Dostum bu motorun tek bir müzmin sorunu var oda alıştıktan sonra bırakamaman.
Yaşayabileceğin en büyük sorun TA ten sonra birazdaha yatık kullanım olabilir.Ama VFR nin özel bir oturma pozisyonu var bir racing kadar asla yatmıyorsun(yüksek hızlarda popoyu geriye atıp yatabilirsinde). Bacaklarınla motoru kavrayıp 65-70 derecelik bir açıyla oturuyorsun. Böylece bileklere racinglerdeki gibi yük binmemiş oluyor. Ama TA ten sonra alışana kadar zorlanabilirsin.
Gelelim bahsettiğin düşük hızlardaki(yürüme hızı) dönüş tekniğine. Hiç bir zaman TA teki kolaylığı bekleme. Konbine Abs fren sisteminde sadece arka freni sıktığında arka iki kaliperle birlikte önde tek kaliperde devreye giriyor, dolayısıyle bansettiğin dönüş tekniğini uygulamak biraz zor(deneyen biri olarak söylüyorum;motoru yıkma riski büyük). Bir kere gidonun turu gerçekten kısa, Trafikte zorlanabilirsin ama alıştıktan sonra sorun edeceğini zannetmiyorum. Zaten Enduro ile sport turing arasında dağlar kadar fark var. Anlıyacağın VFR
gitmek için imal edilmiş bir motosiklet, Endurolardaki gibi yavaş dönüşler yapayım gibi düşünceleri unutmak lazım. Ama İstanbul içinde VFR kullanan biri olarak trafikte hiç rahatsız olmadım açıkçası.
Gelelim artılara;
Her şeyden öte çok dengeli bir makina, yapabileceğin hataları en iyi şekilde tolere ediyor. Virajlar ve yol tutuş inanılmaz. Çok ani hızlanmalarda bile tek tekere kalkma eğilimi kolay kolay göstermiyor. Frenleri anlatmaya gerek yok bastığın anda ABSyi bile devreye sokmadan yerinde çakılıyorsun. VTEC başlı başına bir efsane Motosiklet dünyasında tek örnek.
Benim makina 2005 olduğu için 6300 devirde vteci açıyor. Yeni modellerde 7000 devir yani bunun anlamı 6300 de açtığında biraz daha agresif kullanıma yatkın. ama bu farkı anlamak için gerçekten iyi motorcu olmak lazım.
Sonuç olarak alabileceğin en iyi sport turing makina ,tartışmasız bu grubun lideri.
Dostum cbf 500 ile Vfr 800 farklı makinalar. Biri 2 silindir biri 4, bunu göz önünden ayırmamak lazım diye düşünüyorum.
Ayrıca bahsettiğin benzin tüketimlerini neye dayandırarak yazdığını bilemiyorum ama
VFR ile benim tüketim değerlerini yazarak sana yardımcı olabilirim.
Şehir içinde Vteci açmadan sakin kullanarak;
17,71 lt ile 248 km. Bu 100 km'de 7,14 lt eder.
yine şehir içinede hızlı kullanımda;
17,92 lt ile 220 km. Bu 100 km'de 8,14 lt eder.
Yukardaki verilerden yola çıkarak şehir içinde sakin kullanımda 22 lt ile 310 km yapabilirsin.
Bu şehir dışına çıktığında tüketimin dahada düşecektir anlamına geliyor.. Yani CBF500 19litre yakıt kapasitesiyle VFR 800'ün 22 litre kapasitesi arasında menzil olarak çok fark yaratmadığı sonucu ortaya çıkıyor
Güzel tercih olur VFR ;) Hemide KIRMIZI ise tam yanar döner olur heehhee