Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
24 Mayıs 2011, 14:33
#22521
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar, 2011 modellerde 43 t olan arka zincir dişlimi, eski kasaların, yani 2010 ve öncesi kasaların orjinal arka dişlisi olan 42 t ile değiştirdim. Motor inanılmaz rahatladı.
www.rialli.com dan aldım. Bir günde geldi. Dişli 15+Kargo 6.5 tl. =21.5 tl. ye mal oldu. Değişim işlemini kendim yaptım. Deneme amaçlı kısa bir süreliğine 110 km/h a çıktım. Motor 8500 devirde idi. Daha önce bu hızı düz yolda hiç görememiştim. Şimdiye kadar hiç 105 km/h ı geçemeyen motor 110 ü gördü. 80-90 km/h seyahatleri daha keyifli bir hal aldı. Motor bu hızlarda eskisi kadar bağırmıyor.
İşlemi kendim yaptım, fakat sadece dişli ve dişlinin bağlı olduğu kısmı söktükten sonra bi tamirciye götürmem gerekti. Dişlinin somunları çok sıkı, ingiliz anahtarıyla falan elle açılmıyor. Mengene ile bi tezgaha sabitlemeniz ve
tabanca kullanmanız gerekiyor. Bu işlem içinde ücret almadılar. Ustanın 2 dk sını bile almadı zaten. Artık vites oranı vb eski kasalar gibi. Önceden uzun yolda 90 km/h a sabitlediğimde bile yüksek olan devir rahatsız ederdi. Şimdi bu hızlarda devir gayet rahat. Önceden 5. viteste 80/km/h ile yol alırken 6500 devir kullanan motor şu anda bu hızı 6000 devirde yapıyor. Değişiklik sadece 1 diş sayısı olduğu için kalkışta zorlanma ivmelenmede bi olumsuzluk ta yok.
2011 yeni kasa cbf i olan herkeze şiddetle tavsiye ederim.
kardeşim dayanamadın demi hemen oynadın makinaylaumduğun gibi olmasına sevindim.bende yapmayı düşünüyorum.yanlız düz yolda 110 u geçememen kilometrendenmi kaynaklanıyor.makinan henüz rahatlamamış olabilirmi.ben 75 kiloyum yan çantalara rağmen 110 rahat biraz mesafedede 120 ye gelebiliyorum 1400 km de motorum.sürekli sıkıştırarak kullanan biride deyilim.50 km de bir gazı açıyorum birkaç km gidip normal tempoya düşüyorum.bir kere çantasız denedim hissedilir bir fark oluyor 120 rahat çıkıyor ve ısrar edersen 130 sınırlarına geliyor.ama herzaman söylüyorumki bunda hemfikiriz bizim motorlarda yüzümüze tebessüm veren hız 80 90 km dirüst hızlar anlık ihtiyaçlara hizmet eder.amaç gezmek keşfetmek
Reklamlar
-
24 Mayıs 2011, 15:50
#22522
mrtdem adlı üyeden alıntı
kardeşim dayanamadın demi hemen oynadın makinayla
umduğun gibi olmasına sevindim.bende yapmayı düşünüyorum.yanlız düz yolda 110 u geçememen kilometrendenmi kaynaklanıyor.makinan henüz rahatlamamış olabilirmi.ben 75 kiloyum yan çantalara rağmen 110 rahat biraz mesafedede 120 ye gelebiliyorum 1400 km de motorum.sürekli sıkıştırarak kullanan biride deyilim.50 km de bir gazı açıyorum birkaç km gidip normal tempoya düşüyorum.bir kere çantasız denedim hissedilir bir fark oluyor 120 rahat çıkıyor ve ısrar edersen 130 sınırlarına geliyor.ama herzaman söylüyorumki bunda hemfikiriz bizim motorlarda yüzümüze tebessüm veren hız 80 90 km dir
üst hızlar anlık ihtiyaçlara hizmet eder.amaç gezmek keşfetmek
Bu disli meselesi benimde kafami kurcaliyor pazar gunu 700km yaptim 120km ye cok rahat ulaaiyorum ancak motor cok yuksek devirde calisiyor bu disliyi degistirirsem ne kadar fark olacak ve en onemlisi garantiden susermi motor . Sehir icinde kesinlikle yeterli bir motor uzun yolda sabit1000km ile giderkende yeterli diyebilirim
Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11
-
24 Mayıs 2011, 17:13
#22523
cbf mi mondial 150 mc mi derken sonunda bende cbf almaya karar verdim alacağım inşallah bu motorun yanlara şu büyük endurolara takılan yan çantaların aparatları takılıp yan çanta takabiliyoruz değil mi arkadaşlar artçısız kendim bineceğim arkaya da bi top case taktım mı tamamdır Türkiye turu yapmaya hazırız )
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:52 ----------
buldum işte bu ilandaki gibi : http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...9442012/detay/
motorumu aldığım zaman bende bu şekil yapmayı planlıyorum
Genel de uzun yol yapacağımdan 100-110 gibi hızlarda daha rahat gitmesi için dişlilerle oynamayı planlıyorum sizce ön dişliyi mi büyültmek sağlıklı yoksa arka dişliyi ufaltmak mı ?
-
24 Mayıs 2011, 17:22
#22524
Ben artık kafayı yiyecem; benim motorum kaç defa denedim 40 tl benzin ile (9,47 lt) 325, 311,310,318 km lerde yedeğe geçiyor. ortalama hız 85 km devir 6500 geçmiyorum. hava filtresi ve buji yi değiştirdim fakat sonuç yine aynı. 2010 2850 km de tecrübe eden varsa cevaplarsa sevinirim.
Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.
-
24 Mayıs 2011, 17:57
#22525
GÜNTEKİN adlı üyeden alıntı
Ben artık kafayı yiyecem; benim motorum kaç defa denedim 40 tl benzin ile (9,47 lt) 325, 311,310,318 km lerde yedeğe geçiyor. ortalama hız 85 km devir 6500 geçmiyorum. hava filtresi ve buji yi değiştirdim fakat sonuç yine aynı. 2010 2850 km de tecrübe eden varsa cevaplarsa sevinirim.
aynı miktarda benzinle benim motorum 290 km gitti. iki kişi 230 km si şehirlerarası. hız ortalama 100. yola başladığımızda km saatimiz 1200 ü gösteriyordu. 100/3.23 lt bana normal geldi . artçıyı atarsak(Allah korusun yakıt değerlerimiz aynı gibi
Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin,
Uçmayı seviyorsan düşmeyi de bileceksin,
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin...
-
24 Mayıs 2011, 18:25
#22526
fatih_005 adlı üyeden alıntı
aynı miktarda benzinle benim motorum 290 km gitti. iki kişi 230 km si şehirlerarası. hız ortalama 100. yola başladığımızda km saatimiz 1200 ü gösteriyordu. 100/3.23 lt bana normal geldi
. artçıyı atarsak(Allah korusun
yakıt değerlerimiz aynı gibi
anaa valla kardeş 3.23 olduktan sonra bi anlamı kalmıyoki valla kafa 1 milyon oldu düşünmekten..
şimdi kango 1.5 araçla sakaryaya 200 km yol 100-110 gidiyorum 10 litre yakıyor dizel bi gidiş 35 tl...
cbfle gitsem 6.5 litre 200 km 27 lira filan yapıyo güncel fiyatlarla,hem benzin fiyatı arttı hem cbfin yakıtı noluyo arkadaşarabayla gitmek daha karlı oluyo gitcem otogardan yolcu toplıcam valla
-
24 Mayıs 2011, 18:37
#22527
mücahit_89 adlı üyeden alıntı
anaa valla kardeş 3.23 olduktan sonra bi anlamı kalmıyoki valla kafa 1 milyon oldu düşünmekten..
şimdi kango 1.5 araçla sakaryaya 200 km yol 100-110 gidiyorum 10 litre yakıyor dizel bi gidiş 35 tl...
cbfle gitsem 6.5 litre 200 km 27 lira filan yapıyo güncel fiyatlarla,hem benzin fiyatı arttı hem cbfin yakıtı noluyo arkadaş
arabayla gitmek daha karlı oluyo gitcem otogardan yolcu toplıcam valla
sorun senin arabanda abicim 100 km de 5lt yakıyo hemde dizel eski 125 cc motorum ortalama 4.4 lt yaktığından cbf in yakıtını gözüm görmüyor şu an testteyim 100 km olunca fulleyim bakalım şehiriçi kaç lt yakacak??
Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin,
Uçmayı seviyorsan düşmeyi de bileceksin,
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin...
-
24 Mayıs 2011, 18:39
#22528
fatih_005 adlı üyeden alıntı
sorun senin arabanda abicim 100 km de 5lt yakıyo hemde dizel
eski 125 cc motorum ortalama 4.4 lt yaktığında cbf in yakıtını gözüm görmüyor
şu an testteyim 100 km olunca fulleyim bakalım şehiriçi kaç lt yakacak??
gittik arabanın en az yakanını aldık şimdi cbf alcam diyelim bu kadar yaktıktan sonra arabaya binerim daha iyiama arabada uzun yolda az yakıyo şehir içi 6-7 oluyo ama yinede kurtarıyo kocaman araba...cbf şöyle 2 litre filan yaksa süper olcak
-
24 Mayıs 2011, 21:00
#22529
Ben otoyolda kullanıyorum genelde. Hızım en fazla 100 olur, zaman zaman o da. Yakıtı ise 20 tl'ye 200 km civarıdır hep.
-
24 Mayıs 2011, 21:01
#22530
darknesspide adlı üyeden alıntı
slm herkeze
arkadaşlar arka frene bastığımda tak tak şeklinde bir vurma sesi geliyor bu sizlerdede oluyormu acaba.
dosrum dahja cbf alamadım fren konusunda kullanıcı bilgisi veremem ama benim mondial de geri giderken arka freni kullanın ca balata geri sarıyor ileri giderken ilk basışta tak diiye vuruyor ondan olamı acaba seninkide dedim ama kullanan arkadaşlar jant falan diyor ama ne ise
-
24 Mayıs 2011, 21:17
#22531
seyitster adlı üyeden alıntı
cbf mi mondial 150 mc mi derken sonunda bende cbf almaya karar verdim alacağım inşallah bu motorun yanlara şu büyük endurolara takılan yan çantaların aparatları takılıp yan çanta takabiliyoruz değil mi arkadaşlar artçısız kendim bineceğim arkaya da bi top case taktım mı tamamdır Türkiye turu yapmaya hazırız
)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:52 ----------
buldum işte bu ilandaki gibi :
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...9442012/detay/
motorumu aldığım zaman bende bu şekil yapmayı planlıyorum
Genel de uzun yol yapacağımdan 100-110 gibi hızlarda daha rahat gitmesi için dişlilerle oynamayı planlıyorum sizce ön dişliyi mi büyültmek sağlıklı yoksa arka dişliyi ufaltmak mı ?
Ön dişliyi büyütemezsiniz zincir dişlinin bulunduğu yerdeki kapağa sürtebilir. Arka dişliyi küçültmek daha mantıklı olur.
-
24 Mayıs 2011, 22:11
#22532
TheNightHawk adlı üyeden alıntı
Ön dişliyi büyütemezsiniz zincir dişlinin bulunduğu yerdeki kapağa sürtebilir. Arka dişliyi küçültmek daha mantıklı olur.
o zaman arka dişliyi 1 diş ufaltmak güzel olur motor daha rahatlar uzun yolda düşük devirle 100 km de rahat rahat gider
-
24 Mayıs 2011, 23:05
#22533
Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin,
Uçmayı seviyorsan düşmeyi de bileceksin,
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin...
-
24 Mayıs 2011, 23:59
#22534
[COLOR="DarkOrchid"]CBF 150...... Burak[/COLOR]
-
25 Mayıs 2011, 00:11
#22535
bu depodan 100km yol yaptıktan sonra basmaya başlamıştım. işe gidiş gelişlerde 120 ye çıktığım oluyor. rampalarda son gaz vs vs derken 348km de motor yedeğe düştü. 375km de benzinliğe girdim. 10.39litre 43.64 liralık benzin aldı depo. ilk depoda bundan çok çok daha az yakmıştım. ilk depoda 80i geçmemiştim ama. basınca sıkıştırınca motorum 2.77litre/100km ortalama yakmış .
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
-
25 Mayıs 2011, 01:45
#22536
abolgi adlı üyeden alıntı
bu depodan 100km yol yaptıktan sonra basmaya başlamıştım. işe gidiş gelişlerde 120 ye çıktığım oluyor. rampalarda son gaz vs vs derken 348km de motor yedeğe düştü. 375km de benzinliğe girdim. 10.39litre 43.64 liralık benzin aldı depo. ilk depoda bundan çok çok daha az yakmıştım. ilk depoda 80i geçmemiştim ama. basınca sıkıştırınca motorum 2.77litre/100km ortalama yakmış .
çok basmassanız ileride daha da az yakacaktır. Ben yine şehir içi ve biraz şehir dışı karışık yaktım 408 km ( çorluya gidip gelmiştim160 km şehirler arası) de yedeğe düştüm. benim 100km/2.5 den yukarı çıkmıyor sanki çok sıkıştırmayın bence
-
25 Mayıs 2011, 03:39
#22537
bu depodada biraz sıkıştırırım sonrasında 80 civarı en ideal hız o şekilde kullanırım zaten. motorun ciğerleri biraz açılsın diye 500km den sonra sıkıştırmaya başladım.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
-
25 Mayıs 2011, 11:09
#22538
selamlar tekrar herkese, 2,3sayfa önceden tartışılan ilan da aksesuar fiyatlarında koruma demiri fiyatları vardı.benim ön far koruma ve kuyruk(diğer adıyla çanta)demirine ihtiyacım var. İstanbul da en uygun nerede bulurum nekadar dır? Teşekkür her zamanki gbi şimdiden.
-
25 Mayıs 2011, 11:41
#22539
abolgi adlı üyeden alıntı
bu depodada biraz sıkıştırırım sonrasında 80 civarı en ideal hız o şekilde kullanırım zaten. motorun ciğerleri biraz açılsın diye 500km den sonra sıkıştırmaya başladım.
Benimde 500 km yi yeni geçti bugün acık gezecem bende sıkıştırayım bakayım nefesi açılsın 4 gündür yatıyor zati kerata.
Bu arada herkes su yedeğe düşmekten bahsedip duruyor nedir bu yahu hangi şeklide kalması gerekli o okun bilen biri söylesin lütfen bide ok diyelim yedek kısmında duruyor yakıt bitince motor stop etmez mi bana pek güvenli gelmedi açıkçası sollarken falan bitti naapçaz vallahi bilmediğimden böyle konuşuyorum çok cahilce olduysa affola.
canekin adlı üyeden alıntı
selamlar tekrar herkese, 2,3sayfa önceden tartışılan ilan da aksesuar fiyatlarında koruma demiri fiyatları vardı.benim ön far koruma ve kuyruk(diğer adıyla çanta)demirine ihtiyacım var. İstanbul da en uygun nerede bulurum nekadar dır? Teşekkür her zamanki gbi şimdiden.
Vallaha nerede ne kadar bilemeycem ama Mutluhandan alma kardeşim acaip pahalı sıfır motor alırken sordum adama ön far korumaya 100 tl dedi bide öyle kapıdan giren biri olsak mazallah 200-300 diyeceklerdi herhalde. Bide hocam su YBR li fotoyu değiştirmemişsin hala göz zevkimizi bozma yeter yawwww.
Yesterday is history, tomorrow is mystery but today is a gift!
ONE LIFE LIVE IT
Honda CBF 150 '11 ( 8750 km)
-
25 Mayıs 2011, 13:18
#22540
dincer59 adlı üyeden alıntı
Benimde 500 km yi yeni geçti bugün acık gezecem bende sıkıştırayım bakayım nefesi açılsın 4 gündür yatıyor zati kerata.
Bu arada herkes su yedeğe düşmekten bahsedip duruyor nedir bu yahu hangi şeklide kalması gerekli o okun bilen biri söylesin lütfen bide ok diyelim yedek kısmında duruyor yakıt bitince motor stop etmez mi bana pek güvenli gelmedi açıkçası sollarken falan bitti naapçaz vallahi bilmediğimden böyle konuşuyorum çok cahilce olduysa affola.
Vallaha nerede ne kadar bilemeycem ama Mutluhandan alma kardeşim acaip pahalı sıfır motor alırken sordum adama ön far korumaya 100 tl dedi bide öyle kapıdan giren biri olsak mazallah 200-300 diyeceklerdi herhalde. Bide hocam su YBR li fotoyu değiştirmemişsin hala göz zevkimizi bozma yeter yawwww.
ok yukarıya doğru ilen normoldesin aşagı alırsan yedek depoya gecer arkadaşım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 20 kullanıcı var. (1 üye ve 19 misafir)
Bu Konudaki Etiketler