Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
CBF 150 YAKIT KAPASİTE YEDEK DAHİL 13 LT MAXSİMUM 450 KM YOL YAPIYOR TVS APACHE RTR 150 YEDEK DAHİL 16 LT 804 KM SON DENEMEDE YAPMIŞ OLDUĞUMUZ KM KURŞUNSUZ BENZİN FİYATI 4,22 CBF 150 ORTALAMA 55 TL YE FULLENİYOR TVS APACHE İSE 68 TL CİVARI FULLENİYOR CBF 150 NİN 1 DEPO YAKITLA ORTALAMA 500 KM YOL YAPTIĞINI FARZEDERSEK KM 110 KURUŞ YAKAR TVS APACHE SON DENEMEDE ORTALAMA 5000 5500 DEVİR KULLANIMINDA 16 LT YAKIT İLE 68 TL KARŞILIĞINDA TOPLAM 804 KM YOL YAPTIK 84,5 KURUŞA TEKABUL EDİYOR BENCE 400 KM OLMADAN YEDEĞE DÜŞEN ARKADAŞLAR MOTORLARININ AYARLARINA BAKTIRSINLAR 110 120 KURUŞ YAKMASI NORMAL DEĞİL BENCE
hocam buyur bunu izle bozma milletin moralini. yerden yere vurduğunuz cbf 150 abisiyle beraber neler yapıyor. http://www.motosiklet.net/forum/etki...ml#post2410333
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
cbfi olan kimsenin morali bozulmaz zatenyıllık iznime çıktığımdan beridir yol yapıyorum 1 hafta olcak yarın 600 km yol yapmışım artçılı artçısız hertürlü rahat motor yakıt iyi çok iyi hemde ölçmedim ama 10 krştan fazla yakmadı tahminimce ben başka motor tanımıyorum arkadaş kimse kendini kandırmasın motoru sokmadığım yer kalmadı,2 kişi 100-110 gittim uzun yol banamısın demedi bakımları yap sorun yok bence
cross motor kadar olmasada onu aratmadı banacbfi soktuğum yerlerden bitanesi resimleri eklemek uzun sürüyor bi ara topic acarım,dağlar taşlar dereler aklınıza ne gelirse gittim motor canavar gibi maşallah[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:37 ----------
buda dere manzarası
az önce işten gelirken benim yavru enduro karnım acıktı dedi. son depo dolduruşumda sıfırlananı 685km de idi. yedeğe düştüğünde 125i gösteriyordu. 1125-685= 440km yol yapmışız. deviri 6000i geçirmeden uslu uslu kullandım bu depoda. 5000-6000 devir arasında. vites değişimlerini 6000 devirde yaptım geneldede 5500devirde kullandım. km 146 yı gösterirken benzin aldım 10.480litre benzin aldı buna karşılık 45.48lira ödedim. bu benzinle 461km yol yapılmış oldu. 100km de 2.27 litre yakmış bulunuyor.
100km de; 90-100 ile 3.05 litre yakmışız, 350km de yedeğe düşerken
60-70 ile 2.27 litre 440km de yedeğe düşmüştür. rakanların gösterdiğine göre %25 lik bir tasarruf sağlanmıştır.
herkese keyifli sürüşler.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
Dün 2000 km sonra yağ değişimi yaptım. Yağ eksiltme yok. Bundan sonra 4000'de bir değiştirmeyi düşünüyorum.
selamlar herkese
geçen gün yeni cbf aldım daha önceki tacrübelerim var tabiki ama birde sizlere sormak istiyorum;
Günde 40 km gidis 40 km de geliş toplamda 80 km işe gidip gelmek için aldığım motoru ne gibi sıkıntıları olur neler yapmam gerekir bakım lastik bakımı yağ değişimi nasıl olur
ilgilenen motoseverlere teşekkürler...
Honda CBF 150 ((2007 2008 (siyah) 2011)) ve CBR 125 R HRC ((2011)) CBF 150 (((2011 Gümüş))).... Asya Motor Elegant 150 (170cc) Kırmızı
arkadaslar ybr mi satıp 0 km cbf almayı planlıyorum fakat merak ettgm tek konu cbf in orjinal far açma kapatma düğmesi varmı taktırabileceğimiz ??
www.sahildenturkiye.com
Niye milletin moralini bozayım kardeşim sürekli yakıttan bahsediliyor yok 300 km de yedeğe düştüm yok 550 km görmesi hayal bende karşılaştırma yaptım ne var bunda
---------- Post added at 12:16 ---------- Previous post was at 12:10 ----------
Yok sonradan taktırabilirsin sıkıntı olmaz
benim bir önceki sayfada 1 e 1 uygulamalı detaylı yakıt harcama dökümü var. dolaysıyla yakıtta bi terslik yok. basarsan yakarsın felsefesi bu motordada geçerli. bi ton laf ettiniz cbf 150 için dün sizin topiğe girdim : lastik değiştirenmi istersin , zincir değiştirenmi istersin makinadan masaj aleti olarak bahsedenimi istersin bi ton laf vardı 2400km dir benim cbf 150 ile yaşamadığım bana uzak olan şeyler.
sonuç olarak kim ne derse desin bu paraya alınabilecek en iyi motorlara biz zahibiz. beğenen alır biner beğenmeyen 4 tane alır 5. de başka motora geçer . Honda CBF 150 alanlar genelde mükemmeli bekliyor belkide markadan dolayı, 150cc makinadan 1200cc verimi bekleyen çok. bunun yanında hayatında ardçı olarak bile bu motosiklete binmemiş adamlar yazıyor.
yağ yakıyor deniyor 2400km oldu yok öyle bişey, isteyen gelsin baksın benim cubufa
zincir uzuyor denmekte 2400kmde motosikletim kilom takım taklavatla 100 yarım çizik gerdirdi servis. de ki uzuyor ver 45-50 lira kurtul o derttende.
aksırıyor tıksırıyor diyen arkadaşlar var ben yaşamadım henüz öyle bişey.
subap ayarını sentilsiz yaptıran arkadaşlar var ( servis öyle yapmış kendisi konu hakkında bilgi sahibi değilmiş o servisi çok merak etmekteyim konuyu Honda ya bildirseniz servis yetkisi iptal edilir ) sonra motosiklet yerden yere vurulmakta.
az çok mekanik bilirim teknik ünv. mezunuyum, sanat okullarının sanat okulu olduğu zamanlarda sanat okulu okudum. trafikte 1milyon km den fazla tecrübem var. 1987 yılından beri araç kullanmaktayım.
motorun kullanım hızı, devri konusunda hata yapan arkadaşlar var. kullanım şartlarını yol-hava ve trafik şartları belirler.
4000devirde 5. vitesle gideceğim diye tutturursanız ( bazı göstergelerde ekonomi yazan bölge) rampası bol olan bölgede yersiniz motorunuzu. bizim motosikletin en ideal kullanım devrir aralığı 5000-6000 arası. özellikle vites büyütürken 6000devri geçmeden yükseltmeyin ( rampa çıkarken daha da yukarı) yavaş gidecekseniz eğer 3. 4. vitesi de var bunun. gazı açtığınızda motosikletiniz gereken gücü üretmeli ki zaten riskli olan trafik içinde sıkışıp kalmayın. bu da ancak 5000 devir ve üstünde olur.
ha gittiğiniz yol sakindir , eğimi yoktur , atarsın 5 e 40-50km hızla türkü söyleye söyleye gidersin ona sözüm yok , ama normal trafik içinde büyük viteste düşük devirle kullanmanız motosikletinize ZARAR VERİR.
hepinize keyifli sürüşler dilerim.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
[QUOTE=abolgi;2410694]benim bir önceki sayfada 1 e 1 uygulamalı detaylı yakıt harcama dökümü var. dolaysıyla yakıtta bi terslik yok. basarsan yakarsın felsefesi bu motordada geçerli. bi ton laf ettiniz cbf 150 için dün sizin topiğe girdim : lastik değiştirenmi istersin , zincir değiştirenmi istersin makinadan masaj aleti olarak bahsedenimi istersin bi ton laf vardı 2400km dir benim cbf 150 ile yaşamadığım bana uzak olan şeyler.
sonuç olarak kim ne derse desin bu paraya alınabilecek en iyi motorlara biz zahibiz. beğenen alır biner beğenmeyen 4 tane alır 5. de başka motora geçer . Honda CBF 150 alanlar genelde mükemmeli bekliyor belkide markadan dolayı, 150cc makinadan 1200cc verimi bekleyen çok. bunun yanında hayatında ardçı olarak bile bu motosiklete binmemiş adamlar yazıyor.
yağ yakıyor deniyor 2400km oldu yok öyle bişey, isteyen gelsin baksın benim cubufa
zincir uzuyor denmekte 2400kmde motosikletim kilom takım taklavatla 100 yarım çizik gerdirdi servis. de ki uzuyor ver 45-50 lira kurtul o derttende.
aksırıyor tıksırıyor diyen arkadaşlar var ben yaşamadım henüz öyle bişey.
subap ayarını sentilsiz yaptıran arkadaşlar var ( servis öyle yapmış kendisi konu hakkında bilgi sahibi değilmiş o servisi çok merak etmekteyim konuyu Honda ya bildirseniz servis yetkisi iptal edilir ) sonra motosiklet yerden yere vurulmakta.
az çok mekanik bilirim teknik ünv. mezunuyum, sanat okullarının sanat okulu olduğu zamanlarda sanat okulu okudum. trafikte 1milyon km den fazla tecrübem var. 1987 yılından beri araç kullanmaktayım.
motorun kullanım hızı, devri konusunda hata yapan arkadaşlar var. kullanım şartlarını yol-hava ve trafik şartları belirler.
4000devirde 5. vitesle gideceğim diye tutturursanız ( bazı göstergelerde ekonomi yazan bölge) rampası bol olan bölgede yersiniz motorunuzu. bizim motosikletin en ideal kullanım devrir aralığı 5000-6000 arası. özellikle vites büyütürken 6000devri geçmeden yükseltmeyin ( rampa çıkarken daha da yukarı) yavaş gidecekseniz eğer 3. 4. vitesi de var bunun. gazı açtığınızda motosikletiniz gereken gücü üretmeli ki zaten riskli olan trafik içinde sıkışıp kalmayın. bu da ancak 5000 devir ve üstünde olur.
ha gittiğiniz yol sakindir , eğimi yoktur , atarsın 5 e 40-50km hızla türkü söyleye söyleye gidersin ona sözüm yok , ama normal trafik içinde büyük viteste düşük devirle kullanmanız motosikletinize ZARAR VERİR.
hepinize keyifli sürüşler dilerim.[/QUO
Ne yani cbf in lastikler çokmu iyi zincir çokmu iyi 4000 tl verip alıcaz cbf 150 sonra servise gidip kardeş bu motorun yan sehpası yok tak bakalım bir yan sehpa deyip verecez 40 tl sonra bunun zincir kötü 45 tl verip onuda değiştirecez sonra koruma demiri yok 150 tl verip onuda taktıracaz toplam 235 tl daha vericez üzerine lastikler duro e hadi onlarıda değiştirelim dicez 190 tl onlara vericez ettimi 425 tl işte ozaman bak cbf e binilir yani bide far açıp kapama anahtarı takarız isteğe bağlı zenon takarız onlarda 120 tl tutar yani extradan 550 tl harcarsak cbf in tüm sıkıntılarını gidermiş oluruz herhalde iyiki bir arkadaşımızın motoruna servis yanlış subap ayarı yapmış doğru yapanlarıda gördük ama nedense kesemediler o sesi sen helebi 2400 değilde 24000 km yi gör ondan sonra ölçümlerini yap bakalım motorun yağ yakıyormu yakmıyormu 2011 tvs lerde öyle bahsedildiği kadar vibrasyon yok daha önce cbf sahibi biri olarak beni rahatsız etmiyorsa çin motorlarından tvs ye geçenleri rahatsız edeceğini sanmıyorum şahsen beni rahatsız etmiyor ama 138 görünce motorun sol tarafında biraz vibrasyon oluşuyor herhalde cbf yada ybr de o hızlara çıksa eminim onlardada biraz vibrasyon oluşur herhalde ben cbf yada ybr de hiç okadar sürat görmediğim için bilemiyecem
[QUOTE=Cazador45;2410736]
iyisiyle kötüsüyle motorsikletlerimizi görüyoruz ve göreceğiz. ne mutlu bize ki bilgi paylaşımında yer alıyoruz... ben herşeyden çok memnunum formda iyi vakit geçiriyorum ama cazador 45 in yazılarından rahatsız olmaya başladım. kardeşim eleştiri herzaman iyidir fakat eleştiri ile kötüleme aynı değildir. burada ki arkaaşlar allah bilir hangi zorluklarla cbf lerini almışlar. hatalar kazalar problemler varsa zaten paylaşılıyor. hergün de bu makinamızı kötüleyip saçma kıyaslamalar yapıp kendini kasmana gerek yok. ben seviyorum motorumu 2000 tl borca girerek aldım. istanbula kadar gittim almaya, gitgel- aksesuar- giyim derken 5500 tl ye mal oldu. 3000 km.yim verdiğim 5500 bu km. ye bile değer. memnun olamayacağım aksamlar olabilir seve seve paylaşır tartışırım. şunu da belirtmek isterim: burada öyle kaliteli insanlar tanınıdım ki, ömür billah arkadaş oldum. yemin ederim ki onların yazılarını hayranlıkla okur içimden bişeyler yazmak geçer ama yazamazdım.çünkü hayranlıkla izlenecek tecrübeliler onlar. herşeyimizle örnek olmak demek türkiye deki motorsiklet alanını geliştirmek demektir. yapıcı olmak gerek birşeyler istemek yapmak gerek. elimizdekinin kıymetini de bilerek tabii. bizler sayesinde gelecek kuşaklara daha iyi motorlar gelecek daha iyi zeminler hazırlanacak. arkadaşlar, bir kalbiniz de mardin de atıyor ; bende üstüme düşeni o kadar yapıyorum ki zamanla anlayacaksınız . bütün motorsiklet kullanıcı arkadaşlara kazasız sürüşler diler beni anlayan arkadaşlarıma saygılar sunarım...
uzun bi aradan sonra merhaba arkadaşlar. aramızda yakın zamanda arka jant değişimi yaptıran oldu mu. ben motoru servise yatıracağım ama çok beklemesinden korkuyorum. çünkü servisi aradığımda bi kaç tane motor var elimizde gelen jantlarda sorunlu çıktı dedi. honda yı aradım o kadar saçmaladılar ki japonyada ki felaketten dolayı parça temininde sıkıntılar yaşanabiliyor dedi ramazan girmeden bu işi halletmek istiyorum. lütfen yardım...
Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin,
Uçmayı seviyorsan düşmeyi de bileceksin,
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin...
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)