Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
12 Temmuz 2011, 00:23
#23221
Problem çıkaran motorumla sağ salim İstanbula döndüm. Daha önce yazdığım üzere motorum çekişte kesilmeler yapıyordu. Fethiye'de ve Kuşadasında Honda servislerine baktırmıştım. İstanbula dönerken Kuşadası Honda'dan Murat ustanın söylediği gibi yaptım. Sürekli devir ve vites değişikliği yaptım. Benim bu motora biçtiğim maksimum hız 100 km/h. Fakat Murat ustanın dediğini yapıp zaman zaman kısa süreliğine 110 km/h ya çıktım. Çekişte kesilmeler yaparsa yedek bujiyi tak ve öyle dene demişti. Güzelçamlı'dan İzmir çıkışına kadar hiç problemsiz geldim. Motor İzmirden Manisa'ya doğru rampalara gelince gene kesiklik yapmaya başladı. Fakat bujiyi değiştirmeye üşendim. Yine de yolun zevkini çıkarmaktan çok arıza testine çıkmış gibiydim. Ve bir şey keşfettim. Kesiklik yaptığında gaza yüklenirsem durum düzeliyordu. Bana göre bu durum ateşleme, motorun şişmesi, karbüratör, benzin ve benzin akış problemi gibi bir sorun olmadığını gösterir. Ustalar ne der bilemem. Benim anladığım kadarıyla bu durum varyatörü yada kayışı bitik bir scooter gibi hareket iletimi sorunudur. Yani motorda zaman zaman düzgün kavrama olmuyor. Bu durum sıcak havada veya motor ısındıkça daha çok oluyor. Ben gaza asıldığımda kavrama tekrar gerçekleşiyor. Benim teşhisim bu. Neyse hakkımızda hayırlısı...
Reklamlar
-
12 Temmuz 2011, 00:47
#23222
crux2006 adlı üyeden alıntı
Özellikle motoru kullanırken düşme gibi risklere girmemek için dönerken çok dikkatli olmak gerekiyor.Yolda giderken yaptığım slalomlarla çok kıvrak gibi görünen motorum, u dönüşü yaparken bi otobüs gibi geniş geniş dönmek zorunda kalıyorum.Hantal da bi yapısı olduğu için kontrolu bi hayli zor oluyor.
Yukarıda vites devir ilişkisiyle ilgili yazılan yazılara ve arkadaşlarıma saygım var ancak ben maalesef ki ben bu yazılara katılmıyorum.Bi motoru ben bu şekilde kesinlikle kullanamam.Gezi amaçlı tin tin sürdüğüm durumlarda 6000 devirlerde vites değiştirmek bana çok mantıksız geliyor.Her an her yerde motordan max. torku almaya gerek yok.Normal bi yolda eğer ki yüküm yoksa rüzgar vb gibi faktörler beni etkilemiyor ve o an yavaş yavaş sürmekten keyif alıyorsam max motora 4000 devir çevirtip bi üst vitese atıyorum.Çünkü bu devirlerden sonra motordan hafif hafif titreşimler ve ses yükselimleri hissediliyor ki bunlarda benim hiç istemediğim şeyler.Ha ben demiyorumki bi üst viteste motorun kendini toparlayamayacağı devirlerde sürün veya motoru bayın..Zaten belli bi yerden sonra motorla aranızda bi bağ oluşuyor onun hangi devir aralığında mutlu olup hangi yokuşlarda hangi vitesler ve hangi devirlerde üzmeden sürülebileceğini çok rahat anlayabiliyorsunuz.Motoru çok bağırtarak sürmek taraftarı değilim.6000 devirleri ana yollar ,yokuşlar ve uzun yollar harici %70 kullanmıyorum desem yeridir..Zaten hız yapılması gereken yerlerdeyse ben hiç bişe yapmadan zaten kendimi bu 5000 li 6000 li devirlerde buluyorum.Zaten yurt dışından getirilen devir ve vites göstergeli panellerde de 3000 ila 4000 devir arası economy devri olarak saptanmış..Bu devirlerde motor mutsuz olsaydı ve boğulsaydı böyle bi ibarenin koyulmayacağını düşünüyorum.Düz yolda 3000 ile 4000 devir arası kullanmak motoru gerçekten çok rahatlatıyor.Torklu bi makina olduğu içinde 4000 devirden sonra bi üst vitesi rahatlıkla karşılıyor.Bu değerlerin üstü bana gereksiz yakıt sarfiyatı olarak geliyor.Ben hep bu değerlerde kullandığım için motorun yakıt değerleri inanılmaz düşük.Honda'nın 100 km de 1.6 litrelik yakıt tüketim rekoruna çok yaklaştım diyebilirim.Sonuçta honda'nın test editörleride 100 km yi 5. vites 4000 devirde giderek bu değerlere ulaşmışlar.4000 devir motorun boğulacağı bi devir olsaydı başta honda test editörleri bunu yapmazdı diye düşünüyorum.Bu arada ben sakin kullanımda 100 km de 1.9 litre gibi bi yakıt tüketim değerlerine sahibim ki bu da km de 8 kuruşa tekabül ediyor. Ve sürekli şehir içi , yokuşlu yollarda,durk kalk yapılarak ve rodajı henüz tamamlanmamış bi motordan elde edilen değerlerdir bunlar. Demem o ki motorun sesinden birçok şeyi çıkarmak gerekiyor.Motoru boğmadan sürmek dediğiniz gibi çok önemli motorun sesinden bunu net anlayabiliyorsunuz ancak çok yüksek devirlerde çevirtmenin bi manası yok diye düşünüyorum.
aynen arkadasa katılıyorum benım kullanım tarzımı yazmıs bıre bır arkadasın dedıgı gıbı zaten 4000-5000 devır arası cok guzel tork uretıyor bende normal kullanımda sakın sakın gıderken 4000 devırde vıtes gecısı yapıyorum zaten forumda bır kac arkadasta belırtmıstı 5000-5500 arası bır tıtresım oluyo gıbılerınde o anda motor tork uretmeye basladıgından 4000-4500 arası hem ekonomık hemde sakın bır surus oluyor yakıt dususu kesınlıkle var suan bende rodajdayım acıkcası yakıta cok dıkkat etmıyorum aractan sonra hıc yakmıyomus gıbı gelıyor hanı derlerya en son nezaman benzın koydum gercekten unutuyorum.
-
12 Temmuz 2011, 00:59
#23223
Yağ yakışınızla ilgili olarak; son yağ değişiminden bu yana 1000km geçti, 2 defa uzun yol (330+250 km) da toplam artçıyla beraber toplam 120-125kg ağırlıkla yapıldı bu uzun yollar ve sonucunda 100gr. a yakın yağ eksilmiş gibiydi bende ekledim.
bu arada uzun yol kullanımlarında, zaman zaman 2 kişi olarak 110 da gittiysekte o çok uzun sürmedi daha çok gezi maksatlı olduğundan 50-80km süratlerde ancak yokuş vs. olduğundan düşük vitesler seçilmek zorunda kalındığı oldu. istanbul-izmit hiç durmadan yine 2 kişi 80-90km ile gidildi. onun dışındaki kmler ise ş.içi genelde tek kişi kullanımla geçti.
ne dersiniz bu yağ yakma seviyesine?
crux2006 adlı üyeden alıntı
Özellikle motoru kullanırken düşme gibi risklere girmemek için dönerken çok dikkatli olmak gerekiyor.Yolda giderken yaptığım slalomlarla çok kıvrak gibi görünen motorum, u dönüşü yaparken bi otobüs gibi geniş geniş dönmek zorunda kalıyorum.Hantal da bi yapısı olduğu için kontrolu bi hayli zor oluyor.
Bunun için 1.viteste bolca U dönüşü çalış, çevireceğin tarafa motoru yatırırken resmen kollarınla döneceğin tarafa doğru gidondan yatır ama vucudunu aksi istikamette tut,yada poponu hafif U dönüşü yapacağın tarafına doğru götür. internette bunla ilgili videolar bulabilirsin hatta bir tanesi için youtube da "honda st1300 japanese police competition" yaz yada ona benzer. orada göreceksin demek istediğimi, bu teknik düşük hızlarda kullanmak için ideal.
-
12 Temmuz 2011, 01:53
#23224
yeni yılda cbf 150 nin yerine ne gelecek?
Bilen var mı?
-
12 Temmuz 2011, 01:57
#23225
3850 motor plaka ile 4100
-
12 Temmuz 2011, 02:41
#23226
kadirr26 adlı üyeden alıntı
yeni yılda cbf 150 nin yerine ne gelecek?
Bilen var mı?
millet sıra beklerken bu modelden neden vazgeçsinler ki?
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
-
12 Temmuz 2011, 10:18
#23227
abolgi adlı üyeden alıntı
millet sıra beklerken bu modelden neden vazgeçsinler ki?
karbüratörden dolayı
hatta eylül ayından itibaren.
Bu konuyla ilgili
"karbüratörlü motorlar türkiyeye giremiyecek" adında başlık açmıçtım.
-
12 Temmuz 2011, 11:14
#23228
Dün 1000km bakımı için honda duran kardeşlere gittim.Aslında hiç gidip motorun ayarlarıyla oynatma taraftarı değildim içime de doğdu ama işte yağı mağı değişsin ve garanti kapsamından çıkmasın diye gitmek zorunda kaldım.Motoru bıraktım.Teknik serviste çalışan elemanlar acayip lakayit tipler.Gözünün üstünde kaş var diye adama kıl olacak tipler.Neyse bıraktım motorda yağ değişimi yaptılar.Birde bahsettiğim o yağ ısındıktan sonra şıkırtı sesi vardı onu söyledim.Orada motora rölantide iken dinledi ve sesi duydu.Bunu dedim yağ soğukken yapmıyor sıcakken yapıyor, cbf 150 li lerin neredeyse hepsinde varmış bu problem dedim yok dedi yağ soğukkende yapar.Soğukken yapmaz sıcakken yapar dedimÇok biliyolar ya arkadaşlar..Bişe demedim sustum.
Motorun ayarlarıyla hiç ama hiç oynatma taraftarı değildim biliyorum başıma gelecekleri,pimpirikli adamımdır ben.Yağ değişimi yapıp yırtarım diyordum ama işte öyle olmadı.Arkadaş rölantide şıkırtıyı duydu siboplarmı sübaplarmı gömleğe deyiyo gibisinden yarım ağız bişeler söyledi.Bu şekilde kullanmak zarar verirmi dedim?Vermez deseydi valla ayarlarıyla oynatmayacaktım.Evet bu şekilde sürersen zarar verir dedi.Normalde 4000km de ortaya çıkan bişe ama sende ilk 1000de çıkmış şans işte dedi.Motoru bırak akşam alırsın dedi.Akşama gittim aldım motoru çalıştırdım rölantide ilk defa istop etti.Ahh dedim sinan aha buda sana kapak olsun.Motorun rölantisi şu an yaklaşık bi 100 devir daha düşük ve sanki giderken daha bi isteksiz gidiyormuş gibi.Bu arkadaşın yapmış olduğu değişiklikler motorun gidişatını etkilermi az da olsa kasılmalara neden olurmu?
Orada ben soğukken bu sesi çıkarmaz dediğimde bana yok soğukkende çıkarır demişti.Motoru orada ilk çalıştırdığımda elbetteki motor soğuk olduğu için ses yoktu az bi yol aldıktan sonra eskisi kadar olmasa da yinede o eski şıkırtı sesleri kulağıma gelmeye başladı.Ayrıca ses eskisine göre daha bi ince çıkmaya başladı.Canımı çok sıktı bu durum..Bursa'nın tek yetkili servisi olan honda duran kardeşler ve ellerinden düzinelerce cbf 150 geçen arkadaşların bu lakayit boş beleş tavırları insanı gerçekten bu zevkten soğutuyor...Daha da bozmayacağını bilsem gidip al arkadaşım motora ne ayar yaptıysan eski haline geri getir ben böyle kullanmak istiyorum diyeceğim..Bilmiyorum ben psikolojik olarak olarak çok mu kafaya takıyorum ama bu durum gerçekten dün çok canımı sıktı...
@canekin: Tavsiyen için teşekkür ediyorum dostum.Bi hayli komplike bişeden bahsetmişsin bunların hepsini bi arada u dönüşü yaparken nası yaparım inan bilmiyorum)Şaka bi yana deniycem sağol..
Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)
-
12 Temmuz 2011, 11:28
#23229
@crux2006 devir ile ilgili dediklerine katılıyorum, eskiden ben de acımadan yüksek devirlere çıkıyordum ama sonra duruldum, düz yol için 3000-4000 arası ideal. İlla yüksek devirde vites değiştirmek isteyen arkadaşlar düz yolda 5250 de değiştirirlerse max ivmeyi en kısa zamanda elde ederekten, çabuk hızlanabilirler.
Tabii yokuş yukarı giderken 4000 de bir vites değiştirmeyin, motor bayılır.
Keşke motorunun ayarlarını değiştirtmeseydin, çünki her gittiğin usatanın farklı bir ayarı var. Subap ayarı ise en hassas konulardan birisi. Keza hava ayarı, o da dikkat isteyen başka bir konu.
@acemi60 dediğin olay bana da oluyor(seninki kadar sık olmasada). Sbt hızla gitmeye çalışırken motor benzini biter gibi yapıyor, gazı verince düzeliyor. Her zamanda yapmıyor, bilemiyorum. İnş. sorun hallolur.
Arkadaşlar hızınıza yetişemiyorum, hepinize iyi forumlar. Motorlarınıza iyi bakın, üzmeyin o da sizi üzmesin.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
-
12 Temmuz 2011, 11:46
#23230
mmucit adlı üyeden alıntı
@crux2006 devir ile ilgili dediklerine katılıyorum, eskiden ben de acımadan yüksek devirlere çıkıyordum ama sonra duruldum, düz yol için 3000-4000 arası ideal. İlla yüksek devirde vites değiştirmek isteyen arkadaşlar düz yolda 5250 de değiştirirlerse max ivmeyi en kısa zamanda elde ederekten, çabuk hızlanabilirler.
Tabii yokuş yukarı giderken 4000 de bir vites değiştirmeyin, motor bayılır.
Keşke motorunun ayarlarını değiştirtmeseydin, çünki her gittiğin usatanın farklı bir ayarı var. Subap ayarı ise en hassas konulardan birisi. Keza hava ayarı, o da dikkat isteyen başka bir konu.
@acemi60 dediğin olay bana da oluyor(seninki kadar sık olmasada). Sbt hızla gitmeye çalışırken motor benzini biter gibi yapıyor, gazı verince düzeliyor. Her zamanda yapmıyor, bilemiyorum. İnş. sorun hallolur.
Arkadaşlar hızınıza yetişemiyorum, hepinize iyi forumlar. Motorlarınıza iyi bakın, üzmeyin o da sizi üzmesin.
Yapacak bişeyim kalmamıştı hocam.Adam bu şekilde kullanım motoruna zarar verir diyince el mahkum güzel motorumu o bilinçsiz ellere teslim etmek zorunda kaldım.Hayır sinirlendiğim şey ellerinden bilmem kaç tane cbf 150 geçiyo be arkadaş dene yanılma yöntemiyle bile yapmaya çalışsan onca motordan sonra bi tecrübe kazanırsında motorun dilinden anlar adam akıllı sorunu çözersin.Senin işin bu! Hem elinden bişe gelmiyor hemde maşşallah dil papuç kadar...Diyecek bişe yok..
Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)
-
12 Temmuz 2011, 16:11
#23231
-
12 Temmuz 2011, 16:50
#23232
halepli adlı üyeden alıntı
Mükemmel bir tasarım olmuş gerçekten,normalde motorun orjinalliğinin bozulması taraftarı deilim aslında ama bunu ayrı bir yere koymak lazım.Gerek eski kasa olsun gerekde yeni kasa olsun her ikisindende daha harika duruyor.YAPANIN EMEGİNE SAĞLIK
-
12 Temmuz 2011, 18:28
#23233
kadirr26 adlı üyeden alıntı
karbüratörden dolayı
hatta eylül ayından itibaren.
Bu konuyla ilgili
"karbüratörlü motorlar türkiyeye giremiyecek" adında başlık açmıçtım.
karbüratörmü enjeksiyon oalcak diyorsun yani sağlam bir idda o zaman bunları derhal elden çıkarmak gerek enjeksiyon dururken demi bunu bir irdelemek de gerek bence
-
12 Temmuz 2011, 18:48
#23234
2011 leri eu3 e uydurdular, vergilerden dolayı fiyat cazip talep patlaması var. şahsen ben honda patronu olsam talepleri karşılamadan büyük değişikliğe girmem.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
-
12 Temmuz 2011, 19:29
#23235
taylanx7 adlı üyeden alıntı
karbüratörmü enjeksiyon oalcak diyorsun yani sağlam bir idda o zaman bunları derhal elden çıkarmak gerek enjeksiyon dururken demi bunu bir irdelemek de gerek bence
niye elden çıkarcan .
İhtiyacın varsa kullan, yoksa çıkar
---------- Post added at 18:29 ---------- Previous post was at 18:26 ----------
abolgi adlı üyeden alıntı
2011 leri eu3 e uydurdular, vergilerden dolayı fiyat cazip talep patlaması var. şahsen ben honda patronu olsam talepleri karşılamadan büyük değişikliğe girmem.
honda ile ilgisi yok.olay tr ile ılgili.
-
12 Temmuz 2011, 19:36
#23236
bu sabah kavşak da küçük bir kaza yaptım kararsız kaldım. beni sıkıştıran bir araç araç var dı önümdede bir motor aradanmı geçem falan derken motora arkadan çarptım devriliyordu benim makina ama son anada zor doğrulttum öndeki devrildi genç bir arkadaş dı kendide motoruda yerde bir kaç parça kırık falan vardı onun motorda, hafifçe dokunu verdik nasıl oldu anlamadım ,ne ise eleman yok bir şeyim faln dedi gitti belki ehliyet yoktu . bende baktım bir şey yok iyi dedim ama ilk ışıklarda farkettim ki yaralı benim makina of. sol grenaj hondanın kananatları ve altında derin çizik ler biraz da çökme canım baya sıkıldı yenisi mi gerek yoksa bir şekil olurmu arkadaş lar 15. günde olurmu be
-
13 Temmuz 2011, 00:10
#23237
taylanx7 adlı üyeden alıntı
bu sabah kavşak da küçük bir kaza yaptım kararsız kaldım. beni sıkıştıran bir araç araç var dı önümdede bir motor aradanmı geçem falan derken motora arkadan çarptım devriliyordu benim makina ama son anada zor doğrulttum öndeki devrildi genç bir arkadaş dı kendide motoruda yerde bir kaç parça kırık falan vardı onun motorda, hafifçe dokunu verdik nasıl oldu anlamadım ,ne ise eleman yok bir şeyim faln dedi gitti belki ehliyet yoktu . bende baktım bir şey yok iyi dedim ama ilk ışıklarda farkettim ki yaralı benim makina of. sol grenaj hondanın kananatları ve altında derin çizik ler biraz da çökme canım baya sıkıldı yenisi mi gerek yoksa bir şekil olurmu arkadaş lar 15. günde olurmu be
Kardeş gecmiş oılsun üzüldüm , şimdi ne kadar canını sıkma desekte canın sıkılacaktır,ama daha kötüde olabilirdi sana bişe olabilirdi.Kazayı nerde yaptın mavi bulvar tarafındamı oldu
-
13 Temmuz 2011, 00:12
#23238
slm bu motorda iki kişi 110 basıyorum diyenler acaba motorun üstüne yatıyormu? benimki tek kişide olsa 100 ü geçmiyor düz yolda. zaten gerekte yokta genede sorayım dedim.
-
13 Temmuz 2011, 01:18
#23239
selam arkadaşlar bakıyorum aramıza baya yeni cbf 150 sürücüleri katılmış yeni alan arkadaşların motorları h.olsun benimde marta aldığım cbf150 im 4400km ye ulastı bende ahmet abi kadar olmasada çanakkale-istanbul arası bi gezi yaptım yakında resimleri paylaşıcam
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
-
13 Temmuz 2011, 09:08
#23240
halepli adlı üyeden alıntı
googlede gezerken değişik bir cbf buldum adam istanbuldaymış kendi yapımı kendisi boyamış valla güzel yapmış sizinle paylaşayım
Çok güzel olmuş, honda tr bu rengi getirmiyor ama biz yapıyoruz.
vabisciler adlı üyeden alıntı
slm bu motorda iki kişi 110 basıyorum diyenler acaba motorun üstüne yatıyormu? benimki tek kişide olsa 100 ü geçmiyor düz yolda. zaten gerekte yokta genede sorayım dedim.
Acaba motorun kaç km de? Bu motorların açılması 5000 i buluyor, komple açılması ise size bağlı.
taylanx7 adlı üyeden alıntı
bu sabah kavşak da küçük bir kaza yaptım kararsız kaldım. beni sıkıştıran bir araç araç var dı önümdede bir motor aradanmı geçem falan derken motora arkadan çarptım devriliyordu benim makina ama son anada zor doğrulttum öndeki devrildi genç bir arkadaş dı kendide motoruda yerde bir kaç parça kırık falan vardı onun motorda, hafifçe dokunu verdik nasıl oldu anlamadım ,ne ise eleman yok bir şeyim faln dedi gitti belki ehliyet yoktu . bende baktım bir şey yok iyi dedim ama ilk ışıklarda farkettim ki yaralı benim makina of. sol grenaj hondanın kananatları ve altında derin çizik ler biraz da çökme canım baya sıkıldı yenisi mi gerek yoksa bir şekil olurmu arkadaş lar 15. günde olurmu be
Çok geçmiş olsun, bundada vardır hayır deyip, devam etmek lazım. Ama o çizik ve kırkları olabildiğince çabuk tamir ettirmeni öneririm, yoksa gördükçe canın sıkılacak. İlla parçaları değiştirmen lazım değil, sticker vs. ile kapatsan da olur.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 20 kullanıcı var. (0 üye ve 20 misafir)
Bu Konudaki Etiketler