Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
20 Mayıs 2011, 18:02
#22401
Bruce 65 adlı üyeden alıntı
Çok teşekkür ederim,İnşallah daha güzellerine sen binersin...biz ihtiyarladık gari,bu benim son motorum olucak herhalde...
ben seni yolda tokatladıktan sonra hırs yapar sende cbf 1000 alırsın gari...bu işin sonu yok hacım...2 yıl sonra bundan da sıkılırsın...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Reklamlar
-
20 Mayıs 2011, 18:03
#22402
TheNightHawk adlı üyeden alıntı
Mmucit, akü sağlam da olsa bu havalarda arızaya geçebilir. Benim çok başıma geldi. Bir akü ortalama 3 yılda o da düzgün kullanılırsa gidiyor. Voltajını ve sıvısını kontrol etmek lazım. Şarj ederken bir gözü yanarsa yolda da bırakabilir.
Sıvısını tabiki de kontrol etsin. Benim dediğim akü boşsa, motor çalışırken dolacağı için sıkıntı yaşamayacağı.
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar rialli.com dan 42 t diş siparişi verdim. 15 tl. Orjinal arka dişlimiz 43 t imiş. Eski kasalarda 42 t idi. İnanılacak gibi değil. Dişleri saymam dahi gerekmedi. Dişlinin üzerinde koskocaman 43 yazıyor. 42 t yi takınca motor rahatlayacak. Gelir gelmez takacağım. Arka dişin 43 t olduğunu bilseydim daha servisten motoru çıkartmadan michalenler için hazır lastikler sökülmüşken 42 t taktırırdım ama aklımın ucuncan bile geçmedi. Bence eski kasa ile yeni kasa arasındaki en önemli farklardan biri. Yeni kasalarda arka dişli 43 t. Vites aralıkları daha kısa kalkış ve ara hızlanma daha seri. Moor çabuk çabuk vites istiyor. Ama 80-90 seviyelerinde bile motor bas bas bağırıyor. 6. vitesi arıyor sanki. Yani eski kasaya nazaran motor aynı vites ve aynı hızda daha yüksek devirler kullanıyor ve haliyle daha çok yakıt tüketecektir. Yeni kasa motor alan tüm arkadaşlara arka dişlilerini 42 t ile değiştirmelerini şiddetle tavsiye ederim. Motor rahatlayacak, yakıt daha da düşecektir. bi dişte en ortalama 5 km/h kadar oynar. Yani eski kasalar gibi olacak. Eski motorla 2. vitesle devamlı 40 km/h ile çıktığım ve her gün kullandığım bi bayır yol var evimin istikametinde. BU yolu şimdi yeni motorumla motor aşağı yukarı aynı devirleri kullanıyorken 35 km/h ile çıkabiliyorum. 40 a çıkınca motor rahatsız edici seviyede ve eskisinden daha yüksek değerlerde devire çeviriyor. Hiç gerek yok. Ayrıca bu değişikliği Honda Müh.. lerine .sormak isterdim. Arka dişli neden 42 den 43 oldu diye. Bunu nasıl açıklarlar acaba. 43 te ile 90-100 km/h ile giden motor daha yüksek devirler kullandığından motor ömrü de eski kasaya nazaran uzun vadede daha kısa olacak, motor daha çabuk bitecek. Birde üstüne devir kesiciyi kaldırmışlar. Bu durumda arkada 43 t dişli ile 120-130 a motoru çıkartmak isteyen arkadaşlara açıkça motorunuza yazık ediyorsunuz demek isterim. Yani 43 t ile bu motoru devir kesici yokken bilinçsizce kullanmak, eski kasaya nazaran motorun daha çabuk bitmesine sebep olacak, 30-40 bin de cbf motor bitiriyor muhabbetleri ayyuka çıkacaktır.
Hocam bence hazır bakıyorken, ön dişline de bak derim. Belli mi olur, Hondaya
Ben de zinciri değiştirsem ön 14, arka 38 yapacaktım ama şimdilik böyle.
Benim konfgrasyon standarta göre %3 hız farkı sağlıyormuş.
http://www.sprocketcalculator.com/
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
-
20 Mayıs 2011, 18:05
#22403
mete_han adlı üyeden alıntı
amin amin...valla 2 seneye cbf 600 alır seni yolda tokatlarım ...
[QUOTE]
Zaten seni 600 lükten aşağı paklamaz gari...
Hep Pür Dikkat...
-
20 Mayıs 2011, 18:07
#22404
özellikle küçük cc makinalarda TORK herşeydir. ben arka dişliyi küçültüp Tork tan ödün vermem. burada bir yanılgı var. o da hız düşük devir fazla olduğu için çok yakacağını söyleyen arkadaşıma cevaben hız düşük devir yüksek olabilir ama buna karşılık artmış olan tork nedeniyle rampalar daha rahat çıkılmakta. çekiş artmış durumda. bu da yakıtı düşürür. motorun azami taşıyacağı ağırlık 170kg olarak verilmiş. özellikle ardçılı kullanan arkadaşların kendi+ardçısı+yanlarındaki yükü hesap etmesi menfaatlerinedir. ardçılı kullanacak arkadaşlar dişlilerle oynayıp motoru gereksiz yere yormayınız. bisikletçiler bunu daha iyi bilir. bisikletçi yüksek kadans ( dakikadaki pedal çevirme sayısı) ile pedal çevirir, yolun eğimi ve yol durumuna göre vites değiştirirler. burada dikkat ettikleri şey kadansı mümkün olduğu kadar sabit tutmaktır. bunu yapan bisikletçi yorulmaz, dizlerini zorlamaz. örnek olarak düz yolda ön dişli en büyükte arka dişli en küçükte ve kadansı 100 olan bir bisikletçinin 50km hız yaptığını farz edelim. rampa çıkarken kadans yine 100 ön dişli en küçükte arka dişli en büyükte yol aldığında hızı 10km ye düştüğünü kabul edelim. rampada yorulmadan yol alır. oysa arka dişliyi en küçük dişliye alsın ve 10km hızla pedal çevirdiğinde kadans yarı yarıya düşecektir ( dişli oranlarına göre değişiklik olabilir) ama gel görki rapma bitmeden kendi dizleri bitecektir. bunu motora uygularsak motoru yüksek devirde kullanmak değil o yüksek devirde yüksek yük uygulamak bitirir. aracın cinsi ne olursa olsun harcanan gücün çok büyük bir kısmı rüzgarı yenmek için kullanılır. burada hız doğrusal artarken havanın sürtünmesi logaritmik artar. o nedenledirki arabalar 90 km den sonra çok fazla yakıt harcamaya başlarlar. bu motosikletleriçinde geçerlidir. motorunuzun rahat gitmesi için bırakın dişli küçültmeyi daha yavaş gitmeyi deneyin. ortalama 80 süper bir hız. hız yapmayı düşünen daha büyük cc li motor alsın.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
-
20 Mayıs 2011, 18:07
#22405
[QUOTE=Bruce 65;2355451]
Zaten seni 600 lükten aşağı paklamaz gari...
vurucam kırbacı vurucam kırbacı cbf 600 e...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
20 Mayıs 2011, 18:09
#22406
@Bruce yeni motorun hayırlı olsun
mete_han adlı üyeden alıntı
abicim ben bişey diyim...en güzelini yaptın...vallahide kurtuldun...bu zamanda 250 cc den aşağısı hamallık...resmen yolda tırmalıyosun...bi rüzgar yiyorsun pat 80 i geçemiyorsun...afedersin sokarım öyle motora ben...motor dediğin zart diye 120 ye sabitlenecek...yakışır...makina kız gibi namussuz...parlıyor...güle güle kullan...
Yalnız metehan abi, motosiklettede fiyatlar 250 ve üzeri için uçuşa geçiyor. Buna yedek parça, bakım masrafları vs. dahil.
Sonra acaba araba daha mı ekonomik demeye başlıyorsun
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
-
20 Mayıs 2011, 18:12
#22407
[QUOTE=mete_han;2355457]
Bruce 65 adlı üyeden alıntı
vurucam kırbacı vurucam kırbacı cbf 600 e...
Aslında ben sana (650 V-strom- yada F 650 GS) Yakıştırıyorum senin cüssene daha uygun olur gibime geliyor...ama tabi senin kararın en güzeli olucak...
Hep Pür Dikkat...
-
20 Mayıs 2011, 18:13
#22408
abolgi adlı üyeden alıntı
özellikle küçük cc makinalarda TORK herşeydir. ben arka dişliyi küçültüp Tork tan ödün vermem. burada bir yanılgı var. o da hız düşük devir fazla olduğu için çok yakacağını söyleyen arkadaşıma cevaben hız düşük devir yüksek olabilir ama buna karşılık artmış olan tork nedeniyle rampalar daha rahat çıkılmakta. çekiş artmış durumda. bu da yakıtı düşürür. motorun azami taşıyacağı ağırlık 170kg olarak verilmiş. özellikle ardçılı kullanan arkadaşların kendi+ardçısı+yanlarındaki yükü hesap etmesi menfaatlerinedir. ardçılı kullanacak arkadaşlar dişlilerle oynayıp motoru gereksiz yere yormayınız. bisikletçiler bunu daha iyi bilir. bisikletçi yüksek kadans ( dakikadaki pedal çevirme sayısı) ile pedal çevirir, yolun eğimi ve yol durumuna göre vites değiştirirler. burada dikkat ettikleri şey kadansı mümkün olduğu kadar sabit tutmaktır. bunu yapan bisikletçi yorulmaz, dizlerini zorlamaz. örnek olarak düz yolda ön dişli en büyükte arka dişli en küçükte ve kadansı 100 olan bir bisikletçinin 50km hız yaptığını farz edelim. rampa çıkarken kadans yine 100 ön dişli en küçükte arka dişli en büyükte yol aldığında hızı 10km ye düştüğünü kabul edelim. rampada yorulmadan yol alır. oysa arka dişliyi en küçük dişliye alsın ve 10km hızla pedal çevirdiğinde kadans yarı yarıya düşecektir ( dişli oranlarına göre değişiklik olabilir) ama gel görki rapma bitmeden kendi dizleri bitecektir. bunu motora uygularsak motoru yüksek devirde kullanmak değil o yüksek devirde yüksek yük uygulamak bitirir. aracın cinsi ne olursa olsun harcanan gücün çok büyük bir kısmı rüzgarı yenmek için kullanılır. burada hız doğrusal artarken havanın sürtünmesi logaritmik artar. o nedenledirki arabalar 90 km den sonra çok fazla yakıt harcamaya başlarlar. bu motosikletleriçinde geçerlidir. motorunuzun rahat gitmesi için bırakın dişli küçültmeyi daha yavaş gitmeyi deneyin. ortalama 80 süper bir hız. hız yapmayı düşünen daha büyük cc li motor alsın.
Abi dediklerine katılıyorum ama aynı motora neden farklı dişli uyguluyorlar?
(Bz 2007-2010 modelleri, 15-42)
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
-
20 Mayıs 2011, 18:15
#22409
[QUOTE=mmucit;2355462]@Bruce yeni motorun hayırlı olsun
Teşekkürler kardeşim çok sağol...selamlar...
Hep Pür Dikkat...
-
20 Mayıs 2011, 18:23
#22410
[B][COLOR="Red"]2011 CBF 150 Kırmızı[/COLOR][/B] ::kalbim::::kalbim::::kalbim::
-
20 Mayıs 2011, 18:34
#22411
Modelde hiç photoshop a benzemiyor. (Ya da çok iyi işçilik çıkarmışsın, helal olsun)
Ehliyet sınavında komisyondaki adam kız tavlamak için mi ehliyet aldığımı sorup, takılmıştı.
Şimdi ne desem, zaten tank pad de faul.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
-
20 Mayıs 2011, 18:50
#22412
mmucit adlı üyeden alıntı
Modelde hiç photoshop a benzemiyor. (Ya da çok iyi işçilik çıkarmışsın, helal olsun)
Ehliyet sınavında komisyondaki adam kız tavlamak için mi ehliyet aldığımı sorup, takılmıştı.
Şimdi ne desem, zaten tank pad de faul.
Modelin birazdan bol bol fotoğrafını eklerim
Ben olsam adama ağır vasıtada kız oluyomu diye cevap veririm
Tank ped'i alamadım daha, Ne masraflı işmiş arakdaş motosiklet öğrenci işi değil valla, 50 lira koruma demiri, 150 lira çantası, 30 tank Pad'i,20 jant şeridi, 15 aynaları, 20 lastik spreyi,30 brandası,30 zincir spreyi, kaskı montu eldiveni derken alıyo başını gidiyo valla
[B][COLOR="Red"]2011 CBF 150 Kırmızı[/COLOR][/B] ::kalbim::::kalbim::::kalbim::
-
20 Mayıs 2011, 18:55
#22413
_10ur_ adlı üyeden alıntı
Modelin birazdan bol bol fotoğrafını eklerim
Ben olsam adama ağır vasıtada kız oluyomu diye cevap veririm
Tank ped'i alamadım daha, Ne masraflı işmiş arakdaş motosiklet öğrenci işi değil valla, 50 lira koruma demiri, 150 lira çantası, 30 tank Pad'i,20 jant şeridi, 15 aynaları, 20 lastik spreyi,30 brandası,30 zincir spreyi, kaskı montu eldiveni derken alıyo başını gidiyo valla
bu ufak tefek masraflara katılıyorum inan toplasan acayip bişe cıkıyo ortayaama istanbulda bu saydıkların yarı yarıya olmasada baya ucuza temin edilebilir örn:koruma demiri 35 tl kalitelisitank pad 15 tl,lastik spreyi 10 tl büyük marketlerde 15 tl zincir yağı,7.5 tl zincir temizleme spreyi vs vsaraştırmak lazım yoksa çok para gidiyo
-
20 Mayıs 2011, 18:58
#22414
_10ur_ adlı üyeden alıntı
Modelin birazdan bol bol fotoğrafını eklerim
Ben olsam adama ağır vasıtada kız oluyomu diye cevap veririm
Tank ped'i alamadım daha, Ne masraflı işmiş arakdaş motosiklet öğrenci işi değil valla, 50 lira koruma demiri, 150 lira çantası, 30 tank Pad'i,20 jant şeridi, 15 aynaları, 20 lastik spreyi,30 brandası,30 zincir spreyi, kaskı montu eldiveni derken alıyo başını gidiyo valla
İstersen tank pad için, şöyle şeylere bak. Beğenirsen.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Tank-...ssoriesQQvilZ1
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Motor...ssoriesQQvilZ1
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Carbo...ssoriesQQvilZ1
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
-
20 Mayıs 2011, 18:59
#22415
mmucit adlı üyeden alıntı
Abi dediklerine katılıyorum ama aynı motora neden farklı dişli uyguluyorlar?
(Bz 2007-2010 modelleri, 15-42)
verilere bakarsanız 2011 lerde tork artmış azda olsa. hatta bunun muhabbeti olmuştu ismail sormuştu sanırım yeni alanlar bi baksın dişli sayılarına diye. motorun ömrünü uzatmak için bile olabilir.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
-
20 Mayıs 2011, 19:08
#22416
abolgi adlı üyeden alıntı
verilere bakarsanız 2011 lerde tork artmış azda olsa. hatta bunun muhabbeti olmuştu ismail sormuştu sanırım yeni alanlar bi baksın dişli sayılarına diye. motorun ömrünü uzatmak için bile olabilir.
Abi şimdi honda bizim modeller az dayanıyor diye mi dişlilerle oynamışlar
Zaten %2 lik bir tork artışı oluyormuş, bu durumda.
Ama 100 km ile gitmek isteyenlerin hoşuna gitmeyebilir bu durum. Yoksa katılıyorum, bu motor en iyi 60 km/h ile gidiyor.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
-
20 Mayıs 2011, 19:09
#22417
mücahit_89 adlı üyeden alıntı
bu ufak tefek masraflara katılıyorum inan toplasan acayip bişe cıkıyo ortaya
ama istanbulda bu saydıkların yarı yarıya olmasada baya ucuza temin edilebilir örn:koruma demiri 35 tl kalitelisi
tank pad 15 tl,lastik spreyi 10 tl büyük marketlerde 15 tl zincir yağı,7.5 tl zincir temizleme spreyi vs vs
araştırmak lazım yoksa çok para gidiyo
Biraz markacı olduğum için çoğu şeyi pahalı alıyorum ondan fiyatlar kabarık,
Ön koruma dmeiri burda 30 ve 50 liraya vardı istanbulda daha ucuzdur belki onların fiyatlarını bilmiyorum cidden
Ama diğer saydıklarım zaten internet fiyatları
Tank Pad Keiti marka 25-30 lira arası
Lastik spreyi 10-15-20 liraya vardı biraz daha büyük ve arkadaşlarım kullanıp tavsiye ettiği için onu tercih ettim
Zincir Yağı değil spreyi alldım, beyaz olanlardan ve yapıştıktan sonra yapmurdan vs. etkilenmiyor Wurth marka
Ama böyle böyle derken çok masraf çıkıyor artçı kaskı aldım 60 lirada ona verdim
Şimdilik motor hariç 160 TL masraf ettim benzin hariç ve daha extra olarak hiçbişey gözükmüyor
mmucit adlı üyeden alıntı
Fiyatları cidden çok uygunmuş ama duyduğum kadarı ile yeni bi kanun çıktı ayda yurt dışından 1 kutu ürün alabiliyoruz, eğer gümrüksüz olursa yani 150$ altı tabi doğruluğunu bilmiyorum henüz ama eğer böyle bişey yoksa 15-20 tane alıp 5 TL'den satabilirim bunları
[B][COLOR="Red"]2011 CBF 150 Kırmızı[/COLOR][/B] ::kalbim::::kalbim::::kalbim::
-
20 Mayıs 2011, 21:06
#22418
mmucit adlı üyeden alıntı
Abi şimdi honda bizim modeller az dayanıyor diye mi dişlilerle oynamışlar
Zaten %2 lik bir tork artışı oluyormuş, bu durumda.
Ama 100 km ile gitmek isteyenlerin hoşuna gitmeyebilir bu durum. Yoksa katılıyorum, bu motor en iyi 60 km/h ile gidiyor.
yağmurdan fırsat buldukça atlıyorum motora çevre gezilerine başladım. motor ile 120 ye kadar çıktım. 115 e hemen çıkıyor zaten. rodajdan sonra 120-125 aralığı gidecek gibi. fakat o hız bizim motorlar için çok gereksiz. öncelikle kendimi güvende hissetmiyorum, yakıt dersen en az 3 litreye çıkıyordur 100km de, kasılmaya değmez. 70-80den şaşma 90 ı aşma dedinmi ne sen üzülürsün nede motorun. benim izlenimim bu yönde.
birde uyarıda bulunayım : geçen gün çevreyoldan çıkacağım , şeridin birini traşlamışlar. önceden farkedip hız kesmiştim 50 ile girmeyi planlıyordum dahada yavaşladım . ona rağmen kayacağım diye ödüm koptu. yağmurda yaştada bindim böyle bişey görmemiştim. aman dikkat.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
-
20 Mayıs 2011, 21:26
#22419
yeni kanuna göre aynı ay içinde yurt dışından 2 alışveriş ve yılda 5 alışverişi geçerseniz istisnasız paketini geri gönderttiriyorlarmış. Neymiş, ithalatçi mal satamıyormuş, kazanamıyormuş, 1 dolara aldığı tank pedini 10 dolara satarsa zorlanır tabi, insanlar fiyatını araştırıyor artık. Benzer bir durum da yakın zamanda vw jetta için yaşandı, malum üreticiler arabalarını satamamışlar, demişler ki yaa bu jetta satmasın şuna bir vergi falan koysanız, hop meksikadan ithal ürünlere %10 ilave toplu konut fonu eklendi. Toplu konutları zaten hangi mütheahitlerin ne şartlarda yaptığı malum. Herneyse, 10 milyar dolar cari açığın seçimlerden sonra ek vergi olarak bizlere nasıl olsa döneceği aşikar. Cicim ayı bitti artık ekonomide, pimi çekilmiş bir bomba var artık, kim iktidar olursa olsun elinde patlayacak.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:23 ----------
abolgi adlı üyeden alıntı
yağmurdan fırsat buldukça atlıyorum motora çevre gezilerine başladım. motor ile 120 ye kadar çıktım. 115 e hemen çıkıyor zaten. rodajdan sonra 120-125 aralığı gidecek gibi. fakat o hız bizim motorlar için çok gereksiz. öncelikle kendimi güvende hissetmiyorum, yakıt dersen en az 3 litreye çıkıyordur 100km de, kasılmaya değmez. 70-80den şaşma 90 ı aşma dedinmi ne sen üzülürsün nede motorun. benim izlenimim bu yönde.
birde uyarıda bulunayım : geçen gün çevreyoldan çıkacağım , şeridin birini traşlamışlar. önceden farkedip hız kesmiştim 50 ile girmeyi planlıyordum dahada yavaşladım . ona rağmen kayacağım diye ödüm koptu. yağmurda yaştada bindim böyle bişey görmemiştim. aman dikkat.
Aman abi dikkat yollar bubi tuzağı dolu, önünü göremediğin yolda en fazla hızın 50 olmalı. 19 mayısta seni arayacaktım da motoru satıyorum ya bir kaç kişi bakmaya gelecekti o yüzden arayamadım. Birlikte dolaşmayı mutlaka isterim. Neyse artık benimkine rodaj turuna çıkarız abi.
-
20 Mayıs 2011, 21:52
#22420
_10ur_ eskişehirin neresindensin ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 47 kullanıcı var. (0 üye ve 47 misafir)
Bu Konudaki Etiketler