Arkadaşlar CBF 150'nin ortalama yakıt tüketimi 3Lt/100km dir.
4000-7500 devir kullanılırsa 3.5,
2000-5000 devir kullanılırsa 2,5 lt yakabilir.
CBF ten 2Lt/100km gibi bir yakıt tüketimi beklemek hayal olduğu gibi, 3.5 lt ve üstü yakıt tüketimleri de "AŞIRI" sınıfına girer.
Devir sayılarından kastımı tamamiyle dikkate almayınız. Gazı ne kadar açtığınız da oldukça önemlidir. Motoru 5000-5500 devirden 1 devir bile yukarı çıkarmasanız bile her kalkışta veya hızlanışta dipgaz yaparsanız o motor yakar beyler.
Kıssadan hisse: 3.5 lt ve altı yakanlar endişelenmesin. Fazla ise büyük ihtimal kullanışınız aşırı agresif. Diğer türlü tüketim 4 e doğru uzanıyorsa ki çok imkansız sorun vardır. 360km de yedeğe geçen herkes 3lt gibi bir yakıt tüketimi yakalar ki oldukça normaldir. Motorunuz 300-320 den daha önce yedeğe geçiyorsa servise bir baktırınız...
[B][COLOR="Red"]2011 CBF 150 Kırmızı[/COLOR][/B] ::kalbim::::kalbim::::kalbim::
kardeşim bak, sanayii ve ticaret bakanlığı ithalat izni verirken malın türkçe kullanım klavuzununda verilmesini şart koşuyor. çine değil isterse marsa göre hazırlansın seni beni ırgalamaz. o klavuzda eğer 4.000km de bir yağ değişimi diyorsa 4000km dir. bunun çini japonu olmaz. servis öyle diyorsa burada tartışmaya harcayacağın zamanın 1/10 unda honda türkiye ye yaz , anlat durumu ve onların cevabını bekle. eğer 2000de değişecek derlerse hep beraber hondayı öttürürüz. yok 4000 derlerse o zaman sen git servisini öttür. yaş konusuna gelince yaşının 2.2 katı yaşa sahibim ;) bu arada geç yağ değişimi nedeniyle ( eksik yağ değil buna dikkat) motorunuz hasar görürse ( buna imkan yok yeterki önerilen yağı kullan ) onun sorumluluğu honda türkiyede dir. ayrıca yağ kontrolü yaptığınızda yağ çubuğundaki yağı baş parmağınıza sürün, işaret parmağınızı yağladığınız yere dokunduruğ yavaşça çekin. yağ kopmadan bir miktar uzayacaktır. bu yağın iş görür olduğunu viskositesinin olduğunu gösterir. eğer uzamayıp koparsa ( ne kadar uzayacak diye sormadan önce yeni yağda deneyin, motordaki yağ ile kıyaslarsınız) o zaman yağı değiştirmeniz gerekir. şuda varki motorun kullanım şartları, kullanılan alandaki toz vs yağ olayını etkileyebilir, o nedenle yağ seviyesini kontrol ederken yağın viskositesinide kontrol edip ona göre davranmak en mantıklısıdır. olay sadece 1litre yağ parasından kaçmak değil, bunu yanlış anlamayın, servislere kaptırılan paradan, yağın ithalinde ödenen dövize ( biz 3liraya domates yerken ırak a 30 kuruşa satıyorduk döviz gelsin diye), o yağın oluşturacağı çevre kirliliğinr kadar pek çok etken var.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
Gerçekten az yakıyormuş motorun. Benim motor 380 de yedeğe 450de dibine
Tamam yalnız bir hususu daha bildireyim. Benzin musluğu bozuk kişiler ( ki genelde farkında olmuyoruz) 420 km lere kadar gelip hala yedeğe geçmediğinden az yaktıgınızı zannedebilirsiniz. Bunun sonucunda benzininiz bitip, yolda kalıp ( benim gibi ) perişan olabilirsiniz buna dikkat edin.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:36 ----------
Yağın 2000 de bir değişim sebebi özelliğini yada vizkositesini kaybetmesi değil, bizim motorların zamanında deli gibi yağ yakmasıdır. Servisler baktı bizim motorlar 4000km de bir servise 400-500 gr yağ ile dönüyor, yağsızlıktan-yüksek devirden hasar gören motorların haddi hesabı yok, bunun sonucunda 2000kmde bir yağ değişimi kararı alındı.
Ben de kontrollü giderim hep benzin konusunda, yolda kalmak da var. Hani benzin musluğu bozuk olsa 460 olduktan sonra yedeğe geçsem yolda kalırdım gecenin bir saati tekirdağ taraflarında bir yerde yine de 300-500 arası diyebilirim. biri vardı bu forumda jr sanırım o da 400 küsürlerde yedeğe geçiyordu her seferinde.
Genelde yalnız gittiğim için birine yetişme derdim de olmaz, emin olun otobüsten daha çabuk gidiyorsunuz her halükarda.
Merhaba arkadaşlar,
Ufak bir operasyon geçirdiğim için biraz uzak kaldım sizlerden. (Burundan ameliyat oldum.)
Bu ara benim motorda hastalanmıştı, sıfırlandı. Kendisi 2008 model ama büyük ihtimal ilk çıkan, 2007 model. Usta silindirin oldukça aşınmış olduğunu söylüyordu. Buna karşın piston ise nispeten iyi durumda imiş.
Yani sizin kadar olmasa da bende de rodaj heyecanı var. Devir göstergem olduğu için ona göre fazla devirli kullanmamaya çalışıyorum.
Bizim motor için ekonomik aralık olan 3000-4000 aralığı yokuş yukarı için geçerli değil galiba. Motor o devirlerde bayılacakmış gibi oluyor. 5250 devir yokuş yukarı en iyi devir, rodajda bile olsak.
Motorun sıfırlanmasında ufak da olsa Hondanın payı olduğunu düşünüyorum, ilk çıkan modellerin yağ eksiltmesinin fazla olduğunu Metehan abi bayağı bir anlatmıştı. Yalnız bende de şöyle bir kusur var. Motora katkı maddesi koymuştum, Bor power. Bundan da olabilir. Yani diyeceğim katkı maddelerine para vermeyin derim.
Eski modellerde gaz kesici olabilir, oda karbüratörden kaynaklanmakta idi. Karbüratör değişince devir limitleyici de kalmamış olabilir.
Arka selemize çanta bağlama işi biraz zor, bu sebeple ben arka seleyi değiştirtmiştim, hem yan çanta demirleri için arka selenin de değişmesi gerekiyordu.
Samsunda yollar genelde eğimli. Bu sebeple orta sehpaya motoru bırakmak akıl karı değil. Yan sehpada bile düşecekmiş gibi durabiliyor, eğimli yüzeylerde.
Hondaya kızdığım en önemli nokta, normalde 4000 de bir değişmesi gereken yağın bize 2000 de bir değiştirtmesi. Acaba niye böyle oluyor? Yağ eksilttiği için diyemiyorlar ya o kesin.
Neyse eski konuları deşmeyelim, ama size tavsiyem 500 km de bir yağınızı kontrol edin.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
Murat Bey geçmiş olsun bende üniversite yıllarımda olmustum ama pek bi faydasını göremedim hala tıkalı diyebilirim burnum umarım sizin daha iyi durumdadır. Rodaj hayırlı olsun güle güle kullanın bu arada rampadan rampaya fark vardır unutmadan söyliim 4000 devirle cıkılacak rampalarda olabilir 5000 devirle cıkılacak olanlarda direk rampa diye genellemek yanlış olur kanaatindeyim saygılar.
Yesterday is history, tomorrow is mystery but today is a gift!
ONE LIFE LIVE IT
Honda CBF 150 '11 ( 8750 km)
Onurun fotoğraflar beni gaza getirdi bugün bende kırmızı cbf150 siparişi verip kaporasını verdim. Bu arada Ankara'dan uygun fiyata kelepir motor arayan olursa eski motorumu satacağım. Hepinize iyi forumlar. Artık kafanızı benim sorulara yormanız gerekmiycek
ben bugün 800 km de 1000 bakımına gittim yağ değişimine,gram yağ eksiltmemişti..
tam 100 km yol gittim toplam 3-3,5 litre arası yaktı ama şansımaki giderkende gelirken de rüzgar karşıdan esti :D:D arkamda 46 litrelik en az 4-5 kilo ağırlığında çantam da vardı ama..yine de rüzgara karşı bile olsa 110 dan aşşağı hiç düşmedim,110-115 falan gittim hep,bazen 120 ye çıktım,inanılmaz rüzgar direnci vardı ama öyle bi esiyodu ki,yani rüzgarsız hava da ve çantasız olarak 130 rahatlıkla görebilicem tahminim..benim devir saatinin sonu yok bu arada 2. viteste 13-14 bine kadar çıkıyo göz hesabı nerdeyse ters döncekti ibre:D daha da denemem sonu yok devrin sanki 120 yi 8500 devirde yakaladım...
bi de serwisteki göreviye ne danıştıysam olur okadar sorun olmaz dedi hep :D:D blok üstündeki kavuçuk dbi şey düşmştü boşver dedi,atıklık vardı dedm jantta ama azaldı dedim o da normal dedi..genel olarak hiçbi problem yoktu ama ilk vites dişlilerinin olduğu honda yazısının etrafındaki vidaları sıktı gevşiyolarmış 1000 ilk bakımına kadar bidaha gevşemiycekler dedi..
son olarak ta 20-40 yağ koydu ısrarla yeni gelmiş adam eğitimden ben 15-50 koydrmayı düşünüyordum dedim ama okdar emindi ki ısrar etmedim...
ben sınır tanımam ama bütün sınırlar beni tanır........
Topraam sende satacan mı motoru satmayacan mı anlamadım satsan böyle de satardın sen gitmişsin daha 1000 olmadan bakım yaptırmıssın. bakıyorum nasılsa satacam bari biraz devir çevireyim mi diyon denemeler falan neyse saolasın sayende bizde öğrenmiş oluyoz.
Bu arada bende hiç kasmıyorum o yagı mı koyayım bu ayarı mı yapayım garantisi devam ederken götürürüm servise kaydını tuttururum artık ne yağı koyacakları, nasıl bakım yapacakları onlara kalmıs garantisi biter dahada servise elletmem kendim alır yağını da suyunuda koyarım
Yesterday is history, tomorrow is mystery but today is a gift!
ONE LIFE LIVE IT
Honda CBF 150 '11 ( 8750 km)
ben bikere denemek istedim kesici kaçta devreye giriyo diye ama kesici yok diyolardı doğruymuş,ben titizimdir çok çalışıyo olmasam 500 de gidip değiştirirdim:D para değil ya 15 lira ilk bakımı 2. 30 olsun 2000 de bir gider değiştiririm sağlıklı olsun sonuçta zararı olcak değil ya bana kalırsa 4000 km çok uzun gerek yok okadar yağı eskitmeye,2 zamanlı bws nin benzinine de yağ katıyordum,yüzde 15 karıştırıyordu orjinali,ben yüzde 35-40 katıyordum,çevre kirliliği olayına sınırlamışlardı yüzde 15 le fabrika çıkışı öyleydi,ben motorumu düşünürüm nolcak onun kirliliğinden.yamaha bile motordan önce çevre diyosa honda da kesin düşünmştür saçma sapan bişeyler çevre kirlenmesin yağlar hemen atılmasın vs,yada ömür boyu kullanın da hiç motor satamasınmı honda :D 1milyon km tempra gördüm adam 2binde bir yağ değiştirir ve hiç ısıtmadan binmemiş,devrini aşmamış,1.750 bin de mercedes gördüm daha motoru açılmamış ama o da aynı şekil 1500 en çok 2000 de yağ değiştiriyomuş adam kamyoncu 50 tane tırı vardı ona yağ değişimi bedavaydı tonlarca aldığı için her sene :D çok yakın arkadaşımın babasıydı hatta genelde de uzun yolda gitti 10 sene içinde yaptı o km yi,bence yağ çok öenmli ve ben 4000 km yi kesinlkle beklemycem 2000 i gördüğm zaman değiştiricem...taze kan çeksin motorum :D:D ilk çin malı motorum bile 125 lik ramzey qm falan filan scooter modeli şuan 25 bin de :D sattığım arkadaşım allah razı olsun diyo bni her gördüğünde:D:D bws mi 12 bin de sattım 3.250 liraya 2007 model okadar temizdi motor sıfırmı diye soruyolarmış sattığım elemana..ben motoruma acayip bakarım,hiçbişeyi de kıskanmam masrafını düşünmem uğraş olarak üşenmem o benm en büyük zewkim sonuçta ben zewkime çok düşkünümdür...:D:D
ben sınır tanımam ama bütün sınırlar beni tanır........
Slm. Metehan abi yine yardırmış ya... bursa'dan kareler teşekkürler abi.
Yeni alan arkadaşlarada hayırlı olsun kazasız belasız inşallah.
Bende aldım şuan 125 km.
Istanbuldan mardine travego otöbüs ile getirdim 0 çizik.
1000 km ye kadar birbirimize alşacağımızı düşünüyorum cbf'mle...
Tabii ki burada hepiniz sayesinde çok bilgilendim ama,
''bana özellikle yardımcı olan metehan abiye huzurunuzda teşekkür ediyorum.''
istanbul'daydım uzak kaldım, en kısa zamanda fotoğraflarıda yükleyeceğim.
Arkadaşlar abartısız söylüyorum seyir halindeyken herkes bana bakıyor
durduktan sonrada üstüme çullanıyorlar soru soran sorana.
şuan a kadar memnunum daha iyi olacak inşallah.
Herkese kazasız keyifli sürüşler ve saygılar...
arkadaşlar bugün motorun 1000 bakımını yaptırdım bakımda yagını değiştirdiler castrol yağ kullandılar. fren kontrolleri yapıldı. lastik havaları kontrol edildi. vidalar kontrol edildi. zincir yağlandı. toplamda 20 tl ödedim ve bir kaç resim çekmiştim onları paylaşmak istedim
Herkeze merhabalar,
Ben sonunda askerliği bitirdim dün eve geldim tabi direk motoruma baktim :D Akü bitmiş sanirim vurdurdum calıştı ama gaza yüklenince gaz yemiyor gibi oluyor. jigleyi biraz acınca normale donuyor rolantisi düşmüş galiba gaz vermeden jigleyi kapatınca motor stop ediyor. Sebebi ne olabilir?
Aklimdaki sewrvise götürüp bakimlarini yaptırmak yağını falan değişmek sizin aklinizda olan var mi? Ne yapabilir?
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
Uploaded with ImageShack.us
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:36 ----------
Uploaded with ImageShack.us
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:40 ----------
Uploaded with ImageShack.us
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:42 ----------
Uploaded with ImageShack.us
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:44 ----------
sanırım resimler biraz büyük olmuş kusuruma bakmayın :( pek beceremedim sanırım
Şu an bu konu içerisinde 29 kullanıcı var. (0 üye ve 29 misafir)