Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
10 Temmuz 2011, 02:48
#23201
Cazador45 adlı üyeden alıntı
(Çakal45) Selam arkadaşım bende manisalıyım manisadaki honda bayiindeki halim usta eskiden kasaptı adam sonradan usta oldu çıktı satış elemanı orkundada bi havalar sanki honda onun :D orda 2007 den buyana hep 20 /40 castrol kullanılıyor adamlar yaz kış hep aynı yağı koyuyorlar üstelik açık yağ sibop ayarına gelince bende o çıtırtı sesi için gittim halim usta şöyle bir eğildi dinledi hemen olayı çözdü bu havalardan kaynaklanıyor motor ısınınca parçalar genleşiyor ondan böyle şıkırtı yapıyor sibop ayarı gerekmiyor demişti sanada aynı şeyi söylerse yaptırma derim çünkü o sesi sadece motor sıcakken yapıyor soğukken tık yok
Aynen ustadım orkun artist :D olmadı başka servise götürürüz bizde
Ya o biri çekiyomuş hissi bende de var 80 gibi yapıyo biraz gaz verince düzeliyo ibre desen tirtir tirtriyo karşımda Düzde enson 110 eğimde 120-125 130 a doğru gidiyodum ama araba çıktı önüme gazı kesmek zorunda kaldım ayrıca devir kesici fillanda yok motorda 110 da 8750-9000 devirle gidiyo zaten
Reklamlar
-
10 Temmuz 2011, 03:04
#23202
crux2006
geçmiş olsun sanırım sen biraz yolu ortalamışsında durmuşsun . kenarlarda durmaya çalış . doğru ne kadar dikkat edersen et hepimiz geberip gideceğiz.
-
10 Temmuz 2011, 10:23
#23203
Xciting250 adlı üyeden alıntı
Arkadaşım işte o biri sanki arkadan tutup bırakıyomuş gibi olan olay devir kesicinin ta kendisidir.Tanıştırayım.Devir kesici belli bir devirde devreye girer.Örneğin 8.500 devirde devreye giriyosa 3 ncü viteste 60-70 giderken de o devire ulaştığında yine devir kesici devreye girer.O çekiş bozukluğu dediğin olay hangi devirde oluyo iyice bi test etmeni tavsiye ederim.Hep aynı devirde teklemeyi yapıyosa devir kesicinin ta kendisidir.Eğer daha düşük devirde yapıyosa o zaman beyinde arıza var ve erken devir kesiyodur.
Arkadaşlar eğer yeni kasa cbf150'lerde devir kesici varsa kesinlikle şunu söyleyebilirim ki cbf150 efsanesi sona ermiştir.Bundan sonra kimse o motorun yüzüne bakmaz.Çünkü devir kesici öyle bişeydir ki mesela 5 nci viteste 110'la giderken devreye giriyosa motor sanki benzin bitmiş gibi teklemeye ve silkelenmeye başlar.Siz de asla dip gaz yapamazsınız.Devir kesiciye takılıp silkelemeden rahatsız olup biraz gazı kısayım dersiniz.Bi bakmışsınız hızınız 100'e düşmüş.Biraz gazı açayım dersiniz , yol hafif meğillenir tekrar devir kesiciye girersiniz.Yani son hızda gitmek sürekli böyle gaz kolunda milimetrik ayarlama yapmanızı gerektirir.İşkence gibidir resmen.Ancak bi ümit motorun dişlileriyle oynamak aynı devirde daha fazla hız yapmanızı sağlıyarak devir kesiciye takılmadan dip gaz yapabilmenizi sağlar.Dişlilerin oranı sadece deneme yanılma yöntemiyle en uygunu bulunabilir.
Benimkine devir kesici değil "keyif kesici" koymuşlar . Çünkü kaç devirle gidersen git kesiyor. İster 3000 ister 7000 devirle git farketmiyor. Ve ilk aldığımdan beri var. Başta önemsememiştim kendiliğinden düzelir diye. Fakat insanın keyfini çok güzel kesiyor. Motora güvenemediğim için tatilimi yarıda kesip dönmek zorunda kaldım. Duyduğuma göre yeni CBF150 lerin bir kısmında bu durum var. Servis açıkça şunu söyledi : "Henüz bu arızanın nereden kaynaklandığını bulamadık. O nedenle şimdilik düzeltemiyoruz". Epey uğraştılar. Ama düzelmedi.
-
10 Temmuz 2011, 11:52
#23204
acemi60 adlı üyeden alıntı
Benimkine devir kesici değil "keyif kesici" koymuşlar
. Çünkü kaç devirle gidersen git kesiyor. İster 3000 ister 7000 devirle git farketmiyor. Ve ilk aldığımdan beri var. Başta önemsememiştim kendiliğinden düzelir diye. Fakat insanın keyfini çok güzel kesiyor. Motora güvenemediğim için tatilimi yarıda kesip dönmek zorunda kaldım. Duyduğuma göre yeni CBF150 lerin bir kısmında bu durum var. Servis açıkça şunu söyledi : "Henüz bu arızanın nereden kaynaklandığını bulamadık. O nedenle şimdilik düzeltemiyoruz". Epey uğraştılar. Ama düzelmedi.
Geçmiş olsun.İnşallah sorunun düzelir.Değişik devirlerde yapıyosa demekki devir kesici değil bu.Diğer cbf150'lerde de görülüyosa kronik bir sorun.Honda'ya hiç yakıştıramadım.Test etmeden mi sürdüler bu yeni kasaları piyasaya.Yazık valla.CBF150 gibi efsane olmuş bir motorun sonunu getirir böyle bir durum.
-
10 Temmuz 2011, 12:36
#23205
yazık ya bizim güzelim cbf ne hale gelmiş.
bende 2009 model var. 1 defa geziden dönerken 100-105 civarında bu tekleme olayını yaşadım. "n'oluyo ya" dedim. sonra bir daha olmadı. şu an 8200 km'deyim.
sizde de düzelecektir. bu arada 95 oktandan başka kullanmadığınızı düşünüyorum. fazlası uygun değil.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
10 Temmuz 2011, 13:13
#23206
ismail selam nasılsın aga?
2009 model canavarım 2011'de nasıl görünüyor, yakında sizlerle paylaşacağım. Bu arada "maşallah" larınızı biriktiredurun.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
10 Temmuz 2011, 15:21
#23207
motoru sattım sonunda yok benim cbf i deil allah sattırmasın inşallah..
100 lük bir mondial ım vardı onu ucuza mı gitti ne bilmem ama verdim kalabalık oluyordu artık hayırlısı olsun
-
10 Temmuz 2011, 15:46
#23208
ya arkadaşlar motorlarınızı garip garip kullanıyosunuz.böyle kullanınca deyişik sorunlar yaşıyosunuz bunuda fırsat bilen,cbf kullanmayıpta bu sayfalarda gezen fırsatçı arkadaşlar size atıp tutuyo.en belirgin hatanız şuki 4000 devirde 5. vites yürümek motorun gırtlağına oturmak gibi bişey.her makinananın kendine özgü rahat çalışma devri vardır.4. vitese kadar bu devir kabul edilebilir fakat 5. vites için en randımanlı devir aralığı 5000 ila 8000 arası.yanlış anlaşılmasın 3000 devire kadar düşüp tekrar gaza yüklenseniz dahi motor rahat hızlanıyor fakat sürekli 4000 devir yanlış.birde bu rodajı abartan arkadaşlarımız var.rodaj gaza ani yüklenmemek,rampada uygun vites rahat devirlerde kullanmak,üst devirleri kullanmamaktır.abartmamak kaydıyla gazınızla biraz oynayın arkadaşlar.birde scooter ile bu motoru karşılaştırmak çok yanlış.amaçlar farklı.
-
10 Temmuz 2011, 15:51
#23209
Arkadaşlar motor hayatımın daha 3.gününde, bugün ilk düşüşümü yaşadım.
Bu sabah evimizin karşısında fırın olmasına rağmen uzaktaki bir fırın için poğaçaları güzelmiş bahanesiyle evden çıktım. Motoru park yerinde çeviriken sağ tarafına düşürdüm allahtan koruma demirleri vardı da birşey olmadı. :( Dedim bunda bir hayır vardır hiç yola çıkmasam mı acaba ama gönül dinlemedi tabi.
Çıktım yola daha 200-300 metre sonra sert bir virajda malum acemiliğin de etkisiyle virajı açıktan alıyorken içimden virajı çok açıktan aldım tam da lastikler suyun üzerine denk geldi derken kendimi yerden kalkarken ve motoru da yerde buldum :(( Tamamen anlık bir olay hiçbirşey anlamadım. Su dediğim de yol boyu aşağı inen bir lastik genişliğinde birşey. İçe doğru girerken gaz da açmadım sadece biraz daha motoru sağa yatırdım ama lastikler mi çok kötü anlamadım. Bu arada üzerimde deri ceket olması (korumasız ama sert deri en azından) kolumda sadece bir çizikle atlatmamı sağladı. Motorun sadece sağ aynası kırıldı ama moralim çok bozuldu. O an bu işi bıraksam mı diye düşündüm fakat eve geri dönerken bunun sadece benim için bir ders olması gerektiğine kendimi inandırdım. Allah büyük birşey vermediği sürece bunlardan ders çıkararak tecrübemizi artıracağız.
Malum olay hakkında tavsiyeleriniz, eleştirileriniz varsa açığım. Saygılar...
-
10 Temmuz 2011, 16:00
#23210
geçmiş olsun. hazır istanbul da yaşıyorken hondanın güvenli sürüş eğitimine katılsanız hayatınızda çok şey değişir. vereceğiniz paranın karşılığını kat kat alırsınız. 2 gününüzü ayırıp o kursa mutlaka katılın.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
-
10 Temmuz 2011, 16:05
#23211
Evet o eğitim gerçekten çok iyi, 3-4 sene kadar önce katılmıştım ama hocalar 2.eğitim için önce kendi motorunuzla biraz pratik yaptıktan sonra gelin demişti ona da devam edeceğim inşallah. Bu arada senede 1-2 kere de Hezafen Havaalanındaki eğitime gidiyorum ama vitesli motorla trafikte ilk tecrübelerim. Her iki eğitimi de ben de herkese tavsiye ederim.
-
10 Temmuz 2011, 16:22
#23212
Xciting250 adlı üyeden alıntı
Arkadaşım işte o biri sanki arkadan tutup bırakıyomuş gibi olan olay devir kesicinin ta kendisidir.Tanıştırayım.Devir kesici belli bir devirde devreye girer.Örneğin 8.500 devirde devreye giriyosa 3 ncü viteste 60-70 giderken de o devire ulaştığında yine devir kesici devreye girer.O çekiş bozukluğu dediğin olay hangi devirde oluyo iyice bi test etmeni tavsiye ederim.Hep aynı devirde teklemeyi yapıyosa devir kesicinin ta kendisidir.Eğer daha düşük devirde yapıyosa o zaman beyinde arıza var ve erken devir kesiyodur.
Arkadaşlar eğer yeni kasa cbf150'lerde devir kesici varsa kesinlikle şunu söyleyebilirim ki cbf150 efsanesi sona ermiştir.Bundan sonra kimse o motorun yüzüne bakmaz.Çünkü devir kesici öyle bişeydir ki mesela 5 nci viteste 110'la giderken devreye giriyosa motor sanki benzin bitmiş gibi teklemeye ve silkelenmeye başlar.Siz de asla dip gaz yapamazsınız.Devir kesiciye takılıp silkelemeden rahatsız olup biraz gazı kısayım dersiniz.Bi bakmışsınız hızınız 100'e düşmüş.Biraz gazı açayım dersiniz , yol hafif meğillenir tekrar devir kesiciye girersiniz.Yani son hızda gitmek sürekli böyle gaz kolunda milimetrik ayarlama yapmanızı gerektirir.İşkence gibidir resmen.Ancak bi ümit motorun dişlileriyle oynamak aynı devirde daha fazla hız yapmanızı sağlıyarak devir kesiciye takılmadan dip gaz yapabilmenizi sağlar.Dişlilerin oranı sadece deneme yanılma yöntemiyle en uygunu bulunabilir.
devir kesici yeni kasalarda yok sebebebi ise 43 lük arka dişli kullanılarak hızlanma ve kalkış yeteneyi arttırılmış fakat son süratte eski kasayla aynı devirdeyken yavaş kalmasına sebep olmuş devir kesici iptal edilerek eski kasadan daha fazla devir çevirerek daha üst hızlara dahi ulaşması sağlanmış.yeni kasa 7000 devirde 90 giderken eski kasa 95 e yakın seyir ediyor.eski kasa 125 km hızda limitöre giriyor.yeni kasa 9000 devirde yani kırmızı ile işaretlenmiş devir şeridinde 120 oluyor fakat kırmızı bölgeyide bitirip devir sayacı göstergenin boşluğunda ilerlemeye devam ediyor.göz kararı 2000 devir daha boşlukta ilerliyor ve 130 km hızın üzerine ulaşıyor.tabi şunuda herzaman söylüyorum 100 km hızın üstü sürekli kullanımda motoru üzer fakat anlık veya sollamalarda 120 gibi hızların zararı olucanı sanmıyorum.ama 120 nin üstü kesinlikle zarar.tabi bu 130 km hıza rüzgarın benden yana olduğu hafif meyilde denedim.düz yolda 120 oluyor rüzgar yoksa.fakat yan çanta kullanıyorum hızımı etkilediyi kesin.bu anlattıklarımı teknik merakları gidermek için anlattım ben sürekli 80-90 arası seyehat ediyorum.en rahat hızlar bunlar.50 km de bir gaz açıyorum biraz üst limitlere ulaşıp tekrar normal tempğoda devam ediyorum.rodajda bende gayet temkinli davrandım ve ilk yağı 500 de deyiştirdim.2700 km deyim hızlanma deyerlerim çok tatminkar ve yakıt ortalamam 2.5litre.bir depoyu yan çantasız ve 60-70 km ortalama ile test ettim 2.1 litreye kadar düşürdüm.bu sizin kullanma karakterinize göre deyişiyor.motorlarınızla güzel günlere arkadaşlar
---------- Post added at 15:22 ---------- Previous post was at 15:17 ----------
foto_sentez adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar motor hayatımın daha 3.gününde, bugün ilk düşüşümü yaşadım.
Bu sabah evimizin karşısında fırın olmasına rağmen uzaktaki bir fırın için poğaçaları güzelmiş bahanesiyle evden çıktım. Motoru park yerinde çeviriken sağ tarafına düşürdüm allahtan koruma demirleri vardı da birşey olmadı. :( Dedim bunda bir hayır vardır hiç yola çıkmasam mı acaba ama gönül dinlemedi tabi.
Çıktım yola daha 200-300 metre sonra sert bir virajda malum acemiliğin de etkisiyle virajı açıktan alıyorken içimden virajı çok açıktan aldım tam da lastikler suyun üzerine denk geldi derken kendimi yerden kalkarken ve motoru da yerde buldum :(( Tamamen anlık bir olay hiçbirşey anlamadım. Su dediğim de yol boyu aşağı inen bir lastik genişliğinde birşey. İçe doğru girerken gaz da açmadım sadece biraz daha motoru sağa yatırdım ama lastikler mi çok kötü anlamadım. Bu arada üzerimde deri ceket olması (korumasız ama sert deri en azından) kolumda sadece bir çizikle atlatmamı sağladı. Motorun sadece sağ aynası kırıldı ama moralim çok bozuldu. O an bu işi bıraksam mı diye düşündüm fakat eve geri dönerken bunun sadece benim için bir ders olması gerektiğine kendimi inandırdım. Allah büyük birşey vermediği sürece bunlardan ders çıkararak tecrübemizi artıracağız.
Malum olay hakkında tavsiyeleriniz, eleştirileriniz varsa açığım. Saygılar...
dostum lastiklerin iyi olduğu söylenemez fakat kuru asfaltta gayet başarılı.asfalta üzün süre yağmur yağsın yol yıkansın yine lastikler tatminkar fakat bu az derecede ıslaklık ve ardında gelen kuru zemindeki toz,yağ kalıntıları sabun etkisi kaçınılmaz.
-
10 Temmuz 2011, 17:00
#23213
mrtdem adlı üyeden alıntı
devir kesici yeni kasalarda yok sebebebi ise 43 lük arka dişli kullanılarak hızlanma ve kalkış yeteneyi arttırılmış fakat son süratte eski kasayla aynı devirdeyken yavaş kalmasına sebep olmuş devir kesici iptal edilerek eski kasadan daha fazla devir çevirerek daha üst hızlara dahi ulaşması sağlanmış.yeni kasa 7000 devirde 90 giderken eski kasa 95 e yakın seyir ediyor.eski kasa 125 km hızda limitöre giriyor.yeni kasa 9000 devirde yani kırmızı ile işaretlenmiş devir şeridinde 120 oluyor fakat kırmızı bölgeyide bitirip devir sayacı göstergenin boşluğunda ilerlemeye devam ediyor.göz kararı 2000 devir daha boşlukta ilerliyor ve 130 km hızın üzerine ulaşıyor.tabi şunuda herzaman söylüyorum 100 km hızın üstü sürekli kullanımda motoru üzer fakat anlık veya sollamalarda 120 gibi hızların zararı olucanı sanmıyorum.ama 120 nin üstü kesinlikle zarar.tabi bu 130 km hıza rüzgarın benden yana olduğu hafif meyilde denedim.düz yolda 120 oluyor rüzgar yoksa.fakat yan çanta kullanıyorum hızımı etkilediyi kesin.bu anlattıklarımı teknik merakları gidermek için anlattım ben sürekli 80-90 arası seyehat ediyorum.en rahat hızlar bunlar.50 km de bir gaz açıyorum biraz üst limitlere ulaşıp tekrar normal tempğoda devam ediyorum.rodajda bende gayet temkinli davrandım ve ilk yağı 500 de deyiştirdim.2700 km deyim hızlanma deyerlerim çok tatminkar ve yakıt ortalamam 2.5litre.bir depoyu yan çantasız ve 60-70 km ortalama ile test ettim 2.1 litreye kadar düşürdüm.bu sizin kullanma karakterinize göre deyişiyor.motorlarınızla güzel günlere arkadaşlar
---------- Post added at 15:22 ---------- Previous post was at 15:17 ----------
dostum lastiklerin iyi olduğu söylenemez fakat kuru asfaltta gayet başarılı.asfalta üzün süre yağmur yağsın yol yıkansın yine lastikler tatminkar fakat bu az derecede ıslaklık ve ardında gelen kuru zemindeki toz,yağ kalıntıları sabun etkisi kaçınılmaz.
Kışa doğru yeni lastik almamız kaçınılmaz oldu desenize...
-
10 Temmuz 2011, 18:09
#23214
mrtdem adlı üyeden alıntı
ya arkadaşlar motorlarınızı garip garip kullanıyosunuz.böyle kullanınca deyişik sorunlar yaşıyosunuz bunuda fırsat bilen,cbf kullanmayıpta bu sayfalarda gezen fırsatçı arkadaşlar size atıp tutuyo.en belirgin hatanız şuki 4000 devirde 5. vites yürümek motorun gırtlağına oturmak gibi bişey.her makinananın kendine özgü rahat çalışma devri vardır.4. vitese kadar bu devir kabul edilebilir fakat 5. vites için en randımanlı devir aralığı 5000 ila 8000 arası.yanlış anlaşılmasın 3000 devire kadar düşüp tekrar gaza yüklenseniz dahi motor rahat hızlanıyor fakat sürekli 4000 devir yanlış.birde bu rodajı abartan arkadaşlarımız var.rodaj gaza ani yüklenmemek,rampada uygun vites rahat devirlerde kullanmak,üst devirleri kullanmamaktır.abartmamak kaydıyla gazınızla biraz oynayın arkadaşlar.birde scooter ile bu motoru karşılaştırmak çok yanlış.amaçlar farklı.
4. viteste 4000 5000 devir arası çok bağırıyor motor üstat nasıl olacask bu iş anlamadık ki 5 i istiyor faln
-
10 Temmuz 2011, 22:34
#23215
taylanx7 adlı üyeden alıntı
4. viteste 4000 5000 devir arası çok bağırıyor motor üstat nasıl olacask bu iş anlamadık ki 5 i istiyor faln
4. viteste 4000 devirde iken 5 e attığınızda devir 3000civarına inecek. 5. viteste 3000 devirle gitmek motorun boğazını sıkmaktan daha beter. resmen işkence arkadaşlar. mrtdem arkadaşa katılıyorum bazı yazıları okudukça. sizin bağırıyor dediğiniz devir motorun en iyi tork ürettiği devir bile değil. motor kendime geliyorum diye bağırıyor imdaaaaaaaaaattttttttt diye değil. motosiklette 5 vites var. 1ile 5 arasında kalanlar sadece 5 e atmak için geçiş vitesleri olarak yapılmış diyemi düşünülüyor acaba. yol yük eğim şartlarına göre kullanılsın diye yapılmış onlarda. altınızdaki makina 12bg lik makina. 9nevton tork üretiyor. en yüksek tork ürettiği devre bile gelmeden vites yükseltip motosikletten nasl verim beklersiniz? 9000 devirden sonra devir yükselmiyor diyen olmuş, motor yüklüyse, karşıdan rüzgar esiyorsa, rampa çıkıyorsan yükselmez. hele bide arka dişliyi değiştirip 42 diş yaptıysan hiç yükselmez. sorunsuz iyi tepki veren bir şekilde kullanmak istiyorsanız 6500 deviri geçmeden vites büyütmeyin 3. vitesten itibaren. 6500-7000 aralığında vites büyüttüğünüzde devir 5700lere iner zaten orası en iyi tork değeri veren devirdir. motor seri şekilde toplar kendisini. 5. viteste 5000 devrin altında kullanmayın ( rampa aşşağı inmiyorsanız) tapa gaz yaparsınız motor hızlanmaz. yada çok yavaş hızlanır . bu durumdada yakıt fazla yakarsınız.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
-
11 Temmuz 2011, 04:06
#23216
ders olmuş . geçen 1000 km bakımnda sordum düştüğüm yerleri kaça yaptırım diye aldığım fiyat beni sağlam diksindirdi motordan . daha dikkatli gidersin . ama yeniden düşmeyeceğini kimse garanti edemez. belki şimdi düşme süren uzar. motordan çoğunlukla zaten herkez düşmüştür yada düşecektir zaten başka şans yok . onun için kafanı falan yorma . bende motoru yaptırmıyorum öyle çizik biniyorum. öyle tiksindimki aldığımdan beri hiç yıkamadım. lanet olsun bu motora.
-
11 Temmuz 2011, 13:27
#23217
Özellikle motoru kullanırken düşme gibi risklere girmemek için dönerken çok dikkatli olmak gerekiyor.Yolda giderken yaptığım slalomlarla çok kıvrak gibi görünen motorum, u dönüşü yaparken bi otobüs gibi geniş geniş dönmek zorunda kalıyorum.Hantal da bi yapısı olduğu için kontrolu bi hayli zor oluyor.
Yukarıda vites devir ilişkisiyle ilgili yazılan yazılara ve arkadaşlarıma saygım var ancak ben maalesef ki ben bu yazılara katılmıyorum.Bi motoru ben bu şekilde kesinlikle kullanamam.Gezi amaçlı tin tin sürdüğüm durumlarda 6000 devirlerde vites değiştirmek bana çok mantıksız geliyor.Her an her yerde motordan max. torku almaya gerek yok.Normal bi yolda eğer ki yüküm yoksa rüzgar vb gibi faktörler beni etkilemiyor ve o an yavaş yavaş sürmekten keyif alıyorsam max motora 4000 devir çevirtip bi üst vitese atıyorum.Çünkü bu devirlerden sonra motordan hafif hafif titreşimler ve ses yükselimleri hissediliyor ki bunlarda benim hiç istemediğim şeyler.Ha ben demiyorumki bi üst viteste motorun kendini toparlayamayacağı devirlerde sürün veya motoru bayın..Zaten belli bi yerden sonra motorla aranızda bi bağ oluşuyor onun hangi devir aralığında mutlu olup hangi yokuşlarda hangi vitesler ve hangi devirlerde üzmeden sürülebileceğini çok rahat anlayabiliyorsunuz.Motoru çok bağırtarak sürmek taraftarı değilim.6000 devirleri ana yollar ,yokuşlar ve uzun yollar harici %70 kullanmıyorum desem yeridir..Zaten hız yapılması gereken yerlerdeyse ben hiç bişe yapmadan zaten kendimi bu 5000 li 6000 li devirlerde buluyorum.Zaten yurt dışından getirilen devir ve vites göstergeli panellerde de 3000 ila 4000 devir arası economy devri olarak saptanmış..Bu devirlerde motor mutsuz olsaydı ve boğulsaydı böyle bi ibarenin koyulmayacağını düşünüyorum.Düz yolda 3000 ile 4000 devir arası kullanmak motoru gerçekten çok rahatlatıyor.Torklu bi makina olduğu içinde 4000 devirden sonra bi üst vitesi rahatlıkla karşılıyor.Bu değerlerin üstü bana gereksiz yakıt sarfiyatı olarak geliyor.Ben hep bu değerlerde kullandığım için motorun yakıt değerleri inanılmaz düşük.Honda'nın 100 km de 1.6 litrelik yakıt tüketim rekoruna çok yaklaştım diyebilirim.Sonuçta honda'nın test editörleride 100 km yi 5. vites 4000 devirde giderek bu değerlere ulaşmışlar.4000 devir motorun boğulacağı bi devir olsaydı başta honda test editörleri bunu yapmazdı diye düşünüyorum.Bu arada ben sakin kullanımda 100 km de 1.9 litre gibi bi yakıt tüketim değerlerine sahibim ki bu da km de 8 kuruşa tekabül ediyor. Ve sürekli şehir içi , yokuşlu yollarda,durk kalk yapılarak ve rodajı henüz tamamlanmamış bi motordan elde edilen değerlerdir bunlar. Demem o ki motorun sesinden birçok şeyi çıkarmak gerekiyor.Motoru boğmadan sürmek dediğiniz gibi çok önemli motorun sesinden bunu net anlayabiliyorsunuz ancak çok yüksek devirlerde çevirtmenin bi manası yok diye düşünüyorum.
Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)
-
11 Temmuz 2011, 22:04
#23218
herkese selamlar;
CBF150 yi uzun zamandır buradan okuyorum araştırıyorum. Emeği geçenlerin eline sağlık
2008 model 17bin km de çok temiz bir cbf150 buldum Ankarada piyasa biraz durgun yada kimse satmak istemiyor. Sizce yazdığım değerlere göre 3200 tl yüksek bir fiyat mı?
(Bu fiyata 2009-2010 model cbf lerde var pek temiz değil ve 50bin görmüş)
dolar 10 lirayı geçecekmiş.
-
11 Temmuz 2011, 22:10
#23219
selam arkadaşlar bu arka amartisörü yumuşağa nasıl alırız yoksa servisemi götürmek gerek
---------- Post added at 21:10 ---------- Previous post was at 21:07 ----------
buberk adlı üyeden alıntı
herkese selamlar;
CBF150 yi uzun zamandır buradan okuyorum araştırıyorum. Emeği geçenlerin eline sağlık
2008 model 17bin km de çok temiz bir cbf150 buldum Ankarada piyasa biraz durgun yada kimse satmak istemiyor. Sizce yazdığım değerlere göre 3200 tl yüksek bir fiyat mı?
(Bu fiyata 2009-2010 model cbf lerde var pek temiz değil ve 50bin görmüş)
dostum bende alacak olduğum zamanlarda bu fiyatlardı üzerinde korumaları yada kappa falan gibi bir çanta varsa bilmem
ben sıfır aldım 800 daha koyarak sıfır alırsın bu kadar
-
12 Temmuz 2011, 00:03
#23220
üzerinde 170 liraya aldım dediği bir çanta var güzel bişey ama markası şuan aklımda değil. Sıfır alırsam plaka masrafı vs. ile 5bin liraya yakın bir para tutmaz mı? Bu konuda pek bilgim yok ama sıfırın ekstra masrafı ne kadar oluyor koruma demiri ve plaka masrafları vs. toplam ?
dolar 10 lirayı geçecekmiş.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)
Bu Konudaki Etiketler