Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
10 Haziran 2011, 01:45
#22781
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar, 2011 cbf 150 motorum var. 1750 km de, daha önce motor soğukken belli olmayan ama ısınınca aşırı artan ve özellikle sıcak havalarda kaskın içinden bile duyularak rahatsız eden şıkırdama sesinden bahsetmiştim. 250 km de 15-50 yağ koymuştum, keser veya azalır umuduyla kesmemişti ve bu gün Sakarya servise gittim. Motora sibop ayarı yapıldı. Motorda sibop sesi adına hiç bi şey kalmadı. Çok tatlı oldu. Sibpo ayarı için 4000 km bakımını beklemeyin. Isınınca aşırı arttığı ve belirginleştiği halde soğukken veya ilk çalıştırmada var olmayan şıkırdama dahi sibop ayarı gereksinimiymiş. Şahsen sdibop ayarını şimdiye kadar hep motor soğukken yada ilk çalıştıldığında şıkırdarsa ayarı bozuktur. Isınınca artan şıkırdama normal diye biliyordum ama böyle değildi. Daha öncede 40 bin km cbf 150 kullandım. Ne kadarı normal, ne kadarı anormal biliyorum. Bilginize. Şu anda motor ısındığında dahi çıkı+çıkı...
Kesinlikle yok, sadece tok bir motor sesi. Birde sibop kapağı jontasından yağ kacağı vardı az bişey. Onuda değiştirttim. Yağınıda biraz önce eve gelince kendim değiştirdim. Castrol Power Raceing 10w-50 tam sentetik. Feyizoğlundan almıştım. Motor canavar oldu. 4000 e kadar. Durmak yok yola devam
veYağ değişimini kendim yaptığım için ilk kez servise gitti motor.
ustam selamlar öncelikle.. bende motorumu çok şükür teslim aldım. şu anda 500 kusur km'de.. her şey güzelde motor çabuk ısınıyor vede ısındığında motordan zırıldı-şıkırtı sesi beni gerçekten rahatsız ediyor. Birde 10-50 tam sentetik yağ demişsin.. benim bulunduğum bölge yazları aşırı sıcak oluyor (denizli) banada bu yağı tavsiye eder misin? bakıma yaklaşık 500 km var.. en yakın servis de 143 km... bende yağı değiştirmeyi düşünüyorum AMA 1000 km bakımında servise götüreceğim yine motoru.
aynı sorun bendede var yani :( :(
Reklamlar
-
10 Haziran 2011, 09:59
#22782
metanecho adlı üyeden alıntı
35bin km oldu yahu erken demek olmaz :D
mmucit, burdaki ustaya gösterdim bi sorun yok dedi, kim baksa bişey yok diyor belkide hakikaten bişey yok ben kuruntu yapıyorum ama gideceğim bi ara istanbula servise.
Olacağı varsa olur, çok da kafaya takma
cengaver29 adlı üyeden alıntı
az önce 86 bin de bir cbf gördüm :D motor hala dimdik sorunsuz gidiyor fakat eleman yağdanlıkla geziyor :D
Onun yerine pet şişe de olur.
abolgi adlı üyeden alıntı
Baba'nın eylemci ruhu kabardı HES lere karşı yapılan eyleme katılmaya karar verdi. Yavru enduro hazır.
Heslere hayır, ama baba iyi para var bu işte.
Olay DSİ de başlayıp EPDK da bitiyor, Allah sonumuzu hayr etsin.
piranha dört adlı üyeden alıntı
Malesef bende 165 bindeyim üçüncükez motor attırmamak için direniyorum.Artık açık yag alıyorum ve 1000 km degişiyorum.ekleyeceksemde eski yağdan ekleyip bir iki gün daha kullanıyorum.Cbf için cbf olmayan 0.25 -0.50 muadil piston segman bulamadıkca bu sorunlar devam eder gibi.Ya segmanın suyunda yada gömlekte bir malzeme sorunu var.Aslında çapı biraz farklı olsada boyu aynı(kurs buyunu tutturup uğraşmamak için) piston bulsam yeni gömlek çaktırıp deneyecegim.Ve olursa cbf rektefe 150 tl ye anca çıkar.
Galiba kuryesiniz, bu cbfler oldukça rahat ama birde çok nazik olmasalar.
Cazador45 adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar bende 2007 den itibaren cbf 150 sahibiydim taaki şu ötv indiriminden 1 ay öncesine kadar ben 2007 2008 2009 2010 olmak üzre her sene cbf imi sıfırlamıştım ve bu şıkırdama her motosikletimdede vardı bu cbf 150 nin kronik bir sorunu 2007 30 bin km den sonra aşırı derecede yağ eksiltmeye başlamıştı şıkırtı haddinden fazlaydı sattım 2008 aldım oda aynı çıktı ondada şıkırt vardı onuda sattım 2009 aldım sonuç yine hüsran sattım ve 2010 aldım bu son cbf im dedim ama 1000 km den sonra oda aynı şıkırtıyı başlattı ben manisalıyım ordu aş ye honda servisine gittiğimde bana halim usta tarafından verilen cvp motor ısınınca yapması normal parçalar genleşiyor yağ inceliyor bu sebepten dolayı bu şıkırtıyı yapıyor demişti ısrarla sübap ayarı yap dediğim halde hayır sübap ayarı gerekli değil bu cbf lerin hepsinde bu şıkırtı var normal kafaya takılacak bişey değil diyordu ama gelde takma 4 adet cbf im oldu ve hepsindede aynı sorunu yaşadığım için hepsini satmak zorunda kaldım şuan motosikletim yok YBR 125 ESD almayı düşünüyordum ama geçen manisada cbf 150 nin yeni kasasını gördüm 2011 model sordum arkadaş nakit 3700 tl ye almış tekrar cbf e aşık oldum siyahı çok hoş duruyordu sinyallet şeffaf çok yakışmış tabii extralarda var biliyorsunuz hemen gitiim hondaya varmı elinizde yok dediler sipariş alıyoruz dediler 3700 tl olur peşin dediler hergün formu takip ediyorum ama bu şıkırtı sorunu halaa giderilmemiş 2011 modellerdede var bence ustanın dediği gibi değil yani büyütülecek bir sorun özellikle sıcak havalarda o şıkırtı adamı delirtiyor yeni alan arkadaşlar ilerleyen günlerde bu sorunla karşılaştıklarında beni daha iyi anlayacaklar şuan nakit param var gönlüm cbf 150 den yana ama sadece o şıkırtıdan dolayı tereddütteyim 45 bin km ye kadar ybr 125 kullandım hiç sorun yaşamadım ne şıkırtı nede başka bir sorun 4 senelik cbf tecrübeme dayanarak söylüyorum cbf150 ybr 125 ten konfor ve uzun yol açısından çok çok daha üstün bir motosiklet daha seri daha atak daha güçlü kullanımıda bir okadar zevkli ben hergün 30 km yol yapıcam diğer eski cbf lerimlede hergün 30 35 km yol yapıyordum birkez olsun sorun yaşamadım ama bu şıkırtıdan ötürü çok geriliyordum ve bir çözüm bulamıyorları şimdi karar aşamasındayım ybr yada cbf ama cbf aklımdan çıkmıyor ybr çok dayanıklı ve sorunsuz bir makine cbf çok nazlı zincir uzar yağ yakar şıkırtı yapar bu sorunların hiç biri ybr de yok tekrar hayal kırıklığına uğramak istemiyorum derken dün arkadaşım sıfır YBR 125 ESD le geldi yanıma al bakalım dene nasıl dedi ama hiç zevk alamadım cbf gibi seri atak değil ve cbf den sonra bisiklet havası verdi bana hiç hoşuma gitmedi ama şöyle birşey var ybr sorunsuz bir makine ama cbf kadar rahat ve seri atak değil ben her ikisinlede uzun yol yaptım ybr ile
3 kez dinlendiğim yolda cbf ile 1 kez bile dinlenmeden gideceğim yere ulaştım çok kararsızım konfora rahata düşkün biriyim ben sorun yaşamak istemiyorum dersem ybr yok konfor olsun o şıkırtıya razıyım dersem cbf ama bir süre daha takip edicem formu bakalım bu şıkırtı tüm 2011 modellerde patlak verecekmi sizinde düşüncelerinizi bekliyorum herkeze hayırlı günler hayırlı formlar arkadaşlar CAKAL45 realden görüşelim arkadaşım
İşin aslı cbf150 nazik bir makina, bunu herkes biliyor. Ama tipi, konforu beni cezbetti ve hala cezbediyor. Honda utansın, biz de motor attırp binmeye devam edelim.
Arkadaşlar bu motorla 100 ü geçmeyin derim, yoksa hoş olmayan şeyler başınıza ya da sattığınız şahsın başına gelebilir.
qenc_motorcu adlı üyeden alıntı
ustam selamlar öncelikle.. bende motorumu çok şükür teslim aldım. şu anda 500 kusur km'de.. her şey güzelde motor çabuk ısınıyor vede ısındığında motordan zırıldı-şıkırtı sesi beni gerçekten rahatsız ediyor. Birde 10-50 tam sentetik yağ demişsin.. benim bulunduğum bölge yazları aşırı sıcak oluyor (denizli) banada bu yağı tavsiye eder misin? bakıma yaklaşık 500 km var.. en yakın servis de 143 km...
bende yağı değiştirmeyi düşünüyorum AMA 1000 km bakımında servise götüreceğim yine motoru.
aynı sorun bendede var yani :( :(
Ben tavsiye ederim, daha kalını varsa o da olur ama yok diye biliyorum. Bir de 20-50 varsa o biraz daha ucuz olur, 10-50 ise yaz-kış kullanabileceğin vizkositede bir yağdır.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
-
10 Haziran 2011, 11:28
#22783
Cazador45 adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar bende 2007 den itibaren cbf 150 sahibiydim taaki şu ötv indiriminden 1 ay öncesine kadar ben 2007 2008 2009 2010 olmak üzre her sene cbf imi sıfırlamıştım ve bu şıkırdama her motosikletimdede vardı bu cbf 150 nin kronik bir sorunu 2007 30 bin km den sonra aşırı derecede yağ eksiltmeye başlamıştı şıkırtı haddinden fazlaydı sattım 2008 aldım oda aynı çıktı ondada şıkırt vardı onuda sattım 2009 aldım sonuç yine hüsran sattım ve 2010 aldım bu son cbf im dedim ama 1000 km den sonra oda aynı şıkırtıyı başlattı ben manisalıyım ordu aş ye honda servisine gittiğimde bana halim usta tarafından verilen cvp motor ısınınca yapması normal parçalar genleşiyor yağ inceliyor bu sebepten dolayı bu şıkırtıyı yapıyor demişti ısrarla sübap ayarı yap dediğim halde hayır sübap ayarı gerekli değil bu cbf lerin hepsinde bu şıkırtı var normal kafaya takılacak bişey değil diyordu ama gelde takma 4 adet cbf im oldu ve hepsindede aynı sorunu yaşadığım için hepsini satmak zorunda kaldım şuan motosikletim yok YBR 125 ESD almayı düşünüyordum ama geçen manisada cbf 150 nin yeni kasasını gördüm 2011 model sordum arkadaş nakit 3700 tl ye almış tekrar cbf e aşık oldum siyahı çok hoş duruyordu sinyallet şeffaf çok yakışmış tabii extralarda var biliyorsunuz hemen gitiim hondaya varmı elinizde yok dediler sipariş alıyoruz dediler 3700 tl olur peşin dediler hergün formu takip ediyorum ama bu şıkırtı sorunu halaa giderilmemiş 2011 modellerdede var bence ustanın dediği gibi değil yani büyütülecek bir sorun özellikle sıcak havalarda o şıkırtı adamı delirtiyor yeni alan arkadaşlar ilerleyen günlerde bu sorunla karşılaştıklarında beni daha iyi anlayacaklar şuan nakit param var gönlüm cbf 150 den yana ama sadece o şıkırtıdan dolayı tereddütteyim 45 bin km ye kadar ybr 125 kullandım hiç sorun yaşamadım ne şıkırtı nede başka bir sorun 4 senelik cbf tecrübeme dayanarak söylüyorum cbf150 ybr 125 ten konfor ve uzun yol açısından çok çok daha üstün bir motosiklet daha seri daha atak daha güçlü kullanımıda bir okadar zevkli ben hergün 30 km yol yapıcam diğer eski cbf lerimlede hergün 30 35 km yol yapıyordum birkez olsun sorun yaşamadım ama bu şıkırtıdan ötürü çok geriliyordum ve bir çözüm bulamıyorları şimdi karar aşamasındayım ybr yada cbf ama cbf aklımdan çıkmıyor ybr çok dayanıklı ve sorunsuz bir makine cbf çok nazlı zincir uzar yağ yakar şıkırtı yapar bu sorunların hiç biri ybr de yok tekrar hayal kırıklığına uğramak istemiyorum derken dün arkadaşım sıfır YBR 125 ESD le geldi yanıma al bakalım dene nasıl dedi ama hiç zevk alamadım cbf gibi seri atak değil ve cbf den sonra bisiklet havası verdi bana hiç hoşuma gitmedi ama şöyle birşey var ybr sorunsuz bir makine ama cbf kadar rahat ve seri atak değil ben her ikisinlede uzun yol yaptım ybr ile
3 kez dinlendiğim yolda cbf ile 1 kez bile dinlenmeden gideceğim yere ulaştım çok kararsızım konfora rahata düşkün biriyim ben sorun yaşamak istemiyorum dersem ybr yok konfor olsun o şıkırtıya razıyım dersem cbf ama bir süre daha takip edicem formu bakalım bu şıkırtı tüm 2011 modellerde patlak verecekmi sizinde düşüncelerinizi bekliyorum herkeze hayırlı günler hayırlı formlar arkadaşlar CAKAL45 realden görüşelim arkadaşım
Bende 2009 model kullandım, elimizde iki tane de 2009 model halen var biri kardeşimde biri akrabamda olmak üzere. Ama inan yeni kaslardaki motor ısınıca aşırı şıkırdama daha yüksek seviyede, ben bu rahatsız edici şıkırdama için iki gün önce motorumu servise götürmüştüm. Usta sözde bana bi sübap ayarı yaptı, motor gram şıkırdamıyor ısınınca dahi. Ama eve geldim. ertesi gün motor çalışmıyor, rölanti düşük, rölantiyi açıyorum, motor çalışıyor her şey normal, 15-20 dk yol yapıyorum, bu seferde rölanti 3000-4000 seviyelerine çıkmış, haydaa. Yolda sağa çekip tekrar rölantiyi kısıyorum. Motor kamyon gibi oldu. Gazı bırakıyorum, önceden hemen rölanti devrine inen motor şimdi rölanti devrine 2-3 sn daha geç iniyordu. Ustam sağolsun sübapları fazla sıkmış, motor soğukken sıkı olan sübaplar nedeniyle rölantiyi yükseltme ihtiyacı olmadan çalışmıyor, motor ısınıcada rölanti birden sıkı sübapların genleşerek açılmasıyla 3000-4000 d. dk. seviyelerine kadar yükseliyordu. Ama çok ilginç gram sübap sesi yoktu motorda. Servis bana 80 km, tekrar gittim söylene söylene. Ustam böyle böyle dedim. Sübap sesi hiç yok ama motor rölanti tutmuyor. Motorun huyu suyu değişti. Isınınca kompresyon zayıfladı. Standart bi şekilde bi sübap ayarı yap, veya eski haline geri getir dedim. Usta demezmi, kendini haklı çıkaracak ya sözde, (Sen sibop sesi var dedin, sesi kesmemi istedin, bak sesi kestim ne oldu) Mübarek usta, sen bana desene madem, ısınınca bu aşırı da olsa çıkan ses normal diye, çok sıkarsak sübapları böyle olur, şöyle olur diye. Hiç müdahale etme ve beni geri gönder, dimi yani. İtiraz mı edicem yani. Motorda bişey yok de. Ama nerdee.. Bide servis bana 75 km uzaklıkta, buda işin öbür boyutu.
Dolayısıyla, kesinlikle soğukken ve ilk çalıştırmada sübap sesi yani şıkırdama yoksa, ısınınca artan rahatsız eden şıkırdama var diye sübap ayarınızı elletmeyin, gayet normalmiş. Ama bence gerçekten eski kasalardan çok şıkırdıyor. Kardeşimle beraber falan gezerken bazen karşılaştırıyorum. 2009 larda ben bı şıkırtıyı kaskın içinde falan duymuyordum. Şimdi gerçekten şıkı şıkı geziyoruruz. Ama normal miş, yapacak bi şey yok.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:20 ----------
qenc_motorcu adlı üyeden alıntı
ustam selamlar öncelikle.. bende motorumu çok şükür teslim aldım. şu anda 500 kusur km'de.. her şey güzelde motor çabuk ısınıyor vede ısındığında motordan zırıldı-şıkırtı sesi beni gerçekten rahatsız ediyor. Birde 10-50 tam sentetik yağ demişsin.. benim bulunduğum bölge yazları aşırı sıcak oluyor (denizli) banada bu yağı tavsiye eder misin? bakıma yaklaşık 500 km var.. en yakın servis de 143 km...
bende yağı değiştirmeyi düşünüyorum AMA 1000 km bakımında servise götüreceğim yine motoru.
aynı sorun bendede var yani :( :(
Slm, yukarıdaki mesajımda bahsettiğim gibi, motora yaptırdığım sübap ayarının devamında farklı bi olumsuzluk yaşadım. Dolaysıyla 2011 modellerde bu aşırı sübap sesi bi nevi kader, yapacak bişey yok, belki bulunulan iklim sıcaklığına uygun vizkozitede önemli olan sıcak bölgeler için yeteri kadar kalın vizkozite değerinde, ince olmayan ve kaliteli, tam sentetik bi yağ tercih ederek, belki biraz sesi azaltırsın ama lanet ses eski kasalardan daha fazla, km yaptıkça nasıl değişir bilemiyorum. Sen Denizli ikliminde 10-50 veya 15-50 tam sentetik kaliteli bi motosiklet yağını 4 mevsim gönül rahatlığı ile kullanabilirsin. Marka dandik olmadıktan sonra problem olmaz. Shell, mobil, castrol vb.. motorumuzun ihtiyacını fazlasıyla karşılayabiliyor.
-
10 Haziran 2011, 11:36
#22784
abolgi adlı üyeden alıntı
Baba'nın eylemci ruhu kabardı HES lere karşı yapılan eyleme katılmaya karar verdi. Yavru enduro hazır.
aynı renkte cbf 150 den ben de aldım kısmetse ramazan da sivasa gideceğim
o kadar çantayı tıkıştırmanın tekniğini öğrenmem gerecek galiba
-
10 Haziran 2011, 12:58
#22785
arkadaşlar arka ve ön cantımda ufak tefek yamukluklar vardı düzelmek için akşam ustamla beraber ısıtarak düzeltmeye başladık.daha önceden kanuni ramzey cantlarını bu şekilde ısıtarak düzeltmiş.AKORT mankinasına koyduk cantı 3 yerde yamukluk tespit ettik güzelce ağaç takozla düzeltik cant soğudu usta bi bakalım nasıl olmuş diye; bi baktıki düzelen o cant aynı hale geri gelmiş şaka gibi sanayide rotbalançıya sorduk bu olay sadece kaliteli cantlarda görülüyormuş bugun götüreceğiz bakalım sanayide rotbalanscı makinede deneyecek inşallah düzelir. başına benzer olay gelen varmı...
-
10 Haziran 2011, 14:19
#22786
-
10 Haziran 2011, 14:44
#22787
Merhabalar.4 yıllık cbf 150 kullanıcısıyım.2007 model sıfır aldığım motorumu satıp.2011 sıfırını aldım.eskisini 40 bin km kadar kullandım şahsen bir problem yaşamadım.bunun sağladığı güvenle koşarak 2011 ini aldım.fakat beni biraz hayal kırıklığına uğrattı.
Motor aldığım andan itibaren 80 km üzeri hızlarda tekleme yapıyor.buji den şüphelenerek değiştirdim fakat sonuç aynı.sitede aynı sorunu yaşayıp çözen arkadaşların yardımını bekliyorum.
-
10 Haziran 2011, 14:48
#22788
tamernevin adlı üyeden alıntı
Merhabalar.4 yıllık cbf 150 kullanıcısıyım.2007 model sıfır aldığım motorumu satıp.2011 sıfırını aldım.eskisini 40 bin km kadar kullandım şahsen bir problem yaşamadım.bunun sağladığı güvenle koşarak 2011 ini aldım.fakat beni biraz hayal kırıklığına uğrattı.
Motor aldığım andan itibaren 80 km üzeri hızlarda tekleme yapıyor.buji den şüphelenerek değiştirdim fakat sonuç aynı.sitede aynı sorunu yaşayıp çözen arkadaşların yardımını bekliyorum.
bende 2009 u satıp 2011 aldım ama, sanki bu yeni kasa eski kasalar gibi verimli olmayacak gibi hissediyorum. İlerki zamanlarda görücez.
-
10 Haziran 2011, 14:50
#22789
ethemm76 adlı üyeden alıntı
bende 2009 u satıp 2011 aldım ama, sanki bu yeni kasa eski kasalar gibi verimli olmayacak gibi hissediyorum. İlerki zamanlarda görücez.
ethem kardeş konuyla alakası yok kusura bakmada, özelden msj atmıştım cvp verirsen sevinirim
Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık
durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...
-
10 Haziran 2011, 14:57
#22790
jackonbir adlı üyeden alıntı
aynı renkte cbf 150 den ben de aldım kısmetse ramazan da sivasa gideceğim
o kadar çantayı tıkıştırmanın tekniğini öğrenmem gerecek galiba
biraz abartırsanız birde ardçı alabilirsiniz. yayla gibi motor yükle yükleyebildiğin kadar. şaka bi yana top case üzerine takılacak bir aparat ile uykutulumu - mat ve çadır oraya kaydırılabilir. geriye kamp sandalyesi kalır o da topcasein önünde bi boşluk kalıyor sele ile arasında oraya oturuyor. 2 de yan çanta ekledinmi selede yolcu koltuğuda boşa çıkar. ben bu makinayı sevmeye başladım ciddi ciddi. şakırtı şukurtu diyenler var ben duymuyorum. ankarada olup duyan varsa buluşalım bide benim yavru enduro yu dinlesin de bende rahat edeyim. 900km yi geçtim nihayet. potaya girdik. pazartesi gününe randevu alıp ilk bakıma götürmeyi düşünüyorum. sonrasında bizi çok uzun yollar bekliyor. takvim oldukça dolu.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
-
10 Haziran 2011, 15:05
#22791
Gelen gideni aratacak gibime geliyor banada.2011 ler yüzümüzü kara çıkartmaz inş.
0 motor nasıl tekleme yapar anlam veremiyorum.ya yeni karbüratörde iş yok.bissürü fiş falan hepsi hikaye.
-
10 Haziran 2011, 15:11
#22792
Kesmeyen sibop sesi. Bide ilerki zamanlarda yağ eksitme eğilimine bakıcam. Şu anda eksiltiyor. İlk yağ değişimimi 250 km de yağmıştım. İkinci yağı bi kaç gün önce 1750 km de yaptım. Bu 1500 km süresince yağ seviyesini çubugun max. seviyesinden aşağıda gördüğüm iki farklı zaman 100 er gram olmak üzere toplamda 200 gram yağ koymuştum arada. Ama 1750 km de yağı değiştirirken motordan çıkan yağı ölçtüm ve yine 1000 gram idi. Yani 200 gram yağ yakmış 1500 km de. Bide rodaj diye 80-90 kullanıyorum. arkada 42 t dişli taktım. Motor zaten 2011 lerin 43 t orjinal dişlede olduğu gibi bağırmıyor bu hızlarda. 200 gram yağ ilave etmeseymişim arada, demek ki 200 gram eksik yağ ile motoru kullanmaya devam edecekmişim. Yağı ilk değiştirdiğim gün 1 lt yağ koydum motora. Biraz çarşıda gezdim. 10-15 dk. Bir gün düz zeminde dinlendirdim ve bu şekilde ertesi gün kontrol ettim. Karterdeki 1 lt eksilmemiş yağ, yağ çubuğunun max. seviyesinde görülüyor. Yani yağınızı usulüne uygun kontrol ettiğinizde max. seviyesinin altında görürseniz 100 gram yağ ilavesi yapmaya çekinmeyin. Elinizin altında mutlaka takviyelik yağ bulundurun. Özellikle yağ değişimlerini 4000 de bir yapanlar, yani servis bakımı haricinde yağ değişimi yapmayanlar mutlaka yağ seviyelerini kontrol etsinler ve ellerinde takviyelik yağ bulundursunlar derim. 4000 km uzun bi aralık. Bu kullanım aralığı seviye kontrol edilip eksilen yağ tamamlanmadığı taktirde motor için büyük risktir.
Benim motorda bi kaç kere 80-90 seviyelerinde giderken sanki debriyaja basmışım gibi, motor birden redline devre çıktı, sanki anlık deb. balata sıyırdı veya o an vitesten kurtuldu boşa attı gibi bişeyler oldu. Ne olduğunu anlamadım. Debriyaja bastım vitesi 4 e alıp tekrar 5 yaptım normale döndü, uzun yol gidiyordum. Dün servise giderken yaptı. Yolda kalıcam diye baya korktum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:08 ----------
kartalizma07 adlı üyeden alıntı
ethem kardeş konuyla alakası yok kusura bakmada, özelden msj atmıştım cvp verirsen sevinirim
Biraz önce baktım, mesajını göremedim. İstersen tekrar yolla.
-
10 Haziran 2011, 15:23
#22793
mimoza_cbf_ adlı üyeden alıntı
arkadaşlar arka ve ön cantımda ufak tefek yamukluklar vardı düzelmek için akşam ustamla beraber ısıtarak düzeltmeye başladık.daha önceden kanuni ramzey cantlarını bu şekilde ısıtarak düzeltmiş.AKORT mankinasına koyduk cantı 3 yerde yamukluk tespit ettik güzelce ağaç takozla düzeltik cant soğudu usta bi bakalım nasıl olmuş diye; bi baktıki düzelen o cant aynı hale geri gelmiş
şaka gibi sanayide rotbalançıya sorduk bu olay sadece kaliteli cantlarda görülüyormuş
bugun götüreceğiz bakalım sanayide rotbalanscı makinede deneyecek inşallah düzelir. başına benzer olay gelen varmı...
Senin jant da iyi olur inş. Burada bir ismailx i tanırım, jant yamuklugu hakkında bilgisi olan.
tamernevin adlı üyeden alıntı
Merhabalar.4 yıllık cbf 150 kullanıcısıyım.2007 model sıfır aldığım motorumu satıp.2011 sıfırını aldım.eskisini 40 bin km kadar kullandım şahsen bir problem yaşamadım.bunun sağladığı güvenle koşarak 2011 ini aldım.fakat beni biraz hayal kırıklığına uğrattı.
Motor aldığım andan itibaren 80 km üzeri hızlarda tekleme yapıyor.buji den şüphelenerek değiştirdim fakat sonuç aynı.sitede aynı sorunu yaşayıp çözen arkadaşların yardımını bekliyorum.
Benim aklıma depo, hava alsın diye konulan hortumun yetmediği düşüncesi geldi. Tabii en doğrusu servise gidip baktırtman.
ethemm76 adlı üyeden alıntı
bende 2009 u satıp 2011 aldım ama, sanki bu yeni kasa eski kasalar gibi verimli olmayacak gibi hissediyorum. İlerki zamanlarda görücez.
İnş. sorun yaşamazsınız ama en önemli tavsiyem çok yüksek devirlere çıkmamanız yönünde.
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Benim motorda bi kaç kere 80-90 seviyelerinde giderken sanki debriyaja basmışım gibi, motor birden redline devre çıktı, sanki anlık deb. balata sıyırdı veya o an vitesten kurtuldu boşa attı gibi bişeyler oldu. Ne olduğunu anlamadım. Debriyaja bastım vitesi 4 e alıp tekrar 5 yaptım normale döndü, uzun yol gidiyordum. Dün servise giderken yaptı. Yolda kalıcam diye baya korktum.
Buna benzer bir olay benim başıma da geldi. Vitesi tam atamamışım demekki diye düşünmüştüm. Vites atarken acımayın.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
-
10 Haziran 2011, 17:22
#22794
-
10 Haziran 2011, 18:02
#22795
abolgi adlı üyeden alıntı
biraz abartırsanız birde ardçı alabilirsiniz. yayla gibi motor yükle yükleyebildiğin kadar. şaka bi yana top case üzerine takılacak bir aparat ile uykutulumu - mat ve çadır oraya kaydırılabilir. geriye kamp sandalyesi kalır o da topcasein önünde bi boşluk kalıyor sele ile arasında oraya oturuyor. 2 de yan çanta ekledinmi selede yolcu koltuğuda boşa çıkar. ben bu makinayı sevmeye başladım ciddi ciddi. şakırtı şukurtu diyenler var ben duymuyorum. ankarada olup duyan varsa buluşalım bide benim yavru enduro yu dinlesin de bende rahat edeyim. 900km yi geçtim nihayet. potaya girdik. pazartesi gününe randevu alıp ilk bakıma götürmeyi düşünüyorum. sonrasında bizi çok uzun yollar bekliyor. takvim oldukça dolu.
sivas a giderken ankara ya uğrayabilirim telefonunu yazarsan sevinirim
-
10 Haziran 2011, 20:20
#22796
arkadaşlar bende motorumu 15 gün önce 1000 yağ değişimi için servise verdim. 10-40 yağ koymuşlar. fakat şimdi motor sıcak ken inanılmaz bir tıkırtı sesi gelmeye başladı.
daha önceden böyle birsey yoktu .. bu ses nedir sizce ?
10-40 yerine 20-40 dahamı uygundur
bilgisi olan arkadaslar yardım ederseniz çok sevinirim..
-
10 Haziran 2011, 20:33
#22797
O şıkırtıyı yapmayan cbf yok arkadaşım ben 2007 den itibaren her modelini kullandım ve hepsinde aynı sorunla karşılaştım yağıda değiştirsen sübap ayarıda yapsan değişen bişey yok hep aynı o ses ebediyen olacak cbf lerde cbf150 nin reklamını gören ulan adamlar amma motor yapmışlar haa diyerek gidip hemen bir cbf alası geliyor adamın ama sonuç hüsran cbf ler yağ yakar ısınınca çatır çatır ses yapar rampalarda zorladığınızda bloktan kol çıkaracakmış gibi lakırtı gelir bu motosikletler gerçekten çok nazik ve kronik sorunları bol olan bir motor 4 model ve 4 senelik cbf 150 tecrübeme dayanarak söylüyorum arkadaşlar 30 bin km den sonra demiyorum çünkü bakıyorumda 2011 modeller daha 2 bin km leri görmeden yağ eksiltmeye başlamışlar bile bende 40 bin km de vardı 2007 model çantamda yağ şişesiyle dolaşıyordum zincirleride çok kötü hemen uzuyor belli süratlerde hiç ummadığınız bir anda sanki benzin gelmiyormuş gibi motor kasma yapıyor tabi bu herzaman olmuyor sanki birileri arkanızdan çekiyormuş gibi çok derdiniz var çook ama lanet olsun yine alıcam 2011 olanlardan :D
-
10 Haziran 2011, 21:21
#22798
abolgi adlı üyeden alıntı
. şakırtı şukurtu diyenler var ben duymuyorum. ankarada olup duyan varsa buluşalım bide benim yavru enduro yu dinlesin de bende rahat edeyim. 900km yi geçtim nihayet. potaya girdik. pazartesi gününe randevu alıp ilk bakıma götürmeyi düşünüyorum. sonrasında bizi çok uzun yollar bekliyor. takvim oldukça dolu.
üstat herkes bi sorunundan bahsediyor bir çoguda ortak dertler bunlardan yok sende öylemi .acaba sorun çıkanlar çıkmayanlardan azmıdır umarım öyledir .fakat yazan 3 kisiden 2 si sorundan bahsediyor off gitmeyenler 80 ı geçmeyenler şakırdayanlar esneyen zincirler genleşip şaşıran sübaplar neler oluyor ayaryapınca saçmalayan motorlar nerde ise vazgeçeceğim bilemiyorum
-
10 Haziran 2011, 21:29
#22799
hayır olmayan bir ses bir yağ değişiminden hemen sonra peydah oldu :S
-
10 Haziran 2011, 21:46
#22800
taylanx7 adlı üyeden alıntı
üstat herkes bi sorunundan bahsediyor bir çoguda ortak dertler bunlardan yok sende öylemi .acaba sorun çıkanlar çıkmayanlardan azmıdır umarım öyledir .fakat yazan 3 kisiden 2 si sorundan bahsediyor off gitmeyenler 80 ı geçmeyenler şakırdayanlar esneyen zincirler genleşip şaşıran sübaplar neler oluyor ayaryapınca saçmalayan motorlar nerde ise vazgeçeceğim bilemiyorum
arkadaşlar şikayetleri okuyorum bendemi terslik var diyorum. kilom ekipman ile 100ü geçiyor, motoru seri kullanıyorum ilk 500km den sonrasında, zinciri 250km de bir yağlıyorum en ufak sarkma olmadı. işe gidip gelirken yolu uzatıyorum 35-40km ye , 80-120 arası gidiyorum ( 120 üstünü görmedim henüz) ne zırıltı ne şıkırtı. 2-3 kez vitesi boşa alırken zorlandım onun dışında bi sorun yaşamadım. bu arada her zincir yağlamada motor yağını kontrol ettim en ufak bir eksilme yok.
Not: honda babamın malı değil, bu motoru zevk için binmeye aldım, yağını ( ilk değişim hariç) 4000-8000-12000-16000......... de değiştireceğim, motosikletime yakıtıda dahil olmak üzere 170 kilonun üstünde yük yüklemem, devir gösterges,indeki kırmızılı çizgilere kadar basarım acımam. hız da 100 oluyor zaten orada. satmayı düşünmüyorum dolaysıyla motorumu övmek gibi bi derdim yok.
sıkıntı olursa yazarım.
notlarımda; 1- vites geçişlerini kontrol edin 2- yan ayak çok dik onu ayarlayın, 3- sticerları sökün 4- 3*2 toplam 6watt led sis lambası takmayı, 1 adet çakmaklık takmayı, 5- vites müşür inin eskilerle aynı olup olmadığı aynı ise kablo uçlarının nereye kadar geldiğini, bu uçları kullanarak vites göstergesi takmak istediğimi konunun garantiyi etkileyip etkilemeyeceğin ya da kendileri tarafından montaj işlemi yapılıp yapılamayacağının öğrenilmesi var. bunun dışında servise soracağım konu yok .
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 48 kullanıcı var. (0 üye ve 48 misafir)
Bu Konudaki Etiketler