Beyler Merhaba.
Uzun zaman oldu yazmayalı. Bu arada Fazer 1 motorsikleti elimizden çıkarttık. Bir kaşıntı tuttu, sattım motoru şimdi dizimi dövüyorum.
Malumunuz üzere sıkı bir VFR 800 fanıyım. 2010 model VFR 800 bakıyorum. Ne var ki zamanında sıfırını 22.500 TL'ye alan arkadaşlar şimdi ikinci eline 25.000 TL istiyor.
Gerçi devamı gelmediğinden bende olsam aynı parayı isterdim.
Forumdaki arkadaşların bir konuda bilgisine ihtiyacım var. Her ne kadar gönlümde VFR 800 olsa da bir kaç motor arasında gidip geliyorum.
Birincisi BMW R 1200 RT : Şikayet edeni duymadım. Ancak performansı VFR 800 gibi olmadığı söyleniyor. Diğer taraftan 2 silindir olduğundan titreşimin 4 silindire göre fazla olduğundan bahsedilmiş forumlarda. Gel gör ki bundan şikayet edeni görmedim. Geçenlerde BMW K 1600 GTL'yi bir 30 km civarı test etme imkanım oldu. Arkamda 100 kg'lik bir arkadaş vardı. Şehiriçinde ecel terleri döktüm. Ancak otobana çıkınca kendimden geçtim. Birde müziği açınca deyme keyfime. Müzikteki akustik çok güzeldi. Resmen kaskın içerisinde hoparlör var gibi. R 1200 RTnin müzik sistemi de aynı olduğundan benzer bir memnuniyet olacağını düşünüyorum. Ağırlığı VFR 800'e yakın diğer taraftan hacim daha büyük. Acaba şehiriçinde beni çok yorar mı? Diğer taraftan birkaç yerde 6-7 dakika rolanti de çalıştığında hararet yaptığı falan söyleniyor. Doğru mudur yoksa şehir efsanesi midir?
ST 1300 Pan European: Her ne kadar motoru geziler için almak istesem de mart- eylül arası istanbulda araba kullanmıyorum desem yeridir. İstanbulda motorun üzerinden inmiyorum. Bir ara iki motor ( Şehiriçi - Gezi) kullanmıştım. Ancak istanbulda insan azmanı çok olduğundan küçük motor kullanmaya cesaret edemiyorum artık. ST 1300'ün ağırlığının yaklaşık 300 kg olduğu düşünüldüğünde beni şehiriçinde çok yorar gibi bir düşüncem var.
Hayabusa: Sürekli olmasa da yaklaşık 16 yıldır motor kullanıyorum. Kullandığım tüm motorlarla Redline'a çıkmışımdır. Her ne kadar hız delisi olmasam da elinin altında güç varken ister istemez şeytan gıdıklar. Diğer taraftan konfor nasıldır bilmiyorum. Fuarda üzerine çıktım baktım. Oturuş pozisyonu VFR 800'e göre daha eğik. Dolayısıyla uzun yolda bir touring konforu beklenemez. Ancak bundan pek şikayet edeni de duymadım.
Yukarıdakilerin dışında bazı arkadaşlar 1200 GS'yi fazlaca önerdiler. Fakat bana çok büyük geldi. Ayrıca çok yüksek. Sizin yukarıdaki motorlar hakkındaki düşünceniz nedir? Ayrıca şehiriçinde kullanabileceğim ancak touring gibi konforlu mümkünse 4 silindirli önerebileceğiniz başka bir motor var mıdır?
Saygılar