Arkadaslar sizde 4500 5000 devir arasında eksozttan bir zırıltı geliyormu gaz açınca bi zırıltı var bende yoksa ekzost için garanti talep edicem biri daha söylemişti böyle bişiy olduğunu...
Arkadaslar sizde 4500 5000 devir arasında eksozttan bir zırıltı geliyormu gaz açınca bi zırıltı var bende yoksa ekzost için garanti talep edicem biri daha söylemişti böyle bişiy olduğunu...
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...43434911/detay
ilana gözatarsanız işinize yarayabilir.
Ömrüm, hayatım... Başak'ımmm...
Az önce hayatımın en uzun motor sürüşünü tamamladım bugün saat 5 e kadar bostum ve öğlenden beri ne beykoz sahili kaldı ne şile yolu taşdelen konutları nede maltepe üni. kampüsü deli danalar gibi geziyorum saat 5 te bırakmaya mecbur olmasam ve üşümesem daha da devam edesim vardı çok hoşuma gidiyor su motor kullanma işi çoooookkkkkk
Öğleden beri 130,4 km yol tepmişim vallaha az daha gideymişim bi memleket yolu yapmış olacakmışım demekki burdan Tekirdağ'a zorlanmadan gidebilirim keza yaptığım yolun çok büyük kısmı şehir içinde yapılmıs yol yani Tekirdağ'a gitmek daha kolay olsa gerek.
Bugünden itibaren motosikletimin km'sini imza kısmına yazacam Justrebelde arkadasıma duyurulur sizde yazın hep beraber bilelim kim ne alemde
Yesterday is history, tomorrow is mystery but today is a gift!
ONE LIFE LIVE IT
Honda CBF 150 '11 ( 8750 km)
İlandaki saatte bir anormallik yokmu.Demek istediğim bayilere gelen 2011 model cbf150 lerin devir saati 9bine kadarken ilandaki devir saati 11bine kadar.Birde ilandaki ekli olan videoya baktımda cbf150 ye mi bağlayıp çekti bilemiyorum ama gaz verdiğinde devir 6 bindeyken motor sanki sona dayanmış gibi bağırıyor bence pek sağlıklı bir devir saatine benzemiyor.
vites göstergesi orjinal 2011 model cbflerde yok.Bu gösterge 2011 model devir göstergeli cbfler gelmeden önce çinden falan tedarik edilerek türkiyeye getirilmişti uyuyor diye (honda tarafından değil kişisel istek olarak getirtilip satıldı yoksa honda bu sizin yeni göstergeniz demedi) ama bu saydıklarım yüzünden bence uymuyor.Dolayısıyla bir numarası yok görsel modifikasyon niyetine takılıyormuş gibi gerçeği yansıtmıyormuş gibi geliyor bana
müzik olayını almayım abi :D ne motorun sesini duyabiliom gözüm devir saatine gidiyor nede arkamdan belkide kendisini duymadığım için küfreden araçları :D:D
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:00 ----------
en son alır deneriz abi 150 tl diyor büyük para değil sorunsuz çalışma ihtimalini kontrol etmek içn değer.Teşekkrler arkdşlar
Arkadaşlar, dayanamadım ve motorun yağını 250 km de değiştirdim. 10-40 yağ Motor ısınınca çok şıkırdıyordu. 15-50 koydum.
Karter tapası fabrikasyon inanılmaz sıkıydı. Açarken baya zorlamam gerekti. Karterlerimizin şekli eski kasa karterden biraz farklı. Karter deliği biraz daha sol dışa yakın. Yani Heli coil vb uygulamalar, eski kasalara nazaran biraz daha sıkıntılı olabilir. Karterlerinize iyi bakın derim. Jontayı 2-3 yağ değişiminde bir değiştirmek lazım. Jontayı sıklıkla değiştirerek yağ kaçırmaması için karteri daha çok sıkma zorunluluğunu ortadan kaldırmalıyız. Bizim jontaların alaşımını bilmiyorum, aliminyuma benziyor ama ve bakıra nazaran biraz daha sert gibi.
Bi dahaki yağ değişimimde bakır karter jontası kullanacağım. Oto parçacılarda var. Bizim orjinal jontaya nazaran daha yumuşak alaşım olduğundan fazla sıkılması gerekmeden yağ damlatmaması sağlanabilicektir diye düşünüyorum. Aslında bi tork anahtarı olsa ne güzel olacak ama ne kadardır acaba. Servisler yağ değiştirken abartmak gibi olmasın ama bazen kuvvetlerini denercesine sıkıyorlar o tapayı. Eski motorumdan biliyorum. Serviste yağ değişimi yaptıktan 2000 km sonra ben değişim yapmak istediğimde hep karter tapasının serviste gereksiz aşırı sıkıldığını fark ediyordum. Bu yüzden tüm yağ değişimlerimi kendim yapacağım ve servise girdiğimde bakımlarımda yağ değiştirtmiyeceğim.
Karteri neden bu kadar önemsediğime gelince; kardeşimin cbf in karter içi diş sıyırdı. Heli Coil uygulaması yapıldı Güngör motorda. Bilginiz olsun aşağı yukarı tüm servisler yapıyor bunu. Güngör ve Db nin yaptığını biliyorum. Bu aşamada kareteri değiştirebilirmiyiz diyede sormuştuk, orj... olsun düşüncesiyle. Ama motor numarası karter üzerinde olduğundan bu işlemin 1 ay kadar sürebileceği motorun fabrikaya gitmesi gerektiği vs gibi bişeyler söylenmişti. Bu yüzden karterlere iyi bakmak lazım.
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
bence senin servisin müşteri kaybetmek istememiş dostum
Birde motorda gerçekten devir kesici yok, denedim, sonunu göremeden tırstım ve gaz bıraktım. 9000 devri kırmızı alanı geçti, devir saati tam alt tarafı gösterdi anlık denedim zaten ve bıraktım. Daha fazlada çevireceğine eminim. Bütün grenajlardan çin malı gibi zırıltı ve uğultu geldi. Yeni model çıkartmışlar güya, 1 koyup 3 almışlar, nasıl yeni modeldir anlamadım.
Sana öyle geliyor Ayrıca uyuyor diye değil, Türkiye ve birkaç ülke dışında kullanılan orjinal göstergesi. Bu 2011 modellerde gelen bana garip geldi bize özel mi ürettirdiler ne. Bu arada Çinden honda parça kodu ile orjinal getirilmiştir.
Not: Bendeki göstergenin aydınlatması led. sahibindendeki ilan gibi sarı değil beyaz ışıldıyor.
Garantisini düşünmüyorum, karter tapasında mavi kalemlemle işaretlenmişti zaten. İşaretin yeri değişti Motor yemediğiniz sürece parçaları pahalı değil, hangi yağı kullanmanız gerektiğini biliyorsanız ve garantiyi umursamıyorsanız sorun değil. 4000 e kadar servise gitmeyeceğim. Arada yine 2000 seviyelerinde bi yağ değişimi yine yapacağım. Eski cbf imde garantiden değişen tek parça arka amortisördü. Oda 40 yılda bir rastlanan bir problemdi. 4000 de servise gideceğim, oda sadece 4000 de sipob ayarı deniliyor, bu elimden gelse 4000 dede gitmem aslında. Kullanıma göre 15-20 bin belkide daha da fazla km sonra fren balataları falan bitme eğilimine girerse servise giderim. Zincir dişli zaten sağlam oringli zincir aldım. Zincir dişli grubunun kısa sürede biteceğini hiç sanıyorum. Yani motorun tek değişen ihtiyacı en erken fren balatalarına kadar sadece yağ+hava filtresi ve buji.
Servis noktalarına uzağım, Kocaeli il sınırları içinde yetkili servis yok. Benim servise hiç bişey yaptırmadan git gelim 30 tl benzin ve arabalı vapur. İşçilik maliyetinide düşününce 60-70 tl yi bulur, bu paraya dünyanın hava filtresi yağı bujisi alınır. Eski motorumda garanti dedim vs dedim, aman garantiden çıkmasın dedim. Daha çok para ve zaman (yollarda) harcadım.
Bi servis 10-40 koyar, bi servis 15-50 repsol koyar (Madeni). Kimi 1200 gram yağ koyar, kimi aman abi 1000 gramı geçme der. Bu bağlamda doğru yağı ben onlardan iyi biliyorum sanırım. Karter tapasına abanırlar. Motoru elimden gelen bakım hususları haricinde servise elletmek istemiyorum anlayacağınız.
Yağımı alıpta servise gitmem gerekiyorsa bu değişimi kendimde yapabilirim. 1000 km de sadece yağ değişimi var. Zinirin yağlanması gerilmesi vb zaten bunlar kişisel olarak bizlerin yapması gereken uygulamalar. Yazık değil mi onca yol tepip benzin yakmaya. Özellikle servis noktalarına uzak olanlar söz konusu ise gerçekten yazık.
Orjinal gösterge olduğunu biliyorum fakat sizinde dediğiniz gibi farklı bir üretim söz konusu.Öyle olmasa türkiyeye gelen cbf150 lerdede 11 bin devir olur fakat 9 bin var.Ya yeni gelen kasalardaki devir göstergeleri yetersiz motor 9binden yukarı çıkıyor (ki zorlayan arkadaşların dediğine göre öyle) yada bu ilandaki gösterge özel üretim olanlarda geçerli bizimkine uymuyor.Neticede birisinden birisi doğru ya yeni kasada ya bu ilandaki panelde birinde bir yanlışlık var ama hangisinde
Ekleme : kafa karıştıran kısım honda yetkili servisine gidip bu ilandaki devir göstergeli paneli zamanında istediğinizde getirtemiyorlardı.Kişisel çabalarla yurt dışından sipariş vererek getirtebiliyordunuz.Normal birşey olsa honda yetkili serviside getirtirdi.
Kanka aynenseni temin ederim bu olayla karşılaşacaksın ybr deki 5000 deki anlık zırıltı olayı bundada var 4500 gibi bir zırıltı geliyor alttan eksozttan 5000d/dk dada bi titreşim hava sıkışması gibi hissediyorsun ilk cbf im olsa neyse 2 inci olunca gözlemlerin daha farklı oluyor ama cbf alınır kanka ybr den güç ve tork olarak daha iyi devirlenmesi harika ben motoru yatırdığım için cbf imle küsüz şu ara ama yan grenaj ve manet ve gidon değişince bi problemim kalmayacak sonuçta duruduğu yerde yattı bişiyi yok ben sadece kendimi tatmin etmek adına değiştiricem kanka
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:00 ----------
Ethem aynı şeyleri dşünüyoruz usta bende senin kadar titizim biliyosun benim motor geçen günü duruduğu yerde yan ayak yeni yapılan asfalta gömülüp sola yattı ön sol grenaj çatladı üst noktadan, manet ve ve gidon hafif bir şekilde yamuldu, arka kuyruk grenajı ve sinyallerde hafif çizikler var sorun etmiyorum şu anda 120 km de 2011 lerde ön cam ve egzosttada zırıltı var.... bakalım toplayayım bende bir sentetik 15/50 değişimi yapıcam....
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:06 ----------
Usta sen rodajda değilmisin neden zorladın bukadar
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)