yahu arkadaşlar şimdi ustayı aradım (servis değil) yağ o taralı kısma kadar oalacak dedi yani taralı kısım tamamen yağ olacakmış anlamadım gitti şu olayı benim motorda yağ kalmadı sanırım ölçümlerim birbirini tutmuyo offf offf :(
yahu arkadaşlar şimdi ustayı aradım (servis değil) yağ o taralı kısma kadar oalacak dedi yani taralı kısım tamamen yağ olacakmış anlamadım gitti şu olayı benim motorda yağ kalmadı sanırım ölçümlerim birbirini tutmuyo offf offf :(
olumune bu sevda..
CBF 150 sınıfının en çok problemli sorunlu motoru desek daha isabetli olur
motor düz zeminde olacak , sağa sola yatık olmayacak, yeni stop etmiş olmayacak. bunlar ölçümü etkiler. min çizgisine düşmediği sürece ( max a yakın olması iyidir) sorun yok.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
ahada randevu aldım, öğleden sonra 2 gibi efe honda da olacağım. yağına tuzuna biberine baksınlar bakalım. yağı eksilmişmi, zinciri uzamışmı, dişi ağrıyormu bide servis görsün. sonucu akşam yazarım.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
Arkadaşlar daha önce bahsettiğim tekleme sorunum çözülmüştür.servise gidip karbüratöre hava ayarı yaptırdım.sorun çözüldü.
Arkadaşlar dün başıma gelen bir olayı anlatmak istiyorum bir cbf 150 sahibi olarak
1) koltuğu kaldırdım
2) boş bulduğum yerlere giyeceklerimi sıkıştırdım
3) koltuğu tekrar yerine taktım
4) motoru çalıştırmaya başladım
5) kısa süreli çalıştı ve boğuluyormuş gibi ses çıkararak stop etti
Sorun motosiklet çalışmadı yürümedi
çözüm : Araya sıkıştırdığım giysiler motorun hava filtresinin sanırım tıkanmasına nefes alamamasına sepeb olduğu için giysilerimi başka yere koydum )
arkadaşlar dün gece yol alırken sert bir şekilde çukurdan geçtim ve benim far ampülünün kısaları kesildi. bu armut bozmalarını halogene çevirsem far tasına ve garantisine olumsuz bir etkisi olur mu?? bir de yakıt tüketimim şehiriçi 3.08 lt. sakin kullansaydım 2.7 ye falan düşebileceğini zannediyorum.acilen cevaplarınızı bekliyorum bu akşam far olayını çözmem lazım. uzunlardan dolayı epeyce bi küfür yedim zati )
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:47 ----------
oldu mu?
Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin,
Uçmayı seviyorsan düşmeyi de bileceksin,
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin...
Arkadaşlar bu cbf 'yi kötüleyen arkadaşları anlamıyorum ben yeni motor kullanmaya başladım.denizli fuarda biriyle tanıştım .ybr 125 'i vardı arkadaşın.motorları değiştik nasıl anlatsam oyuncak gibi geldi motor ne rahatlık var ne serilik var,ne tip var.o benim motora binince dedi hakikaten söyledikleri kadar var dedi. motor süper dedi.ben hiç durmadan denizli ısparta yaptım (150 km) .ne tırlar ne arabalar solladım. ne ısı problemi var ne şişme 150 lik motor için super motor.gittiği yere kadar bincem.şu ana kadar problem çıkarmadı.Çıkarsa bile o kadar kadı kızında da olur.rahmeti zahmetinden çok.
nihayet 1000km bakımını yaptıracak duruma gelip rahata erdim. 956km de ilk bakımı yaptırdım. evden çıktım yağmur başladı gelene kadarda yağdı mübarek.
öncelikle motorum geçen 956km boyunca YAĞ EKSİLTMEMİŞ, yağı boşattılar yerine 1 litre castrol koydular. 10-40,
zinciri kontrol edildi biraz uzama var dediler 1mm kadar gergiyi sıktılar , yanlız dikkatimi çeken şu oldu bir motor teslim edilecekti benden sonra onu çıkardılar platforma sıfır motorun zincir gergisi benimkiyle aynı yerdeydi. ustanın söylediği kişisel kullanımşlarda 30.000km ye kadar kullanan var düzgün temizleyip yağlandığı sürece, ama özellikle paketçi ve kuryeler 15-20.000 aralığında değiştiriyor zincirler servise geldikçe yağ yüzü görüyor dedi.
hıkırdama şıkırdama duyamadık, rölantisi biraz yüksekmiş onu düşürdüler, yağ değişimine 4000km de görüşürüz dediler. ( bunu yanlış anlamayın arkadaşlar motor yağını kontrol edersin eksik varmı viskositesi nasıl , sorun yoksa 4000de değiştirirsin. ha motor yağ eksiltmiş ben 4000e kadar binerim dersen sen ona binmeden o sana biner)
stikerları sökme üstüne atılan vernikten dolayı ince b,ir çizgi kalıyor dediler,
vites müşiri değişmiş eskilerden takılırsa vites göstergesini getiriseniz biz takarız dediler.
su geçirmeyen kapaklı cinsten bir çakmaklık alın biz monte ederiz dediler.
başkada bişey olmadı. 25.75 tl ödeyip çıktım.
yağ kontrolüne son noktayı koyalım: Motosikleti düz eğimsiz bir zeminde orta sehpaya alıyoruz. yağ çubuğunu çıkarıp temizleyip yerine takıyoruz. yanlız vidalamıyoruz. çubuğu çıkardığımızda max. ve min. işaretleri arasında ise yağ sorun yok demektir. bu 2 çizginin altında yada üstünde olması sıkıntı yaratır. üstünde ise motor yağı dışarı atacaktır yada yakacaktır. altında ise yeterli yağlamayı yapamayacağı için mekanik sorunlar çıkarır.
arabadada motorda da dikkat ettiğim şey park ettiğim yerde yağ lekesi olup olmadığıdır. aklınızda bulunsun. motorunuza binmeden önce motorun altına bi göz atın damlama varmı şeklinde. stop halinde iken damlatan basınç altında fışkırtır. mümkünse haftada 1 ( bindiğiniz mesafeye göre daha sıkta olabilir) yağını kontrol ediniz.
tekeriniz düz bassın, siz istemedikçe yağmurda kalmayın, kaza bela sizlerden uzak olsun.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
Kardeş hava ayarıyla oynatmak çok sakıncalı bir durum, çok iyi işinin ehli bir usta olması gerek yoksa motorun benzini içer, bende bugün servisteydim bana denen benzinde su olabilir oldu düşündüm biraz çokta mantıksız gelmedi depo bitince full yapıp tekrar denemeyi yapıcam olmassa bende ayar yapma yoluna gidicem ....banada elektrik sistemiyle alakalı gibi geldi ama bakıcaz duruma göre.
Abolgi sıfır motorlara da baktın mı hiç, benimki hala orada duruyor. Bu ara başımda çok angarya iş var, bir bitirebilsem gidip alacağım, bir de mübarek yağmurun kesileceği yok. Bi gidip alamadım sinir oluyorum Yarın da evlilik yıldönümüm, motor işi yine kaynayacak Bu gidişle ben değil galeriye motor bakmaya gelenler binecek benim motora
Ne alsk ne almasakları konusma yeri değil egelim burası, bi konu aç fikri olan oraya yazsın.
Arkadaşım sıfır Auris almıştı klimadan 2 kere servise gitti bi ses geliyordu bulamadılar en son üçüncüde çözdüler mevzuyu çözemeseler sıfırından bi tane vereceklerdi elemana şu an bende 2011 Auris kullanıyorum 10000 bakımınıda yaptırdım bugüne kadar değil klima problemi maşşallah tık demedi demem o ki bu işler birazda şans işi alırsın senin elinde patlar benim aldığım 20 yıl kullanılır sendeki problemler çıkmaz kimin motorunu nasıl kullandığını burda kullanan kişinin anlattıklarından başka kim biliyor allah aşkına yada birbirinin nasıl kullandığını bilenler kaç kişidir acep. Diyeceğim şudur ki 150 cc lik piyasada alınabilecek en ucuz motorlardan (çinli olmayanlardan) birinden biraz fazla şey bekleniyor diye düşünüyorum.
Motoru orta sehpaya almadan nasıl düz durmasını bekliyon hocam Ha benimki gibi bi yan ayak açın varsa iş değişir yan ayakta motor maşşallah dimdik duruyor asker gibi
Bu arada bugün 815 km de 1000 bakımını yaptırdım. Castrol 10-40 yağla yağı değişti kontrolleri yapıldı bide yıkadılar sıfır gibin oldu makine tekrar. Yağ değiştikten sonra motorun vitesleri şimdi çok daha güzel geçiyor. Daha bi sessizleşti gibi geldi bana ama belkide psikolojik bilemedim. Toplamda 15 tl aldılar servislerde niye böyle farklar var anlamadım daha önce 40 tl gibi bi rakam hatırlıyorum buraya yazılan, Abolgiden 25,75 almışlar benden net 15 anlamak zor gerçekten.
Şu servise gitme yağı değiştirme mevzunu bende sordum Mutluhan Honda'ya aldığım cevap aynen su. "Eğer hergün biniyorsan 80 - 100 km gibi mesafe katediyorsan evet 2000 de bir değiştir ama çok sık kullanmıyorsan haftasonları falan binip gezmek için kullanıyorsan ara sıra kontrol et yağı ve 4000 de bir değiştir bazı servisler bunu söylüyorlar ama Honda Türkiye'nin bize söylediği 4000 de bir değiştirin" dediler. Yani kurye arkadaslar hergün işe falan giderken kullananlar hariç arasıra kontrol edip 4000 de bir servise gittin mi garanti falan bozulmuyor olay aynen budur ayrıca garanti kitapçıgına işlettim bakımı orda da bakım aralıkları 1000-4000-8000 vs kendi kulağımla duymasam inanmazdım bende ama bugün duydum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:34 ----------
Ünsal bey (Unsaloc) size özelden mesaj attım okuyup cevaplarsanız sevinirim kolay gele ii forumlar.
Yesterday is history, tomorrow is mystery but today is a gift!
ONE LIFE LIVE IT
Honda CBF 150 '11 ( 8750 km)
4000 km de yağ degişsem yağı hiç boşaltmadan yaklaşık iki kere değişmiş olurum hakkını vererek kullanırsam...Bu arada DYLAN pistonu konusunda fazla yorum yok.Tek merak ve endişe ettigim segman malzemesi iki sınıfta farklımı.Yağ soğutmalı ve su soğutmalıda yani.Eger fark yoksa deneyecegim.Tabi elimize alıp iki pistonu karşılaştırmak gerek.Piston pimi etek ve üst mesafesi aynımı?Yağ kanalları pim kalınlıgı vs.
Günaydın arkadaşlar bugün 1 saat sonra falan Tekirdağ'a doğru yola çıkacam. Daha önce defalarca gittiğim 1,5 - 2 saatlik yol şimdi beni biraz ürkütmüyor değil sonuç olarak daha motorsikletle anca 800 km lik tecrübe sahibi bi adam için bayaa uzun yol sayılır. Bakalım kısmetse ertesi günde döneceğim artık döndükten sonra sizlere başımdan geçenleri anlatırım kalın sağlıcakla.
Yesterday is history, tomorrow is mystery but today is a gift!
ONE LIFE LIVE IT
Honda CBF 150 '11 ( 8750 km)
Şu an bu konu içerisinde 37 kullanıcı var. (0 üye ve 37 misafir)