Yesterday is history, tomorrow is mystery but today is a gift!
ONE LIFE LIVE IT
Honda CBF 150 '11 ( 8750 km)
Gerçekten ilginç temizlikte bir makina bahsettiğin. Ben o makine yerine gittim CBF'i aldım. Onu almaya niyetlenmiştim mevcut Pgaso'muda yedek parça yaparım diyordum , o yaşta bir makinenin yedeğe ihtiyacı olur zaten düşününce vazgeçip cbf te olsa gittim sıfır araç aldım.
Benim pegaso 7-8 litre falan yakıyordu , performans filtre ve eksoz vardı bu makinede en az 7 litre yakar. Tek silindir titreşim var ama tork tercihi olanın vazgeçilmezi tek silindir , tercih meselesi , kafam kadar silindir var içinde. Max 170km/s hız yapıyor.
Eski makina her zaman sorun çıkaracaktır. Önemli olan eski ve sorun çıkarması değil. Antika BMW'ler , CBX-cb750'ler hala kullanılıyor. Önemli olan senin makinayı ne kadar sevdiğin ve çıkan arızalarına ne kadar tahammül edebileceğin , parça fiyatlarını gocunmadan kaldırabilmen. Sadece arıza değil sarf malzemeleride var bunun.
Zincir dişli 450 , arka lastik 450 , debriyaj balataları 200. 4lt yağ alıyor hesapla işte castrolden bir yağ değişimi ne kadar olacak. Arka amortisör 1500 liraydı , eksozlar 1500eur. Evet çok ama çok temiz duruyor ama üzerindeki eksozlar orjinal eksozları , hiç marş basmamış olsa bile çürümüştür artık onlar. Eksoz lazım olacak. Orjinal değilde en ucuzundan iki tane eksoz takmaya kalksan ne kadar tutacak? Arıza yapınca yine tam bir kaos , 200 den aşağı hortum bile alamazsın.
Bugün Bursa Enduro Festivaline yola çıkıyorum CBF'le, dişli değiştireyim uzun yolda küçük dişli rahat olur dedim , gittim bütün boylardan aldım 38-40-42 12lira tanesi yahu şaka gibi geldi bana İnsanın Pegaso'dan sonra CBF'te hergün yağ değiştiresi geliyor. Rodaj iyi olmazsa yağ eksiltirmiş , eksiltsin noolcak , motor yansa noolcak rektefiyesi 300 lira falanmış cbf'in. Yahu pegasonun bir egzantirik gergisi sadece 200 lira Hiçbirşey yapmadan motoru indirip , yerine koymak için 800lira istiyorlar. Her ay rektefiye yapasım geldi bu cbfle
Tercih meselesi. Pegaso halen duruyor , geçen yıl Ağustos sonunda marş rulmanı sıyırdı , vurdurmayla da çalışmıyor namussuz , sinirlendim attım serviste duruyor. Orjinal rulmana Ferco'da 1500 Eur dediler evet 1500 eur , gerçi 200 liraya BMW rulmanı bulduk , keyfim olursa açıp takıcam usta artık uğraşamam senin makinayla al kendin yap diyor.
Durumlar böyle , satmadım , satarmıyım bilemiyorum ama benimki ilandakine göre hurda görünümünde olmasına rağmen 4000 den aşağı vermem , 4000 veren çıkana kadar da benim Pegaso'm İlandaki motor 6000'den çıktı satışa 3 sene önce hala da satılık üstelik 4000'e kadar düşmüş demek ki
Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı
"Tecrube, limitlerini bilmektir"
Arkadaşlar, motorum 1150 km de. Yarın servise götüreceğim ve sadece sibop ayarı yaptıracağım. Motorun sibop ayarı ihtiyacı var. Biraz önce dikkatlice dinledim. Soğukken çıkmadığını sandığım şıkırdama sesini motor yeni çalıştırıldığında da duydum. Isındığında ise aşırı artıyor ve kafada kask varken bile rahatlıkla ayırt edilebilen bir şıkırdama duyulabiliyor. Havalarda ısınmaya başladıkça daha da artmaya başladı. Müdahale edilmezse daha da artarak motor için sakıncalı olabilir. Kask varken dahi fark edilen şıkırdama kaskı çıkarttığımda inanılmaz rahatsız ediyor. Sonucu yarın akşam buraya yazarım. Motora başka hiç bir bakım unsuru yapılmayacak. Yağını 250 km de 15-50 ile şıkırdama sesini keser veya azaltır umuduyla değiştirmiştim zaten. Ama faydası olmamıştı. 1600-1700 km seviyelerinde 2. yağ değişimini yapıcam. 4000 km ye kadar o yağ ile giderim.
Sibop ayarı ihtiyacı olmayan motorlara servisler rutin 4000 km bakımında sibop ayarı yapıyorlar. Ama bu durumda ben 4000 i beklersem motor için iyi olmayabilir.
Bu arada foruma sabahın 07 sinden beri bişey yazılmamış. Hayret Uzun süredir böyle bir boşluk olmuyordu.
ekonomik yan çanta arayışında olan arkadaşlar yarın bim de 10 liralık çantar satılacak. yan çanta değil ama. bu bir piknik çantası ama ben fazla uzun yola çıkmıyorum ve de bütçeyi toparlarsam yakın gelecek te 7-8 bin arası scooter alma planım var. şimdilik bu çanta yeter gibi görünüyor. siz de eğer kısa soluklu iş görsün yeter derseniz bir bakın derim. hoşuma giderse iki tane alıp saplarından birleştirerek kullanırım. bir de piknik ötüsü var. http://www.bim.com.tr/ harbi harbi reklam yaptık ama inş. iş çıkarmaz başıma. haydi pikniğe
Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin,
Uçmayı seviyorsan düşmeyi de bileceksin,
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin...
40 ideal, ama 38 i takma bence. 1. vites olur sana 38 dişte 2. vites gibi.
40 bile yolculu kullanımın varsa motora ağır geliyor, ama tek kişi kullanımda gayet iyi. Motor 2011 ise 42 t yi her şekil kullanımda takabilirsin. Çok az fark ediyor. Ama hissediyorsun. Keşke vitesli bisikletler gibi olsa, arka dişli değiştirebilsek bi hamleyle sürüşte Aslında bence motorun 6. vites ihtiyacı gerçekten var. Keşke 6 vites olsaydı. Canavar olurdu.
Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin,
Uçmayı seviyorsan düşmeyi de bileceksin,
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin...
Zinciri 60 tl ye almıştım. Oring li kalın baklalı, sarı renk. Serviste orjinal dişli vardır. Benim 42 t yan sanayi. rialli.com dan almıştım. 15 ti idi. 15tl dişli +6,5 tl kargo 21.5 tl ye mal olmuştu bana dişli. Orjinal dişlinin fiyatını bilmiyorum. Ama yine olsun olsun 10-15 tl daha pahalıdır sanırım. 30 tl yi gececeğini pek sanmıyorum.
Eskişehirden Bursa Festivaline giden varsa mesaj atabilirmi iletişime geçelim
[B][COLOR="Red"]2011 CBF 150 Kırmızı[/COLOR][/B] ::kalbim::::kalbim::::kalbim::
cevapların için çok teşekkür ederim kardeşim. bugün servise gittim ve dişli olayını söyledimmm. bana arka dişliyi küçültmek yerine ön dişliyi büyültelim daha iyi olur dedi. işine öyle daha kolay geldiği için mi yoksa ön dişliyi büyütmenin gerçekten daha iyi olduğu için mi öyle dedi anlamış değilim
olumune bu sevda..
Belki ellerinde 42 t diş yoktur, olması lazım ama. Ön dişliyi 1 diş bile büyültürsen
arkayı ortalama 3 diş ufaltmış gibi hissedersin. Buda motora ağır gelebilir. Şu açıdan daha iyi olacağını söylemiştir. Arka dişlini 40 t yapmak la ayı. Motor uzun yolda çok rahatlar. Çok düşük devirlerle seyahat edersin. Mesela ben 90 km/h ta 7000 devir kullanıyorsam sen 6000 devirde gidersin. Ama kalkışların ağırlaşır, ivmelenmen çok yavvaşlar. Yolculu kullanıyorsan bayırda dur kalk çok zor olur. Işıklardan kalkarken iyi fırlayamassın. Kalkışlarda kavrama uzun olacağından debriyaj balatası için uzun vadede iyi olmayabilir. Servisin sana önerdiği ön dişi büyültme girişimi ile arka dişliyi 1 diş küçültmekten daha büyük bi oranda değişiklik yapmış olacaksın motoruna. Standartlarından oldukça sapacak vites aralıkların ve vites oranların. 42 t arka diş tüm bayilerde olması lazım ama istersen rialliden de alabilirsin, yan sanayi ama, bi olumsuzluğunu yaşamadım. Şeklende orjinal dişlinin aynı. Ön dişliyi büyültürsen, sonra pişman olup orjinalini takmak isteyebilirsin. Ama arkayı 42 t yaparsan böyle bi olumsuzlukla karşılaşmaycaksın. Zamanında 2009 model varken arka 40 t ve 41 t de denemiştim ama sonra 42 t ye geri dönmüştüm. Sök tak hiç te hoş olmuyor. O iki dişliyede verdiğim para ve kargo masrafınada yazık olmuştu o zaman. Arkadaki 43 t yi söktür. 42 t taktır. Kimseyi dinleme. Sadece 1 diş olduğundan zincirden bakla aldırman dahi gerekmiyor.
kardeşim benim için yazdığın her harf için ayrı ayrı teşekkür ederim bana çok yardımcı oluyorsun ben acemi sayılırım çünkü kendimin ilk motoru olacak. senin sözünü dinleyeceğim bir de zinciride oringli ile değiştireceğim 100 tl civarında fiyat söylediler bana son olarak da siyah koruma demiri alacağım http://www.yildizticaret.com/pro/217...A-DEMIRI-KALIN koruma demirinin geniş olmasını ve yana yattığında gidonu korumasını istiyorum bu vermiş olduğum linkte var ama genişliği nasıl bilmiyorum
olumune bu sevda..
Güzel anlatım, teşekkürler. Yalnız bencede fazla zorlamasanız diyorum.
İlgili bir servismiş.
Karbüratör temizliği o da olmazsa subap ayarı.
Çok güzel bir bilgi ama HONDA bizimle kafa buluyor. Servisler kafasına göre mi 2000 de bir gelin diyordu. Çok ayıp HONDA
Ekledim kendimi.
Benim de başıma geldi, hemde geceleyin. Sonra yollarda ayna aradık.
Hayırlı olsun, inş durumunu en kısa zamanda düzeltirsin.
Bunlar cevapsız sorular.
Doğrudur, karbüratör değişti bu sebepten. Ayrıca kesici de yok, aynı sebepten.
2. el al, ama temiz olsun, bakımlı olsun. Seni üzmesin.
Teşekkürler, galiba motorun canını çıkarmışsın. Dert etme, çok çok piston, silindir, sekman değişir.
Araştır, ybr125 de iyi motordur.
Amartisör yağı zamanla eskir, ama yaylar niye eskimiş, çok mu çukura girdin.
Ödediğin fiyatın yaklaşık yarısı ön balata fiyatı, ona göre.
Olmamış
Yinede iyi bir değer ama bence 7000 devri geçmeyin derim, unutmayın bu makina hasas.
Aslında hemen stop etmiyor, öksürüyor motor ve hız kaybediyorsun, tabiii hızın da düştüğünden sollama işini unut.
Ama maharetliysen hemen düz yolda elinle musluğu aşağı çeviriyorsun, sonra devam.
Abi ön dişli ne alemde? Aynısı mıymış?
Bir de arkadaşlar, deneme yanılma yöntemi ile dişli değiştirmeyin, şu siteyi unutmayın.
www.sprocketcalculator.com
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
Arkadaşlar CBF 150 sahipleri aranızda yağı 4.000 KM'de 1 değiştiren var mı?
Herhalde biraz fazla girdik genelde şehir içi kulandığım için sürekli tümsekler vs.. ile karşılaşıyorum gerçi ama o kadar etkiler mi bilemiyorum.Bunda azda olsa motoru aldığımdaki ayarlarında etkisi olduğunu düşünüyorum çünkü dediğim gibi ön frene azcık dokunsam motorun önü gömülürdü amartisör iyice sıkışırdı çok hassastı yani.Neyse şuan gayet güzel.
Yalnız balata fiyatının 70 TL gibi bir fiyat olması şaşırttı beni internetten baktığımda 20 liralara falan vardı. Yine servis benim düşündüğüm fiyata mal olduda ben balatayı 60-70 hesaplayarak düşünmemiştim ona rağmen düşündüğüm bir fiyata mal oldu bakım
@superkaos:Benim son bakımımdaki yağ 4binde değişti normalde ben 2 binde değiştirmeyi düşündüm ustam şöyle bir baktı yağa bu 4bin dayanır sağlam yağdır zaten 4bin olunca değiştirelim dedi (ipone markaydı yağ).Herneyse 4bin km dolduğunda motor 12bin kmye geldiğinde değiştirttim azalma vs... de olmadı.Ama ben yinede 2binde bir değiştirmeye devam edeceğim araya kış falan girdi o yüzden 4bin de değiştirdim servise pek gitmediğim için
son yaptığım denemede tam depo, yedek de dahil 576 km yaptım. Tabi yanıma 1 litrelik kola şişesinde yedek benzin bulundurarak yaptım bu deneyi. şehir içinde ve 20 km'lik düz yolda her gün yaklaşık 40 km yol katederek ve 65 km'yi hiç geçmeyerek buldum bu değeri...
arkadaşlar bugün tank pad aldım. kendim yapıştırmayayım dedim reklamcıya gittim usta eli değsin diye
gelgelelim sonuca eğri oldu
ya olmaz bukadar ağalar...
peki bilgisi olan yazsın lütfen ! çıkarıp bidaha yapıştırırsam tutar mı? ne yapabilirim? :D
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:15 ----------
Arkadaşlar saç kurutma makinasıyla ısıtıp çıkarmayı ve daha sonra düzgün takmayı düşünüyorum ne dersiniz?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:23 ----------
Bu arada 520 km.deyim. Planıma göre pazartesi'ye kadar 850 km. Ye ulaşacağım allah kısmet ederse.
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)