_10UR_dostum motoru alır almaz festival yapmışssın fotografda baya bolmuş bakmaya doyamadım)motorlar güzel endurocu old.için direkt XT1200 TENEREYE BU 10DKKA BAKASIM GELDİ..
_10UR_dostum motoru alır almaz festival yapmışssın fotografda baya bolmuş bakmaya doyamadım)motorlar güzel endurocu old.için direkt XT1200 TENEREYE BU 10DKKA BAKASIM GELDİ..
2020 'Tracer 900 İcon Blue
20-12-2010 tarihinde, saat 00:23'te yazmışız; BanStar Metehandro'ya ithafen....
- Etrafta CBF150 ile kurye olmayıp motorla 62.000'e gelen sanırım pek fazla kimse yok.
- Motorum şehiriçi trafiği görmedi desek yeridir. Uzun yolda tapagaz gitmekten başka birşey bilmedi.
- İlk servisten itibaren sadece sentetik yağ kullanıldı.
- İlk alındığı günden itibaren her yağ değişimde / 3000km. de; aralardaki eklemelerden hesaplayarak 250ml. yağ yaktı.
- En efsane gezim hiç durmadan İzmir - Ürgüp 792Km. ; arkada 60Kg. çanta - 12Kg. bisiklet ile tek Afyon'da durarak yaz günü tapagaz 11saat yol gittim. Dönüşte yağı kontrol ettim; eksilme olarak sadece çizgim max.'tan ortaya inmişti.
- Motoru sürekli kompresörle ve gazla götürdüğümden(60.000'de ön fren balatası değişti, arka halâ orjinaldi), bayağı yük bindi aslında buna rağmen hiç bir silindir sıkıntısı olmadı.
- Vitesleri hor kullanmama rağmen en başlarda debriyajdan veya şanzımandan sıkıntı çıkarmadı.
- 2 kez zincir / 2 kez dişli seti değişti.
- Lastikler Metzeller ME22 idi.
- Kar-Yağmur-Cehennem Sıcağı binildi.
Tüm bunlara rağmen; Istanbul'a geldiğimde gidip büyük makine enduro aldım. CBF satılsın dedim. Şerefsizin birine para kaptırarak sattım. Plakası 35 VZ 741; trafikte görürseniz taciz edebilirsiniz.
Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/moto...#ixzz1R43fxo00
Sonra şu noktada bizim BanStar işten güçten cevap verememiş;
Mete Abi ben de not düştüm senin yazılara, seninkiler kırmızı benimkiler mavi renkte.
Alıntı:
mete_han Nickli Üyeden Alıntı
aybarssurucu Nickli Üyeden Alıntı
Mete Abi hoş geldin tekrar ;) Şenlendik sayende.
Ben de sana anti-tez bir mesaj yazayım.
- Etrafta CBF150 ile kurye olmayıp motorla 62.000'e gelen sanırım pek fazla kimse yok.
kankam çok var ama bu arkadaşlar km telini çekmiş vaziyetteler...şu an ilanlardaki 30-40. binlerdeki makinalar art niyetli kişilerin uyanıklığı...(bence)
- Motorum şehiriçi trafiği görmedi desek yeridir. Uzun yolda tapagaz gitmekten başka birşey bilmedi.
bende her türlü fantaziyi gördü...
Olay zaten burada başlamış be abi...
- İlk servisten itibaren sadece sentetik yağ kullanıldı.
- İlk alındığı günden itibaren her yağ değişimde / 3000km. de; aralardaki eklemelerden hesaplayarak 250ml. yağ yaktı.
işte bu sorun ganga...250 gr önemli bir problem ciddiye alınmalı...
Zaten yağ yakmadan haberim olduğu için hiç eksik yağ kullanmadım ki bence her 200Km. 'de 1 kez yağ kontrol edilmeli.
- En efsane gezim hiç durmadan İzmir - Ürgüp 792Km. ; arkada 60Kg. çanta - 12Kg. bisiklet ile tek Afyon'da durarak yaz günü tapagaz 11saat yol gittim. Dönüşte yağı kontrol ettim; eksilme olarak sadece çizgim max.'tan ortaya inmişti.
çok ciddi bir sorun yağın 600 grama yaklaşmış...
Abi burada yanlış anlaşılma var; motorun sıkıntısız alabileceği yağ sıfır toplanmış halini baz alırsak 1250ml. max.'tan ortaya düşerse 600ml. azalmaz. Bu arada dönüşte diyorum bak; 792*2 = 1584Km. 'de yaklaşık 150ml. falan eklendi.
-Motoru sürekli kompresörle ve gazla götürdüğümden, bayağı yük bindi aslında buna rağmen hiç bir silindir sıkıntısı olmadı.
aslında sıfır motora binsen motorunun çekişinin ne kadar zayıf olduğunu anlarsın...
Ben makinemi sıfır aldım. İlk motorum da değildi ve çekişinden oldukça memnundum.
- Vitesleri hor kullanmama rağmen en başlarda debriyajdan veya şanzımandan sıkıntı çıkarmadı.
bu sıkıntıları yaşayan pek yok ganga...
- 2 kez zincir / 2 kez dişli seti değişti.
- Lastikler Metzeller ME22 idi.
- Kar-Yağmur-Cehennem Sıcağı binildi.
Tüm bunlara rağmen; Istanbul'a geldiğimde gidip büyük makine enduro aldım. CBF satılsın dedim. Şerefsizin birine para kaptırarak sattım. Plakası 35 VZ 741; trafikte görürseniz taciz edebilirsiniz.
Şimdi diyorum ki CBF150 böyleyse CBF500 nasıldır acaba? Honda hayat onda...
Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/moto...#ixzz1R45E5SzJ
[QUOTE=crux2006;2396218]
Ayrıca motora kompresyon yapmanın bi zararı varmıdır?Genelde 4000 devirleri geçmeyen uygun vitesli kompresyonlar yapıyorum.Yaptığım esnada da 4000 devirde o şıkırtı sesi belirmeye başlıyor.Herhalde problem olmaz diye düşünüyorum.Bu aletlet bu kadar hassas olamaz arkadaş ben buna da katılmıyorum..
kompresyon nedir dostum bu arada koruma demirlerin senin farklı idi sanırım nerden ne kadara ve neden bu tip bir demir taktın . ben rodaj da 130 km deyim daha, 4000 devir i geçmiyorum arada 5 6 yapmam gerek mi yoksa 500 km ye kadar 4000 de mi gidem , ara ara sıkıştırayımmı ne dersiniz
bu son soruyu tüm kullanıcılara soruyorum teşekkürler
Kompresyonu açıklamam gerekirse şöyle söylim: Yokuş aşağı inerken motorun viteste kalarak inmesine kompresyon deniyor.Balataları çabuk bitirmemek adına veya vitesi boşa atıp çok hızlanmamak adına uygun vites aralığını seçerek motoru çok bağırtmadan viteste iken yokuş aşağı inmeye kompresyon deniyor diyebiliriz.
Bu arada benim motor koruma demiri baya ünlü olduOnu ben motoru ilk teslim alırken taktırdım.Bursa Honda Duran Kardeşler de var.
Ybr 125 lere takılan motor koruma demirine benzettim.
Ayrıcaaaa
Bugün yine depoyu fulledim)Çıkan sonuçlara inanamayacaksınız)
Benzinliğe girdiğimde kilometre saatim 257km yi gösteriyordu.Fulle dedim.Depo 5 litre benzin aldı ve pompa attı.21 TL ödedim çıktım..
Sonrasında hesaplamasını yaptığımda çıkan sonuçlar:
100 Kilometre harcanan benzin miktarı 1.9 Litre
100 Kilometre de harcanan tutar 8.1 TL
1 Km de harcanan tutar 8.1 Kuruş )
Benzin tüketim değerlerim nasıl arkadaşlar?
Ayrıca bugün bi ara motorun çekişinden memnun kalmadım.Uzun zamandır lastiklerin basıncını kontrol etmeyi düşünüyorumdum.Düşük geliyordu lastikler esniyordu.Gittim benzinliğe hava bastım.Ön normalde 25 olması gerekiyordu ve 25 di.Ancaak arka tekerlek tek kişilik kullanımda 29psi olması gerekirken benimki bi hayli düşüktü en az 5psi gibi bi değerde düşüktü 30psi hava bastım.Çünkü nadirende olsa arkama artçı aldığım oluyordu..
İnanırmısınız motoru tanıyamadım.Yolda resmen motor akmaya başladı.Önceden bi yokuşu çıkmak için motora en az 1000 devir daha fazla devir yüklüyordum bu düşük lastik basıncı nedeniyle...Yolda kaymak gibi gidiyor..kuğu gibi süzülüyor...Biraz gaz veriyorum sonra boşa bi alıyorum metrelerce akıyo gidiyo milletin yanından sessiz sakin geçiyorum baka kalıyolar Elektrikli bisikletler gibi) Yani demem o ki özellikle de motorunu yeni alan arkadaşlarım gidin bi benzinliğe lastik basınçlarınızı kontrol ettirin.Sizinkide benimki gibi düşükse inanın çok şey farkedeceksiniz...
Yeni fotoğraflar çektim sizlerle paylaşmak istedim...Kalın sağlıcakla
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:32 ----------
Birde arkadaşlar arka sepet almak istiyorum.Sizler ne kullanıyorsunuz,kaç lt dir fiyatı ne kadardır?Bana ne önerirsiniz?Uçuk fiyatlarla gelmeyinde almiyim aklınızı)
Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)
arkadaşlar şu tank pad gibi birşey varya deponun üstüne konuluyor aslında depo ile selenin birleştiği yere kumaş gibi yada deri neydi onun adı nerden bulabilirim adres falan bir bilgi mümkünse teşekkürler
benim çantayı biliyon shad 26 ltre..75 TLYE ALDIM..şık duruyor..fottgraflarımı koydurtma bak..!!!
2020 'Tracer 900 İcon Blue
sercan2667, teşekkür ederim, Süper tenere cidden müekmmel bi makina olmuş
Crux Hayırlı olsun koruma demiride güzelmiş kazasız belasız
Arkadaşlar ben yeni kasa CBF'de rodajı düzgün yapmama yağmen 110 km hızı geçemiyorum
ki alet 5. viteste resmen ölüyor.
4. viteste 90-100 arası bi hız geliyorum 5'e atıyorum hiç gitmiyor alet.
Gideceği devir var ama çevirmiyor, ne yapmam lazım ne olmuş olabilir.
[B][COLOR="Red"]2011 CBF 150 Kırmızı[/COLOR][/B] ::kalbim::::kalbim::::kalbim::
crux2006 dostum koruma demirine bitiim vallaha ama sanırım buna grenaj far koruma sı takılamıyor yada oda farklı ise sana uygun şekilde, bilemem bende düşünebilirim
çanta konusunda ise bence 35 lt den fazla alma küçügüde işe yaramıyor bende adanadaki bayiden teslim alırken kappa k 35 aldım 200 tl ye ve sıkı bir mal bence tavsiye...
birde soru: yakıt tüketim degerlerin iyi peki bunu ne hız ve devirde yaptın adamım umarım bendede böyle çıkar okuyorum bazıları çok yakıyoır belli o sonuçlar beni bu makinadan soğutur kesinlikle
Arkadaşlar güzel yorumlarınız için teşekkür ediyorum.Grenaj koruma demiri buna nasıl adapte edilir nası olur inan bilmiyorum ama buna göre bişe ayarlamışlardır herhalde..Taktırmak istesem geri çevirmezler bence...Çanta olarak da 35Lt likler makul gibi gözüküyor...Ama marka olanlarıda çok pahalı be yav:( Motoru teslim aldığım bayide 50 kaymeye türk malı çanta vardı.27LT mi 35Lt mi bilmiyorum ama çin mallarına göre daha iyidir bunlar demişti onu hatırlıyorumKarar vermeye çalışıyorum ama tuzlu seçenekler sunmayın arkadaşlar.Motor iliğimi kemiğimi sömürdü zaten dımdızlak kaldımDaha çanta var kask var lastikler var xenon varvar da varr...
Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)
shad 27 kask alıyo bi tane..taylan dostum fotolar noldu??
2020 'Tracer 900 İcon Blue
................
Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin,
Uçmayı seviyorsan düşmeyi de bileceksin,
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin...
onur aynı sorun bende de var makine 2500 e yaklaştı. 110 dan sonra devir yükselmiyor 8200 civarında kalıyor. farklı yollarda farklı hava şartlarında denedim. bu sorunu buraya daha önce yazdığımda makinenin limitleri belli gibisinden cevaplar aldım bi apaçi demedikleri kaldı ben 3000 bakımında sübap ayarı isteyeceğim. zaten ustam da sübaplara bakarız demişti.+ yağ ve jantım değişecek arka 42t olacak. bakım sonrası durumu buraya yazarım.
Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin,
Uçmayı seviyorsan düşmeyi de bileceksin,
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin...
Adamlar hakkaten sakat iş yapıyor.
Sonuçta 150 cclik motor, her ne kadar daha heybetli olsada.
Motorda 250 cclik olsa, daha da iyi olurdu.
Tamamen beğeni tarzına göre alınıyor bu motor, tabii konforda var, tork da, sıkıntıda.
Güzel olmuş,
Anlattıklarınıza saygı duyuyorum hatta size katılıyorum ama üslüba ve dile biraz dikkat etseniz...
+1
Hayırlısı, bize reva görülen bu. Almasam o da olmuyor.
Bence sıkıntı yapmadan bedavadan takması lazım, o kadarlık hatırımızda mı yok?
Her zaman bekleriz, hatta honda tr ye de mail at. Geri dönüyorlar. Onlar da bilsinler ahvalimizi.
Hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin.
Yokuş yukarı kalkarken mutlaka arka freni kullan.
Olabilir, ama önce karbüratöre ve hava girişine baktır istersen.
Teşekkürler, işçilik biraz sakat olabilir ama bence yan ayklık orta sehpadan daha güvenli, eğerki yer düz değilse.
Biraz sert kullanıyorsunuz sanırım, 5000 li devirlerde vites değiştirince motor daha seri hızlanıyor ama yakıta karışmam.
Ben zincirimiz için 10 numara dişli yağını fırça ile sürüyorum, ona vaktim yoksa pas sökücü de işimi görüyor, hem pasıda akıtıyor.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
sercan neredesin bana iletişim için bir adres ver resimleri yollayacaıım
arkadaşlar resmi nasıl ekliyoruz yeniyimde
Selamünaleyküm sıfır km cbf 150 almak istiyorum,Kırklarelinde oturuyorum İstanbuldaki bayilerden almayı düşünüyorum hangi bayiyi önerirsiniz?Sıra bekliyormuyuz acaba ellerinde motosiklet varmıdır?Peşin alımlarda indirim yapılıyormu?Alırken hediye olarak neler veriliyor neleri isteyebiliriz?Hepinize şimdiden çok teşekkür ediyorum...
Aynen benimde öyle 110 da takılıyo kalıyo biraz eğim gördümü veya akan trafigin hızıyla 120.
Geçen gün 1000 km bakımını yaptırdım uzun yol yapcam diye 750 kmde filandı yağını değiştirdiler zincir çok gergindi onu gevşetti başka bişi yok.Siboplar ses yapmaya başladı ufaktan onu söledim 1000 kmdeki motorun ne sibopunu ayarlıcaz dedi.Bu arada yağı castrol 20-40 koydu galiba tam göremedim , yağı değişince vitesler çok sert geçmeye başladı içim gidiyo çat çut değişiyo özellikle 2-3 te yapıyo.Birde ilk depoyo yedeğe 460 kmde almıştım ikinci depo 360 kmde yedeğe düştü biraz yüksek devirli kullandım galiba
evet arkadaşlar toplamda 688km tutan ve yavru enduro ile yaptığım ilk uzun yol olan Ankara - Kayseri - Ankara yolculuğumu bitirmiş bulunuyorum. yolculuk hakkında bilgi paylaşımı yapmak, motosikletimizi daha iyi tanımak adına faydalı olacağı inancındayım.
Toplam yolculuk 688km. toplam yakıt 20.99litre, verilen para 87.95tl 100km de 3.05litre yakmış bulunuyorum. toplam motosiklet üzerinde geçen zaman 8 saat 15 dakika. (yolculuk süresi 9 saat 15 dakika olup 2 kez 30 ar dakikalık mola verilmiştir) ortalama seyehat hızı 83.39km olup yolculuğun ilk etabı saat 12.30 da başlamış olup öğlen sıcağında yapılmıştır, dönüş yolcuğu saat 21.00 de başlayıp tamamen gece şartlarında yapılmıştır.
far aydınlatması yeterlidir, uzunları yakma ihtiyacı duyulmamıştır. oturma bölgesinde ağrı sızı olmamıştır ( bisiklet ile uzun turlar yapmaktayım alışmış olabilir. 22-26 haziranda kapadokya turu yaptım toplam 250km ).
kayseriden dönüşte zincir yağlama ihtiyacı duydun şıkıramaya başlamıştı. yağlayınca ses kesildi. yolculuk süresince neredeyse hep tam gaz açık gidildi. yolun ve havanın durumuna göre motorun hızı 70-125 arasında değişti. dik ve uzun rampalarda 4. vites ihtiyacı duyuluyor motor rahatlıyor. görülen maksimum hız 125km oldu. yorgunluk olmadı , keyifli bir sürüşü var. yol tutması yeterli. yolculuğun çok büyük bölümü 95-100 aralığında yapıldı. boş kamyonlar bile geçiyorlar moral bozucu oluyor. insan motor biraz büyük olsa diyor bu gibi durumlarda. yolculukta öne yatıldığında hızda belirgin artış oluyor, rüzgar sürtünmesi oldukça etkili oluyor yüksek hızda. ( hız doğrusal artarken sürtünme logaritmik artar, bu nedenle ön camı uzatmak faydalı olabilir) motorumu seviyorum. daha onunla çooookkkkkkkkkk yollar yapılacağa benzer.
Not: gece ve gündüz sıcaklık farkı oldukça fazla, özellikle uzun yola çıkanlar kıyafetlerde dikkatli seçim yapın. termal içlikleri çıkardığıma çok pişman oldum. gece dönüşte dondum desem abartmamış olurum. kırşehirde hava 6 dereceydi. keyifli geziler. kazasız belasız cezasız.
yağ eksiltme olayına bakma fırsatım olmadı, yarın kontrol ederim eksilme varsa yazarım. 350km de yakıt yedeğe düşüyor. hava filtresine bi bakmak lazım.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
Şu an bu konu içerisinde 32 kullanıcı var. (0 üye ve 32 misafir)