anadolu yakasını pek bilmiyorum malesef ama avr. yakasına yolunuz düşerse beklerim mutlaka bu arada lastik için metzeller m5 düşünüyorum en uygun motolastik'de 890 liraya buldum, sizce iyimi? bide şuraya bak dediğiniz biyer varmıdır
anadolu yakasını pek bilmiyorum malesef ama avr. yakasına yolunuz düşerse beklerim mutlaka bu arada lastik için metzeller m5 düşünüyorum en uygun motolastik'de 890 liraya buldum, sizce iyimi? bide şuraya bak dediğiniz biyer varmıdır
Şimdi M7 çıktı M5 in her konuda ve lastik ömrü bakımından +%20 fazlası iddası ile piyasaya sürüldü. Bütçe dahilinde buna bakmak daha mantıklı geliyo bana. Birde diğer markalardan Pirelli Rosso II ve Michelin Pilot Road 4 GT de güzel bir seçenek. M7 içlerinde en spor olanı. Bu lastiklerin hiç birinin sürücüyü üzeceğini düşünmüyorum.
şimdide metzeller roadtec z8 kullanan ve önerenleri buldum forumda aklım iyice karıştı :( hepsinden ortalama olarak memnun kalırım ama acaba hangisi daha uzun km dayanır? 1000 tl veripte 8 bin km sonra değiştirmek istemem açıkcası
ergin bey, honda esengül lastik satmıyo sanırım? orada taktıracağım sizce ne kadara mâl olur. çantaları bizim candy glory red'e boyarmı?
bu arada bilgi olarak kalsın sigortayı 280'e yaptırdım sampo japan 06 plaka. yaş 26 ismim sinan tanışmışta olalım
Bende 208TL ye yaptırdım sanırım. Öyle hatırlıyorum ama %10 hasarsızlık indirimi ile.
Roadtec z8 i bilmiyorum ama pirelli angel gt bir çok incelemede en iyi st lastiği seçilmişti. Uzun ömürlü olması ve ıslaktaki performansı çok övülen bir lastik. Kendi fikrimi söyliyeyim çift hamurlu bir lastikle çok rahat 20bin km gidersiniz eğer lastiği çok zorlamazsınız (top speed, pist asfaltı vs..). Hangi lastiği seçeceğiniz size kalmış artık
pilot road 4 gt'de karar kıldım yarın sipariş vereceğim yardımın için sağol emrah seninde başını ağrıttık kusura bakma
(bu arada pirelli metzeler'i satın almış araştırırken öğrenmiş oldum)
Güzel tercih. İyi günlerde kullanmanızı dilerim.
Öncelikle herkese selamlar , Bugüne kadar fazla yazmadım bu foruma fakat uzunca süredir takip ediyorum .
Bugün yazmamın sebebi ise mevcut kullandığım naked motorumu satılığa çıkarıp artık tam anlamı ile Gen6 , vfr800 ' e bakmamdır .
2014 bitmeden dişime göre birşey yakalamayı umuyorum .
Tekrardan selamlar ..
merhaba kadir, bende bu sayfayı baştan sona hatmettim hepsini okudum en sonunda sabredemeyip birazda paraya kıyıp motorumu aldım. daha güzeli sana nasip olur inşallah, en yakın zamanda senide aramızda görmek dileğiyle
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:49 ----------
Maşallah demeyi unutmayalım
Balıkesirdeki makina değilmi bu Kaça bitirdiniz ?
Bu arada güle güle eskit ..
24'dü 23'e bitirdik en son o parada şimdi lastiğe gitti zaten biraz pahalıya geldi ama 11 binde servis bakımlı boyasız içime sinen bi makina aldım
3 ay önce satmış olduğum vfr için lastik değişimi yapacagımda cok cok arastırdım ve pirelli angel gt de karar kılmıstım.daha önce m5 takılıydı ve önceki motorlarımdada m5 ten cok cekmıstım.iyi hoş lastik ama touring motorlar için özellikle esyalı ve artçılı yolculuklarda kesinlikle yolsda bırakır.okadar çabuk bitiyorki yeni lastiğinizle yola çıkıyorsunuz 3-4 bin km cevirince heleki türkiye yollarında mutlaka biyerinden patlıyor.bir turda 3 yama ile eve döndüğümü bilirim.çok çabuk aşınan bir lastik.hele agırlık oldumu üstünde silgi gibi bitiyor resmen.daha sonra angel gt taktım.hem yol tutusu olsun hemde kaucuk yapısı olsun cok dayanıklı uzun ömürlü bir lastik.özellikle ıslak zeminde mükemmel.tabiki bilindik markalar iyidir hostur ama ben pirellinin oldugu bir yerde diğer markaların ikinci tercih olacagı kanısındayım.angel gt avrupada en cok satan touring lastigidir ve m5 fln zaten touring lastigi değildir ve çabuk asınır.z8 de iyi hoş ama bir pirelli değil malesef.lastigimi fuardan almıstım.satıcı arkadasla bayabir muhabbetimiz oldu ve metzeler pirelli ikiside vardı elinde.kesinlikle angel gt dedi.bende daha önce arastırmalarımda angela karar kılmıstım ama z8 de olunca birde satıcı fikrini alıyım dedim.daha önce motolastik firmasını aramıstım telefonla ve oradaki arkadasta sag olsun bana elinde olmamasına ragmen angel gt yi önermişti.halbuki z8 vardı elinde ikna edip gönderebilirdi ama sağ olsun güzel bilgiler vermişti.neyse uzun lafın kısası vfr için lastik düşünenler varsa angel gt tavsiye ederim.deneyin farkı göreceksniz.
Angel GT çok iyi bir lastik eğer kullanıcı yorumlarına bakarsak ama pilot road eski modellerini kullanıp beğenmeyip pr4 ü deneyen kullanıcılar lastiğe bayılmış. Sanırım Angel GT kadar iyi. Bence PR4 de güzel tercih.
gerek yurtdışı vfr forum sayfalarında, gerek diğer sport touring sitelerinde PR2'den sonra PR3'e geçtiklerini ve ne zaman lastik alırsa bu kesinlikle michelin olur diye üstüne basa basa söylemişler (gerek ıslak gerek normal) ve yeni Bmw K serisi sport touring'ler fabrika çıkışlı olarak PR4 kullanıyo. angel gt'den yana hiç bi şikayet okumadım tek olumsuz düşünce michelin'e göre daha çabuk deforme olması o da belki kullanıcıyla alâkalıdır.
motolastik'ten köksal bey, bu lastiği 10'binde de eskitebilirsin iki senede 25 bin yaparakta değiştirebilirsin kullanmana bağlı dedi. yarın saat 2'de honda esengülde montajı yaptırıcam sizede izlenimlerimi söylerim
Tabiiki herkesin fikrine saygım var,2 m3 bitirdim ardından şu anda bitmekte olan M5 leri kullanıyorum angel in iyi olduğu asikardir ama en iyisi olduğu ( o sınıfta) bana göre aşikar değildir.
Bu M5 ler bitince de kuvvetle muhtemel m7rr a yada Pirelli supercorsa ta geçeceğim laf vardı "no risk no fun" diye,işte uzun ömürlü lastikler böyledir benim gözümde.
Pirelli yıllar evvel metzeleri satın almıştı zaten.yenibir haber değil bu.
Fakat metzeler özellikle motosiklet lastiği üzerine uzmanlık yapmış bir markadır bunu unutmamak gerekir.
Pirelli ss te mezeler ise st de daha başarılıdır diye anılır hep motor sporlarında.
ben metzelerin pirelli tarafından alınma sebebini en çok buna baglayanlardanim.
michelin e gelirsek,aynı Motorda 3000 km kadar kullanım ( pure 2ct) yani bu kadar mı rezil olur bir lastik,akabinde de M5 leri aldım ve huzuru buldum.
lastik ömrü benim için hiç önemli değildir,ticari vasıta değildi bu,gidebildigi kadar gitsin...
zaten yol kalitesi yerlerde olan bu ülkede bana göre çabuk isinip bir an evvel yol tutmayı başarabilecek bir lastik gerekir,ki mezeler m Serisi bu konuda gayet iyidir.
belki de sürüş tarzıyla ilişkilidir böyle konular ama hep derler " baban anani bırakır mezeler yolu birakmaz" diye
sn. romeo ve potenza değerli görüşleriniz ve cevaplarınız için teşekkür ederim bugün biraz önce lastik değişimi için servisten geldim, üzerinden 2007 yapımı m5 çıktı yani şuanda motora ne takarsam takayım zaten öncekinden iyi tutacaktı önceki sahibi yağ değişimi hava filtresi ve zincir yağlama harici pek bişey yapmamış sanırım (hatta zincirler biraz paslı)
servis lastiği değiştirirken arka fren balatasının tamamen bittiği ve değişmesi gerektiğini, ön balatanın ise bi 3'bin daha idare edeceğini söyledi. ayrıca sağ fren manetim yamuk olduğu için onu değiştirdim. fren hidroliği devriyaj sıvısı şuan temiz görünüyo ama yıllanmanın verdiği bi eskimeden ötürü bakıma gelince onlarıda değiştiririz dedi. sizinde aklınızda bulunması açısından yapılan işlemlerin fiyatı şöyle;
Lastik değişimi: 100 tl
Arka fren balataları: 165 tl
Sağ fren maneti: 100 tl
şirinevler otosever bana çok daha yakın olmasına rağmen gerek davranış ve verilen cevapların tarzı gerek ise burdaki arkadaşlarım esengül'ü tavsiye etmesi üzerine oraya gittim. (otosever salı günü arayıp ne zaman gelsem boşsunuz dediğimde haftaya pazartesi demişti
Hayırlı olsun,kardeş,ağız tadıyla kullanasın..
İlk 250-300km lastiklere dikkat,hatta bir 100 km sonra lastik havalarını tekrar kontrol et.
Arka fren balatası için de diskin yüzeyine alışana kadar dikkatli kullanmanı tavsiye ederim.
Kazasız belasız kullanman dileklerimle..
Sinan,
Artık vfr nin ufak tefek ihtiyaçlarını kendim temin ediyorum sanada öneririm. Arka ve ön balata olarak gold marka kullanıyorum. 70-80 tl arası değişiyo fiyatları. Ön arka komple değişecekse 3 set almak gerekiyor. Orjinalden gold a geçtim hiçbir fark hissetmedim. Tercih meselesi ama.
Orj hava filtresi serviste 150tl sanırım. Ben emgo marka alıyorum yurtdışı forumlarındada kullanan çok var bire bir oem ile aynı spec de bir hava filtresi fiyatı 55TL
Birde lastik değişimine çok vermişsin. Normal bir motosiklet lastiği değiştiren bir yerde değiştirsen 30-50TL yi geçmezdi.
Sağ fren manetini değiştirmek biraz opsiyonel olmuş. Benimkide biraz yamuk sağa devirdiğimde oldu ama sıkıntı yok. Aliexpress den 48 dolara takım spor manet alacağım.
Bakım işlerin biraz tasarruf yapmak istersen alternatif durumları araştırmanı öneririm.
500km yaptıktan sonrada lastik konusunda görüşlerini paylaşmanı rica ederim Bu arada vfr alıp eski alışkanlıklarını devam ettirebiliyor insan. Öne 36psi arkaya 42psi hava basmayı unutma. Mutlaka basınç ölçer güzel, ufak dijital bir alet almanı öneririm. Benzinci hava pompalarında kalibrasyon nanay olabiliyor.
Keyifli sürüşler...
Potenza iyi dileklerin için sağolasın (hatta isminide söylersen tanışmış oluruz, ben Sinan ) eğer şuan vfr kullanıyosan mümkünse fotograflarını bekliyoruz biraz gözümüz gönlümüz açılsın, servisteki kişilerde bir kaç defa ilk 100 km dikkatli ol hızlı gitme diye özellikle uyardı zaten istanbulda bu yoğunlukta hızlı gitmek ne mümkün
emrah bulunduğum semtte bi kaç motosikletçiye sordum 70 dedi hele bi tanesi lastiği söküp getirirsen değiştiririm dedi bende jantı çizerler yada bi balans ayarı falan vardır diye gidiyim serviste yaptırıyım dedim. fren maneti aşırı yamuktu tek parmakla kullanmakta çok zorlanıyodum o yüzden değiştirdim. arka fren balatasınıda ordaki usta artık diski çizmeye başlamış diyince mecburen araştırmadan aldım ama bi dahaki sefer senin dediğin gibi yaparım hatta 3 bin sonra ön balatalar için gel dedi meselâ bunun için ve hava filtresi gibi ihtiyaçlarını hangi siteden yapıyosun? yurtdışından hiç alışveriş yapmadım ama o kadar fiyat farkı varsa bi şekilde öğrenirim yani
bu arada ali bey, öyle yazılanları beğenmekle olmaz sizdende paylaşımlar ve mümkünse gezi fotografları bekliyoruz
Arkadaaşlar merhaba,aranıza yeni katıldım.Sıkı bir vfr aşığıyım.Umarım güzel sohbetler yaparız.Lastik için bir kaç görüşüm var evet pirelli Angel GT Gercekten çok iyi bir lastik olumlu tüm yorumlara katılıyorum.Yaşım 50 bu kullandığım 28. motosikletim.Bu konuda biraz tecrübem var nacizane.Hapinize saygılar.
Erdal abi aramıza hoş geldin, nerdeyse benim yaşım kadar motosiklet kullanmışsın tecrübe ve deneyimlerinle bize katkıda bulunursan seviniriz.
valla michelin pr4 gt aldığıma pişman olmaya başlicam bu gidişle keşke angel alsaydım diye yanlış anlamazsanız aramızda şuan yada eskiden angel gt kullanan varmı? yoksa netteki yorum ve kullanan çevremizin yorumlarına göremi pirelli iyidir diyoruz. ben şahsen yurtdışı sport touring forumlarda kullanıcı yorumlarına göre aldım. neyse artık olan oldu
istanbul içi yakıt tüketiminiz nedir acaba?
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)