Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
24 Mart 2011, 01:17
#19981
abolgi adlı üyeden alıntı
dostum senin ardından motoru teslim aldım. motoru çalıtıracam çalışmıyor, bir arkadaş yardım etti ( ben sazan heyecandan marşı unutmuşum kontakla çalıştırmaya çalışıyormuşum). hemen aşşağıdaki benzinlikten bi fulle çektim. depoyu doldurdum. devamında ev halkına ( ehliyeti almaya ve efe hondaya hatunla gittik araba ile) bi yemek ısmarladım . yemekten sonra siz gidin ben yavaş gelecem deyip özgürlüğe kanat açtım. (Metehan neden uyarmıyorsun abini dizlerin donar önlem al diye) heyecendan dizlikleri takmayıda unutmuşum arabada. dizlerim baya üşüdü. 24km yol yaptım hani kızgın kumlardan serin sulara dalmak vardır ya yada saatlerce tırmandığın bir rampadan aşşağıya bisikletinle süzülmek işte öyle bişeymiş kendi motoruna binmek. resimleri yüklüyorum az sonra.
Ahmet abi çok sevindim. Hayırlı uğurlu olsun.
Kazasız belasız güzel günlerde kullanırsın umarım.
Detaylı fotoğraflarda güzel olmuş, eline sağlık.
aparat adlı üyeden alıntı
yeni motosikletine kavuşan arkadaşlarıma kazasız belasız iyi günlerde kullanmalarını dilerim
bizim kullandığımız yaklaşık 7 adet 2011 motosiklet var ama bazılarında gördüğüm ve tabiri caiz ise kronik diye değerlendirdiğim ilk sorun zincir sorunu 2 tanesinde neredeyse zincir sona geldi
sürekli gevşeyip uzuyor ...
bir kaç tanesinde de depo üzerinde boyada hava kabarcıkları olup nokta nokta boya kalkmaları var ....
ve en önemli sorun arka lastiklerde hafif bir yamukluk var aldığım duyum türkiyeye getirilirken motorlar kasalar içerisinde devrilip zarar görmesin diye arka lastiklerden çok sıkılmış ve sanırım tellerinde yamulma olmuş biraz yalpalama yapıyor ...
hız konusuna hiç girmiyorum
Bu zincir konusu eski modellerde de aynı, kısa sürede uzayarak sona dayanıyyor ve ömrünü bitiriyor.
Çözüm daha kaliteli ve oringli bir zincir takmakta.
2011 modellerdeki aküdeki iyileştirmeyi zincire yansıtmamışlar.
2011'lerdeki akünün jel ile değiştiğini öğrendikten sonra belki zincirlerde oringli olmuştur diye düşünmüştüm ama yapmamışlar demekki.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Reklamlar
-
24 Mart 2011, 01:18
#19982
-
24 Mart 2011, 01:20
#19983
Yahu ne zaman bu topik 1000 sayfa oldu Hayırlı olsun bakalım nice 1000'lere.
Gerçi bu durumda yeni gelen bir kullanıcıya "Geçmiş 1000 sayfayı oku tüm cevaplar var" desek adamın bi gözü korkar heralde
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
24 Mart 2011, 01:21
#19984
999 sayfanın son mesajıda benim benide görün :D
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
-
24 Mart 2011, 01:22
#19985
AydoganX adlı üyeden alıntı
Yahu ne zaman bu topik 1000 sayfa oldu
Hayırlı olsun bakalım nice 1000'lere.
Gerçi bu durumda yeni gelen bir kullanıcıya "Geçmiş 1000 sayfayı oku tüm cevaplar var" desek adamın bi gözü korkar heralde
Ben sanmıyorum öyle bi babayiğidin çıkıp da okuyacağını ergenekon dosyası gibi mübarek
-
24 Mart 2011, 01:24
#19986
-
24 Mart 2011, 01:24
#19987
crayzboyone adlı üyeden alıntı
Burda iş sana düşüyor aydoğan abi
Mesela ;
Şimdi ben bu aleti aldım bu zinciri napıcam
Ne zaman değiştiriyim değiştirirken nelere dikkat ediyim ne takıyım fiyat olarak nedir bana artıları ve eksileri ne olur ilk ve eski zincirin meraklandım
Yazan ellerin dert görmesin aydağan abi bilgi paylaştıkca çoğalır söz sana çay borcum olsun
Önceki 1000 sayfayı oku
Edit: Zinciri mümkünse en kısa sürede oringli ve kaliteli bir zincirle değiştirmek gerekiyor.
Dişlileri aşındırmadan yeni zinciri takarsan daha iyi olur.
Yani orijinal zincirle bi 10-20 bin km. gideyim, daha sonra değiştireyim diyede düşünebilirsin aslında.
Sonuçta sert kullanım, sert ilk kalkışlar, motoru tek tekere alma girişimleri vs. vs. olmadıkça en az yine bi 10 bin km. civarı sorun çıkartmayacaktır.
İlk zincirin ömrü bitince de kaliteli bir oringli zincir takarsan en az 30-40 binkm. rahat kullanabilmen lazım.
Tabi bu rakamlar ortalama ve zincir yağlamasına dikkat edildiği zaman geçerli
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
24 Mart 2011, 01:24
#19988
abolgi adlı üyeden alıntı
bende arada bi çıkıp balkondan bakıyorum . site içinde güvenlikli olmasına rağmen. bide örttüm ben üşümesin diye.
çanta demirleri motoru daha bi geniş gösterdi sanki. örtüyü XL verdi Tansu , abi çanta demirleri falan var aynalar var top case te takarsan bu iyi olur dedi örtü abes durmadı .
serviste rodaj için ilk 500km de 7000 devri geçmemeye çalışın, değişik viteslerde ve devirlerde kullanmaya gayret edin sonrasında basarsınız dediler.
motorun devirlenmesi oldukça güzeldi bugün. yarın bi temelli yada hızımı alamayıp polatlı yapabilirim. daha iyi kontrol etmiş olurum.
patlak köpükleri hakkında ( bisikletten kalma bilgi ) lastiğe sıkılan köpük - sıvı delikten basınç yoluyla dışarı çıkmaya çalışıyor. hava ile temas edincede katılaşıyor bir tür silikon gibi. dolaysıyla delik kapanmış oluyor. uzun süre işe yararmı? kimse garanti veremez ama en yakın tamirciye kadar gidebilirsiniz. yolda kalmazsınız.
burada bir kez daha yazmak isterim. bizim motorlarda arkada taşınabilecek maksimum yük 3kg diyor honda. top case içinde daha ağır yük taşımak motorun dengesiyle oynamak demek. yük taşıyacaksanız yan çantalarda taşıyın. top case yağmurluk- çıkardığınız kask- eldiven-dizlik- mont u koymak içindir. hareket halinde iken 3kg dan ağır olan eşya ( buna çanta ağırlığıda dahil) yanınızdan geçen kamyon vs ile denge bozulmasına , rampada kalkışlarda öntekerin yukarı kalkma eğilimine, rampa çıkışlarında düşük viteste ani gaz açışlarda tekere kalkma eğilimine sebep olur. demedi demeyin sonra.
top case büyüklüğü yan rüzgarlardan daha fazla etkilenmeye, hareket esnasında rüzgar sürtünmesini artırarak gereksiz yakıt artışına, güç kaybına neden olur. özellikle karşıdan esen rüzgarlarda motor bi tarafınıda yırtsa hızlanamaz. bu bizim motora özel bi durum değil aynı olayı arabalardada yaşarsınız. özellikle torku ve gücü düşük araçlarda.
Kısmen doğrudur diyebilirim ama Kappa 46Lt çantam var benim de ama özellikle yazın uzun gezilerde ağzına kadar doldururum. Hatta sırt çantama hafif giyecek şeyleri doldurup arkada tarafa daha ağır şeyleri koyarım ki çantayı yerinden çıkardığınızda zor kaldırırsınız. Rahat bir 15kg dan fazla vardır yükü. Buna rağmen dengede ya da yokuşlarda belirttiğiniz şeyleri hissetmedim. Hatta bir gün Tekirdağ-Hayraboluya gitmiştim sabah dönüşümde fırtına vardı yani neredeyse motosikletin bir tarafına eğilerek kullanıyordum rüzgarı dengelemek için, o zaman bile hissetmedim bu denge kaybını. Belki ben alıştığım içindir.
Küçük bir not: 46 veya 52lt çanta alırsanız birde motor koruma taktırırsanız. Motosikleti yatırdığınızda çanta-motor koruma ve gidon topuzu yere değer gidon topuzu 6tl demiri ve çantayı değiştirmezsiniz. çok derinse su zımparası ve biraz boya demiri eski formuna kavuşturur..
Edit: Benim zincir 20000 bakımımda değişti, oringli taktım ama biraz daha germe payı vardı. Bilginize.
-
24 Mart 2011, 01:30
#19989
Yukarıdaki mesajıma ek olarak ben en son DBC marka oringli zinciri 55 TL'den bir kaç arkadaşa temin etmiştim. Ama artık temin edemiyorum.
Piyasadan bulabilirsiniz sanırım. Fiyatları ortalama bu şekilde.
Ama asla Çin malı zincir almayın.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
24 Mart 2011, 01:38
#19990
ankaralılar bi gün toplanıp tanışsak? motorlar hakkında görüş alışverişi yapsak.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
-
24 Mart 2011, 01:38
#19991
AydoganX adlı üyeden alıntı
Yukarıdaki mesajıma ek olarak ben en son DBC marka oringli zinciri 55 TL'den bir kaç arkadaşa temin etmiştim. Ama artık temin edemiyorum.
Piyasadan bulabilirsiniz sanırım. Fiyatları ortalama bu şekilde.
Ama asla Çin malı zincir almayın.
İsmail abi peki rodajda kaç km hızı geçmeyelim 60 mıdır en uygunu herkesten bi ses çıkıyor netleştiremedim kafamda devir olarak ahmet abiye servisin söylediği devir var gerçi bayiden de bilgi alırım hız olarak ama sen deneyimlisin bu konuda
-
24 Mart 2011, 01:40
#19992
20.000 inci mesajıda ben yazmış olayım. topiğimize hayırlı olsun.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
-
24 Mart 2011, 01:40
#19993
-
24 Mart 2011, 01:41
#19994
-
24 Mart 2011, 01:44
#19995
1000e bende yazayım dedim...
HONDA;hayat onda...
İ.V.İ.B.İ
DRİFT RELİGİON
-
24 Mart 2011, 01:44
#19996
kizilkurt adlı üyeden alıntı
İsmail abi peki rodajda kaç km hızı geçmeyelim 60 mıdır en uygunu herkesten bi ses çıkıyor netleştiremedim kafamda devir olarak ahmet abiye servisin söylediği devir var gerçi bayiden de bilgi alırım hız olarak ama sen deneyimlisin bu konuda
Eski motorlarda yani bizimkilerde devir saati olmadığı için sadece 60-70'i geçmeyin denilmişti ama buradaki mantık yanlış.
Önemli olan rodajda motora çok yüksek devir çevirtmemek.
Yani ilk 1000 kilometre boyunca çok zorda kalmadıkça 6-7bin deviri geçmeden kullanın.
İdeal devir aralığımız zaten 5250 ile 7000 arası.
Merak edenler için ekleyim benim motorumdaki devir saatli ve vites göstergeli olan panele göre;
5.vites ve 7 bin devirdeyken ortalama hızım 90-100 arası birşey oluyor.
Bu mantıkla birazda tolerans eklersek rodajdayken 5.vites ve 80'i geçmeden kullanmak sağlıklıdır diyebiliriz.
Ama dediğim gibi kilit nokta DEVİR.
abolgi adlı üyeden alıntı
ankaralılar bi gün toplanıp tanışsak? motorlar hakkında görüş alışverişi yapsak.
Müsait bir zamanda görüşelim abi
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
24 Mart 2011, 01:47
#19997
cbr125cbr adlı üyeden alıntı
Abi bak onu unutmuş herkes
Edit: O değil de 1000. sayfa en hızlı kapanan sayfa oldu sanırım yarım saatte 1001 oldu
olsun kutlama yapalım o kadar hakkı olsun sayfamızın kimlere ne bilgiler verdiler burada hakkıdır
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:45 ----------
AydoganX adlı üyeden alıntı
Eski motorlarda yani bizimkilerde devir saati olmadığı için sadece 60-70'i geçmeyin denilmişti ama buradaki mantık yanlış.
Önemli olan rodajda motora çok yüksek devir
çevirtmemek.
Yani ilk 1000 kilometre boyunca çok zorda kalmadıkça 6-7bin deviri geçmeden kullanın.
İdeal devir aralığımız zaten 5250 ile 7000 arası.
Merak edenler için ekleyim benim motorumdaki devir saatli ve vites göstergeli olan panele göre;
5.vites ve 7 bin devirdeyken ortalama hızım 90-100 arası birşey oluyor.
Bu mantıkla birazda tolerans eklersek rodajdayken 5.vites ve 80'i geçmeden kullanmak sağlıklıdır diyebiliriz.
Ama dediğim gibi kilit nokta DEVİR.
Müsait bir zamanda görüşelim
yalnız hem kitapçığında hem de servisten ahmet abiye söylenene göre bu km sınırı 500 olarak belirlenmiş sen de 1000 km diyorsun hangisi doğru tabi ki 1000 km uygun bir mesafe ama bir de 500 km de kendini buluyorsa pistonlar, sonraki 500 kmde de sınırı aşmazsak motor sağır kalmaz mı
-
24 Mart 2011, 01:51
#19998
kizilkurt adlı üyeden alıntı
olsun kutlama yapalım o kadar hakkı olsun sayfamızın kimlere ne bilgiler verdiler burada hakkıdır
Evet okuyanlar değerini bilir, yazanlar, katılanlar. Ansiklopedi gibi 20000 cevap (Siz hiç 20000 sayfalı kitap okudunuz mu) Burada ne bilgiler gizli, ne arkadaşlıklar, ne kavgalar, kırgınlıklar, sevinçler.
Ama motosikletini yeni alan arkadaşlar 1000 sayfa okumamı beklemiyosunuz değil mi diyerek, bu motorun max hızı kaç, yağ yakıyor diyorlar doğru mu gibi sorular soracaklar.
Herkesin eline, zamanına, klavyesine ve aklına sağlık emeği geçenleri tebrik ederim.
-
24 Mart 2011, 01:53
#19999
kizilkurt adlı üyeden alıntı
yalnız hem kitapçığında hem de servisten ahmet abiye söylenene göre bu km sınırı 500 olarak belirlenmiş sen de 1000 km diyorsun hangisi doğru
tabi ki 1000 km uygun bir mesafe ama bir de 500 km de kendini buluyorsa pistonlar, sonraki 500 kmde de sınırı aşmazsak motor sağır kalmaz mı
Aslında rodaj başlı başına ayrı bir konu, sitede bunun hakkında belki onlarca konu açıldı
Motorun sağır kalması durumu gözlemlerime göre tamamen yanlış bilinen bir durum.
Aslında rodaj 5 bin - 10 bin kilometrelere kadar devam ediyor.
Yani cbf150 motoru 5 bin kilometrelerden itibaren kendini bulmaya başlıyor.
Sadece ilk 500-1000 km arası motorun iç kısmı daha hassas olduğu için ekstra dikkat etmek gerekiyor.
Ama bu demek değildirki "ilk beşyüz km. yi dişimi sıkarak geçirdim tapagaz kökleyim sürekli". En azından bence 1000-2000 km.lere kadar tapagaz açılmamalı.
Sabır, sabır, sabır
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
24 Mart 2011, 01:55
#20000
cbr125cbr adlı üyeden alıntı
Evet okuyanlar değerini bilir, yazanlar, katılanlar. Ansiklopedi gibi 20000 cevap (Siz hiç 20000 sayfalı kitap okudunuz mu) Burada ne bilgiler gizli, ne arkadaşlıklar, ne kavgalar, kırgınlıklar, sevinçler.
Ama motosikletini yeni alan arkadaşlar 1000 sayfa okumamı beklemiyosunuz değil mi diyerek, bu motorun max hızı kaç, yağ yakıyor diyorlar doğru mu gibi sorular soracaklar.
Herkesin eline, zamanına, klavyesine ve aklına sağlık emeği geçenleri tebrik ederim.
Yalnız soru soranların en başta yaptığı yanlış şudur, doğru sözcükleri seçip google da arama yapsalar google ilk bu sayfaya yönlendiriyor ben ne sorularım olsa yazdım inan hepsinin cevabını sitede buldum sorduğum son soru da güncellik açısından değerliydi çünkü devir sayacının eklenmesiyle eski tabu olan km/sa hız sınırını artık devir olarak söyleyebiliyoruz. Böyle güncel bilgilere de forumda her zaman ihtiyaç var
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler