Honda VFR 800 ABS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
22 Temmuz 2013, 13:57
#1901
Ergin valla hem çok kıskandım hemde çok sevindim yol yapmanıza...
Çok da güzel tur olmuş anladığım kadarıyla.
Çizik giderme gerçekleşti mi bari ben eski arabamda kullanmıştım bir halta yaramamıştı.
Evet,Uğur sadece yayı değiştirerek sorunu halletti.
Sen nasılsın? Birde senden dinleyelim haftasonunda ki geziyi.
Reklamlar
-
22 Temmuz 2013, 15:36
#1902
ergn abi bugun gıdelım o halde
-
22 Temmuz 2013, 15:52
#1903
-
22 Temmuz 2013, 16:13
#1904
akira2012 adlı üyeden alıntı
Merhaba abartmıyoruz çünkü ABD'de kendi gözümle gördüm eski VFR 750'nin 210.000 km'den fazla olduğunu ve hiç tamir görmediğini.
V motor düşük devirlerde biraz sarsıntılıdır ama devirini aldıktan sonra da yüksek tork eğrisi çizer zaten motoru dayanıklı kılanda bu. Mercedes motoru gibi düşünün alt devirlerde hantal ama devirini yakaldıktan sonra oldukça rahat devirlenir.
Sport touring makinaların hepsi belirttiğiniz kmleri görebiliyor zaten. Hatta nasipse ilerleyen yıllarda ben de göreceğim. Ayrıca bir motorun devrini aldıktan sonra-üst devirlerde tork vermesi nasıl oluyor da onu dayanıklı kılıyor anlayamadım. Benim bildiğim aksine bir motor ne kadar alt devirlerde torklu-kullanıma izin veriyor ise o kadar az devirle kullanıldığı için o kadar dayanıklı olur. (mercedes-bmw gibi markalar da belirttiğiniz aksine hep bunu yapmıştır.) Şimdi ben yazarım da yazarım bu konu uzar da uzar şöyle özetleyeyim. Ha kimse yanlış anlamasın kıllık olsun diye yazmıyorum VFR sevdiğim iyi-sofistike motorlardandır, bu forumu sürekli okurum hepiniz kıymetli insanlarsınız. Benim fikrim-gördüğüm VFRyi ülkemizde dayanıklı kılan tamamen bilinçli-kıymetini bilen sahipleri tarafından özenle kullanılıyor olmasıdır. Yoksa şehir içinde gaz vermekten motoru ateş gibi hararet yaptıran, sürekli dip gaz giden motordan-bakımdan anlamayan SS ci bir şehir magandasına düşen VFR diğerleri gibi yüzbin kmyi bile göremez.
'92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200
-
22 Temmuz 2013, 16:22
#1905
forewer, başlığımıza hoşgeldiniz öncelikle... İsminizi de alsak öyle hitap etsek size... Anladığım kadarıyla motosiklet deneyiminiz fazla (en azından benden fazla) yararlanmak isteriz, şahsıma ben kıllık olarak algılamam, bildiklerinizden yararlanmak isterim, uzayacak olsa da içinden birşeyler kapmak adına ben okumak isterim yazdıklarınızı, lütfen yazın...
-
22 Temmuz 2013, 16:22
#1906
aynen abi.sen ışten gelınce zaman olursa soylersin bana.
+++
po'da bekletmeyecegım bı daha söz :D
-
22 Temmuz 2013, 16:37
#1907
forewer adlı üyeden alıntı
Sport touring makinaların hepsi belirttiğiniz kmleri görebiliyor zaten. Hatta nasipse ilerleyen yıllarda ben de göreceğim. Ayrıca bir motorun devrini aldıktan sonra-üst devirlerde tork vermesi nasıl oluyor da onu dayanıklı kılıyor anlayamadım. Benim bildiğim aksine bir motor ne kadar alt devirlerde torklu-kullanıma izin veriyor ise o kadar az devirle kullanıldığı için o kadar dayanıklı olur. (mercedes-bmw gibi markalar da belirttiğiniz aksine hep bunu yapmıştır.)
Benim teknik olarak bilipde dillendiremediğim şeyi güzelce özetlemişsiniz. Hayır ne münasebet kesinlikle kıllık olarak algılamadım bilakis hoşuma bile gitti. Ben kendimi daha motorcu olarak görmüyorum ama mekanik olarak birde meslek icabı motorun çalışma prensibine hayranım.
Söylediklerinizi son cümlelerine tamamen katılıyorum netice de uzun zamandır tur yapmaya çıkamasam da bu topic'in kaşarı olarak(buradaki çoğu kişi ile gezdim) hiç bir zaman son sürati nedir bunun demedik. Önemli olan yolda olmak ve keyf almak. Zaten bu hafta sonu da gördüm insanlar sahil yolunda yada bağdat caddesinde motora binmekten ara gaz vermekten yada devir kesiciye sokmaktan ne zevk alırlar hiç anlamam. İki senedir,motorumla bir kez olsun Bağdat caddesine gitmedim. Ama motorlara acıyorum gerçekten de...
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:32 ----------
Bu arada Pazar günü bir tane VFR 1200 bordo bir tanede Yamaha FJR1300 gördüm ikiside harikaydı. Ben sport touring seviyorum abii....
-
22 Temmuz 2013, 16:43
#1908
akira2012 adlı üyeden alıntı
Bu arada Pazar günü bir tane VFR 1200 bordo bir tanede Yamaha FJR1300 gördüm ikiside harikaydı. Ben sport touring seviyorum abii....
Hehee geçen hafta servise gittiğimde Mototal'deki 1200F'lere baktım, siyah olanın durumu iyiydi biraz düşündüm sonra topukladım, beyaz olsa orada ona yapışıp kalabilirdim
Ah ulen para olacak, VFR800 kalacak yanına bir de 1200F ilişecek, sonra bir Goldwing, sonra Crosstourer of of offff canın hangisine isterse o gün ona bin uza
-
22 Temmuz 2013, 16:47
#1909
kadrancılardan uzak durun,uzak tutun dıorm sadece ergn abyle net 3 tane sALdrıya maruz kaldk farklı lokasyonlarda
-
22 Temmuz 2013, 16:49
#1910
wolrath adlı üyeden alıntı
kadrancılardan uzak durun,uzak tutun dıorm sadece
ergn abyle net 3 tane sALdrıya maruz kaldk farklı lokasyonlarda
Abi bu kaç basıyor? Kaç para?
-
22 Temmuz 2013, 16:56
#1911
Barış hangisi babacım.
Tutalım mı,duralım mı?
Birde olayı öyle güzel özetlemişsin ki,sanki II. dünya savaşında ki ağır bombardıman uçaklarına saldıran avcı uçakları gibi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:53 ----------
Kaç para olayına hastayım zaten. Sanki p....enk benim yerime o kazanmış gibi sonrada buna bu para verilir mi? demiyor mu?
-
22 Temmuz 2013, 17:17
#1912
Aynen teshisinize katiliyorum burda biz motorun bakim zamanindan bakimda hangi yagi kullanicagimiza kadar tartisiyoruz ufacik cizigini bile dusunuyoruz bakim ve kullanici faktoru her tasit icin en onemli noktadir zaten genelde daha motorsiklet bilinci oturmus kisiler kullaniyor vfr yi bmw ciler gibi
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:10 ----------
Valla iki gun once bir suikasti yeni balatalarim ve abs sayesinde atlattim onceki motorum olsaydi ya arabaya kafadan girmistim yada yan yatmistim arnavutkoyde onundeki arac gidis gelisli yolda sola yanasti sinyal vermeden bende oraya girecek derken gazi actim bir anda tam sag yaparak gotunu kaydirarak saga girmeye basladi tam ve panik frenle motor durdu nerdeyse 10 km falan indi ben duramadim on tekeri gordum gozlerimle nerdeyse arabaya degdi degecek ama abs nin barakip tekrar yakalamalarini hissettim ve duz hatta durdugundan motor yan yatmadi yoluma devam ettim ve tekrar dedimki iyiki vfr nin ustundeyim
-
22 Temmuz 2013, 17:21
#1913
Mert geçmiş olsun. Öyle çok hayvan var aman dikkat diyeyim. Mandıradan yeni salmışlar Allahın sığırlarını nerede ne yapacakları belli olmuyor.
-
22 Temmuz 2013, 18:54
#1914
erginturhan adlı üyeden alıntı
forewer, başlığımıza hoşgeldiniz öncelikle... İsminizi de alsak öyle hitap etsek size... Anladığım kadarıyla motosiklet deneyiminiz fazla (en azından benden fazla) yararlanmak isteriz, şahsıma ben kıllık olarak algılamam, bildiklerinizden yararlanmak isterim, uzayacak olsa da içinden birşeyler kapmak adına ben okumak isterim yazdıklarınızı, lütfen yazın...
Estağ. ,adım koray hocam, tecrübem aşağı yukarı sizinki kadardır. Teknik konulara çok ilgiliyim, boş zamanımın neredeyse hepsini bazen istemesem de motosikletlerle ilgili şeyleri okumakla geçiriyorum. Kendisiyle uğraşmayı da severim, bakımlarını zevkle kendim yaparım.(Malum usta yok memlekette) Forumu eskiden beri sürekli okuyorum dayanamayınca da yazıyorum bazen. Herkese kazasız sürüşler dilerim.
'92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200
-
22 Temmuz 2013, 19:04
#1915
İlginiz için teşekkür ederim arkadaşlar. Adım Orhan Ispartada yaşıyorum, Denizliliyim. cevaplarınızdan kışı beklemenin daha mantıklı olduğu kanısına vardım. Bu arada birde İzmirde buldum satılık VFR bordo 21.000 kmde 2008 model 17.600 tl istiyor ve 100 TL bile düşmüyor fiyattan. Fakat emsalsiz yazmasına rağmen resimlerde gördüğüm sağ aynada erime ve sağ fren kolunun yarısının kırıldığıydı bir düşme var belli, bu tabi sadece resimlerden görüneni, araç sahibi bir kaç parça hem sağda hem solda lokal boya olduğunu söyledi. Km cazip olmasına rağmen bir anda soğudum titizim çok titizim küçük bir hatayı bile kabullenemiyorum motorda sırf bu yüzden sürekli 0 motorlara binmeye çalıştım haliyle satarken de hep zarar ettim. Nasip diyelim artık... hakan arkadaşımızın motoru nerededir ilan var mı? link atarsanız sevinirim.
-
22 Temmuz 2013, 21:28
#1916
akira2012 adlı üyeden alıntı
Barış hangisi babacım.
Tutalım mı,duralım mı?
Birde olayı öyle güzel özetlemişsin ki,sanki II. dünya savaşında ki ağır bombardıman uçaklarına saldıran avcı uçakları gibi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:53 ----------
Kaç para olayına hastayım zaten. Sanki p....enk benim yerime o kazanmış gibi sonrada buna bu para verilir mi? demiyor mu?
kendınız uzak durun,canavarı uzak tutun :D
bu arada mercedes ve dıger eskı nesıl buyuk hacımlı ve hacımıne gore gucsuz torklu motorların dayanılılıkları ıle ılgılı nacızane bır gırdı yapayım.artık o devırler amerıkanlar harıcı kapandı dostlar yenı 5 kasasında dahı 1.6 dızel & benzınlı makıneler gelıyor...bu yuzden ornek verırken eskıden dıye baslayalım bence eskısı gıbı homurtulu 540ları posterlerde gorecegız. reno motorlu bmw - mercedes dıye fena bozulacak üst lobiler...
vfr 'nın dayanıklılıgı ıle ılgılı ben de kullanıcı profılı dıyorum.bak mesela benım gıbı apacıler agır dıye almıyo
-
22 Temmuz 2013, 22:22
#1917
http://www.youtube.com/watch?v=VTC7f6M2L1E arkadaslar bu linki sizinde bir izlemenizi isterim kontra tekniği ve bir kaç şeyden bahsediyor yol tutuşuyla alakalı guzel bir video anlatımı ve bulgulara dayanan anlatımıyla ancak ben bu kontra mezusunu anlayamadım ya yanlıs yazıyor yada benım kafa almıyor virajdayken içerdeki elciği itin diyor tam tersi aslında cekmek gerekmezmi dönüş yaptıımız tarafın elceğini arabada evet ters kontra verırız kontrayı ben o şekilde bilirim ama değişik geldi bana ama adam oyle bir anlatıyorkı muhteşem dönüşler. birde orhan beyin dediğinede cevap yazayım düşmedim diyen motoru yatırmadım diyen kişiden ben daha cok kıllanırım illaki olduğu yerdede olsa motor yere deger bu sıkıntı degıldır dusmesıde olabılır kaza ap ayrı bır sey motor bır yere çarpmadığı surece dusuk hızlarda yatsada cok sorun değil benım motorum aldığımda sahıbı duşurmustu eşiyle beraber garaj girişinde düşmüş 20km gibi hızda fotolarınıda cekmıslerdı cızıklerı vardı grenaj degışmişti alı ustaya göturdum plastık aksam değişir hiç önemi yok demişti alacağınızmotorun temız tıtız duzgun devırlerde duzgun bakımlarla kullanılması sızın ıcın daha onemlıdır o tarz bır hasarı telafı edemezsınız ama diğerlerinin hepsi görseldir duzeltılır yapılır. kışın fiyatlar ınecektır acelenız yoksa bekleyın aynı motorları 3-4 bın ucuza alırsınız bugun baktım kısın 18.00 fiyatı olan 17.500 anlastıgım motor 23.750 tl ilan vermıs sız dusunun :d hakanın motoru 16.500 tl lik siyah vfr sahibindende var hakan vardal ismide ilandan bakar konusursunuz ıstersenız.
-
22 Temmuz 2013, 23:45
#1918
Tekrardan selam arkadaşlar.Bende forewer a katılmaktayım,2005 ten beri bu sitenin üyesiyim,vakti zamanında bazı sitelerde de moderatörlük yapmışığımda oldu,ama bu sitenin özellikle vfr forumunu uzun süre yazmadan takip ettim,sonradan da yazmak istedim.Bir çok sitede bu kadar motorunu seven ama seviyeli ve güzel arkadaşlıkların olduğu forum pek göremedim.
İşin teknik kısmına gelince de,V motorlar yapıları ve çalışma geometrisi sebebiyle,sıralı motorlara göre hp lerini ve torklarını aynı hacimdeki sıralılara göre daha alt devirlerde ve daha geniş bir devir aralığında verirler.
1200 V bir motor max gücünü 9-10.000 dd/d da verirken torkunu da 7500 dd/d larda sağlamaya başlar ki 7500 motorsiklet motoru için orta aralıkta bir devirdir.Ben uzun yolda 6.viteste 6500 dd/da 160km/h gibi bir hızla rahatlıkla ilerleyebiliyorum,ama aynı cc 1200cc sıralı (örnek bmw k1200s,bir önceki k serisi) bu hızı 5.viteste daha yüksek devirlerde elde eder.Tabi bu birazda şanzımandaki dişli oranları ile ilgili bir durum.K1200S 'i kullandığım Vfr deki teknik bir sorundan ötürü 1 ay kullandım ki,vfr den evvel 2007 Bandit 1200S kullanıyordum. Bmw de çok başarılı idi,ama benzinle yürüyordu,vfr gibi torkla ilerlemiyordu.Vfr V motor olduğundan,torku çok alt devirlerde yakalayıp motorun zorlamandan o devirlerde yürümesine sebep oluyordu,bu da bana düşük düketim ve konforlu sürüş olarak geri dönüyordu.Herkeste de bu şekildedir.Motorların ömürlerini etkileyen 3 önemli faktör;
1-)Yüksek hararet,2-)Bakımsızlık 3-)Yüksek devirdir.
-
23 Temmuz 2013, 11:02
#1919
-
23 Temmuz 2013, 11:03
#1920
Günaydın Herkese...
forewer adlı üyeden alıntı
Abartıyoruz, aksini iddaa ediyorsanız beni bilgilendirin merak ettim nasıl olduğunu.
akira2012 adlı üyeden alıntı
Merhaba abartmıyoruz çünkü ABD'de kendi gözümle gördüm eski VFR 750'nin 210.000 km'den fazla olduğunu ve hiç tamir görmediğini.
Zaten şöyle de bir durum var,Honda'nın sport touring modellerinde ki motorların dayanıklılığı ile zaten biliniyor. Bunun için özel bir şey yapmaya gerek yok. VFR aslen çok yüksek devir çevirmek için yapılmış bir motor mekaniği yok üzerinde yani piston kolları(piston kolları honda modelleri içinde en uzunlardan bir tanesidir)ve krank mili açıları ve aktarma sistemleri bir SS sınıfı gibi değildir.
V motor düşük devirlerde biraz sarsıntılıdır ama devirini aldıktan sonra da yüksek tork eğrisi çizer zaten motoru dayanıklı kılanda bu. Mercedes motoru gibi düşünün alt devirlerde hantal ama devirini yakaldıktan sonra oldukça rahat devirlenir. Hızlanma konusunda ki açığını da VTECH ile kapatır. Her ne kadar bazıları SS'lere kafa tutabilirsin dese de belli bir süre arkasından gidersin sonra onlar uzayıp gider. Bu arada silindirlerinde ki 0.01 mm kalınlığındaki plazmayı unuttum söylemeyi. Normal olarak plazma granül halinde bulunan metal alaşımıdır seramiktan sağlam olmasının sebebi ise pistonların üzerine plasma tabancasındaki sıcaklığı 2200 derecede püskürtülmesi ile oluşur ama metalin üzerine kaç derecede yapışıyor bilemiyorum ve plasma kaplama değildir metalin yüzeyine nitrasyon dediğimiz benzer bir işlem ile sertlik ölçüm cihazları ile ölçülebilecek bir aşınma dayanımı gerçekleştirir.
Bilgilendirme için teşekkürler Emrecim... Zaten Teknik Danışmanımız olarak sana güvenimiz sonsuz...
forewer adlı üyeden alıntı
Sport touring makinaların hepsi belirttiğiniz kmleri görebiliyor zaten. Hatta nasipse ilerleyen yıllarda ben de göreceğim. Ayrıca bir motorun devrini aldıktan sonra-üst devirlerde tork vermesi nasıl oluyor da onu dayanıklı kılıyor anlayamadım. Benim bildiğim aksine bir motor ne kadar alt devirlerde torklu-kullanıma izin veriyor ise o kadar az devirle kullanıldığı için o kadar dayanıklı olur. (mercedes-bmw gibi markalar da belirttiğiniz aksine hep bunu yapmıştır.) Şimdi ben yazarım da yazarım bu konu uzar da uzar şöyle özetleyeyim. Ha kimse yanlış anlamasın kıllık olsun diye yazmıyorum
VFR sevdiğim iyi-sofistike motorlardandır, bu forumu sürekli okurum hepiniz kıymetli insanlarsınız.
Benim fikrim-gördüğüm VFRyi ülkemizde dayanıklı kılan tamamen bilinçli-kıymetini bilen sahipleri tarafından özenle kullanılıyor olmasıdır. Yoksa şehir içinde gaz vermekten motoru ateş gibi hararet yaptıran, sürekli dip gaz giden motordan-bakımdan anlamayan SS ci bir şehir magandasına düşen VFR diğerleri gibi yüzbin kmyi bile göremez.
erginturhan adlı üyeden alıntı
Ah ulen para olacak, VFR800 kalacak yanına bir de 1200F ilişecek, sonra bir Goldwing, sonra Crosstourer of of offff canın hangisine isterse o gün ona bin uza
smerty adlı üyeden alıntı
Valla iki gun once bir suikasti yeni balatalarim ve abs sayesinde atlattim onceki motorum olsaydi ya arabaya kafadan girmistim yada yan yatmistim arnavutkoyde onundeki arac gidis gelisli yolda sola yanasti sinyal vermeden bende oraya girecek derken gazi actim bir anda tam sag yaparak gotunu kaydirarak saga girmeye basladi tam ve panik frenle motor durdu nerdeyse 10 km falan indi ben duramadim on tekeri gordum gozlerimle nerdeyse arabaya degdi degecek ama abs nin barakip tekrar yakalamalarini hissettim ve duz hatta durdugundan motor yan yatmadi yoluma devam ettim ve tekrar dedimki iyiki vfr nin ustundeyim
forewer adlı üyeden alıntı
Estağ. ,adım koray hocam, tecrübem aşağı yukarı sizinki kadardır. Teknik konulara çok ilgiliyim, boş zamanımın neredeyse hepsini bazen istemesem de motosikletlerle ilgili şeyleri okumakla geçiriyorum. Kendisiyle uğraşmayı da severim, bakımlarını zevkle kendim yaparım.(Malum usta yok memlekette) Forumu eskiden beri sürekli okuyorum dayanamayınca da yazıyorum bazen.
Herkese kazasız sürüşler dilerim.
Triumph Tiger 800 , Suzuki GSR 600 , Honda VFR 1200 X Crosstourer , Yamaha X City 250 , Honda VFR 800 , Yamaha XT 660 R , Ymaha DRAGSTAR 650 , BMW K 1200 LT , Honda ST 1300 PAN EUROPAN , Suzuki GSX 1300 R HAYABUSA , Kawasaki VN 800
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler