Valla bu yil bole geziler yapalim onumde viraj almasini bilen kisilerle gezip tecrubemi ve yeterliligimi arttirmak istiyorum istanbulda bole klip yokmu toplanti yapan birlikte gezilen falan
Valla bu yil bole geziler yapalim onumde viraj almasini bilen kisilerle gezip tecrubemi ve yeterliligimi arttirmak istiyorum istanbulda bole klip yokmu toplanti yapan birlikte gezilen falan
Doğru... 4000-5000 devir arası motorun en rahat olduğu en az yaktığı devirler. Ama hangi viteslerde? Şehir içinde 1.,2.,3. bilemedin 4. viteslerde 4000-5000 devirlerle gidip az yakmasını isteyemezsin. Uzun yolda 5. ve coğunlukla 6. viteslerde 4000-5000 devir gidince gerçekten az yakar (5 lt.)
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:12 ----------
Gezimizin tüm fotolarını görmek isterseniz link aşağıda... Muhteşem bir gezi oldu... VFR virajları çok seviyor...
http://www.motosiklet.net/forum/etki...ml#post2943506
Triumph Tiger 800 , Suzuki GSR 600 , Honda VFR 1200 X Crosstourer , Yamaha X City 250 , Honda VFR 800 , Yamaha XT 660 R , Ymaha DRAGSTAR 650 , BMW K 1200 LT , Honda ST 1300 PAN EUROPAN , Suzuki GSX 1300 R HAYABUSA , Kawasaki VN 800
dediğim gibi yeni aldığım zamanlar (kasım) da gitmek oldu ilk işim ama -2 dereceleri gördüm ve çok üşümüştüm. çok da tat alamadım biraz işkenceye dönüştürdüm olayı ama bu zamanlar tekrar gitmeyi düşünüyorum. en azından daha sıcak hava daha cok zevk alırım diye düşünuyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:36 ----------
T R O E evet motor 4-5 bin devirlerde bunu hissettiriyor daha rahat ettiği.
Az önce bir arkadaşımla riva tarafına gittim onda 600rr vardı motorumu çok beğendi ve yolda motorları değiştirdik. ben 120 kg biriyim ve altımda 600rr bisiklet gibi durdu desem yalan olmaz. daha önceden de 600rr kiralamıştım ve binmiştim. 5 km sonra motorumu geri istedim ve rabbime şükürler ettim. gerçekten bizim motorlar her bakımdan daha üst seviyede. 600rr tabi ki harika bir motor tartışılmaz ama vfr daha iyi virajlarda vfr'yle girdiğim gibi 600rr la giremedim (alışkanlık da büyük bir unsur tabi). uzun lafın kısası iyiki almışım gorilimi 4.000km oldu alalı
Herkese Günaydın...
Sabah sabah net'de biraz dolanayım dedim. Aklıma yurt dışında ki Honda sitelerine bakmak geldi, 2010 yılında VFR için görüşmeye gittiğimiz bayiler artık VFR'nin üretilmeyeceğini söylüyorlardı ki herhalde dangalaklar internetin dünyayı ne kadar küçülttüğünü fark etmemişler.
Yurt dışında baktığım Honda sitelerinde;Fransa,İngiltere,İspanya,İsveç,İsviçre ,Rusya,Avustralya,Brezilya,Ukrayna,İrlanda ve şu anda hatırlamadığım ülkelerde hala VFR adı altında satılıyor. Nitekim Transalp'de göya ürteimden kaldırılıyormuş idi ama o model hala satışı var.
VFR'nin 2012 ve 2013 modelini neden getirmediklerine dair herhangi bir bilginiz var mı? VFR 1200 ve VFR 800x'in satış rakamını etkilemesin diye getirmeyeceklerini zamanında düşünmüştüm ama gördüğüm o ki bu iki model için oldukça başarısız bir satış grafiği gerçekleşti.
Yılların modeli olan CBF 1000 hala yakışıklı ve VFR'de aynı şekilde hala da satış konusunda başarılı gerçekten de. Honda hata yaptığını ne zaman anlayacak merak ediyorum, buna benzer macerayı CBR 600F 'de denedi yıllar sonra ürettikleri model düdük gibi bir model ürettiler.
Sizce VFR'yi tekrar getirirler mi? Bence getirmeliler!!
800 lüğün üretimi 1200 lüğün üretimi ile birlikte durduruldu. Yani bir nevi 800lüğün yerini aldı. Yurt dışında satış rakamları çok olduğu için ellerinde kalan modelleri hala satıyorlar. Ancak 2013 model bir VFR800 yok benim bildiğim. Ya en sonr 2011 de yad 2012 de üretildi. Ama durdurulacağı önceden biliniyordu. TR deki satıcılar 1-2 sene erken kestiler getirmeyi. T.A. için ise çok daha erken davrandılar getirmemek için. Halbuki çok satıyordu T.A. ülkemizde.
Uzun lafın kısası TR ye yeni model yani 0km VFR800 gelmesi söz konusu değil artık ne yazıkki. Honda da +1000cc kategorisinde(enduro-cruise-touring) sidik yarışına kaptırdı kendini, VFR1200ü üretti. Rekabete katılması normal ama keşke 800'lüğü hala üretimde tutsaydı
#sürenadam
Evet,1200'lük de çok şık makine.
Çok beğendiğim bir makine ama başarılı olmadı bence ülkemizde gerek çok yakması gerek fiyatından ötürü bir anda çok üst fiyat aralığına çıktı motor ve satamadı. BMW mesela hala 800'lük sportouring modelini üretiyor. Bence VFR800X'i çıkardılar karaktersiz arada sıkışmış asfalt mı,enduro mu,naked mı ne olduğu belli olmayan araya sıkışmış modeli çıkarttılar ama bence ülkemizde çok satılmadı motorun VFR gibi karizması albenisi yok.
Ben kendi adıma ileride motor değiştirmek istesem fiyat/performans orantısında Honda'nın kombine ABS sisteminden ötürü ilk tercihim CBF1000 olur ondan sonra diğer modellere bakabilirm, ancak şöyle de bir durum var arka tek maşa'nın görüntüsene'de aşığım.
Geçen sene sonuna doğru mutluhan yanlış bilmiyorsam VFR 1200'ü 32000 Tl'ye kadar düşürdü rakamı son 2 tane diye ve sattı da ve gerek sahibinden.com'da ne de diğer yerlerde daha 0 km'sini görmedim.
Bakalım bu işin sonu nereye varacak merak ediyorum. Herkes bir BMW müşteri kitlesi hesabına sisk yarışına abüdik gubidik modeller çıkartıyor. Bir de Kawasaki'de sporttouring modeli ama hem renkleri koyu hemde bu VFR'nin arka tek maşa olayına aşığım,ben aslında asflt motoru seviyorum hele bir de tek maşalı ise
Evet,haklısın 2012 modelleri var 2013 daha görmedim.
Güzel Yol. Güzel Hava. Güzel Müzik. Güzel Motor.
http://www.youtube.com/watch?v=MPrUTLoVLJ4
Triumph Tiger 800 , Suzuki GSR 600 , Honda VFR 1200 X Crosstourer , Yamaha X City 250 , Honda VFR 800 , Yamaha XT 660 R , Ymaha DRAGSTAR 650 , BMW K 1200 LT , Honda ST 1300 PAN EUROPAN , Suzuki GSX 1300 R HAYABUSA , Kawasaki VN 800
Yani o motorları alanlar vergileri çok düşünmez diyecektim ki, bir yıl içinde tam 1249 - 517 = 732 TL fark yapıyor!
#sürenadam
Triumph Tiger 800 , Suzuki GSR 600 , Honda VFR 1200 X Crosstourer , Yamaha X City 250 , Honda VFR 800 , Yamaha XT 660 R , Ymaha DRAGSTAR 650 , BMW K 1200 LT , Honda ST 1300 PAN EUROPAN , Suzuki GSX 1300 R HAYABUSA , Kawasaki VN 800
Arkadaslar bildiginiz uzere bende yeni vfr sahibi olmus bir kullaniciyim bundan onceki motorlarim saftliydi onun icin zincir olayini bilmiyorum 1000 km bir yaglaniyormus siz nasil yapiyosunuz acaba her 1000 km bir ustaya gitmiyim diyorum zincir yaglatmak icin
Ben 500 km de bir yada her yağmurdan sonra zinciri önce gaz yağı yada balata spreyi ile temizleyip kurumasını bekledikten sonra volvoline zincir yağı yada mobil zincir yağı ile yağlıyorum.gaz yağını zincire boş camsil şişesine doldurup spreyliyorum ve eski bir diş fırçası aracılığıyla iycene fırçalıyorum.ancak zincirin üzerinden akan yağ ve pislik tüm etrafa yayılıyor ve uzun süre çıkmıyor.tüm komşular zinciri temizlediğimi anlıyorlar
---------- Post added at 00:47 ---------- Previous post was at 00:44 ----------
zincir temizlenip yağlandığında hem ses çok azalıyor hemde vites geçişleri daha yumuşak oluyor.gerçi vfr de vites zaten çok yumuşak...
2006 Honda CBR600F,2005 Suzuki V strom dl650, 2005 Yamaha fz6fazer,2006 Honda VFR800abs,2005 Suzuki GSX-R600,Honda CBF1000abs,Yamaha fz6fazer,Suzuki GSX-650F,SuzukiGSR600,Honda CBF600abs,Suzuki SFV650 abs gladius,Honda VFR800abs,Suzuki GW250 inazuma, Yamaha Fazer8
Otomatik sistemler var kullanan varmi 250 tl gibi bir rakam alip onu taksam nasil olur acaba birde ben simdi 700 km civari bir yol yaptim ancak vfr nin bakimi hakkinda hic bir bilgim yok neresine bakmaliyim ne yapmaliyim yedek su deposunu bile goremedim:d
Arkadaşlar bazılarınıza komik gelebilecek bir sorum var.
Motor üstünde tecrübem 1 yıl yani hemen hemen 20.000km (Honda CBF150-Honda CB125-SYM GTS 250-BMW F650 GS-Honda VFR 800)
Bindiğim motorların üstünde sürüş pozisyonu olarak hiç sıkıntı çekmedim (dirsekler kırık, gidon hanım elciği misali sıkılır,dizler tankı sarıyor, tankla aramızda bir yumruk kadar mesafe v.s) ama VFR de sıkıntı çekiyorum. Boyum 1.75 kilo 120 civarında. Öyle yapıyorum olmuyor,böyle yapıyorum olmuyor birtürlü kendimi rahat hissetmiyorum VFR de. Alışman gerek herhalde diyorum ama her gün libadiye-küçükyalı iş yerime yaz kış git gelde kullanıyorum ve 5.000 km oldu VFR ile. Uzun yol olarak ağva,riva,rumeli feneri v.s gittim ve uzun mesafelerde de 'ohhh rahat rahat gidiyorum' moduna hiç giremedim. sizler nasıl rahat ediyorsunuz, sürüş pozisyonuz dediğim gibi yosa siz farklı mı yol deniyorsunuz? Tamam BMW F 650 bir enduro ve VFR ye göre daha rahat ama bu kadar fark olmamalı herhalde?
Ben çift enjektörlü scottoiler otomatik zincir yağlama sistemi taktım, zincirli olduğunu unuttum diyebilirim... 6000km. ve katlarında bakım yapılıyor... Kullanım kılavuzunuz yok mu elinizde?
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:06 ----------
Sanırım oturuş pozisyonunun biraz daha spora yakın olmasından dolayı yani diğer motorunuza benzememesinden dolayı vücut biçiminizin aldığı şekilden kaynaklanan bir sıkıntı yaşıyorsunuz... Selenin etkisi de olabilir...
Depo yanı stickerları var, bacaklarınızı yasladığınızda epey tutuculuk görevi görüyorlar. Tahminim size baya yardımcı olacağı yönünde.
Bakım derken? Zincir bakımı mı? Zincir bakımı ise nasıl bir bakım yapılıyor?
Şu yüzden soruyorum, bu ve bundan önceki motorumda sürekli ş.içi kullanmama rağmen zincir bir süre zarfında bildiğin kirleniyor. Toz, kir vs, vs, yapışıyor zamanla. Bu durumda sürekli yağlayan bir sistemin faydası elbet olur ama ~1000 km de felan zinciri güzelce temizlemek gerekmez mi diye düşünüyorum hep.
#sürenadam
Hakan,motora tutanımıyormuş gibi mi hissediyorsun ve bu yüzden de sürekli kollarına mı yük biniyor?
Sol bileğin de biraz ağrı mı yapıyor?
[QUOTE=Syanur;2946844]Depo yanı stickerları var, bacaklarınızı yasladığınızda epey tutuculuk görevi görüyorlar. Tahminim size baya yardımcı olacağı yönünde.
Teşekkürler Syanur. Almayı düşünüyordum fakat o stickerların sürüş komforuyla ne gibi bir yararı olur?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:43 ----------
evet aynen hocam. dirseklerim kırık kullandıgım halde oluyor bu. bazende bir bakmışım dirseklerım dikleşmiş.
Şu an bu konu içerisinde 50 kullanıcı var. (0 üye ve 50 misafir)