Slm arkadaşlar, geçen hafta salı günü 4000 km bakımı için Db motor Ümraniye' ye gittim. Ufak tefek şikayetlerim olduğundan dolayı 3450 km de servise girdim. Şikayetlerim şöyle idi. Soğukken gürültüsüz olan motorun ısınınca aşırı gürültülü çalışması. sol ayağın biraz üstünde, vites değiştirme pedalının biraz üzerinde sol kapakta yuvarlak bi kapak var. Alyan anahtarı ile açılabiliyor. Buradan motor biraz ısınınca yağ sızdırıyordu. Aynı şekilde sol motor kapağı üst ve alt kısımlarından yağ sızıntısı görülüyordu. Şikeyetlerim bunlardı. Tüm problemler halloldu.
1- Gürültülü çalışma hakkında: Daha önce 2000 km civarlarında da yakın olması açısından başka servise gürültülü çalışma şikayetimle gittiğimde yanlış sibop ayarı yapılmış, sibopların biri fazla sıkılmış. Servisçi arkadaş (İbrahim) böyle söyledi. Sente çakısı ile güzel bi sübap ayarı yapıldı. Motor inanılmaz oldu, şu anda ısınınca da harika ve sessiz.
2- Yağ kaçakları halloldu. Yukarıda bahsettiğim sol taraftaki alyanlı yuvarlak parça sökülerek orjinalinden daha kalın bir oring takıldı. Sol kapağın tüm küçük somunları sıkıldı. Şu anda 1 damla yağ yok motor üzerinde.
3-Hava filtresi kirli idi. Hava ile temizletmek yerine 8 tl den de kaçmayarak değiştirttim.
4-Yağ mobil 15-50 tam sentetik konuldu. Gereçekten bu yağ efsane, Castrol 10w-50 den daha iyi. Daha önceki yağ Cast.. 10w-50 tam sentetik ti. Motor ısınınca vitesler kemikleşmeye başlıyordu. Mobilde böyle bişey yaşamadım.
5-Buji sökülüp tırnakları temizlendi ve tekrar takıldı. Buji değişimi 8000 km de.
6-Ön freni sıktığımda ara sıra gelen gıcırdama sesinden bahsettiğimde hemen balata sökülüp zımparalandı. Fren abs gibi ve sessiz oldu
7-Hareketli tüm yerler, vites yan ve orta sehpa, arka fren anahtar delikleri, ön fren kolu ve debriyaj kolu+ tüm teller (fren,debriyaj) sprey yağ ile yağlandı.
8- Sol tarafta siyah yuvarlak ufak bi kapak var. Altındaki büyük somun şase bağlantısı imiş, baya gevşekmiş, orayıda güzel bi sıktı.
9- Orjinal far yükseklik ayarı çok kötü idi. Far çok yukarda idi. Bu yüzden far kafasını sonuna kadar aşağı indirttim. Farın altında ufak bir somun var. Gevşetip indirebiliyorsunuz. Önceden kısalar far kafası yukarda olduğundan çok performanssız, uzunlar ise resmen havayı gösteriyordu. Şu anda kıslar ilk 5-7 metreyi çok yoğun aydınlatırken uzunlar gerçekten uzun gibi oldu. Tavsiye ederim. Hatta zenon fikrinden bile beni şu anlık vazgeçirdi dahi diyebilirim. Tabiki 2011 model ve gazı bırakınca far kısılmıyor.
Motorum tam uzun yol makinesi oldu
79 tl verdim ve mutlu mesut ayrıldım
Şu benim için bir deneyim oldu. Soğukken sibap sesi ve gürültülü çalışma yok diye sübap ayarı doğru demek olmuyormuş, eskiden soğukken sübap sesi yoktu ısınınca vardı, şimdi motor ısınınca da yok. Isınınca gürültülü çalışmayı, eski motorumda bu olumsuzluk olmadığı halde yeni kasa 2011 lerin cbf lerin kaderi sanıyordum. Meğer değilmiş. Db ye teşekkürler. Tüm ihtiyaçların giderildi ve her soruma cevap buldum.