Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #23141
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    _10UR_dostum motoru alır almaz festival yapmışssın fotografda baya bolmuş bakmaya doyamadım)motorlar güzel endurocu old.için direkt XT1200 TENEREYE BU 10DKKA BAKASIM GELDİ..
    2020 'Tracer 900 İcon Blue


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #23142
    aybarssurucu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2006
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS / KLX250
    20-12-2010 tarihinde, saat 00:23'te yazmışız; BanStar Metehandro'ya ithafen....

    - Etrafta CBF150 ile kurye olmayıp motorla 62.000'e gelen sanırım pek fazla kimse yok.
    - Motorum şehiriçi trafiği görmedi desek yeridir. Uzun yolda tapagaz gitmekten başka birşey bilmedi.
    - İlk servisten itibaren sadece sentetik yağ kullanıldı.
    - İlk alındığı günden itibaren her yağ değişimde / 3000km. de; aralardaki eklemelerden hesaplayarak 250ml. yağ yaktı.
    - En efsane gezim hiç durmadan İzmir - Ürgüp 792Km. ; arkada 60Kg. çanta - 12Kg. bisiklet ile tek Afyon'da durarak yaz günü tapagaz 11saat yol gittim. Dönüşte yağı kontrol ettim; eksilme olarak sadece çizgim max.'tan ortaya inmişti.
    - Motoru sürekli kompresörle ve gazla götürdüğümden(60.000'de ön fren balatası değişti, arka halâ orjinaldi), bayağı yük bindi aslında buna rağmen hiç bir silindir sıkıntısı olmadı.
    - Vitesleri hor kullanmama rağmen en başlarda debriyajdan veya şanzımandan sıkıntı çıkarmadı.
    - 2 kez zincir / 2 kez dişli seti değişti.
    - Lastikler Metzeller ME22 idi.
    - Kar-Yağmur-Cehennem Sıcağı binildi.

    Tüm bunlara rağmen; Istanbul'a geldiğimde gidip büyük makine enduro aldım. CBF satılsın dedim. Şerefsizin birine para kaptırarak sattım. Plakası 35 VZ 741; trafikte görürseniz taciz edebilirsiniz.

    Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/moto...#ixzz1R43fxo00

    Sonra şu noktada bizim BanStar işten güçten cevap verememiş;

    Mete Abi ben de not düştüm senin yazılara, seninkiler kırmızı benimkiler mavi renkte.

    Alıntı:
    mete_han Nickli Üyeden Alıntı
    aybarssurucu Nickli Üyeden Alıntı
    Mete Abi hoş geldin tekrar ;) Şenlendik sayende.

    Ben de sana anti-tez bir mesaj yazayım.

    - Etrafta CBF150 ile kurye olmayıp motorla 62.000'e gelen sanırım pek fazla kimse yok.

    kankam çok var ama bu arkadaşlar km telini çekmiş vaziyetteler...şu an ilanlardaki 30-40. binlerdeki makinalar art niyetli kişilerin uyanıklığı...(bence)

    - Motorum şehiriçi trafiği görmedi desek yeridir. Uzun yolda tapagaz gitmekten başka birşey bilmedi.

    bende her türlü fantaziyi gördü...

    Olay zaten burada başlamış be abi...

    - İlk servisten itibaren sadece sentetik yağ kullanıldı.
    - İlk alındığı günden itibaren her yağ değişimde / 3000km. de; aralardaki eklemelerden hesaplayarak 250ml. yağ yaktı.

    işte bu sorun ganga...250 gr önemli bir problem ciddiye alınmalı...

    Zaten yağ yakmadan haberim olduğu için hiç eksik yağ kullanmadım ki bence her 200Km. 'de 1 kez yağ kontrol edilmeli.

    - En efsane gezim hiç durmadan İzmir - Ürgüp 792Km. ; arkada 60Kg. çanta - 12Kg. bisiklet ile tek Afyon'da durarak yaz günü tapagaz 11saat yol gittim. Dönüşte yağı kontrol ettim; eksilme olarak sadece çizgim max.'tan ortaya inmişti.

    çok ciddi bir sorun yağın 600 grama yaklaşmış...

    Abi burada yanlış anlaşılma var; motorun sıkıntısız alabileceği yağ sıfır toplanmış halini baz alırsak 1250ml. max.'tan ortaya düşerse 600ml. azalmaz. Bu arada dönüşte diyorum bak; 792*2 = 1584Km. 'de yaklaşık 150ml. falan eklendi.

    -Motoru sürekli kompresörle ve gazla götürdüğümden, bayağı yük bindi aslında buna rağmen hiç bir silindir sıkıntısı olmadı.

    aslında sıfır motora binsen motorunun çekişinin ne kadar zayıf olduğunu anlarsın...

    Ben makinemi sıfır aldım. İlk motorum da değildi ve çekişinden oldukça memnundum.

    - Vitesleri hor kullanmama rağmen en başlarda debriyajdan veya şanzımandan sıkıntı çıkarmadı.

    bu sıkıntıları yaşayan pek yok ganga...

    - 2 kez zincir / 2 kez dişli seti değişti.

    - Lastikler Metzeller ME22 idi.
    - Kar-Yağmur-Cehennem Sıcağı binildi.

    Tüm bunlara rağmen; Istanbul'a geldiğimde gidip büyük makine enduro aldım. CBF satılsın dedim. Şerefsizin birine para kaptırarak sattım. Plakası 35 VZ 741; trafikte görürseniz taciz edebilirsiniz.

    Şimdi diyorum ki CBF150 böyleyse CBF500 nasıldır acaba? Honda hayat onda...


    Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/moto...#ixzz1R45E5SzJ

  3. #23143

    Üyelik
    26 Mart 2011
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    cbf 150
    [QUOTE=crux2006;2396218]
    Ayrıca motora kompresyon yapmanın bi zararı varmıdır?Genelde 4000 devirleri geçmeyen uygun vitesli kompresyonlar yapıyorum.Yaptığım esnada da 4000 devirde o şıkırtı sesi belirmeye başlıyor.Herhalde problem olmaz diye düşünüyorum.Bu aletlet bu kadar hassas olamaz arkadaş ben buna da katılmıyorum..


    kompresyon nedir dostum bu arada koruma demirlerin senin farklı idi sanırım nerden ne kadara ve neden bu tip bir demir taktın . ben rodaj da 130 km deyim daha, 4000 devir i geçmiyorum arada 5 6 yapmam gerek mi yoksa 500 km ye kadar 4000 de mi gidem , ara ara sıkıştırayımmı ne dersiniz

    bu son soruyu tüm kullanıcılara soruyorum teşekkürler

  4. #23144

    Üyelik
    24 Haziran 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda Cbf 150 (Kırmızı)
    Kompresyonu açıklamam gerekirse şöyle söylim: Yokuş aşağı inerken motorun viteste kalarak inmesine kompresyon deniyor.Balataları çabuk bitirmemek adına veya vitesi boşa atıp çok hızlanmamak adına uygun vites aralığını seçerek motoru çok bağırtmadan viteste iken yokuş aşağı inmeye kompresyon deniyor diyebiliriz.

    Bu arada benim motor koruma demiri baya ünlü olduOnu ben motoru ilk teslim alırken taktırdım.Bursa Honda Duran Kardeşler de var.
    Ybr 125 lere takılan motor koruma demirine benzettim.

    Ayrıcaaaa

    Bugün yine depoyu fulledim)Çıkan sonuçlara inanamayacaksınız)

    Benzinliğe girdiğimde kilometre saatim 257km yi gösteriyordu.Fulle dedim.Depo 5 litre benzin aldı ve pompa attı.21 TL ödedim çıktım..

    Sonrasında hesaplamasını yaptığımda çıkan sonuçlar:

    100 Kilometre harcanan benzin miktarı 1.9 Litre
    100 Kilometre de harcanan tutar 8.1 TL
    1 Km de harcanan tutar 8.1 Kuruş )


    Benzin tüketim değerlerim nasıl arkadaşlar?

    Ayrıca bugün bi ara motorun çekişinden memnun kalmadım.Uzun zamandır lastiklerin basıncını kontrol etmeyi düşünüyorumdum.Düşük geliyordu lastikler esniyordu.Gittim benzinliğe hava bastım.Ön normalde 25 olması gerekiyordu ve 25 di.Ancaak arka tekerlek tek kişilik kullanımda 29psi olması gerekirken benimki bi hayli düşüktü en az 5psi gibi bi değerde düşüktü 30psi hava bastım.Çünkü nadirende olsa arkama artçı aldığım oluyordu..

    İnanırmısınız motoru tanıyamadım.Yolda resmen motor akmaya başladı.Önceden bi yokuşu çıkmak için motora en az 1000 devir daha fazla devir yüklüyordum bu düşük lastik basıncı nedeniyle...Yolda kaymak gibi gidiyor..kuğu gibi süzülüyor...Biraz gaz veriyorum sonra boşa bi alıyorum metrelerce akıyo gidiyo milletin yanından sessiz sakin geçiyorum baka kalıyolar Elektrikli bisikletler gibi) Yani demem o ki özellikle de motorunu yeni alan arkadaşlarım gidin bi benzinliğe lastik basınçlarınızı kontrol ettirin.Sizinkide benimki gibi düşükse inanın çok şey farkedeceksiniz...

    Yeni fotoğraflar çektim sizlerle paylaşmak istedim...Kalın sağlıcakla





















    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:32 ----------

    Birde arkadaşlar arka sepet almak istiyorum.Sizler ne kullanıyorsunuz,kaç lt dir fiyatı ne kadardır?Bana ne önerirsiniz?Uçuk fiyatlarla gelmeyinde almiyim aklınızı)
    Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)

  5. #23145

    Üyelik
    26 Mart 2011
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    cbf 150
    arkadaşlar şu tank pad gibi birşey varya deponun üstüne konuluyor aslında depo ile selenin birleştiği yere kumaş gibi yada deri neydi onun adı nerden bulabilirim adres falan bir bilgi mümkünse teşekkürler

  6. #23146
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    benim çantayı biliyon shad 26 ltre..75 TLYE ALDIM..şık duruyor..fottgraflarımı koydurtma bak..!!!
    2020 'Tracer 900 İcon Blue

  7. #23147

    Üyelik
    17 Eylül 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    2011 Cbf 150
    sercan2667, teşekkür ederim, Süper tenere cidden müekmmel bi makina olmuş
    Crux Hayırlı olsun koruma demiride güzelmiş kazasız belasız

    Arkadaşlar ben yeni kasa CBF'de rodajı düzgün yapmama yağmen 110 km hızı geçemiyorum
    ki alet 5. viteste resmen ölüyor.
    4. viteste 90-100 arası bi hız geliyorum 5'e atıyorum hiç gitmiyor alet.
    Gideceği devir var ama çevirmiyor, ne yapmam lazım ne olmuş olabilir.
    [B][COLOR="Red"]2011 CBF 150 Kırmızı[/COLOR][/B] ::kalbim::::kalbim::::kalbim::

  8. #23148

    Üyelik
    26 Mart 2011
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    cbf 150
    crux2006 dostum koruma demirine bitiim vallaha ama sanırım buna grenaj far koruma sı takılamıyor yada oda farklı ise sana uygun şekilde, bilemem bende düşünebilirim

    çanta konusunda ise bence 35 lt den fazla alma küçügüde işe yaramıyor bende adanadaki bayiden teslim alırken kappa k 35 aldım 200 tl ye ve sıkı bir mal bence tavsiye...

    birde soru: yakıt tüketim degerlerin iyi peki bunu ne hız ve devirde yaptın adamım umarım bendede böyle çıkar okuyorum bazıları çok yakıyoır belli o sonuçlar beni bu makinadan soğutur kesinlikle

  9. #23149

    Üyelik
    24 Haziran 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda Cbf 150 (Kırmızı)
    Arkadaşlar güzel yorumlarınız için teşekkür ediyorum.Grenaj koruma demiri buna nasıl adapte edilir nası olur inan bilmiyorum ama buna göre bişe ayarlamışlardır herhalde..Taktırmak istesem geri çevirmezler bence...Çanta olarak da 35Lt likler makul gibi gözüküyor...Ama marka olanlarıda çok pahalı be yav:( Motoru teslim aldığım bayide 50 kaymeye türk malı çanta vardı.27LT mi 35Lt mi bilmiyorum ama çin mallarına göre daha iyidir bunlar demişti onu hatırlıyorumKarar vermeye çalışıyorum ama tuzlu seçenekler sunmayın arkadaşlar.Motor iliğimi kemiğimi sömürdü zaten dımdızlak kaldımDaha çanta var kask var lastikler var xenon varvar da varr...
    Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)

  10. #23150
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    shad 27 kask alıyo bi tane..taylan dostum fotolar noldu??
    2020 'Tracer 900 İcon Blue

  11. #23151

    Üyelik
    26 Mart 2011
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    cbf 150
    Alıntı sercan2667 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    shad 27 kask alıyo bi tane..taylan dostum fotolar noldu??
    sana özelden mesaj atmaya çalıştım ama başaramadım sanırım

    mail ine mi yollayım ne yapayım de hele bir

  12. #23152
    fatih_005 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2009
    Şehir
    AMASYA
    Motosikleti
    HONDA CBF150 2011 GRİ
    ................
    Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin,
    Uçmayı seviyorsan düşmeyi de bileceksin,
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin...

  13. #23153
    fatih_005 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2009
    Şehir
    AMASYA
    Motosikleti
    HONDA CBF150 2011 GRİ
    Alıntı _10ur_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sercan2667, teşekkür ederim, Süper tenere cidden müekmmel bi makina olmuş
    Crux Hayırlı olsun koruma demiride güzelmiş kazasız belasız

    Arkadaşlar ben yeni kasa CBF'de rodajı düzgün yapmama yağmen 110 km hızı geçemiyorum
    ki alet 5. viteste resmen ölüyor.
    4. viteste 90-100 arası bi hız geliyorum 5'e atıyorum hiç gitmiyor alet.
    onur aynı sorun bende de var makine 2500 e yaklaştı. 110 dan sonra devir yükselmiyor 8200 civarında kalıyor. farklı yollarda farklı hava şartlarında denedim. bu sorunu buraya daha önce yazdığımda makinenin limitleri belli gibisinden cevaplar aldım bi apaçi demedikleri kaldı ben 3000 bakımında sübap ayarı isteyeceğim. zaten ustam da sübaplara bakarız demişti.+ yağ ve jantım değişecek arka 42t olacak. bakım sonrası durumu buraya yazarım.
    Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin,
    Uçmayı seviyorsan düşmeyi de bileceksin,
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin...

  14. #23154

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Alıntı crux2006 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Çift kişi tek teker yapan gördünüz mü hiç?

    Aha işte öyle delilerde mevcut:http://www.akilli.tv/video/508429/Cb...Tek-Teker.aspx

    Ayrıca feci sakat kullanıyor.Ben böyle kullanmaya kalksam başıma gelmeyen aksilik kalmazdı eminim.Herkese kazasız belasız sürüşler..İzleyin ama lütfen örnek almayın...Şakası yok...
    Adamlar hakkaten sakat iş yapıyor.

    Alıntı jackonbir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben de bi iki hafta önce kaslı görüp aldım
    ama geçen hafta boğaz köprüsünden geçerken bisikletle geçseydim kendimi daha fazla güvende hissederdim
    ama düz ve rüzgarsız bi yolda çok oturaklı motor hayırlı olsun
    Sonuçta 150 cclik motor, her ne kadar daha heybetli olsada.

    Alıntı kimi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastiklerden bence, çok inceler. Ön 100 arka 110 olsa belki daha iyi olurdu rüzgarda.
    Motorda 250 cclik olsa, daha da iyi olurdu.

    Alıntı taylanx7 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    katılıyoruym dostum cbf yeni aldım daha ses mes inceleme fırsatım olmadı. sanırm heyecandan olsa gerek . 9 ay çin malı olan mondial kullandım 33 binde idi,cbf sınıfı olan çin mallarını 1800 2400 arası satıyorlar arkadaş bunun da sonuçta bir farkı vardır. bakarsan seni üzmez dedi usta ne yapalım bakacağız iste .şu cbf böyle fena şöyle fena deyipde ybr ile kıyaslayıp cbf alanlarada anlam veremiyorum yeter yani uzuyorsa zinciri kısaltırız ,eksiliyorsa koyarız yağını mal bu işte . dehşet görünüşü bile yeter bence herkese iyi geceler arkadaşlar
    Tamamen beğeni tarzına göre alınıyor bu motor, tabii konforda var, tork da, sıkıntıda.

    Alıntı cbr125cbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bu saatte anca bu kadar makrosuz olunca. Ama en azından fikir olur. Marintek ten 6tl ye çakmak girişini aldım. Araba sigortası gibi olan hazır sigortalardan 1A 6 tane ve o sigortaların gireceği yuvalardan bir tane aldım. toplam maliyet 20 tl tutmaz Kestim biçtim yapıştırdım. 5800 vardı araç tutucusu ile beraber takınca güzel oluyor. Dağ başında telefonun şarjı bitme derdi yok. Tavsiye ederim.


    Bu arada haftasonu yuvacık gezisinde yağmura yakalandık motosikletin kirini mazur görün
    Güzel olmuş,

    Alıntı Cazador45 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    (cbr125cbf) CBF 150 motorum yok zaten ybr kullanıyorum ilk motorum ybr 125 di sonrasında 4 tane cbf 150 kullandım her modelinden aldıım 2007 2008 2009 2010 hepside aynı birsürü sallayanlar var yok 2007 ler yağ yakıyo 2009 lar yakmıyo işte böyle bilip bilemeden konuşanlara güvenerek ozaman bende satarım 2008 alırım oda yağ yaktı sattım 2009 aldım baktım oda aynı sattım 2010 aldım hepsi aynı bok tekrar ybr ye döndüm şurda birilerine bişeyler ifade etmeye çalışıyoruz 4 tane cbf kullanmış biri olarak ama millet bizi yanlış anlıyor neyse yaa banane hele bu 2011 CBF 150 ler hepten dandik yıllar geçtikçe kalite düşüyor nasılsa satıyoruz biraz şurdan alalım biraz burdan sökelim yağını az koyalım tuzunu hiç koymayalım misali ohh ben hem cbf 150 hem ybr 125 formundada takılıyorum ama anlaşılan yeni cbf ciler motorlarına toz kondurmak istemiyorlar
    Anlattıklarınıza saygı duyuyorum hatta size katılıyorum ama üslüba ve dile biraz dikkat etseniz...

    Alıntı mrtdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşım ya objectiv ol ybr nin sorunlarındanda bahset tereddütte kalan arkadaşlara ışık tut yada ybr fanatiyiysen o sayfalarda yer al.nefes nefese cbf i kötülüyorsun ama ybr ye laf yok.zaten 4 tane eskittiysen durup ben nerde yanlış yapıyorum demelisin.ybr ninde kronik sorunları var rolanti tutmadı kendi kendine stop etti, efendim çalışmadı,aynı rampayı dönüş yolunda aynı hızla çıkamıyorum,motor şişti,daha 10 bindeyim şanzımanımda sorun var gibi.o sayfalarda burdanda gezenler var.bu her marka iç.in geçerli.bu kadar sıkıntı yazısı cbf in artık kum gibi çok olmasından.ve buraya yazan arkadaşların çoğu motorunu yeni tanımaya çalışıyor.bunları yazıyorum neden biliyomusun.aman banane deyip hala yazmaya devam ediyosun.o 4 cbf in dili olsada konuşşa emin ol durumu anlardık.yinede motorculuk bi kardeşliktir kırdıysam kusura bakma
    +1

    Alıntı Cazador45 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4 tane cbf eskitemedimki eskitemeden hevesim kaçtı soğudum birden bire patlak veren sorunlardan dolayı hem öyle motora ilk binenlerden değiliz 16 yıllık motor tecrübemiz var birçok motor geçti elimden ama hiçbirinde cbf teki kadar sıkıntı yaşamadım anlatmak istediğim bu herkezin görüşüne saygı duyarım umarım başkalarıda yaşamaz benim yaşadığım sorunları şunuda belirtmek isterim 500 km de bir zinciri temizler yağlardım 2000 km de bir yağını değiştirirdim ve hergün ilçeyle köy arasında trafiğin hiç olmadığı bir yolda motoru üzmeden maxsimum 80 km hıza çıkabiliyordum zaten yol şartları 80 km hızın üzerine müsade etmiyordu istesemde çıkamıyordum işim gereği hergün 45 km yol yapıyordum iş ev arası bahsettiğim gibi periyodik bakımlarını yapıyordum ve inanın motorun son süratini hiç deneyemedim bile bu şekilde kullanmama rağmen cbf 150 ile ilgili edindiğim tecrübelerim bunlar kimsenin hevesini kırmak istemem kırdıysam özürdilerm arkadaşlar ama insan 4 motordada aynı sorunları yaşayınca öfkesine hakim olamıyor siz olsanız sizde aynısını yapardınız bilmem belkide ilerde yapacaksınız
    Hayırlısı, bize reva görülen bu. Almasam o da olmuyor.

    Alıntı taylanx7 adlı üyeden alıntı Mesajı göster



    busabah işe diye atladım makinaya 1 2 3 4 5 falan işde gidiyorum şangur şungur bir ses durdum sağına soluna baktım birşey yok sanırım birşeyin üstünden geçtim dedim.devam ettim . vites pedalının altında ayak destek varya takoz onun altıdaki demir düşmüş lastik öylece duruyor çıkıyor işe bak ikinci gün parça kaybettik
    eeee nasıl oalcak bu servis ilgilenir mi yoksa gitbul takalım mı der ...
    Bence sıkıntı yapmadan bedavadan takması lazım, o kadarlık hatırımızda mı yok?

    Alıntı Cazador45 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dilerim benim yaşadığım sorunları yaşamaz yeni alan arkadaşlara hayırlı olsun demekten başka bir sözüm yok bundan sonra sessiz takılayım bari çok tepki alıyorum avatar resmimdeki yz 125 de bana ait 40 HP lik 2 zamanlı bir canavar tutabilene aşk olsun :D hayırlı akşamlar haa bu arada cbf ile ilgili olumsuz bişey duyarsam hemen yazacam hiç üşenmeden sakın kızmayın bana
    Her zaman bekleriz, hatta honda tr ye de mail at. Geri dönüyorlar. Onlar da bilsinler ahvalimizi.

    Alıntı crux2006 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet arkadaşlar çoook uzun zamandır almak istediğin günlerce haftalarca hayalini kurduğum motoruma dün itibariyle kavuşmuş bulunuyorum
    Hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin.

    Yokuş yukarı kalkarken mutlaka arka freni kullan.

    Alıntı qenc_motorcu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkese selam arkadaşlar... 1600 küsür km olan cbf im sübab ayarı istiyormuş.. Size sorumsa motor ısındığında yani biraz fazla ısındığında vites boşta ve rölantideyken gaza hafif dokunduğumda motor çok az gazı yiyor ve ardından hemen boğulup stop ediyor. Ama bu sorun motor soğukken kesinlikle yok! (Rölantisi düşük değil, cikle açık değil ayrıca belirteyim)
    Olabilir, ama önce karbüratöre ve hava girişine baktır istersen.

    Alıntı aykan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam arkadaşlar 3 üncü cbf imi 4 gün önce aldım yoğunluktan dolayı yazamadım evet aldığım motor gene 2011 gri renk cbf, henüz 60 km yol yapabildim, almadan önce baya bir düşündüm gene alsammı diye gene kısmet cbf e imiş alır almaz koruma demirini taktırdım busefer kafa demiride dahil,birde yeni alacak olan arkadaşlar çok dikkat edin bu 2011 lerden almak karpuz kavun seçmek gibi olmadık yerlerinde çizik vs olabiliyor ben en çiziksizini aldım bendede birkaç tane okadar incelediğim halde var.....yapıcak bişiy yok..şimdi!!! çok çok önemli, dün başıma gelen bir olayı anlatıcam motora busefer bilerek yan ayak taktırmamıştım orta sehpa yeter dedim,işten çıktım eve geldim sehpayı bir çektim dakka 1 gol bir ayaklığın yayı fırladı birde pime benzer bişiy düştü bakarken o pimin yayı şaseye bağlayan pim olduğunu gördüm,fabrika çıkışında öyle bir dandik kaynatılmışki adamlar tek punta ile tutturmuşlar kopmuş... hemen sanayiye gidip argon kaynağa benzer bir kaynakla sağlam biçimde tutturduk eskisinden çok daha sağlam oldu dediğim pim orta sehpanın yandaki yayını tutan üstteki parça bir ucu şasede kaynaklı bir ucu sehpada bağlı şu an resim koyamıyorum, ama mutlaka kontrol edin, çok dandik kaynatılmış eğer sizinkide tek puntayla yapılmışsa hemen sanayide argon kaynakla sağlamlatın bu olay baya sinirimi bozdu ancak daha sağlam olduğunu görünce pek takmadım şu an dediğim gibi 60 km deyim o pim meselesini ihmal etmeyin.
    Teşekkürler, işçilik biraz sakat olabilir ama bence yan ayklık orta sehpadan daha güvenli, eğerki yer düz değilse.

    Alıntı VeNoM26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla ben şuan eskiden 1 depo ile 200 km giden biri olarak 350 km gitmesine duacıyım Buradaki ustalara millet 400 küsür gidiyor dersen küfür ederler sana adamları inandıramıyorsun bu motorun 3lt nin altında yaktığına.O yüzden ayarını yaptırabileceğin bir usta da yok buna da şükür o yüzden Birde bu kadar ekonomik olanlara sorduğumda genelde 50-60 km hızlardan bahsediyorlar kullanım hızı olarak benim 3.viteste gittiğim hızı adamlar 5.viteste gidiyor o yüzden normal karşılıyorum.

    Sizin kullanımınız nasıl acaba ? Bende 20-40-60-80 vites atma sınırlarında kullanıyorum çok kalabalık olduğunda bazen yüksek devir yaptırırım.Ayrıca hızım 60 dan aşağı olmaz genelde.Ayrıca şehir içidir kullanım şehir dışı az olur hatta bazı aylar hiç olmaz.
    Biraz sert kullanıyorsunuz sanırım, 5000 li devirlerde vites değiştirince motor daha seri hızlanıyor ama yakıta karışmam.

    Alıntı VeNoM26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boy kiloyu motor ufak kalır mı amacıyla soruyorsan merak etme öyle bir sıkıntı olmaz cbf gayet iri,cüsseli bir motordur kolay kolay sırıtmaz.İlk vitesli motorunsa önceki tecrübelerine güvenip trafiğe çıkma hemen.Tenha yerlerde biraz tecrübe kazan vites geçişlerine iyice alışana kadar trafikte sürme.6bin devirde kullanırsan ekonomik olur.Fazla bir bakım masrafı yoktur 4binde bir servise girersin zaten 2bin kmde bir yağ değiştirirsin.4binde bir yaptığın bakımlarda yerine göre 60-70 lira falan tutar herhalde.Yeni modellerde nasıldır bilmiyorum ama 2011 yeni kasalarından önce en çok sorun çıkaran aksam farlardı.Gaz verdikçe güçlenirdi ışık dolayısıyla gaz vermeden doğru düzgün aydınlatma alamazdın.Yeni kasada bunu düzeltmişler sanırım ama aydınlatma yeterli midir onu bilmiyorum.Onun dışında zincirine sürekli bakım yapmalısın yani zincirin yağını sürekli kontrol etmelisin bakımdan bakıma yağlanmamalı zincir.Gerektiği zaman yağlamalı çok kirlenmişse gazyağı ile temizleyip sıfır hale getirmeli sonra tekrar yağlamalısın.En çok bakım yapacağın yer herhalde zincir olacaktır onun dışında sürekli kontrol etmen gereken birşeyi yoktur. Lastikler bütçen uygunsa michelin sporty almanı tavsiye ederim en kalitelisi odur ama ön arka birlikte 180-190 TL civarı birşey tutuyor yanılmıyorsam.
    Ben zincirimiz için 10 numara dişli yağını fırça ile sürüyorum, ona vaktim yoksa pas sökücü de işimi görüyor, hem pasıda akıtıyor.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  15. #23155

    Üyelik
    26 Mart 2011
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    cbf 150
    sercan neredesin bana iletişim için bir adres ver resimleri yollayacaıım

  16. #23156
    M.AYNACIOĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2011
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    HONDA CBF 150
    arkadaşlar resmi nasıl ekliyoruz yeniyimde

  17. #23157
    vabis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Motosikleti
    HONDA-CB125E
    Selamünaleyküm sıfır km cbf 150 almak istiyorum,Kırklarelinde oturuyorum İstanbuldaki bayilerden almayı düşünüyorum hangi bayiyi önerirsiniz?Sıra bekliyormuyuz acaba ellerinde motosiklet varmıdır?Peşin alımlarda indirim yapılıyormu?Alırken hediye olarak neler veriliyor neleri isteyebiliriz?Hepinize şimdiden çok teşekkür ediyorum...

  18. #23158

    Üyelik
    19 Temmuz 2007
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Cbf 150 2011 siyah
    Alıntı fatih_005 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    onur aynı sorun bende de var makine 2500 e yaklaştı. 110 dan sonra devir yükselmiyor 8200 civarında kalıyor. farklı yollarda farklı hava şartlarında denedim. bu sorunu buraya daha önce yazdığımda makinenin limitleri belli gibisinden cevaplar aldım bi apaçi demedikleri kaldı ben 3000 bakımında sübap ayarı isteyeceğim. zaten ustam da sübaplara bakarız demişti.+ yağ ve jantım değişecek arka 42t olacak. bakım sonrası durumu buraya yazarım.
    Aynen benimde öyle 110 da takılıyo kalıyo biraz eğim gördümü veya akan trafigin hızıyla 120.





    Geçen gün 1000 km bakımını yaptırdım uzun yol yapcam diye 750 kmde filandı yağını değiştirdiler zincir çok gergindi onu gevşetti başka bişi yok.Siboplar ses yapmaya başladı ufaktan onu söledim 1000 kmdeki motorun ne sibopunu ayarlıcaz dedi.Bu arada yağı castrol 20-40 koydu galiba tam göremedim , yağı değişince vitesler çok sert geçmeye başladı içim gidiyo çat çut değişiyo özellikle 2-3 te yapıyo.Birde ilk depoyo yedeğe 460 kmde almıştım ikinci depo 360 kmde yedeğe düştü biraz yüksek devirli kullandım galiba

  19. #23159
    abolgi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2010
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    CBF 150 (GRİ)
    evet arkadaşlar toplamda 688km tutan ve yavru enduro ile yaptığım ilk uzun yol olan Ankara - Kayseri - Ankara yolculuğumu bitirmiş bulunuyorum. yolculuk hakkında bilgi paylaşımı yapmak, motosikletimizi daha iyi tanımak adına faydalı olacağı inancındayım.

    Toplam yolculuk 688km. toplam yakıt 20.99litre, verilen para 87.95tl 100km de 3.05litre yakmış bulunuyorum. toplam motosiklet üzerinde geçen zaman 8 saat 15 dakika. (yolculuk süresi 9 saat 15 dakika olup 2 kez 30 ar dakikalık mola verilmiştir) ortalama seyehat hızı 83.39km olup yolculuğun ilk etabı saat 12.30 da başlamış olup öğlen sıcağında yapılmıştır, dönüş yolcuğu saat 21.00 de başlayıp tamamen gece şartlarında yapılmıştır.

    far aydınlatması yeterlidir, uzunları yakma ihtiyacı duyulmamıştır. oturma bölgesinde ağrı sızı olmamıştır ( bisiklet ile uzun turlar yapmaktayım alışmış olabilir. 22-26 haziranda kapadokya turu yaptım toplam 250km ).

    kayseriden dönüşte zincir yağlama ihtiyacı duydun şıkıramaya başlamıştı. yağlayınca ses kesildi. yolculuk süresince neredeyse hep tam gaz açık gidildi. yolun ve havanın durumuna göre motorun hızı 70-125 arasında değişti. dik ve uzun rampalarda 4. vites ihtiyacı duyuluyor motor rahatlıyor. görülen maksimum hız 125km oldu. yorgunluk olmadı , keyifli bir sürüşü var. yol tutması yeterli. yolculuğun çok büyük bölümü 95-100 aralığında yapıldı. boş kamyonlar bile geçiyorlar moral bozucu oluyor. insan motor biraz büyük olsa diyor bu gibi durumlarda. yolculukta öne yatıldığında hızda belirgin artış oluyor, rüzgar sürtünmesi oldukça etkili oluyor yüksek hızda. ( hız doğrusal artarken sürtünme logaritmik artar, bu nedenle ön camı uzatmak faydalı olabilir) motorumu seviyorum. daha onunla çooookkkkkkkkkk yollar yapılacağa benzer.

    Not: gece ve gündüz sıcaklık farkı oldukça fazla, özellikle uzun yola çıkanlar kıyafetlerde dikkatli seçim yapın. termal içlikleri çıkardığıma çok pişman oldum. gece dönüşte dondum desem abartmamış olurum. kırşehirde hava 6 dereceydi. keyifli geziler. kazasız belasız cezasız.

    yağ eksiltme olayına bakma fırsatım olmadı, yarın kontrol ederim eksilme varsa yazarım. 350km de yakıt yedeğe düşüyor. hava filtresine bi bakmak lazım.
    Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]

  20. #23160
    Forumdan Uzaklaştırıldı emiro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2006
    Alıntı cakal45 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen benimde öyle 110 da takılıyo kalıyo biraz eğim gördümü veya akan trafigin hızıyla 120.





    Geçen gün 1000 km bakımını yaptırdım uzun yol yapcam diye 750 kmde filandı yağını değiştirdiler zincir çok gergindi onu gevşetti başka bişi yok.Siboplar ses yapmaya başladı ufaktan onu söledim 1000 kmdeki motorun ne sibopunu ayarlıcaz dedi.Bu arada yağı castrol 20-40 koydu galiba tam göremedim , yağı değişince vitesler çok sert geçmeye başladı içim gidiyo çat çut değişiyo özellikle 2-3 te yapıyo.Birde ilk depoyo yedeğe 460 kmde almıştım ikinci depo 360 kmde yedeğe düştü biraz yüksek devirli kullandım galiba
    Evet aynı sıkıntı bende de var. 3000 km oldu motor ve 110 km yi geçmiyor. Eğimde 120. Aynı zamanda motordan bi şırıltı geliyor giderken.
    Sevise götüreceğim bakalım.
    2000 km de bir mi bakım yaptırıyorsunuz siz? Her 4000 km'de bir değil mi?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 32 kullanıcı var. (0 üye ve 32 misafir)

Bu Konudaki Etiketler