Ben de tatilden döndüm, fıstığımla aşkımız kaldığı yerden devam ediyor. İlk depom bakalım kaç km götürecek. Ben öyle 6000 devir falan limitleyemiyorum. Yolun durumuna göre arada bir 7500 bile görüyorum ama kısa sürelik. genelde devrim hızım düşük. Rodaj diye kasılıp kalmadım yani, arada bir kırbaç darbeleriyle hafiften yokluyorum fıstığımı Şimdilik bir sorunum yok, 1 aydır yatıyordu ilk marşta aldı. Katalizör ayak kısmını çok ısıtıyor yaz günü benim 2007 de o kadar ısınmıyordu. Aradaki fark şu, dişli farkı gerçekten can sıkıcı motor gitmiyor, hızlanma falan daha iyi olmuş da son hızın düşmesine katlanamıyorum. 1000 bakımına gidince arka dişliyi büyüttüreceğim. Başkaca önemli bir fark yok, farın pırpır etmeden yanması ve elektronik jikleli karbüratör olması güzel. Rölanti ayarı kolaylaşmış. elle ayarlayabiliyorum. tek eksik bence motor stop düğmesi, çok özlemiştim. Vites göstergesinin yokluğuna çabuk alıştım. Devir saatini görmek ekonomik ve motoru zorlamadan kullanmak açısından güzel. önceki motorda demekki 9000 leri zorluyormuştum şimdi daha iyi anlıyorum. Kaskın içine bir de kulak tıkacı takınca kuğu gibi gibi süzülüyoruz 80km ile memnunum iyiki sıfırlamışım motoru. Darısı sizlerin başına.
CBF150 de yakıt tüketimi konusu ile hiç ilgilenmedim. Çünkü daha az yakan tek taşıt bisiklet herhalde. Fakat 2011 CBF150 sahiplerine sıcak havada şöyle en az bir 300 km. yaparak motorda tekleme olup olmadığını kontrol etmelerini öneririm. Benim CBF150 şehir içi kullanımlarda arslan gibi güçlü kuvvetli ve sorunsuz. Fakat 300 km. yi aşan mesafelerde hele de hava sıcaksa başlıyor göbek atmaya(tekleme yapıyor). Sorun tahminimce bir üretim hatasından kaynaklanıyor. İyi sürüşler.
benim motor 650 km lerde şu an. 5 viteste problem yaşıyorum. 5. vitese kemikli geçiyor, bazen geçtikten sonra boşa atıyor. bazen 4 e düşüyor. uyuz etti beni. 1000 bakımına gitmeden sizlere sorayım dedim. yeni kasa olup bu problemi yaşayan varmı. benim eski 2008 olan cbf de 1 den 2 ye atarken sorun vardı. bu yenisindede 5 viteste.
Ben de ufak bir tatil yaptım, darısı sizlerin başına
Cbf150, Honda adını haketmeyen bir motor. Ama bence sınıfının en konforlu ve yakışıklı motoru. Kusuru çok ama piyasada bu klasmanda kaç motor var ki?
Honda tr den daha sağlam ve ucuz modeller getirtmesini bekliyoruz Ama bu kadar oluyor işte
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
Arkadaslar selamlar tatilin 4 . Gunindeyim ilk günde sağlam 1 km kadar dik bir rampa makina cuvalladi resmen 2 viteste bagira bağıra ve yer yer 1. Vivteste iktidar
---------- Post added at 19:56 ---------- Previous post was at 19:37 ----------
Arkadaslar selamlar tatilin 4 . Gunindeyim ilk günde sağlam 1 km kadar dik bir rampa makina cuvalladi resmen 2 viteste bagira bağıra ve yer yer 1. Vivteste ciktim baya uzulldum
Bugünde nefsinde doktorun yeri diye bir yer var allahim tam bir cehennem once iki kişi idik yemedi bunuanladigim vakit duragim derken yatirdim motoru birşey olmadı kurtardık tek kişi gittim geldi Verde gazi ışte.
Evdeyiz şimdi geldiimde hemen stop etmedim motoru dinledim ki sakursukur tirilti ne ararsan ses var moralim bozuk motor 950 km falan neoldu beni canavara offffff
Ya arkadas hala su sacma sacma kotulemeler devam edıyor ne zaman bu topıge gırsem aynı tvs ybr......adam 138 km yaptım vıbrasyon oldu bıraz dıyor ya bu motorun amacı nedır sınıfı nedır allah askına?maksat sehır ıcı kıvrak az yakan motor oldugundan almıyomuyuz bunu?bana parada versen cbf em ıle 90 ı gecmıyorum alalı 5 ay olucak adam gıbı vıtes degıstır 90ı gecme motoru sıkıstırma bakalım benzınmı yakıyo yagmı eksıltıyo dayımda var 30 bınde daha anahtar degmedı hıc bır sorun yok.motora camur atmaya gerek yok adam gıbı kullanan senelerce bıner tepe tepe kullanır. Ben ybr de kullandım kotu degıl ama bana cbf daha cekıcı gozume daha hos geldıgınden kullanıyırum tsv yede bındım vıbrasyon yok dıyen yalan soyler cbf den sonra bana konforsuz geldı o motorla hayatta 50km uzerınde yola cıkmam.
Kullanılan yağ ince ise vites geçişleri sıkıntılı olabilir. 5. vitese tam geçmediyse alt vitese düşmesi normal bence. Ben vitesi tam geçirdiğimden emin olmadığım zaman vites pedalını yukarıda tutmayı sürdürüyorum. Debriyaj kolunu bırakırken ikinci bir yerleşme hareketi meydana geldiğini hissediyorum. Her halukarda servise götürüp baktırmak, ileride olabilecek arızalara yönelik olarak ta iş emri formuna şikayeti ve çözülüp çözülmediğini işletmek gerekli. Her şeye rağmen şehir içi kullanımda cbf150 fena bir motor değil. İyi sürüşler.
slm arkadaslar uzun zamandir yazamiyorum.. biliyorsunuz 700 km de motorumu satmis 3 defa cbf 150 almIstIm su an gene 700 deyim iyi masallah 320 km de yedege dustum sehir ici biraz yakiyor sanirim...
ii akşamlar arkadaşlar ,uzun zamandır bende siteye pek ugruyamıyorum iş güç malum , öncelikle cbf 150 alan arkadaşlara hayırlı ugurlu olsun , kazasız belasız yolculuklar dilerim
bu zaman kadar yazılan cızılenler bakınca begenen alsın begenmeyen almasın zevk tercıh , basarsan yakar bakarsan istedigin ufukta gordugun her yer yakın olur
iş sebebıyle ıstanbula geldım 2 ay cbf ten ayrı kaldım ilk izinde memleketim sivasa gıttım ve 10 gun oncede cbf 150 ile sabah 06:00 da yola cıktım tabı once ufak tefek bakımlarımı yaptım ya ALLAH diyip yola koyuldum nereyemi ufukta istanbul vardı 6 saate ankara daha sonra otobandan istanbul akşam 20:30 da avcılar da şantiyedetim sadece 2,5 saat mola toplamı dahil
şimdi kıyaslama yapan arkadaşları biraz düşünmeye davet ediyorum
tuketilen yakıtın ortalama km ye karşılıgı 0,117 krş ( 4.300 litre fiyatı ortalamsına gore )
herkeze iyi geceler
bir abimde 2008 var 60 000 km de yağ yakmaya başlamış. yağ yakma problemi asla kronik değil. piston yaptırıyorsunuz anında kesiyor. bu bahsettiğim adam kurye. 3 yıldır icabında motorun anasını ağlattı. bir çok kaza yaptı. kaza masrafları ve periyodik bakımlar dışında 1 lira masraf açmadı adama. işte 60 000 km de piston yaptıracak, yağ yakma problemini çözecek.
bazı insanları anlamıyorum tam olarak ne bekliyorlar? bu paralara alacağın 2011 ybr ile seni rampada çok fena madara ederim dostum. peşimden yutacağın karbonmonoksit ile bir daha iflah olmazsın, tvs diyorsun. tvs ile hondayı nasıl kıyaslarsın yahu, tvs ne lan? kaç paralık mühendislik var olm tvs de? tvs nin yetkili servisleri mahalle arası kasapları, apachelere periyodik bakımları 15 yaşındaki çıraklar yapıyor. cbf i bu segmentte kıyaslayabileceğiniz tek makina ybr dir. yine bir kurye arkadasımda yeni kasa ybr var 83 000 de tık demedi. ustası daha 30 000 km gidersin motor falan istemez diyor. yani ybr için cbf den daha sorunsuz denebilir. fakat dediğim gibi, cbf performans ve konfor acısından ybr den cok daha öte. kuryelik yapacak olsam cbf değil ybr alırdım mesela. bunlar da öyle cok carpıcı ve yeni bilinen gercekler değil, biraz motordan anlayan ve bu segmentteki motorlarla haşır neşir olmuş herkesin bildiği şeyler. varsa 20 000 liran, gider makinanın kralını alır, alemlerin dumanını atarsın. cebindeki 5 kurusla çin malı motor alıp 12 000 km de vibrasyondan gittiği yerde motor dağıtacağına, 5 kurusuna 3 kurus daha ekler, bu motorları alırsın. sonra da mırın kırın etmez, bindiğni atın, çapını ve ederini bilir, ona göre takılırsın.
imdi iş bu haldeyken, saplantılı halde topice girip cbf e çamur atan bazı şahıslara, bi yürü git çay koy diyor, iyi geceler diliyorum.
Shell varken bende de 5. vitese yumuşak attığımda 4'e düşme yapıyordu. Eğer kullanmıyorsan Mobil veya Castrol kullanmanı öneririm. Kullanıyorsan vitesi 5'e biraz daha sert atmayı dene.
Bu sorun aşırı olmamak fazlaca rahatsız etmemekle birlikte bende de var. 5 ten 4 e veya boşa düşme. Biraz zahmetlide olsa çözümü şu:
Vitesi 5 e geçirdikten sonra debriyajı bırakma, tekrar vites kolu ile yukarı tekrar vites büyütür gibi hamle yap. Tam geçmediği zaman anlarsın, vites tam geçmediği zaman yukarda tekrar boşluk oluyor. Vites yukarı hareket etmeyene kadar deb. sıkılıyken bi kaç kere daha yukarı hareket ver vitese. Yukarı hamle yaptığında boşluk olmadığını anladığın an deb. bırak ve devam et. Vites tam olarak geçmiştir. Bu şekilde boşada atmıyor 4 e de düşmüyor. Bu boşluk her zaman olmuyor zaten. Bu problem vitesin tam geçmemesi ile ilgili sanıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:24 ----------
Ben bu sorunu mobil ve cast.. yağlarda da zaman zaman yaşadım. Evet vitesler sert atılmalı. Veya bahsettiğim yöntemle giderilebiliyor. Biraz 4-5 arası vites kamyonmuşum gibi hissettiriyor ama ama Alıştım.
benim demek istediğim vites problemine sökülüp yapılacak bişey olup olmadığıydı. vitesi 2-3-4 nasıl geçiyorsa 5 e de o rahatlıkta ve sorunsuzlukta geçsin istiyorum. yoksa özellikle 5 e geçerken gayret göstereceksem ne anlamı var. fakat sizlerdede birebir aynı sorun olduğuna göre bu motorun yapısı bu ve servisinde bana pek çözüm bulacağını sanmıyorum. belki yağ değişiminden sonra biraz daha düzelir. tabi yağ değişene kadar motoru parçalamazsam. geçenlerde sağolsun vites 5 e tam oturmamış ve 4. vitesede düşmedi, boşa çıktı ve ben müdahale edemeden devir ibresi en dibe kadar dayandı ve motora anlık ani yüklenmiş oldum. 4 e düşse gene eyvallah diyecem ama bu boşa çıkma can sıkıyo. sanki motor 6 vites, 5 i unutmuşlar, direk 4 ten 6 ya geçirmeye çalışıyorum.
öle bi sölüyosunuz ki sanki benim motor her an bozulacakmış gibi..şuana kadar herşey güzel..
2020 'Tracer 900 İcon Blue
CAZADOR45 için ; her mesaj atan kişinin çerçevesinin sol altında "kırmızı ünlem" var. buradan moderatör e bildir i tıklayabilirsiniz, cbf dostları.
arkadaslar sakaryada oturan varmı acaba ben ızmıtteyım 1000 bakımına gıdıyım dıyorum ramazana gırmeden sakaryayı fazla bılmıyorum ersın hondayı bılen varsa yardımcı olabılırmı acaba?
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)