Dayanıklılık , kalite gibi konularda öyle şeyler söylüyorsunuz ki gözü korkuyor insanın. Hani bulsam gidip Minsk 125 alacağım
Sene 94-95 belkide 96 tam hatırlayamadım bir minsk sahibi oldum. İlk 2 ayda 4 kere kadran değiştirdim garantiden en sonunda servis hade len dedi. Sonrasındaki 3-4 yıl bu alete hiç masraf yapmadım.Ampül haricinde.Lastik bile almadım.
Yalnız bir kere 110-120km hızla giderken , (kadran yok ama arabayla ölçtüğümüzde süzde son hızı 120km ye çıkıyordu ve o an bende son hızda gidiyordum) arka lastik kilitlendi. Bir an yatırayım motoru atayım üzerinden kendimi diye düşündüm ama artçım vardı üstelik aramızda da 90cm canak anten vardı
onlar için biraz daha çabaladım ve motoru yatırmadan durmayı başardım. Krankın hareketini orta dişliye ileten tas içinde kısa kalın bir zincir var o kırılmış , arka dişli ile tas arasına sıkışıp dişliyi dolayısıyle arka lastiği kilitlemiş debriyaj falan kar etmemişti. Ürktüm. Tek sıkıntısı bu olmuştu.
Hatta askerden izne geldiğimde , bir gün patronun arabasını aldım , depoyu fulledim kız arkadaşımla sahile kaçacağız , ben gidiyorum dedim patrona nereye dedi , sahile dedim. Len oğlum arabayı sattım ben adam almaya geliyor dedi. Neee abe depoyu fulledik beyaa
Hal böyle olunca uzun süre çalışmayan motorla gitmeye karar verdim. Minski çıkardım , arabadaki süper benzininden bir miktar çekip motorun depoyu fulledim. Artçımla beraber durmaksızın 200-250km lik bir yola çıktım. Yolculuğun sonuna gelip durduğumuzda motor durmadı. İndik motordan , acil stoptan kapadım hala çalışıyor.Kontağı kapadım çalışıyor. Anahtarı aldım üzerinden durmadı devam. Sinirlendim uzandım bujinin piposunu çıkardım lan makine hala tıntın çalışıyor kafayı yiyeceğim başladım gülmeye
Durmuyor len motor
En son benzin musluğunu kapamak aklıma geldi , kapadım durdu. O kadar da değil heralde
Süper benzin o kadar hararet yaptırmışki motor elektrik olmadan kendi ısısıyla sıkışan karışımı ateşler olmuş yuh yani dedim.
Ertesi gün motor çalışmadı bujiyi söktüm , buji civataya kadar erimişti. O derece yani.
Bu motorla hiç durmadan 200-250km yol alırdım.Belki benim şansıma genelde son sürati 80-100 arasında gezen bu aletlerden bendeki 120 , bayır aşşa ise130km hıza ulaşabiliyordu.
Değil enduro gibi kullanmak , hard cros yaptım.
Kumsala girip arka tekeri gömdüğümde inat ettim , üzerinden inmeden çıkaracam diye , motor bloğundan çıkan dumanlardan nefes alamaz olduğumda yok aga çıkmaycak bu dedim indim.
Ne conta ne segman değiştirdim buna rağmen.
Cros yaptım diyorum yahu , uçtum ben bu aletle defalarca , düştüğümde oladu konarken ama ne gidon eğdim , ne çatal kırdım. Sadece çamurluğu dizimle düzeltmek zorunda kaldım.
Öyle bi makinaydı işte , normal gelirdi bana ama şimdi sizin şu teknolojik HONDA için yazdıklarınızı okuyunca nasıl yani demekten kendimi alamıyorum