dardo, hayırlı uğurlu olsun isabetli karar vermişsin güle güle kullan allah kaza bela göstertmesin
dardo, hayırlı uğurlu olsun isabetli karar vermişsin güle güle kullan allah kaza bela göstertmesin
Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor
Bu konuda kesin bilgim yok ama sıkıntı olacağını düşünmüyorum ve kişisel fikrimi söyleyebilirim. Yeni kasa VFR lerde yakıt sarfiyatı V-tech açtıktan sonra artığına göre v-tech açmadan eski vfr ile yeni vfrler aynı yakıyor olması gerekir. Zaten tüm motosikletler yüksek devirlerde fazla yakar.
Benim mantığım bunu söyler...Bana sorarsan temiz eski vfr alınabilir
Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor
Yorum yok ama sıkıntı olduğundan değil, cevap gelmeyince yabancı sitelerden aradım, yabancılar eski vfr'yi yenisinden daha çok seviyo desem yeridir. Çok sağlam motor olduğu söyleniyor ama yakıt konusu sıkıntı, 7 - 8 lt/100 km ortalamalarda bahsediliyor sanırım yeni vfr de buna yakın ama benim için bu değerler fazla olduğu için bmw f 800s'e bakmaya başladım.
Eğer yakıtı dert etmeyeceksen km'sine bakmaksızın alınabilir gibi düşünüyorum eski vfrler. Zaten piyasada orijinal km'li eski motor yok.
Eski kasa VFR'nin motoru ile ilgili yorumları ben de yabancı sitelerde defalarca kez okudum. Özellikle egzantrik zinciri yerine mekanik bir sistem olduğunu okumuştum, bu da motorunun çok dayanıklı olması sonucunu getiriyor imiş...
Sonraki kasa VFR800'lerin 7-8 lt yakması sürekli yüksek devirli kullanımda ya da şehir içi kısa mesafelerde ortaya çıkabilecek bir tüketim değeridir bana göre. Çünkü ben uzun yolda ortalama süratlerle 5,1lt değeri elde ettim.
Motor-On dergisinin hit motorudur 2000-2003 vfr ler.. Cok aklima dusuyor V4.. Sanirsam ninja250r dan sonra binecegim motor budur.. Ama once ninjanin tadini cikartmak gerekli diye dusunuyorum.. Saygilar..
Arkadaşlar,herkeslere merhabalar;
sırası ile yamaha fz6 Fazer,Honda CBR600F ,Suzuki Vstrom dl650 kullandım.ve 2 gün önce son motorumu ani bir karar ile sattım.Şu an aklımda VFR800 var.Motor un kronik sıkıntısı ve alınırken mutlaka şuna dikkat et dediğiniz bir nokta var mı? Yakıt çok fazla diye söyleyenler oldu.Gerçi sadece hafta sonları binebiliyorum.600f den sonra arkadaşlarımın bir çok motorlarına bindim ve tamamı bisiklet gibi geldi.Bu yüzden VFR bana ideal gibi geliyor.Tecrübeli dostlardan yorum ve tavsiyelerini bekliyorum.
Herkeslere kazasız ve keyifli sürüşler....
Arkadaşlar kaçırmayın.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...85121684/detay
Arkadaşlar Merhaba...
Aranıza yeni katılan birisiyim.
Biliyorum ki belki burada bu konuyu açanlar çok olmuştur. Ama zaten benim için herşey için çok geç. Sorum ve sorunum şudur;2006 yılından beri VFR 800 aşığı birisiyim ve yüksek cc'li motor ve vitesli motor kullanmayı bilmiyorum. O seneler hem yeni iş kurmuş olmanın maddi sıkıntılar ile bir türlü nasip olmadı almak. O zamanlar yaşım biraz daha gençti ve 1 sezon düşük cc'li motor kullanıp sonrasında durumum olursa VFR 800 almayı istiyordum. Her neyse tam popomu topladım artık bende bir küçük cc motor alıp yavaş yavaş VFR'ye hazırlık yapayım derken bu seferde dolandırıldım. Her neyse 2010 yılından beri yoğun mücadeleler sonunda arka tarafımı biraz da olsa toparladım. Aslında arba almayı düşünüyordum sahibinden.com'da favorilerime eklediğim VFR 800 ile araba aynı ilçedeydi. Ne olduğunu anlamadan kendimi banka'da buldum 1.5 saat içinde bir baktım ki VFR 800 sahibi olmuşum.
Şimdi içinizden bir çoğunuz benimle maytap geçebilir,sayıp,sövebilirsinizde saygı gösteririm. Ama geceleri attığım turlarda anladım ki bu motoru yavaş kullanmak bana daha çok zevk veriyor. Her ne kadar akşam karanlığı da olsa motor ile yalnız kalmak baş başa olduğumu sakin sakin dolaşmak bana daha çok zevk veriyor. Yaşım itibari ile de motorun son süratinin kaç olduğu beni ilgilnedirmiyor sadece yolda yalnız olmak bana inanılmaz zevk veriyor.
Şimdi fikirlerinizi düşüncelerinizi daha doğrusu hakaretlerinizi bekliyorum.
Cevap verirseniz sevinirim.
akira2012 hoşgeldiniz, hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız keyifle kullanın. Birilerinin ne dediği sizin için önemli olmamalı anladığım kadarıyla 35-40 yaş civarındasınız. Hayata bir kez geliniyor, isteklerinizi, hayallerinizi gerçekleştirmelisiniz ki siz bunu yapmışsınız, ne mutlu size. Ben de 2007-2010 aralığında VFR hayalini kurduğum için sizi anlayabiliyorum. Yalnız önemli olan bir şey var, tecrübeniz yoksa ki anladığım kadarıyla yok, çok çok dikkat edin. VFR'nin hataları tolere edebilen bir motosiklet olduğu söylenir ancak siz yine de çok çok dikkat edin hatta mümkünse sürüş eğitimi alın. Sevdiklerinizi ve sizi sevenleri üzmeyin. Tekrar kazasız belasız sürüşler, fotolarınızı bekliyoruz...
akira2012 öncelikle hoşgeldiniz (Hoşgeldiniz diyorum ama bende bu sitede çok yeniyim).
Ben de yaklaşık iki üç haftadır VFR 800 kullanıyorum. VFR 800 sahibi olmak isterken gaçirdiğim arayış sürecini düşündüğümde ne hissettiğinizi çok iyi anlayabiliyorum ve iyiki almışsınız diyorum. Diyorum AMA bence ortada bir yanlış var. Bakın ben VFR 800 almadan önce yaklaşık 1 yıl önce temel sürüş eğitimi aldım, 4000 km Vstrom dl 650 kullandım ve şu anda VFR 800 kullnırken bazen beni aştığını düşünüyorum. Bu motosikletler başklangıç seviyesi için pek uygun değil. haddim olmayarak size şiddetle, önce bir eğitim almanızı öneriyorum ondan sonra uzun soluklu ve keyifli bir motosiklet yolculuğu sizi bekliyor.
kendinize iyi bakın kazasız belasız sürüşler dilerim.
PROMETEUS siz de hoşgeldiniz, VFR'niz hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız sürüşler diler, fotoları beklerim...
aranızda 1999 model VFR kullanan var mıdır?
bu eski kasa için olumsuz olarak söyleyebileceğiniz bir şey var mı?
ninja 250r ile 21bin km yol yaptım (7km kadarda 125cc kullanmışlığım var).
doğru bir geçiş olur mu?
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Erginturhan bey ve Prometeus hoşbulduk diyorum ve iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
Evet her ikinize de hak vermemek imkansız. Bazen bende diyorum ne yaptın olm sen diye ama oldu işte. Temel sürüş eğitimine kesinlikle katılacağım zaten.
Önümüzde ki 21-22 mayıs tarihlerinde Honda eğitim Merkezinin eğitimine katılacağım. El ayak koordinasyonumu pratik olarak geliştirmem için gerekli. VFR 800 başlangıç motoru için tehlikeli mi? Evet.
Honda Eğitim merkezinin bana ne kadar faydası olacak tam olarak bilemiyorum ama zamanında pist arabası kullanmak için eğitim almıştım ve orada öğrendiklerim günlük hayatta bir kaç sefer araba ile dahi olsam mutlak kazalardan korudu beni. O yüzden bu eğitiminde faydası olacağı inancındayım. VFR 800 hakikaten çok dengeli,ağırlık merkezi çok ii çok akıllıca hesap edilmiş benim gibi bir sürücü bile 5-6 km. hızlarda ayaklarımı yere koymadan gayet güzel yol alabiliyor.
VFR 800 ile ilgili servis tavsiyeniz, sürüş olarak tavsiyelerinizi okumak ve dinlemek isterim.
overcloud sitede 99 model VFR kullanan olduğunu sanmıyorum ancak bir kaç mesaj önce bu konuda bir iki yorum yapıldı... Bu arada 250'likten sonra 600'lüğü de geçip VFR'ye gelmek doğrudur yanlıştır bir şey demeyeyim ama ben de bu örneklerden biriyim, 36500km. Hyosung GT250R kullanımımdan sonra VFR'ye geçtim. Doğru mu yaptım yanlış mı yaptım diye düşününce, benim özelimde benim şartlarımda bana doğru geliyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:01 ----------
akira2012, sürüş tavsiyesi vermek şahsen benim haddime değil, bu konuda doğru olanı yapmış, Honda Eğitim Merkezinin eğitimine katılmaya karar vermişsiniz zaten, oradan çok şey kapacağınıza inanıyorum. Bir de yaş itibariyle bizler daha şanslıyız gibi geliyor bana, gençken, delikanlılık çağında insanın kanı kaynarken böyle bir motosiklet alıp kullanması başka bir şey, bizlerinki başka bir şey gibi...
Servis konusunda, Kızıltoprak'ta Esengül Kardeşler var Ali Esengül, Honda'nın en iyi servislerinden biri olduğu söylenir, bu konuda çok duyum aldım, ben de motosikletimi aldığımdan beri oraya gidiyorum servise...
Foto isteriz arkadaşlar, biraz foto koyun da görelim motosikletlerinizi başlık canlansın...
Overcloud, ben daha dün üye olduğum için sana site hakkında bilgi vermem mümkün değil. Ama ingilizcen yeterli seviye de ise www.vfrworld.com sitesinden gerekli bilgileri çok rahat bulabilirsin.
Zamanında ABD'de uzunca bir süre bulunduğumdan kendi gözlemlerim ile şunu açıkça söylim. Orada eski kasaların ciddi ciddi fanları var.Belki abartı gelicek ama ben 3 tane vfr sahibi olanı tanıdım, adamlar o derece hasta bu motorlara. Gerçi onların motorcu anlayışı, mantalitesi ve en önemlisi trafikte motorsikletlilere bakış açıları bile çok farklı olduğu için ne merak ediyorsan açık açık sor. Mutlaka cevap vereceklerdir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:16 ----------
Ergin bey,kesinlikle haklısınız. Zamanında hepimiz ilk araba ehliyetlerimizi aldığımız zaman kullandığımız aracın 1. viteste kaça çıktığını cahillikle denemişizdir son sürat denemeleri. Bunları hepimiz yaşadık. Şimdi ise uzun zamandır heves ettiğim bir motorsiklete sahip oldum ama bunun yanında motorsikletin eksik bir makina olduğunun,eğer siz ona(aslında kendinize) söz geçiremezseniz size en kolay ihanet edebilecek makina olduğunun farkındayım. Bunu gençlik yıllarımda kavrayabileceğimi sanmıyorum. Zaten motorsikletim aşağıda kuzu kuzu yatıyor ve acele etmiyorum bir an önce binmek için. İlk önce mantalite olarak pratik ve teorik olarak hazır olmak istiyorum.
akira2012, siz motosiklet kullanırken gerekli olan o bilince ulaşmışsınız bu belli, eğitimden sonra iyice pekiştireceğinizi düşünüyorum artık, keyifle uzun km.ler kullanmanızı diliyorum...
Ergin bey, geç cevap yazabildiğim için teşekkür ederim. Umarım haklısınızdır,bugün Honda Güvenli Sürüş Eğitimi 1'e katıldım. Orada ki hocalarda motorsikleti gayet güzel kullandığımı söylediler gerçi bugün daha 1. gün bakalım yarın neler olucak. Belki ilerleyen yazılarda yada konularda Honda'nın eğitimlerini merak edenler için detaylı anlatma fırsatım olabilir.
İyi sürüşler...
akira2012, aramıza hoşgeldin. Umarım eğitimlerin devamında başarılı olursun. Yanlız şuna dikkat çekmek isterim. Eğitim tabiki şart ama canlı trafiğin içinde tecrübenin şart olduğu konusunda tecrübeli arkadaşlar teyid edecektir. Onun için yoğun trafiğe hemen dalmamanı ilk zamanlar seyrek trafik akışı olduğu yerlerde biraz tecrübe edindikten sonra yoğun trafiğe girmeni öneririm. Kazasız sürüşlerim dilerim
Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor
Muzaffer bey hoşbulduk.
Araba ile dahi artık mümkün olduğunca trafikten kaçmaya çalışıyorum hele ki, yeni motorsiklet kullanıcısı olarak ne kadar az trafik o kadar çok eğlence,tecrübe ve heyecan yaşamak niyetindeyim.
Dün gündüz saatlerinde eğitimden sonra hadi bakalım şöyle bir turlayabilecek miyim bakayım dedim ve dün soluğu şile'de aldım. Daha çok yeni tecrübesiz kısaca acemi olduğum halde sakin sakin (zaten motorsiklete binmedeki amacım hız değil zevk alabilmek) şile'ye gittim çay içip geri geldim. Yol boyunca tek sıkıntım sağ bileğimde ki sızlama oldu sanırım buda oturuş pozisyonumla ilgili. Motor geniş olduğu için bacaklarımla sıkmakta,tutunmakta sıkıntı yaşıyorum ama sanırım zamanla alışırım diye düşünüyorum. Oturuş pozisyonu ile ilgili sizden ve diğer arkadaşlar fikir verebilirseniz çok sevinirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:01 ----------
Bu arada hemen aklıma gelmişken yazayım dedim. Motorsiklet üstüne ülkemizdeki diğer forumlarda bazen seviye yerlere kadar iniyor. Aslında motosiklet.net'de diğer konuları çok incelemedim ama ya motosiklet.net'in takipçileri yada VFR 800 kullanıcıları ile sophbet etmek forumları okumak ciddi bir seviye farkı var. Burasını ilk okumaya başladığımda da hissetmiştim o yüzden buradaki herkese çok teşekkür ederim.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)