yıkama esnasında balatanda su kalmış tozu ile bir yerine yapışmış olabilir.
söküp bi zımparalarsa düzeleceğini düşünüyorum.
yıkama esnasında balatanda su kalmış tozu ile bir yerine yapışmış olabilir.
söküp bi zımparalarsa düzeleceğini düşünüyorum.
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
hayırlı olsun.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
motorun hayırlı olsun kızılkurt gülegüle bin inş.
arkadaşlar motorumu alalı 4 gün oldu bir akşam iki sabah olmak üzere üç defa motoru boğdum. (en son dün akşam boğulmuştu bu sabah ta çalıştıramadım) 4 gün içerisinde akşamları iki ayrı teyzeme gittim, motor iki yerde de sabahlamak zorunda kaldı. sabah evden çıkaramıyorum, akşam eve götüremiyorum alacak arkadaşları soğutmak istemem ama benim çinli güzeli motorum bile -5 derecelerde ısıtmadan sorunsuz yola çıkıyordu ki şimdilerdeyse hava da gayet sıcak.bu yüzden dakikalarca ısıtma gereği duymadım. jikle açıkken marşa bassam motor çalışmıyor, normal çalıştırıp jikleyi sonradan açsam motor stop ediyor. normalde motorum sıcakken ortalama 1500 devir de çalışıyor ama en son dün akşam motor boğulmadan önce yola çıktığımda 1000 devirdeydi ve 200 metre ilerledim hafif bir rampaya girdi pum pum sonra stop. özellikle bu motoru tanıyan, yıllardır kullanan arkadaşların, abilerin yorumlarını bekliyorum. yeterince ısıtmadığımdan mı oluyor bunlar? aynı şartlarda sizin motorunuz da aynı tepkiyi veriyor mu? boğulduğunda ne gibi yollara başvuruyorsunuz? tüm aileme rezil oldum onca araştırmadan sonra aldığın motor bu mu diyorlar ve sıfır motoru iteklemek te insanın zoruna gidiyor lütfen yardımm
---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:22 ----------
o ses benim motordan da geliyor tam bir komedi kalabalık yerlerde arka freni kullanmak bile istemiyorum burada servis yok eğer sen öğrenip buraya yazarsan çok sevinirim. galiba kronik bir üretim hatası.
Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin,
Uçmayı seviyorsan düşmeyi de bileceksin,
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin...
hızlı hızlı okudum .anladığım kadarıyla cevap vereyim. bizim motorlardaki jigle mantığı biraz farklıdır. jigle genellikle soğuk havalarda motora daha rahat ilk hareketi vermek için kullanılır ama jigle açıkken gaz'da verilmez ise motor stop eder. motor boğulmuşsa eğer, gazı kökleyip marşa basın çalışmaya başlar başlamaz gazı bırakın!! jigle kullanmanız gereken anlarda ise jigle açıkken birazda gaz vermeniz gereklidir.dediğim gibi yoksa motor stop eder.seyir halindeyken jigleyi açık bırakmanızı tavsiye etmem.cbf'deki jigle olayı sadece karburatore daha fazla benzin gitmesini sağlıyor(zengin karışım) dolayısıyla karburator havayı daha az aldığı için gaz vermediğinizde motor duruyor.
rolanti devri ,motor sıcakken 1400 devirde olması gerekli diye hatırlıyorum
bildiklerim bunlar.umarım soruyu doğru anlamışımdır ve bu bilgiler işinize yarar. sevgiler (bu arada yeni motorun ilk zamanlarda,olur olmaz yerlerde stop etmesi normal.benimde başıma çok gelmişti.rodaj alıştıkca o sorunda ortadan kalkıyor)
Kizilkurt kardeşim ALLAH kazasız belasız kullanmak nasibetsin inşallah. Hayırlı uğurlu olsun. Hemen nazar boncuğunu yada cevşenini tak.
Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.
cevabın için öncelikle çook teşekkür ederim. motoru ilk aldığım sabah jiklesiz çalıştırdım sonra jikleyi yavaşça açtığımda devir 3000 e kadar çıktı sorun yoktu yani ama artık bu işlemi yaptığımda stop ediyor. birde bahsettiğin gaz basılıyken marşa basma ve motor çalıştığında gazı bırakma olayını kitapçıkta da okumuştum lakin bunu da denedim hiç bir tepkime yok yani şu an motor yatıyor. itekleyerekte tamirciye götürmek istemiyorum. bu arada dün götürmüştüm bujiyi değiştirdi biraz marştan sonra çalıştı.millet gülüyor ilk günden buji mi değişir diye. şimdi ne yapabilirim de çalıştırabilirim?
Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin,
Uçmayı seviyorsan düşmeyi de bileceksin,
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin...
Motoru boğup üzerine marş yapmak bujiyi bozmuş olabilir. Rodaj yapmadım ben 2.el aldım ama 2.el hor kullanılmış 16000km de ve kış boyunca yatan motorum yarım jikle yarım gaz ilk marşta aldı. 10 saniye gazı bırakmadan tutup jikleyi kapatıp gazı da bırakınca çalışmaya devam etti. Bence sizin durum rodajla alakalı. Ayrıca ben olsam hava filtresinin üzerinde birşey varmı kontrol ederdim. Selenin altına bez vs koyarsak hava girişini kapatırsak motor bu bahsettiğiniz şeyleri yapabilir, yeterli havayı alamadığından.
selenin altı boş şu anda. motora yabancıyım ama seleyi kaldırdığımda hava girişini farkettim. dediğin gibi buraya bez vs kesinlikle konmamalı motor çalışsa bile performans düşer ve çok yakar bujinin bozulmuş olabileceğini hiç düşünmedim. çünkü dün değiştirtmiştim.msjından yola çıkarak bugün yeni bir bujiyle deneyeceğim sonra durumu yine yazarım. eğer çalışırsa bundan sonra motoru ısıtmadan kesinlikle hareket ettirmeyeceğim, ve ısıtmanın bu motor için ne kadar çok önemli bir mevzu olduğunu üstüne basa basa burada yazacağım
Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin,
Uçmayı seviyorsan düşmeyi de bileceksin,
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin...
yeni cbf lerde ilk çalıştırmada jikleyi çekiyorsun , gazı çeyrek tur açıyorsun marşa basıyorsun. motor çalışıyor hafif bi gaz verip gaz kolunu bırakıyorsun. motor ısınınca zaten sesi bile değişiyor. hava sıcaksa ısınma çok daha hızlı oluyor. motoru ısıtmadan kesinlikle yola çıkmayın. motor ısınırken aynı zamanda yağ ısınıp yağlama görevini yerine getirme performansıda artıyor. ısıtmadan motora binmek motora zarar veriyor. ısınma olayı 1 dakika civarında sürüyor. ben brandayı açıp motoru çalıştırıyorum brandayı katlayıp arabanın bagaja koyup motorun yanına geldiğimde ısınmış oluyor. zaten motor ısınca jikleyi indirdiğinizde motor çalışmaya devam ediyor saat gibi. öneri jikleyi indirirken hafif bir gaz verip jikleyi öyle indirin.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
jikleyi kapatmayı unutmuş olmayasın..
çünkü daha yeni motor yeni jikle fazla yakıt gelmeden bozulmazki..
bende 2007 model vardı. Ben hiç jikle çekmezdim. izmirde kışın bile çalışırdı.
2011 lerde jikle sistemi farklı heralde..
2007 de jikle açmanız deviri yükseltmezdi çünkü..
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
2 kişi rodaj zarar vermez. Ben öyle tamamladım. Çok devirli kullanmamaya çalışın.
Bu kampana işi can sıkıcı. Ben de bakım için geçen gün servisteyken yepyeni bir cbf'i teslim etmeden önce son kontrolleri yapıyorlardı. Bir baktılar ki ne yapsalar çalışmıyor. Bütün motoru söktüler önümde, bulamadılar derdini.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
sabah çalıştıramadığım motoru 8 saat aradan sonra tek marşta çalıştırdım. çalıştırdığımda devir 1000 deydi ısındıktan sonra 1300 e yükseldi sonra bi kaç tur attım sorun yok. demek ki sorun bendeymiş msjlar için teşekkürler. kaldı kampana sorunu. kampanadaki tıkırtıyı fren pedalında hissedebiliyorum durum vahim yani onu da en kısa zamanda çözümleriz inş.
Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin,
Uçmayı seviyorsan düşmeyi de bileceksin,
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin...
necdet arkadşm yardımcı olduğun için çok teşekkür ederm ama istanbul D&B motordan alsam eskişehire kargo çok pahalımı olur acaba ..
dün demiştimya çevremiz biraz geniş bizim diye bu olay da aynı bilgisayar konusu gibi oldu bile bugün iki adet daha sipariş verdim fakat fiyatların değiştiğini söyledi özlem hanım yokmuş aysim hanım ile görüştüm ama hatır selef neyse yine bize güzellik yapacaklarını söyledi sağolsunlar ama ama bizde öyle bi tane iki tane almıyoruz bana CBR-125 ve PCX scooter i de nisana söz vermiş olsaydı onlara 4 x 3,765=15.060TL cbf ler... 4,870TL PCX scooter... 5,410TL cbr-125 alacaktık yani toplamda 25,340 TL eder çok büyük bir şanstır bu bir bayyi için. tamam belki bu aralar zaten motorlar hızlı satılıyordur elbet bunuda göz ardı etmiyoruz fakat bir kalemde bu kadar parayıda kimse bırakmamıştır bugüne kadar kolay kolay böyle satışlar herkeze kısmet olmaz
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:07 ----------
arka teker vidasının tek taraflı olarak herhangi bir yöne çekerek gerdirin yani teker çok hafif mesela vidayı yarım tur veya bir tur yani toplamda tekerler 1-2 mm yana kaysın birde öyle deneyin.
[COLOR="Red"][I] ::uzgunum: ama BİGÜN HERKES "benimde bi cbf'im olsa" diyecek ((hayatımı VFR-1200 ile sonlandırmak istyrm)) [/I][/COLOR]
Bu gün vekaletimi de honda bayiisine teslim ettim, geriye kaldı sadece beklemek.. Plaka dahil 3850TL. ' ye anlaştık, zam gelirse de beni etkilemiyor
Bazı arkadaşların motorlarında çalıştırma ve kampana sorunu var, bakalım bizim motorda neler çıkacak
Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11
Pazarbaşı, yeniköydeki bayii den alacağım inş. Fiyatı geçtim geçen hafta bütün istanbul' daki bayileri aradım, yeniköyde sadece 2 gri 1 adet kırmızı olduğunu söylediler. P.tesi sabahı 9 da aradım 1 adet gri ayırttırdım ve 1 saat sonra gittim kapora verdim. Umarım herşey sorunsuz olur..
Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)