Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda VFR 800 ABS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #4101
    KutlayGül - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2013
    Şehir
    Frankfurt
    Motosikleti
    Honda Transalp xl 650, CBF 1000 ABS
    Tekrar merhaba,



    Dün motoru test için aldım. 50 km sınırı vardı o yüzden fazla gezemedim. Kısa da olsa eğlenceli bir geziydi. Şimdiye kadar VFR 800 eski kasa sürmedim. Bu nedenle karşılaştırmamı daha çok şu an kullandığım motor olan CBF 1000 ile yapabiliyorum.

    Öncelikle boyum 1,75 m. Motorda iki ayağım tamamen yere basılı halde sorunsuz durabiliyorum. CBF ile benzer yüksekliğe sahip (VFR belki 1-2 cm daha alçak). Koltuğu sert olmasına rağmen yaklaşık 1 saat süren sürüşte herhangi bir rahatsızlık vermedi. Motorun sürüş pozisyonunu çok beğendim. Öne doğru eğik oturuşun rüzgarın içine dalıyormuşunuz hissi yaratması sürüş zevkini artıyordu. Motoru yürütmeye başlayınca, ayaklarım pegleri aramadı. Motor ilk saniyeden sizinle bütünleşiyor. Tek garipsediğim nokta (sinyal vb.) kumanda düğmelerinin yerleşimi oldu. Fakat ona da 20 dk sonra alıştım.

    Motorun gazını her açtığım o kükreyişle yüzüme bir gülümseme yayıldı. Motorun alt devirleri boş (yine CBF'e göre, doğal olarak). Sürekli devir yükseltme ihtiyacı duydum. Fakat bu biraz da motorun sesini duymak istememden olabilir. CBF'te yaşadığım titreşim sorunu bu motorda yoktu. Bu nedenle sürüşün daha konforlu olduğunu söyleyebilirim. Depo genişliği güzel ayarlanmış. Motoru bacaklarımla sardığımda hiç rahatsız olmadım. Amortisör sertliği güzeldi. İlk başta biraz sert gelse de yüksek hızlarda stabilitesini görünce şehir içindeki ufak tefek zıplamaları önemsemedim. Üstünde gelen lastiklerin yol tutuşu iyi.

    Traction control denemek için birkaç kez zorladım. "Aman nerde kaldı bu tc?" derken devreye giriyor ve -afedersiniz- motorun götünü topluyor. Aşağıdaki videonun sonlarına doğru bi kalkışta tam ön teker yerden kesilecekken devreye girdi. Yine de bu özelliğin yağmurlu havalar dışında kullanılması için bir neden göremedim. Motor kendi halinde oldukça dengeliydi. Yumuşak gaz tepkisi sayesinde hatanızı kolayca telafi edebilirsiniz.

    Beklemedeki valfler 7000 d/d civarında açılıyor. Eski kasalar için "valfler açılınca motor öne atlıyor, aman dikkat önünüzdeki araca çarparsınız" gibisinden uyarıların bu motosiklet için geçersiz olduğunu söyleyebilirim. Bu "zıplamayı" hissetmek için çok kez deneme yaptım fakat çok belirgin bir nokta yok. Bunun yerine, 7000 d/d sonrasında, muazzam bir kükreme ve kademeli olarak arttığını hissettiğiniz çekiş var.

    Motorun sesi, alt devirlerde aksak ritim güzel bir şarkı gibi geliyor. Devir yükselince orkestra gibi maşallah. Hiç susmasın istedim.



    Motorun frenleri, sesinden sonra en beğendiğim yeri. Kombine abs olmadığı için ön frene basınca yığılma bekledim ama gayet stabildi. Arka fren pek çok motordaki gibi biraz "süs". Frene asılınca motor sizi öne doğru atmıyor. Kademeli sertleşen ve güven veren bir fren sistemi var. Videoda da görebilirsiniz bir yerde lazım oldu ve ondan sonra motorun frenlerine güvenebileceğimi anladım.

    Motosikletin güzelliği zaten aşikar. Trafikte herkesin kafası size doğru çevriliyor. Arabalar sizi görünce hemen gazı açmaya başlıyor. Yine videoda görebileceğiniz gibi bir Audi beni görünce gazı açtı hemen. Emanet motor olduğundan ve ara ara yoklayan yan rüzgar yüzünden çok fazla zorlayamadım.
    Motorun vites kutusu kusursuz. Benim CBF, VFR'nin yanında baya bir kemikli kalıyor. 1'den 2'ye geçerken boşa düşmek filan yok. Vites geçişleri yumuşak olsa da hissiyat yeterli.

    Motorda beni rahatsız eden iki nokta vardı. Birincisi fan devreye girince tüm sıcak havayı sol bacağınıza doğru veriyor. Sol bacağımın içi hafiften haşlandı. Şehir içinde bu konsantre ısı akışı rahatsız ediyor. İkincisi alt devirler. Bana çok boş geldi. Şehir içinde kalkışlarda sıkıntı oldu. Belki benim acemiliğimden fakat kalkışta keşke biraz daha tork olsaydı dedim her seferinde.

    Motorun gidişi güzel, görünüşü güzel, sesi inanılmaz güzel, yüksek devirlerde sunduğu güç güzel. Yeterli param olsa bugün CBF'imi satıp gider alırım VFR'yi. Kendi motoruma geçince, motorun sesi ve hissiyatı baya bir yavan geldi.

    Çok uzattım, affedin. Daha da yazmak istediklerim var ama dönüp dolaşıp motorun sesi güzeldi diyeceğim


    sailor33, Kargaburun, akira2012 ve 4 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #4102
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Paylaşımınız için teşekkürler. Türkiye'ye gelmeyen yeni VFR800 hakkında sayenizde bilgilenmiş olduk. Elinize sağlık. Ama kıskandım açıkçası
    KutlayGül bunu beğendi.

  3. #4103
    akira2012 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2012
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    VFR 800
    Merhaba KutlayGül...

    Öncelikle paylaşımınız videonuz ve yorumlarınız için teşekkür ederim, emeğinize ve elinize sağlık.

    Sormak istediğim bir kaç şey var aslında şu anda VFR kullanıcısı olarak en yakın bilgi alabileceğim kişi sizsiniz.

    Şu anda kullandığınız CBF'e göre oturuş pozisyonu ne kadar rahat malum ki CBF de daha dik oturuş pozisyonu var ancak kendi motorunuzla biraz daha detaylı kıyaslamanızı rica edeceğim tabii şöyle bir durumda var sizin test ettiğiniz yeni kasanın benzin deposu bizim kullandığımız kasalara göre bariz bir şekilde yenilenip inceltilmiş ve sanırım motora daha rahat tutunabilyorsunuz. Bileklerinize yük bindiğini hissedebildiniz mi?

    Diğer merak ettiğim bir olay ise frenler. CBF ve VFR de kombine fren sistemi ile kıyaslarsanız frenlemede stabilizesi, fren mesafesi ve özellikle virajlarda ki fren yoklanmasında farklar nedir? Asıl demek istedğim ise arada çok büyük farklar var mı?

    Videonuzda gördüğüm kadarı ile genelde otoban kullanımını terch etmşsiniz ki gayetde güzel bir test sürşü olmuş, peki dar ve kısa virajlarda ki durumu ne olabilir sizce bu motorun ve bozuk yollarda ki amortisör durmu hakkıda fikriniz ne olabilir?

    Motorun alt devrlerdeki isteksizliğinden bahsetmişsiniz ki haklısınız evet. Genel olarak VFR alt devirlerde isteksizdir sanırım halen devam ediyor bu durum ama devir yükseldikçe karakteri çok değişir bizim kasaların. Bu özelliğinin devam ettiğini duymak ve izlemek halen sevindirici(en azından benim için).

    Traction control ise sanırım vraj çıkışlarında agresif sürücüler için biraz daha popoda ki yusufu az hissetmek içiniyi olmuş ve ıslak zeminde de kullanışlı bir yardım olmuş.

    Son soru ise; her iki VFR modelini de çıplak gözle görmüş bir kişi olarak sizce hangisi daha hoş ve güze, yeni kasa mı yoksa eski kasa mı?

    Bir VFR hayranı ve sever olarak hem akıcı sürüşünüz ve bunları bizimle paylaşıp bizim de ağızımızın sularını akıttığınız için teşekkür ederim.
    erginturhan bunu beğendi.

  4. #4104
    KutlayGül - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2013
    Şehir
    Frankfurt
    Motosikleti
    Honda Transalp xl 650, CBF 1000 ABS
    Akira2012 selamlar,

    Teşekkür ederim. Benim adıma gerçekten büyük bir zevkti

    Düşük hızlarda CBF çok rahat. Benim kullandığım motorda gidon yükseltme parçası var. Bu nedenle gidon, normalden biraz daha yüksek ve daha dik oturuyorum. CBF'le giderken, hız arttıkça ister ismetez öne doğru eğiliyorum. fakat CBF'te ayak pegleri daha önde kaldığı için bu pozisyon bir süre sonra yoruyor. VFR'de ayak pegleri daha arkada kaldığı için eğilme doğal geliyor, pek yormuyor. CBF'te oturma pozisyonu, yumuşak sele konfora çok şey katıyor. Fakat titreşim açısından VFR daha rahattı. CBF'te orta devirlerde çıkan titreşim, VFR'de düşük devirlerde öksürme olarak ortaya çıkıyor. Fakat bu beni rahatsız etmedi. CBF ile hemen her haftasonu 1000 km civarı geziler yapıyorum ve memnunum fakat bu kadar uzun mesafede VFR nasıl olur onu bilemem. Uzun süre öne eğilmiş olarak oturmak bilekleri yorabilir dediğiniz gibi. Burada hız sınırı olmadığı için 170-180 km/saat hızlarında VFR'nin (kısa süreli gezilerde) açık ara daha konforlu olacağına eminim ama.
    VFR'nin frenleri daha çok hoşuma gitti. CBF'in frenlerini -yaygın tabirle- limon gibi sıkmak gerekiyor. Yoksa zınk diye ön tekerin üstüne kapaklanabiliyorsunuz. VFR'de böyle bir his yoktu. Sertçe sıkmama rağmen fren birden yapışmadı. Belki de servo dedikleri sistemden kullanmışlardır. Ben alışkanlık gereği iki freni birden kullanırım. O yüzden kombine fren benim için pek anlamlı olmadı. VFR'nin bağlantısız frenlerini CBF'in kombinesine tercih ederim. (transalpten sonra CBF'in frenleri çok güzeldi fakat daha güzelleri de varmış ) Ama aralarında atla deve bir fark var mı derseniz; ya yok ya da ben o kadarını anlayabilecek kadar usta değilim.
    Aslında otobandan gidip dağ yollarından dönme planım vardı. 1 saatte 100 km civarı yol yaparım diye öyle bir rota çıkarmıştım ama 50 km sınırı varmış. Bu nedenle otobanda gidip gelebildim. İki motosikletin de ağırlıkları benzermiş ama bana VFR daha hafif geldi(sanırım ağırlık merkezi daha aşağıdaydı). Bu yüzden yatırmak daha kolaydı. Buna arka tekerlerdeki ebat farkı da neden olmuş olabilir. VFR bence bu konuda da daha önde. Gidon şekli ve turu bakımından, dar dönüşlerde, VFR doğal olarak CBF'ten daha sıkıntılı. Arabaların arasından geçmek yorabiliyor. Gidon turu biraz dar.
    Amortisörler bizim yollarda sıkıntı yaratabilir. CBF'e göre sert amortisör kullanmışlar. Buranın düzgün yollarında sert amortisör çok güzel bir güven duygusu veriyor. Fakat o amortisörlerle bizim yollarda sıkıntı yaratabilir. CBF'in amortisörleri daha konforlu.
    Özellikle 5. ve 6. viteste 60-100 km/saat hızlanmalarını denedim. 5. viteste biraz nazlıyken, 6. viteste canı hiç istemiyor. 4-7.000 devirlerde motor şenlenmeye başlıyor. 7-10.000 devir arası ortalık düğün yeri Almanya'da pek çok yerde 30 km/sa hız sınırı var. Buralarda VFR ile dolanmak biraz can sıkacaktır.
    Açıkcası yeni kasa bana daha derli toplu göründü. Karşıdan bakınca daha ince duruyor. Üstüne binince bu hissiyat daha da pekişiyor. Önceki kasa kadar heybetli görünmese de ben bu tarz motorları daha çok seviyorum. Açıkcası benim için önemli olan grup (20-25 yaş arası hanımaplalarım) motosiklete güzel tepki verdi.
    erginturhan bunu beğendi.

  5. #4105
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    Alıntı Ali İMANCI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar İzmir de bp den benzin aldıktan sonra sizinle selamlaştık cbr600f im vardı sanırım tek repsol vfr sizde,İzmir den geçiyordunuz sanırım
    Ali İMANCI bunu beğendi.

  6. #4106
    Ali İMANCI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    Ankara
    Evet bendim. Ankara ören ayvalık çandarlı çeşme falan turladım.) Sanıyorum tek repsol vfr bu.

  7. #4107

    Üyelik
    13 Kasım 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Kawasaki ER-6F (2011) - Yamaha Cygnus L (2015)
    Merhaba herkese; 1999 model VFR 800 FI hakkında, varsa kronik sorun ya da sorunlar, yakıt tüketimi ve sürüş izleniminden bahsedebilirseniz, ayrıca bu araç hakkında tavsiyeleriniz olursa okumaktan memnun olurum. Kazasız sürüşler.

  8. #4108
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    Alıntı Ali İMANCI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet bendim. Ankara ören ayvalık çandarlı çeşme falan turladım.) Sanıyorum tek repsol vfr bu.
    İyi yapmışsınız tam zamanı bu havalar gezmek için,ne soğuk ne çok sıcak.Siz motoru bu şekil de mi aldınız yoksa repsol imajı size mi ait

  9. #4109
    Ali İMANCI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    Ankara
    Alıntı gursus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi yapmışsınız tam zamanı bu havalar gezmek için,ne soğuk ne çok sıcak.Siz motoru bu şekil de mi aldınız yoksa repsol imajı size mi ait
    Motorun orjinal rengi akrilik siyahtı. Ben getirdim repsolü.
    gursus bunu beğendi.

  10. #4110
    Schizophren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X max 250
    merhaba arkadaşlar, çarşamba günü hayırlısıyla bi motora bakmaya gidicem (istanbul'dan-ankara'ya) şu aşağıda linkteki motor sizce nasıl? bi fikir alışverişi yapabilirmiyiz. sahibiyle epey telefonda konuştum samimi dürüst bi insan gibi geldi fiyat olarakda uygun geldi açıkcası çarşamba günü büyük ihtimal satın alacağım ama öncesinde size sormak istedim. bana biraz akıl verin :( motorun kazası boyası yok dendi, sadece sol karenajda 2 cm bi çizik var

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...79642653/detay

  11. #4111
    erginturhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    0-36500 Hyosung GT250R, 0-51000 Honda VFR 800
    Alıntı Schizophren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba arkadaşlar, çarşamba günü hayırlısıyla bi motora bakmaya gidicem (istanbul'dan-ankara'ya) şu aşağıda linkteki motor sizce nasıl? bi fikir alışverişi yapabilirmiyiz. sahibiyle epey telefonda konuştum samimi dürüst bi insan gibi geldi fiyat olarakda uygun geldi açıkcası çarşamba günü büyük ihtimal satın alacağım ama öncesinde size sormak istedim. bana biraz akıl verin :( motorun kazası boyası yok dendi, sadece sol karenajda 2 cm bi çizik var

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...79642653/detay
    Merhaba,
    Görüntü güzel. Gidip bir bakın çıplak gözle bakınca da size güzel görünürse ve almak isterseniz sizin tanıdığınız birine ekspertiz yaptırın. Sonuca göre karar verirsiniz... Alırsanız şimdiden hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız keyifle kullanmanızı dilerim...

  12. #4112
    Ali İMANCI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Schizophren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba arkadaşlar, çarşamba günü hayırlısıyla bi motora bakmaya gidicem (istanbul'dan-ankara'ya) şu aşağıda linkteki motor sizce nasıl? bi fikir alışverişi yapabilirmiyiz. sahibiyle epey telefonda konuştum samimi dürüst bi insan gibi geldi fiyat olarakda uygun geldi açıkcası çarşamba günü büyük ihtimal satın alacağım ama öncesinde size sormak istedim. bana biraz akıl verin :( motorun kazası boyası yok dendi, sadece sol karenajda 2 cm bi çizik var

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...79642653/detay

    Motoru ve sahibini tanırım. Sahibi düzgün bir arkadaştır.Bildiğim kadarı ile motorda düzgün bir motordur. Her iki taraf içinde hayırlısı olsun.....

  13. #4113

    Üyelik
    03 Mart 2014
    Şehir
    kny-42
    Motosikleti
    sym joymax
    Alıntı Ali İMANCI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru ve sahibini tanırım. Sahibi düzgün bir arkadaştır.Bildiğim kadarı ile motorda düzgün bir motordur. Her iki taraf içinde hayırlısı olsun.....
    ne motoru nede satıcı arkadaşı tanırım.ama vfr yi iyi bilirim.candır can.şimdiden hayırlı olsun.keyifli sürüşler dilerim.
    erginturhan bunu beğendi.

  14. #4114
    Schizophren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X max 250
    yardımlarınız, yorumlarınız, cevaplarınız için çok teşekkür ederim. açıkcası o motorda eminim çok temizdi ama gerek birkaç çizik gerek biraz boyalı olması içime sinmedi. ayrıca yan çanta almam gerekicekti (yan çanta fiyatlarını bilirsiniz) yerine aşağıdaki motoru aldım, pazarlıkla 23'e belki biraz fazla oldu ama içime sindi allah size daha güzellerini nasip etsin 1-2 güne fotolarıda paylaşırım artık başlığın devamlı müdavimiyim

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...76855484/detay
    erginturhan bunu beğendi.

  15. #4115
    Ali İMANCI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    Ankara
    Güle güle kullanın. Kazasız belasız binin.
    erginturhan ve Schizophren bunu beğendiler.

  16. #4116
    Schizophren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X max 250
    cümleten bayramınız mübarek olsun dün akşam motoru balıkesirden izmite getirdim, daha önce cbr250 kullanıyodum ona oranla çok daha ağır ve hızlı geldi. 6500 devirden sonra gerçekten motorun karakteri değişiyor yol motorundan spor motora geçiyor.

    sağ salim geldim gelmesine ama benzinlikte adres sorarken yerlerin ıslak olması sebebiyle ayağım kaydı ve yana yatırdım sol sinyalin orası ve sol yan çanta epey çizildi. diğer motoru çizik var avuç içi kadar boyalı diye almamıştım ilk günden bunu çizdim malesef napalım nazar mı diyelim, takdir-i ilahi mi diyelim kısmet.

    daha önceki sayfaları okudum ama tam olarak çözüm bulunamamış koruma takozu nasıl takabiliriz herhangi bir yeri delmeden? yurtiçi yada yurtdışı almayı düşünen varsa birlikte sipariş verebiliriz. ben internette fotograf olarak şöyle şeyler buldum







    bu arada motor 2008 model ve 11 binde, sizce neleri değiştirmem gerekir? lastik, fren ve debriyaj hidrolik sıvısı vs? nelere dikkat etmemi önerirsiniz? cbr250'den geçen biri olarak motoru geri çekerken çok zorlanıyorum (172 boy 67 kilo) sonra alışırmıyım acaba çizikler için pasta cila düşünüyorum geçirirmi bilmem, sonra boya koruma ve takoz. servis olarak avrupa yakasında esengülü'mü önerirsiniz
    erginturhan bunu beğendi.

  17. #4117
    erginturhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    0-36500 Hyosung GT250R, 0-51000 Honda VFR 800
    Öncelikle herkese iyi bayramlar diliyorum.
    Çok geçmiş olsun üzüldüm ama olan olmuş, nazarlık olsun...
    Çantalar kolay zaten çantaların rengini değiştirmen gerekiyordu bence. Grenaj ise sorunlu çünkü rengin candy glory red. Bizim rengi tutturmak çok zor, umarım pasta ile yok edilecek derecede az bir çiziktir diyeyim...
    El kitabını aldıysan tamamını bir okumanı öneririm öncelikle bir çok ayrıntıyı bulabilirsin kitapçıkta, örneğin hidrolik sıvıları için 18000km ya da 2 senede bir gibi bir öneri var kitapçıkta. Lastiğin dişleri iyi durumdaysa, halen yumuşaklığını koruyorsa ve yanaklarında çatlaklar oluşmamışsa kullanmaya devam edebileceğini düşünüyorum.
    Motorumuz ağırdır boy ve kilo olarak bundan sonra da zorlanabileceğini söyleyebilirim. Bu sorunu park ederken akıllıca park edip yani tekrar çıkacağın zaman geri itmek durumunda kalmayacak şekilde park ederek çözebilirsin.
    Koruma takozu konusu 1. ve 3. fotoğraftaki şekilde çözülmüş ancak sol taraftakini takmak için soğutma suyu haznesini modifiye etmek gerekiyor bu yüzden çok az kişi bu yöntemi seçiyor. 2. fotodakini yeni gördüm. Bir de pratik bir yöntem var, 2. fotoda görünen grenajı şasiye bağlayan vida yerine takılan koruma takozu, çoğu kişi bu yöntemi tercih ediyor ancak hepsi de sorunlu. En iyisi olabildiğince dikkatli olup düşürmemek bana göre, yan yatarsa da boyatıp kafaya takmamak ancak bu da bizim renk için zor.
    Tekrar hayırlı uğurlu olsun en kötü kazan yan yatırmak olsun diyor keyifle kullanmanı diliyorum, fotoları bekliyoruz.

  18. #4118
    Emrah Düzgit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2013
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    FAZER 8 ABS 2016
    Yeni motorunuz hayırlı olsun. Devrilmemiş vfr bulmak çok zor, motor ağır ve belli bir noktadan sonra tutmanın imkanı yok gibi. Benimde boyum 1.70 kilom 68-70 arası değişiyo. Şu ana kadar 3 kere devirdim Hani devamı gelirse çokta üzülme. Ben alırken önceki sahibi de sağa ve sola devirmiş olduğu için çok kafaya takmıyorum. Benim motorum da 2008 model ve aldığımda üzerinde hala fabrika lastikleri vardı. Motoru zar zor eve getirebildim Eğer sizinde öyle ise bence lastikleri kesinlikle değiştirin. Birde fren hidroliği değişim tarihini ve son bakım tarihini eski sahibinden öğrenip gerek duyuyorsanız yaptırın derim ben. Kitapçıkta bakım ve diğer konularda detaylı bilgiler mevcut. Anlamadığınız, aklınıza takılan bir yer olursa bildiği kadarıyla herkes yardımcı olur.

    Bende koruma topuzu var. Erginin abinin dediği noktadan bağlı. Topuz yüzünden motor son yatışında grenajım çatladı. Bilmiyorum topuz olmasa daha mı kötü yoksa daha mı iyi olurdu. Üstünde aldığımda vardı bence çıkarmadım. Alacaksanız ebay gibi sitelerden iyi bir markanınkini tercih edin derim yoksa diğerleri bende olduğu gibi çokta işe yaramıyo.

  19. #4119
    Schizophren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X max 250
    iyi dilekleriniz için teşekkür ederim sağolun ziebart sonax gibi yerlere gösterdim tırnak takılacak kadar derin olduğu için pasta cilayla geçmez dediler. tekrar devirmeyecek seviyeye gelip acemiliğimi atana kadar bi süre daha böyle kullanıp daha sonra boyatırım allah beterinden korusun diyorum napalım uzun yıllar kullanmayı düşündüğüm bi motor olduğu için çokta takmamaya karar verdim.

    ayrıca rizoma grenaj koruma takmayı düşünüyodum ama siz öyle söyleyince korktum açıkcası, yere çokmu sert düştü? grenaj koruma takıldığında yere hiç bi kısmı deymiyormu yoksa sadece takıldığı yer ve yakın çevresinimi koruyor? bende sinyal çevresi çizildi hep ön kısımlar yani orayı korurmu acep

    bu arada fotografta çektim ama bilgisayarda olmadığım ve iphone'dan imageshack hizliresim gibi sitelere yükleyemediğim için atamıyorum :(

    ist / bahçelievlerdeyim eğer bi buluşma organizasyon vs olursa da gelmek sizinle tanışmak isterim açıkcası eski sayfaları okudum ama hiç eski hareketlilik yok malesef

  20. #4120
    Emrah Düzgit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2013
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    FAZER 8 ABS 2016
    Bende sağ grenaj da ufak bir çatlakla devam ediyorum. 4 ayda bir rutine bağladığımdan satana kadar böyle devam etme kararı aldım Grenajım çatladığında motor ben üstündeyken 3-5km hızla manevra yaparken stop etmesi sonucu devrildi. Benim korumalarım kestamitten dandik bir koruma ama şu ana kadar ayna yada sinyale zarar gelmedi. Grenajın alt tarafı ve üst tarafı çiziliyor genelde. Rizoma belki mühendisliğini konuşturup tam koruma sağlamış olabilir. Bence alıp takın. Düştüğünde şasiye zarar verebileceğini düşünenler var ama ben öyle düşünmüyorum. En azından durduğu yerde düştüğünde bişey olmuyo. Test ettim Bizler anadolu yakasındayız ve buluşmalarımız bu tarafta oluyor. Telefondan görüştüğümüz için buluşmaları forumda duyurmuyoruz. 09.10.2014 de göztepe kahve dünyasında bir buluşma olacak. Saat 20:00-21:00 gibi. Müsait olursanız bekleriz.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)

Bu Konudaki Etiketler