Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor
Selam arkadaşlar tekrar merhabalar...
Emrah geçmiş olsun, cana gelmesin sıkma canını...
Kator Arkadaşım... 48.000km de aldığım 2005 model kırmızı VFR 800'ümde gergimin bir tanesi arızalıydı ... araştırmalarımda Honda orjinal gergi 240 TL adedi olarak fiyat buldum.. benim şansıma (İstanbu'dayım) ustam gergiyi sökerek sadece içindeki yayın arızalı olduğunu söyledi ve yayı değiştirdi... ucuza hallettim... eğer gergi problemin varsa 240TL civarında tanesi olmak üzere bizim motorlarda 2 adet mevcut + işçilik ile yada yay değişimi ile daha ucuza halledebilirsin... fakat egzantrik zincir ve kasnaklarında sorun varsa daha masraflı olabilir... bu yüzden yukarıda Serkani arkadaşımızın dediği gibi güvendiğin bir ustaya motoru almadan önce göster masrafı iyice öğren ve ona göre pazarlık et derim şahsımca...
Gelelim motorun kötü yönlerine:
1- Kötü yönü yok (Şahsi fikrimdir)
İyi önleri:
Saymakla bitmez... bakımlı bir motorsa Allahın izniyle al pişman olmazsın
Evet burasi normal bir bilgi paylasim alanindan farkli dostluk ve merak etme alani haline gelmistir daha dun ergin abi aksam bana yazip mert 2-3 gundur foruma yazmiyorsun iyisin dimi diye mesaj atti burasi degisik bir yer burda surekli online vfr kullanicilari mevcuttur en ufak bir sorunun oldugunda bu forumun her sayfasini okuyan kisiler oldugumuzdan kesinlikle yardimci olacak bilgileri veririz keza dun aksamda oyle olmustur mesajin ustune gergi ve 1200 ile 800 arasindaki dusundugumuz farklari ben yazdim gerginin ayrintisinida yarin arkadaslar yazar dedim ve sasirmadim herkes hemen yazdi hic konusulmayan kapali bir forum olacagina sayfalari artan bir yer olmasi bence daha iyidir aksini dusunen arkadaslarada saygimiz sonsuzdur ancak bizi mazur gormelerini isteriz
Bu arada geçenlerde ustama uğrayıp çay içiyim sohbet ediyim derken, ön dişliyi temizletmek istedim fotolarınıda buradan paylaşmak istedim
Uploaded with ImageShack.us
Ustanın sol elinde tuttuğu parça (bilmeyen arkadaşlar için) debriyaj hidrolik baskısı, dizinin dibinde görünen ince demir mil ise hidrolik baskısının debriyaj kolunu çekip bıraktığımızda motorun solundan girip sağ taraftaki debriyaj balatalarını ayırıp birleştiren parçadır. Motorun ayaklığının üzerine sarkan parça ise km sayacına bilgiyi veren alettir ( nasıl toparlasam dedim )...
Uploaded with ImageShack.us
hidrolik debriyajı sert olanlar üst resimde sol elde tutulan hidrolik baskısının içini açıp temizlesinler.vfr çok eski makine olmadığından pislenmesi düşük ihtimal ama nolacağı belli olmaz.o baskı pistonunun keçesi bozulursa debriyaj kaçırmaya başlayabiliyor hem hararet ile birlikte çok yukarı kayıyor kavrama hemde hidrolik eksiltebiliyor.20-30 tl lik keçe yüzünden 250liralık debriyaj değiştirmeye gerek yok.gene çok sert yada çok hissizse o baskı pistonunun altındaki yay bozulmuş olabilir.
kendi hidrolik debriyajımda edindiğim tecrübeler aklıma gelmişken yazayım dedim
hocam gerginin arızalı oldugu kaaniti usta nasıl buldu ?
egzantirik zincirinizden sesmi geliyordu ?
öyle olsa bile ya zincir bollaşmış yada gergide arıza var diyip 2sini bir degiştirmenizi isteyebilirdi ?
genelde gergi degiştirenler zinciride degiştirir fakat yay olayı çok iyi olmuş fazer gergi 320tl..
gergi degiştirmek daha kolay işçilik çok tutmayan işlemde egzantirik zinciri degişimi daha çok işçilik istiyor.
ustanın gergide arıza oldugunu nasıl anladı merak ediyorum..
sanırım ilk gergiye baktı eger onda problem görmeseydi egzantirik zincirine yönelecekti ?
Selam Cem... Motoru alırken ustama gösterdim.. soğukken motor kendi sesinde çalışırken, ısındığında tak tak tak tak şeklinde ses yapıyordu, ses zincir sesi değildi... Kendi ustama uğramadan önce Honda servislerinede danıştım fiyat aldım...Hondanın kalitesinede ustamada güvendiğim için aldım motoru...
Merhaba Kator,
Evet doğru VFR'lerde tek kronik problemi bu diye biliyorum ancak benim başıma daha gelmedi.
Honda servisinden de yaptırabilirsin yada Uğur'un(Gama) yaptığı gibi sadece yayıda değiştirebilirsin. Yayı nereden bulacağım dersen de bunun bir kaç farklı yolları mevcut.
- İstanbul'da ki benim de işyerimin bulunduğu organize sanayi bölgesinde yay imalatçıarı var onlara bakılabilir.
-http://www.bikebandit.com/houseofmot...0956#sch558923 ve http://www.partzilla.com/ gibi sitelerden komple sistemi getirtebilirsin hem orjinal Honda hemde OEM ürünler de mevcuttur.
-Eğer yay değiştirmeye karar verirsen resimini çek bir kaç açıdan ben burada soruştururum varsa ona göre gönderirim sana.
Yayı değiştirceksen eğer,tavsiyem direkt yay imalatçısı bulman yönünde sebebi de şudur ki; dünya üzerinde yay çeliğinin belli bir standartı vardır. Yüksek kaliteli çeliklerden yay yapılabilir ama teknik özellikleri zaman içinde çabukyorulma demektir. Yay imalatçıları zaten yay çeliği haricinde başka bir çelik kullanamazlar.
Eğer karar verirsen motoru almaya bir şeyler varsa elimizden geleni yaparız nasıl olsan aynı sitenin içindeyiz imalatçı ile.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Bunlarda kısa bir İstanbul turumuz ilgi kırmızıda...
Günaydınlar, Emrahçığım çok geçmiş olsun canına zarar gelmesin, gerisini halledersin dert etme...
Altı üstü bir gündüz yoktum bir Çanakkale yaptım geldim herkesin yazacağı tutmuş
Serkan arkadaşım senin izlenimine (izlenimine diyeyim çünkü sen eleştiri için değil demişsin, ki bence eleştiri de diyebilirsin sorun yok, alınacak gücenecek bir durum yok) katılıyorum biraz sosyal paylaşım alanı haline geldi. Ben ta en baştan (seneler önce yazdıklarıma dönülüp bakılabilir) buranın, adı üstünde yani VFR800 ABS kullanıcıları bilgi paylaşım başlığı olmasından dolayı bu başlığı bu amaçla kullanmaya başladım, motorumu satın almadan önce ve sonrasında da...
Bu amaçla bu başlık altında sadece VFR ile ilgili bilgiler paylaşmaya çalıştım, çalıştım diyorum çünkü mutlaka o zamanlar da ara sıra kaçaklarım olmuştur benim de
Motorumu aldıktan sonra "Ben ve VFR'm" başlıklı yeni bir konu açtım, orada sadece kendi özel motorum ve kendime özel bilgileri paylaşmaya çalışıyordum, o konu başlığını sahipleniyordum, kendim için zamanla geri dönüp bakacağım bir belge niteliğinde olsun istiyordum. Bir süre sonra lastik arayışına girdim benim özel konuma giren arkadaşlar bazı tavsiyelerde bulunup, kendi deneyimlerini aktarmaya başladılar. Sonrasında benim kendime özel başlığımın kendini aştığını, bir bilgi paylaşım başlığı haline dönüştüğü ve VFR800 ABS kullanıcıları bilgi paylaşım başlığı ile birleştirilmesi gerektiği fikri, benimle paylaşılmadan ve benden izin alınmadan forum moderatörlerinden Gökhan tarafından birleştirildi. Burada bu konudan bahsederken lastik konusu ile birleştirilmemesine şaşırdığımı söylemeliyim
Bir süre itiraz ettim, site sahibine de mesaj attım ancak geri dönüş olmadı. Eskisi gibi kalsa büyük ihtimalle benim başlık bugünkü bu başlık havasına bürünecekti. Bu başlık da sadece asli amacına hizmet edecekti.
Ancak durum şu anda gördüğümüz şekilde. Bunun kimseye bir zararı var mı? Zararı demeyeyim de bir sıkıntı yaratması muhtemel; çünkü VFR800 ile ilgili arıza, memnuniyetsizlik, beğenilmeyen ve beğenilen yönleri, alınan keyif, memnuniyet gibi fikirlere ulaşmak, zamanla, bu başlığın sayfaları arttıkça zorlaşacaktır.
VFR ile ilgili VFR discussion ve VFR world gibi yararlanacağımız forum siteleri de var ancak onlar bizim dilimizde değil. Dolayısıyla İngilizce bilenler için bile takibinin bir nebze de olsa zor olduğu kanaatindeyim. Bu başlık ise Türkçe, VFR ile ilgili bizim dilimizde bulabileceğimiz en iyi kaynak.
Bizim dilimizde olduğu için zamanla arkadaşlıklar geliştikçe bizim kendi özellerimiz de işin içine karışıyor ve az önce bahsettiğim sıkıntı ortaya çıkıyor. Ben yine de buna çok fazla kafayı takmıyorum, VFR'ye gönül verenin bir şekilde bunu sıkıntı etmeyeceğini, aradığı bilgilere ulaşmak için okurken diğer paylaşımları da görüp yüzünde bir tebessüm uyanacağını düşünüyorum.
Dün akşamki gibi acil cevap istenen konularda da müsait olan ve konu hakkında bir bilgisi olan arkadaşlarım sağolsunlar hemen cevap yazıyorlar. Ancak şunu da kabul etmek gerekir ki herkes her an sadece burayı takip etmiyor, acil kodlu sorularımız için biraz sabretmek gerekir diye düşünüyorum.
Şu an VFR sahibi olmayan arkadaşlarımızın da burada olmaları ve paylaşımda bulunmalarının öncelikli nedeni, bir gün VFR alacak olmaları ya da daha önce kullanmış ve satmış olsalar bile bir gün tekrar VFR'ye dönecekleridir bence
Herkese sevgiler...
40 dakika gibi bir surede cevap vermisim ben soruyla ilgili benim ekranim gittigindede 20 dak gibi bir surede sigorta atmistir korkma diye cevap gelmisti bir servis bulup servisteki ustadan bu cevabi alabilmek bile daha uzun surer burdaki hizmet ileri seviyede ve biz sadece vfr 800 herseyini biliyoruz ne ustalar var hayatinda gormemis :d
Şimdi efendim asıl soruna gelirsek, yani VFR'lerimizin kronik sorunu olduğu söylenen ki benimkini de dinlettiğimde bana, doğru hissetmişsin ama bir 10bin km. geçmeden seni rahatsız etmez denen o meşhuuurrrr egzantrik zinciri gergi tansiyoneri iticisi konumuza gelelim, yani arkadaşların bahsettiği Uğur'un çok çok ucuz yollu hallettiği soruna;
Şu, kendilerinin yeri (6 numaralı parça);
Şu, parçanın bu tarih itibariyle bikebandit fiyatı;
Şu iki sayfa da servis kitapçığımızdan parçanın sökülüp takılması ile ilgili bölüm;
Arkadaşların da söylediği gibi bu parçanın içerisindeki yay bir süre sonra (30-50000 aralığında oluyor genelde) özelliğini kaybediyor ve motor ısınınca belli belirsiz bir ses vererek (ritmik bir tık, tık, tık sesi ile) kendini belli ediyor.
İstediğiniz kadar araştırın bugüne kadar bu parçanın değiştirilmesinden başka bir çözümü olmadığını göreceksiniz (Uğur'un yaptırdığı yay değişimi hariç), hatta oem olmayan bir parça var, markayı unuttum, onda gerginliği ayarlayabileceğiniz bir somun var, bazıları değiştirdiği zaman ondan takıyor.
Parçanın fiyatı ben sorduğumda 400TL idi (buradaki fiyatı, ben soralı da nereden baksanız 6 ay olmuştur) diye hatırlıyorum. Yukarıda şu anki bikebandit fiyatını ve servis kitapçığında nasıl değiştirilmesi gerektiği ile ilgili bölümü de verdim ki kimse başına gelirse gözünde büyütmesin. Ben henüz değiştirmedim çünkü ses beni şu an için rahatsız etmiyor, zaten uzun süre sonra rahatsız edebileceğini söylemişti servisim.
Emrah arkadaşım büyük geçmiş olsun!!!
Malesef böyle saygısız ve iki ayaklı öküzler olabiliyor ülkemizde. Canını sıkmamaya çalış.
Gelelim sorunlara, ayna malesef değişecek hatta aynalar değişecek.
Bizde malum durduğu yerde sehpadan indirirken devrdiğimiz için, bizimde ihtiyacımız olmuştu.
Ben karşıdan bir satıcıdan getirtmiştim görsel olarak da sıkıntı olmamıştı ama o zaman aynaları aldığım adamın numarasını diğer telefonda kaldığı için sadece aşağıda ki ilanı bulabildim senin için. Eğer olur ki bu ilanı ararsan yanlış hatırlamıyor isem Tahir bey vardı çok dürüst ve ilgili birisi idi.
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...5704554/detay/
Çiziklere gelince de boyatmaktan başka çare yok. Seleni çıkar ve orada beyaz bir etikette boya rengi ve kodu yazar aynı renk kodunu Honda'dan istetmek gerekli.
Boyayı getirdikten sonra yine bir araya geliriz ve boyacıya beraberce gideriz eğer istersen.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:20 ----------
Allah aşkına bırak ya.... Ne hype ???
Bunu sana teklif eden uyanığa de ki sen 848 al sonra RR ile takas ederiz.
Kusura bakmayın arkadaşlar gün içi yoğunluktan dolayı cevaplarınızı şimdi gördüm.
Bu arada süpersiniz gerçekten..Bu kadar forumuna sahip çıkan, yardım etmeye çalışan iyi insanlar la yazıştığım için kendimi şanslı hissediyorum .Harikasınız.
Sizin gibi insanların arasına katılmak için kesin Bu sezona başına kadar VFR sahibi olmalıyım, bu karara vardım.
1. olarak 1200 den vazgeçtim 800 kafama yattı.
Bu arada Eksantrik gergisindeki problemi takasa girmeyi düşündüğüm arkadaş kendisi söyledi sağolsun. Bana , ya gergi ayar istiyor yada değiştirmek gerekiyor dedi. ustası ona öyle söylemiş. Telefonda bana da kendisi Isındığında ses yapıyo dedi. Forumdan anladığım kadarıyla yayı değiştirmem gerekecek. vede anladığım kadarıyla eninde sonunda değiştirecektim. Ne yapalım zararı yok VFR için bunu göze alıyorum.
Teşekkürler tekrardan.
herkes biseyler yazmadı emre.ben de 2 kelam edıp cıkıorum.
1.buradaki muhabbetten bilgi paylasımından rahatsız oldugunuzu daha once belırtseydınız onlem alırdık dıye dusunuyorum.kastım ergın abım ve onun gibi dusunenler.zira serkani adlı uye zaten girdi yapmıs ama temmuzda 3 nısanda 6 mesajı var 2013 yılında...paylasımın doruklarında oldugunu soyleyemem yani.
2.sımdıye kadar sorulan her soruya bırakın günü saatler ıcınde cevap verıldı uyeler tarafından.ozellıkle yıllanmışlar tarafından.hıcbır soru havada kalmadı.yani yazılan mesajların buna engel oldugunu dusunmenın abesle ıstıgal oldugu kanısındayım.
3.nısanda emrenın yazdıgı mesajdan da anlasılıyor ki ortamda bılgı paylasımı olsa da suanki guzel ortam yoktu diye dusunuyorum.o tarihten itibaren burdayım ben ve insanları bir araya getirmek,daha guzel bı ortam yakalamak ıcın cabaladım-cabaladık.bunu yaparken nacizane baslıga zarar verdıysek affola.bir daha VFR paylasımı dısında mesaj atmayacagım.bana ulasmak ısteyenlerde zaten face-tel im var.optum.tschüss...
Böyle her atılan lafta uzaklaşacaksan o işin sonu gelmez. Bence gitme
Şaka bi yana öğrenmeyi isteyen adam öğrenir. Bir sordun kaynadı iki sordun kaynadı üçüncüde birine özelden mesaj atarsın.
Bu bütün foruma yansımış bir durum. Gerek şehir topiclerinde gerek model. Diyelim bu geyik facebook ortamına atıldı, ne uzayan ne kısalan bir ortama dönüşür ve dışarıdan katılım kalmaz. En azından ben gibi vfr sapıkları dikizleyemez
Sözün özü ortamınız dışarıdan güzel ve paylaşımlar seviye olarak yüksek(angara-mt de pek takdir edilmez hele ). Aynen devam etmeniz dileğiyle, sevimli dikizciniz umur
Heil Spellcheck
Barışım, yazdıklarından, yazdıklarımın bir bütün olarak okunmadığını, anlatmak istediğimi anlatamadığımı anlıyorum.
Herkese Günaydınnnn.....
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:01 ----------
Ulen Barış saçmalama lennnn...
Başlarm senin face'ine de telefonuna da.
Şu an bu konu içerisinde 92 kullanıcı var. (0 üye ve 92 misafir)