Atilla Abi den alıntı. Motor daha 7 bin km deymiş. Yani yeni motor. Bende de soru işareti oluştu ??????
*******
Yemek yedik cay .vs icerken bu arkadas yagini kontrol etti. Kendi yorumuna göre en az 200ml eksik dedi. Bende abi CBF lerde kronik eksiltme var arada kontrol etmen gerekir dedim. YOk ya öyle sey mi olur motor daha 7binde dedi. Dedim abi motorun karakteri bu eksiltiyor dedim. Hatta inanmazsan diger CBF e de bak o da eksiktir dedim. Diger cbf 1500km önce yag degistirmis. Bakti onunkinde de 100ml kadar eksik oldugun söyledi. Ben tekrardan acikladim. Forumlardan okudum cbflerde bu oluyormus dedim. Ikna oldu. Neyse yolda durduk 1lt yag aldik. eksik yagi tamamlaktansa icinde yagi bosaltip 1lt yeni yag koyduk. Bugünkü durum buydu.
*************
M otorcuyum ben, O na yürekten bağlıyım, T ek tekerde şahlanırken, O nun gidişine hastayım, R acing değil belki ama, EN GEÇ AKŞAMA YANINDAYIM
mrb arkadaşım öncelikle motorun hayırlı olsun.
plaka yerine alemiyon veya ince krom saç kestir plaka ebatlarından 1 cm küçük ve saçı delin avşa başlı civata ile plaka yerine tak plaka takar gibi ama kesinlikle avşa başlı vidayla tak çünki plakayıda ona çift taraflı bandajlar var tabelacılarda falan var ondan al ve o bandajı plakana yukarıdan aşağı plakanın arka kısmına ve düz yerlerine yapıştır sonrada düzgünce ayarlayıp o taktığın saç a yapıştır plakan deliksiz ce çok hoş duracaktır.ben daha önceki motorlarıma aynısını yaptım yeni almış olduğum cbf150 me de yapacağım ama motoru oğluma aldım ve onun üzerine olacağından oğlumda asker şu an ama 18 gün sonra geldiğinde nasip olursa plakmızı alıp takacağız.
saygılarımla
slmlr
Ercan.
Arkadaşlar 2010 model:16.000 km'de bütün bakımları yetkili serviste yapılmış motorumu satıyorum ilgilenenler arayabilirler. Fiyat:3.200 TL
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...9936054/detay/
Bende plakamı serviste taktırmadım direk tanıdığım bir tenekeci var bütün motorlarımı bugüne kadar öyle yaptırdım plakada delik yok arkaya civata kaynatıp galvaniz tabın içine koyuyor çok hoş oldu üzerinden delik ve plakalık iyi olmuyor gerçekten....
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:19 ----------
Valla ne diyim... benim yağ yakma sorunum hiç olmadı sıkıştırdığım halde sürekli red line... ama hep en geç 2000 de bir (tam sentetik) yağ kullandım belki madeni mineral yağlara alerjisi vardır cbf in
Uploaded with ImageShack.us
benim ilk değişimde koyacağım yağ..
abicim yani bu yenilerini bilmiyorum ama eskileri eksiltiyor diyorlar benim bi arkadaşımın abisinde 2009 model var 10600küsür civarlarında henüz eksltme olmamış yada o öle diyor ama banada o km relerde eksltme mantıksız geldi o bahsi geçen atilla beyin 150mc fanatiği olduğunu herkez öğrendi zaten kendi malını överken başka malları yerin dibine sokmaya başladı abartılmış diycem ama şimdi görür kanıtlıyım fialn diye tartışma başlatır diye bişey demiyorum o ne dediyse öledir :D en iyi motor 150 mc dağılın :D:D:D
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
[COLOR="Red"][I] ::uzgunum: ama BİGÜN HERKES "benimde bi cbf'im olsa" diyecek ((hayatımı VFR-1200 ile sonlandırmak istyrm)) [/I][/COLOR]
Arkadaşlar; Uzun yol bujisi kullanan var mı? sadece soruyorum. Ben uzun yola çıkarken taktım (kullanma kılavuzundaki seriden) 840 km. bir fark göremedim. Fakat bir depo benzin, ortalama 80 km, 6000-6500 devir, 325 km yedeğe geçtim. Dün depoyu fulledim,265 km ibre kırmızıyı gördü. Bugün bayaa canım sıkıldı, hava filtresini söktüm normal, frenleri kontrol ettim, normal. acaba sübop ayarı mı? motor henüz 5000 km'de. karbüratör hava ayarı olabilir mi? şimdilik bahaneyi buji ye buluyorum. Bujiler hakkında bilgisi olan var mı?
Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.
slm geçmiş olsun . bugün bende bri baktım depo üstünde kılcal çiziklermi var diye? elimle sildiğimde geçti derin bir oh çektim bu çizikler için tankpedler satılmakta ama çok pahalı. aynı şekilde vinnex kaplıyorlar oda motorun görüntüsünü bozuyor. kendi arabamda marşbiyellere folyo kaplamıştım çizilmelere karşı hemde 1-2 milyon gibi komik bir rakama . reklamcı elinde kalan folyoları bana verdi parada istemedi ama ben ayıp olmasın diye bir çay parası attım. bunada aynı şekilde folyoyla kaplayacağım . inşallah renginde vardır. yapınca buradan paylaşırım .
Sağol arkadaşım. Seni tebrik ederim. Hafızan çok iyi. Bende bir talihsizlik durumu olduğu kesin. Motoru sıfır aldığımda sorunlarla beraber alıyorum. İlk aldığımda CK125'i yerden yere vurmuştum. Zamanla motoru tanıdıkça çok memnun kalmıştım. İnşallah buda öyle olur. 250cc ye terfi etmek istiyordum. Kısmet 150 oldu. 300 km ye yakın kullandım. İlk izlenimlerim iyi. İyi sürüşler.
arkadaşım 375km de yedeğe düşmeden, ilk dolumdada içindeki tümseği örtecek kadar ( deponun ağzında pompayı tutacak demir değil) benzin almıştım. rodajdayım. ısıtmadan çıkmıyorum. 85km max. hız yaptım. genelde 70-80 arası kullanıyorum. hesaplamama göre 100km de 2litre civarı yakıyor.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
benim 23000 civarı, 2007 model şehir içi, yani tam anlamıyla istanbul şehri içi trafik, kısa 5kmlik yolculuklar gibi. 365 de dün gece yedeğe geçtim. Uzun yolda geçen sene 460km de geçmiştim. Bir de benim rolanti devri biraz yüksek, 1600 civarı ilk çalıştırıp biraz ısıttığımda, kullandıktan sonra da 2000lerden aşağıya inmiyor tansiyonu Bu arada son 500de 6500 devrin üstüne çıkmadım. Yağ da tamamen bir kaba boşaltmadım ama kontrol çubuğu bire bir aynı.
Bu arada hep duyarım uzun yol bujisi nedir, pratikte ne farkı var.
arkadaşlar bir sorunum var. pazar günü motorumu deneme amaçlı şehirdışında son hızını test ettim. gidiş ve dönüşte aynı verileri elde etme suretiyle 8200 deviri ve 105 km hızı geçemedim.daha önce devir saatli motor kullanmadım ama tam gaz da redline ı görmesi gerekmez mi. devir kesicisi erkenden devreye mi giriyor acabasizde durumlar nedir?
Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin,
Uçmayı seviyorsan düşmeyi de bileceksin,
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin...
Benim düşüncem motorun daha açılmadığı için böyle. 5000 km den sonra çok daha açılmış olacağını düşünüyorum. Bu ara kaç km yaptın?
O daha pahalı, ayrıca bulması zor.
Kitapçıkta yazan 2 farklı tip NGK buji kullanmamız öneriliyor. Uzun yol bujisi sıcaklığa daha dayanıklı, sıcakken daha verimli ateşleme yapıyor vs. olsa gerek.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
Sonunda cuma günü gri kızımla kavuştuk. İzlenimlerime gelince, motorun malzeme kalitesi eskiye göre düşük.. Vites geçişlerinde ufak bir vurunlutu ses geliyor, yeni olmasından ve yağdan kaynaklanıyor. büyük vitesten küçüğe geçerken ara gaz ile sorun ortadan kalkıyor. Bunun dışında egzoz un içinden 4 bin 5 bin devir arasında bir ses geliyor. Sanırım fabrikaskon hata.... En kısa zamanda gidip servise göstermem gerekecek. Fotoğraf çekemedim hala...
Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11
arkadaslar bu motorla ılgılı cok merak ettıgım bı konu var bana net cevap verecek bırı varmı? ybr 125 te 5.viteste iken
5000 devir=60 km
6000 devir=70 km
7000 devir=80 km..........
bu durum cbf150 de nasıl ?
Ben az önce tekrar çubuğunu kontrol ettim şuan çizginin az üstünde yağ görünüyor sanırım zorlamamdan dolayı ve de rodajda olduğundan dolayı yağ eksiltmiş. Yarın izmir-kuşadası, kuşadası-izmir yolu yapıcam. 950 km ye falan gelmiş olacak bin km bakımı için servise geçicem sonra.
Kampanamı halletmişlerdi ama kampanadan yeniden ses geliyor değişmesini istiycem.
Arka lastiği fazla öne çekmişler zincir gerginliği kötü çatal ayağa kaldırdığımda 5. viteste neredeyse diş atlayacak gibi zıplıyor zincir ama son hızda problem yok biraz çekiş gücünden düştüğünü hissediyorum.
@fatih_005 kardeşim valla benim son hızda 120 km yi görüyor zorlanmadan 110 km ye çıkıyor. Sanırım motorun şuan sağır durumda arada zorlamaya devam et derim 9 bin devirin de aşağısına inmişti bende ibre(hızlanması için üstüne yattığım da oldu çok rüzgarlı bir hava vardı çünkü)
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)