Benimde gözlemlediğim bazı ayrıntılar var, Bende 2007 varken süspansiyon sanki daha yumuşaktı gibi geliyor, ilginçtir 2007 modeli kullanırken daha az yoruluyordum, yeni model ile yol giderken dirseklerim ve bileklerimde ağrı hissettim bu durum pisikolojik olabilir,yeni model kesinlikle daha iyi gaz tepkisine sahip ve daha sessiz,grenajlar daha yumuşak plastikten yapılmış olabilir geçenlerde motorum yan yattı demiştim sol yan grenaj çatladı manet ve gidon yamuldu grenajları çıkartınca far çerçevesinin tırnaklarınında kırıldığını gördüm, sipariş verdim parçalar geldi değiştiricem, 320 tl gibi bir rakam çıktı bu motoru asla koruma demiri olmadan kullanmamak gerek....ve en sinir olduğum şey 2007 modeldede olan km gösterge ibresinin 40km den sonra titreyerek çalışması takmamaya çalışıyorum ama eski modeldeki titreme bundada var....yağ konusunda ilk değişimi acaba shell mi mobilmi yapsam dedim yoksa castrol 20/40 actevomu koysam dedim(mineral)aslında diğer tam sentetik yağlar nekadar gerekli tartışılır zira 25 tl 1 lt yağ için pahalı bir rakam birde shellin mineral sx olanı var 12 tl ve sj sınıfı vsx 22 tl(yarı sentetik)ultra (tam sentetik) 25 tl karar veremedim...daha önce actevo kullanmıştım baya memnundum ancak shelin sx mineral yağıda sj şartnamesini karşılarken actevo sg daha düşük sınıf oluyor büyük ihtimal sx olanı denemek istiyorum 2 kutusu 24 tl ...motor daha 200 km kullanmıyorum aksaklıkları giderdikten sonra kullanıcam..
Hakkaten CASTROL ACTEVO 4T 20W-40 SG sınıfı yağmış. Ya servis bu yağı koymasın ya da kitapçığı değiştirsinler.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
Topikte Eskişehirliler çoğalıyor..
2009'da motorumu aldığımda tekdim sanırım...
Onur sanırım Mustafa Ceceli konserinde seni gördüm, motorun parlıyordu...
[B][COLOR="Red"]2011 CBF 150 Kırmızı[/COLOR][/B] ::kalbim::::kalbim::::kalbim::
plaka süpermiş...
Neden olmasın güzel olur bir gezi, hem tanışmış oluruz..
Tarih saat belirleyelim o zaman PM atıyorum size
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:53 ----------
Arkadaşlar bu alarm'ı almayı düşünüyoruz ama bilginiz varmı kullananlari hakkında iyi kötü bi yorum duyanlar yazarsa sevinirim ?
http://www.hepsiburada.com/Liste/cyc...oryId=20029254
[B][COLOR="Red"]2011 CBF 150 Kırmızı[/COLOR][/B] ::kalbim::::kalbim::::kalbim::
Geçen hafta 1100km ye ulaştığımda servise gittim , ustamız yok haftaya gel dediler , yahu bir tek yağ değişecek dediysemde yağımı değiştirtemedim.
Bende eski ustama giderek elindeki markasını hatırlamadığım 15-40 bir yağ koydum.
Dün 1485km de servise gittim , garantinin işlemesi adına yeniden yağ değiştirdim. Kimseyede ben yağı zaten değiştirdim demedim. Çırağın motoru lifte sokamamasından kıllandıysamda ses etmedim. Stajer falandır birazdan usta gelir dedim. Birazdan yine gençten bir delikanlı geldi motor sıcakken yağ tapasını söktü hiç ses çıkarmadım. Castrol 20/40 actevo koydu , hiç ses etmedim. Arka kampanın fren milinin orası terleme yapmış , nedendir dedim hiç bilmiyorum valla dedi , bende hiç ses etmedim valla. 12 Lira tuttu onada ses etmedim. Çok sessiz geçen bir bakım oldu , hiç sesimi çıkarmadım
Önümüzdeki hafta sonu Burso Enduro'nun festivaline gideceğim , dönüşte eski ustamda (eski dediğime bakmayın Pegaso hala onda baş usta yani ) Castrol 15-50 ile yağı değiştirmeyi düşünüyorum.1100km de yağ koyarken zinciride germiştim ama yağlamayı unutmuşum bu akşamda zinciri yağlayacağım.
Yeri gelmişken CBF150 ile ilgili deneyimlerimide yazayım.
İlk 150'inci kilometrede deneme amaçlı gazı köklemiştim ve 120km hıza ulaşmıştım. Sonrasında pek zorlamamaya dikkat ettim. 550km den sonra gittiğim Demirköy kampında , en ufağı 650cc olan Endurolarla yaptığımız grup sürüşüne ayak uydurabilmek için Demirköy virajlarında devri 7000 seviyesinde tutmak zorunda kaldım. 7000 devrin altında viraja girdiğimde motor toparlayamıyordu kendini , aynı zamanda viraja yaklaşırkende asvaltın traşlı olmasından dolayı fren kullanamayıp motor freni yapmak durumunda kaldım sürekli. Kamp dönüşü Saray'da , İstanbul istikametine giden gruptan ayrılıp Kırklareli üzerinden Edirne istikametine saptım. Şiddetli bir rüzgar ve yağmur altında sürekli son vites , dip gaz Edirne'ye geldim 110km nin üzerine hiç çıkamadım.
Şu anda CBF150'nin maksimum sürati 100km/s'e kilitlenmiş durumda. Beşinci viteste 100km/s'e 8500 devirde kilitlenip düz yolda ne devir , ne hız milim yükselemiyor. Bayır aşağıda 9000 devirin biraz üzerinde 110'a yaklaşabiliyor sadece. 4üncü viteste devir redline'ı falan geçiyor ama 5'te tırt.Sanırım rodajda başarılı olamadık. Bakalım yağ eksiltme durumu ne olacak
Bazı arkadaşların dediği gibi kadranımda titreme falan yok benim. Benzin göstergesine pek baktığım yok , yedeğe düştükçe benzin alıyorum. Henüz tüketim hesaplamış değilim. Tüketim kayıtlarını tutmaya yeni başladım. Şu anda çok sağlıklı olmasada durum şu şekilde.1315km de yedeğe geçtiği zaman benzin aldım.10,5litre , 44Lira. Şu anda 1515km deyim gösterge yarıdan biraz aşağıda.Benzin aldıktan sonra biraz daha netleşecek.
Titreşim var mı yok mu bilemiyorum.Yani biliyorum da neye göre kıyaslayayım onu bilmiyorum. Evet titreşim var özellikle 5000 devirde ama Pegaso ile kıyaslarsam ki başka referansım yok Hiç titreşimsiz bile diyebilirim.
Lastik konusuna daha önceki mesajımda değinmiştim. Durolar ıslakta kayıyor aga , kuruda kaydıracak kadar agresif bir hareketim olmadı şimdilik.
Frenlerden ses gelmedi şimdiye kadar , gidonu bırakınca ip gibi gidiyor , sağa sola çekişi , herhangi bir kasması yok.
Rolanti 1500 benim , durduğu yerde jikle çekiliyken 5000 devire kadar çıkabiliyor o esnada beton zemini titretebiliyor. Rolantiyi 4000 bakımından sonra düşürtmeyi düşünüyorum.
Dün eski ustam bir tur attı , çok seri olmuş 2011'ler dedi. Arka dişliyi 43 yapmışlar dedim. Hımm o yüzden çekiş artmış , son hız düşmüş o zaman dedi. 41 dişli vardı onu takalım dedi. 38 takalım dedim. 4'te 120 yaparsın , 5 attın mı 90 da kalırsın , 41 iyidir dedi. 38'den 42'ye hepsini alıp deneriz beya dedim. Hele şu 4000'i bi geçelimde
Aldığım gün yağmurda gelmiştim eve. Eh çamurlandı haliyle , fotoğraf çekebilmek için köpük ve basınçlı suyla yıkattım , sol sinyal su almış , bir ara sinyali söküp kurulamak lazım. O günden beri yani yaklaşık 20 Nisandan beri yıkanmış , silinmiş , kurulanmış değil. Demirköy'ün çamuru tozu hala üzerinde , gece yol yapmaya kalkarsam en azından farı azcık silmek lazım , ampul görünmüyor çamurdan Koltuğu siliyorum ama hanım kızıyor pantul çamurlanınca
Ha bide Demirköy'de sola yatırdım ben bunu güm diye , hiç çizilmedi bile ona şaşırdım. En azından siyal kırılmıştır diye düşündüm ama çizik bile çıkmadı o da çok enteresan geldi.
Sabah sabah aklıma gelenler şimdi bu kadar , geldikçe paylaşmaya devam
Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı
"Tecrube, limitlerini bilmektir"
Beyler bu ay sonu benim cıbıfa michelin Pilot Sporty taktıracağım. D&B motorda ( serviste) taktırmamla Buz motorda taktırmam arasında fiyat farkı yok. D&B motor evime daha yakın fakat orasıda balans yapmıyor. Tekere mutlaka balans yaptırmam gerekir mi? Yada buz motorun işçiliği nasıldır gidenler yorum yaparsa sevinirim?
mrtdem dostum ben şuanda gemlik de değilim eskişehirdeyim ama 1 ay sonra gemlikde olucam birde benim motorum gri
brkcrdk: evet bencede tanışmak iyi olur 3 kişimiyiz bu topicte eskişehirli olarak ?
_10ur_: tarih saat nezaman uygun olur size bide özel msj attım onur bakabilirmisin
abi bende geçen çarşamba gittim çorlu onur hondaya,20-40 katalizörlü motorlar için iyimiş gerçekten eski sayfalarda da vardı kaçırmışsın sanırım.15-50 şıkırtı azalması falan da yapmıyo onuda söleyim..servisteki adamlara motor üstündeki lastik benzeri şeylerden birinin düştüğünü söyledim,senin dediğin gbi biraz önemsemez gibi olsalarda isterseniz yazdıralım parça gelir dedi bikaç kez tekrarlayarak,sorun yaratçaklarını sanmıyorum yani..
ben de bikaç uzamıştım 500 km yi geçnce,ilk aldığımda 6000 sabit devirle geldim burgaza,500 km den sonra bi aç uzun yokuşta dipledim,dün 1000 km de dupnidsys gittim sanırım 1km lik bi yokuş vardı,2 kişi ve dolu çantalı olduğumuz halde ne varsa yapıştırdım 1 km boyunca,sanki sesi değişti mmotorun şimdi okadar seri ki ilk kez 1 den 2 ye attğmda pati çekti altmdan kaycaktı :D
şuan düz yolda 110-115 falan rüzgar yoksa,yağı değiştirme bence.uzun yolda açılıyo motor şöyle bi burgaz yap inişli çıkışlı 4 le çık yokuşları son devirde 5 le in motorun ciğeri açılsın biraz
ben sınır tanımam ama bütün sınırlar beni tanır........
Sanırım topikde 4 kişiyiz şu anda.
Yakında bir gezi güzel olur tanışma anlamında..
Bu arada 8000 bakımını yaptırdım 65tl tuttu. daha fazla bir rakam bekliyordum açıkçası.. motorumu daha çok sevdim..
[COLOR="DarkOrchid"]CBF 150...... Burak[/COLOR]
çok viraj yok ama inanılmaz güzel yenge bikere gidince her ay isticek emin ol okadar serin bi havası var ki oksijenden motor bile delirdi 2 kişi full dolu çanta yokuşlarda altımdan kaçıcaktı :D:D ben de sevglimi götrcem kısmetse pazartesi bi aksilik çıkmassa insanı resetliyo dağ havası kendme geldm yaa düşünürsen bi tur yapalım yollar ezberimde 80 km burgaza hemde otoban gibi yollar gidene kadar az viraj az araba sanki sadece motorsikletler düşünülmüş iğneada falan traş yani mağara deyip geçme dehşet biyer şato gibi :D git abi valla pişman olmassın
ben sınır tanımam ama bütün sınırlar beni tanır........
Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı
"Tecrube, limitlerini bilmektir"
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)