diğer motorları tanımama rağmen epey kullanışlı olduğunu söyleyebilirim. Yalnız 300 km de depoyu bitirdim. Tabi ki öğrenme aşamasında dur kalk falan çok yaptım. Ama benim öğrenmek istediğim "yeni motorlar normalden çok yakar, 4000 km den sonra yakıt tüketimi azalmaya başlar" deniyor. Acaba bu doğru mudur, bu konuda bilgi sahibi olanınız var mı?
[a href=http://goo.gl/mc9cY][img src=http://a1107.hizliresim.com/11/7/29/1136.jpg][/a]
---------- Post added at 03:24 ---------- Previous post was at 03:21 ----------
Arkadaşlar merhabalar
Daha önce motor kullanmışlığım yoktur, motor almak isteğimi söylediğimde tecrübeli abilerimiz düşük cc bir motor al dediler. Ben de forumlardan araştırıp bi cbf 150 aldım ve henüz 300 km deyim. Yeni başlama ve diğer motorları tanımama rağmen epey kullanışlı olduğunu söyleyebilirim. Yalnız 300 km de depoyu bitirdim. Tabi ki öğrenme aşamasında dur kalk falan çok yaptım. Ama benim öğrenmek istediğim "yeni motorlar normalden çok yakar, 4000 km den sonra yakıt tüketimi azalmaya başlar" deniyor. Acaba bu doğru mudur, bu konuda bilgi sahibi olanınız var mı?
arkadaşlar motorumu 3000 km bakımına götürdüm.tek sıkıntım ısındığında gelen şıkırtıya benzer ince bi ses geliyordu.sentil ile yapılan sübap ayarıyla motor tam istediyim gibi oldu.artık ısındığında dahi en ufak ses yok.bu konuda ethemm kardeşimin bilgi paylaşımının büyük etkisi var.sübap ayarıda 30 dakikalık bi işlem sadece yan kapak sökülüp halledilebiliyor.bunun dışında yağımda hiç eksilme yok sadece şeffaflığını yitirmişti buda normal.hafa filtrem havayla temizlenebilir vaziyetteydi fakat fiyatı gayet ucuz yenisiyle deyiştirdim.zincirim yarım çizgi gerdirildi ve yağlandı.zincirin çok kaliteli olmadığı doğru ama iş yapmıycak kadarda kötü deyil.yakıt deyerlerim mükemmel.ortalama 90 km hızla kullanıyorum yedek hariç 400 km yi rahat geçiyorum,ekonomik kullanımda 500 km ye yaklaşıyorum.motor çekişim tam randımana oturdu çok güzel ivmeleniyor.ilk 500 km üzmeden 60 70 km hızlarda ani hızlanma yapmadan kullanıp yağımı deyiştirdim.1000 km ye kadar normal yani 80 90 ı aşmadan fakat bu hızlara ufak ufak gazı yedirerek çıktım.1000 km den sonra hep normal hızlarda kullanıp 50 km de bir gaz açıp üst limire ulaşıp birkaç dakika yol alıp tekrar tempomu düşürdüm.bide şunu paylaşıyım motorunuz ısımış vaziyetteyken eksoz gazınızı kokladığınızda herhangi bi koku almıyosanız motorunuz gayet randımanlı çalışıyor demektir.benzin veya ağır gaz kokusu varsa ayarlarınız randımanlı olmayabilir.yanlız bu gazı anlık koklayın uzun süreli aman diyorum sakın yapmayın.bu söylediyim çok kırsal bi method fakat paylaşmak istedim.hepinize motorlarınızla güzel günler diliyorum.her yönüyle keyifli bi motora sahipsiniz arkadaşlar ufak tefek sorunları olabilir.çözülmiycek şeyler deyil
Daha öncede yazacaktım ama sonra yazamadım kapadım.
Kaçıncı el aldığın kimseyi ilgilendirmez , sadece senden önce periyodik bakımlarının serviste yapılmış olması ve seninde buna riayet ediyor olman garanti konusunda hak sahibi yapıyor seni, çünkü kanunen gerekli olan sorumluluğunu yerine getirdin anlamına gelir bundan sonra sıra Honda yetkili servisin sorumluluğunu yerine getirme sırası.
bende motorumu 1040 kmde tam 1 yılı dolduğunda aldım yani 1 yılda sadece 1040 km yapmış bir motor aldım şuan 3500kmde bunun 600km kadarını eşimle ve çanta dolu olarak inişide çıkışıda otobanıda içinde barındıran uzun yolda yaptım.
Onun dışındaki 1900km de haftanın 5günü gitgel 15km iş-ev yapıyorum ama yine akşamları ve haftasonları hep eşimle beraber 2 kişi biniyoruz ve birçok şekilde gerek istanbul şehiriçi gerek çevreyolu kullanımı olsun kullanıyoruz,ne yokuşta bir sıkıntı var 150cc lik motor için en başka birşey. (UNUTMADAN CBF150 nin taşıma kapasitesi 170kg dır)
şimdi biz yeri geliyor 2 KİŞİ 120km/s hızda yapıyoruz ama 150cc lik ADI üzerinde COMMUTER denilen bir motosikletle 120km ile sürekli gitmek yada daha üstünü yapmak akılsızlık sadece , lastik kalınlığı belli yapısı belli ağırlığı belli. daha hızlı gitmeniz çok şartsa gidin enduro,naked,touring alın, 4000tl lik 150cclik COMMUTER sınıfından daha fazlasını beklemeyin hız olarak zaten bu motorlarla kesinlikle güvenli değil. zaten uzun yol kullanım hızı 80-90km den fazla değil çünkü gerektiğinde hızlanabilmeniz söz konusu değil yeteri kadar, o yüzden 100 üzerinde sabit gitmek hem motora zararlı hemde yolculuk hızı olarak güvensiz.
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)