Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
10 Haziran 2011, 23:18
#22801
Hepsini geçtim şu km ibresinin titreme olayı geçmemişya sinir oldum 2007 modeli varkende titriyordu km iğnesi 2011 aldım gene aynı çok saçma sapan bi durum 40 km ye geldiğimde inip kalkamaya başlıyor 80 den sonra 80 90 gidip geliyor kafasına göre takılıyor........
Reklamlar
-
10 Haziran 2011, 23:25
#22802
-
11 Haziran 2011, 00:49
#22803
abolgi adlı üyeden alıntı
arkadaşlar şikayetleri okuyorum bendemi terslik var diyorum. kilom ekipman ile 100ü geçiyor, motoru seri kullanıyorum ilk 500km den sonrasında, zinciri 250km de bir yağlıyorum en ufak sarkma olmadı. işe gidip gelirken yolu uzatıyorum 35-40km ye , 80-120 arası gidiyorum ( 120 üstünü görmedim henüz) ne zırıltı ne şıkırtı. 2-3 kez vitesi boşa alırken zorlandım onun dışında bi sorun yaşamadım. bu arada her zincir yağlamada motor yağını kontrol ettim en ufak bir eksilme yok.
Not: honda babamın malı değil, bu motoru zevk için binmeye aldım, yağını ( ilk değişim hariç) 4000-8000-12000-16000......... de değiştireceğim, motosikletime yakıtıda dahil olmak üzere 170 kilonun üstünde yük yüklemem, devir gösterges,indeki kırmızılı çizgilere kadar basarım acımam. hız da 100 oluyor zaten orada. satmayı düşünmüyorum dolaysıyla motorumu övmek gibi bi derdim yok.
sıkıntı olursa yazarım.
notlarımda; 1- vites geçişlerini kontrol edin 2- yan ayak çok dik onu ayarlayın, 3- sticerları sökün 4- 3*2 toplam 6watt led sis lambası takmayı, 1 adet çakmaklık takmayı, 5- vites müşür inin eskilerle aynı olup olmadığı aynı ise kablo uçlarının nereye kadar geldiğini, bu uçları kullanarak vites göstergesi takmak istediğimi konunun garantiyi etkileyip etkilemeyeceğin ya da kendileri tarafından montaj işlemi yapılıp yapılamayacağının öğrenilmesi var. bunun dışında servise soracağım konu yok .
Hocam ben de aynısını hissediyorum. Yani bende de yok şıkırdama üstelik benimki 23000kmlerde devir göstergeli paneli taktığımdan beridir yağını da kontrol ediyorum herhangi bir eksilme yok. Hatta benden önceki sahibi hiç değiştirmemiş orjinal zincirini, 21000 civarlarında ben taktım oringli ki hala daha gerdirecek mesafe vardı.
Çakmak girişi yaptım. Hakikaten alışkanlık yaptım uygun vites uygun devir konusunda, benim göstergeme göre 7000 devri nadir geçtim 100ün üstüne çıkma gereği duymadım. Herkese iyi sürüşler. Bu arada bende şubatta aldım devir göstergesini anca martta taktım. Yeni yeni 1000i geçtim, yani yukarıda anlattıklarım son 1000 için. Daha önce geçen yaz şıkırtı farkettim bir kez ama ondan sonra özellikle dikkat ettim bir daha olmadı. Bir dönem sadece yağ eksiltti şıkırtı geldiği dönemlerde. Nedir ne değildir ben de anlamadım.
-
11 Haziran 2011, 01:54
#22804
aykan adlı üyeden alıntı
Hepsini geçtim şu km ibresinin titreme olayı geçmemişya sinir oldum 2007 modeli varkende titriyordu km iğnesi 2011 aldım gene aynı çok saçma sapan bi durum 40 km ye geldiğimde inip kalkamaya başlıyor 80 den sonra 80 90 gidip geliyor kafasına göre takılıyor........
usta sendeki sorun bende yok başkalarında var mı bilmiyorum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:49 ----------
yahu arkadaş ne bu 2011 lerdeki şikayet aldığıma pişman etmeyin beni ethem kardeş sübap ayarını elletmeyin motor ısınınca şıkırtı normal demiş, sübap ayarı motor soğukken mi yoksa sıcakken mi doğru olarak ayarlanır? bende 1000 km bakımına götüreceğim motoru..
-
11 Haziran 2011, 02:09
#22805
abolgi adlı üyeden alıntı
arkadaşlar şikayetleri okuyorum bendemi terslik var diyorum. kilom ekipman ile 100ü geçiyor, motoru seri kullanıyorum ilk 500km den sonrasında, zinciri 250km de bir yağlıyorum en ufak sarkma olmadı. işe gidip gelirken yolu uzatıyorum 35-40km ye , 80-120 arası gidiyorum ( 120 üstünü görmedim henüz) ne zırıltı ne şıkırtı. 2-3 kez vitesi boşa alırken zorlandım onun dışında bi sorun yaşamadım. bu arada her zincir yağlamada motor yağını kontrol ettim en ufak bir eksilme yok.
Not: honda babamın malı değil, bu motoru zevk için binmeye aldım, yağını ( ilk değişim hariç) 4000-8000-12000-16000......... de değiştireceğim, motosikletime yakıtıda dahil olmak üzere 170 kilonun üstünde yük yüklemem, devir gösterges,indeki kırmızılı çizgilere kadar basarım acımam. hız da 100 oluyor zaten orada. satmayı düşünmüyorum dolaysıyla motorumu övmek gibi bi derdim yok.
Al bendende o kadar gerçi 625 km.oldu daha ama ne şakırtı ne şukurtu nede zincir uzaması,3-4 günde bir yağına bakıyorum nede eksiltme var..
Abolgi bir ara Gezgin motora uğra (Mevlana bulvarından Aştiye giderken radarın altından geçip Opete gelmeden sağa dönüyorsun görürsün zaten.),emekli yb.mehmet bey var birde taa eryamandan sabahattin var birde ben,ara sıra muhabbete oraya takılıyoruz 3 müzdede 2011 cbf var. hiçbirindede şikayet yok..
-
11 Haziran 2011, 02:18
#22806
EGELİ adlı üyeden alıntı
Al bendende o kadar gerçi 625 km.oldu daha ama ne şakırtı ne şukurtu nede zincir uzaması,3-4 günde bir yağına bakıyorum nede eksiltme var..
Abolgi bir ara Gezgin motora uğra (Mevlana bulvarından Aştiye giderken radarın altından geçip Opete gelmeden sağa dönüyorsun görürsün zaten.),emekli yb.mehmet bey var birde taa eryamandan sabahattin var birde ben,ara sıra muhabbete oraya takılıyoruz 3 müzdede 2011 cbf var. hiçbirindede şikayet yok..
yahu ustam bizde neden şikayet var piyango bize mi duruyor elektronik eşya değil ki bu şans işi olsun birde ben şehir içi 2 kişi biniyorum rodajdaki motora iyi yapmıyorum sanki.. sizce onun bi etkisi olur mu ki
-
11 Haziran 2011, 02:19
#22807
aykan adlı üyeden alıntı
Hepsini geçtim şu km ibresinin titreme olayı geçmemişya sinir oldum 2007 modeli varkende titriyordu km iğnesi 2011 aldım gene aynı çok saçma sapan bi durum 40 km ye geldiğimde inip kalkamaya başlıyor 80 den sonra 80 90 gidip geliyor kafasına göre takılıyor........
Benim km göstergem gayet güzel, eski motorda da bu problem yoktu. Bence bu kronik değil, bi arıza ve garanti kapsamında hallolur, nerede problem varsa değiştirilir, ama motorun garantiye girebilmesi için yağ değişimin 1000 km de servise yaptırman lazım. Karter tapasında işaret var. Mavi kalemle işaretlemişler. Bi kaç servisi ara, teknik servis kısmından bilgili bi ustayla görüş. Mutlaka bi fikir vereceklerdir. Sırf şu garantim devam etsin diye sanırım 4000 km den itibaren 4000 de bir bakıma gidicem.
-
11 Haziran 2011, 02:27
#22808
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Benim km göstergem gayet güzel, eski motorda da bu problem yoktu. Bence bu kronik değil, bi arıza ve garanti kapsamında hallolur, nerede problem varsa değiştirilir, ama motorun garantiye girebilmesi için yağ değişimin 1000 km de servise yaptırman lazım. Karter tapasında işaret var. Mavi kalemle işaretlemişler. Bi kaç servisi ara, teknik servis kısmından bilgili bi ustayla görüş. Mutlaka bi fikir vereceklerdir. Sırf şu garantim devam etsin diye sanırım 4000 km den itibaren 4000 de bir bakıma gidicem.
bnde plaka yok ve servis 143 km ama gideceğim servisime her şeyi göze alıp..
-
11 Haziran 2011, 02:29
#22809
Sübap ayarı motor soğukken yapılır arkadaşım zaten cbf lerde soğukken o sesi yapmazlar genelde ısınınca ve sıcak havalarda o ses çok belirgin hale gelir ama ustalarımız sorun değil normal diyorlar tamamiyle genleşmeden kaynaklanıyor diyorlar ozaman diğer motosikletlerde genleşme olmuyor :D bu genleşme cbf lere özel bişi yada cbf150 lerin sübapla alakalı parçaları haddinden fazla kötü bir malzemeden üretiliyor 625 km deki motor helebi 5625 km olsun ondan sonra bu şıkırtıyı yapmazsa ozaman o arkadaşım çok şanslıdır demektir bir adet numune cbf ona denk gelmiştir:D
-
11 Haziran 2011, 02:33
#22810
Cazador45 adlı üyeden alıntı
Sübap ayarı motor soğukken yapılır arkadaşım zaten cbf lerde soğukken o sesi yapmazlar genelde ısınınca ve sıcak havalarda o ses çok belirgin hale gelir ama ustalarımız sorun değil normal diyorlar tamamiyle genleşmeden kaynaklanıyor diyorlar ozaman diğer motosikletlerde genleşme olmuyor :D bu genleşme cbf lere özel bişi yada cbf150 lerin sübapla alakalı parçaları haddinden fazla kötü bir malzemeden üretiliyor 625 km deki motor helebi 5625 km olsun ondan sonra bu şıkırtıyı yapmazsa ozaman o arkadaşım çok şanslıdır demektir bir adet numune cbf ona denk gelmiştir:D
:D konuyu özetlemişsin kardesim bu arada bende servise salihliye getireceğim makinayı. Nasıl bir servistir bilmiyoruz artık haftaya cumartesi göreceğiz..
-
11 Haziran 2011, 11:37
#22811
(abolgi) Sayın arkadaşım sen o motoru bahsettiğin gibi 4000 8000 12000 ve 16000 km lerde yağını değiştir ve devir saatindeki kırmızı çizginin üstünde kullan seri ve bahsettiğin gibi sıkıştır bak bakalım yağ kalacakmı o motorda ben çok nazik kullandığım halde süratle işim olmaz 80 i geçmem tekere kaldırmam kıçını kaydırmam 4 motosikletimde 1 kez bile patinaj bile yapmamıştır genelde tek kişi binerdim bukadar nazik kullanmama rağmen 2007 den tut 2010 modeline kadar hepsi 2000 km yağı değiştirmeme rağmen her seferinde yağı 100 ila 200 gram arası eksiltiyordu eğer bahsettiğin gibi 4000 km de bir yağ değişimi yaparsan benim tahminim en az 350 gram eksik olacaktır fazlası olur azı olmaz bu rakkamın
-
11 Haziran 2011, 21:37
#22812
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Benim km göstergem gayet güzel, eski motorda da bu problem yoktu. Bence bu kronik değil, bi arıza ve garanti kapsamında hallolur, nerede problem varsa değiştirilir, ama motorun garantiye girebilmesi için yağ değişimin 1000 km de servise yaptırman lazım. Karter tapasında işaret var. Mavi kalemle işaretlemişler. Bi kaç servisi ara, teknik servis kısmından bilgili bi ustayla görüş. Mutlaka bi fikir vereceklerdir. Sırf şu garantim devam etsin diye sanırım 4000 km den itibaren 4000 de bir bakıma gidicem.
Ethem kardeşim yahu bu şansmıdır nedir bana rasgeliyor 2007 modeldede vardı bundada var aynı olay.. şikayetçi olan çok aslında bu konuda km teli değiştirdiler kesmedi önceki 2007 de, bundada değiştirirlerse kesmeyecektir eminim, gösterge paneli değişimi isterim büyük ihtimal çünkü sebep km göstergesinin içerideki dişlilerinde neyse büyük bir problem değil ancak üstüne gitmekte fayda var bugün 500 km doldu ilk yağ değişimini shell advance 15/50 sx mineral olanla yaptım 13 tl fiyatı sj sınıfı en uygun bu yağ motor şıkırtıyı baya kesti 1000 km de tam sentetik ultra koymayı düşünüyorum...
-
11 Haziran 2011, 22:13
#22813
Cazador45 adlı üyeden alıntı
625 km deki motor helebi 5625 km olsun ondan sonra bu şıkırtıyı yapmazsa ozaman o arkadaşım çok şanslıdır demektir bir adet numune cbf ona denk gelmiştir:D
Bunun numunelikle bilmemneyle kesinlikle alakası yok,tamamen motosikletin teknik özellikleri ve kullanımıyla ilgili.sonucunda cbf de,ybr muadil motosikletlerde şehiriçi için dizayn edilmiş motorlardır,2011 lerde devir saatide var ama sen bu motorlara SS motor gibi kullanmaya kalkarsan,onlarca üst düzey mühendisin araştırmasını,geliştirmesini yaptıkları motorların dişlileriyle oynayıp 3-5 km.son sürat artsın diye garip garip modifiyeler yapmaya kalkarsan,sabahtan akşama kadar motoru sıkıştırırsan,arabayla,başka motorlarla sidik yarışına girersen,rodaj evresini adam gibi tamamlamassan,devir saatini tınlamayıp kafana göre takılırsan yağda yakar,zincirde uzar,30 binde motorda biter..haa birde motor teslim aşamasında servislerin yaptığı ayarda önemli tabi..zamanla sibobda vurabilir ama gidersin servise adam gibi ayarlatırsın sonrasında basar gidersin..yukarıda yazdıklarım sana özel değil genel olarak söyledim.
epey oldu bi kurye çocugun altındaki cbf nın zincir ve dişlisi o kadar garip olmuşki -yahu dedim şu zincirini bi temizlesen bir yağlasan ne olur,ekmek paranı bu motordan kazanıyorsun..delikanlıda bana.. -yaa abi ne gerek var zincir yağı 20 lira zincir 25 lira ne gerek var,nerde trak orda bırak diye cevap verdi..sonrada burada ağlaşıyor millet yok şu şöyle yok bu böyle diye ..sonuçta 150 cc,10 beygirlikbir alet altımızdaki.eti ne budu ne..
-
11 Haziran 2011, 23:15
#22814
EGELİ kardeşim sen benim açıklamamı tam okuyamamışsın anlaşılan ben 80 üstüne çıkmazdım 2000 km de bir yağını değiştirirdim motosikletime toz kondurmazdım 300 km de bir zincirini gaz yağıyla itinayla temizlerdim 4 adet cbf im oldu hepsine ayrı özen gösterdiğim halde ve senin bu bahsettiğin saçmalıkların hiçbirini yapmadığım halde motor yağda eksiltiyordu zincirde uzatıyordu ben gaza gelipte arabayla kapışan büyük cc motosikletlerle sidik yarıştıran biri değilm yaşım 30 2006 nın 11. ayından itibaren cbf tecrübem var ve süratten korkarım işim gereği motosiklet kullanırım benim bulunduğum ilçede benim motosikletlerimin üzerine cbf 150 yoktu okadar titiz ve nazik kullanmama rağmen bu problemleri yaşadım burda boşuna ötmüyoruz sana cbf 150 ile hayırlı problemsiz yolculuklar dilerim umarım benim yaşadığım sorunları yaşamazsın haa bu arada benim kadar orjinale düşkün biri yoktur herhalde değil dişli büyültmek modifiye yapmak lastikleri o denli kötü olmasına rağmen lastiklerini bile değiştirmezdim gösterge üzerindeki naylonunu bile çıkartmamıştım 2007 model olanın bile duruyordu motor 43 bin km deydi
-
12 Haziran 2011, 00:10
#22815
arkadaşlar yağ yakmayan motor (motosiklet değil, motor) yoktur. Yakmaz diye savunmayalım, eksilen yağı takip edip tamamlayıp yola devam edelim. Yeni nesil son teknoloji ürünü dediğiniz araçlar hiç mi yağ tüketmiyor zannediyosunuz? Yağ değişim servis aralığını belirlemek için sadece bir modelde kaç bin saatlik test koşuluyor, yüzbinlerce Euro'luk test bedeli ödeniyor.
Bazı markalarda kronik yağ tüketimi vardır, Honda bunlardan biri, firma istese düzeltemez mi? Tabii ki düzeltebilir ama emin olun ki bu motorları geliştiren yüzlerce kişilik mühendislik ekibi varsa maliyetini, kalitesini, satışını ve satış sonrasını da düşünen bir o kadar sayıda insandan oluşan bir ekip daha var. Bazı problemler politiktir, problemle devam edelim kararı alabilir otomotiv firması.
[B][I][COLOR="Black"]Hayat ya 2 kişi yaşanır, ya da 2 teker üstünde yaşanır![/COLOR][/I][/B]
-
12 Haziran 2011, 00:37
#22816
neyse sağlık olsun,allah herkesin yolunu açık etsin.
-
12 Haziran 2011, 00:44
#22817
KM.1400 OLDU. YENİ YAĞIM 15-50 MOBİL FULL SENTETİK. SÖYLEMİŞTİM 1170 DE DEĞİŞTİRDİM İLK YAĞI. VİTES DAHA RAHAT GEÇİYOR VE MOTOR RAHATLADI GİBİ. KM VE DEVİR GÖSTERGESİ ÇOK GÜZEL ÇALIŞIYOR, ZİNCİR PROBLEMSİZ ŞUAN YAĞINI İHMAL ETMİYORUM AMA, BAZEN HIZLANLANIP DENEMELER YAPIYORUM GAYET MEMNUNUM CBF MDEN. ŞAKIRTILAR DUYULUYOR FAKAT ABARTILI DEĞİL. GEÇEN GÜN 135 KM. LİK YOLU 2 MOLA VEREREK GİTTİM. DEVİR 9000 E KADAR ÇIKTI BİRAZ AÇAYIM DEDİM YAĞDA YENİ NEDE OLSA. KANAATİM ŞU: MOTORUN GÖRÜNÜŞÜ GÜZEL HERKES BEĞENİYOR SANKİ 150 CC DEĞİL. KONFOR GÜZEL. FAR, ZENONA ÇEVİRSEM İYİ OLACAK. MOTORSİKLETİME GÜVENİYORUM AMA SAĞLIKLI YOLCULUK VE MOTORSİKLET ÖMRÜ İÇİN 90' I GEÇMEMEK GEREK.(ACİL VE ZARURİ DURUMLAR HARİÇ). ZATEN 90 DAN SONRA YOL İYİ DEĞİLSE 100 Ü GEÇMEZ
YANİ MOTOR GÜZEL:d
-
12 Haziran 2011, 00:45
#22818
Amin arkadaşım amin nasipse temmuz 15 gibi bende alıyorum bir tane cbf 150 2011 modelinden 5 . cbf im olacak bundada aynı sorunları yaşayacağıma eminim ama ne yapalım gülü seven dikenine katlanır aşığım ben bu motora ybr hiç zevk vermez oldu cbf den sonra iyice soğudum ondan yağ yaksada öksürsede yine cbf alıcam yapacak bişi yok başa gelen çekilir
-
12 Haziran 2011, 01:15
#22819
qenc_motorcu adlı üyeden alıntı
yahu ustam bizde neden şikayet var piyango bize mi duruyor elektronik eşya değil ki bu şans işi olsun
birde ben şehir içi 2 kişi biniyorum rodajdaki motora iyi yapmıyorum sanki.. sizce onun bi etkisi olur mu ki
bence rodajı uzun yolda ve dikkatli bir şekilde yapmalısın. şehir içinde binmek zorunda isen bari trafikte çok durmadan ilerlemeye bak ve kesinlikle iki kişi binme.. şahsi düşüncelerimdir. bağlayıcı değildir.
önce MZ251 gitti, sonra ACTİVA....
YENİSİ CBF 150
-
12 Haziran 2011, 14:18
#22820
Cazador45 adlı üyeden alıntı
(abolgi) Sayın arkadaşım sen o motoru bahsettiğin gibi 4000 8000 12000 ve 16000 km lerde yağını değiştir ve devir saatindeki kırmızı çizginin üstünde kullan seri ve bahsettiğin gibi sıkıştır bak bakalım yağ kalacakmı o motorda ben çok nazik kullandığım halde süratle işim olmaz 80 i geçmem tekere kaldırmam kıçını kaydırmam 4 motosikletimde 1 kez bile patinaj bile yapmamıştır genelde tek kişi binerdim bukadar nazik kullanmama rağmen 2007 den tut 2010 modeline kadar hepsi 2000 km yağı değiştirmeme rağmen her seferinde yağı 100 ila 200 gram arası eksiltiyordu eğer bahsettiğin gibi 4000 km de bir yağ değişimi yaparsan benim tahminim en az 350 gram eksik olacaktır fazlası olur azı olmaz bu rakkamın
arkadaşım motorunu yakın zamanda satmayı düşünenler malesef toz kondurmuyorlar....
eskiden ( ethemm76 ) kullanmış arkadaşlar bile buna dahil...
ki bunu söyleyen benim gibi cbf150 almayı düşünen ve alan insanlar bile söyledi zamanında, binlerce mesajı okuyanlar bile
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler