bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
Ankaradan eskişehire 2 kişi (Yaklaşık 150 kilo) 5.500 devirde 70km/h hızla geldik (Forumdan Sezgin Kalkan ile, Tekrar sonsuz teşekkür ederim )
Benim 2. motorum olduğu için (ilk motorum 65cc idi) hangi devirde kaç yapması lazım bilmiyorum
42T dişliyi kullanınca yorumunuzu burayada yazarsanız sevinirim bu arada bi link verirmisiniziz bende sipariş etmeyi düşünüyorum ama bu dişliyi takınca garanti sorunu olur mu ?
[B][COLOR="Red"]2011 CBF 150 Kırmızı[/COLOR][/B] ::kalbim::::kalbim::::kalbim::
Ya bence serviste şu an 43 t olmayabilir bile. Çünki 43 t eski kasalarda yok. Sadece yeni kasalarda 43 t var. Servislerde 42 t vardırda 43 t yoktur bence. Adım gibi eminim sen bu gün dişli değiştiremeye gitsen. 42 t istediğini söylemesen dahi sana 42 t dişli takacaklar zaten. 2011 modellerin arka dişlisi 43 t imiş. 43 t diş getirtelim diye düşüdüklerini hiç sanmıyorum. 43 t ile uzun yolda da sahit gidersin ama dediğim gibi 43 t ile 42 t ye nazaran yüksek devir kullanır, daha çok yakıt yakarsın. Motor daha çok ısınır, çünki 43 t ile 100 km/h neredeyse redline seviyesi gibi bişey oluyor. Serilik ataklık vb tahmin ediyorum ki aynı eski kasalar gibi olacak. ama benim eski kasadan bi şikayetim yoktu.
Aslında mühendislere neden kızıyoruz ki, arkayı dişliyi 43 t yapalım, devir kesiciyi kaldıralım, motor daha atak olsun, daha seri olsun, devir kesiciyide kaldıralım, motor daha yüksek devirde, hatta riskli devirlerde uzun süreler çalışabilsede eski kasadan daha yüksek devirlere ve daha yüksek hızlara ulaşabilsin. Zaten sözde kasa değiştirdik. Vites göstergesini kaldırdık biraz da büyük motor havası verdik. Bu yalan yeniliklerle dünya kadar motor sattık. İlerki zamanlarda bu şekilde 43 t diş ile devir kesicisiz kullanım neticesinde biten motorları sıfırlarkende dünyanın parasını kazanalım. Aslında politaikaları inanılmaz seviyede mükemmel. Kanmamak lazım.
mrb
benimde önceki motorumda kappa k 30 vardı aynen sesyapıyordu ve sadece kask koyabşkşyırdum,yeni cbf me kappa k35 aldı kesinlikle ases yapmıyor ve kaskımı polar montumu eldivenlerimide koyabiliyorum + motorda çok hoş görüdüyor motorumun görüntüsü değişti.kappa k35 i 175 tl ye aldım ucuzunu almayın yan sanayidir.
saygılarımla slmlr
kazasız cezasız sürüşler.
ben en son 120 yi gördüm ankarada çevreyol da. 115 e hemen çıkıyor zaten. fakat bu motorla gidilecek en iyi hız 70-80 arası. hem daha güven veriyor hemde kuğu gibi süzülüyor. yakıt dersen oda cabası.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
tüm bu teknik detayları bilerek bu motoru kullanırsak.genelde 80 90 limitlerle kullanıp sadece ihtiyaç anında 120 ve üstü km lere çıkarsak motorun ömrününün kısalacağını sanmıyorum.zaten sürekli üst limitlerde kullanılan bi motor kesinlikle sürücüsünü tatmin etmemeye başlar ve hızla yıpranır.ama normal limitlerde trafiye ayak uydurursanız her zaman elinizin altında kullanabilecek gaz kalır ve gazı çevirdiyinizde hızlanmasına devam ederek ve sürücüsünü tatmin eder.benim deneyimlerime göre çok yavaş gezi temposu 4000-5000 devir aralığı hız 70.normal kullanım 6000-7000 arası hız 80-90.5000-6000 devir aralığı max tork üretildiği devirler olduğu için ufaktan vibrasyon oluyor ve bu kadar sessiz bi makinada keyifsizlik veriyor.ama 6000 devirden sonra devirli olsada yağ gibi çalışıyor ve motor sesi rahatsız edici olmuyor hatta pekte duyulmuyor.7000 devirden kırmızı çizgiye geldiyinizde 115 km hıza ulaşıyorsunuz fakat motor kendini duyurmaya başlıyor.kırmızı çizginin bittiği noktada ise 125 km hıza ulaşıyor.ısrarla gazı bırakmazsanız ve rüzgar ile yolun eyimi sizden yanaysa devir saati boşa çıkırak ilerliyor ve 130 un üstü hızlara ulaşıyor.bunu bir kereliyine yaptım ama çok fazla devir çeviriyor.42 lik dişliyle limitlerde kullanmak en keyiflisi bence.her yere ulaşabilir,akıcı gezilerin keyfine varabilirsiniz
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:02 ----------
kardeşim dediyin gibi dişli deyiştirirken her konuyu düşünmeliyiz her şey son süratle bitmiyorki bizim amacımız daha hızlı gitmek deyil zaten.fazla dişli farkı uygulamak kalkış ve rampalarda hem motora hem kendimize eziyet olacaktır.son sürattede rüzgar direncinden dolayı yüksek devirlere ulaşamayacaktır dolayısıyla son süratte mucize beklememek lazım.en güzeli 1 en fazla 2 farklı dişli uygulamak hem kalkışı çok yormıycak hemde hemde daha düşük devirlerde uygun seyehat hızlarında giderek keyif ve yakıt ekonomisi sağlıycaktır.bence 42 t .ethemcim bu arada bu motoru çözmüş durumdasın.çok uzun seneler motoruna tertemiz ve sorunsuz bineceyine eminim kardeşim.inşallah birgün buluşur güzel geziler yaparız
Arkadsimda 2007 modeli var gecenlerde silivriye gitti 120 ile 1 saate dondu keyifli idi dedi.
Dun 800 km de 1000 bakimi yaotirdim pazar gunu boluda cocukluk arkadasimin dugunu var havada guzel istabul bolu arasi 270 km metehanla konustuk 4 saate sabit 1oo km ile gidersin diyor. Katilmak isteyen olursa beklerim pazar sabahi saa 9 gibi cikicam yola dugun aksam 6 da bitiyor en gec 4 sularinda marsa basar ist. Dogru yola cikarim
Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11
ARKADAŞLAR 300 KM. YAPTIM. MOTORSİKLET GİTGİDE AÇILIYOR 6000 DEVİRİ GEÇMİYORUM. 200 KM. YE KADAR 5000-5500 DEVİRDİ. YAVAŞ YAVAŞ YÜKSELTECEĞİM.
FAKAT MOTORSİKLETTE HOŞUMA GİTMEYEN DİREKSİYON VE ÖN DÜZEN OLDU. SANKİ MOTORA GÖRE ÖN DÜZEN VE DİREKSİYON ZAYIF VE İNCE KALIYOR.
DİREKSİYON SEYİR HALİNDE BİRAZ TİTRER GİBİ OLUYOR, ÖN DÜZEN ÇALIŞIYOR AMA...
BİR SEBEBİDE ÖN LASTİK HAVASININ FAZLA OLMASI OLABİLİR HAVASINI KONTROL EDECEĞİM.
HERŞEY ÇOK GÜZEL GİDİYOR BİR TEK DİREKSİYON BENİ YORUYOR O KADAR.
HA BİDE FUL DEPODAN İBRE KIRMIZININ (E) BAŞLANGIÇ NOKTASINA GELDİ YAPTIĞIM KM. 300 YAKIT DURUMU NASIL ACABA ? NE ZAMAN YEDEĞE DÜŞERİM?
KEYİFLİ SÜRÜŞLER...
Onur senin niyet belli abicim...sen baştan bozmuşun perhizi...o tankpede baka baka artık hayaller kura kura yardırırsın yollarda...
Cüno nettin aga yav... bu mesajını kaçırmışım hacım...bişey yapmadık be agi...yalandan birkaç telefon işte...ne karşılayabildik ne ağırlayabildik...aga feleğimizi şaştık...şu an Taksimde Titanic Oteli lobisinden yazıyorum size...petron burada...
hayırlı olsun yeni düldülün...
sen şu plakasız çıktığın ilk metrelerde polise yakalanma hikayeni bi yazsana buraya...sendeki talih kör salih....
napıyon la ayu redi...Habertürk karşısında Titanic oteldeyim...dolapderedemisin...yardır yanıma gel sana bi su ısmarlayayım...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:09 ----------
çok önemli detay dikkate almanızı rica ederim...lastik değiştirmek isteyenler özellikle...arada kaynasın ...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Çeşme-alaçatı-kuşadası-efes-şirince-marmaris-kızkumu-saklıgöl-fethiye-ölüdeniz-kelebekler vadisi derken yarın bir buradan olyposa gitmek kaldı, sonra inşallah eskişehire dönüş yolu başlayacak.. şu ana kadar yaklaşık 1500 km oldu.yakıt olarakta 150 lira civarında benzin aldım..2 kişiyiz + 30-40 kilo yük, toplamda 180 kilo..sadece yokuşlarda sorun çıkarıyor makine.dönünce ayrıntılı rapor hazırlarım umarım..
Sezgin KALKAN
A RH+
0554 776 76 64
[QUOTE=Bruce 65;2315807]Selamlar,benim motor 2011 değil ama Aydoğanx'in getirttiği panellerden var...bahsettiğin değerleri bugun gözledim.
40 KM-2.vites=6000 Devir
60 KM-3.vites=6000 Devir
80 KM-4.vites=6500 Devir
100 KM-5.vites=7000 Devir...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:40 ----------
Selamlar mete-han çaktırdım kardeşim mesajları geriye doğru okursan bulursun...yazmıştım buraya ama son zamanda CBF 150 topiği öyle bir hızlandıki yetişmek kabil olmuyordu selamlar sevgiler...valla CBF 250 alın ve Motor görün sonra 150 likler Serçe gibi gelecek size..
Selamlar,Ethemm76 bravo ilkkez sen farkettin,işte bunun için bende bu devir-km değerlerimi yazarken benim motorun daha az devirle daha hızlı gittiğini farkettim...ama karşılaştıracak bir fırsat olmadıydı...Hatta [COLOR="Red"]Kızılkurt[COLOR="Black"]nickli arkadaşta bizim motor devirlerinde bir uyuşmazlık olduğunu yazmıştı...Demekki sebebi budur
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:42 ----------
[QUOTE=kizilkurt;2315925]Sanırım o panellerin devir sayacı bin devir fazla çünkü yeni cbf ile gözlemlediğimde 7 bin devirde 90 km hız yapıyordu 9 bin devirde 120 ye çıktı. Diğer devirleri gözlemlemedim ama rodaj bittikten sonra o hızlarda vites değiştirerek gördüğümü yaparım. Şuan tork ağırlıklı vites değiştirmeye özen gösteriyorum
İşte mesele buydu...
Hep Pür Dikkat...
abicim ben bişey diyim...en güzelini yaptın...vallahide kurtuldun...bu zamanda 250 cc den aşağısı hamallık...resmen yolda tırmalıyosun...bi rüzgar yiyorsun pat 80 i geçemiyorsun...afedersin sokarım öyle motora ben...motor dediğin zart diye 120 ye sabitlenecek...yakışır...makina kız gibi namussuz...parlıyor...güle güle kullan...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Bir hafta dayanabildim Motorsuz,baktımki Belediye Otobüsleri beni intihara sürükleyecek...gittim bu kısrağı aldım. Zaten epeydir aklımdaydı CBF 250...Sana daha güzellerini dilerim...
Hep Pür Dikkat...
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)