Arkadaşlar, 2009 model kullandım daha önce 25 bin km ve sattım, 10 gün kadar önce 2011 model aldım. Şu anda 600 km civarındayım. Eski ve yeni kasa arasında şöyle bir fark hissettim. Motoru kardeşime satmıştım. Yani eski kasa yine elimizin altında, karşılaştırma şansımız her daim oluyor.
Yeni kasa ile eski kasa şansıman dişli olanlarında bi farklılık olabilir. Şöyleki, eski kasalarda 70-80 km/h a geldiğimde 5. vitese takardım. Ama yeni kasa 60-70 km/h seviyelerinde 5. vitesi istiyor. Yani 2 kasa, aynı viteste ve aynı hızda farklı devirler kullanıyor. Yeni kasa yüksek devir kullanıyor. Devir hemen doyuyor ve vites istiyor, tüm vitesler için böyle bu. Yeni kasanın şanzıman vites aralıkları eski kasaya nazaran daha kısa gibi. Daha önce cbf deneyimim olduğu halde yeni kasada bi çok kez 6. vitesi aradığım oluyor. 6. vites olsaymış inanılmaz güzel olurmuş. 90-100 motor yağ gibi akar, devirde aşırı yüksek olmazdı. Vites aralıkları kısa olduğu için ve belkide biraz yeni karb. sisteminin güzelliğinden dolayıda olabilir, ara hızlanması ve kalkışı eski kasaya nazaran hayli atak.
Dolayısıyla bu motoru 6 vitesli yapamayacağımız için, eski motorumda da yapmış olduğum gibi arka dişliyi değiştirmeyi düşünüyorum. Orjinal arka dişlimiz 42 t, daha önce 40 t ve 41 t denemiştim. 40 t kalkışı oldukça ağırlaştırıyor. Özelliklede yolculu kullanılıyorsa, bayırlarda durup kalkmak sıkıntılı olabiliyordu. 41 t ise 40 t kadar sıkıntılı değildi. Bundan memnundum. Zamanında bu dişlileri
www.rialli.com dan almıştım. Şu anda bu sitede 40 t arka dişli var. Fakat 41 t yok. 41 t nereden bulabilirim. Piyasada 38-40 fazlasıyla var. 42 zaten orjinali oda var haliyle. 41 t çok fazla yok. Ama en ideal dişli modifiyesi, orjinaline en yakın oran olduğu için 41 t. Fakat piyasada yok. 41 t arka dişliye ihtiyacım var. Bilen, duyan var mı =?
250 km de 15-50 Shell vsx yağ ile yağı değiştirmiştim. Fakat kısmen de azalacağını umduğum motor ısınınca aşırı rahatsız edici seviyede artan şıkırdama sesi halen kesilmedi. Servise sordum. Bu km de sibop ayarı yapılmaz ayar bozmaz gibi bişeyler söylediler. Isınınca yapar. Normal dediler. Tamam, soğukken şıkırdama yok. Isınınca yapıyor, anladım da. Isınıncada çok fazla şıkırdıyor. Eski kasadada bi çok kez shell 15-50 yağ kullandım ve bu konudan hiç rahatsız olmamıştım. Yeni kasa shell i sevmedi mi acaba. Ne dersiniz.