Teşekkürler Phenoma...
Teşekkürler Phenoma...
Triumph Tiger 800 , Suzuki GSR 600 , Honda VFR 1200 X Crosstourer , Yamaha X City 250 , Honda VFR 800 , Yamaha XT 660 R , Ymaha DRAGSTAR 650 , BMW K 1200 LT , Honda ST 1300 PAN EUROPAN , Suzuki GSX 1300 R HAYABUSA , Kawasaki VN 800
T R O E hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız zevkli sürüşler dilerim...
Teşekkür ederim Ergin Bey VFR 800 seçimimde sizin çok olumlu etkileriniz oldu...
Triumph Tiger 800 , Suzuki GSR 600 , Honda VFR 1200 X Crosstourer , Yamaha X City 250 , Honda VFR 800 , Yamaha XT 660 R , Ymaha DRAGSTAR 650 , BMW K 1200 LT , Honda ST 1300 PAN EUROPAN , Suzuki GSX 1300 R HAYABUSA , Kawasaki VN 800
Hayırlı uğurlu olsun, Allah kaza bela göstertmesin
Tesadüfe bak şimdi, bende motorum daha yeni sattım, hiç satmak istememiştim ama alan arkadaş o kadar temiz ve düzgün biriydiki kalbini kırmaktan korktum ve çok sevdiğim motoruma iyi bakacağına kanaat getirdiğim için kendisine emanet ettim
Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor
Teşekkür ederim Muzaffer abi...
Allah gönlüne göre versin... Sen herşeyin en iyisine layıksın...
Triumph Tiger 800 , Suzuki GSR 600 , Honda VFR 1200 X Crosstourer , Yamaha X City 250 , Honda VFR 800 , Yamaha XT 660 R , Ymaha DRAGSTAR 650 , BMW K 1200 LT , Honda ST 1300 PAN EUROPAN , Suzuki GSX 1300 R HAYABUSA , Kawasaki VN 800
her kim ki yeni motor alır, o kişi kuyruğunu doğrultur. Her kim ki kuyruğu doğrultmayı es geçer. Bu dinen mekruh olabilir.
Hayırlı olsun abi...[COLOR="Silver"]
---------- Post added at 15:09 ---------- Previous post was at 15:06 ----------
vfr supercharger
http://www.youtube.com/watch?v=UxExlbQXldE
His Flower on His Nose VFR 800 Owner
TROE hayırlı olsun, allah kaza bela vermesin.
Muzaffer kardeşim senide bir an önce tekrar aramızda görmek istiyoruz. Biliyorsun ben senin vfr kullanırken, virajları alırken motorun sınırlarını zorlamana hayranlık duyuyorum keyifle izliyorum. Senin sayende VFR 800'ün neler yapabildiğini gördüm ve kullandığım motosiklete güvenim arttı. Tekrar her iki arkadaşımada hayırlı olsun diyorum.
Ergin Bey ; Ben de Muzaffer abime 1200 diye ısrar ediyorum ama tabi kendisi bilir...
Ne demek Burak... Tükkan senin...
Teşekkürler Prometeus, hep beraber inşallah...
Triumph Tiger 800 , Suzuki GSR 600 , Honda VFR 1200 X Crosstourer , Yamaha X City 250 , Honda VFR 800 , Yamaha XT 660 R , Ymaha DRAGSTAR 650 , BMW K 1200 LT , Honda ST 1300 PAN EUROPAN , Suzuki GSX 1300 R HAYABUSA , Kawasaki VN 800
Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor
Ne güzel yav, konu bir kaç günde canlandı valla... Alanlar satanlar
Genel olarak hayırlı olsun dileklerimi iletirim, kazasız belasız sürüşler
#sürenadam
hemende avatarını güncellemiş troe
ağabeyler ve kardeşler biraz önce yağ seçimi bölümüne bir yorum yazdım. müsade ederseniz bilgi sahibi olmakisteyen arkadaşlar adına buraya ekleyeceğim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:37 ----------
değerli forum üyeleri;
ben aranıza yeni katıldım. bu epey eski forumu belki bende hortlatacağım ama bazı bilgiler vermeden geçemeyeceğim.
kendi otobüslerimiz(şehirlerarası) aile içindeki araçlar ve şirketimizin diyer hafif ticari araçları, teknem(660*2 caterpıllar) son olarak geçmişte kullandığım tüm motorsikletlerim ile yaptığım tecrübeler ve ayrıca genelde yağlarımı satın aldığım yağcım ile konuşmalarım, internet araştırmaları(yerli yabancı).. bunların içindeki en işe yarayanı tecrübe'dir.
öncelikle siz değerli dostlara 1. ve en önemli tavsiyem, aracınız ne olursa olsun kullanacağınız yağ tam sentetik olsun(gelişen teknoloji ile birlikte devamlı kendini yenileyen bir yağ modeli'dir ki zaten artık tüm performans'a veya ömüre yönelik yağlar sentetik olarak piyasaya sürülmekte)
yağınızın renk durumuna göre kesinlikle hareket etmeyin çünkü 2005 den bu yana yağların içlerinde white(beyaz) denilen özel bir madde kullanılıyor ve bu devamlı yağın rengini berrak tutmaya yarayan kıymetli bir katkı'ıdr.
satın aldığınız yağın menşei belçika ise tercih etmemeye çalışın çünkü Belçika'dan çıkan tüm yağlar atık toplama merkezinden ankette yer alan birçok marka satın alınıp yeni baştan viskotize dengeleri ayarlanıp rengi ayrıştırılıp tekrar bizlere satıyorlar.(bu işlem 1998 avrupa birliği kararı ile resmi olarak yapılmaktadır)
ağır vasıtalarımızın tamamında yağ saati bulunmaktadır ve sizlere hemen hemen her marka hakkında bu saat'in verilerini aktarmak istiyorum.(heavy duty düşük devir makinalar klasmanı yağlar sınıfı)
elf(total),petrol ofisi,ve şehirler arası yollarda sıkca karşılaştığımız tüm akaryakıt firmaları : kötü
shell,bp : madeni yada yarı sentetik grubunda iyi yağlar'dır.
mobil,castrol : çok iyi yağlar'dır.
bu deneyime 1 otobüste 4 yılda yaklaşık 2.500.000 km yaparak ulaşılmıştır ve soğuk çalıştırma , ideal ısıya ulaştıktan sonra rölanti ve düz yol , sıcak havalarda uzun rampa tırmanışları esnasında yağın hararete paralel olarak basınçları kontrol ederek test edilmiştir.
heavy duty tipi yağlar devir vizkotizesi hariç yağ grupları içerisinde en teknolojik yenilikleri barındıran yağ grubu'dur.
yağ kararması tamamiyle piston üzerinde yer alan yağ sekmanı'nın tipi ve akaryakıtın cinsi ile alakalıdır. buna göre benzinli motorsikletlerimizde erken kararma görüyorsak bunun tek anlamı ya debriyaj yada yağ sekmanı'nın köşeleri'nin radüs'e dönüşmesi'dir(paralelinde basınç sekmanlarınızda) yani sekman zamanı'dır.
gulf isimli yağın çok kötü olduğu ile ilgili bir yorum okumuştum ki bu firma'nın yağını hiç kullanmadığımı ancak özellikle kuzey amerikada hemen hemen her yerde bulunan çok popüler bir akaryakıt firması olduğunu söyleyebilirim.
petrol ofisi 2009'da amerika'nın ve ayrıca dünya'nın en büyük yağ ve yakıt katkısı firmalarından biri olan texanco ile partner'lik anlaşması yapmıştır. (bu demek oluyorki petrol ofisinde işler değişiyor)
motorsikletlerinize kesinlikle 10/60 yağ tavsiye etmiyorum, bu yağ mobil'in icadı olup kesinlikle kompresör ve yağ kaybı problemi olan motorlar için geliştirilmiştir. zaten adıda extended life(uzatılmış ömür) demektir, uygulamayın. vizkotizesi'nin ortam ısısı,devir ve koruma ile alakası yoktur ancak bitik motorun üflemesini %70 azaltıp 2. elde bir dünya insanın canını yakacak kadar performanslı bir yağdır.
würt kataloğunda yer alan ürünlerin % 91.4'ünü çeşitli kalite protokolleri imzalamış yan sanayi yi kullanarak bizlere satmaktadır. firma hakkında birçok ürünün başarılı olduğunu hatta bazıları'nın kendi grubunda fenomen olduğunu biliyorum ama iş yağa gelince sanıyorum biraz ön planda bulunmak ve ispatlayıcı reklamlar şart
sadece motorsiklet grubuna hitap eden yada kendini bu grup'ta ön plana çıkartmış markalar(ı pone , motoex , motul ,) eminimki çok başarılıdır ancak başında da söylediğim gibi denenmelidir. ben geçmişte birçok konuya şahit oldum ve hala merak ediyorum ki vfr 800'e bu hafta sonu daha 2900 km olmasına rağmen motul'dan ı pone a döneceğim (sadece merak)
Motoru sessizleştirmek ve vuruntuyu almak inanılmaz bir ar-ge demektir ki ben bu performansı sadece mobil ve castrol'den aldım.
şimdi ise motorsiklette ön plana çıkan bu yağları deneyeceğim sırası ile. motul denendi ve mukaise etmek için yukarda da yazdığım gibi değişikliğe gidiyorum.
bir arkadaşım forum başında vizkotize rakamları'nın hava dereceleri olduğunu yazmış, tam olarak olmasada bu denklem üzerinden hareket edebilirsiniz. mesela arap yarım adasında en çok 20/50 tipi tam sentetik yağlar kullanılmaktadır ve aynı mantıkta düşünürsek soğuk iklimin hakim olduğu yerlerde ise 0w ile başlayan gruplar kullanılır. bunun amacı;
ilk çalıştırmadan iltibaren yağın piyonların tepesine ulaşması(motorun en üst noktası) ve yağın aktif hale gelme sürecindeki zaman/kuru çalışma... bu durmdaki en etkili yağ bazı arkadaşlarımın su gibi tarif ettikleri yağlardır. bu yağlar çok hızlı reaksyon gösterir ve erken koruma yapar ancak yüksek ısıda özellik yitirir.
bu söylediğim mantıkta hareket edersek bizim kullanacağımız yağlar şu olmalıdır. düşük devirde aşınma mınımum düzeyde olsun diyorsak 1.vizkotize rakamı en düşük değer, yüksek ısı ve devirlerde maksimumkoruma istiyorsak 2. vizkotize değeri maksimum olmalıdır, buda 10w/50w demek'tir. değerler birbirinden uzaklaştıkça yağın kalifiyesi artar buda eşittir para.(dikkat edin birbirinden vizkotize değerleri uzaklaştıkça yağ pahalanır.)
Rahmetli dedem babama yağ yağdır demiş ama malesef hiç alakası yok
son forum içinde okuduğum bir konu hakkında da bilgi vermek istiyorum; tek numaralı yağların ömrü uzun olur diye birşey okudum. sakın böyle birşey denemeyin
tüm motorsikletler yüksek devirli makinalara sahiptir, bu yüzden 2. numara ne kadar yüksek olursa o kadar ısıya ve devire mukavemeti yüksek olur.
1. numarada yapacağınız hata ise ilk çalıştırmalar'da uzayan marş süreleri ve soğuk çalışmada vibrasyon.. hararet saatiniz kımıldadığı anda 1. vizkotize değerin'nin bir fonksyonu kalmaz ama motorun ömründen ömür alan zaman bu zaman'dır. herkese saygılarımla
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:28 ----------
son olarak ülkeler arası yağ üreticileri akışkanlık oranında hafif değişiklikler yapma hakkını sakkı tutar. en basit örneği ise Türkiye'ye aytemiz'i satın alarak giren rus firması lukoil'in en kalın madeni yağları'nın bile bizim ülkede satılanlardan akışgan olması.(rusyada -25 derecede akaryakıt istasyonundan aldığın yağı kolay dökebilmek için olabilir)
PHENOMA, birde BOR koymayı denesene
Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor
muzaffer ağabey ne gibi bir fark gördün acaba?
biraz deneyimlerinden bahseder misin?
Merhaba arkadaşlar vfr almayı düşünüyorum ilgilendîğm bir motor var 2004 model 33 binde bakımları yeni yapılmış lastikler iyi durumda renk mavi motorununda sıkıntısız olduğunu söyledi sahibi lakin abs yok dedi sizce ne yapayım ayrıca bakıyorum aynı modelin abslileri var yıl başı ve sonu üretim mi oldu. Heralde sahibide yanlış bilmiyordur olup olmadığına dair neyse anlayacağınız kafam karışık yardımlarınızı bekliyorum saygılar.
Psychorider bu motorsikletin camurlugunda fren sisteminin aktif kombinasyon ve abs oldugunu gosteren 10cm ye yakin bir sticker var ama sayet camurluk boyali ise, hem on hemde arka tekerlekten abs beynine giden kablolari goreceksin. Son olarak ise motorsikleti calistirdiginda devir saati nin kadrani disinda, sağ ust siraya konumlandirilmis isikli uyari panosu goreceksin, bu panoda devir saatine en yakin uyari karesi abs dir. Eğer bu kare nin icinde abs yazmiyorsa abs yoktur. Yaziyor ama ilk calistirmada yanmiyorsa beyin yanik demektir, devamli yaniyor ise sensorlerden birinii goremiyor ve devreye sokamiyor demektir. ( bu son bilgiyi sana motoru satacak olan adamin sifir bilgiye sahip oldugunu dusunerek verdim) japonlarin almanlar yada fransizlar gibi ekranda yeri var hiz sabitleyici bu bu aracta opsyonel diyecek kadar basit olacaklarini sanmiyorum, yani varsa soyledigim yerde uyari lambasi olur. Son olarak ise, honda satisina 2004 yilinda basladigi bu motora standart olarak abs koydu diye biliyorum ama yinede olmayabilir.
Motoru alip almaman sana kalmis bu fiyati ile goreceli bir konu. Ben sahsim adina abs nin guzel yanlarini gormus, kotu yanlarini ise sadece duymus bir adamim. Saygilarimla
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:34 ----------
Bu arada unutmadan soylemek istiyorum;
Kilometresi dusuk sekiz yasindaki bir motor kesinlikle 100 metre uzaktan temizligi ile farkedecek kadar diri duran bir motordur. Bunu motorcular disklerinden veya kafa grenajini soktukleri zaman gosterge paneli nin bir kac defa sokulup takildigina dair fikir beyan edebiliyorlar ve normal kullanima gore altindaki lastik, ikinci lastigi olmali ve onuda ortalamaya boldugumde tarihi 2008, 2009 arasi olmali. Bu tezide en guzel sekilde pekiştirmek istersen, bir muayene istasyonuna git son kilometrelerini al( 5664,de veriyor )
Saygilarimls
BOR koyarken kullanma talimatlarına uygun konur ise, motor sesinde ve vites geçişlerinde rahatlama olduğunu tespit ettim. Ancak BOR un da çeşitli versiyonları var, en kalitelisini ve motor için (şanzuman için değil) olanı almak lazım. Her ne kadar üzerinde motosikletten bahsetmese de benim bir arkadaşım ve ben motorumuza BOR koyduk ve memnun kaldık.
Benim bildiğim 2002 modelden sonrasındaki VFR lerin hepsinde ABS var Bence ya motorun sahibi bilmiyor yada ABS yi iptal etmiş olabilir...
Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor
Phenoma ve Muzaffer kardeşim verdiğiniz bilgiler ışığında haraket edeceğim ilginize teşekkürü borç bilir kazasız günler dilerim saygılarımla
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)