Honda VFR 800 ABS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
29 Temmuz 2013, 16:23
#2001
Sonucu yazın derken kastettiğimi de yazayım;
Şöyle bir sonuç üretemez misiniz?
1. Aynı hacimdeki motorlarda, aynı uzunluktaki piston kolları ile, aynı sıkıştırma oranlarıyla, aynı malzemeden yapılmış V motor ile sıralı silindirli motor arasında dayanıklılık bakımından nasıl bir fark oluşur?
2. Yine aynı değerler altında bu iki motorun ürettiği güç fark eder mi?
3. Piston kolları kısalınca ne olur uzayınca ne olur? (yine motorların hacim, malzeme ve sıkıştırma oranları aynı kalmak kaydıyla)
Yani kısaca söylemek istediğim; değişkenleri olabildiğince aynı tutup sonucun ne olacağını yazın ve hatta bunda uzlaşın ki biz de doğrunun ne olduğunu anlayalım.
Reklamlar
-
29 Temmuz 2013, 18:11
#2002
Ergin,bana göre sorduğun soruların cevabı;
1-V motorlar sıralılara göre uzun ömürlüdür.
2-Aynı değerler altında sıralı daha iyi güç üretir.
3-Piston kolları kısalınca motor daha fazla devir çevirir(çevirmek zorundadır) yoksa yeterli güç(enerji) üretemez yeterli güç üretemeyince krankta yeterli torku tekerleklere yansıtamaz.
Sonsuz dayanımlı motor diye bir şey yok.
Olsa bile bu motorun seramikten yapılması lazım ki günümüzde yüksek teknoloji seramiklerinin en ucuz uygulamaları araçlar katalitik konvertörlerde ve filtre sanayisinde kullanılmaktadır ki fiyatlarını hepimiz aşağı yukarı bilebiliyoruz.
-
29 Temmuz 2013, 18:40
#2003
yalnız v motor sıralıya göre uzun ömürlüdür diye birşey de yok bence
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:36 ----------
1 ve 2. madde tamamen motorun üretimiyle alakalı.bugün biri çıkıp en güçlü en dayanıklı racing makineyi sıralı değil v motordan yapabilir yada boxerdan.hatta endurolarda görüleceği gibi sıralı 2-sıralı 4-v2-v4-boxer gibi çeşitli seçenekler mevcut aynı sınıfta.hangisi daha üstün?yada daha üstün olanı niye herkes kullanmıyor?
3. maddede hemfikiriz. kısa kol,fazla devir,devirlenebilme yeteneği,silindir duvarına daha az baskı gib konularda iyidir.
-
29 Temmuz 2013, 18:53
#2004
Tamam beyler,siz haklısınız.
Benim bildiğim bana doğru affedin ben bir halt bilmiyor muşum.
Sidik yarışına girmenin gereği yok nasıl olsa bir görünüp bir kayboluyorsunuz.
Yalnız rica edeceğim bundan sonra ayda yılda bir değilde sidik yarıştırmak içinde değilde keşke her türlü sohbetlerimize katılabilseniz.
Bana cevap vermeden önce Ergin'in aynı şartlar altında diye belirttiğine de dikkat edin lütfen ki zaten iki motorun çalışmasını yukarıda dilimin döndüğünce anlattım.
-
29 Temmuz 2013, 23:07
#2005
-
30 Temmuz 2013, 00:21
#2006
Barış disk kilidi almakla en azından caydırıcılığı arttırmışsın keşke biraz daha para ayırıp xena alarmlı alsaydın bende var hareket sensörlü kopartıyor ortalığı :D şayet disk kilidinin şöyle sakıncalarıda var örn; hepimiz bir yerlerde oturacağımız zaman motorumuzu gözümüzün önüne koyuyoruz ki yürümesin ( en azından ben öyle yapıyorum) göremeyeceğimiz bir yere koyduğumuz zaman bu disk kilitleri hem caydırıcılık hem de hareketi yakalaması açısından gayet güzel ve fakat apaçinin biri üzerine binip şöyle bir iteleyim nasılmış derse diske zarar verme olasılığınıda hesap etmek lazım.
Arkadaşlar teknik konularda sizler kadar tecrübem yok bazı konularda okuyup anlamaya çalışıyorum ve abuk sabuk bir şey söylememek içinde yazmıyorum.
Bir diğer konuda bu gün motoru yıkattım sol kısa far off . Daha önce ampul değiştiren var mı? varsa uğraştırır mı ? yardımcı olursanız sevinirim.
Ayrıca manet bulamıyorum buradaki honda servislerinde. fren manetim kırık satın aldığımda bu şekilde aldım orta sehpaya alırken düşürmüş motoru aldığım arkadaş. Bulabilir miyiz? maliyeti nedir? Eskişehir'e festivale gelecek arkadaşlardan birisi gelirken alıp gelirse çok sevinirim.
Külli zararım foruma devamlı problemle geliyorum. Forum konusunda rodajdayım rodaj bir bitsin ben başlıycam konuşmaya :D
-
30 Temmuz 2013, 10:14
#2007
Günaydınlar...
Uploaded with ImageShack.com
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:45 ----------
Bu şekilde bir tartışmaya sevk edilmesinde benim de payım oldu sanırım konuyu uzatarak, bu yüzden özür dilerim ama anlamak istediğimden sordum. Teknik bilgisi olmayanların anlayabileceği bir seviyede uzlaşmaya çalışılsın istedim. Ne olursa olsun birbirinden farklılaşan iki "şey"i değerlendirirken şartların aynı olması gerekiyor ki objektif bir değerlendirme yapılabilsin, bizim örneğimizde iki motor arasındaki dizilim yönünden ortaya çıkan bir fark var ise ortaya konabilsin...
Arkadaşlar, doğru tektir. Sencesi bencesi olmaz. Konuya hakim olanlar yorumlasın derken demek istediğim buydu, gerçekten bilen varsa bizi aydınlatsın istedim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:55 ----------
wolrath adlı üyeden alıntı
bugun cok sıkıldım. BİRİLERİ gelmeyince (
) ben de evde kaldım kukumav kuşu gibi. cıkayım bari kadıkoy'e gıdeyım hem kunefe yerım hem de alısverıs yaparım dedım. ne zamandır aklımdaydı. hem dısk hem de zıncır kılıt aldım. he korur mu korumaz elbet bızım ayılardan ama. hıc olmazsa ben korundum (
) derım bısey olursa (allah cc korusun...)
55 verdim 2sine.
Dün birilerinin çıkma teklifini aldığımda çok heyecanlandım hemen kabul ettiğimi söyledim ama sonrasında akşama işim çıktığından maruzatımı bildirdim kendisine Yine aynı heyecanla teklifleri bekleyeceğim
Bu arada, Burak, sana da başlığımıza hoşgeldin diyelim...
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:10 ----------
CoyoteVFR adlı üyeden alıntı
Barış disk kilidi almakla en azından caydırıcılığı arttırmışsın keşke biraz daha para ayırıp xena alarmlı alsaydın bende var hareket sensörlü kopartıyor ortalığı :D şayet disk kilidinin şöyle sakıncalarıda var örn; hepimiz bir yerlerde oturacağımız zaman motorumuzu gözümüzün önüne koyuyoruz ki yürümesin ( en azından ben öyle yapıyorum) göremeyeceğimiz bir yere koyduğumuz zaman bu disk kilitleri hem caydırıcılık hem de hareketi yakalaması açısından gayet güzel ve fakat apaçinin biri üzerine binip şöyle bir iteleyim nasılmış derse diske zarar verme olasılığınıda hesap etmek lazım.
Arkadaşlar teknik konularda sizler kadar tecrübem yok bazı konularda okuyup anlamaya çalışıyorum ve abuk sabuk bir şey söylememek içinde yazmıyorum.
Bir diğer konuda bu gün motoru yıkattım sol kısa far off . Daha önce ampul değiştiren var mı? varsa uğraştırır mı ? yardımcı olursanız sevinirim.
Ayrıca manet bulamıyorum buradaki honda servislerinde. fren manetim kırık satın aldığımda bu şekilde aldım orta sehpaya alırken düşürmüş motoru aldığım arkadaş. Bulabilir miyiz? maliyeti nedir? Eskişehir'e festivale gelecek arkadaşlardan birisi gelirken alıp gelirse çok sevinirim.
Külli zararım foruma
devamlı problemle geliyorum. Forum konusunda rodajdayım rodaj bir bitsin ben başlıycam konuşmaya :D
Far değiştirmek çok basit Orhan kendin de yapabilirsin kitapçıkta da tarif ediliyor.
Fren maneti için de oradaki Honda servisinin sipariş alıp getirmesi gerekir, biz buradan sana getirene kadar servisin çoktan getirmiş olması lazım. Ancak şöyle de yapabilirsin belki daha çabuk eline geçmesini sağlamak için, buradaki servisleri arayıp elinde olandan iste sen havale yaparsın parasını servis de sana kargolar...
Yok hiç biri olmadı o zaman bizden bir arkadaş gelirken getirir mutlaka. Ben gelirsem ben, gelmezsem başkası...
-
30 Temmuz 2013, 11:23
#2008
Ampul cok kolay cikiyor ama plastigini takmak biraz ugrastiriyor toplarken ben serviste degistirttim gecen geldigimde istte biri kesmisti serviste stop ettimikin ide kesmis abi ikiside calismiyor dedi hemen dehistirdiler ama plastik dapkasi var yuvanin o zor oturaniliyor dikkat et ordan su alabilir birde beyaz ampul taktiracaksan philips al super orda 1000 rr takmislardi superdi omrude uzunmus isininca sararmiyormusta
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:20 ----------
Kilit konusunda alarmlisini almistim ben yillar onca superdi onla degistirmenizi tavsiye ederim takildiginda eger kesilirse zincir otuyor ustunde bir dugme var bastiginizda darbeyedw duyarli moda geciyor ufak bir tokatla bile devreye giriyor motomaxdan almistim ben
-
30 Temmuz 2013, 12:37
#2009
Selam...
Benim derdim tartışmak değildi ben kendi malzeme ve mekanik bilgim ölçüsünde değerlendirme yaptım.
Hala aynı şartlar altında V motorun daha uzun ömürlü olduğunu savunurum bunu da sanırım hayatımın sonuna kadar da savunacağım.
Nedeni de çok basti çünkü otomotive direkt üretim yapıyoruz sebebi de bu.
Benim derdim insanlar kendilerini tanıtmadan tepeden iner gibi giriliyor ne ad soyad,ne meslek,ne şehir hiç bir şeyden bahsedilmeden daha sonra kimle konuştuğumu(zu) bilmeden polemik içine girmiş hissediyorum kendimi.
Ben bu forumdan daha doğrusu bu topic'te ki sohbet,espiri,paylaşım ve samimyetten çok büyük zevk alıyorum. Samimi olarak söyeleyebilirim ki facebook'u bile bu kadar merakla takip etmiyorum.
Mesela Koray'la(forewer)böyle tanışmadık mı?
İyiki de tanışmışız,bana bujiler konusnda inanılmaz yardımı oldu,tekrar teşekkür ederim kendisine.
Sizlerden herhangi biri bana dese ki hayır sen yanlışsın dese inanın olabilir yanlış biliyor olabilirim o zaman doğrusunu öğretir misin derim ve de hiç gocunmam.
O yüzden Ergin bana göre özür dilencek bir şey yok.
Dolayısı ile initial-d kimdir bilmem,taa ki Barış onu tanıdığını söyleyene kadar da bilmiyordum. Hala da bilmiyor ve tanımıyorum.
Şimdi beyler,hazır bujileri getiriyorken. Fren balatalarınıda getireyim diyorum aşağdaki linke bakar mısınız bir falsosu var mı bizim motora uygun görünüyor ama benim gözden kaçırdığım bir şey var mı?
http://www.ebay.com/itm/Honda-VFR-80...35f69d&vxp=mtr
Orhan ben bayramdan sonra servise gideceğim bakım için,istersen önceden haberleşiriz ona göre arayıp sorarsın getirtirlerse alıp sana kargo yapabilirim yada geleceğim zaman sana da teslim edebilirim ama tavsiyem İstanbul'dan herhangi bir Honda motorsiklet servisinden direkt kargo yaptırman çünkü orjinal ürün olacağı için fiyatlar aynıdır bence.
-
30 Temmuz 2013, 12:46
#2010
Emreciğim, ben de Burak olduğunu dün akşam Barış'tan öğrendim. O ana kadar da Burak'ın yazarken biraz senin üzerine gelir gibi yazdığını düşündüm. Sonradan Burak olduğunu anlayınca yok öyle yapmamıştır diye düşündüm çünkü Burak ile Tekirdağ'da tanıştık, gayet mantıklı, aklı başında bir arkadaşımız, Barış'ın söylediğine göre de bu konular hakkında çok araştırıp, okuyormuş. Ama sanırım Burak benim sorduğum sorudaki "aynı şartlar altında" bölümünü ihmal etmiş cevap verirken. Bir de yazı dilinde malum mimikler, ses tonlamaları olmayınca yazılanlar yanlış anlaşılabiliyor ki az önce dediğim gibi ben de biraz yanlış anlamışım...
Neyse şimdi onu bunu boşverin de Eskişehir'e gidecek olanlar bu hafta sonu mesela cumartesi günü bir toplansak mı? Nerede kalacağımıza, çadır götürüp götürmeyeceğimize falan karar versek ne dersiniz?
Pazar bana uygun değil bayram tatili için Mersin'e doğru yola çıkacağım çünkü...
-
30 Temmuz 2013, 12:52
#2011
Cuma olsa aslında daha iyi olur.
Cumartesi günü belki tatile çıkabilirim.
Pazar günü de size Kaş'dan, "Kaş ve kekova koylarından,Selamlar" yazmam lazım.
Linke de bir bakarmısınız bu arada ona göre sipariş vereceğim.
-
30 Temmuz 2013, 12:58
#2012
Cuma akşam Riva'ya gelenler parmak kaldırsın o zaman
1. Ergin
2. Emre
3. Barış
4. Korhan
5. ?
(2 kişiyi zorla yazdık ama )
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:54 ----------
Linke baktım uygun görünüyor. Ben de bir takım alsam mı acaba hazır sen alırken... Buji aldın mı?
-
30 Temmuz 2013, 13:10
#2013
-
30 Temmuz 2013, 13:12
#2014
V motorlar ile sıralı motorlar arasındaki farklar konusunda,google dan bir sürü bilgiye ulaşılabilir.Zaten Emre gayet detaylı bir şekilde anlatmış,daha çoğunu merak eden için istemediğiniz kadar makale var..
Her iki tarzında birbirlerine göre - ve + olsa da,genel olarak V lerin daha uzun ömürlü olduğu,ürettiği kw nin dinamometre testlerinde daha uzun devir aralığında sunulduğu kesin ve nettir.Bu kadar yazılanın üzerine bende birşeyler eklemek isterim ama iş tartışma moduna gidecek gördüğüm kadarı ile.Motor güç üretir denmiş,motor güç değil kw üretir,bir motorun ne kadar başarılı olduğu,onun üretebildiği max. kw ile ölçülür.Bu motorsiklette de böyledir 4 tekerlilerde.
Tork kabaca motordan tekerleğe iletilen itme(dönme momenti) dir.Bizim fizik dersinde gördüğümüz kuvvet X kuvvet kolu nun sonucudur aslında...Torkun hp ile hiç bir korelasyonu yoktur,hp kw'den gelir,tork ise daha önce sözü geçen strok'tan gelir.Motor tasarlanırken hangi amaca uygun üretilecekse o esastır.Hp si güçlü torku düşük bir araç hp sini üst devirlerde alacak şekilde üretiliyorsa bu araç enerji ile yani benzinle ilerler tüketimi de buna paralel yüksektir.SS motorlar buna en iyi örneklerdir.
Çok uzatmayayim,ama kesin olan şudur ve ben de her türlü savunurum ki V motorlar her zaman emsal sıralı kardeşlerine göre daha sağlıklı çalışırlar,daha uzun ömürlüdürler,sıralılara göre cycle esnasında geometrilerinden ötürü yerçekimi gücünden daha az etkilenirler.Tek kötü yanı bence biraz daha haldır huldur yani vibrasyonlu çalışmalarıdır.
Bende konuyla ilgili birşeyler yazmak istedim,amacım kesinlikle tartışma ortamı vs yaratmak değil,öyle bir insan değilim zaten,yanlışım var ise düzeltebilirsiniz,eleştiriye her zaman açığımdır..Zaten amacımız bu forumlarla daha doğruyu bulmak değil midir?...
Herkese selamlar saygılar....
-
30 Temmuz 2013, 13:29
#2015
Burak hoş geldin bu arada.
Şimdi biraz sulanabiliriz artık.
Pekiii.....
Motöörrlerrr konusunda biraz bilgi verebilir misiniz efendimmm?
Bu soruma bekar arkadaşların cevap vermesi sanırım daha iyi olacak,evlilerin selameti açısından.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:26 ----------
Korhan,bu durumda Cuma günü buluşuyoruz o zaman değil mi?
-
30 Temmuz 2013, 13:30
#2016
Emre cuma nerede napılıyor acaba?Künefe mi yeniliyor ?
hımm pardon gördüm yaw,kaç gibi nerede buluşuluyor?
-
30 Temmuz 2013, 13:30
#2017
akira2012 adlı üyeden alıntı
Burak hoş geldin bu arada.
Şimdi biraz sulanabiliriz artık.
Pekiii.....
Motöörrlerrr konusunda biraz bilgi verebilir misiniz efendimmm?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:26 ----------
Korhan,bu durumda Cuma günü buluşuyoruz o zaman değil mi?
bu ara hava soğutmalı sıralı 4lerle ilgileniyorum
-
30 Temmuz 2013, 13:32
#2018
Potenza adlı üyeden alıntı
Emre cuma nerede napılıyor acaba?Künefe mi yeniliyor
?
hımm pardon gördüm yaw,kaç gibi nerede buluşuluyor?
Sence nerede olabilir?
Hani uzun zamandır,kimsenin gitmediği yer neresi olabilir,Ergin?
-
30 Temmuz 2013, 13:33
#2019
Potenza adlı üyeden alıntı
Emre cuma nerede napılıyor acaba?Künefe mi yeniliyor
?
hımm pardon gördüm yaw,kaç gibi nerede buluşuluyor?
Cuma iş çıkışı bana uygun 19:00 gibi Kavacık'ta buluşabiliriz?
-
30 Temmuz 2013, 13:36
#2020
initial-D adlı üyeden alıntı
bu ara hava soğutmalı sıralı 4lerle ilgileniyorum
İncelemelerin sonucunda son motöörr teknolojisinde ki değişimlerden haberdar eder misin bizi?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler