Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
04 Nisan 2011, 23:52
#20601
EGELİ adlı üyeden alıntı
motor bugün itibariyle 121 km.oldu.rodaj aşamasında olduğundan henüz 5.000 deviri ve 5.vites 65 km/h aşmadım,aldığımda depoyu fulletmiştim bugün merak ettim depoyu tekrar fullettim 100 km.de 2.3 lt benzin tüketmiş.oldukça makul geldi bana tabi eski cbf lerle kıyaslamak gerek az mı çokmu diye..motorun altında fabrikasyon Duro lastikler var öyle herkesin bahsettiği gibi o kadarda kötü lastik değil,önceki topiclerde okuduğum kadar ile tüm kullanıcılar olumsuz görüş bildirmişler durolar hakkında ama ben beğendim hatta bugün ankaraya yağan yağmura yakalandım özellikle lastiği hem fren hemde biraz çekinerekde olsa yatma pozisyonunda denedim bence 150 cc lik bir motosiklet için gayette güzel lastik haaa biraz zaman geçsin bakalım sertleşince yol tutuşu nasıl olacak beklemek gerek.vites geçişleri motosiklet yeni oldugundan ilk 2 vites birazcık tıkırtılı geçiyordu fakat gittikçe o tıkırtılı geçiş azalıyor diğer vitesler yağ gibi sorunsuz.jiklesiz marşa basar basmaz tırt diye motor alıyor hiç ikiletmiyer rölanti devri 1.300 ler civarı..yalnız bilmiyorum banamı öyle geldi motor dik rampada azıcık bayılıyor belki daha rodajda olduğunda fazla devir çeviremediğimdendir. Şehiriçi eski bir ybr125 kullanıcısı olarak CBF150 onun yanında daha keyifli,daha şık ve daha rahat ..kesinlikle..yeni motor alan arkadaşlara tekrar hayırlı olsun..
çok güzel ve sakin bir görüş bildirmişsin sana ve bu söylediklerine sonuna kadar katılıyorum arkadaşım çünkü şuan yenisini alacağım için satmış olduğum 2010 model cbf imde aynı senin gibi düşünmekteyim bazı kimseler lsatikler hakkında çok yorumlar yapıyorlar fakat bende onların görüşler pek katılmıyorum yani ben 210 dan önce 5 yıl MZ-301 motosklet kullandım 2001 model di ve onun arka ve ön lastği hepniz biliyorsunuz ki cbf ten çok daha geniş ve özellikle arka lastk daha küçük nç olarak yani. ve o motorla bile cbf ile girdiğim virajlara gremiyor korkuyordum ama cbf i bir aldım ve size örnek olarak marmara bölgesinde oturan arkadaşların çoğu bilir orhangazi-gemlik arasında karsak virajları vardır örneğin orhangaziden bursa stkametine gderken gemliğe gelmeden o karsak altı dediğimiz virajlarda ben eskie mz motosikletim ile 90-100km civarlarına geldiğimde beni hep ürkütürdü çok fazla yatıramazdım korkardım hep yani o motor bana hiç güven vermezdi öyle heybetli bir makina olmasına rağmen. ama aynı virajlara geçen sene sıfır almış olduğum cbf m ile girdiğimde ise ilk bir kaç kez motorun huyunu suyunu pek tanımadığım için öyle ezbere birşey yapamazdım tedbri elden bırakmadan bir kaç gezi sonrasında da alıştığımdan yeni motoruma aynı virajları arkada KAPPA-46LT çantam da dahil olmak üzere 115-120km arasında br hızla girebiliyordum ve bu böyle küçük bir motor için bnce gerçekten çok inanılmaz bir kalite çok harika bir güven duygusudur hatta zaman içerisinde motora öyle alışıyosun ki aynı virajlarda yatarken kalkarken dönerken arabaları bille sağdan soldan geçiyosun ve nsanlar kim bilir kendilerince ne diyolardır belkide görenler bilmeyenler şuna bak yaa altındak kıç kadar motoruyla neler yapıyor bile diyenler vardır illlaki ama bu motor bu lastiklerlede çok emniyetli diye düşünüyorum diğer marka lastik takmadım bilemem belki ama bence benim face de yayınladığım bazı resmler var onlara bakarsanız çok iyi anlarsınız orjinal lastik ile neler yapableceğimizi boşuna harcama yapmamamız gerektiğini görebilirsiniz burda.
http://www.facebook.com/?tid=1325741...018936&theater bu adresten veya necdet_vatansever diye yazın face ye bursa ekleyin avatarımda gözlük takmış olduğum resmim vardır başka necdet eklemeyin yani yaptığım gezlerin hepsni ekledim resimlere bakmakla btremezsiniz
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:48 ----------
bu yakma konusuna takıldım bende yeni cbfler trafiğe çıktığından beri siz doğru bi ölçüm yapmışsınız ve 2.3 gibi bi rakam çıkmış bunu birde rodajı bitirmiş bi cbfle yapmak lazım belki mühendisler ilk etapta az yaksın diye bi dümen ayarlamışlardır[/QUOTE]
bence en ayarı 2,8 veya 2,9 yakıyor bunu bursadan istanbula ve ordan gelirken karadan yaptığımız ikişer kişilik iki cbf ile hesapladık ölçümümüz bu oldu hız olarak da 90 dan 100 den aşaı düşmedik yani hiç öyle trafğe ayak uydurduk yani en maximum 2,8 2,9 gibi yakıyor
[COLOR="Red"][I] ::uzgunum: ama BİGÜN HERKES "benimde bi cbf'im olsa" diyecek ((hayatımı VFR-1200 ile sonlandırmak istyrm)) [/I][/COLOR]
Reklamlar
-
05 Nisan 2011, 00:10
#20602
necdet_vv adlı üyeden alıntı
çok güzel ve sakin bir görüş bildirmişsin sana ve bu söylediklerine sonuna kadar katılıyorum arkadaşım çünkü şuan yenisini alacağım için satmış olduğum 2010 model cbf imde aynı senin gibi düşünmekteyim bazı kimseler lsatikler hakkında çok yorumlar yapıyorlar fakat bende onların görüşler pek katılmıyorum yani ben 210 dan önce 5 yıl MZ-301 motosklet kullandım 2001 model di ve onun arka ve ön lastği hepniz biliyorsunuz ki cbf ten çok daha geniş ve özellikle arka lastk daha küçük nç olarak yani. ve o motorla bile cbf ile girdiğim virajlara gremiyor korkuyordum ama cbf i bir aldım ve size örnek olarak marmara bölgesinde oturan arkadaşların çoğu bilir orhangazi-gemlik arasında karsak virajları vardır örneğin orhangaziden bursa stkametine gderken gemliğe gelmeden o karsak altı dediğimiz virajlarda ben eskie mz motosikletim ile 90-100km civarlarına geldiğimde beni hep ürkütürdü çok fazla yatıramazdım korkardım hep yani o motor bana hiç güven vermezdi öyle heybetli bir makina olmasına rağmen. ama aynı virajlara geçen sene sıfır almış olduğum cbf m ile girdiğimde ise ilk bir kaç kez motorun huyunu suyunu pek tanımadığım için öyle ezbere birşey yapamazdım tedbri elden bırakmadan bir kaç gezi sonrasında da alıştığımdan yeni motoruma aynı virajları arkada KAPPA-46LT çantam da dahil olmak üzere 115-120km arasında br hızla girebiliyordum ve bu böyle küçük bir motor için bnce gerçekten çok inanılmaz bir kalite çok harika bir güven duygusudur hatta zaman içerisinde motora öyle alışıyosun ki aynı virajlarda yatarken kalkarken dönerken arabaları bille sağdan soldan geçiyosun ve nsanlar kim bilir kendilerince ne diyolardır belkide görenler bilmeyenler şuna bak yaa altındak kıç kadar motoruyla neler yapıyor bile diyenler vardır illlaki ama bu motor bu lastiklerlede çok emniyetli diye düşünüyorum diğer marka lastik takmadım bilemem belki ama bence benim face de yayınladığım bazı resmler var onlara bakarsanız çok iyi anlarsınız orjinal lastik ile neler yapableceğimizi boşuna harcama yapmamamız gerektiğini görebilirsiniz burda.
http://www.facebook.com/?tid=1325741...018936&theater bu adresten veya necdet_vatansever diye yazın face ye bursa ekleyin avatarımda gözlük takmış olduğum resmim vardır başka necdet eklemeyin yani yaptığım gezlerin hepsni ekledim resimlere bakmakla btremezsiniz
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:48 ----------
bu yakma konusuna takıldım bende yeni cbfler trafiğe çıktığından beri siz doğru bi ölçüm yapmışsınız ve 2.3 gibi bi rakam çıkmış bunu birde rodajı bitirmiş bi cbfle yapmak lazım belki mühendisler ilk etapta az yaksın diye bi dümen ayarlamışlardır
bence en ayarı 2,8 veya 2,9 yakıyor bunu bursadan istanbula ve ordan gelirken karadan yaptığımız ikişer kişilik iki cbf ile hesapladık ölçümümüz bu oldu hız olarak da 90 dan 100 den aşaı düşmedik yani hiç öyle trafğe ayak uydurduk yani en maximum 2,8 2,9 gibi yakıyor[/QUOTE]
görüşlerinizde haklısınız belki ama michellin takmış bi cbfle yol yapın imkan varsa yağmurda da deneyin ben ilk michellin kullandım durolarla alakası yok motorun sürüş tarzı değişiyor inanın...ben duro lastik olan cbfi her sürdüğümde kendi motorumu aradım doğrusu alıp çöpe atılcak lastik değiller ama mişlenlerle arasında çok fark var
bu yakıt olayında da eski kasa cbflerle bi fark sözkonusu değil o zman..
-
05 Nisan 2011, 00:18
#20603
görüşlerinizde haklısınız belki ama michellin takmış bi cbfle yol yapın imkan varsa yağmurda da deneyin ben ilk michellin kullandım durolarla alakası yok motorun sürüş tarzı değişiyor inanın...ben duro lastik olan cbfi her sürdüğümde kendi motorumu aradım doğrusu alıp çöpe atılcak lastik değiller ama mişlenlerle arasında çok fark var
bu yakıt olayında da eski kasa cbflerle bi fark sözkonusu değil o zman..[/QUOTE]
düşüneim o zaman biz bu fikri. ileride deneriz hemen değişmek stemiyorum şuan gayet iyi çünkü
[COLOR="Red"][I] ::uzgunum: ama BİGÜN HERKES "benimde bi cbf'im olsa" diyecek ((hayatımı VFR-1200 ile sonlandırmak istyrm)) [/I][/COLOR]
-
05 Nisan 2011, 00:41
#20604
Sonunda motorumu yarın teslim alıyorum benim hikayem yılan hikayesine döndü metehan abi an be an şahit oldu özel mesajlarımla. Pişmiş tavuğun başına gelmemiştir bu olumsuzluklar ama yarın motoruma kavuşuyorum bakalım yarın akşama doğru fotolarını koyarım
-
05 Nisan 2011, 01:34
#20605
mücahit_89 adlı üyeden alıntı
yağ değişimi 2.000 kmde bir oluyo 4.000 binde bir değiştiriseniz değişicek yağ kalmaz
hatta cbfin belirli bi km'sinde servisin önerdiği yağ değişimi vardı servisinize sorun zaten kitapçıkta da yazar bakım km'leri
kışın 14-40 ,yazın 15.40 yağ kullanmak en iyisi bence tam motora uygun
kitapçığı hatmettim yok öyle bişey. isteyene pdf yollarım. bugüne kadar 4 araba değiştirdim 750.000km den fazla yol yaptım. arabalarda 15.000km de değişimi önerilen yağ kullanıyorum ya yılda bir yada 15.000de bir değişirim yağı. bugüne kadarda hiç bir sorun yaşamadım.
bu motorda değişecek yağ kalmayacakta fabrikası ne halt etmeye 4000de bir değiştir diyor. yağ eksilirse eklersin değişmezsin. allah ömür verdikçe konuşuruz konuyu ben kitapçıktakini uygulayacağım.[COLOR="Silver"]
servis kitapçığının ilgili sayfası
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
-
05 Nisan 2011, 09:47
#20606
kim nerede diyor arkadaşlar 2binde bir diye.
motoruna daha fazla değer veren arkadaşlar 2inde bir değiştirmeye başlamıştı ama bu kalıplaşıp kuralmış gibi bir hale geldi.
kitapçık 4 bin der. 2 binde bir yağ değiştirilen bir motosiklet yoktur. büyük cclerde 6bin 8 bin civarı, otomobillerde 10 bin 15 bin civarıdır. 2 bin kmde çıkan yağ daha ömrünü tamamlamamıştır. yazık, günah.
2 zamanlılar konusunda bilgim yok tabi.
hiç de yağsız kalmıyor motor. bende 4 binde bir eksiksiz yağ çıkıyor.
ustaların uydurmasından başka birşey değil.
kitapçık ne derse o doğrudur. sırf bu yüzden servisin sg sınıfı yağını reddedip, sj sınıfı yağ aldık koyduk.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
05 Nisan 2011, 11:38
#20607
beni eskişehirde bu festivalden bir arkadaş aradı...Tek Teker Ramço nikli arkadaş...festival günü havanın çok güzel olduğunu söyledi...ortam nasıldı anlatsana biraz...bu mevsimde festival olmaz...
Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/moto...#ixzz1IdE5tyOi
Abi Hekimhan geçidini geçip aşağı doğru indikçe sıcaklığı hissettik. Girişte sıcak bir karşılama, Küçük eşantiyon hediye paketleri, giriş kaydı vb. 19:00 da çadırımızı kurup eşyaları içine attık yağmur başladı, fakat yumuşak bir yağıştı hava sürekli ılıman. Birazcık çadırın etrafında oyalanınca ter basıyor. Ortam ise çok güzeldi, en yavaş sürüş yarışması, motorla ağızda yumurta taşıma yarışması, yoğurt içine para bulma yarışması, en yaşlı sürücü, en genç sürücü, en uzaktan gelen vb. ödül ve hediye töreni, geç saatlere kadar canlı müzik, ateş çay vb. eğlence, sonra sanki herkes birbirini önceden tanıyormuş gibi muhabbet samimiyet, yardımlaşma, birbirimizi sofralara davetvb. herşey çok güzeldi. Gündüzleri yer yer hava açıyor, yer yer çiseliyordu. Velhasılı tadı damağımızda kaldı herkese tavsiye ederim.
Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.
-
05 Nisan 2011, 11:42
#20608
Ben de en son 2.000 de yağı değiştirdim, yağ biraz eksilmiş fakat çok kötü duruma gelmemişti. Bin km daha dayanırmıştı Yalnız 4.000 de gidecek gibi görünmüyordu. Gerçi tüm kış yatmıştı motor. İçindeki yağ 10-40 ipone marka yağ idi. Sevgiler saygılar.
-
05 Nisan 2011, 11:49
#20609
fctavsan adlı üyeden alıntı
çok teşekkür ederim de kimileri 15 50 kullan diyor.bir diğer sorum da yağ filtresi nerde bu motorun?
Abiciğim bizim motorun yağı 2+2=4 CASTROL POWER1 10W 40W Türkiye şartlarında kullanma kılavuzundaki çizelgede en uygun sıcaklık grafiği 10 40 yağa isabet ediyor. Servis tabiki elindeki yağı sana satmak için tavsiye edecektir. Hatta bazıları ne farkeder, yağ yağdır diyerek açık yağı iteler. Ben daha önceden de burada yazmıştım, kesinlikle servis tamirci kim olursa olsun motorumu elletmem, herşeyi kendim yaparım. Ben yağ değiştirdim, filtre filan göremedim senin için araştırıp buraya yazarım. Dediğim gibi git yağı al, motor sıcakken alttaki tapayı sök, yağ süzüldükten sonra tapayı tekrar sıkıp, yağ çubuğunun olduğu yerden tamamını doldur. 1 lt. o kadar. maliyet 19,90 tl. seviste aynı işlem en az 60 tl.
Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.
-
05 Nisan 2011, 12:20
#20610
Şehir içi kullanım çoksa 4000 km aynı yağ ile sürüş yapmak bence riskli olabilir. Bu durumda 4000 km uzun bir aralık olduğu için aynı yağ çok uzun süreler karterde kalabilecektir ve 4000. km de motordan zivt gibi yağ çıkacaktır. Ama tüm kullanım şehirler arası ise, yağ seviyesi belirli aralıklarla kontrol edilerek eksilme varsa tamamlanmak kaydıyla 4000 km olabilir. 4-5-6 binli km yağ değişim aralıkları bence yüksek cc motosikletler için geçerli olabilir, çünki bizim motorumuz atıyorum 5. viteste 100 km/h ile giderken 7 bin devri kullanırken yüksek cc 3000-4000 devir kullanır ve yağ yıpranımı 150 cc bi motora göre elbette daha azdır. Ve yağ kullanım km si uzundur. 150 cc bi motorla mesela 600 cc bi motorun yağ değişim aralığını karşılaştırmak bence çok yanlış. Mesela 600 cc motor 6000 km yolu 10 saat 3000 devirde yapacaksa, bizim motorumuz 6000 km yolu 15 saat 6000 devirde çalışarak yapacaktır. Dolayısıyla bu iki motorun yağ değişimi 6000 km de birdir kesinlikle denilemez. Ki yağ değişim aralıklarımızı otomobillerle karşılaştırmak zaten hiç te doğru değil.
Elimizde bir çok cbf var. Bende 2. cbf imi inşallah bi kaç hafta içinde teslim alıcam. Benim tavsiyem. 4000 km aynı yağ ile kullanmak yerine yapınızı kendiniz (servis) değil. 2000. km değiştirin, bunun maliyeti size 20 tl dir ama motorunuzun ömrüne bilin ki ömür katacaktır. Bu işlem kullanım maliyetinizi sadece 4000 km de bir 20 tl arttırır. Gözümüz gibi baktığımız motorumuza bu bütçeyi motorumuz daha temiz kullanabilmek adına ayırabilmeliyiz. Bunu yapmamak adına 4000 km aynı yağ ile gezmenin bana kalırsa hiç bir mantıklı açıklaması yok. Bu yağ konusunda, 4000 km de bir 20 tl kullanım maliyetini azaltmak adına kitapçıkta ne yazıyorsa o, saplantısı içinde bulunmak bence doğru değil. Kullanım şeklinizi ve tarzınızı, bakım kriterlerinizi kendi deneyim ve gözlemlerinizilede şekillendirebilmelisiniz.
-
05 Nisan 2011, 13:12
#20611
bu şekilde yola çıkarsak kitabı falan atalım çöpe, 1000 kmde bir değiştirelim.
daha kötüdür demiyorum elbette 500 kmde bir değiştirirsen o da ondan daha iyidir.
14500 devir çeviren honda cbr 600f in yağ değişim aralığı 6400 kmdir.
2000 kmde bir yağ değiştirmek gerekli değildir. hiç bir motor yağı 2000 kmde ömrünü dolduramaz.
kendinizi iyi hissetmek isterseniz değiştirin. kimsenin karşı çıktığı yok. ama 4 binde bir değiştirmek yanlıştır demek için o kitabı yazan adamla karşılıklı tartışma yapıp seyirciyi ikna etmeniz gerekir.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
05 Nisan 2011, 13:55
#20612
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Şehir içi kullanım çoksa 4000 km aynı yağ ile sürüş yapmak bence riskli olabilir. Bu durumda 4000 km uzun bir aralık olduğu için aynı yağ çok uzun süreler karterde kalabilecektir ve 4000. km de motordan zivt gibi yağ çıkacaktır. Ama tüm kullanım şehirler arası ise, yağ seviyesi belirli aralıklarla kontrol edilerek eksilme varsa tamamlanmak kaydıyla 4000 km olabilir. 4-5-6 binli km yağ değişim aralıkları bence yüksek cc motosikletler için geçerli olabilir, çünki bizim motorumuz atıyorum 5. viteste 100 km/h ile giderken 7 bin devri kullanırken yüksek cc 3000-4000 devir kullanır ve yağ yıpranımı 150 cc bi motora göre elbette daha azdır. Ve yağ kullanım km si uzundur. 150 cc bi motorla mesela 600 cc bi motorun yağ değişim aralığını karşılaştırmak bence çok yanlış. Mesela 600 cc motor 6000 km yolu 10 saat 3000 devirde yapacaksa, bizim motorumuz 6000 km yolu 15 saat 6000 devirde çalışarak yapacaktır. Dolayısıyla bu iki motorun yağ değişimi 6000 km de birdir kesinlikle denilemez. Ki yağ değişim aralıklarımızı otomobillerle karşılaştırmak zaten hiç te doğru değil.
Elimizde bir çok cbf var. Bende 2. cbf imi inşallah bi kaç hafta içinde teslim alıcam. Benim tavsiyem. 4000 km aynı yağ ile kullanmak yerine yapınızı kendiniz (servis) değil. 2000. km değiştirin, bunun maliyeti size 20 tl dir ama motorunuzun ömrüne bilin ki ömür katacaktır. Bu işlem kullanım maliyetinizi sadece 4000 km de bir 20 tl arttırır. Gözümüz gibi baktığımız motorumuza bu bütçeyi motorumuz daha temiz kullanabilmek adına ayırabilmeliyiz. Bunu yapmamak adına 4000 km aynı yağ ile gezmenin bana kalırsa hiç bir mantıklı açıklaması yok. Bu yağ konusunda, 4000 km de bir 20 tl kullanım maliyetini azaltmak adına kitapçıkta ne yazıyorsa o, saplantısı içinde bulunmak bence doğru değil. Kullanım şeklinizi ve tarzınızı, bakım kriterlerinizi kendi deneyim ve gözlemlerinizilede şekillendirebilmelisiniz.
bu bilgiler yanlış arkadaşlar. birileri atmış diğerleri yutmuş, şehir efsanesine dönmüş. 20 lira neki deyip 1000km dede yağ değiştirebilirsiniz. am önemli olan işin en ekonomik olanıdır. bu yağlar yerli üretim değil. ülkede 100.000 cfb olsa 2000km de bir 100.000 litre motor yağına ödenecek dövizi düşünün. bizler 3liraya domates yerken o dövizi alabilmek için 30kuruşa kaç ton domates satmamız gerektiğini düşünün. motor yağlarının kullanmaya başladıktan sonra bir ömrü süre ömrü birde km cinsinden ömrü var ( viskositesi açısından) ve bu süreden önce yağı değiştirmek ısraftır. ısraf haramdır, tüyü bitmedik yetimin hakkıdır. o nedenle yağımızı ya 6 ayda bir yada 4000km de bir ( hangisi önce dolarsa) değiştirmemiz gerekiyor. diğer bilgiler şehir efsanesi. yağ satışından - değişiminden 3-5 kazanacağım diye ortaya atılmış laflara itimat etmeyin. iş o seviyeye gelmişki kullanım kitapçığında olmayan bilgi varmış gibi lanse ediliyor, bilen bilmeyen konuşuyor. yağınızı arada kontrol edin 1-4-8-12-16-20 bin km lerde değiştirin kafanız ve bütçeniz rahat binin. bu işin mühendisleri , bu motoru icad eden böyle diyor .
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
-
05 Nisan 2011, 13:58
#20613
jr. adlı üyeden alıntı
bu şekilde yola çıkarsak kitabı falan atalım çöpe, 1000 kmde bir değiştirelim.
daha kötüdür demiyorum elbette 500 kmde bir değiştirirsen o da ondan daha iyidir.
14500 devir çeviren honda cbr 600f in yağ değişim aralığı 6400 kmdir.
2000 kmde bir yağ değiştirmek gerekli değildir. hiç bir motor yağı 2000 kmde ömrünü dolduramaz.
kendinizi iyi hissetmek isterseniz değiştirin. kimsenin karşı çıktığı yok. ama 4 binde bir değiştirmek yanlıştır demek için o kitabı yazan adamla karşılıklı tartışma yapıp seyirciyi ikna etmeniz gerekir.
Vay jr Sende elin havada bekliyormuşsun hıı
Bir çok servis 2000 de bir yağ değişimini öneriyorlar, ticari olduğunu sanmıyorum. Onlarda bişeyler biliyor olmalılar diye düşünüyorum. Bu benim şahsi görüşüm, önceki motorumdaki ve daha bir çok cbf i olan arkadaşım vb gözlemim. servis kitapçığında bakım aralıkları 4000 km de birdir. 4000 km aynı yağ ile kullanılabilir, bi şey olmaz. Belki motor ömrü 100 bini görmeye niyetliyken 60-70 binde biter. Bunuda zaten o zaman anlamayız. Ama 2000 km de bir yağ değişimi önerilir. 10 kişiden 7 si 2000 de bir değiştiriyorsa, servislerin bir çoğu 2000 de bir yağ değişimi öneriyorsa buna yanlış diyemeyiz. Kimseyle polimiğe girmek istemiyorum. Ben böyle yapıyorum ve böyle yapılmasını öneriyorum. Her kezin kendi malı nihayetinde. Kitaptaki 4000 km de bir bakım aralığı ibaresinin periyodik bakım aralığı olduğuna inanıyor ve bunun yağ değişim aralığı olduğunu düşünmüyorum. Yağın kullanım ömrünü şekillendiren çok kriter var. Bir buji 8000 km de değişir gibi buji gibi net bir km seviyesi belirlemek yağ değişimi için yanlış olur. Bence 2000 km de bir değiştir. Bunun maliyetinden kaçma. Bu işlemi sen yap, servise gitmene hiç gerek yok. Motosikletinin damarlarındaki kanı yenilemiş olursun.
-
05 Nisan 2011, 14:02
#20614
ahmet abi doğru söylüyor. diyelim ki bepimiz alıştık da 2binde değiştiriyoruz.
sonra birisi çıktı dedi ki ben ustayım arkadaş. 2 binde yağ pekmeze döner. binde bir anca yeter.
ona da mı inanacağız. yok canım o kadar da olmaz deyip inanmazsak 2 binde bittiğine neden inanıyoruz. oturup da fabrikasında testine mi katıldınız?
bırakın 2 bini, 4 binde bile yağ koruyucu özelliğini kaybetmemiştir. çünkü onu oraya yazan adam, imkanı (para değil herhangi bir durum) elvermeyip 4200e doğru servise gidenler olacağını da bilir. ve emniyet payı bile konulmuştur.
adam orada demek ister ki siz 4 binde bir değiştirin, daha ötesine geçtikçe yavaştan yağınız motoru korumamaya başlar.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
05 Nisan 2011, 14:06
#20615
abolgi adlı üyeden alıntı
bu bilgiler yanlış arkadaşlar. birileri atmış diğerleri yutmuş, şehir efsanesine dönmüş. 20 lira neki deyip 1000km dede yağ değiştirebilirsiniz. am önemli olan işin en ekonomik olanıdır. bu yağlar yerli üretim değil. ülkede 100.000 cfb olsa 2000km de bir 100.000 litre motor yağına ödenecek dövizi düşünün. bizler 3liraya domates yerken o dövizi alabilmek için 30kuruşa kaç ton domates satmamız gerektiğini düşünün. motor yağlarının kullanmaya başladıktan sonra bir ömrü süre ömrü birde km cinsinden ömrü var ( viskositesi açısından) ve bu süreden önce yağı değiştirmek ısraftır. ısraf haramdır, tüyü bitmedik yetimin hakkıdır. o nedenle yağımızı ya 6 ayda bir yada 4000km de bir ( hangisi önce dolarsa) değiştirmemiz gerekiyor. diğer bilgiler şehir efsanesi. yağ satışından - değişiminden 3-5 kazanacağım diye ortaya atılmış laflara itimat etmeyin. iş o seviyeye gelmişki kullanım kitapçığında olmayan bilgi varmış gibi lanse ediliyor, bilen bilmeyen konuşuyor. yağınızı arada kontrol edin 1-4-8-12-16-20 bin km lerde değiştirin kafanız ve bütçeniz rahat binin. bu işin mühendisleri , bu motoru icad eden böyle diyor .
Mühendisler o motoru sadece geliştirme ve deneme aşamasında değerlendirerek bu sonuçları ortaya koyuyorlar, bence senelerce kullanlarında görüşleri değerlendirilmeli. Benim şahsi gözlemim ve uygulamam bu, senin uygulaman ve gözlemin o, tabiki isteyen istediğini örnek alabilir. Hepimiz motorumuzu gereğinden fazla tanıyoruz. En azından ikiside yanlış değil hakılısın, ama biri daha sağlıklı. Hangisinin daha sağlıklı olduğunu anlayabilmek için alim olmanın gerek olmadığı kanaatindeyim. Bu konu ilgili son yazımdır.
-
05 Nisan 2011, 14:07
#20616
bir de ethem'im 4 binde bir bakım demek, cihaza müdahale etmek demektir. yani 2 binde yağ olsaydı bunun adı 2 binde bir bakım demek olurdu.
şöyle derdi 2 bnde bir bakıma girilecek:
2000 yağ + kontroller
4000 yağ + hava filtresi + kontroller
6000 yağ + kontroller
8000 yağ + hava filtresi + buji + kontroller falan filan
zaten buna benzer bir tablo var ya, onu 2 binlik olarak şeettim
bakın ne güzel gerilmeden tartışıyoruz
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
05 Nisan 2011, 14:14
#20617
jr. adlı üyeden alıntı
bir de ethem'im 4 binde bir bakım demek, cihaza müdahale etmek demektir. yani 2 binde yağ olsaydı bunun adı 2 binde bir bakım demek olurdu.
şöyle derdi 2 bnde bir bakıma girilecek:
2000 yağ + kontroller
4000 yağ + hava filtresi + kontroller
6000 yağ + kontroller
8000 yağ + hava filtresi + buji + kontroller falan filan
zaten buna benzer bir tablo var ya, onu 2 binlik olarak şeettim
bakın ne güzel gerilmeden tartışıyoruz
bide motorun 100.000km ömrü 70.000 e düşer denmiş yav 70.000 e kadar fazladan 35 kere yağ değiştireceksin 35*20=700tl eder. bu motorun silindir ve segmanı ne kadarki ))))))) denemek adına söylüyorum yağınızı kontrol ederken çubuktaki yağı parmağınıza alın işaret ve başparmağınızın arasına ve parmaklarınızı yavaş yavaş açın. yağda sünme varsa durmak yok yola devam. yok eğer hemen kopuyorsa o zaman değişim şart. 2000de değişmeden bi kontrol edin. ne kadar süneceğini kullanılmamış yağile de aynı ölçümü yaparak kendinize referans alabilirsiniz.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
-
05 Nisan 2011, 14:28
#20618
jr. adlı üyeden alıntı
bir de ethem'im 4 binde bir bakım demek, cihaza müdahale etmek demektir. yani 2 binde yağ olsaydı bunun adı 2 binde bir bakım demek olurdu.
şöyle derdi 2 bnde bir bakıma girilecek:
2000 yağ + kontroller
4000 yağ + hava filtresi + kontroller
6000 yağ + kontroller
8000 yağ + hava filtresi + buji + kontroller falan filan
zaten buna benzer bir tablo var ya, onu 2 binlik olarak şeettim
bakın ne güzel gerilmeden tartışıyoruz
Evet jr ciğim, elbette bir problem yok
benim yaptığım 2000 de bir yağ değişiminin bakım kitapçığında kaydı yok. Evet bu konuda hemfikiriz. Bunu ben kendi insiyatifimle yapıyorum. Neden buna gerek duyuyorsun diye sorarsan konuyu iyice dallandırıp budaklandırarak yaymam gerekecek. Şimdilik buna gerek duymuyorum. Özetle şöyle açıklıyayım, 25 binde sattığım cbf imi kullandığım dönemlerde, hem kendi motorumda, hemde yakın çevremdeki diğer arkadaşlarımın motorunda gözlediğim olumsuzluklar devamında, motorun 2000 de bir yağ değişiminin 4000 kullanmaktan daha ideal ve sağlıklı olduğunu düşündüm. Bu yüzden böyle yapıyorum. Bana soran olursada 4000 mi 2000 mi, ben 4000 km ne yazık ki diyemiyorum.
Yukarıdaki arkadaşın yazdığı gibi de 3 kuruş kar+5 kuruş zarar hesabı yapmak için binmiyorum ben cbf e. Bu motoru ticari de kullanmıyorum. Beni güzel güzel senelerce gezdirsin, bana daha uzun seneler problemsizce hizmet etsin. Bende ona gözüm gibi bakayım. Amacım bu. O kadar ticari düşünseydim cbf e değil bisiklete binerdim sanırım.
-
05 Nisan 2011, 14:31
#20619
Bugüne kadar 2003 model cgl 125 motorumun yağını hep 4000 km de bir değiştirdim hiçte bir sakıncasını görmedim hatta değiştirirken siyah bile olmamıştı. Bence 4000 den önce değiştirmek birazda psikolojik geliyor bana daha iyi olsun gibisinden ama hiçte gerek yok sıkıştrılmadan normal bir şekilde kullanılmış motorun 4000 den önce değişmemesi gerekir yazıktır israftır.
-
05 Nisan 2011, 14:34
#20620
abolgi adlı üyeden alıntı
bide motorun 100.000km ömrü 70.000 e düşer denmiş yav 70.000 e kadar fazladan 35 kere yağ değiştireceksin 35*20=700tl eder. bu motorun silindir ve segmanı ne kadarki
))))))) denemek adına söylüyorum yağınızı kontrol ederken çubuktaki yağı parmağınıza alın işaret ve başparmağınızın arasına ve parmaklarınızı yavaş yavaş açın. yağda sünme varsa durmak yok yola devam. yok eğer hemen kopuyorsa o zaman değişim şart. 2000de değişmeden bi kontrol edin. ne kadar süneceğini kullanılmamış yağile de aynı ölçümü yaparak kendinize referans alabilirsiniz.
Ya sen çok ticari düşünüyorsun, kuryemisin ? Ayrıca matemetiğin zayıf biraz ama olsun 70 binde bir 70 bin /4 bin km bakımı = 17 yağ değişimin zaten servis istasyonda periyodik bakımda yapacak. 2000 de kaçıyorsun ama bundan kaçış yok. Sen ayrıuca 17 kez daha fazladan yapmış olacaksın 2000 km de bir değiştirerek. 17*20 tl = 340 tl. Ki bu maliyet belki 4-5 sene belki de daha da uzun senelerin toplamı olacak.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 23 kullanıcı var. (0 üye ve 23 misafir)
Bu Konudaki Etiketler