Motoru bilmeden almak çok sürprizler yaşatabilecek bir iş.
Her ne kadar bakımlı filan da görünse, hiç belli olmuyor sonunda ne iş çıkacağı.
Her şekilde şase numarasından hasar kaydına bakmak gerek operatörünüze mesaj atarak.
Adama sormak gerek kazası var mı?
Ben önden kazalı motor almıyorum prensip olarak. Yana düşmüştür, azcık çiziği vardır yan karenajlarında o umrumda değil açıkcası.
Ama çiziğin yönü ve adamın bahanesi birbirini tutmalı !
Bir de motora sahibiyle de olsa biraz binmek tur atmak gerek. Motor sesi düzenli mi, gaza nasıl tepki veriyor, titreşim var mı, direksiyonda titreme var mı vs. bakmak gerek.
Uzun süre yatmış makine, düşük km'li makine de almam. Çünkü yeni değil hiç yoksa 6 7 yaşında makineler. Benim ki 10 yaşında mesela.
Binilirse, işleyen demir pas tutmaz, sorun çıkartmaz. Süre içinde motor istediği şeyleri söylemiştir zaten.
Yapılan masraflarla motor kendini yenilemiştir. Ama hep yatan bir makinede ne olacağı tamamen sürpriz. (bence)
Kısaca, motora baktın, beğendin, akarı damlayanı yoksa, öyle öze çok batan bir kusuru yoksa,
Ustanı çağır bir de o baksın, iyi bir usta sana tüm masrafları teker teker çıkartır.
(Bence ben, ve ustama göre, çok temiz bir makine aldım, kazasız, sorunsuz vs. Ama yine de ilk bakımda sadece yağı suyu filtresi (sadece orj. hava filtresi 185tl) derken 1000tl masrafı oldu, bahar bakımında da 1500tl masrafı olacak, lastikler akü vs... ama sonrasında yıllarca rahatlıkla bineceğim. Demek istediğim en temizinde bile bazı masrafları da düşünmelisin ne olacak diye, bunların ötesini de -usta gibiyse- ustan görecektir)
Bir de motorcu muhabbetinin fikrince videosunu koyuyorum. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=Y2COuZAEHMs