Honda VFR 800 ABS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
23 Temmuz 2013, 11:06
#1921
Günaydınlar...
Bizim hiç başaramadığımız kadar toplaşmışlar...
Uploaded with ImageShack.com
Koray ve Orhan tekrar hoşgeldiniz.
Korhan ayarla da bu hafta sonu görüşelim artık... Bahsettiğin teknik sorun neydi merak ettim, biliyorsun 1200F ilgi alanıma giriyor...
Mert, kontra mevzusunu geçenlerde Emre ile de ufak ufak yazışmıştık. Yanlış söylemiyor, yazmıyor, içteki elciği itmezseniz motosiklet virajı alamaz. Bunu zaten refleks olarak yapıyorsunuz ki Allah korusun bugüne kadar dönemediğiniz viraj olmamış... Burada ihmal edilmemesi gereken tek nokta belli bir hızdan sonra yapıldığı, düşük hızlarda zaten çekmek zorundasınız. Geçen Emre ile yazıştığımızda da söyledim, en doğrusu farklı kaynakları okuyarak, videoları izleyerek iyice yerleşmesini sağlamak. Daha fazla araştırma yaparsan iyice şekillenecektir kafanda diye düşünüyorum.
Reklamlar
-
23 Temmuz 2013, 11:31
#1922
ALINTI ARALARINI YAZMADAN YANLIŞLIKLA CEVAPLAYA TIKLAMIŞTIM TEKRAR PAYŞIYORUM KUSURA BAKMAYIN...!!!
Günaydın Herkese...
forewer adlı üyeden alıntı
Abartıyoruz, aksini iddaa ediyorsanız beni bilgilendirin merak ettim nasıl olduğunu.
akira2012 adlı üyeden alıntı
Merhaba abartmıyoruz çünkü ABD'de kendi gözümle gördüm eski VFR 750'nin 210.000 km'den fazla olduğunu ve hiç tamir görmediğini.
Zaten şöyle de bir durum var,Honda'nın sport touring modellerinde ki motorların dayanıklılığı ile zaten biliniyor. Bunun için özel bir şey yapmaya gerek yok. VFR aslen çok yüksek devir çevirmek için yapılmış bir motor mekaniği yok üzerinde yani piston kolları(piston kolları honda modelleri içinde en uzunlardan bir tanesidir)ve krank mili açıları ve aktarma sistemleri bir SS sınıfı gibi değildir.
V motor düşük devirlerde biraz sarsıntılıdır ama devirini aldıktan sonra da yüksek tork eğrisi çizer zaten motoru dayanıklı kılanda bu. Mercedes motoru gibi düşünün alt devirlerde hantal ama devirini yakaldıktan sonra oldukça rahat devirlenir. Hızlanma konusunda ki açığını da VTECH ile kapatır. Her ne kadar bazıları SS'lere kafa tutabilirsin dese de belli bir süre arkasından gidersin sonra onlar uzayıp gider. Bu arada silindirlerinde ki 0.01 mm kalınlığındaki plazmayı unuttum söylemeyi. Normal olarak plazma granül halinde bulunan metal alaşımıdır seramiktan sağlam olmasının sebebi ise pistonların üzerine plasma tabancasındaki sıcaklığı 2200 derecede püskürtülmesi ile oluşur ama metalin üzerine kaç derecede yapışıyor bilemiyorum ve plasma kaplama değildir metalin yüzeyine nitrasyon dediğimiz benzer bir işlem ile sertlik ölçüm cihazları ile ölçülebilecek bir aşınma dayanımı gerçekleştirir.
Bilgilendirme için teşekkürler Emrecim... Zaten Teknik Danışmanımız olarak sana güvenimiz sonsuz...
forewer adlı üyeden alıntı
Sport touring makinaların hepsi belirttiğiniz kmleri görebiliyor zaten. Hatta nasipse ilerleyen yıllarda ben de göreceğim. Ayrıca bir motorun devrini aldıktan sonra-üst devirlerde tork vermesi nasıl oluyor da onu dayanıklı kılıyor anlayamadım. Benim bildiğim aksine bir motor ne kadar alt devirlerde torklu-kullanıma izin veriyor ise o kadar az devirle kullanıldığı için o kadar dayanıklı olur. (mercedes-bmw gibi markalar da belirttiğiniz aksine hep bunu yapmıştır.) Şimdi ben yazarım da yazarım bu konu uzar da uzar şöyle özetleyeyim. Ha kimse yanlış anlamasın kıllık olsun diye yazmıyorum
VFR sevdiğim iyi-sofistike motorlardandır, bu forumu sürekli okurum hepiniz kıymetli insanlarsınız.
Benim fikrim-gördüğüm VFRyi ülkemizde dayanıklı kılan tamamen bilinçli-kıymetini bilen sahipleri tarafından özenle kullanılıyor olmasıdır. Yoksa şehir içinde gaz vermekten motoru ateş gibi hararet yaptıran, sürekli dip gaz giden motordan-bakımdan anlamayan SS ci bir şehir magandasına düşen VFR diğerleri gibi yüzbin kmyi bile göremez.
Merhaba Koray Bey; Baştan eksik yazdığımdan yanlış anlaşıldım. Zaten sizinle aynı düşünceleri paylaşıyoruz. Övdüğümüz arkasında durduğumuz şey "Sport Touring"...
VFR'nin V motor olması, Emre'nin bahsettiği teknik bilgiler uzun ömürlü olmasında tabiki etken... Ancak daha önemlisi sizin de dediğiniz "Benim fikrim-gördüğüm VFRyi ülkemizde dayanıklı kılan tamamen bilinçli-kıymetini bilen sahipleri tarafından özenle kullanılıyor olmasıdır." gibidir.
erginturhan adlı üyeden alıntı
Ah ulen para olacak, VFR800 kalacak yanına bir de 1200F ilişecek, sonra bir Goldwing, sonra Crosstourer of of offff canın hangisine isterse o gün ona bin uza
Benim hayalimi de dile getirdin Ergin ... Uzun yol arkadaşlarım iki tane Goldwing. Her gezide yada Festivalde kullanma imkanım oluyor çok seviyorum ama VFR nin yerine değil yanına istiyorum.... Tabiki parayı bulunca...
smerty adlı üyeden alıntı
Valla iki gun once bir suikasti yeni balatalarim ve abs sayesinde atlattim onceki motorum olsaydi ya arabaya kafadan girmistim yada yan yatmistim arnavutkoyde onundeki arac gidis gelisli yolda sola yanasti sinyal vermeden bende oraya girecek derken gazi actim bir anda tam sag yaparak gotunu kaydirarak saga girmeye basladi tam ve panik frenle motor durdu nerdeyse 10 km falan indi ben duramadim on tekeri gordum gozlerimle nerdeyse arabaya degdi degecek ama abs nin barakip tekrar yakalamalarini hissettim ve duz hatta durdugundan motor yan yatmadi yoluma devam ettim ve tekrar dedimki iyiki vfr nin ustundeyim
Geçmiş olsun Mert... Bence suikasti yeni balataların, abs ve DİKKATİN sayesinde atlatmışsın. Uzuuuuuun yıllar motosiklete binmek istiyoruz. O zaman her zaman dikkatli olmalıyız...!!!
forewer adlı üyeden alıntı
Estağ. ,adım koray hocam, tecrübem aşağı yukarı sizinki kadardır. Teknik konulara çok ilgiliyim, boş zamanımın neredeyse hepsini bazen istemesem de motosikletlerle ilgili şeyleri okumakla geçiriyorum. Kendisiyle uğraşmayı da severim, bakımlarını zevkle kendim yaparım.(Malum usta yok memlekette) Forumu eskiden beri sürekli okuyorum dayanamayınca da yazıyorum bazen.
Herkese kazasız sürüşler dilerim.
Tecrübelerinizi, bildiklerinizi bizimle paylaşmanız bize onur verir. Her zaman aramızda görmek isteriz... Kazasız keyifli sürüşler...
-
23 Temmuz 2013, 11:40
#1923
Ergin abi bu kaç basıyor?Kaç para?
Bugün işten ötürü sinirlerim bozuldu biraz sulandım bugün.
-
23 Temmuz 2013, 11:43
#1924
akira2012 adlı üyeden alıntı
Ergin abi bu kaç basıyor?Kaç para?
Bugün işten ötürü sinirlerim bozuldu biraz sulandım bugün.
Takılma geçer, keyfine bak...
Benimki bisiklet hızında fiyatına gelince paha biçemiyorum
-
23 Temmuz 2013, 11:56
#1925
Bakın VFR'nin abisi Ergin'in resiminde 1998-2001 arasında üretilen 5 adet VFR var.
İnanın yurt dışında ki motor kullanıcıları olsun ve motosklet galerileri olsun kilometrelerine pek takılmazlar.
Bu her marka ve model için geçerli sadece VFR için değil bugün SS'ler dahil 15-20.000 km'ler bir şey değil.
Burada ülkemizde bir motosiklet için 20.000 oldu mu çok olmuş deniyor sonrada fiyatları hiç ediyorlar.
Korhan,şu 1200'ü de artık gün gözü ile görelim artık. Yengen vizesinde mi sıkıntı var yoksa?
-
23 Temmuz 2013, 12:34
#1926
20.000 oldugunda yanina yanasmak istemiyoruz cunku sagolsun ustalar o motoru 3 kede 20.000 km indirmis oluyor altinelbiseli adamin bi bolumunde ben motorumu 23.000 binde sattim 3 yil sonra motorumu 20.000 bin ile satilik gordum demisti (km temsilidir olay anlasildin diye) yani ulkemizde kimseye guvenemiyiruzki yoksa motor pistonlar yeni alisir kendine ya 20000 nedirki ben ocak ayindan itibaren kis olmasina ragmen 6 bin yaptim yarin yazliga gidicem geldimmi bin km daha olmus olacak
-
23 Temmuz 2013, 12:49
#1927
Ergin inş. Eskişehir festivalde böyle kalabalık bir fotoğraf çektirip tanışma fırsatımız olur. Bu arada perşembe günü VFR mi almaya gidiyorum İzmir'e 20.000 km de 2008 model bu gün ekspertiz yapılıyor adamın söylediğinin dışında bir şey çıkmaz ise (Sol granajda 20 cm lik boya kafa granajıyla sol granajın birleştiği yerde çizik) aldım 17.600 e hayırlaştık. çanta sti yok :( (en büyük handikapı bu) alır almaz fotoğrafları paylaşıcam renk kırmızı bu arada. fiyatın nasıl olduğunu bilmiyorum belki biraz pahalı olabilir ama bir VFR görüp aşık oluyorsan bazı şeylere katlanılması gerektiğini düşünüyorum. bu arada çanta ve aparatları hakkında bilgi verirseniz sevinirim ( nerden kaça alınır? tek topcase mi set mi almalı ? motorun renginde bulmak mümkün mü mümkünse maliyeti ne olur? ) Teşekkürler.
-
23 Temmuz 2013, 13:04
#1928
Orhan, fiyat çok uygun görünüyor diğer ilanlarla karşılaştırınca. Ekspertizinde (umarım güvendiğin birine yaptırıyorsundur 2. el alacak olsam kendim görmeden almam çünkü) de sorun çıkmazsa şimdiden hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız keyifle kullanmanı dilerim.
Çanta konusu çok masraflı... Ben arka çanta tavsiye etmiyorum. Orjinali zaten çok pahalı, ben coocase marka almıştım çok kullanmadım, VFR'ye de yakıştıramadım bir türlü açıkçası o yüzden arka çantanın orjinalini de başka bir markayı da tavsiye etmiyorum. Ama yan çantaya gelince akan sular durur hele rengin candy glory red ise orjinal yan çantaları gerçekten çok yakışıyor. Sık seyahate gideceksen orjinal yan çanta al derim. Fiyatı 2500TL gibi hatırlıyorum. Honda servislerine sorup temin edebilirsin.
-
23 Temmuz 2013, 13:53
#1929
Hayırlı olsun Orhan... Kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim.
Çanta konusunda Ergin'e katılıyorum. Orjinal yan çantalar hoş duruyor ve kullanışlı...
Topcase in duruşu pek güzel değil ama artçılı uzun yollada çok işe yarıyor...
-
23 Temmuz 2013, 19:24
#1930
-
23 Temmuz 2013, 19:27
#1931
Beleş topgun ha buna çok güldüm ))))
Bu arada topgun daki motosiklet neydi bilen var mı?
-
23 Temmuz 2013, 19:32
#1932
-
23 Temmuz 2013, 19:49
#1933
erginturhan adlı üyeden alıntı
Orhan, fiyat çok uygun görünüyor diğer ilanlarla karşılaştırınca. Ekspertizinde (umarım güvendiğin birine yaptırıyorsundur 2. el alacak olsam kendim görmeden almam çünkü) de sorun çıkmazsa şimdiden hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız keyifle kullanmanı dilerim.
Çanta konusu çok masraflı... Ben arka çanta tavsiye etmiyorum. Orjinali zaten çok pahalı, ben coocase marka almıştım çok kullanmadım, VFR'ye de yakıştıramadım bir türlü açıkçası o yüzden arka çantanın orjinalini de başka bir markayı da tavsiye etmiyorum. Ama yan çantaya gelince akan sular durur hele rengin candy glory red ise
orjinal yan çantaları gerçekten çok yakışıyor. Sık seyahate gideceksen orjinal yan çanta al derim. Fiyatı 2500TL gibi hatırlıyorum. Honda servislerine sorup temin edebilirsin.
Expertizi uzun yıllardır izmir jandarma motorize timde görev yapan bir arkadaşım aracılığıyla jandarma timinin motorlarıyla ilgilenen servise yaptırdık. Arkadaşın söylediği gibi çıktı sağ granajda 20 cm çapında lokal bir boya var yine sağ granaj ve kafa granajının birleştiği noktada bir çizik var ama çok önemli değil sağ tarafta ufak tefek çizikler varmış kazası yok. motorun durumu gayet temiz dediler sadece lastik istiyormuş motor m5 aldırdım takılacak yarın. nasipse perşembe günü getiriyorum. Eskişehirdeki festivale gelecekmisiniz arkadaşlar tanışmak isterim.
@MURAT teşekkür ederim iyi dileklerin için artık bende ailenin bir parçası sayılırım. Saygılar...
-
24 Temmuz 2013, 01:38
#1934
m5 lastiklere dikkat etmenizi öneririm forumda okumustum yan tarafın basma yuzegıne gecerken motor viraja oturuken bır dusme hıssı gıbı bır hıs yaratıp sonrasında oturuyormus yere alısana kadar bıraz zorluk cekiliyor diye okumustum sızde görüşlerinizi paylasırsanız sevınırım onumuzdeki sezon bende lastıklerımı degıstırıcem cunku :d birde mushur bır soz anan babanı bırakır metzeller asfaltı bırakmaz derler gule gule kullanın hem moturunuzu hem lastıklerınızı ...
-
24 Temmuz 2013, 10:26
#1935
Günaydınlar...
Toplanan toplanana...
Uploaded with ImageShack.com
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:21 ----------
smerty adlı üyeden alıntı
m5 lastiklere dikkat etmenizi öneririm forumda okumustum yan tarafın basma yuzegıne gecerken motor viraja oturuken bır dusme hıssı gıbı bır hıs yaratıp sonrasında oturuyormus yere alısana kadar bıraz zorluk cekiliyor diye okumustum sızde görüşlerinizi paylasırsanız sevınırım onumuzdeki sezon bende lastıklerımı degıstırıcem cunku :d birde mushur bır soz anan babanı bırakır metzeller asfaltı bırakmaz derler gule gule kullanın hem moturunuzu hem lastıklerınızı ...
Bu konudan Kerim (istanbulccc) bahsetmişti diye hatırlıyorum.
Lastiğin tipi "V" şeklinde imiş bu yüzden "U" şeklinde olanlara göre viraja yatma esnasında ilk başta bir tedirginlik veriyormuş. Alışana kadar dikkat edilmeli...
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:24 ----------
CoyoteVFR adlı üyeden alıntı
Expertizi uzun yıllardır izmir jandarma motorize timde görev yapan bir arkadaşım aracılığıyla jandarma timinin motorlarıyla ilgilenen servise yaptırdık. Arkadaşın söylediği gibi çıktı sağ granajda 20 cm çapında lokal bir boya var yine sağ granaj ve kafa granajının birleştiği noktada bir çizik var ama çok önemli değil sağ tarafta ufak tefek çizikler varmış kazası yok. motorun durumu gayet temiz dediler sadece lastik istiyormuş motor m5 aldırdım takılacak yarın. nasipse perşembe günü getiriyorum. Eskişehirdeki festivale gelecekmisiniz arkadaşlar tanışmak isterim.
@MURAT teşekkür ederim iyi dileklerin için artık bende ailenin bir parçası sayılırım. Saygılar...
Eskişehir festivalinin tarih ve yer bilgileri nasıl? Hatta fotoğraf varsa baksak? 3-5 kişi toplanır mı acaba İstanbul'dan?
-
24 Temmuz 2013, 11:48
#1936
smerty adlı üyeden alıntı
m5 lastiklere dikkat etmenizi öneririm forumda okumustum yan tarafın basma yuzegıne gecerken motor viraja oturuken bır dusme hıssı gıbı bır hıs yaratıp sonrasında oturuyormus yere alısana kadar bıraz zorluk cekiliyor diye okumustum sızde görüşlerinizi paylasırsanız sevınırım onumuzdeki sezon bende lastıklerımı degıstırıcem cunku :d birde mushur bır soz anan babanı bırakır metzeller asfaltı bırakmaz derler gule gule kullanın hem moturunuzu hem lastıklerınızı ...
Kesinlikle doğru; Ben de M5 taktım. 1000 km oldu. Lastikte 3 çeşit hamur var sırt dayanıklı olsun diye sert yanlara doğru yumuşuyor. Viraja biraz sert girince yumuşak yere geçerken bi an kayıyormuş gibi oluyor sonra yapışıyor asfalta. Aslında fene lastik değil kullanınca biraz alışıyosun bu duruma... AMAAAAAA... Yeni lastik alacaklara şiddetle tavsiyem: Michelin Pilot Power 2ct süper bir lastik... Ayrıca benim yaptığım yanlışı yapmayın M5 ve muadili lastikler "SS" lastiği, michelin pilot power 2ct ve muadili lastikler "Sport Touring" lastiği...
Triumph Tiger 800 , Suzuki GSR 600 , Honda VFR 1200 X Crosstourer , Yamaha X City 250 , Honda VFR 800 , Yamaha XT 660 R , Ymaha DRAGSTAR 650 , BMW K 1200 LT , Honda ST 1300 PAN EUROPAN , Suzuki GSX 1300 R HAYABUSA , Kawasaki VN 800
-
24 Temmuz 2013, 11:54
#1937
Alın Avon rahat edin kardeşim 10000km.dir kullanıyorum mis gibi lastik halen de yumuşacık... Hem de ucuz. Daha ne olsun...
-
24 Temmuz 2013, 12:43
#1938
-
24 Temmuz 2013, 12:53
#1939
3 gün sürüş ve muhabbet ne dersiniz yapalım mı kendimize bir kıyak? Hadi vizeciler cesaret bu hafta sonu alın vizeleri
-
24 Temmuz 2013, 12:55
#1940
Ergin sen bu haftasonu için mi diyorsun yoksa Eskişehir için mi?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)
Bu Konudaki Etiketler